Auto Saksasta

Vaihtoehto1

Kannattaako Saksasta hakea n. 4000 € esim,. Baari,. Jos niin hakea itse vai jonkin liikkeen avulla. Pärjää englannilla? Onko paljon paperilomakkeella?

9

459

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihtoehto1

      Niin muutti kirjoitusta. Tietysti BMW.

    • gemuetlich

      Jos sun englantis ei ole yhtään parempaa kuin tuo suomi jota kirjoitrat niin eihän sua kukaan ymmärrä.
      Kyllä sakemannilta voi englanniksi ostaa, tottakai. Kauppamiehiä ne on. Toinen juttu on sitten se että silleen et koskaan saa ns. parasta hintaa.

    • Taunus2.9iCoupe

      tuttava joka saksassa töissä ja autoharrastaja, ilmoitti että olisi ford consul coupe jossain pikkuliikkeessä jossa corveten LS2 kone, oli koeajanut ja tutkinut ja auto on kaikinpuolin laitettu ihan viimeisen päälle, eli tekniikka uutta vastaava, maalattu laadukkaasti ja sisus nahkaa scorpion sähköpenkeillä yms yms. Eli onnistuuko suomessa kilpiin saaminen tollaiselle?.

      • kljhgfd

        Onnistuu. Saat ihan sellaset kilvet kuin haluut laittaa siihen.


    • 314

      Ei mitään € 4.000,- autoja kannata Saksasta hakea!!
      Itselle ja siis omaan käyttöön voi tuoda € 20.000,- ehkä vähän alle ja sitten maksat autoveron Suomessa.
      Vain tällä hintatasolla voit päästä ns. voitolle, jos vertaat mitä sama maksaa täällä.
      Yleensä ero ei enää ole niin suuri, että voisit myydä auton edelleen ja tienata.

      • suomiautoparempi

        Samaa mieltä .Saksan tuonti voi olla pelleiltään nätimpi kuin vastaava Suomlainen ,kun ei ole suolaa teillä,mutta muutoin kunnoltaan tuskin ainakaan parempi.Suojata sekin pitää kun suomeen tuo ja muutoinkin kläpikäytävä tuonhintaluokan auto. Nissä kun ei vältämättä ole pakkasnesteitä ja tuskin osat ovat sielläkään kulumattomia osia .Kilometrit Suomiautossa aina luotettavampia.Ulkolaisiin kilometreihin en menisi suhtautumaan luottamuksella.

        Jälleenmyynti arvossa tulee tuo tuontiauto heti esille. Kokeile vaikka tarjota Laakkoselle ja kerro mitä vastasivat ,huolivatko edes vaihtoautoksi?


      • lisäys

        ja korjauskustannuten lisäksi on hyvä varauta tulleihin,joten muutaman tonnin auton hinta ero saattaa jäädä mitäänsanomattomaksi hyödyksi, mutta kun ostaa suomiauton saattaa kyllä välttyä monelta vaikudelta. Asioita kannattaa punnita tarkoin noilta kanteilta.


      • EiTullejaEUsta

        EU:n alueelta tuoduista autoista ei tarvitse maksaa tulleja, autovero pitää maksaa ja ALV, jos sitä ei ole maksettu lähtömaassa (koskee vain firmojen käytössä olevia autoja).

        Kulut kannattaa ottaa tarkkaan selvään, ettei tule suuria yllätyksiä. Noihin viranomaismaksuihin ja vakuutuksiin menee ihan kivasti rahaa.


    • YhdenAutonJobbari

      Itse toin Saksasta halpisauton muutama vuosi sitten. Auto oli halpa ja vähänajettu, tyypillinen halpisauto ilman mitään lisävarusteita.

      Myyjänä oli paikallinen jobbari, joka auttoi pientä korvausta vastaan (oliko 20 Euroa bensarahaa) auton rekisteröinnissä ja vielä katsoi auton öljyt ja nesteet (ns pikahuolto) ennen matkaan lähtöä. Ja sitten tankkaamisen myötä keula kohti Baltiaa ja Suomea.

      Auto ei varmaan ollut halvin tai paras luokassaan, mutta toimii kuin kello. Suomessa satamassa tullilta väliaikainen ajolupa puoleksi vuodeksi ja sitten piti rempata autosta ABS-anturi oikeasta etupyörästä (toin tullessani Saksasta, olisi kannattanut vaihtaa siellä) ja takatukivarren puslakumi (satasen paukku), koska katsastaja totesi sen olevan väljän. Samalla käytiin jarrut läpi ja vaihdettiin öljyt.

      Kallein paukku oli tilata Saksasta autoon yhdenmukaisuustodistus, kun en ollut tajunnut pyytää Saksassa mukaan tuota. Siinä vakuutetaan auton olevan EU-yhdenmukaisuusvaatimusten mukaisen ja siten täyttävän myös Suomen vaatimukset. Maahantuojaltakin noita saisi, mutta tiesin Saksalaisen firman, joka toimitti todistuksen Suomeen.

      Rekisteröintikatsastus sujui ongelmitta, kun tukivarren holkki oli vaihdettu ja ajovalot suunnattu. Sitten vaan ruuvasin suomikilvet autoon ja rengaskauppaan hankkimaan talvirenkaita. Autossa tuli mukana keski-Eurooppaan tarkoitetut kitkat, joihin en luottanut.

      Jossain vaiheessa huomasin, ettei auton mukana tullut oman radion lukituksen avauskoodia, mutta sekin järjestyi netin kautta.

      Loppulasku osoitti, että halpa auto lopulta tuli suht kalliiksi, kun vertaa Suomen hintatasoon, sen verran noi erilaiset maksut ja kulut nostaa hintaa, vaikka ostohinta onkin edullinen Saksassa. Kalliimmissa autoissa noiden kulujen osuus hinnasta jää pienemmäksi, joten hankinta tulee taloudellisesti kannattavammaksi.

      Ei minulla ollut lähtökohtanakaan säästää ja tehdä voittoa auton tuonnilla Saksasta (koska auto olisi järkevä taloudellinen hankinta?), mutta sain oppia ja kokemusta, mukava reissu kaiken kaikkiaan. Missään vaiheessa ei ollut ongelmia viranomaisten kanssa, kaikki sujui hyvässä hengessä, kun vain raotti lompakkoaan.

      Saksan päässä auttoi paljon, että olin tutkinut tarkkaan autojen tarjontaa ja markkinoita nettikauppojen kautta (autoscout ja mobile suurimmat), selvittänyt auton tuontikuviot ja Saksan päässä vaaditut toimet auton ostamisessa ja rekisteröinnissä omiin nimiin.
      Tunsin entuudestaan jo Saksaa maana ja täydensin vielä tietoja viettämällä tunteja Internetissä kaivelemalla lisätietoja.

      Saksankielen osaamisesta on paljon iloa - itselläni koulusaksa ja vähän käytännön kielitaitoa, mutta englannillakin pärjää kohtuullisesti. Erityisesti tiettyjen avainsanojen (rekisteröinti, katsastus, vakuutus jne) opiskelu kannattaa vaikka englannilla hoitaisi asiat. Hyviä oppaita löytyy paljon.

      Ihan ensimmäistä autoaan Saksasta ostavan ei pidä odottaa ihmeitä tai suuria säästöjä, mutta kelpo ajopelin voi löytää ja saada tuotua Suomeen kunhan on valmis näkemään vaivaa ja käyttämään vähän rahaakin. Ennen matkaa tehtävän esiselvityksen ja tutkimisen tärkeyttä ei voi olla korostamatta. Sokkona Saksaan ei kannata lähteä etenkään ummikkona, vaan kaikesta kannattaa ottaa selvää niin tarkkaan kuin se etukäteen on mahdollista.

      Sitten vaan vuokra-auto alle ja kiertämään Saksan automarkkinoita. Hauskaa, vaikkei sitä omaa unelma-autoaan löytyisikään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

      Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

      Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

      Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

      Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

      On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe