Lyhyesti ja ytimekkäästi; oletko tuntenut Pyhän Hengen kosketuksen/läsnäolon niin voimakkaasti, että tiedät ettei niin mahtavaa iloa ja rauhaa (ja näet uskon uusin silmin) voi saada mistään muualta?
Pyhän Hengen kosketus
14
3112
Vastaukset
- EipaKiinnosta
Tunne mieluummin Jeesus Vapahtajanasi! Jumalan lapsi voit olla pysyvästi. Hetkellisillä kokemuksilla ei ole mitään virkaa. Pahimmassa tapauksessa ne saavat uskovan innostumaan vääristä ajallisista hetken kestävistä asioista.
- Heidiiiz
Miksi ihmeessä ei kiinnosta Jumalan antama ihana olo? Kiitos vain, mutta Jumalan lapsi olen näistä kokemuksistani huolimatta. Tuntuu, että näitä kokemuksia vähättelevät vain ne, jotka eivät ole sitä itse jostain syystä (vielä?) kokeneet.
Opin vain tuntemaan Herraa enemmän ja näiden kokemusten jälkeen on paljon helpompi kertoa uskonelämästään muillekin. Ei tarvitse koskaan epäröidä, ei milloinkaan.
Mahtavia kokemuksia ja ainakin itse sain viimeisimmän kokemuksen jälkeen armolahjan ja rohkeuden puhua uskostani julkisesti, sellaisessakin paikassa, jossa siitä hyvästä saa vain hullun ja tyhmän maineen. Ennen tuota en uskaltanut. Joten mitään turhaa hölynpölyä voimakkaat Pyhän Hengen kokemukset eivät ole. - samavaikutus
Kokeile essoja.
- Heidiiiz
Lukiko jossain mitä mä oon kokeillut ja mitä en? Ei lue. Hämmästyisit.
- pitkäänuskossa
En ole kokenut koskaan sähköväristyksiä, lämpöä, ym. fyysisenä kokemuksena, mutta olen toki saanut kokea muutamissa erittäin kiperissä tilanteissa yliluonnollista Jumalan antamaa rauhaa, rohkeutta ja voimaa.
Jouduin kerran ikävään kuulusteluun ja minua syytettiin ihan mistä ja miten vain. Silloin koin ympärilläni ikään kuin jonkin näkymättömän vaipan ja mieleni oli täysin tyyni, rauhallinen ja pystyin vastailemaan ilman kauhua ja pelkoa. Samaa koin pitkässä ristikuulustelussa, vieraalla kielellä tullissa kun kärähdin Raamattujen sanakuljetuksesta. Jopa kuulustelijat ihmettelivät, miten voin olla niin levollinen.
Minulle Pyhän Hengen läsnäolo on ollut selkein kun olen joutunut pulaan ja hankaliin tilanteisiin, ei niinkään että olin saanut "hihhuloida" jossain ylistystilaisuudessa.- psykopaattihuijaa
Elikä pystyt huijaamaan valheenpaljastustestejä.
- vainyksinJeesus
Kyllä monesti kokenut Pyhän Hengen voimakkaasti.
Ja monia muita ihmeellisiä asioita joista joku voi olla mieltä että ei ole mahdollista.
Esim. N. Vuosi sitten muutamia kertoja yhtäkkiä tuli ihan läheltäni ihmeellistä tuoksua.
Se lehahti sillä tavalla nenään että tiesin että se oli taivaallista tuoksua.
Nyt ihan muutama yö sitten rukouksessa Pyhän Hengen läsnäolossa selkäni takaa jostakin tuli taas tuoksua, hieman erilaista kuin aiemmin.
Haistelin että olisiko se tullut esim. Omista hiuksista, mutta ei.
Se oli taas taivallista tuoksua.
En ihan käsitä miksi saan kojea tuollaista mutta siitä kiitän Jeesusta kuitenkin.
Eräänä yönä rukouksessa sängyllä maatessa ja ihan hereillä ollessa Pyhä Henki valtas mut niin että sain keinua ilmassa, tai siltä se tuntui!
Olin silmät auki ja olin omassa kehossa ja mua otti vatsasta niin että meinasin ruveta nauramaan.
Jumalan niin valtavan Pyhyyden oonmuutaman kerran kokenut, ertä silloin olen vain pyydelkyt kaikkia mahdollisia syntejä anteeks, sillä se Pyhyys on ollut niin voimallista että olin eritgäin tietoinen siitä että Jeesuksella on todella kaikki valta, Hän olisi voinut ottaa juuri sillä hetkellä mun henkeni ja tuomita kadotukseen.
Se tietoisuus Herran Jeesuksen suuruudesta ja voimasta oli niin valtavaa että jos jokainen jumalaton ihminen kokisi sen, niin ei taatusti uskaltaisi enää pilkata Jeesusta.
Koin Jumalan pelkoa, mitä ei ehkä tänä päivänä kovin useat? Koe...
Ja muitakin Pyhän Hengen antamia kokemuksia oon erityisesti tänä vuonna kokenut.
Jeesus on muutamia kertoja parantanut, omia lapsia ja myös itse oon saanut kokea parantumista.
Jeesus on hyvin ihmeellinen ja vaikka koen Pyhän Hengen voimakkaasti niin aina koroitan Jeesusta. En Pyhää Henkeä. - jokunen5546
on myös väärää hengen kosketusta, joka ei olekaan Pyhä henki ja tässä linkissä siitä opetusta. https://www.youtube.com/watch?v=PY4-5_VYXaU
- paju4
On tämän maailman henki,joka on lähtöisin paholaisesta se eksytyksen henki. Ohjaa tämän maailman ihmisiä.
- rohkeudenhenki
Olen kokenut.
Ja rukoilen että jokainen joka uudestisyntyy saisi täyttyä mahdollisimman pian Pyhällä Hengellä ja voimalla, tulella, että saisi samalla voimaa todistamiseen ja elämiseen Jeesuksen opetuslapsena.
Ap. t. 14:3
Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta. - Erkki44557
Varoitus vääristä voitelun jakajista yms. http://jeesuksenapostolit.com/varoitukset/eksytys/
- tuijottaavaan
Pyhä henki tuijottaa silmiin, mitä tehdä, haenko imurin?
Sitten kun lopetat sen nimeämisen mikä sen aiheuttaa niin tapahtuu taas jotain .
- Anonyymi
Saitko selville, koskettiko sinua mies vai nainen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982