Pyhän Hengen kosketus

Heidiiiz

Lyhyesti ja ytimekkäästi; oletko tuntenut Pyhän Hengen kosketuksen/läsnäolon niin voimakkaasti, että tiedät ettei niin mahtavaa iloa ja rauhaa (ja näet uskon uusin silmin) voi saada mistään muualta?

14

2417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EipaKiinnosta

      Tunne mieluummin Jeesus Vapahtajanasi! Jumalan lapsi voit olla pysyvästi. Hetkellisillä kokemuksilla ei ole mitään virkaa. Pahimmassa tapauksessa ne saavat uskovan innostumaan vääristä ajallisista hetken kestävistä asioista.

      • Heidiiiz

        Miksi ihmeessä ei kiinnosta Jumalan antama ihana olo? Kiitos vain, mutta Jumalan lapsi olen näistä kokemuksistani huolimatta. Tuntuu, että näitä kokemuksia vähättelevät vain ne, jotka eivät ole sitä itse jostain syystä (vielä?) kokeneet.
        Opin vain tuntemaan Herraa enemmän ja näiden kokemusten jälkeen on paljon helpompi kertoa uskonelämästään muillekin. Ei tarvitse koskaan epäröidä, ei milloinkaan.

        Mahtavia kokemuksia ja ainakin itse sain viimeisimmän kokemuksen jälkeen armolahjan ja rohkeuden puhua uskostani julkisesti, sellaisessakin paikassa, jossa siitä hyvästä saa vain hullun ja tyhmän maineen. Ennen tuota en uskaltanut. Joten mitään turhaa hölynpölyä voimakkaat Pyhän Hengen kokemukset eivät ole.


      • samavaikutus

        Kokeile essoja.


      • Heidiiiz

        Lukiko jossain mitä mä oon kokeillut ja mitä en? Ei lue. Hämmästyisit.


    • pitkäänuskossa

      En ole kokenut koskaan sähköväristyksiä, lämpöä, ym. fyysisenä kokemuksena, mutta olen toki saanut kokea muutamissa erittäin kiperissä tilanteissa yliluonnollista Jumalan antamaa rauhaa, rohkeutta ja voimaa.
      Jouduin kerran ikävään kuulusteluun ja minua syytettiin ihan mistä ja miten vain. Silloin koin ympärilläni ikään kuin jonkin näkymättömän vaipan ja mieleni oli täysin tyyni, rauhallinen ja pystyin vastailemaan ilman kauhua ja pelkoa. Samaa koin pitkässä ristikuulustelussa, vieraalla kielellä tullissa kun kärähdin Raamattujen sanakuljetuksesta. Jopa kuulustelijat ihmettelivät, miten voin olla niin levollinen.
      Minulle Pyhän Hengen läsnäolo on ollut selkein kun olen joutunut pulaan ja hankaliin tilanteisiin, ei niinkään että olin saanut "hihhuloida" jossain ylistystilaisuudessa.

      • psykopaattihuijaa

        Elikä pystyt huijaamaan valheenpaljastustestejä.


    • vainyksinJeesus

      Kyllä monesti kokenut Pyhän Hengen voimakkaasti.
      Ja monia muita ihmeellisiä asioita joista joku voi olla mieltä että ei ole mahdollista.
      Esim. N. Vuosi sitten muutamia kertoja yhtäkkiä tuli ihan läheltäni ihmeellistä tuoksua.
      Se lehahti sillä tavalla nenään että tiesin että se oli taivaallista tuoksua.
      Nyt ihan muutama yö sitten rukouksessa Pyhän Hengen läsnäolossa selkäni takaa jostakin tuli taas tuoksua, hieman erilaista kuin aiemmin.
      Haistelin että olisiko se tullut esim. Omista hiuksista, mutta ei.
      Se oli taas taivallista tuoksua.

      En ihan käsitä miksi saan kojea tuollaista mutta siitä kiitän Jeesusta kuitenkin.

      Eräänä yönä rukouksessa sängyllä maatessa ja ihan hereillä ollessa Pyhä Henki valtas mut niin että sain keinua ilmassa, tai siltä se tuntui!
      Olin silmät auki ja olin omassa kehossa ja mua otti vatsasta niin että meinasin ruveta nauramaan.

      Jumalan niin valtavan Pyhyyden oonmuutaman kerran kokenut, ertä silloin olen vain pyydelkyt kaikkia mahdollisia syntejä anteeks, sillä se Pyhyys on ollut niin voimallista että olin eritgäin tietoinen siitä että Jeesuksella on todella kaikki valta, Hän olisi voinut ottaa juuri sillä hetkellä mun henkeni ja tuomita kadotukseen.
      Se tietoisuus Herran Jeesuksen suuruudesta ja voimasta oli niin valtavaa että jos jokainen jumalaton ihminen kokisi sen, niin ei taatusti uskaltaisi enää pilkata Jeesusta.
      Koin Jumalan pelkoa, mitä ei ehkä tänä päivänä kovin useat? Koe...

      Ja muitakin Pyhän Hengen antamia kokemuksia oon erityisesti tänä vuonna kokenut.

      Jeesus on muutamia kertoja parantanut, omia lapsia ja myös itse oon saanut kokea parantumista.

      Jeesus on hyvin ihmeellinen ja vaikka koen Pyhän Hengen voimakkaasti niin aina koroitan Jeesusta. En Pyhää Henkeä.

    • jokunen5546
      • paju4

        On tämän maailman henki,joka on lähtöisin paholaisesta se eksytyksen henki. Ohjaa tämän maailman ihmisiä.


    • rohkeudenhenki

      Olen kokenut.
      Ja rukoilen että jokainen joka uudestisyntyy saisi täyttyä mahdollisimman pian Pyhällä Hengellä ja voimalla, tulella, että saisi samalla voimaa todistamiseen ja elämiseen Jeesuksen opetuslapsena.


      Ap. t. 14:3

      Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta.

    • Erkki44557
    • tuijottaavaan

      Pyhä henki tuijottaa silmiin, mitä tehdä, haenko imurin?

    • Sitten kun lopetat sen nimeämisen mikä sen aiheuttaa niin tapahtuu taas jotain .

    • Anonyymi

      Saitko selville, koskettiko sinua mies vai nainen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2592
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      327
      2411
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1817
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1733
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1704
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1443
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1427
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe