venlafaksiini + essitalopraami + voxra

farmaseutti111

Lääkitykseni on tällä hetkellä essitalopraami 10 mg voxra 300 mg, joka toimii ihan hyvin mutta ei tehoa masennukseen kuitenkaan ihan tarpeeksi. Olisin kiinnostunut ottamaan näiden lisäksi vielä venlafaksiini, onko se mahdollista. Olen miettinyt myös näiden lääkkeiden kanssa yhteensopivaa mirtatsapiinia, mutta se lihottaa. Venlafaksiiniin ja ssriin yhteiskäytön vaarana on serotoniinin oireyhtymä. Voiko lääkäri määrätä essitalopraami voxra venlafaksiini lääkeyhdistelmät?

26

9452

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nllllkkkk

Onnea valitsemallasi tiellä

• farmaseutti111

Kiitoksia näkemyksestäsi, mutta se ei valitettavasti tuo lisää valoa ongelmaan. Pidätkö masislääkkeitä kategorisesti haitallisina vai oliko ongelmana yhdistelmälääkityksen kelvottomuus?

• voxxx

Voit saada ties kuinka pahan kohtauksen tuosta määrästä ssri/snri lääkettä. Tappava annoshan tuo on! ja jos sama lääkäri määrännyt nuo kaikki, niin ei kyllä tiedä lääkkeistä mitään.

• farmaseutti111

Siis lääkäri on määrännyt tähän mennessä ainoastaan essitalopraami voxra. Huomenna ois tarkoitus kysyä lääkäriltä, kannattaisiko tähän ottaa yleiseen ahdistukseen, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja toistuvaan vakavaan masennukseen lisäksi vielä venlafaksiinia. Ei se tappava yhdistelmä ole kun mulle ei ole vielä tullut mitään sivuoireita. Sitäpaitsi mulle määrättiin jokapäiväiseen käyttöön myös ketipinoria 2×25 mg päivällä tarpeen mukaan ja illaksi 75 mg. Halusin sen kuitenkin lopettaa, mutta lääkäri halusi jatkaa sitäkin lääkitystä tarpeen mukaan. En ole käyttänyt. Kuinka vaarallinen on serotoniini oireyhtymä? Näillä tiedoilla pidän edelleen mahdollisena, että lääkäri kirjottaa venlaa kun en ketipinoria enkä oikein mirtatsapiiniakaan tahtoisi ottaa.

• bmlll

Kuinka vaarallinen on serotoniini oireyhtymä?

Hengenvaarallinen. Tuollaiset lääkeyhdistelmät myös lisää esim. kouristuskohtausten ja epilepsiakohtausten todennäköisyyttä ja vaaraa.

• farmaseutti111

Tuota en tiennytkään mutta käsittääkseni ssriin ja ssriin yhdistelmässä serotoniinioireyhtymä on kuitenkin harvinainen ja sit sen saattoi saada myös ssriin ja mirtatsapiiniin lääkeyhdistelmät joita käytetään yleisesti yhdessä. Kuinka yleistä on lääkeyhdistelmien käyttö. Ja mihin kastiin kuuluvat ne joille on määrätty ketipinoria. Kai mun on parempi ottaa venlafaksiinia kuin ketipinoria jota en halua käyttää?

• farmaseutti111

Korjaus: ssriin ja snriin yhdistelmässä

• 5677777

Riski saada serotoniinisyndrooma riippuu mm ihmisen metaboliikasta miten reagoi serotoniinilääkkeisiin Ja tietenkin lääkkeiden määrästä.

"Noin 7–10 prosentilta väestöstä puuttuu kokonaan SSRI-lääkkeitä hajoittava entsyymi CYP2D6. Pienikin annos lääkettä voi kasautua heillä nopeasti rajuksi yliannostukseksi"https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Selektiiviset_serotoniinin_takaisinoton_estäjät

Masennuslääkkeiden pitkäaikaiskäytön vaikutuksista ei ole riittävästi tutkimusta. Saatika sitten monen masennuslääkkeen yhteiskäytöstä tai sen pitkäaikaisvaikutuksesta. Sitä on vaikea tutkia. Kannattaa muistaa tämä, kun alkaa kokeilemaan samaan aikaan monia eri lääkkeitä tai käyttämään niitä pitkään.

• farmaseutti111

Kysyin lääkäriltä venlafaksiinia ja hänen mukaansa siitä olisi tuskin mitään hyötyä. Sen sijaan hän piti järkevänä kokeilla lyricaa. Nyt siis mennäänyt eteenpäin essitalopraamin, voxran ja lyrican voimalla. Lyrican aloitusannoksena on 2×25 mg. Ottanut tunti sitten yhden tabletin enkä huomaa mitään vaikutusta.

• 6u5k8

ap:n nikki on farmaseutti... hän trollaa aikansa kuluksi. jokainen farmaseutti tietää miten myrkkyä noi aineet on, yksistään tai yhdessä...

• farmaseutti111

Misä en tiedä, ellei faktaa lyödä pöytään. Voxra ja essitalopraami ovat yhteensopivia, mutta essitalopraami ja venlafaksiini eivät ole ainakaan ensisijainen mixaus. Nyt onkin kyse siitä että jos mikään muu ei auta niin voisiko tällaista triplalääkitystä saada. Käypähoito ohjeistuksen mukaan vakavan masennuksen pitkittyessä suositellaan sähkösokkihoitoa. Sellaiseen en ikinä suostu, mutta lisälääkitystä tekis mieli kokeilla. Pienenä toiveena on että lääkäri määräisi Venlan sijasta lyricaa ahdistukseen kun se on bentsovastainen.

• voxxxc

Lyrica on hyvä mutta turhan kallis. Tietysti jos on varaa, niin mikäs siinä. Noita ssri ja dopaiini lääkkeitä voit syödä niin paljon kun huvittaa.. ne ei vaan auta sun oloa sen kummemmin kuin karkkipastillikaan.

• farmaseutti111

Näin sen täytyy olla. Tottakai voi ottaa venlaa ja essitalopraamia yhdessä ainakin silloin jos käyterään puolet max annoksesta. Taidanpa kysyä samalla lyricaa. Kyllä tää nykyinenKin lääkitys on vähentänyt tarvetta käyttää bentsoja.

• farmaseutti111

Nyk. lääkitykseni on essitalopraami 10 mg vorxra 300 mg lyrica 2*25 mg ja olen siihen todella tyytyväinen.

Ketipinorin vaihtaminen lyricaan oli loistava siirto. 4 päivän jälkeen en huomaa lääkkeen vaikutusta mitenkään, voin urheilla täyspainoisesti eikä väsytä. Auton ratissa keskittymiskyky täyskymppi. Siis ei muuta kuin lyricaa poskeen ja nasta lautaan.

Bentsojen käyttö laskee serotoniini, dopamiini ja noradrenaliini tasoja, minkä vuoksi lyrica on paljon parempi vaihtoehto lääkitykseksi ahdistukseen. Erityisenä etuna on se, että lyricaa käytetään säännöllisesti joka päivä, toisin kuin bentsoja kannattaa käyttää ainoastaan satunnaisesti. Oikein annostettuna lyrica ei laske myöskään suorituskykyä. Saa nähdä rupeavatko lääkärit nostamaan annostusta, itse en ainakaan sitä pyydä.

Nyt mennään lääkkeiden voimalla ja kovaa yli talven pimeyden ja kylmyyden, kunnes se kevät koittaa ja auringon armaat säteet hyväilevät uuden lemmittyni hyvin hoidettua hipiää.

• ostakaahuumeitalaillisia

Mistä tiedät näiden auttavan oloasi? Onko tehty lääketieteellisiä kokeita kuten esimerkiksi erikokeita tai aivotutkimuksia? Ilman tutkimuksia apua ei lääkkeillä voida antaa, mikäli olet saanut lääkkeet ruksi-ruutuun systeemillä vastaukset masennus-ja ahdistuspotilaille. Kaavakkeet ovat niin helppoja, että lääkkeet saa, kun ruksaa sen oikean vaihtoehdon.

• farmaseutti111

Oma kokemus ratkaisee. Nyt minulla on aika itsevarma ja rauhallinen olo ja mielestäni se on ainakin osaksi lääkityksen ansiota. Ei ole olemassa mitään verikokeita tai aivotutkimuksia, joiden perusteella voitaisiin antaa oikea lääkitys masennukseen ja ahdistukseen.

Nyt olen ottanut lyricaa jo viikon eikä ole tullut vieläkään sivuoireita. Ainut riski näyttäis olevan näiden lääkkeiden pitkäaikaisesta käytöstä aiheutuvat haittavaikutukset. Mitä tapahtuu jos ottaa lyricaa 300 mg annoksella 5 vuotta? Kestääkö terveys?

• farmaseutti111

Lääkäri kirjoitti minulle reseptin lääkitykseeni vuodeksi eteenpäin. Onko normaalia, että lyricaa kirjoitetaan kerralla koko vuodeksi? Annos pieni 2*25 mg.

• SsriPluSsnri

Mulla menee isolla annoksella Cipralex 20mg ja Efexor 375mg. Toiminut jo seitsemän vuotta hyvin.

• Anonyymi

VOXRA estää voimakkaasti maksanentsyymiä, jonka kautta venlafaksiini menee.

Kannattaa miettiä essitalopraamin ja venlafaksiinin yhdistämistä. Toimii hyvin. Pieni annos Triptyliä 10-25 mg, mikäli tuo kombo ei toimi. Yksi parhaista komboista! Unihna Voxra.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Voxra sopii Cipralexin kanssa. Menevät eri reittiä.

• Anonyymi

Katsotaanpas vuosia myöhemmin mitä tämä farmaseutti turisee lääkkeistään kun yrittää purkaa ne, jos niin kauan innostuu näitä syömään. Ei ole oikotietä onneen ja ei sitä hyvää oloa sen enempää ole mitä enemmän lääkkeitä syö. Keep it simple, on hyvä neuvo myös psyykenlääkkeissä. Isompi annos tai enemmän lääkkeitä voi tarkoittaa myös lisää haittavaikutuksia.

• Anonyymi

Essitalopraamia söin jonkun kuukauden kunnes tajuttomuuskouristuskohtaus yllätti kesken päiväunia ja piipaa autolla päivystykseen. Lääkkeen käyttö loppui siihen. Päivystyksessä vuorokausi tarkkailussa ja letkuissa kiinni.
      Ei enää koskaan masennuslääkettä. Toivon.

• Anonyymi

Se että jotain lääkettä periaatteessa voi syödä toisen lääkkeen kanssa päällekäin ei silti tarkoita, että se yhdistelmä on turvallinen tai sen vaikutuksia olisi kattavasti tutkittu ihmisillä.

• Anonyymi

Tuntuu aika rajulta tämä lääkitykseni.
      Voxra 300mg
      Efexor Debot 300
      Lyrica 2x 300 mg
      Seroguel 100mg
      Opamox 30mg
      Norspan kipulaastari 15
      Ym, verenpaine, kolesteroli, thyroxin, primaspan, lääkkeet ja hormopnilaastari

• Anonyymi

Minkähän takia niitä on tuollainen valikoima ?
        Mitä ne yrittää hoitaa noilla yhdistelmillä ?
        Ja onko niillä muuttunut mikään paremmaksi ?
        Ja onko kaikki tarkastettu, että sopivat yhteen toistensa kanssa ?
        Viimeinen kysymys: Oletko enää edes läsnäolevana tällä planeetalla ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      50
      5167
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      67
      2945
    3. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      287
      1466
    4. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      72
      1143
    5. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1114
    6. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      78
      1106
    7. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1085
    8. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      129
      1072
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      171