Kahden tulen välissä:

ateistit ja uskovaiset.

Uskon evoluutioon ja uskon Jumalaan, Luojaan.

Kun kerron tästä a)ateistille tämä vertaa minun Jumalaani Aku Ankkaan ja muihin mielikuvitusolioihin.

Näin on tapahtunut monta kertaa. Ne tykkää rakennella sanasta Luoja omia olkinukkejaan jotka on helppo ampua alas.

Kun kerron asiasta b)uskovaiselle tämä raivostuu evoluutioajatuksesta.

Olen todella yksinäinen uskoni kanssa. Aion ottaa tämän yhden fiksun uskovaisen kanssa puheeksi.

Siis livenä...hän minulle aina Jumalasta puhuu. Kiva näin.

Armoa peräänkuulutan sekä ateisteilta että uskovaisilta. Siinä pitäisi olla jutun juju. Sen pitäisi olla se tärkein asia.

Raamattukin sanoo: anna meille anteeksi niinkuin me annamme anteeksi...jne.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Millä.tavoin

      On uskon asia uskovilla kuin ateisteilla, tunteita ei pääse pakoon uskovilla luulen on enemmän ristiriitoja tunnetasolla, hyvä ja paha yhteistä uskovilla kuin ateisteilla.
      Minäkään en pidä itseäni uskovaisena, evoluutio on mulle selviö jos joku on ominut jumalan se ei kuulu minulle eikä uskovilla ole oikeus tuomita minua.

      • Hyvin sanottu. Raamattu väärin tulkittuna saa aikaan niitä tunnetason ristiriitoja.
        "Jos joku on ominut jumalan se ei kuulu minulle eikä uskovilla ole oikeus tuomita minua."

        Niin, ei olekkaan, mutta sellaisia ne pirulaiset on että ne kuintenkin tuomitsee vaikkapa siitä juuri että pitää evoluutiota selviönä.

        Hyvin sanottu tuo"ominut jumalan", niin ne uskovat tekee, aivan sokeana todellisuudelle.


      • capiche
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Raamattu väärin tulkittuna saa aikaan niitä tunnetason ristiriitoja.
        "Jos joku on ominut jumalan se ei kuulu minulle eikä uskovilla ole oikeus tuomita minua."

        Niin, ei olekkaan, mutta sellaisia ne pirulaiset on että ne kuintenkin tuomitsee vaikkapa siitä juuri että pitää evoluutiota selviönä.

        Hyvin sanottu tuo"ominut jumalan", niin ne uskovat tekee, aivan sokeana todellisuudelle.

        Ongelma lähtee siitä, että joillakin uskovilla on tarve pystyä selittämään hengellisesti kaikki asiat maan päällä. Siihen eivät kenenkään rahkeet riitä ja tulee välillä humoristisiakin huteja.

        Suurempi ongelma on, kun kehitetään oppi oman pienen pään sisällä syntyneistä ajatuksista. Tai väitetään, että kaikki omat ajatukset ovat Jumalasta tai Pyhästä Hengestä. Se on oiva keino hallita niitä, joilla on tarve seurata auktoriteetteeja.

        Itse uskon Jumalan suuruuteen, eikä minulla ole edes tarvetta pyrkiä ymmärtämään sitä aivan kaikilta osin. Uskon myös, että tiedemiehet tutkivat Jumalan maailmaa, eikä tiede ole uskon vihollinen.


    • capiche

      Sellaista se auroraborealis on kun uskaltaa käyttää Jumalan antamia aivojaan. Tulee välillä yksinäinen olo.

      Ateistien kannat tiedämmme. Ei ole myöskään realistista ajatella, että voisimme olla kaikkien uskovaisten kanssa samaa mieltä kaikesta. Eivät kaikki kristityt sulje pois piiristään niitä, jotka ovat jostain asiasta eri mieltä. Jos joku sulkee, niin se on hänen asiansa.

      Eikä esim. evoluutioon uskominen tai uskomatta jättäminen ei ole pelastuskysymys. Evoluutio ei edes ole uskon asia, vaan monelta osin tieteellinen fakta. Enkä ymmärrä milloin siitä edes tuli tietyissä porukoissa joku teologinen kysymys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe