Älykkyys vs. viisaus

Bibliaaaaaa

Monet ihmiset ovat älykkäitä. Jopa evolutistien piirissä heitä on useita, mutta mikä erottaa heitä olemasta viisaita. Hitler oli älykäs, enkä Darwiniakaan sano tyhmäksi mutta olivatko he viisaita. Mitä on viisaus?

Viisaus sisältää älykkyyttä. Viisas kykenee opettamaan oppilaan tasolla. Viisas pyrkii hyvään ja ilmaisee ikävätkin asiat varoituksena. Viisas on oikeudenmukainen ja rakastaa. Viisas haluaa ihmisten välttävän valehtelijoita, ja viisas tiedostaa heidän oveluuden.

Älykkäiden valehtelijoiden päämäärä on pitää ihmiset valheessa ja tyhmyydessä. He käyttävät siihen montaa metodia, ohjaillessaan heitä aivan tyhjänpäiväisten uskomuksien pariin. Ihmetellään tähtiä tai uskotellaan homouden ihanuuksia. Nuo ihmiset ylistävät suuresti itseään ja uskottelevat että heillä on jokin salainen tieto. Viisas kuitenkin paljastaa heidän päämääränsä ja ohjaa heitä huomaamaan lähellä olevat epäkohdat.

Jumala on Viisas! Hän ilmaisee meille menneet ja tulevat. Hän kertoo miten teitä halutaan johdattaa harhaan ja itsekkyyteen, jonka kautta te tulette tyhmiksi tai pysytte tyhminä. Hyvyys ja rakkaus liittyvät kehitykseen ja luomiseen. Ihmiselle on annettu kyky ymmärtää. Sellainen ei kehity sattumalta. Kehittyäkseen on jokin oltava ensin olemassa.

Minun tahtoni on että te ette uskoisi valheisiin vaan rakkaudessa saisitte uskoa Totuutta. Saisitte tuntea elämän lähteen. Saisitte erottaa totuuden. Minäkin uskoin ennen sitä mitä minun tahdottiin uskovan. Sain kuitenkin ilmestyksen ja uskon jonka kautta opin erottamaan väärän ja oikea, hyvän ja pahan. Toivon teidänkin! Totuuden tunteminen tekee vapaaksi. Vaikka te kohdistatte pilkkanne minuun kohdistuu se Totuuteen. Minulla Totuuden tunteminen on niin valtava asia, ettei pilkkanne minuun tehoa. Te kuitenkin uskotte valheita, koska te pelkäätte sitä pilkkaa jota nyt itse annatte. Te uskotte eryhtyväiseen alati muutettavaan valheeseen, vaikka Totuus on ihan silmienne alla. Itseasiassa se on teissä sisällä, kunhan te annatte sille mahdollisuuden. Katumus Jumalan edessä on sen saavuttamiseksi oleellinen.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi sinun totuudellasi ei ole esim. järkevää selitystä K/T-rajalle geologisessa aineistossa?

      • Bibliaaaaaa

        On minulla, mutta kuten jo olen ilmaissut en mussuta jankuttajan kanssa. Koitahan sisäistää asia.
        Sama koskee uttia jonka tyhjät mussutukset sivuutan. Tulin nyt kuitenkin lukeneeksi kommenttisi..


      • Bibliaaaaaa

        Ja voisit pysyä myös aiheessa. Ymmärrän että evoluutiouskostanne johtuen ette halua, kuten ei muutkaan sen uskonnon kannattajat, niinkuin toin aloituksessakin esille.


      • Bibliaaaaaa kirjoitti:

        On minulla, mutta kuten jo olen ilmaissut en mussuta jankuttajan kanssa. Koitahan sisäistää asia.
        Sama koskee uttia jonka tyhjät mussutukset sivuutan. Tulin nyt kuitenkin lukeneeksi kommenttisi..

        "On minulla, mutta kuten jo olen ilmaissut en mussuta jankuttajan kanssa. Koitahan sisäistää asia."

        Haha. Ei sinulla ole sille järkevää selitystä etkä sellaista siksi kykene antamaan. Asia on täysin selvä, vedenpaisumustaru ei kykene selittämään keskellä fossiiliaineistoa olevaa K/T-rajaa ja luokittelit minut muussuttajaksi, koska et kyennyt vastaamaan tuohon kysymykseen.

        Erityisen hupaisaksi kirjoituksesi tekee se, että se sopii niin hyvin itseesi:

        "Älykkäiden valehtelijoiden päämäärä on pitää ihmiset valheessa ja tyhmyydessä."

        Kuten uskomassa muinaisiin taruihin totuutena.

        "Nuo ihmiset ylistävät suuresti itseään ja uskottelevat että heillä on jokin salainen tieto."

        Nyt väität, että sinulla on kyllä järkevä selitys K/T-rajalle, mutta et voi sitä paljastaa. LOL.

        "Ihmiselle on annettu kyky ymmärtää."

        Mutta sinä et ymmärrä K/T-rajaa ja sitä miten se sopisi uskomuksiisi.


      • Bibliaaaaaa kirjoitti:

        Ja voisit pysyä myös aiheessa. Ymmärrän että evoluutiouskostanne johtuen ette halua, kuten ei muutkaan sen uskonnon kannattajat, niinkuin toin aloituksessakin esille.

        Minä pysyn aiheessa: sinä väität, että sinulla on totuus hallussasi, mutta sitten kun kysyn sinulta jotain reaalimaailman ilmiön selitystä, niin oletkin asiasta vaiti, koska sinulla ei olekaan totuutta hallussasi.


      • kreationistin_tekosyyt
        Bibliaaaaaa kirjoitti:

        On minulla, mutta kuten jo olen ilmaissut en mussuta jankuttajan kanssa. Koitahan sisäistää asia.
        Sama koskee uttia jonka tyhjät mussutukset sivuutan. Tulin nyt kuitenkin lukeneeksi kommenttisi..

        -- On minulla, mutta kuten jo olen ilmaissut en mussuta jankuttajan kanssa. Koitahan sisäistää asia.

        Ethän sinä yhdelle mussuttajalle täällä kirjoita, vaan levität Totuutta ja Viisautta Herran nimessä kaikelle kansalle.
        No, tekosyitä voi keksiä aina, mutta sinähän nolaat vain itsesi pelleilemällä, kieroilemalla ja väistelemällä.


      • kreationistin_tekosyyt kirjoitti:

        -- On minulla, mutta kuten jo olen ilmaissut en mussuta jankuttajan kanssa. Koitahan sisäistää asia.

        Ethän sinä yhdelle mussuttajalle täällä kirjoita, vaan levität Totuutta ja Viisautta Herran nimessä kaikelle kansalle.
        No, tekosyitä voi keksiä aina, mutta sinähän nolaat vain itsesi pelleilemällä, kieroilemalla ja väistelemällä.

        " No, tekosyitä voi keksiä aina, mutta sinähän nolaat vain itsesi pelleilemällä, kieroilemalla ja väistelemällä."
        Tuota varten pitäisi olla itsekunnioitusta. Edes hitunen.


      • Bibliaaaaaa kirjoitti:

        On minulla, mutta kuten jo olen ilmaissut en mussuta jankuttajan kanssa. Koitahan sisäistää asia.
        Sama koskee uttia jonka tyhjät mussutukset sivuutan. Tulin nyt kuitenkin lukeneeksi kommenttisi..

        Eli suomennettuna biblialla ei ole pienintäkään käsitystä mikä on K/T raja?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "On minulla, mutta kuten jo olen ilmaissut en mussuta jankuttajan kanssa. Koitahan sisäistää asia."

        Haha. Ei sinulla ole sille järkevää selitystä etkä sellaista siksi kykene antamaan. Asia on täysin selvä, vedenpaisumustaru ei kykene selittämään keskellä fossiiliaineistoa olevaa K/T-rajaa ja luokittelit minut muussuttajaksi, koska et kyennyt vastaamaan tuohon kysymykseen.

        Erityisen hupaisaksi kirjoituksesi tekee se, että se sopii niin hyvin itseesi:

        "Älykkäiden valehtelijoiden päämäärä on pitää ihmiset valheessa ja tyhmyydessä."

        Kuten uskomassa muinaisiin taruihin totuutena.

        "Nuo ihmiset ylistävät suuresti itseään ja uskottelevat että heillä on jokin salainen tieto."

        Nyt väität, että sinulla on kyllä järkevä selitys K/T-rajalle, mutta et voi sitä paljastaa. LOL.

        "Ihmiselle on annettu kyky ymmärtää."

        Mutta sinä et ymmärrä K/T-rajaa ja sitä miten se sopisi uskomuksiisi.

        "Erityisen hupaisaksi kirjoituksesi tekee se, että se sopii niin hyvin itseesi:

        "Älykkäiden valehtelijoiden päämäärä on pitää ihmiset valheessa ja tyhmyydessä.""

        Bibliaaa on toki härski valehtelija, mutta älykäs hän ei ole.


    • Onko kellekään muulle tullut mieleen että Bibliaaaaaaaa voisi hyvinkin olla yurki1000js:n lapsi? Vastaavaa järjetöntä palstantäytettä mutta vielä lapsellisemmalla tavalla.

    • julistaja

      "Viisas pyrkii hyvään ja ilmaisee ikävätkin asiat varoituksena. Viisas on oikeudenmukainen ja rakastaa."

      Millä perusteella?

      • looginen-analyysi

        "Viisas pyrkii hyvään ja ilmaisee ikävätkin asiat varoituksena. Viisas on oikeudenmukainen ja rakastaa."
        "Millä perusteella?"

        Puhtaasti määritelmän mukaan ajateltuna. Viisaus on tässä normatiivinen käsite. Siihen nähden jokainen voi itsenäisesti ajatella, onko biblian ajattelu kaukana vai hyvin kaukana viisaudesta.


      • julistaja
        looginen-analyysi kirjoitti:

        "Viisas pyrkii hyvään ja ilmaisee ikävätkin asiat varoituksena. Viisas on oikeudenmukainen ja rakastaa."
        "Millä perusteella?"

        Puhtaasti määritelmän mukaan ajateltuna. Viisaus on tässä normatiivinen käsite. Siihen nähden jokainen voi itsenäisesti ajatella, onko biblian ajattelu kaukana vai hyvin kaukana viisaudesta.

        Ei. Hän itse mielivaltaisesti rakentaa viisauden määritelmää liittämällä siihen mieleisiään ominaisuuksia. Karkeasti älykkyys on prosessointikyky, viisaus määrä mistä prosessoidaan. Se mistä prosessoidaan joko sisältää moisia aloituksen pakotettuja määreitä, tai sitten ei sisällä. Mitään ei siihen tungeta perusteitta.


    • tmmmp

      Aloittaja ei kirjoituksellaan tuo ilmi sen enempää älykkyyttään kuin viisauttaankaan. Lol.

    • Epäjumalienkieltäjä

      Darwin oli paitsi älykäs, myös viisas. Lue joku hänen kirjansa.

    • kskksksks

      Älykkäät kyllä osaavat erottaa peräsuolen sukupuolielimistä mutta viisas krea sanoo että ei se ole sukupuolielin mutta älykäs evokki sanoo silti että se on sukupuolielin, heheh.

      • fbcvvbbvbb

        Harrastan vaimoni kanssa sillöin tällöin anaaliseksiä, vaimoni tykkääs siitä. Vaimoni on huomattavasti sinua älykkäämpi.


    • Kyky itsenäiseen ajatteluun ja omie valintojen tekemiseen sekä uteliaisuus ja rohkeus kysyä tunnustaen tietämättömyytensä, mihin näistä sinä olet kykenevä?

    • Järkevin ratkaisu näiden Biblian avaustenkin suhteen on ollla kommentoimatta niitä. Ne eivät ansaitse keskustelua.

    • puhuvatkäärmeet

      Vaikka hihhulit eivät olisi älykkäita, niin ei se hihhulin viisauden tae ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe