En ymmärrä en

saanut-tarpeekseni

Tämä nykyajan miesten sinkku-ulina! Ei sellaista ennen ollut.
Onko miehistä tullut pelkkiä luusereita? Eikö oikeita miehiä ole enää ollenkaan?
Ennen mies kävi töissä, huolehti perheestä. Illalla ahersi monta tuntia rakennuksella ja rakensi perheelle taloa.
Jos oli mahdollisuus, myös vaimo oli työelämässä. Yhdessä tehtiin hommia yhteisen kodin ja hyvinvoinnin eteen. Miehet ei ulisseet julkisesti kikkelinsä kokoa, rumaa naamaansa tai lyhyyttään. Ennen mies pystyi kompensoimaan mahdolliset puutteensa muilla avuillaan.
Naimisiin mentiin ehkä suht. nuorena. Tavoitteena mahdollisimman hyvä ja vakaa elämä. Kumpikin katsoi tulevaisuuteen, yhdessä. Aina ei ollut kivaa-kivaa. Oli velkaa talosta, monesta piti säästää, mutta mieleenkään ei tullut vaimoa ja perhettä jättää johon oli sitoutunut. Se oli miehen kunnia-asia.
Mies tunsi arvonsa. Ei se ollut housuissa eikä naamassa tai pituudessa. Mies oli oikea mies. Nykyään naiset on ottaneet ohjakset. Miehet pelkää ja siksi vihaa naisia.
Mutta jonkunhan on se vastuu otettava! Kun äijät turhautuneina ja epätoivoisina mittailee eri ulokkeittensa pituuksia, peilailee sitä rumaa naamaansa ja voihkii itseään säälien surkeuttaan.
Ei ole enää kahta sukupuolta. On vain nais-sukupuoli ja sitten joku epämääräinen klimppi joka joskus on ollut mies. Kyllä varmasti jos entisajan miehinen vastuuntuntoinen, itseensä luottava, toista kunnioittava ja rehellinen mies jostain löytyisi, olisi hänellä takuulla vientiä!
Täällä porataan jostain kiltti-mies/jännä mies vastakkain asettelusta. Mihin on kadonnut se entinen alkuperäinen MIES? Kuollut sukupuuttoon?

33

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän ikävä sävy on nyt tuossa valituksessasi. Ottaisit positiivisemman asenteen!

• levyvaihtoon

Jep. Lisäksi tuollaista "miehekkyyden" perään uikuttamista on kuultu jo iät ajat tasaisin väliajoin.

• jhgkgkjh

Naiset halusivat ja saivat tasa-arvon.

• niinsiinäkävi

Ei ei ei, naiset rupesivat taluttamaan "miehiä" ja monesta "miehestä" on tullut puudeli.

• Ex----------PUA

Tämä.

• Uliuliuliiii~

• JossainMuualla

Naiset ovat ikiajoista asti valittaneet miesten tunteettomuutta.

Kun viimeinkin on syntynyt uusi, herkkä ja tunteitaan jakava mies, joka uskaltaa olla epävarma, niin sitten naiset ajattelevat negatiivisia.

Olisiko aloittajankin syytä tulla jo uudelle vuosituhannelle?

• Lrppävaara

Mieskin saa olla heikko ja se on hyvä ja kaikista tunteista voi puhua.
        Aloittajalla on aika ruusuinen kuva kasaripopista...olitko lapsi tuolloin?
        Vittu kyllä olin minäkin mut silti muistan sen apinapaineen ja sairaannuttavan tylsyyden.vielä nykyäänkin moni vaikenee, vaikka kaikille olis parempi, jos asioista puhutaan niinkuin ne koetaan, koska siellä päänsisässä ne myllyttää kuitenkin.

• m1n2

Tuossahan kuvataan 50-luvun ideaalista parisuhdetta, joka on suuressa arvossa palstamiesten keskuudessa.

Naisen rooli on ratkaisevasti niistä ajoista muuttunut. Selittäisikö se miesten ulinaa, ja voisiko naisilla olla yhtään peiliin katsomisen paikka?

• Jep, sitä ideaalista parisuhdetta ja perheidylliä, jossa sodassa fyysisesti ja vähintäänkin psyykkisesti siipeensä saaneet ihmisrauniot pakersivat tuntettomina henkensä ja perheensä pitimiksi. Yhdessä oltiin, koska muuta ei voitu.

Kyllä meidän kaikkien kannattaa sen perään haikailla. Niin miesten kuin naistenkin.

• Ikis__M

". Miehet ei ulisseet julkisesti kikkelinsä kokoa, rumaa naamaansa tai lyhyyttään. Ennen mies pystyi kompensoimaan mahdolliset puutteensa muilla avuillaan."

Sinäpä sen sanoit, niiden ei tarvinnut kun oli mahdollista saada kunnollinen nainen vaikka olisi ollut pieniä vikojakin, nykyäänhän niitä ei kestä olla.

http://www.iltalehti.fi/perhe/2016090522265594_pr.shtml

"Nykyään naiset on ottaneet ohjakset. Miehet pelkää ja siksi vihaa naisia.
      Mutta jonkunhan on se vastuu otettava! Kun äijät turhautuneina ja epätoivoisina mittailee eri ulokkeittensa pituuksia, peilailee sitä rumaa naamaansa ja voihkii itseään säälien surkeuttaan.
      Ei ole enää kahta sukupuolta. On vain nais-sukupuoli ja sitten joku epämääräinen klimppi joka joskus on ollut mies."

Joo, naissukupuoli tosi hyvin hoitaa oman hommansa, "Älypuhelimeton Isä" tuolla kertoo tämän päivän äideistä:

http://www.iltalehti.fi/perhe/2016090522265594_pr.shtml

Eli kun se isä nykyään käy töissä, rakentaa talot, tekee vähintäänkin puolet taloustöistä, hoitaa lapsia jne, silläaikaa kun akka tekee duckfaceja facebookkiin sekään ei riitä kun sillä ämmällä tulee tylsää ja haluaa erota jo ennen kuin se uusi koti valmis, siinä sitä on ohjaksien ottamisen mallia.

• kyssäri

Jos miehet on luusereita, niin miten naisista tullut käärmeitä?

• Hkjhhkkjjj

Älä syyllistä viatonta luontokappaletta

• PalstanRuminMies

Vaikka onkin provo miehiä vastaan vastaan silti. Yksin olen elämäni saanut rakentaa koska EN RUMUUTENI TAKIA KELPAA NAISILLE. Olen rakentanut menneinä vuosina iltaisin taloani jota nyt asutan yksin koirani kanssa. Olen rakentanut elämäni niin että työni on käytännössä eläkevirka. Tehnyt muutamia erittäin onnistuneita sijoituksia joten elämäni on velaton. Joka kuukausi talous kohenee reilusti. Jos jäisinkin työttömäksi ongelmiin en joutuisi. Kaikin puolin joka osa alue on elämässäni kunnossa. Eniten arvostan terveyttäni joka ei kaikille ole itsestäänselvyys.
      Ainoa asia missä olen epäonnistunut on naisen ja joskus haaveilemani lapsen saanti. Tuo on ollut ja tulee olemaan mahdottomin unelma tässä elämässäni. Kaikki muut unelmani olen toteuttanut.
      Se mitä ulisen täällä ulisen mielestäni syystä. Ei ole minun vikani että minulla on samanlaiset biologiset tarpeet kun komeillakin miehillä joilla on ulkoinen etuoikeus teidän naisten elämään. Totta helvetissä se sapetti aikansa kun aina toitotitte että ulkonäöllä ei ole merkitystä ja blaablaa vaikka päässänne sen jo tiesitte että sehän on pääasiallinen miehen valinta kriteeri. No ne haaveet on takanani. Enään teen loppuelämästäni täydellistä työni, harrastuksieni ja ystävien kanssa. Naista en saanut enkä lasta mutta sain helvetin hienon muun elämän!

• NäinMeillä

Miesten tehtävänä ei ole miellyttää sinua, senkin feministisika!

• 235345

Jotain on kyllä tapahtunut miehille kieltämättä; omanarvontunto, itsevarmuus yms ovat poissa monelta ja itsesääli on vallannut alaa..

Toisaalta taas naiset ovat nykyään ihan sex in the city ja koko elämä pyörii sen oman pillun ympärillä, joten..

• Jos nainen on lytännyt itsetunnon, mistäpä sitä enää tulee?

• Raakatotuus

Se johtuu paljolti siitä että miestä halutaan syyllistää nykyään kaikesta, eikä ymmärtää häntä missään asiassa.

• Miten nykyään mennään töihin tai naimisiin?

• 12121212

"Mihin on kadonnut se entinen alkuperäinen MIES?"

No minäpä kerron.

"Naimisiin mentiin ehkä suht. nuorena."

Miten on nyt? Haluaako suurin osa naisista mennä naimisiin nuorena? Vai mieluummin hakea kokemuksia, bilettää, matkustella jne? Ja haetaanko nämä kokemukset sen kunnollisen perusmiehen kanssa? Ei.

"Tavoitteena mahdollisimman hyvä ja vakaa elämä. Kumpikin katsoi tulevaisuuteen, yhdessä. Aina ei ollut kivaa-kivaa. Oli velkaa talosta, monesta piti säästää, mutta mieleenkään ei tullut vaimoa ja perhettä jättää johon oli sitoutunut. Se oli miehen kunnia-asia."

Kyllä. Miehen kunnia-asia oli pysyä naiselle uskollisena vanhana. Ja naisen kunnia-asia oli pysyä miehelle uskollisena nuorena. Kts. edellinen kohta.

"Kyllä varmasti jos entisajan miehinen vastuuntuntoinen, itseensä luottava, toista kunnioittava ja rehellinen mies jostain löytyisi, olisi hänellä takuulla vientiä!"

...kolmekymppisenä, kun naiset ovat juoksunsa juosseet. Tämä entisajan kunon mies halveksuisi n. 99% irtosuhteita, panosuhteita, pelimiesten/jännämiesten kanssa seurustelua harrastavista nykynaisista.

"Täällä porataan jostain kiltti-mies/jännä mies vastakkain asettelusta. Mihin on kadonnut se entinen alkuperäinen MIES? Kuollut sukupuuttoon?"

Mihin on kadonnut se alkuperäinen nainen? Eivätkö naiset _halveksu_ miehiä jotka vaativat sitä alkuperäistä nuorena perusmiehen naivaa hoikkaa neitsyttä? Eikö miehen pidäkään hyväksyä ympäriinsä paneskelua harrastavaa ylipainoista, tatuoitua modernia roskanaista? Naisten käytös säätelee miesten käytöstä. Kun se alkuperäinen mies ei kelpaa silloin kun naiset ovat nuoria ja hedelmällisiä, ei kannata olla se alkuperäinen mies.

Toistan:

Kuvaamasi miehen vastine on _nuori_, hoikka, tatuoimaton, kokematon, kunnon tyttö joka menee naimisiin n. 20-vuotiaana kunnon miehen kanssa.

Elleivät nämä kuvaukset päde sinuun, on turhaa porata missä kunnon miehet ovat. Ne ovat kuolleet sukupuuttoon, aivan kuten kunnon naisetkin.

• 2414

Mielelläni menisin naimisiin, huolehtisin perheestä jne. mutta kun ei naisille kunnon mies kelpaa niin minkäs teet. Eivät edes halua tutustua nähdäkseen mielenkiintoisia ominaisuuksiani, eli valinta tehdään ulkoisten seikkojen perusteella.

• raksamies41

Se oli silloin ennen 20 vuotta sitten kun naisilla ei ollut naama eikä ulkonäkö kriteereja. Naisen sai hurmattua pelkällä tanssilla ja ystävällisyydellä. Toista se on nykyään kun pitää olla pitkä ja komea ja rikas ja vin diecelin näköinen, pitää olla kavereita ja pitää olla panokokemuksia monien naisten kansdsa ja pitää olla jännä eikä mikään tylsä talonrakentaja. 20 vuotta sitten rakensin ekan taloni hti armeijasta kun pääsin, oli minulla tyttöystävä mutta 32 vuotiaana se lähti jännemmän miehen matkaan joka käytti huumeita. Jöin yksin tsalooni jossa asun vieläkin. Se exä tyttöystävä on ollut vankilassakin, istui 6 vuotta. Kiltistä naisesta tuli jännä joka puukotti jotain toista miestä joka kuoli.

• Johan.Vitsin.Kerroit

Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Emännät ottavat itsestään p*rse pitkällä belfieitä ja lähettävät niitä muiden tarkisteltaviksi. Tarpeeksi kun viestitellään somessa, niin saattaa löytyä uusi rakaskin, vaihdetaan ns. lennossa. Lapset sosiaali määrää luonnollisesti naisille ja miehille jäävät elatusmaksut. Se perheen yhteiseksi suunniteltu talo menee luonnollisesti myyntiin, ja velat jäävät miehelle.

Kerrohan Sinä puolestasi tai mikä lie vanhanajan mummeli oletkin, millaisia ajatuksia nämä nykyajan emännät sinussa herättävät? Olisi joskus mielenkiintoista kuulla miehiä koskevan ulinan sijasta, kun naiset antaisivat kommenttia siskokatraan tekemisistä, varsinkin tämän nuoremman edesottamuksista. Olisiko Sinullakin peiliin katsomisen paikka, sillä joku äippä se näistä nykyajan emännistä on kasvatuksellaan tällaisia pikku-prinsessoja tehnyt, joille ei vastuunkantoa paljoa maita.

• TiinaKy

Kai tuota ulinaa, aiheesta kun aiheesta, on ollut aina pienemmässä mittakaavassa. Minä kohdistan katseeni asiaan, jossa parhaillaan olen eli Internettiin. Se kerää ihmisiä kokoon hyvässä ja pahassa aiheesta kun aiheesta.
      Onneksi itse sain elää nuoruuden ja parinetsimisvaiheen ennen nettiä. Nyt 40 vuotiaana sitä ei tarvitse ottaa niin tosissaan vaikka toki tositarkoituksella olen liikenteessä.

• Gghjj

Se on vaan niin että nykyään oikeat miehet asuu muualla kuin kaupungeissa. He ei myöskään isommin valita kellekkään naisettomuuttaan koska ymmärtävät ettei niitä ole lähimaillaan. Niitä joita se ahistaa niin silloin suruun juodaan tai laitetaan naru oksaan. Oikea suomimies ei ulise kaikenlaisten ituhippien, maistereiden tai kymmenien nussimien naisten perään.
      Silloin kun panettaa niin matkustetaan lämpösiin mahin tai käydään kaupungissa särkemässä jonkun kettutytön sydän.
      Sit jos miljoonille perillistä tarvii niin silloin haetaan se nuori emäntä ulkomailta koska suomesta ei laadukasta tekijää löydy.
      Ne ätmit ja luokittelijat ei ole miehiä.

• Salapanonjonkatiedän

Nykyään nuo ukkomiehet hankkii sen kakkosen eikä se enään ketään hetkauta. Ennenvanhaan sentään oli kunnia ja maine mistä pidettiin huolta. Nykyään kun alkaa nuo kakkoset mennä ykkösen edelle maineestaan. Ulina on vaan miehillä muuttunut nykyään kun pitää suorittaa ja olla miesten mies joka jaksaa painaa! Nykyajan ukkomiehet ja kakkoset ovat niitä jotka eivät välitä mitä niistä puhutaan.

• Mietialoitusvalitus

Itse olen kokeillut tehdä sekä naisena, että miehenä profiilin treffipalstalle (ilman kuvaa). miehen profiiliin ei tullut yhtään viestiä vuodessa ja naisen profiiliin tuli lähemmäs sata viestiä. Jos vähääkään järkeä niin tajuaa, että naisena on viihtyisämpää olla sinkkuna kuin miehen. Ymmärrän itse täysin kuinka turhauttavaa olla mies ja sinkku nykyään, kun naiset ovat semmoisia "tuppisuita".

• Ex----------PUA

Avaus pähkinänkuoressa: "Vää vää vää, olen etuoikeutettu ja hypergaminen nainen enkä osaa asettua toisen asemaan, tuokaa minulle itseäni tasokaampi mies jolla ei ole omia mielipiteitä!!!"

• Suunnanmuutos

Hyvinvointivaltio on se nykyajan Sampo, joka jauhanut toimeentuloa naisille. Nyt kuntien ja valtion verorahat on loppu ja lisäksi Suomeen on tullut runsaasti muukalaisia nauttimaan tämän Sammon tuotoksista. Arvannen, että ulinan suunta pian muuttuu, kun naiset alkavat ulisemaan menetettyjä etujaan ja mennyttä aikaa.

• Raakatotuus

Ja ennen nainen hoiti yksin kotityöt ja lapsenhoidon ja miehelle lämpimän ruoan nenän eteen. Pitäisikö tässäkin palata vanhaan tapaan jakaa työt miesten töihin ja naisten töihin?

Nykyään rakentaminenkan ei ole enää sitä, että piirretään talon piirustukset klubiaskin takakanteen, rakennusvaatimuksia ja muita on tullut vaikka kuinka lisää. Käytännössä et enää nykyään pysty rakentamaan taloa käyttämättä vähintään kymmentäkunta alihankkijaa.

Miehet ei ulisseet julkisesti kikkelinsä kokoa, koska naisella oli häntä ennen kokemusta korkeintaan parista miehestä, ei paristakymmenestä. Miehet eivät valittaneet rumaa naamaansa, koska naiset tyytyivät rumanaamaiseen tai lyhyeen mutta muuten hyvään mieheen, enää eivät. Naisten pitää saada pitkä, komea ja hyvä mies, tai muuten on huonossa tyytymissuhteessa jota ei pitäisi koskaan aloittaakaan. Parempi yksin kuin huonossa suhteessa!

Jos naimisiin nykyään ylipäätään mennään, niin ainakin vanhempana. Tämä on nimenomaan seurausta naisten toiveista, kun sinkkunuoruutta halutaan jatkaa ainakin 30 ikävuoteen asti, ja useimmiten naisten tavoitteina ei todellakaan ole mikään vakaa elämä tai edes elämä yhden miehen kanssa. Naiset haluavat shoppailla ihmissuhteilla, myös naisystävien suhteen. Jos nykyään ei enää ole kivaa-kivaa, se on kahdessa tapauksessa kolmesta nainen joka haluaa erota.

Ei ole enää naissukupuoltakaan sellaisena kun se ennen vanhaan tunnettiin. On vain pohjattoman itsekäs olento jolla on naisen sukupuolielimet. Ennen naisetkin tunsivat omat velvollisuutensa, nyt nykynaiset ovat hylänneet kaikenlaiset vaatimukset ja velvollisuudet mitä heihin kohdistuu, ja he haluavat sekä pitää elämän kakun että syödä sen. Naisista on tullut pohjattoman itsekkäitä, ja miehet yrittävät vain pärjätä tässä tilanteessa.

• dfjdkfjldfjl

"Naisista on tullut pohjattoman itsekkäitä, ja miehet yrittävät vain pärjätä tässä tilanteessa"

Hyvin kiteytetty, tältä se tosiaan näyttää.

• jokujännäjennakans

Jos puhe on sota-ajan jälkeisestä hengestä niin liekö syy ainakin osin siinä että silloin miehiä oli paljon vähemmän koska monet nuoret miehet kaatuivat sodassa ja miehillä oli silloin se valinnanvapaus. Jos taasen on kyse 80-luvusta niin ei se elämä loppujen lopuksi silloinkaan niin helppoa ollut. Aika kultaa muistot. Toki menemiset ja pettämiset olivat paljon hävetympi juttu eikä silloin puhuttu asioista samalla lailla. Netin myötä asioitaan levitellään taas liikaa ja valitettavasti some on yksi syy miksi pettäminen on lisääntynyt. Ennen ihmisten piti sopia tapaaminen tai puhua puhelimessa tuntikausia että tulee sama tuntimäärä kommunikointia kaverin kanssa täyteen viikossa vrt. esim. Facebook. Ja julkkisten yms seuraaminen on tullut helpommaksi niin heidän elämäänsä kadehditaan ja halutaan samaa itselle. Monet ajattelevat että ansaitsevat parempaa mulle tänne heti.. ja joo etenkin me naiset. Internet ja some varastavat aikaa joka ennen käytettiin perheen kanssa. Ja firmat tietysti myyvät tuota ajatusta että pitää näyttää hyvältä ja vaatia enemmän. Samaan aikaan markkinoidaan herkkuja ja laihdutustuotteita sun muuta kosmetiikkaa pitääkseen etenkin naiset ikuisessa oravanpyörässä. Toki ennenkin markkinoitiin mutta nykyään se tavottaa 24/7 h ihmiset kun ennen piti aukaista tv tai radio, lehti taikka kävellä kadulla nähdäkseen mainoksia. Nyt aina kun pitää konetta tai puhelinta auki näkee niitä ja ne jäävät alitajuntaan vaikka kuinka sanoisi ettei niitä katsele. Mielestäni siis syitä nykyiseen tilanteeseen ovat nämä eli miehiä on enemmän ja naisia media kannustaa itsenäisyyteen. Eli useimmilla miehillä ei ole enää varaa valita kuin joko mitä saa tai olla saamatta. Ja jos haluaa naisen niin pitää olla sille mieliksi muttei kuitenkaan saa olla mieliksi liikaa, eli samaan aikaan komea machorakastaja öisin ja päivisin kiltti ja kunnollinen vain hänelle uskollinen raataja joka myös osaa nikkaroida . . Eli tämä lähes mahdoton yhdistelmä jota kaupitellaan mediassa oikeanlaisena miehenä. Totuus näistä näyttelijöistä ja julkkiksista on toisenlainen. Jotkut heistä ovat ihan yhtä "tylsiä" kuin tavallinen tauno. Toiset heistä taas niitä jännämiehiä jotka pettävät mennen tullen. Mutta heille tietysti annetaan anteeksi kun onhan hän nyt komea julkkis ja itse nainen saa siis statusta muiden naisten silmissä. Eli vaikka olen itse nainen niin sanon että tuo hypergamia on ainakin monelta osin totta. Naiset haluavat näyttää hyvältä päihittääkseen kanssasisarensa statuskilpailussa ja vetää sen pisimmän korren ja parhaimman, kauneimman naisen tittelin jolla on komein ja rikkain mies.. tavalliset miehet jäävät syrjään kaikesta ja yrittävät siksi olla mieliksi että kelpaisivat edes jollekin ilman että se lähtee jännämiehen matkaan. Naisilla on aivan liikaa valinnanvaraa vrt. Pieni karkkihylly jossa muutama erilainen karkkipussi tai kokonainen iso karkkikauppa kaikkine erikoiskarkkeineen ja kaverit vielä sanomassa että ota se ja se ja se, olet sen ansainnut. Tuli pitkä teksti mutta tuli tässä mietittyä juurta jaksain että missä vika. Ehkä pitäis itsekin katsoa sinne peiliin ja lopettaa mahdottomat odotukset.

• m1n2

Hieno avautuminen naiselta. Aplodit!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2143
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1454
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      934
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe