Kuin käynnistäsi vanhaa traktoria, joka ei ota syttyäkseen.
Eiköhän jätetä huomiseen ja luetaan lehdet, kuunnellaan uutiset, ja siitä taas väännetään "pajunköyttä".
Itse en poikkeuksellisesti tee edes avausta. Kun äkkipäätään vilkaisin, ei ole kuin paikallaan sahaamista, kuin laji (tiedätteko muuten mikä se on ?)
olisi väärinpäin pokasahassa, ja yrittäisi puuta sahata poikki.
Sellainenkin oli ennen metsämiehillä, kuin "lajisakset" tai lajipihdit".
Niin..laji on " sahanterä" ja "lajipihdit" on joilla tehtiin jakoa "lajiin".
Eli, sahanterään (sehän n metrin mittainen) tehtiin hampaille vääntöä ulospäin, tuli sahaus urasta leveämpi kuin itse terästä, se ei sitten ahdistanut. Ja ukot juoksutti silmineulaa jakoon laitetuissa sahanterän hampaissa, oli vähän kallellaan saha, jotta neula juoksi alas uraa pitkin.
Se lopputarkistus onnistuneesta jaosta.
Oli se raakaa pokasahalla kaataa tukkeja ja pöllejä. Kirveellä oksiminen.
Justeereilla myös, mutta se kohdaltani ei näköyhteydessä, kun oli jo moottorisahaa joillain. Ensimmäiset moottorisahat, kuin vaikkapa tuollainen mopedi olisi siihen aseteltu puun ympärille. Ei nyt semmoinen kuitenkaan, mutta sinne päin, oli kehikkoa.
Sepä siitä.
jahas, siitähän tulikin pidempi kuin alkuun oletin parilla virkeellä lopettavan päivän, ja melkein alkavankin.
Ei muuta kuin uinumaan, kun luojamme sen meille keksinyt, ettei saa koko vuorokautta kukkua. Tehkää samoin, jos ei uni tule, niin pitää itseä siihen treenata, opettamalla ruumis ja sielu siihen, että laitetaan tiettyyn aikaan nukkumaan. Taas toisaalta, päiväunetkin on hyvästä, jotka saattaa syödä yöunia.
Hyvää Yötä.
kauneus unille !
Jotenkin tuntuu, että ei uutta tällepäivää
Mr.major
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2222520Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka32109Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3191858- 951605
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois831495Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001240- 671180
- 251121
- 501043
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731006