Suuri salaisuus, seurakunta

Oppiikäkaikki

Paavali kirjoittaa efesolaisille 5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

Jumalan seurakunta, joka muodustuu universaalisesta, kautta koko maapallon uudestisyntymisen ( Joh. 3:3 ) kokeneista, Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen uskovista ihmisistä.
Tämän seurakunnan pää on Jeesus Kristus, hän on herrojen Herra ja kuninkaitten Kuningas, kuolleista ylös noussut, niin kuin kuolema ja tuonela ei voinut pidättääkään häntä.
Jokainen tähän seurakuntaan sisälle päässyt tietää, mistä on kysymys kun Paavali näin kirjoittaa.
Ja jokainen joka ei tähän seurakuntaan kuulu, ei voi ymmärtää mistä on tässä kysymys.

Itse Taivaan Jumala vielä tänäänkin kutsuu ihmisiä tähän seurakuntaa, mutta sisälle on tultava Jeesus nimisestä ovesta( Jeesushan sanoo itsestään Joh. 10:9 Minä olen ovi.) Varkaat, ryövärit yms. yrittävät tulla muuta kautta, mutta se ei onnistu. Vain Jeesuksen kautta ts. ottamalla Jeesus Kristus henkilökohtaisesti vastaan, omaksi Vapahtajakseen, näin.

Paikallisseurakuntiakin tarvitaan, Paavali kirjoittaakin toisaalla, älkää jättäkö seurakuntienne tilaisuuksia, niin kuin toisilla on tapana. Hebrelaiskirje 10:25.

11

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirkanmaalainen

Kyllä, seurakunta tarvitaan aivan ehdottomasti. On huono asia että sellaista oppia levitetään, ettei seurakuntia tarvittaisi ollenkaan. Sellaista opetusta ei tarvitse kuunnella.

• sataprosenTTiaM

100 prosenttisesti samaa mieltä. Tämä on Raamatunkin mielipide.

• jari-pekka--65

"Hebrelaiskirje 10:25"
      Biblia kääntää tuon Hengellisesti ymmärrettävästi.

• jaonnäinvarmasti

Jokaisella on jotain annettavaa, yhteen kokoontuessa.

• Raamatullista
    • Totuuttasalatuimpaan

Totuuden pylväs, Jumalan seurakunta täällä maan päällä.

• On.totta

Totta on salatuimpaan asti

• Jeesusonsiellämyös

Saatana, sielujemme vihollinen koittaa saada ja on osittain saanutkin ihmiset jäämään seurakuntayhteydestä. Älkää jättäkö seurakuntienne tilaisuuksia, niin kuin joillakin on tapana, kirjoittaa Paavali. Seurakunnassa esim. jumalanpalvelustilaisuudessa Jumalan lapset kokoontuu yhteen kuulemaan Jumalan sanaa, rukoilemaan ja kokemaan Jumalan läsnä oloa.

• Olipajälleen

eilen sunnuntaina olla oman seurakunnan jumalanpalvelustilaisuudessa Yhteislaulut, saarna, rukous ja yhteyden kokemus. Näinhän Jumala on sen tarkoittanutkin.

• Jälleentänään

Jälleen tänään sunnuntaina saimme viettää ehtoolliskokousta ja muistella Vapahtajamme kuolemaa ja ylösnousemusta kuolleista.
      Leivän ja viinin nauttien ja ylös noussutta Karitsaa joka pian on saapuva omiaan noutamaan. HALLELUJAA, HALLELUJAA!!!

• Jumala.on.Herra

Kastamattomat eivät saa osallistua ehtoolliseen. Tiedä se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4318
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      138
      3032
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2352
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      45
      2264
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1873
    6. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      91
      1852
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1586
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1549
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      148
      1384
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      32
      1200
    Aihe