Kekkostutkimus

Keskustaporvari

13

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka voi edes leikillään kuvitella, että Kepun pääideologeihin kuulu Ilkan päätoimittaja Kari Hokkanen kirjoittaisi muuta kuin tuossa kolumnissa kirjoittaa.

Kepulaisilla on sairaalloinen tarve todistella Kekkosen ylivertaisuutta ja Kekkoseen myötäkarvaisesti suhtautuvien "tutkijoiden" oikeellisuutta.

Hokkasen mainitsema "tohtori" Juhani Suomi on oiva esimerkki täysin lähdekritiikittömästä kirjoittajasta, joka vieläpä rohkenee kutsua itseään tutkijaksi. "Tutkija" olisi oikeampi nimitys.

En panisi kovin suurta painoa Hokkasen Karin vuodatuksille. Kepulaisuutta mitä kepulaisuutta.

• käsittämattömäksi

känätykseksi!

• IF.

Tulkaa itse kuulemaan!

Eteläpohjalaisilla historianharrastajilla on taas upea tilaisuus kuulla tutkijaa itseään ja kysyä itse, ellei jotakin kohtaa usko tai ymmärrä. Etelä-Pohjanmaan UKK-seura saa vieraakseen eversti Seppäsen ensi keskiviikkoiltana. Kirjaakin siellä on saatavana.

Tervetuloa siis Seinäjoen kaupungintalolle kuulemaan, kuinka historian siipien havinan itse nähnyt kertoo siitä näennäisesti ystävällisestä, mutta totuudessa mitä totisimmasta maaottelusta, jota pieni Suomi ja suuri Neuvostoliitto kävivät silloisten johtajiensa kautta.

VAESINKIN NIILLE suosittelen tuota esitelmätilaisuutta, jotka ovat lukeneet esimerkiksi Hannu Rautkallion tai Lasse Lehtisen tutkimuksia, niitä totena pitäen.

• Observer1
        IF. kirjoitti:

Tulkaa itse kuulemaan!

Eteläpohjalaisilla historianharrastajilla on taas upea tilaisuus kuulla tutkijaa itseään ja kysyä itse, ellei jotakin kohtaa usko tai ymmärrä. Etelä-Pohjanmaan UKK-seura saa vieraakseen eversti Seppäsen ensi keskiviikkoiltana. Kirjaakin siellä on saatavana.

Tervetuloa siis Seinäjoen kaupungintalolle kuulemaan, kuinka historian siipien havinan itse nähnyt kertoo siitä näennäisesti ystävällisestä, mutta totuudessa mitä totisimmasta maaottelusta, jota pieni Suomi ja suuri Neuvostoliitto kävivät silloisten johtajiensa kautta.

VAESINKIN NIILLE suosittelen tuota esitelmätilaisuutta, jotka ovat lukeneet esimerkiksi Hannu Rautkallion tai Lasse Lehtisen tutkimuksia, niitä totena pitäen.

Eino Uusitalo ja muut perässähiihtäjät hymyilevät eturivissä. Tuskinpa muut seurat kuin UKK-perinneseura Seppästä luennoitsijaksi haluavatkaan. Olen esittänyt tuolla aikaisemmin oman mielipiteeni, joten se siitä.

• Keskustaporvari
        Observer1 kirjoitti:

Eino Uusitalo ja muut perässähiihtäjät hymyilevät eturivissä. Tuskinpa muut seurat kuin UKK-perinneseura Seppästä luennoitsijaksi haluavatkaan. Olen esittänyt tuolla aikaisemmin oman mielipiteeni, joten se siitä.

Ketähän ne muut perässähiihtäjät mahtavat olla?
        Veikko Pihlajamäki?

Jos Kekkonen kerran oli KGP:n agentti, niin kuin Rautkallio ja Lehtinen väittävät, niin miten ihmeessä tämä "agentti" ei kyennyt yhdessä Neuvostoliiton kanssa torjumaan Suomen taloudellista integroitumista läntisen Euroopan vapaakauppajärjestelmään?
        Tarkoitan nyt vuonna 1961 voimaan astunutta Fin-EFTA-sopimusta ja ennen kaikkea vuonna 1974 voimaan astunutta EEC-vapaakauppasopimusta.

Helkkarin huono agentti.

• Mielipidepankki
        Keskustaporvari kirjoitti:

Ketähän ne muut perässähiihtäjät mahtavat olla?
        Veikko Pihlajamäki?

Jos Kekkonen kerran oli KGP:n agentti, niin kuin Rautkallio ja Lehtinen väittävät, niin miten ihmeessä tämä "agentti" ei kyennyt yhdessä Neuvostoliiton kanssa torjumaan Suomen taloudellista integroitumista läntisen Euroopan vapaakauppajärjestelmään?
        Tarkoitan nyt vuonna 1961 voimaan astunutta Fin-EFTA-sopimusta ja ennen kaikkea vuonna 1974 voimaan astunutta EEC-vapaakauppasopimusta.

Helkkarin huono agentti.

Nuo esiin nostamasi asiathan kertovat, että kyseessä oli helkkarin hyvä agentti. Eihän kukaan agentti ilmaiseksi töitä tee. Kekkosen toiminta perustui kaupankäyntiin. Hän oli NL:lle riittävän hyvä ja neukut maksoivat hänelle ja Suomelle siitä. Tällaista nuorallatanssipolitiikkaahan Kekkonen harjoitti - ja toisin kuin K.K. Korhosen mielestä - Kekkonen minusta onnistui siinä varsin hyvin. EEC -sopimus on nimenomaan yksi onnistumisen kulmakivistä. Toinen on Kekkosen itsensä nousu puolidiktatoriseen asemaan Suomessa.

• oivahärkönen

... tuota Esa Seppäsen kirjaa. Olin kirjoittanut ensimmäisen sata sivua luettuani marginaaliin "Tämä vaikuttaa hyvältä kirjalta - niin selkeästi, kevyesti ja asiantuntevasti asiaa käsitellään".

Seppänen tuntee venäläisensä. Hän hoiti suomalaisten suurfirmojen Venäjän suhteita asuenkin 11 vuotta Moskovassa.

• Observer1

Kuuntelimme erään ystäväni kanssa Seppästä kirjamessuilla. Pidimme häntä heppoisena Kekkosen palvojana, jonka kirjaa ei kannata lukea. Sain nyt lopullisen varmuuden siitä, että olimme oikeassa. Kiitos siitä.

• sat. kävijä
        Observer1 kirjoitti:

Kuuntelimme erään ystäväni kanssa Seppästä kirjamessuilla. Pidimme häntä heppoisena Kekkosen palvojana, jonka kirjaa ei kannata lukea. Sain nyt lopullisen varmuuden siitä, että olimme oikeassa. Kiitos siitä.

Langetat jyrkkiä tuomioita ihmisistä ja heidän elämänsä arvosta sangen heppoisin perustein. Olen aina ihmetellyt mielipiteittesi ristiriitaisuuksia. Sain nyt lopullisen varmuuden siitä, etteivät ne ole vakavasti otettavia. Kiitos siitä.

• oivahärkönen
        Observer1 kirjoitti:

... teidän Kekkos-kaunaisten usko säilyy kun ei lue muita kuin Kekkosta, suurinta presidenttiämme, mollaavia kirjoja. Pysy sinäkin vain Rautakalliossa ja Lehtisessä ja kuuntele vain Lipposen opetuksia aiheesta.

• Observer1
        sat. kävijä kirjoitti:

Langetat jyrkkiä tuomioita ihmisistä ja heidän elämänsä arvosta sangen heppoisin perustein. Olen aina ihmetellyt mielipiteittesi ristiriitaisuuksia. Sain nyt lopullisen varmuuden siitä, etteivät ne ole vakavasti otettavia. Kiitos siitä.

Voi olla, että olen moittinut liikaa sinulle mieluisia henkilöitä. Eli en sinua tuosta moittimisesta moiti. Mutta nuo mielipiteiden ristiriitaisuudet kiinnostavat. Niistä toivoisi esimerkkejä. Niitä varmaan löytyy, kun olet niitä aina ihmetellyt.

• Todistaja

Seppänen on keppoinen Kekkosen palvoja, jonka kirjallisia kyhäelmiä ei paljon lukea kannata.

• Jaba_43

Hokkasen artikkeli valotti erinomaisella tavalla Kekkosen hyviä puolia. Niitähän hänellä oli myös runsaasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      32
      11263
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7467
    3. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      81
      3848
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      106
      3799
    5. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      42
      3298
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      611
      3227
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      45
      3106
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      91
      3088
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      2033
    10. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      25
      1785
    Aihe