Nyt Radio dei: Viikon debatti avioliittolaista

deeiii

Uusinta keskiviikolta.

16

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • uudistuksenjälkeen

        Miten Radio dein sivuilta pääsee kuuntelemaan jotain mennyttä ohjelmaa arkistosta? En löytänyt arkistosta esim. tätä debattia. Sivuston uudistuksen jälkeen en ole enää löytänyt reittiä arkiston sisältöön.


      • fmaoeh
        uudistuksenjälkeen kirjoitti:

        Miten Radio dein sivuilta pääsee kuuntelemaan jotain mennyttä ohjelmaa arkistosta? En löytänyt arkistosta esim. tätä debattia. Sivuston uudistuksen jälkeen en ole enää löytänyt reittiä arkiston sisältöön.

        kyse ei ole arkistosta vaan "arkisrosta"..... lue lue lue ja lue oikein.......


      • uudistuksenjälkeen kirjoitti:

        Miten Radio dein sivuilta pääsee kuuntelemaan jotain mennyttä ohjelmaa arkistosta? En löytänyt arkistosta esim. tätä debattia. Sivuston uudistuksen jälkeen en ole enää löytänyt reittiä arkiston sisältöön.

        Erittäin hyvä kysymys. Uudistuksen jälkeen en ole löytänyt myöskään arkistosta mitään sisältöä.
        Mutta nämä viikon debaatit löytyy hakukoneesta haulla "Radio Dei viikon debaatti".


      • Daavidintähti kirjoitti:

        Erittäin hyvä kysymys. Uudistuksen jälkeen en ole löytänyt myöskään arkistosta mitään sisältöä.
        Mutta nämä viikon debaatit löytyy hakukoneesta haulla "Radio Dei viikon debaatti".

        Ei debatissa ole kahta a-kirjainta perätysten.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Ei debatissa ole kahta a-kirjainta perätysten.

        Mutta ymmärsit kuitenkin mistä puhuttiin :=)


    • Tänään ihmettelin sitä, että mitä ihmettä Aitoavio meinaa. Mitä sille on väliä menevätkö toisiaan rakastavat aikuiset avioon sukupuolesta riippumatta?

      • taastätäsama

        Aikaisempiin keskusteluihin viitaten oletan että kyse on siitä, ettei sanaa svioliitto saisi käyttää muista kuin perinteisistä avioliitoista. Pitää kyetä näkemään, kuka elää homoliitossa. Tämä tieto ja sen luoma ero on jostain syystä kristityille tärkeä.


      • taastätäsama kirjoitti:

        Aikaisempiin keskusteluihin viitaten oletan että kyse on siitä, ettei sanaa svioliitto saisi käyttää muista kuin perinteisistä avioliitoista. Pitää kyetä näkemään, kuka elää homoliitossa. Tämä tieto ja sen luoma ero on jostain syystä kristityille tärkeä.

        Itse asiassa tuo ero on tärkeä vain pienelle krisittyjen "fundamentalistien" joukolle.


      • taastätäsamaa

        Vaikka joukko olisi pienikin, niin silti jää kysymys: Miksi pitää kyetä näkemään, kuka elää homoliitossa.?


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Vaikka joukko olisi pienikin, niin silti jää kysymys: Miksi pitää kyetä näkemään, kuka elää homoliitossa.?

        Ehkäpä siksi että pystyy syrjimään?


      • taastätäsamaa

        Mitähän erottelua vaativat aa-ihmiset itse sanoo?


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Mitähän erottelua vaativat aa-ihmiset itse sanoo?

        Sitä pitää kysyä heiltä itseltään.


      • VahvistakaaAvioliittoa

        Toki sillä on merkitystä, että mihin kohtaan raja vedetään. Homoilla on jo rekisteröity parisuhde. Jos sen säädännöt eivät miellytä niin paree keskittyä niiden muuttamiseen. Kristittynä en soisi tätäkään parisuhdetta, mutta tiedän maailman olevan pahasti hakoteillä...

        Avioliitto on jo pirstaleina. Siksi avioliittoa pitäisi vahvistaa eikä repiä lopullisesti riekalaiksi. Sen jälkeen, kun aviorikos poistettiin lainsäädännöstä, alkoivat avioliitot rakoilla. Tästä seurasi avioerojen lisääntyminen ja lasten henkisen hyvinvoinnin huononeminen. Nyt lasten ja nuorten ongelmat ovat todella selvästi nähtävillä mm. väkivaltaisuutena, turvattomuuden tunteena, päihteiden käyttönä jne. Lasten ja nuorten "juurettomuus" näkyy koko yhteiskunnan pahoinvointina.

        Nyt on jo arkea,että mennään naimisiin ja erotaan parin vuoden kuluttua, ja mennään uudelleen naimisiin ja taas erotaan. Sen takia myös avoliitot ovat yleistyneet. Lapset joutuvat elämään uusioperheen vaihtuvaa arkea huonolla menestyksellä.

        Avioliitto on jo pirstaleina, homoliitot hajoittaisi sirpaleet yltympäriinsä. Sen jälkeen avioliitto olisi "tasa-arvon nimissä" solmittava muidenkin fetissien kohteiden kanssa. Homoliittojen puollustajat väittävät, että asia ei etenisi niin pitkälle. Mutta mikä on heidän tarkoituksensa? Onko heidän mielestä niin, että tämä on loppu, eikä asiat sitten enää etene?

        Asioilla kuin asioilla on aina tapana edetä. Oli sitten kyse tieteellisestä tutkimuksesta, perintätoimistojen röyhkeyden lisääntymisestä, avioliittojen haurastumisesta, puhelinten kehittymisestä ... you name it!


      • VahvistakaaAvioliittoa

        Vielä lisään: Entäs mikä on sitten avoliittojen merkitys?

        Nyt, jos mies ja nainen asuvat saman katon alla vain kämppiksinä niin ne luetaan siitä huolimatta lain mukaan avoliitoiksi. Jos mies ja nainen eivät lain mukaa voi asua kämppiksinä ja saada tukia samalla tavalla kuin jos asuisi samaa sukupuolta olevan kanssa niin senkin on muututtava.

        Eli onko tavoite todellakin se, että esim. opiskelijoille tarkoitetut asuntolat olisikin homokommuuneja? Jos yksi esim. kolmen opiskelijan soluasunnossa tienaa hyvin niin kaksi muuta opiskelijaa menettävät oikeutensa opintotukeen? Onko hyvin tienaavan siis elätettävä opiskelukaverinsa? Näin se menee, jos nainen ja mies elävät saman katon alla. Tasa-arvon nimessä kaikki tai ei mitään.
        Jos veljekset tai sisko ja veli asuvat saman katon alla niin sekin on tulkittava avopariksi.

        Hyi yäk!


      • VahvistakaaAvioliittoa kirjoitti:

        Vielä lisään: Entäs mikä on sitten avoliittojen merkitys?

        Nyt, jos mies ja nainen asuvat saman katon alla vain kämppiksinä niin ne luetaan siitä huolimatta lain mukaan avoliitoiksi. Jos mies ja nainen eivät lain mukaa voi asua kämppiksinä ja saada tukia samalla tavalla kuin jos asuisi samaa sukupuolta olevan kanssa niin senkin on muututtava.

        Eli onko tavoite todellakin se, että esim. opiskelijoille tarkoitetut asuntolat olisikin homokommuuneja? Jos yksi esim. kolmen opiskelijan soluasunnossa tienaa hyvin niin kaksi muuta opiskelijaa menettävät oikeutensa opintotukeen? Onko hyvin tienaavan siis elätettävä opiskelukaverinsa? Näin se menee, jos nainen ja mies elävät saman katon alla. Tasa-arvon nimessä kaikki tai ei mitään.
        Jos veljekset tai sisko ja veli asuvat saman katon alla niin sekin on tulkittava avopariksi.

        Hyi yäk!

        Ei ole homojen asia, jos joillakin "fetissejä" tai muita juttuja. Homoilla on homojen asiat.

        Jokaisella on sellainen avioliitto kuin millaiseksi sen tekevät; vaikka pirstaleiseksi. Homopareilla tulee olemaan kuitenkin niin vähän lapsia, että avioliiton tila voi jopa paranutua avioitumisten myötä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe