Kuinka suuri on tunnelin kertamaksu?

mitä-maksaa

Ratikan kertalippu on ilmeisesti 3 euroa, mutta tunnelin läpiajomaksua ei ole taidettu vielä kertoa julkisuuteen?

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki.sisältyy

      Ratikan maksuun sisältyy vaihdot syöttöbusseista, eiks niin?

    • VähänFaktaaVäliin

      Rantatunnelin kautta kulkee valtatie 12, joten sitä ei voida laittaa maksulliseksi, ainakaan nykylainsäädännön aikana. Ainahan lakeja voidaan tietysti muuttaa ja valtateitä linjata uudelleen, mutta toistaiseksi tilanne on tämä.

      • onnenlahjat-tasan

        Aika pöyristyttävää! Rikkaat autoilijat saavat käyttää miljoonainvestointia ilmaiseksi, mutta köyhät kaupunkilaiset joutuvat maksamaan ratikan käytöstä, vaikka ovat siitä jo satoja miljoonia pulittaneet etukäteen.


      • Tietullit voisivat olla osa Tampereen tulevaisuutta. Samoin kuin ruuhkamaksut. Hyviä esimerkkejä niistä on Norjasta ja Tukholmasta. Norjassa pidetään itsestään selvänä, että autoilijat maksavat siitä, että ne käyttävät veronmaksajien eli valtion ylläpitämiä teitä. Eli on ikäänkuin perusmaksut. Ja ajaminen vastaa siten samaa kuin paikallispuhelu tai kaukopuhelumaksu puhelinliikenteessä.
        Tekniikka henkilöautojen automaattiseen seurantaan on jo olemassa. Ja poliiseille voidaan hankkia tehokkaat välineet mm. laitteiden käyttämättä jättämisen seurantaan manuaalisesti, sekä automaattisen seurannan keinoin. Ruuhkamaksutkin tuntuisivat järkeviltä ja voisivat antaa ruuhkia aiheuttaville henkilöautoilijoille hieman ajattelemisen aiheutta. Ja ne voisivat ohjata ja motivoida henkilöautoilijoita hieman järkevämpään tapaan kulkea. Myös erilaiset maksuvyöhykkeet henkilöautoille voidaan ottaa harkinnan alaiseksi. Koska suuri osa valtion menoista on kuitenkin kytköksissä ja linkittyneenä henkilöautoilun aiheuttamiin vienti ja tuontitaseen alijäämän aiheuttamiin ongelmiin. Puhumattakaan siitä, kuinka ihmiset kärsivät siitä, että jos henkilöautot ovat vallanneet ihmisille kuuluvaa kaupunkitilaa, siten että siinä ei voi enää toimia.


      • KohdennetaanpaOikein
        onnenlahjat-tasan kirjoitti:

        Aika pöyristyttävää! Rikkaat autoilijat saavat käyttää miljoonainvestointia ilmaiseksi, mutta köyhät kaupunkilaiset joutuvat maksamaan ratikan käytöstä, vaikka ovat siitä jo satoja miljoonia pulittaneet etukäteen.

        Eivät autoilijat tuota tunnelia tarvinneet vaan ne rakennusliikkeet joiden annetaan rakentaa Ranta-Tampella. Nuo grynderit saisivat myös kustantaa tunnelin.


      • KohdennetaanpaOikein
        KohdennetaanpaOikein kirjoitti:

        Eivät autoilijat tuota tunnelia tarvinneet vaan ne rakennusliikkeet joiden annetaan rakentaa Ranta-Tampella. Nuo grynderit saisivat myös kustantaa tunnelin.

        Sitä paitsi autoilijat ovat autojen ja muun verotuksen kautta jo moneen kertaan maksaneet tuon tunnelin ja paljon muutakin.


      • Viherhippihaihattelijat
        Greenway kirjoitti:

        Tietullit voisivat olla osa Tampereen tulevaisuutta. Samoin kuin ruuhkamaksut. Hyviä esimerkkejä niistä on Norjasta ja Tukholmasta. Norjassa pidetään itsestään selvänä, että autoilijat maksavat siitä, että ne käyttävät veronmaksajien eli valtion ylläpitämiä teitä. Eli on ikäänkuin perusmaksut. Ja ajaminen vastaa siten samaa kuin paikallispuhelu tai kaukopuhelumaksu puhelinliikenteessä.
        Tekniikka henkilöautojen automaattiseen seurantaan on jo olemassa. Ja poliiseille voidaan hankkia tehokkaat välineet mm. laitteiden käyttämättä jättämisen seurantaan manuaalisesti, sekä automaattisen seurannan keinoin. Ruuhkamaksutkin tuntuisivat järkeviltä ja voisivat antaa ruuhkia aiheuttaville henkilöautoilijoille hieman ajattelemisen aiheutta. Ja ne voisivat ohjata ja motivoida henkilöautoilijoita hieman järkevämpään tapaan kulkea. Myös erilaiset maksuvyöhykkeet henkilöautoille voidaan ottaa harkinnan alaiseksi. Koska suuri osa valtion menoista on kuitenkin kytköksissä ja linkittyneenä henkilöautoilun aiheuttamiin vienti ja tuontitaseen alijäämän aiheuttamiin ongelmiin. Puhumattakaan siitä, kuinka ihmiset kärsivät siitä, että jos henkilöautot ovat vallanneet ihmisille kuuluvaa kaupunkitilaa, siten että siinä ei voi enää toimia.

        Laitetaan tietullit nyt alkuun polkupyöräilijöille. Hehän ruuhkauttavat jalkakäytävät eivätkä edes maksa veroja vaan elelevät sossun rahoilla!


      • lisääverojaautoille
        Viherhippihaihattelijat kirjoitti:

        Laitetaan tietullit nyt alkuun polkupyöräilijöille. Hehän ruuhkauttavat jalkakäytävät eivätkä edes maksa veroja vaan elelevät sossun rahoilla!

        Autoilijat ovat keskimäärin 4 kg ylipainoisia. He kuormittavat terveyspalveluja aivan turhaan, koska ovat laiskoja.

        Autoille pitäisi laittaa joku ylimääräinen terveysvero, jotta lihavat ja laiskat saataisiin itse maksamaan kustannuksensa.


      • Viherhippihaihattelua
        lisääverojaautoille kirjoitti:

        Autoilijat ovat keskimäärin 4 kg ylipainoisia. He kuormittavat terveyspalveluja aivan turhaan, koska ovat laiskoja.

        Autoille pitäisi laittaa joku ylimääräinen terveysvero, jotta lihavat ja laiskat saataisiin itse maksamaan kustannuksensa.

        Pyöräilijät kuormittavat terveyspalveluja huumeongelmiensa takia. Heille ei voida laittaa mitään veroja, koska he elävät jo kokonaan sosiaalituella...


      • progressiivinen.maksu
        onnenlahjat-tasan kirjoitti:

        Aika pöyristyttävää! Rikkaat autoilijat saavat käyttää miljoonainvestointia ilmaiseksi, mutta köyhät kaupunkilaiset joutuvat maksamaan ratikan käytöstä, vaikka ovat siitä jo satoja miljoonia pulittaneet etukäteen.

        Jos rikas autoilija ajaa tunnelin läpi 120 km/h keskinopeudella, niin hän maksaa tietullia todennäköisesti enemmän kuin köyhä vastaavaa nopeutta käyttävä autoilija.


      • kldöökdslökd
        Greenway kirjoitti:

        Tietullit voisivat olla osa Tampereen tulevaisuutta. Samoin kuin ruuhkamaksut. Hyviä esimerkkejä niistä on Norjasta ja Tukholmasta. Norjassa pidetään itsestään selvänä, että autoilijat maksavat siitä, että ne käyttävät veronmaksajien eli valtion ylläpitämiä teitä. Eli on ikäänkuin perusmaksut. Ja ajaminen vastaa siten samaa kuin paikallispuhelu tai kaukopuhelumaksu puhelinliikenteessä.
        Tekniikka henkilöautojen automaattiseen seurantaan on jo olemassa. Ja poliiseille voidaan hankkia tehokkaat välineet mm. laitteiden käyttämättä jättämisen seurantaan manuaalisesti, sekä automaattisen seurannan keinoin. Ruuhkamaksutkin tuntuisivat järkeviltä ja voisivat antaa ruuhkia aiheuttaville henkilöautoilijoille hieman ajattelemisen aiheutta. Ja ne voisivat ohjata ja motivoida henkilöautoilijoita hieman järkevämpään tapaan kulkea. Myös erilaiset maksuvyöhykkeet henkilöautoille voidaan ottaa harkinnan alaiseksi. Koska suuri osa valtion menoista on kuitenkin kytköksissä ja linkittyneenä henkilöautoilun aiheuttamiin vienti ja tuontitaseen alijäämän aiheuttamiin ongelmiin. Puhumattakaan siitä, kuinka ihmiset kärsivät siitä, että jos henkilöautot ovat vallanneet ihmisille kuuluvaa kaupunkitilaa, siten että siinä ei voi enää toimia.

        20v auto painava verot yli 300€vuosi,ajetaan vähän,eläkeläinen.miksi minua kiusataan.Olen ikäni veroja maksanut,eikö mikään riitä.


      • Viherhippihaihattelijat
        kldöökdslökd kirjoitti:

        20v auto painava verot yli 300€vuosi,ajetaan vähän,eläkeläinen.miksi minua kiusataan.Olen ikäni veroja maksanut,eikö mikään riitä.

        Jos olet oikeasti noin vanha niin olet jo kauan sitten huomannut että todellakaan mikään ei riitä. Aina kupataan lisää jotta voidaan maksaa viherhipeille lisää sosiaaliavustuksia.


    • Tässä.Tietoa

      Se on saman verran kuin minkä tahansa sillan ylitysmaksu Tampereella.

    • matkustajatvähenee

      Sehän tästä nyt vielä puuttuisi, että ensin rakennetaan satojen miljoonien kerskainvestointi ja sitten hinnoitellaan liput yläkanttiin.

    • TyhmyydenTaso

      Sehän on kirjoituksista päätellen selvää, et ihmiset on joko yksinkertasia taikka erittäin paljon , tai muuten vain laiskoja käyttämään aivojaan. Mikään kommentti kuitenkaan ole edes oikasun arvonen ja trolliksi nämä mielipiteet eivät istu.

      Kyllä nyt hemmetti pitäisi älytä minkätakia se irstas putki rakennettiin.. tässä syitä:

      -Grynderit ja hyväveljet saavat tuottaa kalliita asuntoja "ihanaan tuuliseen rantamaisemaan"
      -Saadaan jokin likainen juoni, että autot ohjautuisivat ylimitoitettuun hämpin parkkihalliin ja näin kupattua rahaa.
      -Saadaan autoja vaan "pois näkyvistä", Eli yleinen Trelainen vihamielisyys autoilevia kohtaan
      -Keskinonopeusmittauksella odotetaan tehtävän myös hyvää tiliä
      -Valtionavustus kiima. *millä verukkeella hyvänsä*
      -Ed. mainittu on siis johdonmukaista kokonaisuutta Trelaisesta ideologiasta, joka tiivistettynä on: Luodaan "vihreä ja autovapaa kaupunki" ts. tehdään mitä hyvänsä, että autot saadaan pois kuvasta

      • samaa.mieltä

        "Sehän on kirjoituksista päätellen selvää, et ihmiset on joko yksinkertasia taikka erittäin paljon , tai muuten vain laiskoja käyttämään aivojaan."

        Tuo on käynyt ilmi tunnelin vastustajien kirjoituksista jo vuosia. Tunneli on kohta valmis, etuajassa ja budjetissa, mutta silti kaikkein tyhmimmät jaksavat hokea vainoharhaisia luulojaan.


      • KadutTukkoonVaan

        Niinpä, sillä keskinopeusvalvonnallahan ne tunnelimaksut kerätäänkin! Pitääpä pysyä poissa sieltä ja tukkia keskustan katuja.


    • menee.maksuun

      Se on nokialaisilta ainaskin kymppi

    • Lippumies

      Tunnelimaksu on kilo mustaamakkaraa, puolukkahillolla ja sinapilla.

      • 1kg.eur

        Paljon kilo on euroissa? Mustaamakkaraa ei myydä meinaan missään painon perusteella.


    • Verinenripulit

      Kilo mustaa on 7.95€, sinapit ja puolukkasurvos kaupanpäälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2937
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      46
      2844
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2629
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1694
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      722
    Aihe