Miksi kannattaa lukea Ilmestyskirja?

GaySatanicalUSA

Ainakin yksi syy on se, että jokainne Ilmestyskirjan, Raamatun viimeinen kirja, jokainen Ilmestyskirjan lukija siunataan. Ja Jumalan toimesta se siunaus tulee, ei liberaalipapin " siunaus ".

Siunaus luvataan myös jokaiselle joka lukee sen toisille ihmisille.

Jos tosi siunausta olet vailla ja haluat saada sitä Jumalalta niin lue KOKO Ilmestyskirja jollekin toiselle ihmiselle, joka ei ole kuuro.

Katsokaa ilmestyskirja avautuu jakso seiskan arkistosta. Sarja on katsomisen arvoinen uskovalle. Monet kerrat uskova ajatttelee että tuopa oli hyvä kuulla, enpä olekaan ennen tuota ymmärtänytkään.

24

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä voi totta kai lukea.

Se on kuitenkin ymmärrettävä, että sitä ei voi tulkita kirjaimellisesti. Se on omaan aikaansa sidonnaista vainottujen kristittyjen peitekieltä. Tämä on päivänselvää.

• Yllätyskirkaisu

Eipä siellä Ilmestyskirjassa noin lue, lisäät omiasi. Annapa kuule jae, missä noin sanotaan.

Tarvitseeko sitä jotenkin tulkitakin?

Lukeeko siellä niinkin ettei tät voi tulkita sitten kirjaimellisesti mitä tänne on kirjoitettu ?

Laitapa ne jakeet väittämiisi, kiitos sulle jo etukäteen kun sulla ei ole niitä jakeita mulle antaa =)

Jeeesus on mun Herra, kuka on sun Herrasi? Keskity tuohon kysymykseen niin voit " unohtaa " antaa jakeet mulle ja vastata kyssäriin, hymähdän sinulle, heh heh heh. Mistä teitä putkahteleekin?

• Yllätyskirkaisu kirjoitti:

Eipä siellä Ilmestyskirjassa noin lue, lisäät omiasi. Annapa kuule jae, missä noin sanotaan.

Tarvitseeko sitä jotenkin tulkitakin?

Lukeeko siellä niinkin ettei tät voi tulkita sitten kirjaimellisesti mitä tänne on kirjoitettu ?

Laitapa ne jakeet väittämiisi, kiitos sulle jo etukäteen kun sulla ei ole niitä jakeita mulle antaa =)

Jeeesus on mun Herra, kuka on sun Herrasi? Keskity tuohon kysymykseen niin voit " unohtaa " antaa jakeet mulle ja vastata kyssäriin, hymähdän sinulle, heh heh heh. Mistä teitä putkahteleekin?

Sinulla taitaa olla sellainen tunne, että kun sinulla on herrasi, muillakin on oltava vastaava? Et varmaan ymmärrä, että tuo ei ole ihan viisas näkemys? Raamatullinen se kyllä on.

• Ja miksi sitä ei kannattaisi missään nimessä lukea.

Siinä kun sanotaan sen olevan "seitsemälle Aasian seurakunnalle". Ne seurakunnat ovat jo hävinneetkin.

• SunnionIsis

Historiankirjoitusta ennen tapahtumien toteutumista on mukava lueskella Ilmestyskirjasta. Sellaista se profetia on, tulevaisuuden historian paljastamista jo " tässä ajassa " eläville, jotka emme pääse elon aikanamme kaikkia profetioita itse näkemään, mutta mitä kauemmin elämme niin sitä enemmän ehdimme nähdä profetioiden toteutuvan tai kehittyvän kohti profetian toteutumista. Esim. tämä Gogin prinssin, Putinin tarjous olla rauhanneuvottelijana ja rauhansopimuksen tekijänä muslimien ja juutalaisten välille on kiinnostava prfofetian toteutumiskehityksen puolelta.

Jutun juonihan on siinä, että muslimit eivät voi koskaan tehdä rrauhaa juutalaisten kanssa, koska koraani määrää murhaamaan juutalaiset, mutta lyhytkestoisiin valherauhoihin he voivat ryhtyä poikkeuksellisista syistä ja Venäjän Putinin tuoma " ystäövyys" muslimeille lienee riittävän hyvä syy valherauhan solmimiselle.

Valherauha solmitana muslimien ja juutalaisten välille ja juutalaiset luottavat saamiinsa turvatakuisiin. Rauhan sopimuksen aikana muslimit hyökkäävät yhdessä Venäjän kanssa Israeliin. Ilmeisesti siinä vaiheessa kun Israel on arvioitu sotilaallisesti puolustuskyvyttömäksi tai erittäin heikoksi sotilallisesti, lähinnä Israelin ydinaseet kai huolettavat joitakin muslimeja. Vaikka muslimit sanovat että on kiva kuolla allahin takia jotta pääsee paratiisiin 77 neitsyen luokse niin silti ne juoksee toisiaan karkuun kun ovat luotihippasilla, sunnit ja shiiat keskenään.

Ilmestyskirjassa on lupaus tosiaan siunauksista mutta siellä on myös kirousvaroituskin. Jos ottaa jotain pois tai lisää siihen jotain niin silloin tulee kirous, joten ollaan tarkkoina lisäämisten ja poistamisten suhteen.

• "lmestyskirjassa on lupaus tosiaan siunauksista mutta siellä on myös kirousvaroituskin. Jos ottaa jotain pois tai lisää siihen jotain niin silloin tulee kirous, joten ollaan tarkkoina lisäämisten ja poistamisten suhteen."

Suunnattu tuon ajan kääntäjille.

Profetiat voivat näyttää toteutuneilta tai toteutumassa olevilta, jos niitä uskonnoillisuuden värillisten linssien läpi katsoo. Realisti ei samoin näe.

• Vuohellasorkat

Eikä pelkästään Ilmestyskirja van koko Raamattu on tosi profeetallinen ennustus tulevaisuudesta. Suurimmassa osassa tulevaisuus on tullut jo vastaan, esim. Jeesuksen tulo Jerusalemiin ennustetaan jo paljon kauemmin, satoja vuosia ennen , Sakarjan kirjassa.

Jumala on tosi kiinnostava persoona, Hänen viisautensa käy yli ymmärrykseni niin monin tavoin että en tiedä miten sen sanoisin. Ihailen, kunnioitan, palvon, rakastan, ihmetlen, haluan lähelleen, ikävöin suuresti, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa.
      Kun ikävöin niin joskus tulee kyyneleetkin, kuten nyt , mutta ne ovat ilon ja ikävöinnin sekoitus, ihan ok olotilan kyyneleitäni.

Sama juttu Poikansa Jeesuksen kohdalla. Ilman Häntä mulla ei olisi tulevaidsuuden toivoa, sen iloista odotusta kun saan kerran olla Hänen edessään, toivon että nimeni on Elämänkirjassa, se selviää aikanaan kuinka minun kävi. Onhan mahdollista että minusta tulee luopio, ottaisin esim. pedon merkin kun en uskaltaisi mennä giljotiiniin pään irroitukseen, olen tosin nähnyt unen että myrkkyruiskeella mut tapetaan ja jos itse saan valita niin haluan tulla ateistien murhaamaksi myrkkyruiskeella.

Unessa nimittäin laiton piti valtaa Helsingissä ja minut napattiin kiinni linja-autosta. Lina-autossa kysyttiin miksei ole nauhaa käsivarressani. Muilla oli. Sanoin etten ota sitä. Lähelläni linja-autossa istuneet naiset sanoivat että ota, muuten kuolet. Muistan ajatelleenisen suuntaisesti että kuolema nyt on paras valintnai tähän asti. Kuolema myöhemmin olisi pahin virheeni. Tajusin armon ajan ja ratkaisun ajan olevan käsillä ja joutuvani elämään tuossa vaikean ratkaisun ajassa.

Moni uskova, konservatiivi antoi siinä periksi kuolemanpelollensa. Mutta vaikken unessa sitä nähnyt niin tiesin muitakin rohkeita aitouskoisia olevan, jotka Herraa tottelevat, rakastavat ja isoavat pitää käskynsä.

Sain myrkkyruiskeen lääkäriltä jonkinlaisessa telttamajan tapaisessa, paviljongissa, jossa berhot, ettei teloitusta yleisö näe. Lääkäri kysyi vielä muutanko mieleni ja otan nauhan, nauha toimi kuin kihlaus, lupautumisena ottaa itse pedon merkki. Nauhan , kihlauksen tehnyt saatanan kanssa, luuli että muuttaessaan mieltänsä hän voisi ottaa nauhan pois käsivarrestaan. Mutta jos niin yrittää tehdä niin nauha puristuu tiukemmin käsivarren ympärille, ja sen puristus tekee kipeää. Nauhat olivat väliaikaisia siirtymävaiheessa pedonmerkkiin, jota en unessa nähnyt mikä se tulisi olemaan.

Vastaisin etten ota ja lääkäri painoi myrkkyruiskeen nahkaani. Katsoin lääkäriä silmiin ja ei hän juurikaan piitannut kun kuolen, utta oli kuin olisi hieman hätkähtänyt katsettani. Minä kun en pelännyt vaan ääneti rukoilin koko ajan ajatuksiani Jeesukselle. Suljin silmäni tai silmäni lopettivat näkemisen. Hetkeksi tuli pimeys. Se oli lyhyeltä tuntuva hetki. Oodtin että näen Jeesuksen pian.

Sitten heräsin. J aharmittelin kun en nähnyt siihen asti unta että Jeesuksen näkisin. Muttta tiedän sen ilmankin että Hänet vielä tapaan. Tiesin sen silloin, tiedän sen tänään ja tulen sen tietämään jatkossakin.

• Näit unta. Et enempää.

• Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

Näit unta. Et enempää.

Minunkaan uneni eivät tiedä yhtään mitään. Voi kun nuo kiihkouskovaiset käsittäisivät, että tilanne on aivan sama myös heidän uniensa kohdalla.

• tupuhupujalupu

Ilmestyskirja on hyvin suosittua lukemistoa mielisairaaloissa. Ei kun vaan lukemaan:)

• Ufv

Oletko jo monta kertaa ehtinyt lukea?

• hullunhuonelainen
        Ufv kirjoitti:

Oletko jo monta kertaa ehtinyt lukea?

Hoitajat ottavat Raamatun aina pois, mutta uskonveljet ja -sisaret tuovat aina uuden. Minä olen Ihmisen poika.

• tupuhupujalupu
        hullunhuonelainen kirjoitti:

Hoitajat ottavat Raamatun aina pois, mutta uskonveljet ja -sisaret tuovat aina uuden. Minä olen Ihmisen poika.

Suosittelen sinulle lukemistoksi Aku Ankkaa. Heitä se raamattusi nyt roskiin. Sekoat siitä aina enemmän ja enemmän.

• Varokaa.Ankkaa
        tupuhupujalupu kirjoitti:

Suosittelen sinulle lukemistoksi Aku Ankkaa. Heitä se raamattusi nyt roskiin. Sekoat siitä aina enemmän ja enemmän.

Aku Ankan lukeminen on syntiä. Aku Ankka ei ole kristillinen lehti. Aku ja Iines eivät ole avioliitossa eikä kummallakaan ole edes housuja jalassa. Aku Ankan tuotannon osake-enemmistö on mormoonien hallussa.

• tupuhupujalupu
        Varokaa.Ankkaa kirjoitti:

Aku Ankan lukeminen on syntiä. Aku Ankka ei ole kristillinen lehti. Aku ja Iines eivät ole avioliitossa eikä kummallakaan ole edes housuja jalassa. Aku Ankan tuotannon osake-enemmistö on mormoonien hallussa.

Oletko multinikki vivamolainen? Kuulostaa jotenkin tutulta

• Klassiset.perusarvot

Raamatun lukeminen ja tunteminen kuuluu hyvään eurooppalaiseen ja länsimaiseen yleissivistykseen. Mukaanlukien Johanneksen ilmestys eli Ilmestyskirja.

• Ilmestyskirja kertoo mitä lopussa tapahtuu kun Jeesus palaa. Raamatun viimeiset jakeet:

12 "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. 13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

14 "Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. 15 Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

16 "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."

17 Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä.

18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. 19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.

20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!

21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.

• Nämä viimeiset jakeet aramean käännöksen kautta:

12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkintoni on minun kanssani, ja minä annan jokaiselle tekojensa mukaan.
        13 Minä olen alef, ja minä olen tav. Ensimmäinen ja viimeinen, ja alkulähde ja täyttymys.

14 Siunaukset niille, jotka tekevät hänen käskyjään; heillä on oleva valta elämän puuhun, ja he saavat astua sisään kaupungin porteista.
        15 Ja haureelliset ja murhaajat, ja epäjumalien palvojat jäävät ulkopuolelle, ja saastaiset ja noidat, ja kaikki näkijät ja valheiden tekijät.

16 Minä, Jeshua, olen lähettänyt enkelini todistamaan näitä keskellänne, seurakunnan edessä, minä, minä olen juuri ja Davidin jälkeläinen, ja olen teidän kanssanne, ja se kirkas aamutähti.
        17 Ja henki ja morsian sanovat, ”tule!” – ja joka kuulee, sanokoon, ”tule!” – ja joka janoaa, tulkoon, ja ottakoon elämän vettä ilmaiseksi.

18 Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: se, joka laittaa niihin lisää, Jumala on laittava hänen päälleen tässä kirjassa kirjoitetut vitsaukset.
        19 Ja se, joka poistaa tämän kirjan profetian sanoista, Jumala on poistava hänen osansa elämän puusta ja pyhimmästä kaupungista, niistä, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

20 Näiden todistaja sanoi, ”kyllä, minä tulen hetkessä.” Tule, Herra Jumala, Jeshua!
        21 Herramme Jeshuan, Messiaan siunaus olkoon kaikkien pyhien kanssa. Amen.

Ilmestyskirjan aramean ja KR-38 käännökset rinnakkain vertaillen löytyy tältä sivulta http://www.jouninkootut.info/426807218

• ooopelius

Jumala, kansanedustaja, ja joulupukki, vain yhdellä on lahjoja, ja kellä? Joulu lähestyy.....

• tuollaistakin

Martti Luther ja Ilmestyskirja

Martti Luther piti Ilmestyskirjaa vain puoliksi Raamatun arvoisena.
      Lutherin mukaan keskeistä on se, miten Raamatun kirja ”ajaa Kristusta”. Luther tarkoitti tällä sitä, että tulee keskittyä tärkeimpään, eli Kristukseen ja hänen lunastuskuolemallaan valmistamaan pelastukseen.
      ”Kristuksen ajamisessa” ei Ilmestyskirja ollut hyvä, pikemminkin päinvastoin.
      Oudot näyt saivat kristityt vain pohtimaan toisarvoisia asioita.
      Tai vielä pahempaa, näyt johtivat sekasortoon ja kapinointiin (Saksan talonpoikaiskapina 1524-1525)

• tuollaistakin

Lisätään vielä tähän..

Ilmestyskirjan tulkintamahdollisuuksia

Ilmestyskirja kertoo vain omasta ajastaan.
        Ilmestyskirja kertoo vain lopun ajoista, jotka eivät ole täydellä voimalla välttämättä vielä edes alkaneet.
        Ilmestyskirja kertoo koko kirkon historiasta, jolloin kirjeet seitsemälle seurakunnalle kertovat kristillisen kirkon eri ajanjaksoista.
        Vertauskuvallinen tulkinta, jonka mukaan koko kirja tulee ottaa vertauskuvallisesti eikä kirjaimellisesti.

• tuollaistakin
        tuollaistakin kirjoitti:

Lisätään vielä tähän..

Ilmestyskirjan tulkintamahdollisuuksia

Ilmestyskirja kertoo vain omasta ajastaan.
        Ilmestyskirja kertoo vain lopun ajoista, jotka eivät ole täydellä voimalla välttämättä vielä edes alkaneet.
        Ilmestyskirja kertoo koko kirkon historiasta, jolloin kirjeet seitsemälle seurakunnalle kertovat kristillisen kirkon eri ajanjaksoista.
        Vertauskuvallinen tulkinta, jonka mukaan koko kirja tulee ottaa vertauskuvallisesti eikä kirjaimellisesti.

Lisään vielä..

Ilmestyskirjan peto ja pedon luku 666 (Ilm. 13 ja 17)

Ilmestyskirja kirjoitettu vainotilanteessa, joten asioita ei voinut sanoa suoraan (peitekieli!).

”Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.” (Ilm.13:18)

• raamatunlukija

Ilmestyskirja on vaikeasti tulkittavissa oleva kirja. Kirja on sen verran myöhemmin kirjoitettu ettei se ole voinut olla opetuslapsipiiriin kuuluvan Johanneksen kirjoittama. Aikaisemmin on uskottu että kirja on syntynyt suurten vainojen aikana, mutta mitään suuria vainoja ei historiantutkimus tuo esiin. Luther piti Ilmestyskirjaa ns. olkikirjana jota ei kannata lukea. Kirja on ollut suosittu erityisesti magiaan mieltyneiden ja mielisairaiden parissa. Meidän ajoistamme se ei kerro eikä ennusta.

• TasainenMeno

Juuri noin. Kokemukseni mukaan pahimmat hurmahenget ovat kaikkein innostuneimpia lukemaan juuri ilmestyskirjaa. Luther oli oikeassa että se ei ole erityisen tärkeää luettavaa. Kannattaisi ennemmin lukea vaikka evankeliumeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3085
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2163
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1739
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1597
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1341
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1311
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1236
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1190
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1147
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1041
    Aihe