Pentutehtaista kuvia, laittakaas

Nipsukka29

Täällä suomi24 pyörii ainakin yks henkilö kun keuhkoo pentutehtailusta, mutta ei tunnu kyllä oikeasti mitään tietävän.
Hyvä tapa tietty tehdä kiusaa ja saada huomiota itselleen.

Ottakaa sitten huomioon se että pentutehdas ei ole sellainen jossa pennut ja emä hoidetaan asiallisesti.


Niin että laittakaas niitä kuvia. Pentuja ja emoja pienissä häkeissä ulosteiden keskellä , sairaita pentuja ja emoja.

Itse en ole sellaista koskaan nähnyt.

55

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nosiinne
    • eipidäkutiaan

      Aloittaja: ei pidä paikkaansa.

      Nykyään käsitteellä "pentutehdas" viitataan muillakin tavoin eettisesti arveluttavaan pennuttamiseen, ei vain kaltoinkohdeltuihin emoihin ja/tai pentuihin.

      Pentutehtailun paljastaa:
      -narttua pennutetaan liian usein (ei määritelty laissa, mutta järjen käyttö sallittua)
      -narttuja usein monia, uroksia vain yksi (=>ei edes tarkoitus jalostaa ja tehdä palvelusta rodulle, vaan määrä on tärkeämpää kuin laatu)
      -vanhempia ei tutkita (=>taas se laatu on yksi hailee pentutehtailijalle)
      -ylipäätään yritetään päästä mahdollisimman halvalla ja saada mahdollisimman paljon tuottoa (esim. pennuista kyllä pidetään hyvää huolta ja sillä muistetaan rehvastella, eihän kukaan maksaisi suuria summia huonokuntoisista pennuista, mutta esim. vanhempia ei terveystarkasteta, se kun maksaisi)
      -pennut luovutetaan liian varhain, jotta taas säästetään kuluissa ja tehdään tilaa seuraaville pennuille
      -jne.

      Eli jättäisin mutisematta kovaan ääneen siitä, miten pentutehtaan määritelmään kuuluu oleellisena osana huonokuntoiset ja kaltoinkohdellut emot/pennut. Näin ei suinkaan ole.

      • de_facto

        "-narttuja usein monia, uroksia vain yksi "

        Tuolla logiikalla henkilö, joka käyttää siitosmatadoria nartulleen teettääkseen yhden pentueen elämässään, olisi pentutehtailija. Sillä eihän tässä ehdossa ole merkitystä sillä kenelle ne pennut syntyvät, vaan että samalle urokselle eri narttujen kanssa syntyy useita pentueita. Ja joka näin tekee olisi tehtailija! Huh!

        Pentutehtailijaa ei määritä se seikka, kuinka paljon hän toiminnallaan tienaa, vai tienaako yhtään. Tappiollinenkin tehtailu on tehtailua!


      • eipidäkutiaan
        de_facto kirjoitti:

        "-narttuja usein monia, uroksia vain yksi "

        Tuolla logiikalla henkilö, joka käyttää siitosmatadoria nartulleen teettääkseen yhden pentueen elämässään, olisi pentutehtailija. Sillä eihän tässä ehdossa ole merkitystä sillä kenelle ne pennut syntyvät, vaan että samalle urokselle eri narttujen kanssa syntyy useita pentueita. Ja joka näin tekee olisi tehtailija! Huh!

        Pentutehtailijaa ei määritä se seikka, kuinka paljon hän toiminnallaan tienaa, vai tienaako yhtään. Tappiollinenkin tehtailu on tehtailua!

        Kun ei hissi nouse sinulla ylös asti, niin sitten se ei vain nouse. Surullista, mutta väännetään sitten ratakiskosta kun se kerran eräille on tarpeen.

        1) Kirjoitinko jossain, että tasan tuo yksi kohta yksinään paljastaa satavarman tehtailijan? Noh?

        2) Monilla pentutehtailijoilla on _usein_ useita narttuja ja vain yksi uros. Selitin tuota vielä sillä, ettei urosta vaihdeta, vaan sitä käytetään kaikille omille nartuille riippumatta siitä, ovatko pennut tähtiainesta vai ei, jotta säästetään kuluissa. Jos joku "käyttää siitosmatadoria nartulleen teettääkseen yhden pentueen elämässään", niin se on aivan toinen asia. Miten tämä on epäselvää?


    • näinjuurikin

      Tuossapa tuo, ei pidä kutiaan kertoo sen mitä se on.
      Olen käynyt ihan henkkoht yhdessä suomalaisessa tehtaassa ja vaikka koiria olikin
      lukematon määrä niin pennut oli silti hyvin hoidettuja eikä emotkaan olleet niin kärsivän oloisia/näköisiä, että siihen olisi voinut mitenkään puuttua. Eihän se tehtailu kannata jos ei myytävä tuote ole myyntikelpoinen.

    • epätoivoista

      Niin tämä aloittaja on sen toytsyn ukko joka myy niitä paperittomia toyterrierejä vähän väliä ja yrittää nyt puolustella toimintaansa todistelemalla että tehtailu on aivan jotain muuta kun tehtailua vaikka suolletaan samalta urokselta jo kolmatta vai neljättä pentuetta tänä vuonna.

    • Olen samaa mieltä pitkälti eipidäkutiaan kanssa. Ei pelkästään aloituksen tyylinen ole mielestäni sitä. Muitakin kohtia on, kuten ei... Sekin on mielestäni tyypillistä jonkin sortin tehtailua, kun koirat on käytetty, niin myydään halvalla tai annetaan pois, ettei tule turhia kuluja.
      Samalla lailla löytyy niitä tehtailijoita rotukoirien kasvattajista, kuin rekkaamattomien/sekisten. Oleellista on, että tiedot on julkisia, kun rekataan kennelliittoon. Sieltä sitten voipi katsoa, missä määrin on pentueita tehty, tarkit ym.
      Toki siihen sitten vielä, että käy paikanpäällä katsomassa ne olot ja määrät, ja missä koirat pidetään ym.
      Kyllä nuotkin omaa kieltään kertoo myös monesti, onko koirat esineellistetty/lähinnä tuottamista, tehtailua varten.

    • de_facto

      Eipidäkutiaan kirjoitti: "Kun ei hissi nouse sinulla ylös asti, niin sitten se ei vain nouse. Surullista, mutta väännetään sitten ratakiskosta kun se kerran eräille on tarpeen.

      Monilla pentutehtailijoilla on _usein_ useita narttuja ja vain yksi uros. Selitin tuota vielä sillä, ettei urosta vaihdeta, vaan sitä käytetään kaikille omille nartuille riippumatta siitä, ovatko pennut tähtiainesta vai ei, jotta säästetään kuluissa. Jos joku "käyttää siitosmatadoria nartulleen teettääkseen yhden pentueen elämässään", niin se on aivan toinen asia. Miten tämä on epäselvää?"<<
      #"#"#"

      Sinulla hissi nousee vintille asti ja ampaisee siitä saman tien läpi katon! Täytyy tunnustaa, että en ole kovin hyvä naisen logiikassa, ja siitähän tässä lienee kyse! Mutta yritetään nyt kuitenkin vielä. :D

      Oletetaan, että kuvitteellisella pentutehtailijalla on monta narttua, vaikkapa 5 kpl, mutta vain yksi siitosuros. Kyseisille nartuille käytetään vain tätä omaa urosta, mutta sitä ei käyteä ulkopuolisille nartuille. Pentuja syntyy keskimäärin 4 kpl/pentue. Pentuja voisi syntyä 20 kpl vuodessa.

      Oletetaan myös, että toisella kasvattajalla on vain yksi narttu, jonka hän astuttaa uroksella, jota on menestyksekkäästi käytetty jo 45:lle nartulle. Yhdeksän viikon kuluttua syntyy 4 pentua. Onnellisella isällä on siis nyt kaikkiaan 184 pentua. Eikä lysti lopu vielä siihen, sillä urokselle on jo 3 varausta odottamassa. Vuoden lopussa . olisi urokselle tullut jo 196 pentua. Kumpi tässä kuvitteellisessa tapauksessa on se pentutehtailija? Nartun omistaja, joka teetti pennut uroksella, vaikka tiesi, että sillä oli takanaan jo 45 pentuetta, vai uroksen omistaja? Sillä jommankumman, tai molempien, on oltava. Eikö niin?
      ---
      Otetaan vertailukohdaksi kasvattaja todellisesta elämästä. Hän on toiminut kasvattajana yli 30 vuotta, ja ulkomuototuomarina 30 vuotta. Hän on kasvatusurallaan kasvattanut 1436 PENTUETTA 29:ssä rodussa.

      Eräässä rodussa hän on käyttänyt siitokseen kasvattamaansa urosta, jolla on 38 pentuetta. Kyseisen uroksen emänisällä on 151 pentuetta, jonka emänisällä puolestaan 45 pentuetta.

      Pelkästään viiden rodun (siis 29:stä) kärki (395 327 86 77 75 pentuetta) on tuottanut KL:N jalostustietojärjestelmän mukaan keskimäärin 47 pentuetta vuodessa.

      Olen käynyt kyseisessä kennelissä useita vuosia sitten. Seuraavassa havaintojani sen hetkisestä tilanteesta. Olosuhteet ovat voineet muuttua. Kerron siitä huolimatta asioista preesensissä.

      Kasvattaja käyttää pentujen tuotantotilana tilan entistä navettaa, joka on jaettu karsinoihin. Karsinat (tai oikeammin laarit) ovat kooltaan suunnilleen 3X3 metriä. Ne on rakennettu käsittelemättömästä raakalaudasta. Aidan korkeus on yli metrin, joten koirat näkevät vain sen lautaseinän parin metrin päässä joka suuntaan. Ja navetan katon! Koirilla ei ollut lainkaan makuualustoita.

      Kyseisissä laareissa pidetään sekaisin eri rotuja ja roturyhmiä, molosseista kääpiökoiriin. Ulkona on useita tarhoja, joissa koirat ovat joko liejuisella maapohjalla tai kivestä murskatun sepelin päällä. Liejutarhoissa koirat voivat levätä vain kopeissaan, eikä sepelipohjakaan innosta menemään makuulle. Sepelitarhoissa lähes kaikki koirat nilkuttivat tai pysyivät vain paikoillaan, välillä tosin jalkojaan nostellen. Muutama yritti nuolla päkiöitään.

      Kennel keräsi ympäristön laitoksista jäteruokia. Kennelissä käydessäni koirien kupeissa oli vain kaali-porkkana-omena-paprikasalaattia, joka haisi käyneeltä. Vettä ei ollut puolillakaan tarhoista.

      Kasvattaja on kyllä tutkituttanut molossirotunsa siitoskoirat, mutta käyttänyt niitä tuloksista riippumatta. Useita narttuja on käytetty "jalostukseen", vaikka niillä on ollut D:n lonkat. Myös yhtä urosta on käytetty 8 kertaa, huolimatta sen D:n lonkista!

      Vuosien mittaan Kennelliiton Koiramme lehdessä on ollut useita kirjoituksia, joissa on korostettu pentuaikaista sosiaalistamista. Epäilen tämän kennelin pentujen sosiaalistamisen onnistumista kun pentutuotanto on tuota luokkaa.

      Kennelliitossa ei kyseisessä tuotantolaitoksessa tai sen menetelmissä nähdä mitään ongelmaa, eikä kennelvalvojat mitään korjattavaa. Kaikki ovat tyytyväisiä, kunhan narttujen siitokseenkäyttötiheys ei ylitä suosituksia. Eli ei ole kyseessä pentutehdas.

      Olen silloin tällöin kuitenkin tavannut myös sekarotuisia koiria, jotka ovat olleet peräisin kyseisestä kennelistä. On avoin kysymys, onko tällöin kyse ns. välipentueista vai ei? Ilman tarkempia tietoja on oletettava että ei!

      Kymmenien koirien (käyntihetkellä 66 kpl) pitäminen tuotantoeläintilojen kaltaisissa olosuhteissa, vähäisillä ihmiskontakteilla, vailla virikkeitä, osin säiden armoilla kuraisissa häkeissä, tai haitallisilla alustoilla, jäteruualla syötettyinä jne ei Kennelliiton mielestä ole pentutehtailua, kunhan narttuja ei astuteta liian tiheästi.

      On siis vedettävä johtopäätös, että Kennelliiton rajauksen mukaan pentutehtailua on vain se, että narttujen astutustiheys ylittää suosituksen.

      • eipidäkutiaan

        1) Juttu on edelleen niin, etten missään kohdassa kirjoitustani väittänyt tuon yhden poimimasi kohdan riittävän sellaisenaan pentutehtailun kriteeriksi. Järjen käyttö on sallittua, jopa suotavaa. En siis olisi niinkään huolissani _minun_ logiikoistani.

        2) Mitä tulee esimerkkiisi yhden nartun omistajasta: Kerrotko nyt ihan selvällä idiootinlogiikalla minulle vajavaiselle naisen logiikan käyttäjälle, miten tämä liittyy pentutehtailukeskusteluun? Jalostusmatadorin käyttö kun on edelleen täysin eri asia. Ei siinä enää jalostuksesta voida puhua, mutta ei se sellaisenaan pentutehtailuakaan ole.

        3) Jos oletetaan, että esimerkkisi viiden nartun omistaja "kasvattaa" astuttamalla narttujaan kerta toisensa jälkeen sillä yhdellä, omalla uroksella vuodesta toiseen, testaamatta ja näin ollen vain kopioiden samaa vanhaa kökköä laadusta välittämättä, niin kyllä: minun logiikalla kyse on tehtailijasta, joka vähät välittää kasvattamiensa pentujen terveydestä tai uusista omistajista.

        4) Kennelliiton linjauksista en kirjoittelisi yhtään mitään silloin, kun kyse on pentutehtailusta. Se on ihan se ja sama, onko tehtailija virallinen vai ei, tehtaillaanko rotukoiria vai seropeja, rekataanko pennut vai ei jne. Tehtailija on tehtailija. Sellainen taho kuin Kennelliitto ei juuri mitään mahda silloin, kun kyse ei ole varsinaisista laittomuuksista tai Kennelliiton sääntöjen rikkomisesta. Kun kyse on eettisistä asioista, niin juuri kukaan muu ei asialle mitään voi kuin ostajaehdokkaat, joiden tulisi kiertää selvät tehtailijat kaukaa. Tehtailun tukijat ovat ihan yhtä syypäitä tehtailuun kuin tehtailijat itse.


      • sekoiraälähtää

        Heh heh. Sinä faktakeisari voit esittää täällä mitä hyvänsä sontaa "faktoina", mutta ne ovat vainsinun tärähtäneitä mielipiteitäsi. Yleinen mielipide pentutehtailusta on jotain ihan muuta. Siitäkin tosin voidaan tehdä erinäisiä johtopäätöksiä mm. omista lehmistä ojan pohjalla. ;)

        Mieheksi olet muuten pahin räpätäti, johon olen pitkään aikaan törmännyt.


      • de_facto
        eipidäkutiaan kirjoitti:

        1) Juttu on edelleen niin, etten missään kohdassa kirjoitustani väittänyt tuon yhden poimimasi kohdan riittävän sellaisenaan pentutehtailun kriteeriksi. Järjen käyttö on sallittua, jopa suotavaa. En siis olisi niinkään huolissani _minun_ logiikoistani.

        2) Mitä tulee esimerkkiisi yhden nartun omistajasta: Kerrotko nyt ihan selvällä idiootinlogiikalla minulle vajavaiselle naisen logiikan käyttäjälle, miten tämä liittyy pentutehtailukeskusteluun? Jalostusmatadorin käyttö kun on edelleen täysin eri asia. Ei siinä enää jalostuksesta voida puhua, mutta ei se sellaisenaan pentutehtailuakaan ole.

        3) Jos oletetaan, että esimerkkisi viiden nartun omistaja "kasvattaa" astuttamalla narttujaan kerta toisensa jälkeen sillä yhdellä, omalla uroksella vuodesta toiseen, testaamatta ja näin ollen vain kopioiden samaa vanhaa kökköä laadusta välittämättä, niin kyllä: minun logiikalla kyse on tehtailijasta, joka vähät välittää kasvattamiensa pentujen terveydestä tai uusista omistajista.

        4) Kennelliiton linjauksista en kirjoittelisi yhtään mitään silloin, kun kyse on pentutehtailusta. Se on ihan se ja sama, onko tehtailija virallinen vai ei, tehtaillaanko rotukoiria vai seropeja, rekataanko pennut vai ei jne. Tehtailija on tehtailija. Sellainen taho kuin Kennelliitto ei juuri mitään mahda silloin, kun kyse ei ole varsinaisista laittomuuksista tai Kennelliiton sääntöjen rikkomisesta. Kun kyse on eettisistä asioista, niin juuri kukaan muu ei asialle mitään voi kuin ostajaehdokkaat, joiden tulisi kiertää selvät tehtailijat kaukaa. Tehtailun tukijat ovat ihan yhtä syypäitä tehtailuun kuin tehtailijat itse.

        "Kerrotko nyt ihan selvällä idiootinlogiikalla minulle vajavaiselle naisen logiikan käyttäjälle, miten tämä liittyy pentutehtailukeskusteluun?"<<

        Ymmärrän hyvin miksi haluat, että asiat selitettäisiin sinulle idiootinlogiikalla. Nyt on kuitenkin niin huonosti asiat, ettei saatavilla ole ketään joka käyttäisi idiootin logiikkaa. Ehkä sinun kannattaa kääntyä asiassa sukulaistesi puoleen. Olen täysin vakuuttunut, että sieltä löytyy joku joka voi sinua auttaa. Parhaimmassa tapauksessa useampikin joista valita!

        Se nyt on kuitenkin käynyt selväksi, että normaalilogiikalla tässä ei pärjää. Siksi katsonkin, ettei kannata yrittääkään!


      • voivoivoivoivoi
        de_facto kirjoitti:

        "Kerrotko nyt ihan selvällä idiootinlogiikalla minulle vajavaiselle naisen logiikan käyttäjälle, miten tämä liittyy pentutehtailukeskusteluun?"<<

        Ymmärrän hyvin miksi haluat, että asiat selitettäisiin sinulle idiootinlogiikalla. Nyt on kuitenkin niin huonosti asiat, ettei saatavilla ole ketään joka käyttäisi idiootin logiikkaa. Ehkä sinun kannattaa kääntyä asiassa sukulaistesi puoleen. Olen täysin vakuuttunut, että sieltä löytyy joku joka voi sinua auttaa. Parhaimmassa tapauksessa useampikin joista valita!

        Se nyt on kuitenkin käynyt selväksi, että normaalilogiikalla tässä ei pärjää. Siksi katsonkin, ettei kannata yrittääkään!

        Kun ei asiaa enää ole eikä muuten pärjätä, niin mennään asiattomuuksiin ja vetästään tuo "olet idiootti" kortti hihasta. :'D Aah, miten miehinen mies!


      • de_facto
        sekoiraälähtää kirjoitti:

        Heh heh. Sinä faktakeisari voit esittää täällä mitä hyvänsä sontaa "faktoina", mutta ne ovat vainsinun tärähtäneitä mielipiteitäsi. Yleinen mielipide pentutehtailusta on jotain ihan muuta. Siitäkin tosin voidaan tehdä erinäisiä johtopäätöksiä mm. omista lehmistä ojan pohjalla. ;)

        Mieheksi olet muuten pahin räpätäti, johon olen pitkään aikaan törmännyt.

        Siinä on yksi hehheh -hessale lisää. Vähän kun vielä kirit niin pääset tuon "defactojatodella" -nikin tasolle! :D :D

        "Yleinen mielipide" päättää nämä asiat. Just just! Niin aina!

        Kuulut varmaan siihen porukkaan jonka mielestä paska on hyvää ruokaa, sillä "miljoona kärpästä ei voi olla väärässä"!


      • voiparkaa
        de_facto kirjoitti:

        Siinä on yksi hehheh -hessale lisää. Vähän kun vielä kirit niin pääset tuon "defactojatodella" -nikin tasolle! :D :D

        "Yleinen mielipide" päättää nämä asiat. Just just! Niin aina!

        Kuulut varmaan siihen porukkaan jonka mielestä paska on hyvää ruokaa, sillä "miljoona kärpästä ei voi olla väärässä"!

        Jos tasan sinä olet täällä eukkoinesi sitä mieltä, ettei mistään pentutehtailusta ole puhettakaan ja muut toista mieltä, niin mitenköhän juttu lienee? :D Jatka pliis samaa rataa, me täällä MIEHEN kanssa nauretaan akkamaisuudellesi.


      • eipidäkutiaan
        de_facto kirjoitti:

        "Kerrotko nyt ihan selvällä idiootinlogiikalla minulle vajavaiselle naisen logiikan käyttäjälle, miten tämä liittyy pentutehtailukeskusteluun?"<<

        Ymmärrän hyvin miksi haluat, että asiat selitettäisiin sinulle idiootinlogiikalla. Nyt on kuitenkin niin huonosti asiat, ettei saatavilla ole ketään joka käyttäisi idiootin logiikkaa. Ehkä sinun kannattaa kääntyä asiassa sukulaistesi puoleen. Olen täysin vakuuttunut, että sieltä löytyy joku joka voi sinua auttaa. Parhaimmassa tapauksessa useampikin joista valita!

        Se nyt on kuitenkin käynyt selväksi, että normaalilogiikalla tässä ei pärjää. Siksi katsonkin, ettei kannata yrittääkään!

        Nimimerkki "voivoivoivoivoi" kirjoittikin jo kaiken siitä, mitä mieltä minäkin olen kommentistasi (tai pikemminkin sen ala-arvoisuudesta). Asian väistit kätevästi, mutta yhden sanan takia lällättelet kuin pikkutyttö. Hyvää päivän jatkoa, surkimus.


      • de_facto
        voivoivoivoivoi kirjoitti:

        Kun ei asiaa enää ole eikä muuten pärjätä, niin mennään asiattomuuksiin ja vetästään tuo "olet idiootti" kortti hihasta. :'D Aah, miten miehinen mies!

        Et varmaan älynnyt, mutta tuon "idioottilogiikka-kortin" veti esiin eipidäkutiaan -nimimerkki, jonka kirjoitukseen sitten vastasin. Ja hänen vastauksestaan päätellen kyseessä on kyllä nainen. Joten tässä asiassa räkytät väärää puuta. Olet siis varsin tavallinen nainen!

        Mutta eihän se ole ensimmäinen kerta kun naisella on niin kiire kommentoimaan, ettei kerkiä tai älyä hahmottaa mitä kommentoi! Saat siis anteeksi! Tämän kerran, kunhan lupaat parantaa tapasi.

        Minun osaltani keskustelu tällä palstalla saa riittää! En rupea akkain kusitolpaksi, en nyt enkä vastedes!


      • de_facto
        voiparkaa kirjoitti:

        Jos tasan sinä olet täällä eukkoinesi sitä mieltä, ettei mistään pentutehtailusta ole puhettakaan ja muut toista mieltä, niin mitenköhän juttu lienee? :D Jatka pliis samaa rataa, me täällä MIEHEN kanssa nauretaan akkamaisuudellesi.

        Ei sulla mitään miestä ole! Ja jos onkin jonkinlainen, niin niitä on miehiä ja "miehiä". Jos olet, vaikka vaan tämmöisen "miehen", onnistunut saamaan, niin pidä EDELLEEN tiukasti hihnassa!


      • etköparempaanpysty
        de_facto kirjoitti:

        Et varmaan älynnyt, mutta tuon "idioottilogiikka-kortin" veti esiin eipidäkutiaan -nimimerkki, jonka kirjoitukseen sitten vastasin. Ja hänen vastauksestaan päätellen kyseessä on kyllä nainen. Joten tässä asiassa räkytät väärää puuta. Olet siis varsin tavallinen nainen!

        Mutta eihän se ole ensimmäinen kerta kun naisella on niin kiire kommentoimaan, ettei kerkiä tai älyä hahmottaa mitä kommentoi! Saat siis anteeksi! Tämän kerran, kunhan lupaat parantaa tapasi.

        Minun osaltani keskustelu tällä palstalla saa riittää! En rupea akkain kusitolpaksi, en nyt enkä vastedes!

        Ihan itse sinä olet itsestäsi naurunalaisen kusitolpan tehnyt. :'D Kyllä se olet ihan sinä itse kun vetelee noita alentuvia kortteja takapuolestaan, mutta anna tulla vain. Se kertoo enemmän kuin tarpeeksi. :'D


      • nyttuleefaktaa
        de_facto kirjoitti:

        Ei sulla mitään miestä ole! Ja jos onkin jonkinlainen, niin niitä on miehiä ja "miehiä". Jos olet, vaikka vaan tämmöisen "miehen", onnistunut saamaan, niin pidä EDELLEEN tiukasti hihnassa!

        Tässä olet kerrankin oikeassa. Mulla on mies ja sinä olet "mies". ;)


      • eipidäkutiaan
        de_facto kirjoitti:

        Et varmaan älynnyt, mutta tuon "idioottilogiikka-kortin" veti esiin eipidäkutiaan -nimimerkki, jonka kirjoitukseen sitten vastasin. Ja hänen vastauksestaan päätellen kyseessä on kyllä nainen. Joten tässä asiassa räkytät väärää puuta. Olet siis varsin tavallinen nainen!

        Mutta eihän se ole ensimmäinen kerta kun naisella on niin kiire kommentoimaan, ettei kerkiä tai älyä hahmottaa mitä kommentoi! Saat siis anteeksi! Tämän kerran, kunhan lupaat parantaa tapasi.

        Minun osaltani keskustelu tällä palstalla saa riittää! En rupea akkain kusitolpaksi, en nyt enkä vastedes!

        Päätin jo lähteä keskustelusta, mutta koska otit minut puheeksi, niin selvennänpä vielä: Minun kirjoituksessani käväisi sana "idiootinlogiikka", mutta kyllä se olit sinä, joka siihen tarttui ja alkoi vähättelemään niin minua kuin suunnilleen koko sukuani.

        Kun tuon tietäen kertaat, mitä tulit kirjoittaneeksi kiireessä vastaamisesta ja hahmottamisongelmista, niin mikähän mahtaa olla päivän opetus?


      • Nipsukka29
        nyttuleefaktaa kirjoitti:

        Tässä olet kerrankin oikeassa. Mulla on mies ja sinä olet "mies". ;)

        Ja sun "miehessäsi" on paristot, eikö?


      • johanvitsinmurjasit
        Nipsukka29 kirjoitti:

        Ja sun "miehessäsi" on paristot, eikö?

        Katos, mama yrittää murahdella kun "mies" saa kuulla olevansa todellakin vain "mies". :'D Voi voi teitä.


      • de_facto
        eipidäkutiaan kirjoitti:

        Päätin jo lähteä keskustelusta, mutta koska otit minut puheeksi, niin selvennänpä vielä: Minun kirjoituksessani käväisi sana "idiootinlogiikka", mutta kyllä se olit sinä, joka siihen tarttui ja alkoi vähättelemään niin minua kuin suunnilleen koko sukuani.

        Kun tuon tietäen kertaat, mitä tulit kirjoittaneeksi kiireessä vastaamisesta ja hahmottamisongelmista, niin mikähän mahtaa olla päivän opetus?

        KIrjoitin aiemmin vastauksessani tuolle voivottelijalle: "Et varmaan älynnyt, mutta tuon "idioottilogiikka-kortin" veti esiin eipidäkutiaan -nimimerkki, jonka kirjoitukseen sitten vastasin."<

        Eli justiinsa näin vedit keskusteluun "idiootilogiikkakortin"omassa viestissäsi: "Kerrotko nyt ihan selvällä idiootinlogiikalla minulle..."

        Nyt sitten lähdet vänkäämään selvää asiaa tähän tyyliin: "Minun kirjoituksessani käväisi sana "idiootinlogiikka", mutta kyllä se olit sinä, joka siihen tarttui". <<

        Niin tartuin, niinhän minä itse totesin vastatessani tuolle yhdelle hattarapäälle (sitaatti ylinnä), joka minua " idioottilogiikkakortin" esiin vetämisestä syytti. Mutta kuten huomaat, tai ainakin pitäisi huomata, sinä itse toit kehiin tuon termin, en minä.

        Ja edelleen: "Kun tuon tietäen kertaat, mitä tulit kirjoittaneeksi kiireessä vastaamisesta ja hahmottamisongelmista, niin mikähän mahtaa olla päivän opetus?"<<

        Joo, kerrataan vaan: Ensin siis vedit kehiin "idiootilogiikkakortin" tarkoituksenasi loukata. Sitten kun yritys menikin ns. reisille, tartuit tuon hattarapään harhaiseen käsitykseen, että se olin minä joka termin toi keskusteluun. Sitten sinä oivalsit, että josko sen fiaskoksi kääntyneen yrityksen saisikin käännetyksi minun kontolleni. Sitten pyörittelit tätä teoriaa päässäsi, kunnes se alkoi tuntua ihan todelta. Siis ihan oikeasti tapahtuneelta asialta. Eihän se tietenkään läpi mennyt, mutta joskus sitä keksii idean, jota on ihan pakko kokeilla. Eiks niin?

        Ja tosiaan, se päivän opetus: Olet aivan oikeassa: Minkä panin aiemmin kiireessä vastaamisen syyksi, niin näämmä joiltakin onnistuu, vaikka ei olisi mikään kiirekään. Myönnän, mun moka, yleistin liikaa enkä huomioinut poikkeustapauksia. Aina pitäisi muistaa, että kaikki eivät ole samanlaisia. Jotkut menevät omista ajatuksistaan kerta kaikkiaan niin sekaisin, että eivät enää pysty hahmottamaan kuka sanoi, mitä sanoi ja mistä sanoi,

        Minä tiedän, olen elämäni aikana jokusen tavannut. Mutta onneksi on meitä ystävällisiä kanssaihmisiä, jotka väsymättä ja vaivojaan säästämättä suostuvat kertaamaan tapahtumia. Sillai maltillisesti ja hitaasti, Hyvin hitaasti.


      • de_facto
        johanvitsinmurjasit kirjoitti:

        Katos, mama yrittää murahdella kun "mies" saa kuulla olevansa todellakin vain "mies". :'D Voi voi teitä.

        Voi reppanaa, kun ei keksi mitään omaa, vaan pitää kierrättää toisten juttuja. Palaa kuule asiaan maanantaina, ehkä siihen mennessä päässäsi alkaa tapahtua ihmeitä ja keksit jotain ihan itse.

        Minulla ei ole mitään tekemistä viestiketjun aloittajan kanssa. Eikä minun huushollissani ole kohta kymmeneen vuoteen ollut koiraa sen paremmin kuin mitään muutakaan eläintä. Että se siitä.


      • nytmunasittollo
        de_facto kirjoitti:

        KIrjoitin aiemmin vastauksessani tuolle voivottelijalle: "Et varmaan älynnyt, mutta tuon "idioottilogiikka-kortin" veti esiin eipidäkutiaan -nimimerkki, jonka kirjoitukseen sitten vastasin."<

        Eli justiinsa näin vedit keskusteluun "idiootilogiikkakortin"omassa viestissäsi: "Kerrotko nyt ihan selvällä idiootinlogiikalla minulle..."

        Nyt sitten lähdet vänkäämään selvää asiaa tähän tyyliin: "Minun kirjoituksessani käväisi sana "idiootinlogiikka", mutta kyllä se olit sinä, joka siihen tarttui". <<

        Niin tartuin, niinhän minä itse totesin vastatessani tuolle yhdelle hattarapäälle (sitaatti ylinnä), joka minua " idioottilogiikkakortin" esiin vetämisestä syytti. Mutta kuten huomaat, tai ainakin pitäisi huomata, sinä itse toit kehiin tuon termin, en minä.

        Ja edelleen: "Kun tuon tietäen kertaat, mitä tulit kirjoittaneeksi kiireessä vastaamisesta ja hahmottamisongelmista, niin mikähän mahtaa olla päivän opetus?"<<

        Joo, kerrataan vaan: Ensin siis vedit kehiin "idiootilogiikkakortin" tarkoituksenasi loukata. Sitten kun yritys menikin ns. reisille, tartuit tuon hattarapään harhaiseen käsitykseen, että se olin minä joka termin toi keskusteluun. Sitten sinä oivalsit, että josko sen fiaskoksi kääntyneen yrityksen saisikin käännetyksi minun kontolleni. Sitten pyörittelit tätä teoriaa päässäsi, kunnes se alkoi tuntua ihan todelta. Siis ihan oikeasti tapahtuneelta asialta. Eihän se tietenkään läpi mennyt, mutta joskus sitä keksii idean, jota on ihan pakko kokeilla. Eiks niin?

        Ja tosiaan, se päivän opetus: Olet aivan oikeassa: Minkä panin aiemmin kiireessä vastaamisen syyksi, niin näämmä joiltakin onnistuu, vaikka ei olisi mikään kiirekään. Myönnän, mun moka, yleistin liikaa enkä huomioinut poikkeustapauksia. Aina pitäisi muistaa, että kaikki eivät ole samanlaisia. Jotkut menevät omista ajatuksistaan kerta kaikkiaan niin sekaisin, että eivät enää pysty hahmottamaan kuka sanoi, mitä sanoi ja mistä sanoi,

        Minä tiedän, olen elämäni aikana jokusen tavannut. Mutta onneksi on meitä ystävällisiä kanssaihmisiä, jotka väsymättä ja vaivojaan säästämättä suostuvat kertaamaan tapahtumia. Sillai maltillisesti ja hitaasti, Hyvin hitaasti.

        Hahahahahaaa! Olet toivoton harhaisuudessasi ja hahmottamisongelminesi. :'D Minä en ole puhunut mitään "idiootinlogiikka" korteista. Sanoin sinun vetäisseen "olet idiootti" kortin, koska et enää oikeaa asiaa keksinyt. Sitähän nuo kommenttisi ovat siitä pitäen ollut, pelkkää räksyttämistä, koska itse keskustelun aiheessa et enää pärjännyt. Voi neitiparkaa. :D


      • ettajuamillään
        de_facto kirjoitti:

        Voi reppanaa, kun ei keksi mitään omaa, vaan pitää kierrättää toisten juttuja. Palaa kuule asiaan maanantaina, ehkä siihen mennessä päässäsi alkaa tapahtua ihmeitä ja keksit jotain ihan itse.

        Minulla ei ole mitään tekemistä viestiketjun aloittajan kanssa. Eikä minun huushollissani ole kohta kymmeneen vuoteen ollut koiraa sen paremmin kuin mitään muutakaan eläintä. Että se siitä.

        Mistä ihmeestä sinä tolvana oikein puhut? Minun kanssa sinä koko ajan olet keskustellut siitä miten miehekäs "mies" sinä olet. Hahmottamisongelmasta puheen ollen. ;)


      • Defacto, on kaksi eri asiaa tehdä niitä pentuja/tehtailla, kun antaa urostaan paljon.
        Koska sen nartun omistajan vastuulla on käytännössä onko tehtailua vai vastuullista kasvatusta. Uroksen omistaja "vaan" jakaa urostaan. Vaikkakin antaisi kuinka monelle, ei edes tue tehtailua, JOS katsoo, ettei anna urostaan tehtailijalle.
        Se sitten, onko matadoriurosten käyttö fiksua tai jalostuksellisesti hyvä asia, on toinen juttu. Omasta puolestani sanon, että ei, ei todellakaan ole.

        Kasvattajanimen omaava kasvattaja ei voi tehdä sekarotuisia pentueita. Kyllä SKL ottaa asian käsittelyyn, jos sille joku ilmoituksen tekee.
        D lonkkasia voi käyttää, pistää jopa kaksi niitä yhteen, jos rodun pevisa ei sitä kiellä. Pevisa taas lähtee rodun omista ihmisistä. Kennelliitto ei sitä määrää. Eli tuossa asiassa syyttävä sormi rodun harrastajiin (varsinkin jos on kyseessä ongelmarotu) ;).

        Jos itse kävisin paikassa, jossa mielestäni näyttää siltä, että ei eläinsuojelulliset asiat täyty, niin taatusti tekisin ilmoituksen paikalliselle eläinsuojeluvalvojalle. Ja olen tehnytkin, pienemmästäkin asiasta. Ja hyvin asia hoidettiin kuntoon. Meillä on ainakin pätevä ko.ollut. Se sitten on valitettavaa, jos jokapaikassa ei ole, mutta aina kannattaa sentään edes yrittää.
        Jos valvoja on paikanpäällä käynyt, niin oudolta tuntuu. Laissahan on tarkoin määritelty mm. häkkien koot.
        Eläinsuojelulaki tosin on mielestäni liian heikko. Sitä pitäisi huomattavasti tiukentaa, ja tehdä nopeammin toimivaksi.


      • de_facto
        nytmunasittollo kirjoitti:

        Hahahahahaaa! Olet toivoton harhaisuudessasi ja hahmottamisongelminesi. :'D Minä en ole puhunut mitään "idiootinlogiikka" korteista. Sanoin sinun vetäisseen "olet idiootti" kortin, koska et enää oikeaa asiaa keksinyt. Sitähän nuo kommenttisi ovat siitä pitäen ollut, pelkkää räksyttämistä, koska itse keskustelun aiheessa et enää pärjännyt. Voi neitiparkaa. :D

        Ai, hattarapäähän se palasi rikospaikalle! Ja jälleen uudella nikillä, kuten kuvaan hyvin sopiikin.

        Hahmotetaanpas taas: "eipidäkutiaan" veti loukkaamisen tarkoituksessa kehiin sen idiootti-TEEMAN. Ensin höperehti hissistä, joka ei minulla mene hänen mielestään ylös asti. Sitten vei keskustelun tälle idioottiosastolle. Ja sitten minä olen se, joka käytti ensin idioottikorttia! Tziisus, on sulla logiikka. Tässä sitä oli suorastaan kaikkien hahmottamishäiriöiden äiti!

        Sinulla on ilmiselvästi sama ongelma kuin tuolla "eipidäkutiaan"-tyypillä, että kun jokin asia vähän aikaa pongahtelee pääkopassa, niin ei ole mitään takeita millaisena se tulee sieltä ulos!

        Mutta kun ajan kanssa mietit tätäkin keissiä, niin saattaa siellä päässä pieni lamppu syttyä. Ei tietenkään mikään kirkas lamppu, mutta jonkinlainen oivallus kuitenkin siitä miten se juttu menikään. Onnea ajatteluun!


      • pysytköhän.vaan.poissa
        de_facto kirjoitti:

        Ai, hattarapäähän se palasi rikospaikalle! Ja jälleen uudella nikillä, kuten kuvaan hyvin sopiikin.

        Hahmotetaanpas taas: "eipidäkutiaan" veti loukkaamisen tarkoituksessa kehiin sen idiootti-TEEMAN. Ensin höperehti hissistä, joka ei minulla mene hänen mielestään ylös asti. Sitten vei keskustelun tälle idioottiosastolle. Ja sitten minä olen se, joka käytti ensin idioottikorttia! Tziisus, on sulla logiikka. Tässä sitä oli suorastaan kaikkien hahmottamishäiriöiden äiti!

        Sinulla on ilmiselvästi sama ongelma kuin tuolla "eipidäkutiaan"-tyypillä, että kun jokin asia vähän aikaa pongahtelee pääkopassa, niin ei ole mitään takeita millaisena se tulee sieltä ulos!

        Mutta kun ajan kanssa mietit tätäkin keissiä, niin saattaa siellä päässä pieni lamppu syttyä. Ei tietenkään mikään kirkas lamppu, mutta jonkinlainen oivallus kuitenkin siitä miten se juttu menikään. Onnea ajatteluun!

        Sinä öykkärinkuvotus et sitä selvästikään käsitä, mutta sinulla ja nikillä eipidäkutiaan on ISO ero. SINÄ aloitit TÄYSIN asiaan liittymättömien kommenttien jättämisen siitä kommentista, joka keskittyi PELKÄSTÄÄN teemaan "oletpas sinä ja koko sukusi täysidiootteja". Siitä on miehekkyys kaukana. Ymmärrän, että siinä vaiheessa alkoi kiukuttamaan kun ei pienessä päässä enää kehittynyt oikeaa argumenttia, mutta jätä jatkossa ihmeessä silloin kommentoimatta äläkä ole tuollainen säälittävyyden huippu. Hei, hei!


      • kunhankysyin
        pysytköhän.vaan.poissa kirjoitti:

        Sinä öykkärinkuvotus et sitä selvästikään käsitä, mutta sinulla ja nikillä eipidäkutiaan on ISO ero. SINÄ aloitit TÄYSIN asiaan liittymättömien kommenttien jättämisen siitä kommentista, joka keskittyi PELKÄSTÄÄN teemaan "oletpas sinä ja koko sukusi täysidiootteja". Siitä on miehekkyys kaukana. Ymmärrän, että siinä vaiheessa alkoi kiukuttamaan kun ei pienessä päässä enää kehittynyt oikeaa argumenttia, mutta jätä jatkossa ihmeessä silloin kommentoimatta äläkä ole tuollainen säälittävyyden huippu. Hei, hei!

        Sinäkös olet se hattarapää? Kukas sitten on se rouva dildo? Oletko se sekin sinä vai joku muu? menee vähän vaikeiks noi viestit. kun ei noi nikit ole tuommoiset.


      • taaskokiukuttelet
        de_facto kirjoitti:

        Ai, hattarapäähän se palasi rikospaikalle! Ja jälleen uudella nikillä, kuten kuvaan hyvin sopiikin.

        Hahmotetaanpas taas: "eipidäkutiaan" veti loukkaamisen tarkoituksessa kehiin sen idiootti-TEEMAN. Ensin höperehti hissistä, joka ei minulla mene hänen mielestään ylös asti. Sitten vei keskustelun tälle idioottiosastolle. Ja sitten minä olen se, joka käytti ensin idioottikorttia! Tziisus, on sulla logiikka. Tässä sitä oli suorastaan kaikkien hahmottamishäiriöiden äiti!

        Sinulla on ilmiselvästi sama ongelma kuin tuolla "eipidäkutiaan"-tyypillä, että kun jokin asia vähän aikaa pongahtelee pääkopassa, niin ei ole mitään takeita millaisena se tulee sieltä ulos!

        Mutta kun ajan kanssa mietit tätäkin keissiä, niin saattaa siellä päässä pieni lamppu syttyä. Ei tietenkään mikään kirkas lamppu, mutta jonkinlainen oivallus kuitenkin siitä miten se juttu menikään. Onnea ajatteluun!

        Arvasinhan minä, että täällä sinä vielä riehut ja esität kankeita ajatuspierujasi. Voisi kuvitella, että ylpeys estäisi palaamasta koko ajan rikospaikalle kun niin olet ollut koko ajan lähdössä, mutta mitä vielä. Täällä sinä räpätät vieläkin kuin mikäkin akka. ;)

        Huomaatkos, miten ulkopuolisetkin hoksaavat mistä on kysymys sinua nopeammin? Eli kyllä se vain edelleenkin olet sinä kun joutui turvautumaan "olet idiootti" korttiin, eikä se siitä muuksi muutu, vaikka kuinka kiemurtelet. Menepäs neiti nyt etsimään ne palleroisesi sieltä minne ne hukkasit ja juurruta takaisin paikoilleen. Siihen asti, son moro!


      • eihyväähoitoa

        Eläinten olojen olettais olevan riittämättömät, vaikka pentua ei olisikaan liian usein.Joten ilmoa eteenpäin, niin touhu loppuu!


      • doman
        nyttuleefaktaa kirjoitti:

        Tässä olet kerrankin oikeassa. Mulla on mies ja sinä olet "mies". ;)

        mitä sit , koirista on nyt puhe,


    • defactojatodella

      Puhut itsesi pussiin. SKL EI hyväksy kasvattajiltaan sero/välipentueita. Miksi ottanut kuvia paikasta ja tuonut lehdistölle julki paikkaa? Niin on ennenkin tehty ja tullaankin tekemään. Ei liitto täydellinen toki ole kieltojensa suhteen kiellossa olevan puoliso tai sukulainen voi jatkaa toimintaa. Pointti tuli kuitenkin yllä aina ottaa selville ja VIERAILLA pentueen kasvupaikassa ilmoittaen tarvittaessa sey,skl tahi ÄÄRI tapauksessa poliisille.

      Itse olet ollut vastuuton kuvailemasi paikan suhteen ettet ole tuonut mediaan tai soittanut virkavaltaa paikalle niin ja oikein hymyillen jutellut paikasta tulleiden sero omistajien kanssa (??)

      • de_facto

        Miten muka puhuin itseni pussiin? Ja missä olen väittänyt SKL:n hyväksyvän sero/välipentueet? Vastaus kumpaankin: en missään!

        Luuletko, että kotirauhan piirissä olevasta kohteesta voi ottaa tuosta vaan kuvia. Siksi toiseksi Sey on harrastajakerho, eikä sillä ole oikeutta tehdä asian suhteen juuri mitään enempää kuin keskiverto tallaajalla.

        Ja mitkähän olisivat olleet perusteet virkavallan paikalle kutsumiseen? Olisin ollut aiheettomasta ilmoituksesta syytettynä ennen kuin olisin ehtinyt kissaa sanoa! Kennelliitto olisi lyönyt sellaiset rätingit virkavallan kouraan, että olisin ollut pulassa. Perusteena tälle on se jo aiemmin mainitsemani syy; kennelvalvojallakaan ei ole ollut, ainakaan merkittävää, huomautettavaa paikasta.

        Ja kaiketi se pentujen sosiaalistaminenkin koskee KL:n katsannossa vain kotikasvattajia!

        Ja mistä ihmeestä sinä tuon hymyillen juttelemisen tempasit? Tziisus!!

        Ja vielä se tärkein kysymys; onko sinulla omasta mielestäsi kaikki hyvin?


    • defactojatodella

      Poliisi puuttuu jos kyseessä on räikeä eläinsuojelutapaus. Mm. Vantaan bichonit ja vuolasvirta kasvattaja mäyräkoira piireistä on ollut uutisissa kuvien kera joilta molemmilta otettiin koirat parempaan talteen. Näiden molempien kohdalla yhdisti tahallisuus ja selvyys elsu tapauksena.

      Jos teillä on asiat hyvin,miksi riehut täällä palstalla? Tuolla on nytkin lukuisia paperittomia ja sero pentueita tarjolla eikä näitä myyjiä näy täällä riehumassa vaan hoitamassa pentuja/etsimässä koteja niille ja, kyllä kauppa käy hyvin.

      • de_facto

        Kuka tässä on mistään räikeistä eläinsuojelutapauksista puhunut? Minä toin yhden vertailukohdan tähän pentutehtailukeskusteluun. Sekä malliesimerkin siitä, mitä voi touhuta jos on Kennelliittoon välit kunnossa, kuten kyseisellä näyttelytuomari-kasvattajalla tuntuu olevan!

        En ole mistään riehunut! Sinun kirjoitustyylistäsi, sinne tänne poukkoilustasi, olemattomien näkemisestä ja joistain muistakin seikoista päätellen olet sekaisin kuin seinäkello.

        P:S: Mitä minulle kenenkään pennunhoitamiset kuuluu?


    • de_facto

      Kyllä sitä joskus on ihan kiva keskustella henkilöiden kanssa, joiden älykkyysosamäärä on sama kuin kengännumero. Aikoinaan tein sitä ihan kasvotustenkin, mutta en enää. Väsyin siihen, ettei voinut liikkua kaupungilla ilman, että oli joku händikäppi hihasta nykimässä.

      Täältä voi aina poistua kuvioista, jos joku nikkiään vaihtava latvaroso heittäytyy ihan tykkänään someraivon valtaan. Onhan sitä toisinaan ihan kiva seurata, saako joku dilledong vähäiset aivoituksensa kokoon vai mennäänkö ihan vaan tunteella! Ja lähes aina on joukossa joku hattarapää tai "rouva Dildo", joilta lähtee mopo totaalisesti käsistä!

      Vaikka tätä onkin lysti seurata, niin joskus näitten sessioitten jälkeen jään miettimään, että onkohan tuokin ihminen oikeesti jossain töissä, ja jos on, niin mitä sen hommista tulee?

      Mutta haikein mielin jätän tämän seurakunnan ja poistun tähdellisempien askareitten pariin.

      • de_facto

        Edellä totesin: "Täältä voi aina poistua kuvioista, jos joku nikkiään vaihtava latvaroso heittäytyy ihan tykkänään someraivon valtaan."

        Niinhän sitä voisi, mutta ilmeisesti sitä joskus on ihan vaan uteliaisuudesta pakko jäädä katsomaan kuinka someraivon valtaan joutunut edelleen kehittää omaa raivoaan. On kuin näytelmää seuraisi.

        Someraivo on sukua rattiraivolle, sillä molemmissa on kyse ihmisen yllykkeiden hallintakyvyttömyydestä eli impulssikontrollin häiriöstä, tai puuttumisesta. Tämä viittaa oireisiin aivojen etuotsalohkossa, jonka tehtävä on estää impulssien aiheuttaman suuttumuksen muuttumisen raivoksi.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Otsalohko
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Epävakaa_persoonallisuus

        Yhteistä näille, siis some- ja rattirairaivolle on, että kummassakin on farssimaisia piirteitä! Tämä someraivon koomisuus on juuri se mikä vetää puoleensa. Vaikka rattiraivokin on koomista, niin sen koomisuutta vähentää siinä aina läsnäoleva onnettomuuden mahdollisuus.

        Edellisen kirjoitukseni laadin uskossa, että kyse olisi pelkästään joidenkin henkilöiden älyllisen kapasiteetin puutteista. Sittemmin olen huomannut, että arvioni, oli ainakin yhden henkilön osalta, aivan liian optimistinen.

        Eilen, siis 18.09., kello 06.25 vastasin hattarapään kirjoitukseen. Klo 06.58 jätin yleisen viestin, jossa myös ilmoitin poistuvani tähdellisempiin askareisiin. Lähdin mökin siivoukseen ja puolukkametsään klo 07.30. Tältä matkalta palasin tänä aamuna.

        Tuohon 06.25 kirjoittamaani viestiin oli tullut hattikselta "raivopääkuittaus" klo 08.20.. Seuraava raivopääkirjoitus: "Arvasinhan, että täällä sinä vielä riehut", oli tullut klo 13.10. Kirjoittaja oli kaiketi vasta havainnut klo 06.58 jättämäni viestin ketjun lopusta. Ja pitänyt sitä uutena viestinä! En ole ihan varma, tulisiko tuota seikkaa pitää lisävahvistuksena hahmotushäiriö"diagnoosille", vai eikö kirjoittaja tunne kelloa. Todettakoon siis, että kellonaika 06.58 on aikaisempi kuin 08.20.

        Tuo "hattarapää" on tässä ja aiemmissa viesteissäni sen(kin) takia, että jos ihminen ei osaa itse valita itselleen nimimerkkiä, vaan vaihtaa sitä joka viestissä, niin järkiperäistämisen vuoksi viesteille on pakko keksiä yhdistävä tekijä. Tuo noinkin sinnikäs itsensä häivyttäminen on selvä oire asioista joihin en tässä puutu. Mutta kannattaisi "nikinkarttajan" itsensä miettiä!

        Ainakin se on tullut selväksi, että kyseinen henkilö ei osaa tehdä eroa v...uilun ja riehumisen välille.

        Kirjoittajan viestihistoriaan perehtyneenä toivon todella, ettei hän päädy todistamaan oikeudessa! Pahimmassa tapauksessa koituisi tuhoisaksi jollekin tai joillekin.


      • ethän.sinä.ikinä
        de_facto kirjoitti:

        Edellä totesin: "Täältä voi aina poistua kuvioista, jos joku nikkiään vaihtava latvaroso heittäytyy ihan tykkänään someraivon valtaan."

        Niinhän sitä voisi, mutta ilmeisesti sitä joskus on ihan vaan uteliaisuudesta pakko jäädä katsomaan kuinka someraivon valtaan joutunut edelleen kehittää omaa raivoaan. On kuin näytelmää seuraisi.

        Someraivo on sukua rattiraivolle, sillä molemmissa on kyse ihmisen yllykkeiden hallintakyvyttömyydestä eli impulssikontrollin häiriöstä, tai puuttumisesta. Tämä viittaa oireisiin aivojen etuotsalohkossa, jonka tehtävä on estää impulssien aiheuttaman suuttumuksen muuttumisen raivoksi.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Otsalohko
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Epävakaa_persoonallisuus

        Yhteistä näille, siis some- ja rattirairaivolle on, että kummassakin on farssimaisia piirteitä! Tämä someraivon koomisuus on juuri se mikä vetää puoleensa. Vaikka rattiraivokin on koomista, niin sen koomisuutta vähentää siinä aina läsnäoleva onnettomuuden mahdollisuus.

        Edellisen kirjoitukseni laadin uskossa, että kyse olisi pelkästään joidenkin henkilöiden älyllisen kapasiteetin puutteista. Sittemmin olen huomannut, että arvioni, oli ainakin yhden henkilön osalta, aivan liian optimistinen.

        Eilen, siis 18.09., kello 06.25 vastasin hattarapään kirjoitukseen. Klo 06.58 jätin yleisen viestin, jossa myös ilmoitin poistuvani tähdellisempiin askareisiin. Lähdin mökin siivoukseen ja puolukkametsään klo 07.30. Tältä matkalta palasin tänä aamuna.

        Tuohon 06.25 kirjoittamaani viestiin oli tullut hattikselta "raivopääkuittaus" klo 08.20.. Seuraava raivopääkirjoitus: "Arvasinhan, että täällä sinä vielä riehut", oli tullut klo 13.10. Kirjoittaja oli kaiketi vasta havainnut klo 06.58 jättämäni viestin ketjun lopusta. Ja pitänyt sitä uutena viestinä! En ole ihan varma, tulisiko tuota seikkaa pitää lisävahvistuksena hahmotushäiriö"diagnoosille", vai eikö kirjoittaja tunne kelloa. Todettakoon siis, että kellonaika 06.58 on aikaisempi kuin 08.20.

        Tuo "hattarapää" on tässä ja aiemmissa viesteissäni sen(kin) takia, että jos ihminen ei osaa itse valita itselleen nimimerkkiä, vaan vaihtaa sitä joka viestissä, niin järkiperäistämisen vuoksi viesteille on pakko keksiä yhdistävä tekijä. Tuo noinkin sinnikäs itsensä häivyttäminen on selvä oire asioista joihin en tässä puutu. Mutta kannattaisi "nikinkarttajan" itsensä miettiä!

        Ainakin se on tullut selväksi, että kyseinen henkilö ei osaa tehdä eroa v...uilun ja riehumisen välille.

        Kirjoittajan viestihistoriaan perehtyneenä toivon todella, ettei hän päädy todistamaan oikeudessa! Pahimmassa tapauksessa koituisi tuhoisaksi jollekin tai joillekin.

        Katso peiliin, narsistipsyko.


      • de_facto
        ethän.sinä.ikinä kirjoitti:

        Katso peiliin, narsistipsyko.

        Minun peilistäni näkyy henkilö de_facto -nimimerkin takaa. Tällä nikillä otan nimiini kaiken eri palstoilla kirjoittamani. Sinun peilistäsi näkyy "nikkiään alati vaihtava latvaroso", joka pyrkii näin peittämään harhaisten sepitelmiensä sylttytehtaan. Ja samalla kieltämään kaiken vastuun omista sepustuksistaan.

        Se ero meillä kahdella on, eikä se ero ole pieni! Eläköön se suuri ero!

        Kiitos, että väsymättä vahvistat kaiken sinusta kirjoittamani! Jatka samaan malliin!
        :D


      • tarvitset.apua
        de_facto kirjoitti:

        Minun peilistäni näkyy henkilö de_facto -nimimerkin takaa. Tällä nikillä otan nimiini kaiken eri palstoilla kirjoittamani. Sinun peilistäsi näkyy "nikkiään alati vaihtava latvaroso", joka pyrkii näin peittämään harhaisten sepitelmiensä sylttytehtaan. Ja samalla kieltämään kaiken vastuun omista sepustuksistaan.

        Se ero meillä kahdella on, eikä se ero ole pieni! Eläköön se suuri ero!

        Kiitos, että väsymättä vahvistat kaiken sinusta kirjoittamani! Jatka samaan malliin!
        :D

        Sori vain, minä olen kirjoittanut tähän keskusteluun tämä kommentti mukaan lukien kolmella nimimerkillä. Olet todellinen narsistipsyko etkä tietenkään hoksaa sitä itse.


      • de_facto
        tarvitset.apua kirjoitti:

        Sori vain, minä olen kirjoittanut tähän keskusteluun tämä kommentti mukaan lukien kolmella nimimerkillä. Olet todellinen narsistipsyko etkä tietenkään hoksaa sitä itse.

        Kommenttiesi nikit tässä ketjussa:

        voivoivoivoivoi
        nytmunasittollo
        pysytköhän.vaan.poissa
        taaskokiukuttelet
        ethän.sinä.ikinä
        tarvitset.apua


        Nikkien eksaktilla määrällä ei sinänsä ole merkitystä. Oireellista on tuo sinun itsesi häivyttämisen pakko yhdistettynä sairaalloiseen haluun huudella puskista.

        Ja tuo "narsistipsyko" -termin toistelu puolestaan vahvistaa aiempaa käsitystäni asioitten hahmotushäiriöstä. On siis syytä tarkastella, mikä sinulle on itsensä sairaalloista esiintuomista ja mikä normaalia. Sinulle sairaalloista itsekorostusta on esimerkiksi se, että joku kirjoittaa kaikki viestinsä vakiintuneella nimimerkillä, eikä häslää "multinikkien viidakossa" ja huutele puskista, kuten sinä! Joka taas sinulle on normi!

        Jälleen kiitos, että kommenteillasi tuet aiemmin tekemääni diagnoosia! :D


    • älkäätapelko

      Eikö teillä muuta tekemistä ole kuin haukkua toisianne?
      Ei kai mielipiteistä tarvitse tapella?
      Jonkun mielestä tehtailu on vain ja ainoastaan koirien todella pahaa kaltoinkohtelua kun taas toisen mielestä jatkuva sekarotuisten ( ja myös rekattujen) koirien pennuttaminen hyötymistarkoituksessa on myös sitä. Eli kun koira on olemassa vain pentujen synnyttämistä varten, kummassakin tapauksessa.

      Tuo tehdas jossa koirat elää karsinoissa, lienee kuusiston "kennel" josta en ottaisi itse edes ilmatteeksi koiraa?
      On muuten käsittämätöntä että tuo paikka joka mielestäni on pahimpia tehtaita Suomessa, saa jatkaa toimintaansa aina vaan.
      Sanomattakin lienee selvää ettei tuollaisesta paikasta voi tulla sosiaalisia ja normaaliin elämään tottuneita pentuja ja että emät kärsivät vaikka eivät olekaan täysin hoitamattomia ja matoisia kirppukasoja.

      Pentutehtailu olisi ehdottomasti kriminalisoitava jotta tuo touhu saataisiin kuriin.
      Kun ei ole lakipykäliä mihin vedota ja ainoa kriteeri on astutusväli niin ei se tehtailu kenneleissäkään lopu mihinkään.

      Hämeenkyröstäkö tuo "koiranavetta" löytyy?
      -pitäisi varmaan mennä katsomaan ja laittaa ylös kaikki epäkohdat joihin voisi puuttua.

    • jäkätijäkätijäk

      minusta pentutehtaita ei juurikaa suomessa tapaa. laittakaas youtubeen se millsin pentutehdas.. sinä teille tehdasta. tehdas toiminta tarkoittaa omasta mielestäni sitä ettei eläin saa nauttia elämästään ja sen tarkoituksesta. teistä jokainen on valmis tunkemaan kitusiinsa kanaa ja sikaa ja nautaa ynnämuuta soossia surutta,vaikka olette pahmpia tehtaitten asiakkaita. onko koira sen enempää tai vähempää eläin? ei minusta. eikä kahdet pennut vuodessa ole koiralle rasite. tuokin on aivan samaa tärkeilyä kun moni muukin potaska.. kaikesta tehdään numero aivan turhanpäiten. ihmisten tulisi puuttua koirien oikeesti väärään kohteluun. pidetään ressuja repussa kun ollaan juoksulenkillä. harjaillaan ja tuunataan,ei lasketa leikkimään enää ym. koirat pdetään häkeissä ettei likaa uusia mattoja. siinä asioita joista mulle tulee paha olo. ei siitä että luonnollisestikin lisääntyy. jos on kunnon olot,koira ei kärsi. piste.

    • koiraaetsivä

      En oikein tiedä mistä keskustelu on alkanut mutta ymmärtääkseni täällä puhuttiin pentutehtailusta sekä otettiin kantaa halpojen sekarotuisten koirien ostamista. No olen itse tässä tovin etsinyt itselleni koiraa.Pienenä sivuhuomautuksena että olen päälle 40 ja useamman koiran kasvattanut ja omiakin kasvatteja ollut. No nyt jokusen vuoden ilman koiraa olleena, pitkän harkinnan jälkeen tulin tulokseen että haluan itselleni koiran joka tulisi perheeseen seurakoiraksi ja minulle lenkkikaveriksi. En siis enään halua koiraa jonka kanssa kisaan ja käyn näyttelyissä. Koiran tulisi olla ei ihan pieni muttei isokaan. No eipäs se koiranhankinta sitten helppoa ollutkaan. Minulla ei ole nyt laittaa 1000-2000ekee koiranpentuun ja voisin antaa kodin jollekkin pienelle sekarotuiselle koiralle mutta... eihän niitä ole saatavilla ja jos on niin hinta saattaa olla jopa 800 ekee, siis sekarotuisesta pienestä koirasta. Sitten kun on google keksitty...niin huomasin että samalla puhelinnumerolla,sähköpostilla,nimimerkillä on myyty vuosia eri pikkukoirien yhdistelmiä. Tosin nämä puhelinnumerot saattavat muuttua eri ilmoituksien välillä (vaikka siis sama koira olisi kyseessä). Jos kyse ei ole pentutehtailusta tai jostain hämärästä niin miksei sama ihminen pysty käyttämään samoja tietoja jokaisen myymänsä kohteen kanssa... Hieman haiskahtaa.
      Enkä yhtään ihmettele että ihmiset sortuvat ostamaan koiranpentuja pimeiltämarkkinoilta koska suomessa koirien hinnat ovat aivan kohtuuttomia. Pienestä rotukoirasta maksat keskimäärin 1500 ekee ja jos jo sekarotusistakin hintapyynti on 400-800ekee niin hulluksihan tää touhu menee.

      • Eihän kukaan varasta hienoa autoakaan, puolustuksena, että ei ole varaa tai halua niin paljoa maksaa..
        Pointti siis se, että en todellakaan ymmärrä, että jos ei ole varaa tai halua maksaa koirasta jotain mitä hintoja vaikka täällä pyydetään, niin miten se oikeuttaa toimimaan silloin epäeettisesti ja moraalittomasti. En todellakaan ymmärrä. Jos vähänkään inhimillisyyttä omaa ja fiksuutta, ei todellakaan tue epäeettistä toimintaa, yhtään minkään varjolla.
        Pieniä rotukoiria saa hyvinkin eri hintaisia. Kalliinpia ja halvempia. Pikkuvikaisia sitten vielä halvemmalla. Ja ainakin, mitä kerran surffailin eri palstoja, niin kyllä niitä sekarotuisiakin on melkoisesti myös. Ja ihan Suomessa, jossa voi käydä paikanpäällä toiminnan tsekkaamassa. Ja eläinsuojeluyhdistyksilläkin niitä usein nykypäivänä on.
        Voi olla, että onkin hullua, mutta en näe siinä puolustusta hommata koira vaan sillä perusteella, että vaan haluaa sen ja mahdollisemman halvalla. Ja siis pitää yllä koirien huonoja oloja ja pitoa.

        Ihan on suomalaisista pentutehtaista ja paikoista, jossa huonoa koiran pitoa, ollut kykkä ihan mediassakin. Jos on sitä mieltä, että sitä ei ole, niin ei muuta kuin soitto eläinsuojeluväelle, niin valistavat kyllä asiasta.


    • vaeikka

      Itseasiassa Suomessa on ehtoja tehtaita. Parilla pihat täynnä eri kokoisia ja ikäisiä koiria. Tämän vuoden puolella pari myyjää teetteli eläinkauppamaisesti koirista käärmeisiin ja koko talo oli elukoita täynnä. Sey/skl on näistä puuhastelijoista kyllä tietoinen.

    • koiraaetsivä

      No nyt juttu kääntyi taas jotenkin ihmeellisesti... En missäänkohtaan tarkoittanut että laittomasti hankittu koira olisi jollailailla suotavaa... Vaikkakin sanoin että ymmärrän kyllä että ihmiset lähtevät hakemaan jostain halvemmalla. Ja "molossi" et ymmärrä että otetaan vaan koira kun se halutaan.... en mä ainakaa keksi mitään muutakaan syytä miksi koiran ottaisin kun en kerta enään työkoiraa itselleni tarvitse, haluan vain lemmikin ja ihmettelen että miten on mahdollista että suomenmaassa sekarotuisista pyydetään 400-800 ekee. Juu löytää kyllä esim. sakemanni-ajokoira yhdistelmiä 150 ekellä mutta kun en halua iso koiraa. Tosin tämä ei minulle ongelma ole vaan ostan koiran sitten kun olen saanut säästettyä rotukoiran verran.
      Juuri tuo hinta jo selkeästi sanoo sen että tarkoituksella tehdään sekarotuisia. Samalla myyjällä on n.4-6 eri rotuista kkoiraa joiden yhdistelmiä vaan vaihtelee.

    • pinkkilinkki
    • koiraaetsivä

      Joo kiitos linkistä mutta toi Vironkieli ei oikein luonnistu minulta ja keskustelunaiheena tosin oli suomessa myynnissä olevat koirat ja niiden hintataso. Olen tietoinen että rajojen ulkopuolelta saa koiria edullisemmin.

    • hömhömsis

      No sitten olen samaa mieltä molossin kanssa jos tarhalta haku ei onnistu tai esim. pelastetaan koirat yhdistyksen kautta niin säästää skl pentua varten. Vaikka tuolla on rehellisiäkin myyjiä joukossa niin ikävä kyllä viittä rehtiä vasten löytyy 50 epäilyttävää. Kun se taustojenkaa selvitys ei aina auta jos alkuun hyvältä tuntunut paljastuukin vuoden sisään rahanahneeksi tehtailijaksi..

    • täältälöytyyyyy

      Täältä löytyy kuvia. Pentutehtailua ja huijareita sivu 32 Petsie Nimimerkillä anonyymi.

    • Koiran

      Sen verran tänne kirjoitan, kun puuttuu tärkeä pointti pennutuksista. Yhdellä uroksella sais teettää vain muutaman pentueen. Pelkästään se että on teetetty kahdeksan pentuetta uroksella, joka on terve, ei ole hyvä asia rodun kannalta. Puhun rotukoirien tai koirasusien kasvatuksesta. Näissä yritetään saada laaja ja terve rotu/koirasusi. Samalla koiralla teettäessä useita pentuieta tark yli viisi uroksella naaraalla rodusta riippuen 3-4 pentuetta ok. Naaraalla vaikuttaa omaan terveyteen sekä pentujen. Molemmilla myös geenipoolin kapeus. Koirat ovat terveempiä mitä laajempi geenipooli. Jos ette tiedä mitä tämä tarkoittaa, niin Google.. Ps. En tee itselleni tässä vaiheessa profiilia, joten ilmoan, jos toisella merkillä palaan asiaan. Ois enemmänkin juttua pentutehtailusta, mutta nyt ei ehdi.

      • Koirasusieikuulukerrosta

        Mikä helvetin intressi on kellään järkevällä ihmisellä tehtailla koirasusia?!!
        Täysin luonnonvastainen elukka joka ei kuulu edes kaupunkiin, saati kerrostaloon.....
        Nää pitäisi saada kaikki piikille ja pois Suomesta.
        Noilla ei ole siis mitään funktiota koiramaailmassa, ei siis mitään.
        Vain munanjatkeeksi, erikoista tavoittelemassa olevat noita haluavat, eivätkä sitten osaa, eivätkä pärjää niiden kanssa.....mutta hei, ei välii...kunhan rahaa tienataan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe