onko raamatullista jättää maallinen mies?

maunonvideolta

Tv7n johtaja Ojareksen vaimo oli jättänyt kunnollisen miehen ja lasten isän naidakseen Ojareksen. Rouva sanoi Jumalan antaneen hänelle vapaat kädet jättää vanha aviomies. Tämä romanttinen tapaus kerrotaan Tv7n historiikissa. Kysyn nyt

Onko meillä oikeus jättää kunnollinen maallinen aviomies naidaksemme Herran mies?

Voiko tällainen avioliiton rikkonut kannattaa vakuuttavasti homoliiton vastausta aloitetta? .Miten ilkeää tulla esille? En jättäisi omaa miestäni❤

Siunaako Herra uuden liiton?

Miten käy jätetyn?

Miksi tämä erovillitys on niin laajaa uskovien johtajien parissa? Ja se hyväksytään? Monet itseään Jumalan pyhiksi sanovat ovat jättäneet nuoruuden puolison. Lapsuudessani ero oli häpeä. Nyt sillä rillutellaan.

Miksi tällainen uudelleen avioitunut ja edellisen liiton rikkonut vastustaa raivosta himojen liittoja. Molemmat on kiellettyä raamatun mukaan.

83

3165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni

      Jos menee naimisiin aivan vääristä syistä, eikö kyseessä ole inhimillinen erehdys? Siinä tapauksessa on kaikkien etu, että erotaan ja mahdollisesti etsitään soveltuva kumppani, ts. "se oikea".

      • Eenokki12

        Raamattuun ei ole kirjoitettu sinun mielipidettäsi, pakana.


      • muotojumalisuudesta

        Luterilaisuudessa erotaan, kun uskonnollisuus on pääuskonto.
        Myös Lutterilaisuus Jeesuksena on monelle oman jumalankuvan tekoa. Mikä sen saa aikaiseksi, on harha ja opetus vaikkapa lapsikasteesta. Siitä sikiää papit, jotka kantavat vierasta tulta ja saavat aikaiseksi sekaannuksen. Sekä ne vihanmaljoja kantavat muotoluterilaiset, jotka isälutterin manttelin ovat pistäneet päälleen, jossa martti surmautti ja veirisin käsin kastaa vauvojaa harhaan.
        Nyt nämä vihaveljet sitten huutavat kurkkusuorana uskonnollisen muotokirkkonsa puolesta isämarttiaan ja kumartelevat niissä alttareissa omia jumalakuviaan.


      • capiche

        Elinikäinen avioliitto on ihanne, mutta Raamattu ei kiellä avioeroa. Paavali opettaa, että jos joku eroaa, niin hänen pitäisi pysyä naimattomana, ellei ero ole perustunut uskottomuuteen.

        Ihminen on kuitenkin parhaissa aikomuksissaankin epätäydellinen. Avioero tai uudelleenavioituminen eivät ole syntejä, joita ei voi saada anteeksi. Suurin osa ihmisistä syyllistyy haureuteen tai aviorikokseen, jos ei muuten niin ajatuksen tasolla. Jeesus kutsui naisen himoiten katsomista sydämessään huorin tekemiseksi. Hän pyrki sillä opettamaan, että kaikki ovat syntiä tehneet ja tarvitsevat armoa.

        Kukaan täällä kirjoitteleva ei ole synnitön. Sen huomaa jo näiden kommenttien hengestäkin. Muiden tuomitseminen ja kivittäminen tekee vain Jumalan murheelliseksi. Ja lisää tuomitsijan omaa syntitaakkaa. Ojarekset vastaavat elämästään Jumalan edessä niin kuin me kaikki muutkin.


    • Eenokki12

      Jos Ojareksen tapaus on sellainen josta avaus kertoo ovat molemmat syyllistyneet aviorikokseen. Tämän avionrikkojan mies on vapaa. Toivottavasti löytää ei suomalaisen ja paljon nuoremman ja kauniimman, vaikka keski afrikasta. Jumala kyllä rankaisee avionrikkojia.

    • En tiedä, onko tuo aloitusviestin sisältö totta, mutta Raamattu on asiassa aika yksiselitteinen:

      1. Korinttolaiskirje 7:10-11
      "Naimisissa oleville annan käskyn, en minä vaan Herra, että vaimo ei saa erota miehestään. Jos hän kuitenkin eroaa, pysyköön naimattomana tai sopikoon miehensä kanssa. Ei myöskään mies saa hylätä vaimoaan."

      Markus 10:11-12
      Hän sanoi heille: ”Joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen vaimoaan kohtaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen.”

      • vähänperspektiiviä

        Ja joka katsoo naista himoiten on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssaan. Aviorikos tai huorintekeminen eivät kuulu synteihin, joita ei voi saada anteeksi. Sellaisia syntejä on vain yksi: Pyhän Hengen pilkka.


      • vähänperspektiiviä kirjoitti:

        Ja joka katsoo naista himoiten on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssaan. Aviorikos tai huorintekeminen eivät kuulu synteihin, joita ei voi saada anteeksi. Sellaisia syntejä on vain yksi: Pyhän Hengen pilkka.

        Tässähän ei ollut kysymys siitä voiko tuota syntiä saada anteeksi vaan siitä mikä on syntiä ja mikä oikein. Toki tämänkin synnin voi saada anteeksi. Siihen kuuluu kuitenkin parannuksenteko. Uusi suhde on haureellinen ja parannusta tehdessä tästä haureudesta irtaudutaan. Eroaminen ja uudelleen avioituminen eivät kuulu uskovan elämään.


      • Aikakimuranttista
        Mr.Johannes kirjoitti:

        Tässähän ei ollut kysymys siitä voiko tuota syntiä saada anteeksi vaan siitä mikä on syntiä ja mikä oikein. Toki tämänkin synnin voi saada anteeksi. Siihen kuuluu kuitenkin parannuksenteko. Uusi suhde on haureellinen ja parannusta tehdessä tästä haureudesta irtaudutaan. Eroaminen ja uudelleen avioituminen eivät kuulu uskovan elämään.

        Sepä se sittenoinkin toinen asia, miten tehdä parannusta haureudesta, jossa eletään uudessa liitossa ja uusien lasten kanssa?


      • 16j
        Mr.Johannes kirjoitti:

        Tässähän ei ollut kysymys siitä voiko tuota syntiä saada anteeksi vaan siitä mikä on syntiä ja mikä oikein. Toki tämänkin synnin voi saada anteeksi. Siihen kuuluu kuitenkin parannuksenteko. Uusi suhde on haureellinen ja parannusta tehdessä tästä haureudesta irtaudutaan. Eroaminen ja uudelleen avioituminen eivät kuulu uskovan elämään.

        Minä olen ollut avioliitossa n. 50:n vuoden ajan ja kärsinyt puolisoni henkistä, ja joskus fyysistäkin pahoinpitelyä. Nyt kun pian täytän 70-vee, niin paljastan perhekunnalleni hymyilevät kasvoni. Jumalani ja Herrani Jeesus tietää aivan kaiken elämästäni, eikä millään muulla ole mitään väliä. Jumala lähetti Poikansa maailmaan pelastukseksi, ja Hän on tie, totuus ja ELÄMÄ!


    • minunvalinta

      Paskaako kaivatte toisten asioita täällä.Jos on Mattilan videolta saatu "todiste",Mattila tuokoon esille omat syntinsä!Itse olin psykopaatin kanssa naimisissa,puukkoa pakoon tytön kanssa,hellarit sanoi,kanna ristisi!Sairasta!!!

      • Tv7

        No on se vaan niin, että jos Mirja ojaselle on muka Jumala sanonut että eroa (kertoo itse asian tv7 historiikissa) ,niin sanan perusteella Jumala ei voi näin sanoa. Joten viesti on tullut pimeydestä.

        1Kor7:
        10 Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään;
        11 mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.


      • minunvalinta
        Tv7 kirjoitti:

        No on se vaan niin, että jos Mirja ojaselle on muka Jumala sanonut että eroa (kertoo itse asian tv7 historiikissa) ,niin sanan perusteella Jumala ei voi näin sanoa. Joten viesti on tullut pimeydestä.

        1Kor7:
        10 Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään;
        11 mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.

        Tukehdu omaan paskaan!!Minulle sanoi lääkäri, eroa, kun vein tyttöni sairaalaan.Sairastuttavat farisealaiset tuhoavat monen ihmisen elämän.


      • Tv7
        minunvalinta kirjoitti:

        Tukehdu omaan paskaan!!Minulle sanoi lääkäri, eroa, kun vein tyttöni sairaalaan.Sairastuttavat farisealaiset tuhoavat monen ihmisen elämän.

        Tässä ketjun aiheessa ei nyt puhuta sinusta. Itse teet omat päätöksesi. Ei tietenkään kenenkään pidä jäädä väkivaltaiseen liittoon, sen verran pitää jokaisen itseään arvostaa.


      • Ei.tietenkään

        Minunvalinta: Ei pidä tietenkään jäädä tuollaiseen liittoon. Pitääkin lähteä, ja nopeasti.


    • Kumpaan.uskon
    • aivankonäin

      Kuulostaa enemmän saatanan neuvoa jos katsomme tapaus Pyhän Raamatun valaistussa tapaus missä on niin ankara jättää avioliitossa aviopuoliso toista . Pyhä Raamattu rinnastaa sen tapon kanssa. Ja Jumala vihaa hylkäminen . Sitä jopa maitouskovainen tietää..

      • queeny-vauva

        Lähdetään siitä tosiasiasta, että Vanhan testamentin Jumala kertoo hebrealaisille, että MINÄ HERRA OLEN todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä. Hylkäämistä Herra sinun Jumalasi VIHAA!


      • Anonyymi
        queeny-vauva kirjoitti:

        Lähdetään siitä tosiasiasta, että Vanhan testamentin Jumala kertoo hebrealaisille, että MINÄ HERRA OLEN todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä. Hylkäämistä Herra sinun Jumalasi VIHAA!

        Mooseksen laki sääti myös avioerosta. Koska se on joskus ainoa mahdollisuus. Yhdessä pysyminen on ihanne. Paavali ei myöskään kieltänyt avioeroa. Hän kylläkin kehotti pysymään sen jälkeen naimattomana.


    • sfggtyui

      Tämäkin on Raamatusta:

      1 Kor 7:15Mutta jos se, joka ei usko eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut, sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.

      Eli halusiko myös Mirjan mies erota?

    • mikkelinmies1

      Enpä lähtisi arvostelemaan rouva Mirja Ojaresta. Tuttu. On selkeästi nähty, miten hän on Martin puolisona ja tukena ollut, kun tämä suuri visio tv7 syntyi ja elää. Tunnen myös exän, hieno mies, mutta Mirjaa tarvittiin uudessa Jumalan suunnitelmassa. Joskus Jumala sallii. Hänen ajatuksistaan tiedän vain hippusen, siis Jumalan.

      • Jumalan.tahto

        Jumalan tahto on selvä !

        Siis Jumala ei ole "kyllä ja ei", vaan Jumala pysyy sanassaan eli Totuudessa, siitä Hän ei varmastikkaan tingi !

        Sinun mukaasi sen sijaan Jumala toimii vastoin omaa tahtoaan ja säätämystään.

        Uskovan ei siis ole lupa erota, kuin pettämisen tai avioliiton lupauksen rikkomisen vuoksi.

        Siis aviolitto lupauksessa luvataan rakastaa toista myötä ja vastaleessa, mutta esim. puolisoaan pahoinpitelevä on jo rikkonut lupauksensa eli aivoliiton.

        Oikeamielinen Jumala ei siis varmastikkaan hyväksy pahoinpitelyä, eikä varsinkaan sen jatkamista.

        Jumala ei varmasti ole puolueellinen sen pahoinpitelijän hyväksi, sallien sen väärin toimimisen jatkumisen.

        Moni "kirjanoppinut" kadottaa todellisuuden tajun, kun tihruaa vain pientä otosta Raamatusta, eli mitä se opettaa juuri asiasta avioero, eli ei nähdä enää metsää puilta.

        Lisäksi laki eli Raamattu on kuin esim. Suomen lakikin, eli sitä tulkitaan tapauskohtaisesti, ja pyritään siis toimimaan ja tuomitsemaan oikein lain hengessä.

        Raamatun mukaan uskovaa, joka pahoinpitelee puolisoaan, pitää kohdella kuin uskosta osatonta sen väärin toimimisen vuoksi.

        Mutta silti siis uskovalla ei ole lupaa kevyin perustein jättää puolisoaan ei edes uskosta osatonta puolisoa, ja vielä vähemmän uskovaa puolisoa.

        Jumala vain kuitenkin näkee sen, milloin on menty liian pitkälle, eli milloin se liitto on rikottu niin pahasti, että ei sitä voi enää korjata.

        Itselläni oli uskosta osaton puoliso, joka petti minua toisen miehen kanssa.

        Jouduin itse käsittelemään tämän avioero asian pohjia myöten, ja lopulta asian kanssa painittuani, Herra nosti eteen seuraavan asian ja Sananpaikan:

        3 Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanoen: "Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa?"
        4 Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
        5 ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
        6 Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
        7 He sanoivat hänelle: "Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet?"
        -
        8 Hän sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.

        Siis kova sydämisyyden vuoksi Jumala salli eron, ja minä olin halunnut siitä kovasydämisyydestä eroon !

        Tajusin siinä itse sen, että Jumala on antanut minulle ihan kaikki syntini anteeksi, joten minun tulee antaa anteeksi puolisolleni sen vuoksi.

        Yritin siis saada liittoani yhä toimimaan, vaikka Sanan mukaan minulla oli lupa erota.

        Ei se onnistunut, ja syyksi arvelen sen, että puolisoni ei kestänyt syyllisyyttään, hän ei kestänyt edessäni, vaikka halusin sydämestäni antaa hänelle anteeksi kaiken ja aloittaa puhtaalta pöydältä.

        Lopulta uskosta osaton puolisoni ei enää halunnut elään kanssani ja sitten hän otti eron, ja nyt olen mielestäni Sanan mukaan vapaa.

        Kerroin tämän siksi vain, että jokaisen uskovan on itse painittava tämä ero asia Herran kanssa kahdestaan ja Sanaan tukeutuen !

        Mutta ei siis vain hyvin suppeasti lukien pelkästään noita muutamia jakeita, vaan laajemmin tutkien sitä, mikä Jumalan tahto oikeasti on, juuri minun kohdallani !

        Jos en itse olisi paininut tämän asian kanssa kunnolla, en olisi mitään oppinut, ja en varmasti olisi toiminut Jumalan tahdossa vaan omassa itsekkäässä ja tuomitsevassa tahdossa.

        Nyt pitkän ajan jälkeen näen selvästi, että Herra koetteli minua tuossa kohtaa, eli mitä valitsen ja minkä tien valitsen, ja etsinkö yksin Hänen tahtoaan, vai vaan syvästi satutetun ja loukatun lihani tahtoa ?

        Se pitää vielä sanoa, että minun tapaukseni ei ole kenenkään toisen tapaus, eikä se siis sovi miksikään patenttiratkaisuksi kenellekkään, vaan kunkin uskovan on oman Herransa edessä löydettävä oikea Tie itselleen, sillä vain Herra tietää kaiken parhaiten, kukaan ihminen ei toisen tilannetta kykene oikein arvioimaan.


      • koskasetapahtui

        Eli Mirja erosi miehestään ja nai Ojareksen, niinkö ?


      • kaikkeasitäonkin

        älä höpötä tuollasta ropaskaa !


      • Eienäänliitto
        Jumalan.tahto kirjoitti:

        Jumalan tahto on selvä !

        Siis Jumala ei ole "kyllä ja ei", vaan Jumala pysyy sanassaan eli Totuudessa, siitä Hän ei varmastikkaan tingi !

        Sinun mukaasi sen sijaan Jumala toimii vastoin omaa tahtoaan ja säätämystään.

        Uskovan ei siis ole lupa erota, kuin pettämisen tai avioliiton lupauksen rikkomisen vuoksi.

        Siis aviolitto lupauksessa luvataan rakastaa toista myötä ja vastaleessa, mutta esim. puolisoaan pahoinpitelevä on jo rikkonut lupauksensa eli aivoliiton.

        Oikeamielinen Jumala ei siis varmastikkaan hyväksy pahoinpitelyä, eikä varsinkaan sen jatkamista.

        Jumala ei varmasti ole puolueellinen sen pahoinpitelijän hyväksi, sallien sen väärin toimimisen jatkumisen.

        Moni "kirjanoppinut" kadottaa todellisuuden tajun, kun tihruaa vain pientä otosta Raamatusta, eli mitä se opettaa juuri asiasta avioero, eli ei nähdä enää metsää puilta.

        Lisäksi laki eli Raamattu on kuin esim. Suomen lakikin, eli sitä tulkitaan tapauskohtaisesti, ja pyritään siis toimimaan ja tuomitsemaan oikein lain hengessä.

        Raamatun mukaan uskovaa, joka pahoinpitelee puolisoaan, pitää kohdella kuin uskosta osatonta sen väärin toimimisen vuoksi.

        Mutta silti siis uskovalla ei ole lupaa kevyin perustein jättää puolisoaan ei edes uskosta osatonta puolisoa, ja vielä vähemmän uskovaa puolisoa.

        Jumala vain kuitenkin näkee sen, milloin on menty liian pitkälle, eli milloin se liitto on rikottu niin pahasti, että ei sitä voi enää korjata.

        Itselläni oli uskosta osaton puoliso, joka petti minua toisen miehen kanssa.

        Jouduin itse käsittelemään tämän avioero asian pohjia myöten, ja lopulta asian kanssa painittuani, Herra nosti eteen seuraavan asian ja Sananpaikan:

        3 Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanoen: "Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa?"
        4 Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
        5 ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
        6 Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
        7 He sanoivat hänelle: "Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet?"
        -
        8 Hän sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.

        Siis kova sydämisyyden vuoksi Jumala salli eron, ja minä olin halunnut siitä kovasydämisyydestä eroon !

        Tajusin siinä itse sen, että Jumala on antanut minulle ihan kaikki syntini anteeksi, joten minun tulee antaa anteeksi puolisolleni sen vuoksi.

        Yritin siis saada liittoani yhä toimimaan, vaikka Sanan mukaan minulla oli lupa erota.

        Ei se onnistunut, ja syyksi arvelen sen, että puolisoni ei kestänyt syyllisyyttään, hän ei kestänyt edessäni, vaikka halusin sydämestäni antaa hänelle anteeksi kaiken ja aloittaa puhtaalta pöydältä.

        Lopulta uskosta osaton puolisoni ei enää halunnut elään kanssani ja sitten hän otti eron, ja nyt olen mielestäni Sanan mukaan vapaa.

        Kerroin tämän siksi vain, että jokaisen uskovan on itse painittava tämä ero asia Herran kanssa kahdestaan ja Sanaan tukeutuen !

        Mutta ei siis vain hyvin suppeasti lukien pelkästään noita muutamia jakeita, vaan laajemmin tutkien sitä, mikä Jumalan tahto oikeasti on, juuri minun kohdallani !

        Jos en itse olisi paininut tämän asian kanssa kunnolla, en olisi mitään oppinut, ja en varmasti olisi toiminut Jumalan tahdossa vaan omassa itsekkäässä ja tuomitsevassa tahdossa.

        Nyt pitkän ajan jälkeen näen selvästi, että Herra koetteli minua tuossa kohtaa, eli mitä valitsen ja minkä tien valitsen, ja etsinkö yksin Hänen tahtoaan, vai vaan syvästi satutetun ja loukatun lihani tahtoa ?

        Se pitää vielä sanoa, että minun tapaukseni ei ole kenenkään toisen tapaus, eikä se siis sovi miksikään patenttiratkaisuksi kenellekkään, vaan kunkin uskovan on oman Herransa edessä löydettävä oikea Tie itselleen, sillä vain Herra tietää kaiken parhaiten, kukaan ihminen ei toisen tilannetta kykene oikein arvioimaan.

        Avioliittoa ei ole enää olemassa, kun toinen on tehnyt huorin. Anteeksi täytyy antaa, mutta se ei tarkoita sitä, että liittoa ei enää olisi. Avionrikkojan kanssa ei voi ensinkään elää avioelämää koska silloin uskovakin syyllistyy haureuteen, eli yhtyy porttoon!


      • sairas.oppi
        Eienäänliitto kirjoitti:

        Avioliittoa ei ole enää olemassa, kun toinen on tehnyt huorin. Anteeksi täytyy antaa, mutta se ei tarkoita sitä, että liittoa ei enää olisi. Avionrikkojan kanssa ei voi ensinkään elää avioelämää koska silloin uskovakin syyllistyy haureuteen, eli yhtyy porttoon!

        Tuolla tyylillä ei voisi elää kenenkään puolison kanssa.

        Ethän voisi elää varkaan tai murhamiehen(uskonveljeään vihaavan) sun miiden synnintekijöiden kanssa myöskään !

        Siis lenkeaminen eli erehdys ei tee kenestäkään porttoa, eikä muuhun syntiin lankeaminen vaikkapa paatunutta murhaajaa.

        Jumala armahtaa ja antaa anteeksi, joten jos Jumala on meille antanut ihan kaiken anteeksi, niin silloin meidän tulee antaa anteeksi lähimmäisillemme !

        Oppisi ja toiminta ohjeesi on yhtä väärä kuin tässä tällä väärällä velallisella:

        23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
        24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
        25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
        26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
        27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
        28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
        29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
        30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
        31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
        35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

        Mieti hetki edes, että mitä tämä Sanankohta sinusta kertoo!

        Et siis paljon ymmärrä Jumalasta ja Hänen luonteestaan ja opetuksistaan mitään, kun kommenttisi ovat tuota luokkaa!


      • Haureellisuus.epäpyhyys
        sairas.oppi kirjoitti:

        Tuolla tyylillä ei voisi elää kenenkään puolison kanssa.

        Ethän voisi elää varkaan tai murhamiehen(uskonveljeään vihaavan) sun miiden synnintekijöiden kanssa myöskään !

        Siis lenkeaminen eli erehdys ei tee kenestäkään porttoa, eikä muuhun syntiin lankeaminen vaikkapa paatunutta murhaajaa.

        Jumala armahtaa ja antaa anteeksi, joten jos Jumala on meille antanut ihan kaiken anteeksi, niin silloin meidän tulee antaa anteeksi lähimmäisillemme !

        Oppisi ja toiminta ohjeesi on yhtä väärä kuin tässä tällä väärällä velallisella:

        23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
        24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
        25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
        26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
        27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
        28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
        29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
        30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
        31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
        35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

        Mieti hetki edes, että mitä tämä Sanankohta sinusta kertoo!

        Et siis paljon ymmärrä Jumalasta ja Hänen luonteestaan ja opetuksistaan mitään, kun kommenttisi ovat tuota luokkaa!

        Joka yhtyy porttoon, on yhtä lihaa hänen kanssaan. Minä NIMENOMAAN ymmärrän Jumalan sanaa ja uskon Häntä. Monet lankeavat ja ovat langenneet, kun Jumala on koetellut kunkin teot. Vain harvat löytävät Jumalan totuuden. Rakkautta ei ile ilman totuutta. Lue Raamattua, mitä siellä sanotaan. Kun etee tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa, eksytte.


      • harvalöytää
        sairas.oppi kirjoitti:

        Tuolla tyylillä ei voisi elää kenenkään puolison kanssa.

        Ethän voisi elää varkaan tai murhamiehen(uskonveljeään vihaavan) sun miiden synnintekijöiden kanssa myöskään !

        Siis lenkeaminen eli erehdys ei tee kenestäkään porttoa, eikä muuhun syntiin lankeaminen vaikkapa paatunutta murhaajaa.

        Jumala armahtaa ja antaa anteeksi, joten jos Jumala on meille antanut ihan kaiken anteeksi, niin silloin meidän tulee antaa anteeksi lähimmäisillemme !

        Oppisi ja toiminta ohjeesi on yhtä väärä kuin tässä tällä väärällä velallisella:

        23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
        24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
        25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
        26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
        27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
        28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
        29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
        30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
        31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
        35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

        Mieti hetki edes, että mitä tämä Sanankohta sinusta kertoo!

        Et siis paljon ymmärrä Jumalasta ja Hänen luonteestaan ja opetuksistaan mitään, kun kommenttisi ovat tuota luokkaa!

        Anteeksi antaminen EI tarkoita sitä, että voidaan sitten vain jatkaa haureutta ja sitä myötä luopumusta joka on monella tapahtunut ja paljon aiemmin, kun ei uskota sanaa. Raamatussa sanotaan erittäin ankarasti huoruudesta, kun esim. on menty uusiin suhteisiin, eli perustetaan uusperheitä, vaikka ei olla leskiä. Ihmisen liha ja himot voittavat kuuliaisuuden ja tottelevaisuuden Jumalaa kohtaan. Lihallisen "uskovan" on vaikea hyväksyä Jumalan koko totuutta, kun se ei uskossa sulaudu.


      • Jumalan.tahto
        harvalöytää kirjoitti:

        Anteeksi antaminen EI tarkoita sitä, että voidaan sitten vain jatkaa haureutta ja sitä myötä luopumusta joka on monella tapahtunut ja paljon aiemmin, kun ei uskota sanaa. Raamatussa sanotaan erittäin ankarasti huoruudesta, kun esim. on menty uusiin suhteisiin, eli perustetaan uusperheitä, vaikka ei olla leskiä. Ihmisen liha ja himot voittavat kuuliaisuuden ja tottelevaisuuden Jumalaa kohtaan. Lihallisen "uskovan" on vaikea hyväksyä Jumalan koko totuutta, kun se ei uskossa sulaudu.

        Kerroin tuossa edellä oman kokemukseni.

        Sinäkö väität siis, että kun annoin puolisolleni anteeksi ja yritin saada liiton eheäksi, niin minä siis toiminkin itse väärin eli syntiä ja yhdyin yli 2 vuotta mukamas porttoon ???

        Oletko ihan sekaisin ???


      • UskonkinJeesusta
        Jumalan.tahto kirjoitti:

        Kerroin tuossa edellä oman kokemukseni.

        Sinäkö väität siis, että kun annoin puolisolleni anteeksi ja yritin saada liiton eheäksi, niin minä siis toiminkin itse väärin eli syntiä ja yhdyin yli 2 vuotta mukamas porttoon ???

        Oletko ihan sekaisin ???

        Etkö olekkaan uskova ihminen? Jos et, niin vaikeahan sinun on ymmärtää Jumalan totuuksia ja säädöksiä. Jumalan sana on totuus eikä Jumala sanaansa muuta ihmisen vuoksi.
        Liittoa ei enään ole aviorikoksen jälkeen. Pysyköön aviovuode saastumattomana, sillä haureelliset ja epäpyhät Jumala tuomitsee!- Kirjoitan vain mitä Raamattu ilmoittaa, joka siis on kaikkivaltiaan Jumalan sanaa. Mielestäsi siis Jumala on sekaisin....


      • Jumala.ei.sekaisin
        UskonkinJeesusta kirjoitti:

        Etkö olekkaan uskova ihminen? Jos et, niin vaikeahan sinun on ymmärtää Jumalan totuuksia ja säädöksiä. Jumalan sana on totuus eikä Jumala sanaansa muuta ihmisen vuoksi.
        Liittoa ei enään ole aviorikoksen jälkeen. Pysyköön aviovuode saastumattomana, sillä haureelliset ja epäpyhät Jumala tuomitsee!- Kirjoitan vain mitä Raamattu ilmoittaa, joka siis on kaikkivaltiaan Jumalan sanaa. Mielestäsi siis Jumala on sekaisin....

        Jumala ei todellakaan ole sekaisin, vaan sinun oma Raamatun tulkintasi on täysin sairas!

        Sinun Jumala kuvasi on myös pahasti vääristynyt ja totaalisen pielessä myös.

        Tuolla asenteellasi tuomitset ihan kaikki ihmiset kadotukseen, itsesi myös siis!

        Vaikka kai luulet itse pelastuvasi, sillä kirjoituksestasi paistaa syvä omavanhurskaus , eli elät kai jossain synnittömyyden harhassasi, mitä ilmeisimmin, sillä muuten et laukoisi tuollaisia älyttömyyksiä.

        Tuli mieleeni sinua hyvin kuvastava Raamatun kohta.

        14 Sillä tapahtuu, niinkuin tapahtui, kun mies matkusti muille maille: hän kutsui palvelijansa ja uskoi heille omaisuutensa;
        15 yhdelle hän antoi viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykynsä mukaan, ja lähti muille maille.
        16 Se, joka oli saanut viisi leiviskää, meni kohta ja asioitsi niillä ja voitti toiset viisi leiviskää.
        17 Samoin kaksi leiviskää saanut voitti toiset kaksi.
        18 Mutta yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan.
        19 Pitkän ajan kuluttua näiden palvelijain herra palasi ja ryhtyi tilintekoon heidän kanssansa.
        20 Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
        21 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        22 Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
        23 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
        25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
        26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
        27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
        28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
        29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

        Sinun näkemyksesi on ihan samankaltainen kuin tuon yhden leiviskän miehen, eli et tunne Jumalaa etkä Jumalan Armoa, etkä Laupeutta etkä Pitkämielisyyttä...

        Siksi todistuksesi Jumalasta on yhtä raaka ja pielessä kuin tuon yhden leiviskän omistaneen.

        Mutta miten hänelle itselleen sitten kävikään?

        Voisitko oppia tästä jotakin?


      • siinäpäpulmaa
        sairas.oppi kirjoitti:

        Tuolla tyylillä ei voisi elää kenenkään puolison kanssa.

        Ethän voisi elää varkaan tai murhamiehen(uskonveljeään vihaavan) sun miiden synnintekijöiden kanssa myöskään !

        Siis lenkeaminen eli erehdys ei tee kenestäkään porttoa, eikä muuhun syntiin lankeaminen vaikkapa paatunutta murhaajaa.

        Jumala armahtaa ja antaa anteeksi, joten jos Jumala on meille antanut ihan kaiken anteeksi, niin silloin meidän tulee antaa anteeksi lähimmäisillemme !

        Oppisi ja toiminta ohjeesi on yhtä väärä kuin tässä tällä väärällä velallisella:

        23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
        24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
        25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
        26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
        27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
        28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
        29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
        30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
        31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
        35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

        Mieti hetki edes, että mitä tämä Sanankohta sinusta kertoo!

        Et siis paljon ymmärrä Jumalasta ja Hänen luonteestaan ja opetuksistaan mitään, kun kommenttisi ovat tuota luokkaa!

        Jos on uskova, niin EI voi olla sukupuolisessa yhteydessä kenenkään muun kanssa kuin aviopuolisonsa kanssa, eikä sen puolisonkaan kanssa enään jos toinen on tehnyt aviorikoksen. Toinen on saastunut, ja uskova saastuu myös. Haureus on todella hirveä, saastuttava synti. Uskoton saa anteeksi, jos hän tunnustaa syntinä, tekee parannuksen ja tulee uskoo, siis täytyy uudestisyntyä ylhäältä Jumalan Hengestä. Mutta entä se "uskova" puoliso?


      • lisukkeeksi
        Jumala.ei.sekaisin kirjoitti:

        Jumala ei todellakaan ole sekaisin, vaan sinun oma Raamatun tulkintasi on täysin sairas!

        Sinun Jumala kuvasi on myös pahasti vääristynyt ja totaalisen pielessä myös.

        Tuolla asenteellasi tuomitset ihan kaikki ihmiset kadotukseen, itsesi myös siis!

        Vaikka kai luulet itse pelastuvasi, sillä kirjoituksestasi paistaa syvä omavanhurskaus , eli elät kai jossain synnittömyyden harhassasi, mitä ilmeisimmin, sillä muuten et laukoisi tuollaisia älyttömyyksiä.

        Tuli mieleeni sinua hyvin kuvastava Raamatun kohta.

        14 Sillä tapahtuu, niinkuin tapahtui, kun mies matkusti muille maille: hän kutsui palvelijansa ja uskoi heille omaisuutensa;
        15 yhdelle hän antoi viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykynsä mukaan, ja lähti muille maille.
        16 Se, joka oli saanut viisi leiviskää, meni kohta ja asioitsi niillä ja voitti toiset viisi leiviskää.
        17 Samoin kaksi leiviskää saanut voitti toiset kaksi.
        18 Mutta yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan.
        19 Pitkän ajan kuluttua näiden palvelijain herra palasi ja ryhtyi tilintekoon heidän kanssansa.
        20 Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
        21 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        22 Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
        23 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
        25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
        26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
        27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
        28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
        29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

        Sinun näkemyksesi on ihan samankaltainen kuin tuon yhden leiviskän miehen, eli et tunne Jumalaa etkä Jumalan Armoa, etkä Laupeutta etkä Pitkämielisyyttä...

        Siksi todistuksesi Jumalasta on yhtä raaka ja pielessä kuin tuon yhden leiviskän omistaneen.

        Mutta miten hänelle itselleen sitten kävikään?

        Voisitko oppia tästä jotakin?

        Puuttuakseni tähän väliin. Kommentoija, jolle vastasit on aivan oikeassa. Raamatun sanaa ei voi vääntää eikä sieltä ottaa valikoivasti mieleisiään kohtia. Jumalan sana on kokonansa totuus. Se vai hyvin harvalle kelpaa. Jos ei Jumalan Henki ole ihmisessä, on hänen vaikea ymmärtää hengellisiä. Kyllä huoruus on sellainen synti ettei uskovainen voi siihen sortua. Voidaankin kysyä, onko uskossa ollenkaan, onko luulouskossa, tai ainakin lähtenyt menemään jossain vaiheessa harhaan. Lahkoissa on aivan omat oppinsa ja saarnaajat, jotka eivät puhu raitista täyttä Jumalan sanaa. Esim. yhtään raitista helluntaiseurakuntaakaan ei ole olemassa, sanoi yksi tunnettu entinen helluntailainen "puhuja".


      • Asiat.kuntoon
        lisukkeeksi kirjoitti:

        Puuttuakseni tähän väliin. Kommentoija, jolle vastasit on aivan oikeassa. Raamatun sanaa ei voi vääntää eikä sieltä ottaa valikoivasti mieleisiään kohtia. Jumalan sana on kokonansa totuus. Se vai hyvin harvalle kelpaa. Jos ei Jumalan Henki ole ihmisessä, on hänen vaikea ymmärtää hengellisiä. Kyllä huoruus on sellainen synti ettei uskovainen voi siihen sortua. Voidaankin kysyä, onko uskossa ollenkaan, onko luulouskossa, tai ainakin lähtenyt menemään jossain vaiheessa harhaan. Lahkoissa on aivan omat oppinsa ja saarnaajat, jotka eivät puhu raitista täyttä Jumalan sanaa. Esim. yhtään raitista helluntaiseurakuntaakaan ei ole olemassa, sanoi yksi tunnettu entinen helluntailainen "puhuja".

        "Se koira älähtää....." Suuttuminen on yksi merkki siitä, etteivät asiat ole kunnossa.Kannattaisi tutkia itseänsä ja omaa tilaansa, kuten jokaisen muukin, itsekin. Vastaus nimimerkille Jumala.ei.sekaisin

        Jeesus tulee pian. Aikaa ei paljon jäljellä!!


      • sokeat.fariseukset
        siinäpäpulmaa kirjoitti:

        Jos on uskova, niin EI voi olla sukupuolisessa yhteydessä kenenkään muun kanssa kuin aviopuolisonsa kanssa, eikä sen puolisonkaan kanssa enään jos toinen on tehnyt aviorikoksen. Toinen on saastunut, ja uskova saastuu myös. Haureus on todella hirveä, saastuttava synti. Uskoton saa anteeksi, jos hän tunnustaa syntinä, tekee parannuksen ja tulee uskoo, siis täytyy uudestisyntyä ylhäältä Jumalan Hengestä. Mutta entä se "uskova" puoliso?

        Sokea olet, ihan umpi sokea, ja silti väität näkeväsi.

        Sinulta ei löydy laupeutta eikä anteeksi antoa kenellekkään.

        Vaikka Jeesus opetti antamaan anteeksi monella tapaa !

        Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

        Sinun on näköjään helppoa tuomita muita, heidän erheistään, jopa täysin raa'asti ja armottomasti, mutta ymmärrä se, että miten sinä mittaat, eli millä mitalla, siten sinullekin mitataan.

        Matt. 7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

        Tämä on se sama sanoma, joka noissa edellisissä viesteissä jo oli.

        Säälin sinua siis jo etukäteen.


      • pieni.vastine
        lisukkeeksi kirjoitti:

        Puuttuakseni tähän väliin. Kommentoija, jolle vastasit on aivan oikeassa. Raamatun sanaa ei voi vääntää eikä sieltä ottaa valikoivasti mieleisiään kohtia. Jumalan sana on kokonansa totuus. Se vai hyvin harvalle kelpaa. Jos ei Jumalan Henki ole ihmisessä, on hänen vaikea ymmärtää hengellisiä. Kyllä huoruus on sellainen synti ettei uskovainen voi siihen sortua. Voidaankin kysyä, onko uskossa ollenkaan, onko luulouskossa, tai ainakin lähtenyt menemään jossain vaiheessa harhaan. Lahkoissa on aivan omat oppinsa ja saarnaajat, jotka eivät puhu raitista täyttä Jumalan sanaa. Esim. yhtään raitista helluntaiseurakuntaakaan ei ole olemassa, sanoi yksi tunnettu entinen helluntailainen "puhuja".

        Vai on haureus niin vakava asia?

        No, itse juttelin eräänkin vapaa seurakunnan vanhemmisto veljien kanssa, ja he avoimesti myönsivät, osa jopa hymy huulessa katsovansa kauniita naisia.

        Ei se kuulemma ollut haureutta.

        27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

        Siis vaikka moni uskova mieskään ei myönnä, niin huorin on tullut tehtyä ja paljon siis Jeesuksen opetuksen mukaan!

        Ja kuinka harva uskova välttyy tuolta tässä ajassa, jossa kaikki on näkyvillä, eikä voi olla näkemättä enemmän tai vähemmän paljastettua pintaa.

        Joten ovatko kaikki hairahtuneet siis jotain luulouskoisia vain ???

        Herätkää nyt vihdoin todellisuuteen ja katsokaa itsekin peiliin välillä, ja lukekaa nuo Jeesuksen Sanat ja miettikää, paljonko olette itse tehneet huorin.


      • Asiat.kuntoon kirjoitti:

        "Se koira älähtää....." Suuttuminen on yksi merkki siitä, etteivät asiat ole kunnossa.Kannattaisi tutkia itseänsä ja omaa tilaansa, kuten jokaisen muukin, itsekin. Vastaus nimimerkille Jumala.ei.sekaisin

        Jeesus tulee pian. Aikaa ei paljon jäljellä!!

        >Jeesus tulee pian. Aikaa ei paljon jäljellä!!

        Ensi joulu olisi hyvä ajankohta. Siinä olisi hienoa symboliikkaa.


      • pieni.vastine
        pieni.vastine kirjoitti:

        Vai on haureus niin vakava asia?

        No, itse juttelin eräänkin vapaa seurakunnan vanhemmisto veljien kanssa, ja he avoimesti myönsivät, osa jopa hymy huulessa katsovansa kauniita naisia.

        Ei se kuulemma ollut haureutta.

        27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

        Siis vaikka moni uskova mieskään ei myönnä, niin huorin on tullut tehtyä ja paljon siis Jeesuksen opetuksen mukaan!

        Ja kuinka harva uskova välttyy tuolta tässä ajassa, jossa kaikki on näkyvillä, eikä voi olla näkemättä enemmän tai vähemmän paljastettua pintaa.

        Joten ovatko kaikki hairahtuneet siis jotain luulouskoisia vain ???

        Herätkää nyt vihdoin todellisuuteen ja katsokaa itsekin peiliin välillä, ja lukekaa nuo Jeesuksen Sanat ja miettikää, paljonko olette itse tehneet huorin.

        Niin ja se jäi tuosta kirjoituksesta pois, että oliko se haureus siis kaikkein pahin synti ?

        Tutkitteko murhaa ollenkaan?

        Tutkitteko itseänne, että oletteko te juuri näitä murhaajia:

        1. Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Siis jokainen joka vihaa uskonveljeään tai sisartaan on murhaaja!

        Oletteko murhaajia?

        Minusta ainakin näyttää hyvin paljon siltä, että te juuri olette noita murhaajia.

        Asenteenne uskoviin veljiin ja sisariin on ihan sama kuin syyttäjällä, eli siis perkeleellä, hänkin on innokas syyttämään ja tuomitsemaan ihan kaikesta, lannistaakseen nöyrän uskovan.

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Perkeleen tapa on juuri valheen kautta syyttää, ja tekään ette tiedä edes Totuutta kussakin tapauksessa, mutta tuomitsemaan te olette kovia ja innokkaita, ja siten tuomitsette syyttömiäkin ja väärin perustein ylpeydessänne ja paisuneisuudessanne ja raakuudessanne.

        Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

        Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Kaltaisenne "vanhurskaat" eli "synnittömät" eli oikeammin omavanhurskaat, eivät ole kutsuttavien joukossa edes.

        Sitä kannattaa miettiä tarkkaan.


      • haureudensynti
        sairas.oppi kirjoitti:

        Tuolla tyylillä ei voisi elää kenenkään puolison kanssa.

        Ethän voisi elää varkaan tai murhamiehen(uskonveljeään vihaavan) sun miiden synnintekijöiden kanssa myöskään !

        Siis lenkeaminen eli erehdys ei tee kenestäkään porttoa, eikä muuhun syntiin lankeaminen vaikkapa paatunutta murhaajaa.

        Jumala armahtaa ja antaa anteeksi, joten jos Jumala on meille antanut ihan kaiken anteeksi, niin silloin meidän tulee antaa anteeksi lähimmäisillemme !

        Oppisi ja toiminta ohjeesi on yhtä väärä kuin tässä tällä väärällä velallisella:

        23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
        24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
        25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
        26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
        27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
        28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
        29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
        30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
        31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
        35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

        Mieti hetki edes, että mitä tämä Sanankohta sinusta kertoo!

        Et siis paljon ymmärrä Jumalasta ja Hänen luonteestaan ja opetuksistaan mitään, kun kommenttisi ovat tuota luokkaa!

        Millä ihmeen "tyylillä"? Kirjoituksessasi ei ole päätä eikä häntää, varsinkaan hengellisesti
        Jumalan sanaa noudattaen. Pyhitätkö elämäsi saastumalla avionrikkojan kanssa?"olkaa pyhät"ruumiin ne on Pyhän Temppeli. Pitäkää ruumiinne puhtaina."älkää himoitko". Raamattu puhuu paljon haureudessa, niin hengellisestä kuin fyysisestäkin


      • olet.itse.saastainen
        haureudensynti kirjoitti:

        Millä ihmeen "tyylillä"? Kirjoituksessasi ei ole päätä eikä häntää, varsinkaan hengellisesti
        Jumalan sanaa noudattaen. Pyhitätkö elämäsi saastumalla avionrikkojan kanssa?"olkaa pyhät"ruumiin ne on Pyhän Temppeli. Pitäkää ruumiinne puhtaina."älkää himoitko". Raamattu puhuu paljon haureudessa, niin hengellisestä kuin fyysisestäkin

        Kun Jumala antaa anteeksi ihmiselle Jeesuksen sijais kuoleman vuoksi, niin jääkö ihminen siis saataiseksi ?

        Jos toinen puoliso antaa anteeksi toisen synnit, niin jääkö se rikkonut puoliso yhä saastaiseksi siis ?

        Oletko siis sinä yhä saastainen ja puhdistumaton, vaikka Jumala antoi sinulle syntisi anteeksi ?

        Muisteleeko Jumala sinunkin anteeksiannettuja syntejäsi yhä uudelleen ja uudelleen, loputtomasti ?

        Muistellaanko siis nyt sinun syntejäsi, jotka sait Jumalalta anteeksi !

        Niitä taitaa olla melkoinen liuta, ja lisää yhä tulee, näköjään.

        Tuon tyylisi ja oppisi kautta, menet itsekin kadotukseen, koska sinä et voi vapautua synneistäsi millään, se on tuolla tuomarointi tyylilläsi täysin mahdotonta!

        Et näköjään tajua syntien anteeksiantamisesta yhtään mitään.

        Joh. 20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        2. Kor. 2:10 Mutta kenelle te jotakin anteeksi annatte, sille minäkin; sillä mitä minä olen anteeksi antanut-jos minulla on ollut jotakin anteeksiannettavaa-sen olen anteeksi antanut teidän tähtenne Kristuksen kasvojen edessä,


      • henkitutkiikaikki
        Jumala.ei.sekaisin kirjoitti:

        Jumala ei todellakaan ole sekaisin, vaan sinun oma Raamatun tulkintasi on täysin sairas!

        Sinun Jumala kuvasi on myös pahasti vääristynyt ja totaalisen pielessä myös.

        Tuolla asenteellasi tuomitset ihan kaikki ihmiset kadotukseen, itsesi myös siis!

        Vaikka kai luulet itse pelastuvasi, sillä kirjoituksestasi paistaa syvä omavanhurskaus , eli elät kai jossain synnittömyyden harhassasi, mitä ilmeisimmin, sillä muuten et laukoisi tuollaisia älyttömyyksiä.

        Tuli mieleeni sinua hyvin kuvastava Raamatun kohta.

        14 Sillä tapahtuu, niinkuin tapahtui, kun mies matkusti muille maille: hän kutsui palvelijansa ja uskoi heille omaisuutensa;
        15 yhdelle hän antoi viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykynsä mukaan, ja lähti muille maille.
        16 Se, joka oli saanut viisi leiviskää, meni kohta ja asioitsi niillä ja voitti toiset viisi leiviskää.
        17 Samoin kaksi leiviskää saanut voitti toiset kaksi.
        18 Mutta yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan.
        19 Pitkän ajan kuluttua näiden palvelijain herra palasi ja ryhtyi tilintekoon heidän kanssansa.
        20 Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
        21 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        22 Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
        23 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
        25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
        26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
        27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
        28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
        29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

        Sinun näkemyksesi on ihan samankaltainen kuin tuon yhden leiviskän miehen, eli et tunne Jumalaa etkä Jumalan Armoa, etkä Laupeutta etkä Pitkämielisyyttä...

        Siksi todistuksesi Jumalasta on yhtä raaka ja pielessä kuin tuon yhden leiviskän omistaneen.

        Mutta miten hänelle itselleen sitten kävikään?

        Voisitko oppia tästä jotakin?

        Jumalan sanaa tutkitaan Jumalan Hengellä, ei omilla tulkinnoilla! Ja jumalan Hengellä voivat tutkia vain ne joille Jumala on Henkensä lahjoittanut. Sinä selität omin neuvoin sanaa. Selittelyn makua..


      • olet.itse.saastainen
        henkitutkiikaikki kirjoitti:

        Jumalan sanaa tutkitaan Jumalan Hengellä, ei omilla tulkinnoilla! Ja jumalan Hengellä voivat tutkia vain ne joille Jumala on Henkensä lahjoittanut. Sinä selität omin neuvoin sanaa. Selittelyn makua..

        Vastaan Sanalla:

        1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

        Minä olen Hengellinen eli uudestisyntynyt uskova, joten pieleen meni arviosi.

        Näytä toteen kirjotuksestani se, mikä muka on vain omaa tulkintaani.

        On siis helppoa vain syytellä, kun ei yksilöi sitä, mikä on väärin.

        Sinun tulisi tuollaista tyyliä välttää, sillä tuo on vain asiatonta panettelua, siis vailla totuutta.

        Joh. 18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"


      • Anonyymi
        kaikkeasitäonkin kirjoitti:

        älä höpötä tuollasta ropaskaa !

        Minä lähdin avioliitosta jatkuvan henkisen väkivallan takia. Koin, että Jumala aukaisi tietä edellä. Entinen puolisoni vainoaa minua edelleen. Palaaminen takaisin veisi mielenterveyteni ja kutsumukseni. Olen ollut yksin sen jälkeen. Suhtaudun varauksellisesti miehiin, mutta aion avioitua, JOS Herra antaa minulle hyvän puolidon.


    • Eenokki12

      Jumala salli nämä molemmat haureelliset avionrikkojat menemään yhteen että saisi lupaustensa mukaan rangaista avionrikkojia, muille haureellisille pelotukseksi.
      Tämä mikkelimies1 näyttää olevan, kuin olisi itse perkele, kun kääntää Jumalan sanan omaksi kadotuksekseen. Ei sua kukaan kaipaa sano sananlasku.

    • 50vnaimisissa

      Oli turhaa ottaa nimeltä esille rva O. Olisi pitänyt puhua yleensä siitä onko meillä todella oikeus ja valta jättää vanha puoliso ja hyljätä. Hyljätyn osa on raskas jollei hän ole ollut välivaltainen ja ilkeä.

      Tämä keskustelun perusteella on siis niin että jos uusi puoliso on hurskas, Luoja voi sallia uuden liiton. Tämän perusteella siis kaikkien nuoruuden puolison jättäneiden uusi romanssi on ok 😐. Eikä heitä saa muistuttaa aviorikoksesta. Tämä rikkoo kyllä sitä mitä meille on opetettu 6. Käskystä. Mutta tasan ei käy onnen lahjat. Tarkoitus pyhittää liiton? Anteeksi kun kysytyttää.

      Itse olen ollut 50v aviossa. Ero olisi kova paikka. Mutta hyviä uusia liittoja vaan kaikille jotka ovat ylhäältä luvan saaneet
      vai oliko se lupausääni Hetrslta oikeesti?

      • ExynytJatkaaExyttämisiä

        Mites tuota, mikähän oli Martin osuus? Viettelikö hän Mirjan itselleen, harhaan opettamalla toisen rouvaa? Rikkoiko käskyä Älä Himoitse (toisen aviopuolisoa tms)? Rikkoiko Mirjan voimassa olevan liiton? Ei itseä niin kiinnosta, mutta hyvä on ottaa esille se miehen osuus petokseen?


    • peräkorvenarja

      On ymmärrettävää että väkivaltainen mies tai vaimo jätetään. Mutta naisena en ymmärrä että Jumala haluaa että jätetään hyvä mies ja lasten isä.

      Kai sitä voi tukea jotain työtä tai ideaa naimattakin.

      En maksa enää senttiäkään tv7lle.

      • queeny-vauva

        Jumala ei petä tai jätä, vaan aivan kuin Jeesuskin sanoi, että erolaki tehtiin ihmisen kovasydämisyyden tähden. Heramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri, sinun puolestasi murrettu ja vuodatettu, kätkeköön sinun sielusi ja ruumiisi iankaikkiseen elämään!!!!!!


    • Jumalanseitsemäsihme

      Ei vain Mirja, vaan Marttikin erosi vaimonsa avioituakseen Mirjan kanssa.

    • Niintainäintottaon

      >>>Ei se onnistunut, ja syyksi arvelen sen, että puolisoni ei kestänyt syyllisyyttään, hän ei kestänyt edessäni, vaikka halusin sydämestäni antaa hänelle anteeksi kaiken ja aloittaa puhtaalta pöydältä.<<< Ole vapaa ja siunattu niin kuin Sanassa löytyy tuen tähän !

    • gudpaiiäksi

      no siinä ne on hengellisen elämän mallit!

      höh kaikenlaisia paukapäitä sitä kuunnellaan ja vielä maksetaan heidän sekottavista ohjelmistaan. ei penniäkään tuollaiseen roskaan.

    • NIILI

      Ne on kaikki eronnut niin miehet kun naisetkin ja nainut uudelleen . Hellareissa on lapsia monille puolisoille ja yksinhuoltajia myös muslimien puolisoina ja strippareina . Koska Ne laittaa toisia perkeleen haltuun niin ne perkeet on sitten huorina homoina vankiloissa rikollisina strippareina kun Ne on perkeleen haltuun laitettu . Niillä on tää armo ja rakkaus näin suurta . Niitten lapset ei oo kastettuja eikä uskossa . Jopa pyhäkouluja piraatti siis käyneet ei usko mihinkään .Varastavat tehokkaasti kyllä tavarat ja rahat . Ammattilaisia . Syyttävät muita tuomitsevat . Myös Ojares itsekin on eronnut . Niin nää muutkin rahankerääjät on eronnut . Transvestiitteina ja työpaikkakiusaajina myyntityössä . Venäläisiä rikollisia etupäässä mooseksen lakia yrittävät suorittaa eivät vaan onnistu . Pitäis pitää koko laki . Jos rikkoo yhdessä rikkoo kaikessa . Omavanhurskaus ei oikeesti pelasta . Arabiasiinailta haagar . Sulttaanien haaremia ovat . Tuomitsevat omista synneistään muita . Roomalaiskirjeet kolossal. Kirjeet kyllä siellä kerrotaan tuomareista jotka muita tuomitsee samoista synneistä mitä itse tekevät. LOPETTAISIVAT FAARAON OPIT.

      • Juuri noin meinasin itsekin sanoa mutta onneksi ei tarvitse. Väkevää todistusta!


    • Rakkauttatotuuteen

      Raamatussa sanotaan hyvin selkeästi että toista puolisoa ei voi jättää muuta kuin haureuden tähden, ja jos toinen on vaaraksi perheelle. Saatikka udelleen naiminen on todellakin väärin ja vastoin Jumalan sanaa. Siinä "uskova" tekee huorin ja elää siis haureudessa. Sellaista ihmistä ei voi Jumalan Henki kuljettaa, jos on ennenkään kuljettanut. Uudelleen naimisiin meneminen luvataan vain leskille, ja silloin harvoissa tapauksissa kun ensimmäinen "liitto" ei ole ollut avioliitto, mm. toisen paljastuneen vakavan mielisairauden vuoksi jota on salattu (mm. vaarallinen yksilö). Eli kyse avioliittoon kelpaamattomasta ja monesti tällaisella voi olla muitakin jotka estävät avioliittoon menemisen. Mutta toinen osakas on vapaa menemään naimisiin kun se vaan on Herrasta ja Jumalan valitsema puoliso. Tässä ceissisäni ei ole harrastettu avioelämääkään koskaan.
      Nykyajan uskovat hairahtuvat juuri näissä naima asioissa ja saattavat itsensä kiipeliin. Myös eksymykset seuraavat toinen toistaan ja ajaudutaan yhä syvemmälle luopumukseen eli ei olla oltu kuuliaisia ja tottelevaisia Jumalaa ja Jumalan totuutta kohtaan. Moni etsii omaansa ja mikä omaa lihaa ja korvasyyhyä miellyttää. Näin tulee sitten vääriä profetioita ym. joita uskotaa ja joiden perässä kuljetaa. Saarnaajissakin on näissä avioliittoasioissa sekoilijoita. Sellaisia ei pitäisi kuunnella, koska ovat eksyneet!!

      • Anonyymi

        Alun perin laissa oli tarkoitus, että avioliitto on purkamaton, mutta koska ihmisen SYDÄN ON KOVA JA AVIOPARIT EIVÄT KUITENKAAN OLE AINA USKOLLISIA TOISILLEEN, pitää olla säännöt, miten sitten menetellään aviorikoksen sattuessa.

        Mooseksen laissa on säädös, että vaimon saa hylätä, jos hän tekee jotain häpeällistä. Juutalaisten lainopettajien keskuudessa oli kolme koulukuntaa siitä, mitä häpeällinen teko tarkoittaa. Liberaalien mielestä puuron polttaminen kattolan pohjaan oli sellainen, joka riitti avioeroon. Laki ei sitä tarkoita, minkä takia osa opettajista oli sitä mieltä, että vain haureus on häpeällinen teko. Fariseukset kysyivät asiaa Jeesukselta, koska he halusivat tietää, mihin koulukuntaa hän kuului. Jeesus opetti asia juuri niin, kun laki on alun perin tarkoittanut. Avioliitto on purkamaton, mutta jos vaimo tekee huorin, niin hänelle saa antaa erokirja. Haureus on ainoa syy antaa ero vaimolle.

        "Jos joku ottaa vaimon ja nai hänet ja vaimo ei häntä enää miellytä, sentähden että mies on tavannut hänessä jotakin häpeällistä, ja hän kirjoittaa hänelle erokirjan ja antaa sen hänen käteensä ja lähettää hänet pois talostaan, ja jos nainen sitten, lähdettyään hänen talostaan, menee ja joutuu toisen miehen vaimoksi, ja myöskin tämä toinen mies hylkii häntä ja kirjoittaa hänelle erokirjan ja antaa sen hänen käteensä ja lähettää hänet pois talostaan, tai jos tämä toinen mies, joka on ottanut hänet vaimokseen, kuolee. Älköön hänen ensimmäinen miehensä, joka lähetti hänet pois, ottako häntä uudestaan vaimokseen, sittenkuin tämä on tullut saastutetuksi, sillä se olisi kauhistus Herran edessä. Älä saata syynalaiseksi maata, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi." (5 Moos 24:1-4)


    • ToisenkoSyy

      Ei ole oikein. Vastaus on yksiselitteinen.

    • Tuxut

      Jumala on se, joka päättää, kuka saa synnit anteeksi ja kuka ei ja yksikään itseään uskovana pitävä ei sitä asiaa päätä onneksi. Varokaahan vain, ettei käy niin, että joudutte vielä,pesemään sen hirveän synnintekijän varpaanvälejä siellä odottamassanne autuudessa.

    • Runsaastiesimerkkejä

      3Moos 20:10 Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkojamies että -nainen, rangaistakoon kuolemalla.
      Pysyköön aviovuode saatumattomana, sillä haureelliset ja epäpyhät Jumala tuomitsee.

      Olkaa pyhät, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

      • Taruse

        sitten saa kyllä tappaa 90% ihmisistä ja sinäkö sen aloitat kaikkein pyhin ?


      • aivankonäin

        Tuo edellinen oli vertauskuva johon kuuluu vain uskovaiset jotka tietävät ettei uskovaiset eroavat.


    • Taruse

      joka jättää toisen muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen...tekee itse huorin

      • Taruse

        ei omasta päästä vaan jeesuksen sanomisia


    • Taruse

      raamatullista on rakastaa häntä ja muistaa rakkauden käsky. se ei erittele ihmisiä vaan kehoittaa rakastamaan jumalaa ja lähimmäistään. tv hölynpölyt elämänohjeena näin tärkeässä asiassa saa heittää hevon kuuseen

    • "Rouva sanoi Jumalan antaneen hänelle vapaat kädet jättää vanha aviomies."

      Siinäs näette.
      Julle tietää.

      • huhhejjaa

        Taisi olla sarvet päässä sillä jumalalla !


    • Kirjakääröt

      1Moos.2:24. Biblia. Sentähden pitää miehen luopuman isästänsä ja äidistänsä, ja vaimoonsa sidottu oleman, ja tulevat yhdeksi lihaksi. 3Moos.27:34.

    • Anonyymi

      Tästä asiasta nyt puhutaan.

    • Anonyymi

      Onko taivaallisiakin miehiä olemassa?

    • Anonyymi

      Olen itse eronnut. Sivullisen on mahdoton peukaloida pariskunnan eroja ja suhteita. Ennen sanottiin kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti ja pitää edelleen paikkansa. Ja kukaan ei ole velvollinen tekemään raporttia sivullisille, miksi erottiin. Syyt saa jäädä pariskunnan ja suvun salaisuudeksi. Salopuu

    • Anonyymi

      Eiköhän se syy eroihin ole aina ensin sydämen kovuus, ja sitten tulee erinimiset sairaudet jotka tekevät yhteiselosta mahdottomia ylläpitää.

      kumppanilla voi olla luonne sellainen ettei terveempi ihminen jaksa sellaista päivästä toiseen, mustasukkaisuus on yksi sellainen joka tappaa kaiken ajan kanssa, se on mielen sairaus johon ei taida olla lääkettä joka auttaisi.

      jne..loputtomiin. hyvä on olla ihan yksin, kyllä se joku sitten kaivaa kuopan kun on lähtö tullut, ei ole ketään jäänyt penkoille happanemaan.

      • Anonyymi

        Tuollaisiin taruihin että Jumalan työn takia muk apitää erota viittaan kinttaalla, esimerkkejä on riittävästi mitä siitä on seurannut pitkässä juoksussa.

        ja toinen viittaus sille että pitää oll amukamas Jumalalta saatu näky jonka toteuttaminen vaatii kokoaikaist arahan kerjäämistä sama keneltä, ehei siinä on kyse jääräpäisistä ihmisitä joiden on pakko saada olla jossain ikkunassa istumassa ties minkä syyn takia, ei kiitos sellaisiin ei tipu penniäkään.


    • Anonyymi

      En tiedä yhtään Ojarwsten tapaujsesta, että kuka on jättänyt jenetkin ja miksi ja mikä on entiden miehen tilanne eron jälkeen niin vaikea ottaa kantaa.

      Muutoun olen ymmärtänyt, että avioliitosta voi lähteä, jos on esimerkiksi henkistä tai fyysistä väkivaltaa, mutta uudelleen ei voi avioitua.

      ST

    • Anonyymi

      Sitä ihmettelen, että homovastaiset ja kaiken synnin tuomitsijat, paljastuvat lopulta itse vaikkapa eronneiksi. Tulee ihan ylläreitä siitä, että joku on voinut olla hyvinkin ulkokultaisen oloinen ja tuonut esitelmiä oikeasta elämästä ja miten pitää elää Raamatun mukaan ja jossain vaiheessa haluaa kertoa, että on esimerkiksi eronnut itse. Onko helpompi hyväksyä omat teot, mutta vaikea asettua muiden asemaan?

      Ehkä Raamatussa on jotain perää siinä, kun esim Jeesus varoittaa, että on olemassa ulkokultaisuuden kuori.

      LS

    • Anonyymi

      Raamatussa on hengellisiä ikuisia totuuksia, kuten "avionrikkojat Jumala tuomitsee" se on aina voimassa oleva lainalaisuus

      eli tuokin akka ja uusi mies saavat kerran tekojensa mukaisen tuomion, ei sitä huulten "supinat ja mutinat" miksikään muuta

    • Anonyymi

      Matt.5:31-32 On sanottu: Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuten tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nain hyljätyn, tekee huorin. Matt.19:3-12 Ja fariseukset tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanoen: Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa? Hän vastasi ja sanoi: Eettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa loi heidät mieheksi ja naiseksi ja sanoi: Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he kaksi tulevat yhdeksi lihaksi? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen eroittako. He sanoivat hänelle: Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet? Hän sanoi heille: Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut. Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin. Opetuslapset sanoivat hänelle: Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida. Mutta hän sanoi heille: Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, jolle se on suotu. Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon. 1Kor.7:32-40

    • Anonyymi

      Mark.10:1-12 Ja hän nousi sieltä ja tuli Juudean alueelle, kulkien Jordanin toista puolta. Ja paljon kansaa hänen luoksensa, ja tapansa mukaan hän taas opetti heitä. Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja kiusaten häntä he kysyivät häneltä, oliko miehen lupa hyljätä vaimonsa. Hän vastasi ja sanoi heille: Mitä Mooses on teille säätänyt? He sanoivat: Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon. Niin Jeesus sanoi heille: Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen. Mutta luomakunnan alusta Jumala on luonut heidät mieheksi ja naiseksi. Sentähden mies luopukoon isästä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. Ja heidän mentyään huoneeseen opetuslapset taas kysyivät häneltä tätä asiaa. Ja hän sanoin heille: Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, niin hän tekee huorin.

    • Anonyymi

      Saisiko linkin tuohon Mirjan kertomukseen?

    • Anonyymi

      Ei ole raamatullista, siis Jumalan tahto, että uskova jättää maallisen puolison. Mutta maallinen puoliso kyllä saa erota uskovasta puolisostaan.

      Mutta ei ole raamatullista myöskään unohtaa Jeesuksen armoa eri tilanteissa.

    • Anonyymi

      1Kor.7:1-15 Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin kyvä on miehelle olla naiseen tyhtymättä; mutta haureuden synnin välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä. Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja sanoin vaimo miestänsä kohtaan. Vaimon ruumis ei ole hänen omansa, vaan hänen miehensä vallassa; sanoin ei miehenkään ruumis ole hänen omansa, vaan vaimon vallassa. Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden. Mutta tämän minä sanon myönnytyksenä, en käskynä. Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen. Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin; mutta jos eivät voi itseään hillitä niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa. Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään; mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa. Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö; samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä. Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoihan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä. Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut. Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi? 1Piet.3:1-2 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin, kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.

    • Anonyymi

      kristitty ei saa hyljätä pakanallista aviopuolisoaan, joka tahtoo aviossaan pysyä

      1 Kor 7
      12. Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö
      13 samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.

    • Anonyymi

      Ei ole oikein vaimo on raamatun mukaan tehnyt noin tehdessään aviorikoksen ja uusi mies joka meni naisen kanssa naimisiin teki myös aviorikoksen he joutuvat kumpikin nyt helvettiin.

    • Anonyymi

      Joka mies joka naiseen yhtyy tekee syntiä ja jokainen pilluaan antava nainen tekee syntiä. Lihan himot ovat saastaisia eikä semmoiset sovi kristitylle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe