A-talkissa se syntiäsuvaitseva nainen sanoi......

tellmeall

" Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään. "

Joh. 3 : 36

....sanoo Raamattu.



Se nainen, joka on libberaali paimen sanoi suunnilleen sisältäen tämän ajatuksen että syhntisuvainti ei ole pelastuskysymys.

Minulle tuli tuo Raamatunjae mieleen heti. Ahvio ja se toinen kunnon paimen katsoivat liberaalia paimenta korjaamatta sanomaansa.

Aloin sitten miettimään että olenko minä ainoa joka olen tämän asian ymmärtänyt oikein vai väärin, mitä tuossa Raamatunjakeessa sanotana. Siinähän tulee esiin se tosiasia, että tottelemattomuus, jota syntisuvainti on, on pelastuskysymys, tuossa ilmenee että helvettiin joutuva Pijalle tottelemattomat = eivät näe ikuista elämää, helvettiä sanotaan ikuiseksi kuolemaksi, koska siellä ei ole Jumalaa, vaikkakin sielut ovat siellä eläviä ja tietääkseni hengetkin, eli se kokonaisuus joka ihmisessä on nykyiselläänkin, paitsi ruumis on jollain tapaa erilainen kuin se on nyt?

Kunnioittaen pyydän Juha Afviota vastaamaan tähän, jos se suinkin on mahdollista kiireiselle miehelle. Asia on kuitenkin tärkeä.

Yksin uskosta, mutta eikö uskonlaatu ratkaise, se millaista se usko on, Raamatussa sanotaan myös kelvottoman uskon olevan lopputulemaltaan seuraavanlaista:

" Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia.

He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia!

Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta.

Niin kuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin tuollaiset VILLITSIJÄT VASTUSTAVAT TOTUUTTA He ovat menettäneet järkensä, ja heidän USKONSA ON KELVOTON. Mutta kauan he eivät menesty, sillä heidän järjettömyytensä paljastuu pian kaikille, kuten noille kahdellekin kävi. " 2.Tim. 3: 1 - 9

Minusta tuossa puhutaan mm. liberaaleista, kiittämättömiä Jumalalle, jos olisivat kiitollisia niin tottelisivat Jumalaa. Liberaalit vaastustavat totuutta, he ovat villitsijöitä. Siinä sanotaan millaist aonnkelvoton usko, mutta monet ajattelevat kelvottomalla uskolla pelastuvansa, mutta heille käy kuten Jannekselle ja Jamvrekselle, mieleltään turmeiltuneille syntihyväksyjille.

http://www.apokryfikirjat.com/janjajam.htm

42

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "" Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään. ""

      Jeesus ei ottanut mitään kantaa homoseksuaalisuuteen.

      Lisäksi tuon kohdan mukaan esim. Juutalaiseen uskontoon kuuluvien päällä pysyy Jumalan viha.

      • herää.pahvi

        Painu sinä v***uun kommentoimasta joka ainoaan ketjuun, ilmoitus ylläpidolle lähtee jälleen häiriköinnästäsi.


      • tein.kans.ilmotuksen

        Mä ilmotin juuri susta koska sun kielenkäyttösi on aina epäasiallista. Kohta siis ip:eesi bannissa.


      • herää.pahvi kirjoitti:

        Painu sinä v***uun kommentoimasta joka ainoaan ketjuun, ilmoitus ylläpidolle lähtee jälleen häiriköinnästäsi.

        Mutta ei saa suivaantua, koska Jeesus ei antanut lausuntoa siitä mistä aloittaja kuvittelee. Kestä kuin mies äläkä kiukuttele.


      • Jeesus otti kylläkin kantaa homoseksuaalisuuteen:

        Matteus 5:17-19
        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään. Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa."

        Ja pysyykö sitten juutalaiseen uskontoon kuuluvien päällä Jumalan viha? Kyllä:

        Johannes 14:6
        Jeesus vastasi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani."

        Pietarikin julisti tämän juutalaisille:
        Apostolien teot 2:37-40
        Tämän kuullessaan he saivat piston sydämeensä, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: ”Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?” Pietari vastasi: ”Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne ja kaikille, jotka ovat kaukana, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.” Monilla muillakin sanoilla hän todisti vakuuttavasti, ja hän kehotti heitä sanoen: ”Antakaa pelastaa itsenne tästä kierosta sukupolvesta.”


      • ArtoTTT

        Lisäksi Jeesus totesi selvästi että haureus saastuttaa ihmisen ja tämä tarkoittaa kyllä ihan kaikkea haureutta, myös homoseksuaalista haureutta, avioliiton Jeesus taas määritteli miehen ja naisen väliseksi.


      • Mr.Johannes kirjoitti:

        Jeesus otti kylläkin kantaa homoseksuaalisuuteen:

        Matteus 5:17-19
        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään. Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa."

        Ja pysyykö sitten juutalaiseen uskontoon kuuluvien päällä Jumalan viha? Kyllä:

        Johannes 14:6
        Jeesus vastasi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani."

        Pietarikin julisti tämän juutalaisille:
        Apostolien teot 2:37-40
        Tämän kuullessaan he saivat piston sydämeensä, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: ”Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?” Pietari vastasi: ”Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne ja kaikille, jotka ovat kaukana, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.” Monilla muillakin sanoilla hän todisti vakuuttavasti, ja hän kehotti heitä sanoen: ”Antakaa pelastaa itsenne tästä kierosta sukupolvesta.”

        Tuohan tarkoittaisi että myös aviorikos on Jeesuksen mukaan kuolemanrangaistuksen alainen teko, samoin kun vanhempien herjaaminen.

        Lisäksi, Jeesus sanoo että hän ei tullut kumoamaan tai että pieninkään kirjan tai piirto ei katoa. No, nuo lait oli ihan Raamatunkin mukaan tarkoitettu Israelilaisille joten kun mikään ei Jeesuksen mukaan katoa niin koskevat Israelilaisia.

        Jos siis Raamattua luetaan kuten se on kirjoitettu.

        :-)


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Lisäksi Jeesus totesi selvästi että haureus saastuttaa ihmisen ja tämä tarkoittaa kyllä ihan kaikkea haureutta, myös homoseksuaalista haureutta, avioliiton Jeesus taas määritteli miehen ja naisen väliseksi.

        Jeesus ei kieltänyt samaa sukupuolta olevien avioliittoa, kuten ei autolla ajoa tai tietokoneen käyttöä.

        :-)


      • herää.pahvi kirjoitti:

        Painu sinä v***uun kommentoimasta joka ainoaan ketjuun, ilmoitus ylläpidolle lähtee jälleen häiriköinnästäsi.

        Kerroin vain totuuden, en minä sille mitään voi jos totuus ei sinua miellytä ja haluat elää omassa valheellisessa kuplassasi.


      • hyv.on

        """ Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään. ""

        Jeesus ei ottanut mitään kantaa homoseksuaalisuuteen."

        Hyvä huomio, että Jeesus piti Jumalan käskyt sellaisenaan voimassa.


      • hyv.on
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Tuohan tarkoittaisi että myös aviorikos on Jeesuksen mukaan kuolemanrangaistuksen alainen teko, samoin kun vanhempien herjaaminen.

        Lisäksi, Jeesus sanoo että hän ei tullut kumoamaan tai että pieninkään kirjan tai piirto ei katoa. No, nuo lait oli ihan Raamatunkin mukaan tarkoitettu Israelilaisille joten kun mikään ei Jeesuksen mukaan katoa niin koskevat Israelilaisia.

        Jos siis Raamattua luetaan kuten se on kirjoitettu.

        :-)

        "Tuohan tarkoittaisi että myös aviorikos on Jeesuksen mukaan kuolemanrangaistuksen alainen teko, samoin kun vanhempien herjaaminen."

        Ja taas hyvä huomio. Nämä ovat kuolemanrangaistuksen alaisia asioita myös. Jokainen synti ansaitsee kuoleman. Sinähän alat oppimaan täällä :)


      • hyv.on kirjoitti:

        "Tuohan tarkoittaisi että myös aviorikos on Jeesuksen mukaan kuolemanrangaistuksen alainen teko, samoin kun vanhempien herjaaminen."

        Ja taas hyvä huomio. Nämä ovat kuolemanrangaistuksen alaisia asioita myös. Jokainen synti ansaitsee kuoleman. Sinähän alat oppimaan täällä :)

        Ja koskee Israelilaisia, jos siis Raamattua luet ja uskot.


      • hyv.on
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ja koskee Israelilaisia, jos siis Raamattua luet ja uskot.

        Eli uuden liiton israelilaisia myös ja evankeliumin kautta kaikkia maapallon ihmisiä.


      • hyv.on kirjoitti:

        Eli uuden liiton israelilaisia myös ja evankeliumin kautta kaikkia maapallon ihmisiä.

        Missä Raamattu noin sanoo?


      • hyv.on
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Missä Raamattu noin sanoo?

        Uudessa Testamentissa. Kristityt olemme Jumalan Israel ja evankeliumia tulee julistaa kaikille kansoille ja mentävä kaikkeen maailmaan ja sitten kaikki kansat kootaan tuomiolle, kun Jeesus saapuu.

        Ei sun kannata uskovaisia vastaan argumentoida, koska et tunne Raamattua ja Jumalan tahtoa.


      • hyv.on kirjoitti:

        Uudessa Testamentissa. Kristityt olemme Jumalan Israel ja evankeliumia tulee julistaa kaikille kansoille ja mentävä kaikkeen maailmaan ja sitten kaikki kansat kootaan tuomiolle, kun Jeesus saapuu.

        Ei sun kannata uskovaisia vastaan argumentoida, koska et tunne Raamattua ja Jumalan tahtoa.

        No kerro mikä kohta Raamatussa on se missä tuo sanotaan. Jos siis tunnet Raamatun se kohta lienee sinun helppo tänne kirjoittaa.


      • tein.kans.ilmotuksen kirjoitti:

        Mä ilmotin juuri susta koska sun kielenkäyttösi on aina epäasiallista. Kohta siis ip:eesi bannissa.

        Varmasti on bannissa. Heti kun Helvetti jäätyy. :D


      • hyv.on
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        No kerro mikä kohta Raamatussa on se missä tuo sanotaan. Jos siis tunnet Raamatun se kohta lienee sinun helppo tänne kirjoittaa.

        Menkää kaikkeen maailmaan ... siinä se.


      • hyv.on kirjoitti:

        Menkää kaikkeen maailmaan ... siinä se.

        No ei itseasiassa ole.

        Yritä nyt löytää se kohta Raamatusta.


    • hus.sika.metsään

      Mitäs se helluntailainen taas täällä huutelee. Mneppäs sinne omalle palstalle. Tämä on luterilaisille tarkoitettu palsta.

    • GospelQuestion

      Et sinä ollut ainoa, joka tuohon kiinnitti huomiota. Taisipa mielessäni käväistä sama Johanneksen jaekin. Kyllä siinä on pelastus kysymyksessä. Nimittäin jos syntiä ei sanota synniksi, niin mistä sitten se parannus tehdään? Ohjelmassa ei tietysti ollut aikaa keskustelijoilla kaikkeen puuttua, vaikka tähän kyllä olisi pitänyt.

    • Lisäälaatua

      Onkohan maailmassa enää yhtään kansakuntaa, joka ei vihaisi kristittyjä?

      " Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

      "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. "

      Matteus 24: 8 - 11

      Elämmekö näiden jakeiden aikaa?

      Nälänhätää ja maanjäristyksiä? Niitä on monin paikoin, joka puolella. Monet ostelevat uusia autoja kärsimättä nälkää. Kokoomus on aikamoinen puolue, koostuu aikamoisista ihmisistä, ahneista.


      Olemmeko synnytystuskien alussa?

      Kristittyjä on pantu ahtaalle USA:ssa. Liiketoimintlopetettu saatanallisen lain mukaisesti USA:ssa kun ei haluta leipoa hinttisyntiliittoihin kermakakkua.Ateistissaatanallisessa vaikutuksen USA:ssa laki hyväksyy homostelun synnin.

      USA:ssa saatananpalvojat vihaavat kristittyjä. Ateisti, vihaatko sinä kristittyjä, sinä joka tämän luet? Minä rakastan Jeesuksen nimeä, minä rakastan Jeesusta, vihaatko minua siksi? Oletko vihaa täynnä, onko omatuntosi paatunut? Oletko helvettiin menossa?

      Onko monta väärää profeettaa ilmaantunut? Onhan niitä, ja ilmaantuu jatkossakin.

      Suomessa on ihmisiä, jotka sanovat ettei mikrosiru ole pedon merkki. He aikovat ottaa mikrosirun. Tekisi mieli kertoa yhden julistajan puheesta eräitä asioita, mutta en sano, koska en ole niin perillä loppujen lopuksi siitä onko mikrosirun ottaminen itsesään sama kuin ottaisi pedon merkin. Itse en kuitenkaan mikrosirua ota ja olen melko varma etttä se ajaa minut aikanaan taloudellissesti ahtaalle, mahdollisesti nälkäkuolemaan. Nälänhätää seuraa taatusti monin paikoin 8uskoville kaikkialla maailmassa jos mennään mikrosiruun ja käteinen poistetaan maailmasta.

      Olen aika saletti että näin tulee tapahtumaan. Sellaiset 97 prosentin varmuus asiasta tämän hetkisen tiedon pohjalta. Voihan kyseesä olla jokin muu ratkaisu, jokin yllätys, mutta epäilen.

      Voidaanko Kari Mäkinen ja Irja Askola laskea vääräksi profeetaksi, ainakin vääryyden puolesta Jumalan tahtoa vastan he puhuvat.

      • >Onkohan maailmassa enää yhtään kansakuntaa, joka ei vihaisi kristittyjä?

        Sanotaan vaikka niin, että ainakaan Euroopassa ei ole yhtään kansakuntaa, joka kristittyjä vihaisi. Älä anna fantasioillesi valtaa, se tie vie hulluuteen.


      • eikös.vaan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Onkohan maailmassa enää yhtään kansakuntaa, joka ei vihaisi kristittyjä?

        Sanotaan vaikka niin, että ainakaan Euroopassa ei ole yhtään kansakuntaa, joka kristittyjä vihaisi. Älä anna fantasioillesi valtaa, se tie vie hulluuteen.

        Mitä nyt sinä vähän ....hmmmm Ainakaan et henkeen ja vereen täällä puolusta uskovaisia.


      • eikös.vaan kirjoitti:

        Mitä nyt sinä vähän ....hmmmm Ainakaan et henkeen ja vereen täällä puolusta uskovaisia.

        Tiedän kyllä että teillä on ihan omat määritelmät vihalle ja vainolle, mutta minä pitäydyn yleiskielessä jotta keskustelu pysyisi edes periaatteessa mahdollisena.


      • MIKROSIRU ei voi olla afrikkalaisen elämässä, sillä heillä harvoin on rahaa takana. Mitä he sillä tekisivät?


    • lfkrkekewkwek

      Kuinkahan kauan kestää, ennen kuin uskovaisetkin oppivat ymmärtämään mitä tämä Jeesuksen antama opetus tarkoittaa:

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      Suomessa jo lapsia opetetaan uskomaan vaikka uskomiset on Jeesus kieltänyt!
      Sairasta saatanallisuutta!

      TÄLLAISEKSI EI KUKAAN SYNNY VAAN TÄLLAISIKSI AIVOPESTÄÄN SUOMEN VALTION KIRKON VIRKAA ASETETTUJA AIVOPESU AMMATTILAISIA. JUMALA JA JEESUS EI OLE PAPPEJA VIRKAAN ASETTANUT VAAN SEN TEKEE RIKOLLISUUS ITSE, JA KANSA KÄRSII JA MAKSAA.....
      Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
      HUOM!!!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      TIETOISESTI VIRKAPAPPI LEVEÄÄ SEURAKUNTANSA LEIPÄÄ SYÖDEN EKSYTTÄÄ...
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

      NÄIN SE RIKOLLISUUDEN VIRKAAN SAAMINEN VAHVISTUU...
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi#Pappislupaus
      "Tehtävän edellytykset
      Pappisvirkaan vihkiminen edellyttää sitä, että vihittävä uskoo olevansa virassaan Kristuksen kutsuma (vocatio interna). Pappi uskoo, että itse evankeliumi, Kristuksen valtuutus ja kirkon usko kantavat häntä. Pappislupauksessa pappi sitoutuu kristilliseen elämäntapaan. Hän pyrkii toteuttamaan lähimmäisenrakkauden ihannetta sekä virassaan että yksityiselämässään.[12]
      Papiksi vihittävän tulee olla
      jumalaapelkäävä ja kristillisestä vakaumuksesta tunnettu konfirmoitu kirkon jäsen,
      suorittanut yliopistossa sellaisen teologisen tutkinnon, jonka piispainkokous on hyväksynyt pappisviran kelpoisuusvaatimukseksi,
      terveydeltään pappisvirkaan kykenevä sekä
      muutoinkin pappisvirkaan soveltuva (Kirkkojärjestys 5. luku 2 §).[12].
      Pappien tulee olla suorittanut teologin tutkinto, johon on mahdollisuus yliopistoissa. Ennen yliopistolaitoksen syntyä Suomeen koulutus tapahtui keskiajalla Turun katedraalikoulussa."

      SIIS " Pappi uskoo" VAIKKA JEESUS ON USKOMISEN KIELTÄNYT!
      JOTEN
      KANSAA TURMELEMAAN PALKATTUJA LOISIA ON!
      JUMALA JA JEESUS EI OLE MYÖSKÄÄN RIKOLLISUUDEN KIRKKO JÄRJESTYKSEN ASETTAJA VAAN SUOMEEN MIEKAN VOIMALLA TUONEET RIKOLLISUUDEN EDUSTAJAT.

    • ArtoTTT

      Aloittajalle vielä: Kyllähän raamattu monessakin kohdassa sanoo hyvin jyrkästi meille kaikille varoituksen sanoja, mutta auttaako mikään jos ihminen ei halua kuunnella...

      Room: 1

      26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.

      28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi. 29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat 30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, 31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä. 32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin.

      • Paavalihan tosiaan oli jyrkkä ja äkkiväärä ihminen. Olisi ollut selvempää, jos Paavalikin olisi kirjoittanut jotain juuri homoista ja lesboista, mutta esim. Room. 1 puhuu siitä miten heterona luonnollisessa yhteydessä syttyikin "himo toisiaan kohtaan". Onko heterollekin samaa sukupuolta oleva hetero parempi?


    • HerraniJeesusOn

      Jeesus on Herrani !

    • ei.enää.kapinaa

      "" Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään. "

      Joh. 3 : 36"

      Jokaisen liberaalin pitäisi ottaa tosissaan tämä Raamatun kohta, sillä Jeesus on Jumala, joka antoi kaikki Vanhassa Testamentissa olevat käskyt eikä poistanut niistä pienintäkään piirtoa.

      • Herra.siunaa.perheitä

        Jeesus Nasaretilainen kuoli syntiemme tähden. Herra siunaa avioliitot nyt ja 1.3.2017 jälkeen. Anna perheille kärsivällisyyttä pysyä yhdessä ja huolehtia toisistaan.


      • Missään kohtaa Raamattua ei Jeesuksen itse kerrota sanovan, että hänen ristinkuolemansa olisi ainut eikä edes ratkaiseva seikka pelastukseen johtavassa tapahtumassa!


      • RaamatunTotuus

        Luukas 24:
        25. Niin hän (Jeesus) sanoi heille: "Oi te ymmärtämättömöt ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
        26. Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
        27. Ja sitten hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

        Matteus 26:
        27. Ja hän (Jeesus) otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Johannes 3:
        14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää ihmisen Poika ylennettämän,
        15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.


      • RaamatunTotuus kirjoitti:

        Luukas 24:
        25. Niin hän (Jeesus) sanoi heille: "Oi te ymmärtämättömöt ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
        26. Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
        27. Ja sitten hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

        Matteus 26:
        27. Ja hän (Jeesus) otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Johannes 3:
        14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää ihmisen Poika ylennettämän,
        15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.

        Raamattu kirjaimellisena totuutena on absurdi käsite.


      • sage8 kirjoitti:

        Raamattu kirjaimellisena totuutena on absurdi käsite.

        Jos nämä uskovat tyhjän lätisemisen sijaan parantaisivat sairaat panemalla kätensä heidän päälleen, niin olisi uskottavampaa.

        Vai onko Raamattu vain tyhjiä sanoja?


      • torre12 kirjoitti:

        Jos nämä uskovat tyhjän lätisemisen sijaan parantaisivat sairaat panemalla kätensä heidän päälleen, niin olisi uskottavampaa.

        Vai onko Raamattu vain tyhjiä sanoja?

        Yliluonnollisen osalta tuntuu, että se on tyhjiä sanoja. Juutalaisten jumaltarustona, johon on liitetty ripaus heidän historiaansa, minä olen yhä vahvemmin sen käsittänyt. Tämä nimenomaan VT:n osalta,

        UT:ssa on mielestäni hyvää Jeesuksen moraalioppi, kunhan sitä vain uskovatkin enempi nuodattaisivat. Se on maalliseen humanismiin verrattuna tasa-arvoinen jos sen varjolla mitään uskonnon pakkosyöttöä ei harjoitettaisi.


      • sage8 kirjoitti:

        Yliluonnollisen osalta tuntuu, että se on tyhjiä sanoja. Juutalaisten jumaltarustona, johon on liitetty ripaus heidän historiaansa, minä olen yhä vahvemmin sen käsittänyt. Tämä nimenomaan VT:n osalta,

        UT:ssa on mielestäni hyvää Jeesuksen moraalioppi, kunhan sitä vain uskovatkin enempi nuodattaisivat. Se on maalliseen humanismiin verrattuna tasa-arvoinen jos sen varjolla mitään uskonnon pakkosyöttöä ei harjoitettaisi.

        Joo. Tehouskovat kuitenkin halveksivat Jeesuksen ihmisläheistä opetusta ja esimerkkejä siitä. He hyväksyvät Jeesuksen suusta vain puhetta synnistä. Tai tarkemmin sanottuna muiden synneistä.

        Ja kuitenkin Jeesus sanoo: "Kaikki ihmisten synnit annetaan heille anteeksi".


    • 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

      25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.

      26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

      27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." (Matteus 7:21-27)

      • Et vaan taida itsekään tehdä taivaallisen Isän tahtoa? Hän ei tahtonut, että paasataan homoista. Jumala tahtoo jotain aivan muuta.


    • saakorunkata

      Päivi Räsänen: masturboinnille tulisi asettaa 18 vuoden ikäraja

      marraskuu 5, 2015 Raoul Thompson

      http://tietoinfo.net/2015/11/05/paivi-rasanen-masturboinnille-tulisi-asettaa-18-vuoden-ikaraja/

      Kristillisdemokraattien kansanedustaja Päivi Räsänen kertoi paikallisradion haastattelussa ajavansa masturboinnille 18 vuoden ikärajaa.

      – Itsetyydytys on vahingollista kasvavan lapsen kehitykselle, Räsänen kertoo.

      Kansanedustaja tunnustaa aloittaneensa masturboinnin vasta 24-vuotiaana. Räsänen on aiemmin kertonut, että seksiä ei tulisi harrastaa ennen avioliittoa.

      – Raamattu kertoo, että ihmisen tulisi säästää itseään avioliittoa varten, Räsänen korostaa.

      Vaikka raamatun mukaan seksi on tarkoitettu vain avioliitossa olevan miehen ja naisen väliseksi, on anaaliseksi yleistynyt naimattomien kristittyjen keskuudessa (engl. saddlebacking).

      – Anaaliseksiä ei lasketa, sillä neitsyyden menetys tapahtuu vasta perinteisessä sukupuoliyhdynnässä, Räsänen selventää.

      • torre11

        Hah! Tekopyhyyttä. Olen tietoinen, että monet nuoret panevat pyllyyn, koska se ei tosiaan tunnu niin kielletyltä kuin vaginayhdyntä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe