BMW:n x5 olisi yhtenä autotyyppinä kiinnostava, mutta liian tyyris seuraavaa käytettyä harkitessa ja tavaratilaakin vois olla hieman enemmän. Vaihteistona automaatti seuraavaan autoon.
Mitähän muita vaihtoehtoja olisi tuon tyyppisissä autoissa, jotka olisivat kohtuullisempia hankintahinnaltaan (ehkä käyttökuluiltaankin), kuitenkin tekniikan kestävyydeltään ok, jokin Nissan, Toyota, Ford?
Muistelen Jenkki-ohjelmissa sillin tällöin vilahtaneen jonkin aivan Nissan Navaran näköisen mutta SUV-mallisena (ei siis Navara takakuomun kanssa), mielestäni se olisi olut Nissan tai sitten sekoiotan sen johonkin toiseen malliin.
Nissan Navara Pic Up : https://www.nissan.fi/ajoneuvot/henkiloautot/navara.html
Autotyyppinä / mallina Ford Explorer mielyttää todella vahvasti, mutta sen hankinta onkin sitten toinen asia: http://www.ford.com/suvs/explorer/
Auto voi olla vaikka vain etuvetoinnekin, mutta tilaa saisi olla paremmin kuin jossakin Qashqaissa tai X-Trialissa, eli hieman kuutiomaisempi muoto helpottaisi tilankäyttöä / monitoimikäyttöä harrastuksiin jen.
Alustan mukavuus ja moottoriteiden matka-ajon suhteelline hiljaisuus olisi plussaa.
Ps. Asun toisessa EU-maassa jossa jonkin tuollaisen pakettiautoksi rekisteöinnistä olisi huomattava etu taloudellisesti, käyttöönottomaksussa, käyttömaksuissa ja vakuutuksissa. Kaksi istumapaikka riittää itselleni, eli tuo vaihtoehto on harkinnassa.
BMW X5 'vastaavat' muut merkit?
13
445
Vastaukset
- SUV_vaihtoehtoja
Olisihan tuo maukkaan näköinen Ford Explorer melkoisen iso ja pitkä auto Euroopan ruuhka-alueille, viihtynee paremmin Jenkeissä ;-)
Fifth generation (2011 – present) Length 197.1 in (5,010 mm)
- https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Explorer#Fifth_generation_.282011_.E2.80.93_present.29 - SilviisiiTälkertaa
Saman kokosegmentin katumaasturit taitavat olla Mersun ML, Audi Q7 (pitempi ja nyt uusi malli matalampi, vanha aikamoinen valas), Volkkarin Tuareg, Porchen Chayenne. Näistä katsoisin lähinnä Porchea, joka lienee luotettavin ja kestävin. Valitettavasti kaikki ovat hinnakkaita käytettynäkin.
Maasturipuolella tietysti Land Cruiser J120 ja uudempi J150 ovat aika ikuisia, mutta pitävät hintansa vielä paremmin vaikka lähtötaso on hieman noitten citymaastureitten alla. Tavaratilaa on hyvin. Pajero ja Pathfinder eivät ole ihan samalla laatutasolla, mutta niitä saa selvästi halvemmalla.
Jenkeissä ja Aasiassa myydään monia meille tuntemattomia malleja, monet niistä ovat lavapakettiauton alustoille tehtyjä tila/citymaastureita. Suhteellisen edullisia mutta eivät yhtä mukavia kuin edellämainitut.
Jos mennään pienempään/halvempaan segmenttiin on malleja paljon, mutta siellä kyllä menetetään paljon tavaratilaa muotoilulle ja yksinkertaisesti siksi, että auto on pienempi.
Sinuna kävisin kokeilemassa sopivan hintaista LC J120 mallia, voit yllättyä iloisesti. Ei mikään raketti, mutta miellyttävä ja hiljainen matka-auto ja tilaa/vetokykyä löytyy.- SUV_vaihtoehtoja
Kalliita hinnoiltaan ja kuluiltaan nuo aluksi mainisemasi, eli menevät juuri vastakkaisen kategorian suuntaan kuin avauksen ajatus.
Audi - VW konsernin tuotteet putoavat listalta, varsinkin jos ovat DSG:llä varustettuja.
Eilen liikennevaloissa rinnalle tuli eläkeläispariskunta ja heillä oli ilmeisetsikin jokin Toyotan LC, joka tosin vaikutti melko pätkältä vaikka muistaakseni oli 4-ovinen.
LC:n etuna on ettei se herätä vastaavia tunteita kuin BMW tai Mersun ML, joka on esteettisesti mielyttävä laite, mutta kuulema ollut melko monivikainen (?), mutta en tiedä mitä vuosimalleja ja koneita koskenut.
Toyota Land Cruiser voisi olla yksi vaihtoehto listalle laitettavaksi, sillä siinä on lienee hyvin koeteltu perustekniikka, eli sen suhteen ei liene erityismurheita odotettavissa jos auto vain on ollut hyvin pidetty ja huollettu.
Osiakin siihen olettaisi olevan helposti saatavilla, joskaan en omaa mitään ideaa sen käyttö- ja korjauskustannuksista. BMW ja MB ovat kalliiden korjattavien maineessa.
Mitä automaattia Toyota käyttää, perinteinen (?), kenen valmistama ja millainen käyttön ja kestävyyden maineeltaan?
Tosin automaattia ei oiken uskalla ostaa kovin paljoa ajettuna kun ei voi varmuudella tietää onko sitä kunnolla huollatettu.
Toyota ei ole dieselspesialisti, eli tulee mieleen onko LC:ssä sen omia vai jonkin toisen valmistajan dieselitä ja mikä kone riskeeraisi olla murheettomin?
Ulkolaisella sivulla oli alla oleva komeus, joka riskeeraa olla vaikea myytävä.
Toyota, Land Cruiser V8 Dsl - 2010 - 225000 km - automaatti - 30 000 €
Sitten oli alla oleva jo pakettiautoksi ekisteröitynä, jossa takaosan lattia levytettynä etupenkkien selkänokiin saakka jossa sitten matalahko seinä penkkien takana. Tosin aivan liika ajettu ja liian vanha.
Toyota Land Cruiser 80 Wagon 3.0 dsl - 2003: 224672 km - automaati - 13.500 €
- http://www.kapaza.be/fr/toyota/toyota-landcruiser-3-0-lichte-vracht-utilitaire-111205949.htm - SUV_vaihtoehtoja
Wikissä on hyviä yhteenvetoja eri autommallien kehityksestä, face-lifteistä jne. eli ihan hyviä tietopaketteja sen suhteen.
Toyota Land Cruiser Prado: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser_Prado - SUV_vaihtoehtoja
SUV_vaihtoehtoja kirjoitti:
Wikissä on hyviä yhteenvetoja eri autommallien kehityksestä, face-lifteistä jne. eli ihan hyviä tietopaketteja sen suhteen.
Toyota Land Cruiser Prado: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser_PradoHieman korotettu pätkä LC jolla ei varpaat riskeeraa ihan heti kastua ;-)
- http://www.kapaza.be/fr/toyota/toyota-land-cruiser-110723633.htm
Ps. Pikakierros kertoo, että pytävät melko kovia hintoja jo paljonkin ajetuista LC:stä.
Makuaisa ja yksityiskohta, mutta uusimman LC:n takavalot ja erityisesti niiden yläosat ovat melko tökeröt ja hieman irti sojottavat palikat. Edellisessä siistimmät, vaikka eihän nuo ajoa haitattaa.
- https://en.wikipedia.org/wiki/File:2013_Toyota_Land_Cruiser_Prado_(KDJ150R_MY13)_Altitude_5-door_wagon_(2015-07-09)_02.jpg
vs.
- https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/Toyota_Land_Cruiser_(J12)_rear_20100725.jpg
- Ruiseri
Land Cruiser J150 ja sitä edeltänyt J120 (kumpikin Pradon nimellä maailmalla) käyttää Toyotan omaa rivinelos 3 litran dieseliä, joka on koeteltu peli, paljon niitä marinoidaan myös raskaaseen merikäyttöön. Uusimmassa 2016 versiossa se on vaihtunut 2.8 litraiseen ja hieman tehottomampaan mutta "hienostuneeseen" koneeseen. Jos edullista etsii, niin joka tapauksessa on katsottava noin 10 vuotta vanhoja ja yli J120 versioita, jossa niissäkin on vielä satojatuhansia suhteellisen huolettomia kilometrejä jäljellä.
- SUV_vaihtoehtoja
"Toyota Land Cruiser 2.8-litre D-4D diesel price and specification" June 19, 2015
- http://blog.toyota.co.uk/toyota-land-cruiser-2-8-litre-d-4d-diesel-price-and-specification
Osin hankalia hommia nämä autojen vallinnat kun jo ostohetkellä tulee pohtia millainen ko. auto on sitten aikanaan jälleenmyytänä, jääkö käsiin vai lähteekö uuteen kotiin kohtuullisella ponnistuksella.
Nyttemmin on jo, ja edelleen kaavaillaan alueellisia ajokieltoja ja rajoituksia dieseleille ja jatkossa vain tiukemmaksi menee eri EU-maissa ja kaupungeissa. Nykyisin autoa ostaessa joutuu pakosta katsomaan myös päästöarvoja ja Euro-luokkaakin.
Budjettia en on lyönyt lukkoon, mutta jonnekin 15 000e paikkeillle / alle se saisi mieluusti jäädä, ellei sitten venyttele 20ke:n paikkeille, sillä puhtaasti taloudellisesti ajatelleen auto on kovin huono investointi.
Kompromissien kokonaisuus. Ongelmana vanhemmissa ja paljon ajetuissa on niiden huoltorumba kun mm. erilaista alustan osaa ja puslaa ym. kuluvaa osaa yksi toisensa jälkeen tulee vaihtoon, palaa rahaa ja aikaa vaihtoja teettäessään ja sitten jos automaatti kilahtaa, niin vanha auto jo tuleekin eri tyyriiksi.
Toyotan automaattien kestävyysmaoineesta en omaa mielikuvaa.
Oheisen videon hauskojen ukkojen puhumasta kielestä ei irtoa juuri mitään, mutta talvitesti kertoo omaa kieltään, eli kumallakin pärjää aivan mainiosti, vaikka itse en nyt maasto-ominaisuuksia olekaan hakemassa, elutevetokin riittää.
"Toyota Landcruiser vs Nissan X-Trail" (edellisen sukupolven Nissan)
- https://www.youtube.com/watch?v=qxaUf2CtlXM
- Aikapaljonparempi
X5 bemari on aika karsee maasturi ja halvan näköinen kaikinpuolin. Osta mielummin volvo XC90 joka valittiin vuoden autoksi eikä ihme sillä se on ylivoimainen kaikinpuolin. Siihen 2 litran vähän kuluttava hybridi T8 ja 407heppaa vie autoa kivasti eikä kulutus päätä huimaa. Tämä 407heppanen on alkaen 90tonnia. Volvo myös imagoltaa paljon enemmän luxus kun bemari joka tehdään ties missä kiinassa ja venäjällä vai peräti jenkeissä..volvo XC90 on aidosti ruotsalainen ja tehdään myös ruotsin torslandassa.
- Ruiseri
Tässä nyt kuitenkin haetaan 15000 - max 20000€ käytettyä maasturia, joten katse on käännettävä yli kymmen vuotta vanhoihin kärryihin. Vaikka miten hieno tuo Volvo liekään.
- SUV_vaihtoehtoja
Mitä sitä nyt turhaan köyhäilemään ja jäykistelemään jollakin 'ruotsalaisella' Volvolla kun aidon hieno SUV-autokin on saatavilla ... Bentley Bentayga sen tulee olla ... King of The Kings ;-)
*
"Bentley's Bentayga SUV is fit for a king"
- http://www.usatoday.com/story/money/cars/2016/03/18/review-bentleys-bentayga-suv-fit-king/81908018/
:-) - SUV_vaihtoehtoja
Ruiseri kirjoitti:
Tässä nyt kuitenkin haetaan 15000 - max 20000€ käytettyä maasturia, joten katse on käännettävä yli kymmen vuotta vanhoihin kärryihin. Vaikka miten hieno tuo Volvo liekään.
Hieman jos pinistää budjettia, niin saa "yli kymmenen vuotta vanhan" raudan sijaan 2014 Outlanderin kaikilla varusteilla ja automaatilla ;-)
Edellistä korimallia hyvin pidettynä vuosilta 2011 - 2012 löytyy vieläkin edullisemmin.
*
Mitsubishi Outlander III Instyle Automatique 2014 - 45 000 KM - Diese - Automatique - 22 500 €
- https://www.leboncoin.fr/voitures/1023912188.htm?ca=17_s
- SUV_vaihtoehtoja
Alla oleva Belgiassa myytävä vaikuttaa hieman liian hyvältä ollakseen totta (vaikka hyvin siistiltä vaikuttaakin kuvissa: varastettu, kolaroitu, maskattu ymv?) ja auto jo ilmoituksessa kerrotaan exportiksi, eli tuleva huijattu (?) toivotaan mahdollisimman kaukasi. Tuollaisilla laitteilla yleensä myös ajetaan huomattavasti enempi.
BMW X5 3.0 dA xDrive40 MET 80DKM ** EXPORT ** 2013 : 80000 km - 24.999 €
- http://www.kapaza.be/fr/bmw/bmw-x5-3-0-da-xdrive40-met-80dkm----export----111954337.htm- SUV_vaihtoehtoja
Katselin lähemmin ja parhaimmillaan kilometrit saattavat pitää paikkansakin, eli noin 26 tkm / vuosi ja mukaan tullee paikallisen lain vaatima Car Pass, joka on suhteellisen varma todiste kilometreistä. Autokaupan kautta ensimmäiseltä omistajalta huoltokirjoineen. Sinänsä ihan passeli laite.
- http://www.selectyourcar.be/frbe/vehicules/page1?max=10&country=fr&ctype=&manufacturer=5&model=137&build=&price_from=&price_to=&km_from=&km_to=&ez_ab=&ez_bis=&gas=&fart=&doors_grouped=&farbe=&antrieb=&drive=&rims=&radio=&zip=Recherche par code postal&radius=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869