Hinnat nousevat

kysyntäpiikki

80-luvun jenkkifarkkujen hinnat näyttävät olevan nousukiidossa. Onkohan myynnissä olevat priimakunnossa, vai mistä nousu johtuu.

14

131

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevilankku

      nousu johtuu siitä että nuo kestää isältä pojalle...

    • LöytyypiSäilöttynä

      Ne olisi kestänyt "isältä pojalle"jos niistä olisi pidetty yhtään huolta silloin kun niitä tänne tulvi tuhansittain ja voi pojat kuinka hienokuntoisia niistä suurin osa oli tänne tullessaan...
      Mutta kävi niinkuin kävi ja ajettiin kesää-talvea vaan tekemättä niille yhtään mitään,edes huoltoja saati nyt ennakoivaa sellaista tai puunausta&kunnostelua vaan ulkonahan nuo seisoivat ja rapistuivat ilman ruostesuojauksia(ei niissä ollut mitään)pikavauhtia semmoisiksi kuin niitä nyt näkee.
      Kulkevat vinossa johonkin suuntaan,puskurit ruosteessa tai joku" hauska" tarra läikkien päällä/mattaspraylla mustaksi vaan...kuten loppukin auto.
      Kone kolistaa ja savuaa loota viittä vaille valmis,putki roikkuu puoliksi poikki ja sisustus karmeassa kunnossa,kiilto-osat listat..niin missä?
      Kuski olevanaan kova jätkä,kettinkiä piisaa perstaskusta ja ollaan olevinaan ylpeätäkin kun näin romullakin voi vielä ajaa,onhan se Amerikkaa viimeisen päälle..
      Aikansa viimeiset takavetoiset ja perinteitä henkivät,monesti mallisarjojen kallein korimalli hyvin vähän valmistettuja kpl määräisesti enää.
      Liian hienoa tuotiin junteille,entisöippä nyt se uuteen loistoon=maksaa pikkasen £££....
      Ovat hyvinkin harvinaisia jo kotiseuduillaankin,löydäppä sieltä moinen ja rahtaa tänne niin ei ihan halpa operaatio.

      Onnellisia ne jotka älysivät säästää,hoitaa ja säilöä jonkun Colony Parkin,LTD,Electran,LeSabren,Parisiennen,Custom Cruiserin...ihan jopa Caprice Classicinkin ja kyllä päät kääntyy sekä niitä muistelijoita piisaa:mullakin oli joskus tälläinen....myin pois..vei bensaa liikaa..Hiaceen vaihdoin taas...ei toiminut..
      Jopa minimaalisesti ajettuja tuli ja Dieseleitäkin jotka nykyään tosi harvinaisuuksia enää löytää ehjinä omin konein mutta niitäkin on ja nykykonstein helppoja pideltäviäkin koska ei ne kaikki levinneet ha tai STW koreissa ja MR kuosissa ei Dsl verojakaan.
      Orkkisautoja vähän ajetuin Dieselein löytyy yhä USA:sta!
      Enempikin V6 bensaversiot kartettavia,ne aivan alimitoitettuja noin isoon Sedan/STW koriin olipa kyseessä mikä GM tahansa,sama peruskori.

      Hienoja vehkeitä,luksuskyytiä ja jopa osa tuli luksusvarusteinkin,nythän moisen saisi henkilöautoksi muutettua kohtuuhintaan mutta mitäs järkeä liikkuvia romukasoja on enää muuttaa kuin uusiokäyttöön muitten jo sinne menneiden seuraksi.
      Mitään ei opittu=)

      • OiniitäSTWaikoja

        Ikävä kyllä niiin totta....


      • hyväkyytieipäsilti

        Sehän tässä huvittaakin, Suomessa nuo ovat jotain oikein Ameriikanmiehien rokkiautoja. Valmistusmaassaan noilla kulki lähinnä perheenäidit kauppaan ja asioille. Siis joskus 30v sitten!!!


    • Linttaromuja

      Niinpä on kuin kirjoittelet!
      Suomi poika sai liikaa herkkua kerralla kun oli aiemmin suosta nostettuhin romuihin,vanhoihin takseihin,mustiin ex edustusautoihin ja tee-se-itse palapeleihin tottunut jenkkipeleissä ellei päässyt käsiksi niihin harvoihin parempiin Suomi USA auto herkkuihin,tahtoivat maksaa kylläkin enemmän kuin duunari kykeni yltämään ja kunto,varusteet ja vuosimallikin oli sitten se mitä oli:Ota tai jätä,ainut mistä valita jos moista himoat,hinta on tämä eikä orkkisosia saa sitten mistään ellet Ruotsista etsi ,sukulaisia USA:ssa ,lennät itse sinne loma/osareissulle.
      Vanhat Valiantit,Dartit ja Americanit riitti ihan hyvin,4 ovea ja rattikarahka 6sella tarpeeksi täällä,parempiosaiset tosi harrastajat sitten päätyi vähempiovisiin ja enempi sylinterisiin ja pitelikin niitä paremmin kun maksoivat isoja rahojakin mitä taasen piilofarmaribuumin alkaessa ei tarvinnut enää olla ja päätyivät tyystin vääriin käsiin ryyppyautoiksi ja todellakin putkifirman tai raksamiehen pakettiauton korvikkeiksi.
      Samoin kävi muuten uustuotujen yli 25v Vintage jenkkien kanssa ja läjäpäin rahdattujen uusien Camaro/Firebirdienkin,Vanien,Pick Uppien ym kanssa.
      Kaukaa piti tänne asti tuoda paalattavaksi pika pikaa.

    • enmyyvielä
    • HaavekuviaSori

      Pientä Faktaa hinnoista ja siitä mitä pyydetään ja millä saa myytyä tosielämässä kohtuuaikaan ellei vuositolkulla myytävänä palstalla tarkoitus pitää.
      Suomessa,vaikkapa nyt Fiero,olipa kyseessä miten hieno yksilö tahansa ja vaikka se on harvinainenkin täällä ja nätti automallikin niin tosiostajaa on turha kuvitella löytyvän "kymppitonnillakaan"ja USA hintoja täällä on ihan turha tuijottaa ellet aio myydä sitä sinne=rahdata se siis USA:aan tai rahdata se ostaja sieltä tänne!
      Kompaktin ja "liian uuden",valitettavasti ilman sitä V8 olevan 4syl tai V6 Fieron kohdalla ainakin toivoton ajatus USA ostajista joka voisi toteutua jonkin klassikon kohdalla mutta silloin puhutaan hienoista orkkiskuntoisista siipiautoista tai maching muskeleista,ei muista, ellei kyse superharvinaisesta projektista tyyliin 50 luvun avo Eldorado/Skylark/letter serie 300 tms.
      Ruotsiinkin saat myytyä jonkin klassikkoajan 50-70 luvun hienon yksilön mutta ei Fieroa eikä mitään noin tuoretta USA autoa koska ne sielläkään maltaita maksa ja siellä niitä vasta onkin...
      Saat siis pitää hienon ja varmaan hauskankin pelisi ,mutta jos aiot saada sen euromuotoon ilman mitään vaihtohärveleitä niin alle 10 tontun reilusti mennään,valitan.
      Jopa 80-luvun Corvetteja,Firebirdeja,Camaroita ja Mustangeja saa suoraan sanoen puoli-ilman jos myyjällä hätä päästä eroon ja käteisellä ostat,ostajia on paljon vähemmän kuin myytäviä autoja ja niissäkin rutkasti valinnanvaraa mitä kukin tahtoo!
      Nuorisoa ne ei kiinnosta,vanhempia harrastajia yhtä vähän joten vaikeita myytäviä ikäluokaltaan ovat,varsinkin kun juuri moisia helppo hakea itse vaikka Ruotsista,Saksasta tai klikata Ebaysta lähes uskomattoman hienoja yksilöitä.

    • kiertopalkintojaReppanoi

      Wanhat romut poistuvat liikenteestä ja menevät paali, eli saatavuus vähenee ja aina löytyy niitä jälkeen jääneitä jotka haluavat leikkiä noilla menneen ajan laitteilla ja maksavat niistä järjettömiä hintoja pettyäkseen jälleen kerran ja eikun kiertoon takaisin.

    • Luonnonlaki

      Niinhän se on kuule veliseni kaikkien tavaroiden kohdalla ihan antiikista kun puhutaan!!
      Vanhat peltiset purkit kiinnostaa olipa sitten öljy,pipari tai kahvi ollut alunperin täytteenä,noin esimerkiksi.
      Huonekalut,taulut,radiot,lamput,lasitavarat...tai mopot,mp,autot jne,ainut joka ei vanhempana oikein enää arvoaan nosta on vanhat eukot eikä oikein ukotkaan.
      Koska nykyaikana tavara kuin tavara on kiinalaista tai sitä vastaavaa laadutonta kertakäyttöistä sontaa niin parempia aikoja muistellaan ostamalla sitä aikoinaan kunnolla tehtyä ja persoonallista tavaraa jonka voi ja kannattaa jopa korjata.
      Kaikkea vanhaa ei tietenkään kannata säästää ja kunnostella,mutta parhaat palat kylläkin olipa kyseessä ajopeli tai käyttö&koriste-esine.
      Yhä enemmän löytyy ihmisiä jotka haluavat lopettaa kertakäyttökulttuurin ja kierrättää,tuunata ja nauttia vanhoista kauniista esineistä joko hyllyyn keräämällä,talliin( kunnostettavaksi/ajoon) tai vaikka ihan arkiseen käyttöön vaikkapa huonekalut ym.
      Koska suurin osa vanhoista tavaroista on enemmän tai vähemmän tuhoutunut luonnollisen poistuman kautta=arvo noussut koska enempää ko tavaraa ei enää tule,päinvastoin ajan myötä.

      • gergergr

        Tässähän se tuli. Sama ilmiö havaittavissa kaikessa aikanaan arkisessa käyttötavarassa, mikä on nyt myöhemmin havaittu säästämisen arvoiseksi.


    • haaveoletuksia

      Nettiautossa 80-luvun jenkkifarkut ovat pitkään myynnissä. Samat autot ovat samoilla hinnoilla kuukausien ajan myynnissä. Myyjät eivät siis tiedä autonsa oikeaa arvoa, koska eivät saa kauppoja aikaiseksi. Suurin osa on rävellettyjä romuja, joista pydetään pari tonnia. Oikea arvo olisi ehkä 500 €. Joistakin autoista pyydetään jopa yli kolme tonnia, oikea arvo olisi 1500€.

    • Vaappulintta

      Mikä on "oikea"arvo onkin sitten vaikea määritellä ja millä perustein?
      Jos perusteena on kunto niin arvokin niillä nollaluokkaa kuten romuraudan hintakin joka hyvin alhainen.
      Harvinaisuus?Onhan hyväkuntoinen helmi harvinainen,romuja piisaa vieläkin sadoittain kenelle moinen sitten vaan kelpaa on eri juttu sitten.
      Näköjään niitäkin löytyy mikä ihme koska liikkuva moinen romukasa on enempi säälittävä kuin omistushalua herättävä mutta näköjään niistä voi pyytää kolmea ja ostaa huutokauppakeisarin tyyliin reilulla tonnilla,max se 2000 ehdottomasti.
      Siinäkin kova hinta romulle joka pitäisi täysin pistää lihoiksi ja tilata puoli autoa varaosina GM dealerilta,mutta joillekkin tuo romukin riittää "Amerikaksi".

    • totuustuleetässä

      Nettiauton pyyntihinta on eri asia kun auton tosiasiallinen "arvo". Aina on jonkin auton "arvo" mukamas lähtenyt nousuun sillä perusteella, että on vaan sattumalta eksynyt Nettihautomoon monta utopistista hintahaaveilijaa tai esittelijää jolla "auto ei ole pakkomyynnissä". Noilla losseilla on sen verran arvoa edelleen mitä joku suostuu maksamaan. Pätee moniin muihinkin autoihin Suomen markkinoita ajatellen. Jotka ovat "klassikoita".

    • 289miles

      Kyllä itsekin oon ihmetellyt kunnon rapautumista kun silloin 80-90 luvun taitteessa niitä tänne tuli ne oli 2-10 vanhoja. 2000luvun alussa hyvin moni niistä jo todella huonossa kunnossa.
      Itellä ollut kaksi 83 ja 85 Chevy. Vanhempi noista löytyy vieläkin. Hieman rapistunut Tämäkin jo mut kyllä tuolla ajetaan varmaan pitkät matkat. Hinta nyt 2000€ 10vuoden päästä tuplat? Triplat? Tuskin Myyn koskaan jos säilytystilaa löytyy aina talveksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4165
    2. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2303
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      999
    4. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      861
    5. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      860
    6. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      854
    7. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      831
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      785
    9. 36
      776
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    Aihe