Kunnollisia naisia ei ole

normimies36

Kyllä on vaikeaa löytää normaalipainoinen kunnollinen nainen joka ei ole masentunut tai eiole ekä ikkunan alla huutamassa tai naista joka ei käytä kymmentä eri lääkettä. Onko tämän maan naisen todellakin niin sairaita sen taki että joku exä mies on kohdellut kun rättiä. Ramppaavat milloin missäkin lääkärillä ja ovat itkuherkkiä.
Vaikeeta on olla normaali mies sairaiden naisten joukossa.

25

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesulkomaalaisenkanss

jos tuo aloitus oli turhautumisesta aiheutuvaa niin annan vinkin, katso ulkomaalaisia naisia tässä maassa. Siellä on varsin pirteitä ihmisiä joilla on myös halu pariutua. Ja heidän seulansa ei ole niin tiukka kuin suomalaisilla. En tarkoita että mikä tahansa kelpaa mutta heitä vältellään myös suomalaisten miesten taholta joten ei heilläkään ole helppo pariutua.

Nainen on nainen, oli synnyinmaa mikä tahansa ja ihmisillä on tarve pariutua.

jos aloitus oli vain perus luokkaamistarkoituksessa, voit vetää itsesi valitsemaasi paikkaan.

• normimies36

Ulkomaalaiset naiset on ihania mutta niitä ei ole saatavilla. Netistä niitä ei löydä helposti. Suomi naiset on tosi vaikeita lähestyä kun tuntuu että niillä ei ole kaikki kotona ja ongelmia enemmän kun valtiolla. Haluaisin normi naisen jolla asiat kunnossa ja joka uskaltaa heittäytyä ja tutustua kunnolla.

• Mietipä

Ettei Suomi miehissä olisikin se ongelma?

• hyihyi

oike panomies

• kulkirinen

On niitäkin. Minulle osui kohdalleen nainen, joka on aivan tavallinen, ei mikään fitnessjutta, vaan itsestään huolehtiva ja tositavallinen nainen. Tietysti elämänasenne on hällä kohdallaan ja voin sanoa, että kyse on ihan luonteesta ja elämänkatsomuksesta. Hän otti minut elämäänsä avosylin ja on myös onnellinen ja sen kyllä huomaa hänestä, vaikka elämässä on jokaisella oma historia ja nykyinenkin vaikeuksineen.

Mutta olen aloittajan kanssa aikalailla samoilla linjoilla. Tapasin n. 2,5 vuoden aikana noin 10-15 naista ja olin jonkun kanssa jonkinlaisessa suhteen yrityksissäkin, niin sairauksia oli paljon 30 naisilla. Osa eli kuitenkin niiden kanssa niin luontevasti, että ei ne minua vaivannut. Mutta huomasin ikävänmonesti, että nainen avoimesti ja kuuluvasti haki suhdetta, mutta oli niin läpeensä katkera ja pettynyt entisiin suhteisiin ja miehiin, että tuntui, kun se olisi ollut jotenkin minun vika... Johonkin pisteeseen asti ymmärrän kyllä, että varovainen saa olla tässä maailmassa, mutta jos todella jotain ihmistä vierelleen, on se otettava siihen vilpittömästi ja pantava vaan se oma itsensä likoon. Minusta tämä on ihan verrattavissa lottovoitosta haaveiluun...Ennenkuin edes voi haaveilla lottovoitosta, on se kuponki ostettava, koska se on minimivaatimus...yksi rivi vähintään on ostettava, että on se 1:15 000 000 mahdollisuus voittoon. Sitten voi vasta haaveilla...

Moni nainen tässä matkanvarrella halusi perusmiehen, jolla on oma elämä hallussa ja kaikki suhthyvin kunnossa kaikinpuolin. Lisäksi oli sitä ja tätä toivetta, mutta ennenkaikkea oli se kainalopaikka ja hellä ihminen saatava. No enemmän kuin usein vakavemmista suhteenyrityksistä kariutui siihen, että se kainalopaikka olis pitänyt saada ilman mitään vastakaikua... Itse oltiin lähes tunteettoman kylmiä ja pelättiin jotain hyvää tunnetta, odotettiin kynsiä purren, että milloin tääkin pettää, lyö, juo tai heittääntyy välinpitämättömäksi... Ja siinä kävi sitten niin, että nostin kytkintä.

Kenenkään naisen kanssa en mistään riidellyt ja kaikkien kanssa tulisin juttuun vieläkin. Osan kanssa olenkin vielä yhteydessä ihan nykyisen tietäen heistä, mutta ei minua enää saisi noista yksikään vakuuttuneeksi, että haluaisin ikinä elää heidän kanssaan. Mutta toisaalta aloittajalle sanoisin neuvoksi, että jokainen näistä naisista on ollut korvaamaton kasvattaja minulle ihmisenä. Että elä luovuta, vaan tutustu niihin naisiin, niin opit enemmän ketä etsit ja kuka sinä itse olet. Kun se oikea tulee vastaan, niin se loksahtaa kerralla. Ja varmaan sama kyllä koskee myös naisia, luottakaa itseenne, olette juuri sellaisenaan parhaita, kun olette. Jokaiselle ihmiselle takuulla löytyy oma kulta, jos vaan haluaa sitä kovasti. :)

• Luulisin, että nuo aiemmin tapailemasi naiset, jotka eivät oikein kyenneet antamaan vastakaikua, eivät olleet käsitelleet aiempia kariutuneita suhteitaan vielä kunnolla loppuun. Voi olla, että he tavallaan testasivat sinua: onko tämä mies minusta niin tosissaan kiinnostunut, että haluaa tutustua vaikka olenkin vielä vähän rikki ja epävarma.

Toisilla ihmisillä nyt on vain tapana siirtyä eron jälkeen elämässään eteenpäin nopeasti, jotta erotuska loppuisi / aikaa ei tuhraantuisi / jotain muuta vastaavaa.

Tunnistan kyllä tuon eteenpäin menemisen tarpeen itsekin ja välillä tulee kyllä kova hinku laittaa treffiprofiili vetämään. Mutta onneksi minulla on tapana miettiä ennen kuin toimin, sillä tiedän, etten ole vielä siinä kunnossa että voisin ottaa jonkun avosylin vastaan elämääni. Ehkä jokin laastarisuhde vastaavassa tilanteessa olevan ihmisen kanssa voisi toimiakin, mutta tätä pitäisi sitten etsiä vähän eri asenteella kuin elämänkumppania.

• allekirjoitanedel

Olipa todella hyvä kirjoitus kulkurinen! Vau. Voin allekirjoittaa lähes joka kohdan. Minä en tiedä, että olenko sitten liian herkkä ja miehille on paha jos kyynelehtii. Itse en kärsi siitä ja koen kaikki tunteet tasapuolisesti tärkeiksi. Lääkitystä ei koskaa ole ollut, pidän puhumista ja kommunikoimista sekä kaiken sellaisen tekemistä mistä saa iloa, niin tärkeämpänä.

Mutta ongelma on myös se, että kun kohtaa miellyttävän miehen, kenen kanssa jakaa asioita, niin tulee ikään kuin sain "lottovoiton" vihdoinkin ja ikäänkuin tulee kaikki huojennus ja se voi purkautua itkuna. Johon yksikin totesi "erostasi taitaa olla liian vähän aikaa?"( 4 vuotta). Mutta ei hän lähtenyt tutustumaan minuun todella ja olen perusluonteeltani tosi iloinen ja positiivinen ja sosiaalinen.

Ja olen kyllä hieman rikki, koska se jokin puuttuu ja olisipa sydän ehjä, ja se toinen puoli ainakin suht lähellä, niin elämän voisi kokea vielä antoisampana. Mutta nyt mennään tällä hieman vielä haavaisella versiolla - nyt ystäviä tapaamaan...
        Mukavaa viikonloppua kaikille, jotka tässä sivustossa kävivät!

• ruma--nainen

Silloin kun hain netistä seuraa olin aina normaalipainoinen ja terve kaikin tavoin, mutta jos ulkonäkö mielletään sairaudeksi niin ehkäpä se oli syy ettei yksikään mies ollut kiinnostunut. Tosin mies ei edes päässyt ottamaan selvää edes luonteestani kun jo mut autostaan nähtyään kurvasi renkaat vinkuen pois.

Joten kyllä tuo miesten höpinä naisen luonteesta tai terveydestä on yhtä tyhjän kanssa kun ulkonäkö kumminki ratkaisee. Ilmeisesti sitten aletaan miettiin henkistä puolta ja terveyttä jos rivissä on kaikki naiset saman tasoisia ulkoisesti niin pitää sitten olla jou miten valitsee.

• Tuhkimonainen

Suomalaiset miehet ovat yleensä ujoja. Siinä ongelma. On meitä normaalijärkisisiä - ja painoksia naisia pilvinpimein. Eikä ikäkään vielä paina.

• nainen36-

Kunnollisia miehiä ei ole. Kaikki sellaisia hulluja, alkoholisteja, huumeita käyttävät ja väkivaltaisia ja muuten vaan mielenvikaisia. Luulevat olevansa hurmaaviakin kun juovat joka viikonloppu kännit. Tuskin miehet tietää mitä parisuhde tarkoittaa, pitäis ehkä kirjoittaa paperille mutta eivät osaa edes lukea jos etsin normaalia rauhallista miestä jolla muitakin harrastuksia kun juominen niin ei löydy.

• kaikki-

seksivonkkajat

• kulkirinen

No ensin vastaan Stellaria81;lle. Ei minulla ainakaan ollut tarkoitus ottaa mitään laastaria. On totta, että alussa en ollut valmis, vaikka siltä tuntui. Mutta se ei ollut kiinni siitä, että olinko käynyt läpi entisen suhteen, vaan siitä, että mitä halusin nyt ja millainen ihminen olin nyt. Itse tunnut käyvän sitä myös ja se on fiksua myös noin, että sitä pohtii itsekseen, toinen tapa on tutustua käytännössä, miten nyt itse satuin tekemään. Ehkä minulla kävi tuuri siinäkin, että kohdalle ei sattunut tälläistä naista kuin nyt ja osasin arvostaa hänen hyviä piirteitään. Mutta jatka tuolla linjalla.

Ruma-naiselle: Tottakai ulkonäöllä on jotain väliä, mutta törmäsin ihan samaan ajatukseen kuin sinäkin. Minunkaan sisintä ei kukaan tuntunut ymmärtävän vaan sain jo treffipalstalla pakit aina kun valokuvan laitoin. En pitänyt itseäni rumanakaan, mutta en myöskään komeana ja sharmikkaana. Itsetunto alkoi olla jo nollassa, mutta totuushan on, että tässäkin ainoa vaihtoehto on olla oma itsensä ja tyytyväinen omaan itseensä sellaisena kuin on. Siitä se lähtee, ei muista. Vaihdat nimimerkin ensialkuun ja sitten opettelet sanomaan peilin edessä itsellesi, että olet omana itsenäsi maailman paras, sinuja ei ole muita parempia ja alat arvostaa itseäsi ja kaivat sen tyytyväisyyden mukanaan tuovan hymyn kasvoille. Itsestä ainakin tyytyväisen naisen hymyä ei voita mikään.

Tuhkimonainen: Joo, varmaankin näin, mutta itse kun en kuulu tuohon gategoriaan, niin monesti tulikin vastaan sitten se, että pikkuisen alun jälkeen tarinoissa monet säikähtivät minun suoruutta ja syvällistä tapaa tutustua. Kerron nyttenkin nykyiselle naiselle avoimesti ihan kaikki tunteet. Jos vastaanottaja ei ole valmis tälläiseen, niin sekin ahdistaa. Eli kannattaa varautua, että joku ei olekaan ujo, vaikka siltä näyttäisi. Mutta tärkeintä kai on, että oikeasti myö kaikki ollaan ihmisiä ja ihmiset perustavanlaatuisesti on hyviä toisilleen, on vaan väärinymmärrettyjä tunteita ja asioita, eli kommunikaatiota pitäisi saada paremmaksi.

No nainen 36: Perusyleistystä, johon oisin voinut kirjoittaa vastakaneetin joskus, että ei ole kunnollisia naisiakaan, että on epäluuloisia, itsevarmuuden kadottaneita, itseään sääliviä äkäisiä kälkättäjiä vaan. Mutta ei sen toteaminen mitään helpottanut. En paennut vuorille ja ruvennut munkiksi. Edelleen halusin naisen vierelleni.

Mutta yhtä kaikki....Lopettakaa suotta vastakkaisen sukupuolen yleistävä mollaaminen ja miettikää vaan ihan itsenne kautta asioita. Te ette loppujen lopuksi mitään menetä, vaikka tutustutte useampaan ihmiseen ja opitte huomaamaan mitä muissa on ne tärkeät piirteet.

• ruma--nainen

Kyllä mä olen niissä kuvissa joita olen lähettänyt yleensä hymyillyt ja myöskin treffeillä kun ollaan tavattu, mutta ei se ole tilannettani yhtään koskaan parantanut. Ja kuten kirjoitin tuolla niin hymyilin ja heilutin kättä kun treffikumppanini tuli autolla paikalle, mutta eihän tää kaveri suostunut edes autosta nousemaan vaan kurvasi paikalta niin kovaa kuin ikinä pääsi renkaat kirkuen.

Kyllähän mä olen ikäni peilin edessä sitä hokenut, että olen ihan hyvä omana itsenäni kun olen ulos lähtenyt esmi. kauppaan, mutta aika äkkiä olen pudonnut maanpinnan alle kun ensimmäiset vastaatulijat ovat haukkuneet tai ilkkuneet.

Eli mun tapauksessa ei auta itsensä hyväksyminen peilin eikä minkään muunkaan edessä kun totuus on kuitenkin toinen eli ei mua pidä yksikään mies kiinnostavan ulkoisesti. Ja voit uskoa, että olen KAIKKI konstit elämässäni jo kokeillut.

• kulkirinen

No oletko ollut täysin rehellinen kertoen mittasi ja ottanut kuvan kokonaan itsestäsi?

Itse muistan tapauksen, kun treffattiin, niin pieni ylipaino oli aika suhteellinen käsite ja kuva oli kuulemma otettu 4 vuotta ja 30 kiloa sitten!!! Olin myös kääntyä kannoillani ja järkytyin. Mutta en oikeastaan sen ulkonäön tai koon vuoksi, vaan että tunsin olevani petetty pahemman kerran. Kuitenkin jäin treffeille ja tosi mukava nainen oli, mutta jo tuo selkeä huijaaminen jäi niin päällimmäiseksi ajatukseksi ihmisestä, että siitä ei sen enempää olisi voinut tullakaan.

Itsekään en ole mikään adonis, enkä sharmantti urho, niin en kuvittele saavani mitään mallinaista, enkä haluaisikaan. Mutta pitää olla tyytyväinen nainen itseensä. Jos valehtelee jossain deittisivuilla itsestään, ei ole itsevarma, eikä se itsevarmuus sitten näy muutenkaan. Treffit sovitaan melkein metsätielle ja pimeeseen aikaan....

Sinun pitäisi nyt vaan oikeasti kaivaa se kauneutesi esiin ihan omassa päässä. Se että haluat hymyillä peilikuvallesi ja iskeä silmää. Kun sinä pidät itseäsi naisena isolla ännällä, voit marssia treffeille ja jos kanditaatti vieläkin kurvaa karkuun, niin naurat vaan tyhmälle, että etpähän tuollaisessa mitään menettänyt. Rakennat itsetuntosi ihan oman ajatuksen avulla, et muitten mielipiteiden perusteella. Se joka sinua arvostaa ja sinusta pitää, saa taatusti kyllä rakkautta ja arvostusta. :)

• valtiatarko

Masennus tuntuu olevan nykyään vähän sellainen muotijuttu. On niin helppoa laittaa asiat,joiden eteen ei ole jaksanut tai viitsinyt nähdä vaivaa masennuksen syyksi. Ja nyt en tarkoita, ettei niitä oikeasti masentuneitakin ole!
      Itselläni on takana pitkä ja vaikea(väkivaltainen) avioliitto, on jalkavamma ja elämä vähän käymistilassa, mutta en tunne olevani masentunut. Pidän yhä huolta itsestäni, yritän pukeutua kauniisti ja ennenkaikkea arvostan itseäni.
      Jokaisella on varmaan kaapissaan jo niitä mörköjäkin, ainakin vähän iäkäämmillä ihmisillä, mutta on kiinni ihan itsestään kuinka paljon antaa niiden vaikuttaa elämäänsä.
      Minä en ole kaunotar enkä laiheliini ja tuo jalkavikakin näkyy ulospäin. Mutta kummasti on treffiseuralaiset seurassani viihtyneet. Ehkä se johtuu siitä, että pukeudun tavalla, jonka luulisin heitä miellyttävän( tosin pukeudun niin oman itsenikin takia), käytän korkokenkiä(vaikka on vamma, ei tarvitse näyttää tylsältä) ja arvostan seuralaisiani.
      Samaa odotan miehiltä.

• kunnollisenmiehennainen

Normaalipainoinen, kunnollinen nainen, joka ei ole masentunut tai muuten sairaalloinen ei tietenkään löydy toiselta kierrokselta, koska hän on yhä ensimmäisessä liitossaan - ja miksi ei olisi, jos on kunnollisen miehen joskus löytänyt.

• hyvän-miehen-vaimo

Olen sairaaloisen lihava, masentunut ja muutenkin mt-ongelmainen silti olen edelleen kunnollisen miehen kanssa ja ensimmäisessä avioliitossani edelleen. Miehen täytyykin olla todella erikoinen jos kestää kaltaistani naista. Jaksaa tukea kaikesta huolimatta ja rakastaa. Jatkuvasti sanon silti, että olen liian huono vaimo, että jätä mut tai itse uhkaan lähteä joka ainoa poäivä, mutta mies ei anna periksi. Niin ja olen lihavuuden lisäksi olen vielä ruma ja parasta ennnennki päivä jo aikaa sitten mennyt umpeen.

• sdgh3

Mies vaan tietää ettei saa parempaa, ja ei halua luopua pillusta

• hyvän-miehen-vaimo
        sdgh3 kirjoitti:

Mies vaan tietää ettei saa parempaa, ja ei halua luopua pillusta

Miehenikin sanoo noin minulle, että ei saa parempaa, mutta jatkaa sitten, en saa sua parempaa koska olet jo maailman paras miksi vaihtaisi huonompaan. En kyllä ole vuosiin antanut sitä pilluakaan en minkäänlaista seksiä koska en vain kykene enää. Siinä sitä on tosiaan ihmettelemistä miksi mies roikkuu minussa, vaikka on minua monta tasoa parempi, on normipainoinen, sporttinen ja henkisesti ja fyysisesti terve sekä saisi naisia halutessaan. Ehkä vielä enemmän ihmettelen kun mieheni seurusteli ennen tapaamistani todellisen kaunottaren kanssa, mutta laittoi suhteen itse poikki, ei tosin minun takia vaan muiden syiden vuoksi.

Koko ajanhan olen patistanut häntä etsimään uutta naista, minusta ei ole enää normaali eläjäksi ongelmieni vuoksi. Kaikesta huolimatta olen huomannut, että kaikkein kateellisimpia ollaan naisille jotka ovat rumia ja lihavia, muutta onnistuneet saamaan kumppanin. Kohdallani tämä on ollut jatkuvaa nälvimistä. Kerran työpaikalla kuulin erään naisen sanovan minusta kaverilleen "mitä sen mies oikein näkee siinä, en voi käsittää" usein myös sanottu "minkähänlainen mies tuonki on huolinut". Oikein tultiin kotiani katsomaan onko minulla varmasti aviomies kun eivät meinanneet millään uskoa. Ja mikä törkeintä monet naiset kuvittelee, että jos miehellä on ruma ja lihava vaimo niin miehen voi vähänkään paremman näköinen vieras nainen iskeä ihan leikiten, tätä on paljon yritetty avioliittomme aikana. Mieheni ei silti ole sortunut tähän päivään mennessä kertaakaan, tästä naiset kertakaikkiaan raivostuvat jos pakkeja annetaan ruman vaimon vuoksi.

Olen saanut melkoisesti vihamielisyyttä naisilta ja joiltain miehiltä. Varsinkin sellaiset ovat osoittaneet eniten kateutta jotka eivät itse ole onnistuneet saamaan parisuhdetta tai sitten sellaiset joiden avioliitto on rikkoutunut pikku asioiden vuoksi kuten iän mukanaan tuoma rupsahdus on joillekin miehille tai naisille liikkaa ja heti lähdetään varsinkin jos avioliitto on perustunut pitkälti pinnallisiin asioihin. Toinen syy ollut monesti se kun lapset ovat lähteneet kotoa huomaa pari, ettei heillä ole enää mitään yhteistä. Sitten nää tapaukset joissa ollaan todella itsekkäitä ja halutaan vain kokeilla kuinka olisi vientiä seksimarkkinoilla etenkin se kuinka vetoaisi vielä itseään nuorempiin.

Monilla unohtuu silti se, että tapaamisemme aikoihin olin vielä nuori, normpainoinen ja suht nätti joten mies ei ole mikään läskifetissi. En myöskään ole varakas. Mies on sanonut, että tavatessamme ei ollut tietoinen, että tulen jossain vaiheessa kärsimään mt-ongelmista joten se olisi ollut ainoa syy olla tutustumatta minuun.

• ukkopuussa

Itse olen päätynyt jättää treffipalstat, hetki vielä pitää jatkaa kun tuli maksettua parin viikon plussa, tämä jakso kun loppuu poista profiilini enkä uutta ikinä enää tee.
      Syy, jotenkin nuo eronneet ja sinkuiksi itseään kutsuvat joilla lapsia kuitenkin on, en tiedä onko siellä ainoatakaan oikeaa sinkkua jolla ei lapsikatrasta olisi. Kaikki naiset vaikuttaa hankalille tyypeille, missä ne normaalia elämää viettävät joilla olisi edes vähän jalat maanpinnalla.
      On jos minkälaista ongelmaa, ihmeellisiä vaatimuksia miehelle.
      Tämä siis 50-65 naisista, ihmetyttää eikö noissa todellakaan ole ainoatakaan normaalia ihmistä!

• ainauusiakka

sanos muuta, ukko halua 20v.- 15v. nuoremman akan,

• ukkopuussa

Ukkopuussa haluaa samanikäisen kun on itsekin -2-3 vuotta.
        Usko nyt jo.

• jäinmiettimään

Hei, tarkoitatko ukkopuussa, että etsit ikäistäsi oikeaa sinkkua eli 50-65 vuotiasta naista, jolla ei ole lapsia (siis aikuisiakaan?). Ja mitä mahdat tarkoittaa normaalilla? Se jäi kiinnostamaan. Mitkähän mahtavat olla mielestäsi ihmeellisiä vaatimuksia? Vaikuttavat hankalille? Mikä saa heidät vaikuttamaan hankalilta?

• montakoukkoa

eli 50v.- 65v. naista hmm. samanikäisen -2.3 vuotta

• lasdföafjöjas

joku valitteli ettei ulkomaalaisia naisia löydy, Badoo oli siihen ainakin jossain välissä ratkaisu. Kävin jopa Pietarissa treffeillä sitä kautta. Treffit meni sinällään hvyin mutta valokuvat oli "vähän" modattu joten juttu ei jatkunut. Mutta kiva tyttö.

Samoin Suomessa asuvia ulkomaalaisia siellä on paljon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10862
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      7303
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5344
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      67
      5122
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4618
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4093
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2948
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2875
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2380
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      36
      2164
    Aihe