Vaahteran lehdet

Kyllästynyt5

Kinnarissa eräässä omakotitalossa pinotaan vaahteroiden lehdet rinnetontin rajalle,josta ne pölähtävät tasaisin väliajoin tien yli vastapäisen taloyhtiön ovensuihin. Viimevuotista lehtiä
Tulee vielä ja uusia tulossa. Voiko tästä jonnekin valittaa?

9

245

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeeNiistäKompostia

Niin kenen tontilla vaahterat kasvavat ja kuka ne on istuttanut?

• kyllästynyt5

Istuttajasta ei ole tietoa, ovat aika vanhoja puita ja niitä on paljon tiiviissä rintamassa.
        Kun näin viime syksynä talon asukkaat haravoineen, luulin että hoitavat homman, mutta kasasivat ne tien lähelle. Tämä voi tuntua jostakin vähäpätöiseltä. Erä lehtiä pölähtää tasaisin väliajoin. Oman taloyhtiön tontilla on reilusti haravoitavaa itselläkin.

• REPUSKAHa

Sopikaa keskenänne, ääliöt

• Lehdetön

Tällaisia tilanteita varten on kelsitty lehtipuhallin. Heti kun naapuri on koonnut lehdet kasoihin voitpuhaltaa ne takaisin pitkin naapurin tonttia.

Meillä sama juttu, länsi-pohjoismyrskyt tuo naapurin puolelta lehdet meidän ovelle. Emme ole kuitenkaan puhallinta käyttäneet vielä. Uudet asukkaat onneksi kerääävät lehdet pois.

• AloitaAinaKunnonRiita

Voi elämä sentään noita vaivoja. Meillä naapurin puolella rajaa kasvaa todella iso haapa, jonka kaikki lehdet putoavat meidän nurmikolle. Pitäiskö ruveta riiteleen naapurin kanssa ja käskeä ne meidän pihaa haravoimaan? Se puu kasvoi siinä jo ennen kuin oli koko naapuria, mut mitä v... kunnon riita pitää saada aikaan.

Ootko koskaan ajatellut, miltä meidän kadut ja pihat näyttäisivät, jos niitä puita ja pensaita ei olis ollenkaan? Olis sellainen neuvosto-venäläinen tunnelma. Sun kannattais varmaan hankkia jotain rauhoittavia lääkkeitä.

• Jäkissi

Naapurinne on älykäs. Heidän ongelmansa poistuu

• rauhallinennaapuri

Ennen naapurit teki yhteistyötä pihojen ja teiden kanssa tai sitten antoi tarvittaessa olla toisen rauhassa ilman pälyilyjä.
      Nykyään revitään perse lähiöissä heti vaikka ei olisi edes aihetta ja riitaan riittää puu, melu, valot, hienompi auto jne.
      Itse en tee mitään muuta kuin puuhastelen, kuuntelen lintujen laulua ja ihmettelen..kunnes yhtäkkiä muija mölyää 100 desibelin voimalla sisälle tms.
      50 vuotta ollaan oltu naapureina ja sama meno jatkuu, jollain tasolla ihmetellään toisiamme, mutta samanlaisia ollaan vaikka voissa paistaisi.

• AnorakkiArska

Periaatteessa on niiin, että kiinteistönomistaja voidaan velvoittaa poistamaan omista puista varisseita lehtiä myös naapurin puolelta, jos vaivaa kohtuuttomasti. Mikä sitten on kohtuutonta, onkin jo toinen juttu. Asiasta kannattaisi puhua naapurille, ja jos menee herne nenään, niin rentona vain ja lopetetaan päivää-sanominen.

• kyllästynyt5

Kyseessä on tilanne, jossa lehdet tulevat tien yli vastakkaisen rivitalon ovensuihin. Äsken yli 70-kymppinen vei taloyhtiömme roskikseen jätesäkillisen heidän lehtiään, joita eilinen tuuli levitti. Uskaltaako mennä puhumaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      368
      848
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      842
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      625
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      605
    6. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      576
    8. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      134
      569
    9. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      550
    10. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      547
    Aihe