Kinnarissa eräässä omakotitalossa pinotaan vaahteroiden lehdet rinnetontin rajalle,josta ne pölähtävät tasaisin väliajoin tien yli vastapäisen taloyhtiön ovensuihin. Viimevuotista lehtiä
Tulee vielä ja uusia tulossa. Voiko tästä jonnekin valittaa?
Vaahteran lehdet
9
164
Vastaukset
- TeeNiistäKompostia
Niin kenen tontilla vaahterat kasvavat ja kuka ne on istuttanut?
- kyllästynyt5
Istuttajasta ei ole tietoa, ovat aika vanhoja puita ja niitä on paljon tiiviissä rintamassa.
Kun näin viime syksynä talon asukkaat haravoineen, luulin että hoitavat homman, mutta kasasivat ne tien lähelle. Tämä voi tuntua jostakin vähäpätöiseltä. Erä lehtiä pölähtää tasaisin väliajoin. Oman taloyhtiön tontilla on reilusti haravoitavaa itselläkin.
- REPUSKAHa
Sopikaa keskenänne, ääliöt
- Lehdetön
Tällaisia tilanteita varten on kelsitty lehtipuhallin. Heti kun naapuri on koonnut lehdet kasoihin voitpuhaltaa ne takaisin pitkin naapurin tonttia.
Meillä sama juttu, länsi-pohjoismyrskyt tuo naapurin puolelta lehdet meidän ovelle. Emme ole kuitenkaan puhallinta käyttäneet vielä. Uudet asukkaat onneksi kerääävät lehdet pois. - AloitaAinaKunnonRiita
Voi elämä sentään noita vaivoja. Meillä naapurin puolella rajaa kasvaa todella iso haapa, jonka kaikki lehdet putoavat meidän nurmikolle. Pitäiskö ruveta riiteleen naapurin kanssa ja käskeä ne meidän pihaa haravoimaan? Se puu kasvoi siinä jo ennen kuin oli koko naapuria, mut mitä v... kunnon riita pitää saada aikaan.
Ootko koskaan ajatellut, miltä meidän kadut ja pihat näyttäisivät, jos niitä puita ja pensaita ei olis ollenkaan? Olis sellainen neuvosto-venäläinen tunnelma. Sun kannattais varmaan hankkia jotain rauhoittavia lääkkeitä. - Jäkissi
Naapurinne on älykäs. Heidän ongelmansa poistuu
- rauhallinennaapuri
Ennen naapurit teki yhteistyötä pihojen ja teiden kanssa tai sitten antoi tarvittaessa olla toisen rauhassa ilman pälyilyjä.
Nykyään revitään perse lähiöissä heti vaikka ei olisi edes aihetta ja riitaan riittää puu, melu, valot, hienompi auto jne.
Itse en tee mitään muuta kuin puuhastelen, kuuntelen lintujen laulua ja ihmettelen..kunnes yhtäkkiä muija mölyää 100 desibelin voimalla sisälle tms.
50 vuotta ollaan oltu naapureina ja sama meno jatkuu, jollain tasolla ihmetellään toisiamme, mutta samanlaisia ollaan vaikka voissa paistaisi. - AnorakkiArska
Periaatteessa on niiin, että kiinteistönomistaja voidaan velvoittaa poistamaan omista puista varisseita lehtiä myös naapurin puolelta, jos vaivaa kohtuuttomasti. Mikä sitten on kohtuutonta, onkin jo toinen juttu. Asiasta kannattaisi puhua naapurille, ja jos menee herne nenään, niin rentona vain ja lopetetaan päivää-sanominen.
- kyllästynyt5
Kyseessä on tilanne, jossa lehdet tulevat tien yli vastakkaisen rivitalon ovensuihin. Äsken yli 70-kymppinen vei taloyhtiömme roskikseen jätesäkillisen heidän lehtiään, joita eilinen tuuli levitti. Uskaltaako mennä puhumaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269