Milloin ottaa eka e-pilleri? Ja kysymys hedelmälli

Reea-

Milloin e-pillerit voi aloittaa uudestaan tauon jälkeen? Onko se niin että pitää odottaa seuraavia menkkoja kun ne alkavat niin ottaa ensimmäisen pillerin?

Olen nyt ollut kuukauden syömättä pillereitä, (syystä että lääkäri unohti uusia reseptin...) eikä menkat ole vielä alkaneet. Eli pitää odottaa niin kauan kun ne alkavat? jos kestääkin pitkään..

Ja toinen kysymys: voiko mistään saada selville onko hedelmällinen, muusta kun seurata ovulaatioita. Ja voiko olla ovulaatoi mutta ei voi tulla raskaaksi?

2

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinmätein

Mulla oli noin puoli vuotta sitten kuukauden tauko pillereissä, koska ei ollu rahaa ostaa. Ootin seuraavat mnkat ja sit aloin syödä taas pillereitä. Jos seksiä, niin kondomi lisänä seittemän päivän ajan.

• arvauksellaäidiksi

Hedelmöityminen on aina kahden kauppa. Tarvitaan ovulaatio ja sen kannalta sopivaan aikaan paikalle saapuva siittiöjoukko, joista yksi onnekas pääsee munasolun sisään.
      Vaikka nainen ovuloi, niin kaikki munat eivät ole kelvollisia eivätkä kaikki miehen siittiöt ole kelvollisia. Joskus molemmat ovat kelvollisia, mutta eivät sovi yhteen.

Ovulaatio on toki merkki munasolujen kypsymisestä ja ovulaatiotestejä on saatavilla, mutta hedelmöitymisen mahdollisuuksien tutkiminen vaatii tarkempia tutkimuksia, joihin ryhdytään, kun hedelmöitymistä on aktiivisesti yritetty noin vuosi.

Kun ei tiedetä hedelmällisyyttä, käytetään ehkäisyä ajatuksella, että minä päivänä tahansa voi tulla raskaaksi. Joskus naisella voi olla useampi ovulaatio yhden kierron aikana.

Kysymykseesi pillereiden uudelleen aloittamisesta sait edelliseltä vastaajalta. Naisen elimistön kannalta on huono asia pitää tuollaisia lyhyitä taukoja, mutta parempi lopettaa tauko lyhyeen kuin tulla ei-toivotusti raskaaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe