Milloin ottaa eka e-pilleri? Ja kysymys hedelmälli

Reea-

Milloin e-pillerit voi aloittaa uudestaan tauon jälkeen? Onko se niin että pitää odottaa seuraavia menkkoja kun ne alkavat niin ottaa ensimmäisen pillerin?

Olen nyt ollut kuukauden syömättä pillereitä, (syystä että lääkäri unohti uusia reseptin...) eikä menkat ole vielä alkaneet. Eli pitää odottaa niin kauan kun ne alkavat? jos kestääkin pitkään..

Ja toinen kysymys: voiko mistään saada selville onko hedelmällinen, muusta kun seurata ovulaatioita. Ja voiko olla ovulaatoi mutta ei voi tulla raskaaksi?

2

104

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinmätein

Mulla oli noin puoli vuotta sitten kuukauden tauko pillereissä, koska ei ollu rahaa ostaa. Ootin seuraavat mnkat ja sit aloin syödä taas pillereitä. Jos seksiä, niin kondomi lisänä seittemän päivän ajan.

• arvauksellaäidiksi

Hedelmöityminen on aina kahden kauppa. Tarvitaan ovulaatio ja sen kannalta sopivaan aikaan paikalle saapuva siittiöjoukko, joista yksi onnekas pääsee munasolun sisään.
      Vaikka nainen ovuloi, niin kaikki munat eivät ole kelvollisia eivätkä kaikki miehen siittiöt ole kelvollisia. Joskus molemmat ovat kelvollisia, mutta eivät sovi yhteen.

Ovulaatio on toki merkki munasolujen kypsymisestä ja ovulaatiotestejä on saatavilla, mutta hedelmöitymisen mahdollisuuksien tutkiminen vaatii tarkempia tutkimuksia, joihin ryhdytään, kun hedelmöitymistä on aktiivisesti yritetty noin vuosi.

Kun ei tiedetä hedelmällisyyttä, käytetään ehkäisyä ajatuksella, että minä päivänä tahansa voi tulla raskaaksi. Joskus naisella voi olla useampi ovulaatio yhden kierron aikana.

Kysymykseesi pillereiden uudelleen aloittamisesta sait edelliseltä vastaajalta. Naisen elimistön kannalta on huono asia pitää tuollaisia lyhyitä taukoja, mutta parempi lopettaa tauko lyhyeen kuin tulla ei-toivotusti raskaaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      123
      1732
    2. NO NIIN !!!

Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube
      NATO
      681
      1644
    3. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1467
    4. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      165
      1343
    5. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      123
      1298
    6. Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa

Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p
      Maailman menoa
      322
      1294
    7. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      43
      1258
    8. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      25
      1195
    9. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1155
    10. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      61
      1142
    Aihe