EU:n tukipilari Deutsche Bank syöksykierteessä

Euroopanvolyymi

Monet analyytikot ovat sitä mieltä että nykyistä finanssijärjestelmää on muutettava.Usan korvausvaateet pankkia kohtaan 14 miljardia on pankille raskas ja summa on suhteessa pankin volyymiin.Varareservejä löytyy vielä ja Euroopan Unioni ei halua antaa pankin kaatuvan mutta mikä tulee hinnaksi.Ei ole kauan aikaa kun Lehman ja Usan pankkikriisi vavisutti markkinoita ja nyt Euroopassa mitataan strategia ja osaaminen että romahdusta ei tapahdu.Monet sijoittajat ovat kotiuttaneet rahojaan pois kyseisestä pankista.Ensi viikolla pidetään hätäkokous ja saa nähdä paljonko pelastus rahaa annetaan pankille.Veikkaan kyseistä 14-15 miljardia.Vakautusmekanismit ovat olleet päällä jo aiemmin ja tämä on toinen kerta kun pankki on kriisissä.Toisaalta kun pankin osakekurssi putoaa tarpeeksi alas niin rahoituksella ja tukipaketeilla voidaan saada lyhyeksi aikaa kurssien nousu mutta kysymykseksi jää kuinka pitkälle pankkia voidaan pitää pystyssä koska nykyisin Euroalueen talouden taantuma jatkuu ja nousukautta ei ole näköpiirissä.Myös pakolaiskriisi,Syyria ja Usan presidentinvaalit luovat epävarmuutta Euroopan kehitykselle.

3

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • transparencybanks

Jokin aika sitten tehtiin stressitestit Euroopan pankeille ja Pohjoismaiset pankit joutuivat suurennuslasien alle.Tämä Deutsche Bankin tilanne paljastaa sen että oma pesä olisi syytä myös puhdistaa Manner-Euroopan pankeissa ja kasvattaa läpinäkyvyyttä.Mätiä pankkeja ja suuruusluokaltaan paljon suurempia pankkeja kuin Pohjoismaiden pankit löytyy tukuttain Euroopasta ja tämä negatiivinen kehitys joka on rapauttanut pankkeja yhdessä Kreikan tukipakettien kanssa on saatava hallintaan ja terveelle pohjalle.

• pankkientulevaisuus

DB painii suuressa luokassa ja siitä kertoo se että pankilla on johdannaisia ja lainavastuita yli 40 biljoonan euron verran.
      Jos pankin annetaan kaatua niin dominoefekti Euroopassa on
      järisyttävää luokka.

• Euroopantalous

Iso määrä DB pankin arvosta haihtunut savuna ilmaan.
      Pankin vakavaraisuus on nojannut merkittävästi Euroopan ja erityisesti Saksan apuun ja veronmaksajiin.Tänään osakkeet ovat olleet taas jyrkässä syöksylaskussa.Pankin negatiivista kehitystä seuraa koko maailma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1702
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1538
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      993
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      826
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe