Mistähän johtuu, että uudet autot ovat niin rumia?
Rumat autot
26
264
Vastaukset
- niinSitäPitääVakuutella
Persaukiselle kaikki uusi ja kallis on rumaa, noin sitä pitää itseään suggeroida.
- AijatMuuttuuUkkoseni
Näin se mailma, trendit ja muoti muuttuu. Joillain sen omaksumiseen menee vähän kauemmin kuin toisilla. Muistaako kukaan kun eka Sierra tuli kauppoihin joskus 80-luvun alkupuolella. Juntit tärisi, että onpa ruma avaruussämpylä, ufo-auto jne... Tuollaisella en ajelisi... Tuosta voi verrata miltä sen aikuinen Sierra (moderni ufo-sierra) näyttää uuteen Mondeoon verratuna:
http://aijaa.com/KV82qg- rajut.muodot.ei.miellytä
Olihan Sierra kantikkaaseen Taunukseen nähden radikaali uudistus mutta edelleen 80-luvun autot olivat vielä varsin selkeitä muodoiltaan. Nykyfordeissa en pidä tuosta syvänmerenhirviön kitaa muistuttavasta keula-aukosta.
Nykyautot ovat minustakin menneet ylimuotoilun puolelle, hyvin harva nykyauto miellyttää meikäläisen silmää. Esim. tulossa oleva Honda Civic on karmean näköinen rumilus!
Opel Corsa ja uusi Astra sekä useimmat Volkswagenit ovat miltei ainoita jotka miellyttävät silmää, tosin Opeleissakaan en hirveästi pidä tuosta "katkaistusta" C-pilarista.
Mazda on muuten hyvä mutta keula-aukko voisi olla pienempi.
Nissan Pulsar on Golfin ohella myös mielestäni yksi hillityn miellyttävästi muotoiltu nykyauto, uusi Qashqai on myös minusta parhaimman näköinen citymaasturi vaikka yleensä en citymaastureista pidäkään.
Sen sijaan esim. Toyotat ovat menneet niin hirvittävän näköisiksi ettei tule kysymykseenkään sellaisen hankinta.
Vielä 80- ja 90-luvuilla autot muotoiltiin tyylikkään linjakkaiksi, ketään ärsyttämättömän näköisiksi ja hillityiksi, minä pidin niistä vaikka kasarilla en ollut edes ajokortti-ikäinen ja 90-luvulla ei ollut vielä varaakaan uuteen autoon. Nykyään ajelen jo toisella uudella autolla vaikka mielipiteeni useimmista nykyautoista jo ilmaisinkin. - Toyotan_muotoilua
rajut.muodot.ei.miellytä kirjoitti:
Olihan Sierra kantikkaaseen Taunukseen nähden radikaali uudistus mutta edelleen 80-luvun autot olivat vielä varsin selkeitä muodoiltaan. Nykyfordeissa en pidä tuosta syvänmerenhirviön kitaa muistuttavasta keula-aukosta.
Nykyautot ovat minustakin menneet ylimuotoilun puolelle, hyvin harva nykyauto miellyttää meikäläisen silmää. Esim. tulossa oleva Honda Civic on karmean näköinen rumilus!
Opel Corsa ja uusi Astra sekä useimmat Volkswagenit ovat miltei ainoita jotka miellyttävät silmää, tosin Opeleissakaan en hirveästi pidä tuosta "katkaistusta" C-pilarista.
Mazda on muuten hyvä mutta keula-aukko voisi olla pienempi.
Nissan Pulsar on Golfin ohella myös mielestäni yksi hillityn miellyttävästi muotoiltu nykyauto, uusi Qashqai on myös minusta parhaimman näköinen citymaasturi vaikka yleensä en citymaastureista pidäkään.
Sen sijaan esim. Toyotat ovat menneet niin hirvittävän näköisiksi ettei tule kysymykseenkään sellaisen hankinta.
Vielä 80- ja 90-luvuilla autot muotoiltiin tyylikkään linjakkaiksi, ketään ärsyttämättömän näköisiksi ja hillityiksi, minä pidin niistä vaikka kasarilla en ollut edes ajokortti-ikäinen ja 90-luvulla ei ollut vielä varaakaan uuteen autoon. Nykyään ajelen jo toisella uudella autolla vaikka mielipiteeni useimmista nykyautoista jo ilmaisinkin.tullaan lähivuosina kopioimaan estottomasti. Fordihan haluaisi olla Aston-Martin muotokieleltään mutta kopio on aina kopio. Vw:n muotoilu ei ehkä ärsytä ketään mutta hajoavan tekniikan taso ja valmistajan ja maahantuojan ylimielinen suhtautuminen on monelle mahdotonta hyväksyä.
- hihiiMikäTero
Toyotan_muotoilua kirjoitti:
tullaan lähivuosina kopioimaan estottomasti. Fordihan haluaisi olla Aston-Martin muotokieleltään mutta kopio on aina kopio. Vw:n muotoilu ei ehkä ärsytä ketään mutta hajoavan tekniikan taso ja valmistajan ja maahantuojan ylimielinen suhtautuminen on monelle mahdotonta hyväksyä.
Tero otti itseensä kun Toyotaa moitittiin ja välittömästi yrittää kääntää keskustelu kilpailijan teknikkaan, no tuossa pelissä häviät.
- hirveännäköisiä
hihiiMikäTero kirjoitti:
Tero otti itseensä kun Toyotaa moitittiin ja välittömästi yrittää kääntää keskustelu kilpailijan teknikkaan, no tuossa pelissä häviät.
Teron itsetunto on itikkaa pienempi. Tero ottaa itseensä aina kun mahdollista ja silloinkin kun siihen ei ole mitään tarvetta.
Niintainäin, Toyota on aivan hukassa muotoilunsa kanssa. Jokainen näkökykyinen voi sen itse todeta. - hjhjhgjjgh
Aikoinaan sierrakin sitten tehtiin kovalla riskillä ja taunuksen facelift mallia suunniteltiin hätiin jos myynti sitten sakkaisi.Siksi laitettiin taunuksen tekniikka vanhentuneena mallistoon ja tilankäyttö kärsi sekä suorituskyky verratuna esim asconaan.
- 15plus7
Tuulitunnelit muokkaavat melkoisesti. Ei kuitenkaan kaikkea. Mikään ilmanvastus ei pakottaisi muotoilemaan keulailmettä agressiivisen vihaisen näköiseksi. Tuollainen persoonaton teinipoikamainen uhoilme on ärsyttävä.
Oltiinpa eteläeurooppalaisten ja ranskalaisen autojen muista ominaisuuksista sitten mitä tahansa mieltä, niin ulkonäöltään ne ovat ylivoimaisesti parhaan näköisiä. Ei mitään persoonattomia bulkkimalkeja.- möhkömalmikasoja
En usko että nykyisiä autoja hirveästi tuulitunnelien ehdoilla muotoillaan, nykyäänhän on "muotia" korkea ja pysty keula mikä ei varmasti ole kovinkaan aerodynaaminen. Ennen keulat oli matalia ja virtaviivaisia ja aerodynaamisia.
Samoin puolamalliset hevoskärryn vanteet eivät varmasti ole aerodynaamisia, 80-luvun autoissa oli sileät kapselit tai aluvanteet, nykyään enintään sähköautoissa on melko sileät vanteet. Tolkuttoman leveistä renkaista puhumattakaan.
- Varmaanaikamonessa
Varsinkin uusi E-mersu on todella kamalan näköinen ulkoa. Edellinen oli parempi. Nyt on niin anteeksipyytelevän näköinen että en tiedä monessako promillessa tuo on suunniteltu?
- möhkäle.on.ruma
Isompi korkeus rumentaa.
- JäykkäSelkä
Citymaasturit tekee kauppansa. Niihin on helppo kulkea, ei tarvitse kyykistellä eikä kumarrella ja kuskinpukilla on tilaa sekä näkyvyyttä.
Itse meinasin vaihtaa vanhemman Mondeon uudemmankoriseen (viimeisin koriversio), mutta näin vanha, jäykkäselkänen ukko ei oikein päässyt kuskin pukille ja kun pääsi, oli olo ahdas, näkyvyys huono ja ulospääseminen hankalaa.
Taidan ostaa citymaasturin tai pakettiauton.- uusipoloilija
Tila-auto on vastaavankokoista mukamaasturia edullisempi vaihtoehto samoilla varusteilla, mutta yhtä rumia molemmat. Korkea oviaukko ja pystympi istuma-asento löytyy molemmista.
Maasturipuolella on maksettava ylikokoisista pyöristä, nelivedosta (tai sen vaatimista rakenteista kaksivetoisessa) ja muotivillityksestä. Hintaero on helposti useita tuhansia pienissäkin tötteröautoissa.
Jostainhan autonvalmistajien on kerättävä tuotot, kun kilpailu on kovaa.
- Suurikuningas
Iso korkeus autossa tuo semmosen kuningasfiiluksen että voi jyrätä muut. Näin olen tehnyt elämässäni järjestelmällisesti jo vuosikaudet ja murskannut kaiken edestäni..niin idiootit ihmiset kuin muutkin jotka ei soveltunu kuvioon. Nyt ajan XC90 volvolla ja olen alueemme kuningas.
- Todeksi.nähnyt
Mitä pienempi pili, sitä suurempi auto.
- talitinttinen
Tosi on,mielestäni.Nykyauto on ugly.
Ajan autolla,joka on 70-luvulta.Voimaa ja ulkonäköä piisaa.Talvet se on tallissa.
- AutoinsinööriDI
BMW:n X4 ja X6 ovat jotain sekasikiöitä. On pitänyt saada "sporttinen coupe" näyttämään maasturilta. Tulos on järkyttävä mutaatio
- suljenSilmät
Nykyautot ovat yhtä rumia kuin nykyihmisetkin - muodottomiksi paisuneita, kömpelöitä massatuotteita. Toisin oli ennen, kun vielä oli kurveja, hoikkia linjoja, yksityiskohtia ja yksilöllisyyttä. Nelihenkinen nykyperhe painaa 2-400 kg enemmän kuin perhe 50 v sitten, joten tarviihan kaikkea sitä läskiä varten ison autonkin. Oksettavaa nähdä kaikki tuo rumuus teillä ja parkkipaikoilla, joka vielä korostuu ankealla väriskaalalla.
- AhdastaOn
Makuasioita mutta yks iso ongelma on monessa isohkossakin autossa. Ne on ahtaita, etenkin ovesta kulku sisään tai ulos on astetta isommalle ihmiselle hankalaa ja esim. uudessa Mondeossa on tosi ahdasta istuskella jo etupenkeillä. Oviaukko on yläosasta tosi matala luiska, että jos vähänkin on jämeempi selkä tai niska, paha on sinne mennä. Ei ihme, että maasturit tekee kauppansa.
- ksjklfdfkddfklsd
En tiedä mitä tarkoitat "astetta isommalla" ihmisellä, pituutta vai paksuutta mutta ainakin tällaisen 176,5cm / 80kg miehen mielestä nykyautoista on tullut käsittämättömän massiivisia. Ne ovat kasvaneet joka suuntaan vaikka mallinimikin esim. Golfilla ja Corollalla on säilynyt samana. B-segmentin autotkin (Polo ja Yaris -luokka) ovat kasvaneet niin ettei niitä oikein pikkuautoiksi enää voi sanoa. Valitettavasti vaan pysäköintiruudut eivät kasva vaan mitoitus taitaa edelleen olla 70-luvun kotteroiden mukaan...
Ehkä autonvalmistajat pelaavat nykyisin enemmänkin varman päälle, panostaen käytettävyyteen, polttoainetehokkuuteen jne. enemmän kuin ulkonäköön.
- EXVOLVOÄIJÄ
Kauneus on katsojan silmässä. Minusta monet uudet autot ovat hyvän näköisiä. Esim. uusi 90:n Volvo . Mutta tosi on autot ovat kasvanee yllättävän paljon . Esim 240 Volvo( ruma auto) joka joskus oli iso auto. On nykyään tavallisen perhefarkun kokoinen (on vielä kapeampi).
- hyväjapaha
Vanhat farmarit etenkin näyttävät tosi kapeilta nykyään, vaikkapa Astrat. Suomalaiset parkkipaikat taas ovat turhan kapeita leveimmille, vaikka tuollaisille yli 2m leveille. Parkkeeratessa mopoauton koinen paras.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/1969_Dodge_Charger_green_F.jpg
Uudet autot keskimäärin paremman näköisiä, mutta vanhoissakin hyvännäköisiä, etenkin amerikkalaisissa. - sklsdfklfjkldsjksl
80-luvulla tavalliset perheautot olivat jotain Cherryjä ja Corollia, Kadetteja ja Escorteja jotka olivat n. 4 metriä pitkiä. Tänä päivänä tuon pituiset kuuluvat B-segmenttiin, eli Micra, Yaris, Corsa ja Fiesta. Voisiko joku kuvitella näitä nykyään perheautoiksi :)
Silloiset malli "nimet" ovat kuitenkin tänä päivänä C-segmentissä, Nissan Pulsar, Corolla/Auris, Astra ja Focus, nämä ovat kasvaneet todella paljon 80-luvun esi-isiinsä nähden.
- iohsjnkm7
Ihmettelen myös nykyautojen jatkuvaa koon kasvattamista. Mikä järki? Kohta joku golffi on 80-luvun transitin kokonen laitos. Hyi helvetti. Ei ihme että teillä ja parkkipaikoilla ahistaa.
- lksjdskfjkkdsjfsl
Törmäystestien aiheuttamaa mielettömyyttä, autoihin pitää rakentaa paksut ja vankat rakenteet kuin tankkiin mikä kasvattaa ulkomittoja mutta sisätilat eivät silti välttämättä ole juurikaan suurempia kuin 80-luvulla erityisesti leveyssuunnassa. Esim. nykyautojen kynnyskotelot ovat massiivisen leveitä verrattuna 80-luvun autojen kapoisiin koteloihin.
Parkkipaikoilla juuri leveys aiheuttaa eniten ongelmia kun ruudut on mitoitettu joillekin 70-luvun kapoisille kotteroille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1233069
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi882813- 172208
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa211776"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla211668Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O151509Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak171479Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu281427Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.161387Hermo mennyt sotealueeseen?
Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????801320