Cheek ulos kaapista!

Arvasin

Miehellä kaksisuuntainen.....

46

2396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskoo.ken.tahtoo
    • JouJouJou76

      Cheek on komee:) Vittu kun nimimerkit kusee.

    • IhanaCheek

      Entä sitten. Se on nykyään hyvinkin yleinen sairaus ja lääkkeillä pääasiassa pysyy kurissa. Myös siitä voi parantua ajan kanssa.

      • scarecrow123

        Ei se ole sairaus ja "lääkkeet" vain pahentavat sitä. Nimi -häiriökin jo kertoo ettei ole sairaus. Psykiatrian suurimpia kusetushuijauksia.


    • dfghdfhfdh

      Juu yleistä on ja sen mukaiseksi on hommat mennytkin.
      Cheek mainitsi, että kun nykyään tarvitsee JOPA tunnin aamuisin herätäkseen kunnolla lääkkeiden vuoksi.
      Tietäisipä mitä oikeasti sairaalla voi olla, kun ei jaksa mitään.

      Julkisuuskikka ja teinitytöt säälii.

      • SaanenKorjata

        Haastattelussa luki kyllä, että heräämiseen menee 5 tuntia.


      • fdgdfhsdh

        No tunti tai viisi, aivan sama, et ymmärtänyt asian pointtia.
        Nuo lääkkeet yleensä vievät voiman kaikesta, äijä kuitenkin jaksaa olla julkisuudessa ja keikkailla.


      • Panic7
        fdgdfhsdh kirjoitti:

        No tunti tai viisi, aivan sama, et ymmärtänyt asian pointtia.
        Nuo lääkkeet yleensä vievät voiman kaikesta, äijä kuitenkin jaksaa olla julkisuudessa ja keikkailla.

        Miten musta tuntuu, että tuo kaksisuuntainen tarkoittaa just kaksisuuntaista? On hänellä myös huonompia kausia takana, ja edessä kaiketi myös. Ihmisillä on eriasteista sairautta ja toisilla siis vakavampaa. Eikö silti jollakulla saisi olla sairaus paremmassa tasapainossa?


      • dfgdfgdfga

        Jos se on tasapainossa, se on remissio, eli sairauden oireita ei enää ole.


      • Panic7

        Anteeksi epätarkkuuteni. Tarkoitin, että oireilu voi kai toisilla olla lievempää kuin toisilla, ja sitä tasapainoa joutuu joskus hakemaan pitkäänkin. Oireilu voi varmaankin myös lisääntyä tai sairaus pahentua, tai vaihtoehtoisesti päinvastoin lievittyä. Sairauden kuva harvoin on samanlainen kaikilla.


      • dsfgsdgdfh
        Panic7 kirjoitti:

        Anteeksi epätarkkuuteni. Tarkoitin, että oireilu voi kai toisilla olla lievempää kuin toisilla, ja sitä tasapainoa joutuu joskus hakemaan pitkäänkin. Oireilu voi varmaankin myös lisääntyä tai sairaus pahentua, tai vaihtoehtoisesti päinvastoin lievittyä. Sairauden kuva harvoin on samanlainen kaikilla.

        No nyt oli kyse lääkkeistä.
        Nuo lääkkeet väsyttää, ei sairaus. Niillä tasataan huippuja. Ne ovat myrkkyä. Jos Cheekiä väsyttää viisi tuntia niin huhheijaa. Olisipa niin helppoa.
        Selvensikö tämä?


      • 45h4h

        Jep. Neuroleptit sekoittavat keskushermoston normaalin toiminnan, mikä näkyy myös uniongelmina. Uinensaanti vaikeutuu, uni voi muuttua pinnnalliseksi, kun REM-univaihe jää huonoksi ja henkilö on jatkuvasti huonosti levännyt. Toisekseen aine sekoittaa päätä pahasti, itsetietoisuuden taso madaltuu, henkilö etääntyy itsestään, muuttuu välinpitämättömämmäksi ja poissaolevammaksi. Herätessä aamulla herätessä "käyntiin" pääsemin kestänee aivan varmasti paljon normaalia kauemmin. Kuin pienestä tai pahemmastakin darrasta heräisi. En epäile Tiihosen tai muiden samaa kamaa vetävien sanojen oikeellisuutta lainkaan. Hirveää myrkkyä, mutta kukin tavallaan. Jokaisen oma valinta. Toivattavasti herra Tiihonen tietää mitä nielee. Muuten lasku tulee olemaan kova. Niin se on ollut muillakin.

        Kaksisuuntainen ei ole sairaus siinä missä mikään muukaan mielisairaudeksi luokiteltava ei ole. Toisin sanoen kaksisuuntainen ei voi aiheuttaa mitään.


      • fdgfdhdhd

        No ei Tiihosella mitään ole. Julkisuuskikka. Ja vieläpä paljasti kyseisen asian ennen dokumenttiaan, joka tuli tässä parisen päivää sitten. Yhtälö?
        Ärsyttää ihmiset, jotka leikkii "vakavilla" asioilla. Olisi tyytyväinen hattuun nousemisesta ja siitä, että on rahaa. Vapaus voi toki kärsiä, mutta itsehän tuon riskin otti.

        Ja ainakin minä olen nähnyt unia, kun olen noita myrkkyjä syönyt, eli REM-vaiheeseen on päästy ja syvästi, sillä en siitä herää. Kuitenkin heräsin aina virkeänä aamulla aikaisin ja aamupäivällä väsymys alkoi muuttua niin painavaksi, että oli pakko nukkua päiväunia. Nyttemmin, kun olen jättänyt nuo pois ja syönyt pelkästään kalaöljyä, on oireet lieventyneet huomattavasti ja ajatukset selkiytyneet.
        Ja kyllä, skeptinen olin.

        Sairaus tai ei, ihmistä helpottaa aina kun on asioille jokin selitys ja se kuvaa omaa ongelmaa.


      • Glumberjacck

        Miten Jare Tiihosella tai Matti Meikäläisellä voisi olla jotain mitä ei ole tieteellisesti olemassakaan...

        Siitä olen samaa mieltä, että vakavilla asioilla, ihmisten psykiatrisella huijaamisella, mikä minusta on moraalisesti tuomittavaa, ei saisi leikkiä, mutta enpä usko, että herra Tiihonenkaan välttämättä ymmärtää mikä vedätys kyseessä on. Toisekseen on hyvin mahdollista, että Jareakin on vedätetty ja hän uskoo psykiatriaan tosissaan. Ikävämpi vaihtoehto on, että hän ei edes käyttäisi aineita, jota sanoo käyttävänsä, mikä olisi toki hyvä asia hänen omalta kannaltaan, vaan promoaisi vain ainekäyttöä ja psykiatrisia uskomuksia kansalle. Cheek on kuitenkin tunnettu ja seurattu erityisesti nuorten keskuudessa, joten tauti- ja ainemarkkinoiden kannalta ehkäpä jopa Suomen tavoiteltavin mainoskasvo.

        No, en kuitenkaan usko, että näin olisi. Luulen, että Jarea on saatettu höynäyttää ja nyt hänen ulostuloaa kirjansa yhteydessä on hyvä psykiatrian ja teollisuuden hyödyntää. Jare kertoi lehtijutun mukaan, että aineet vahingoittavat ainakin hänen unensaantiaan, mikä on tunnettu seuraamus mm. neurolepteille, joten se voisi viitata siihen, että hän tosiaan itsekin aineita käyttää. Koko tilannetta on vaikea tietää ilman, että kysyisi Tiihoselta itseltään, jos hän haluaisi asiaa avata.


      • dfsdsdfg
        Glumberjacck kirjoitti:

        Miten Jare Tiihosella tai Matti Meikäläisellä voisi olla jotain mitä ei ole tieteellisesti olemassakaan...

        Siitä olen samaa mieltä, että vakavilla asioilla, ihmisten psykiatrisella huijaamisella, mikä minusta on moraalisesti tuomittavaa, ei saisi leikkiä, mutta enpä usko, että herra Tiihonenkaan välttämättä ymmärtää mikä vedätys kyseessä on. Toisekseen on hyvin mahdollista, että Jareakin on vedätetty ja hän uskoo psykiatriaan tosissaan. Ikävämpi vaihtoehto on, että hän ei edes käyttäisi aineita, jota sanoo käyttävänsä, mikä olisi toki hyvä asia hänen omalta kannaltaan, vaan promoaisi vain ainekäyttöä ja psykiatrisia uskomuksia kansalle. Cheek on kuitenkin tunnettu ja seurattu erityisesti nuorten keskuudessa, joten tauti- ja ainemarkkinoiden kannalta ehkäpä jopa Suomen tavoiteltavin mainoskasvo.

        No, en kuitenkaan usko, että näin olisi. Luulen, että Jarea on saatettu höynäyttää ja nyt hänen ulostuloaa kirjansa yhteydessä on hyvä psykiatrian ja teollisuuden hyödyntää. Jare kertoi lehtijutun mukaan, että aineet vahingoittavat ainakin hänen unensaantiaan, mikä on tunnettu seuraamus mm. neurolepteille, joten se voisi viitata siihen, että hän tosiaan itsekin aineita käyttää. Koko tilannetta on vaikea tietää ilman, että kysyisi Tiihoselta itseltään, jos hän haluaisi asiaa avata.

        No kyllä voi psyyke heittää ja rankasti. Tietäisit, jos sinulla olisi kokemusta.
        Ei se sitä silti tarkoita, että se olisi sairaus. Ei suinkaan.
        Niistä tilanteista on vain osattava jotenkin selvitä ja sehän se on se kaiken ydin tässä elämässä.

        Tarkoitin, että Jaren ei pitäisi leikkiä vakavalla asialla, joka on esimerkiksi se, että jotkut oikeasti eivät osaa hillitä itseään ja kärsivät hiljaisuudessa ja tuskin saavat edes apua, vaikka haluaisivat. Jarella tätä apua on ja nyt tuo asian ulos, ihan niinkuin sillä olisi väliä onko hänellä kaksisuuntainen vai ei, kerta on niin pidetty.
        Selvä myyntikikka hänelle itselleen, sekä varmasti myös ajaa nuoria tietämättömiä psykiatrian piiriin hankkimaan itselleen yhtä "coolin" diagnoosin.
        Ei se vaikeaa ole. Kaikki saavat jonkin diagnoosin jos niin on tarvis.

        Ja Jare vaikuttaa sen verran vajaalta, että en ihmettele vaikka uskoisikin, että pillerit tasaavat jotain ja auttavat oikeasti.


      • Glumberjacck
        dfsdsdfg kirjoitti:

        No kyllä voi psyyke heittää ja rankasti. Tietäisit, jos sinulla olisi kokemusta.
        Ei se sitä silti tarkoita, että se olisi sairaus. Ei suinkaan.
        Niistä tilanteista on vain osattava jotenkin selvitä ja sehän se on se kaiken ydin tässä elämässä.

        Tarkoitin, että Jaren ei pitäisi leikkiä vakavalla asialla, joka on esimerkiksi se, että jotkut oikeasti eivät osaa hillitä itseään ja kärsivät hiljaisuudessa ja tuskin saavat edes apua, vaikka haluaisivat. Jarella tätä apua on ja nyt tuo asian ulos, ihan niinkuin sillä olisi väliä onko hänellä kaksisuuntainen vai ei, kerta on niin pidetty.
        Selvä myyntikikka hänelle itselleen, sekä varmasti myös ajaa nuoria tietämättömiä psykiatrian piiriin hankkimaan itselleen yhtä "coolin" diagnoosin.
        Ei se vaikeaa ole. Kaikki saavat jonkin diagnoosin jos niin on tarvis.

        Ja Jare vaikuttaa sen verran vajaalta, että en ihmettele vaikka uskoisikin, että pillerit tasaavat jotain ja auttavat oikeasti.

        Mutta en tarkoittanutkaan, etteikö ihmisillä voisi olla henkisesti rankkaa. Sehän on mielestäni mainitsemattakin selvää. Ainakin ajattelin, että on.

        Jos Jarella on ollut henkisesti rankkaa niin ei sitäkään saa väheksyä. Julkkis on ihminen siinä missä muutkin ja varmasti kuuluisuus tuo omat paineensa varsinkin menestyksen kannalta. Siitähän Jare on kertonutkin.

        En halua lähteä syyttämään ketään "myyntikikkailusta" tai muustakaan ilman, että tiedän mikä on asian todellinen laita. Se ei olisi reilua Jarea eikä ketään muutakaan kohtaan. Ymmärrän kyllä asian markkina-arvon, mutta minulla ei ole mitään näyttöä, jonka perusteella voisin sanoa, että siitä on tässä kysymys. Samaa mieltä olen kanssasi siitä, että oli asia miten vaan lopputuloksena todennäköisesti nuoret Cheek-fanit hakeutuvat enemmän psykiatrien vastaanotoille hakemaan "diagnooseja", kun "Jarellakin on". Ja sitä kautta he saavat pillerit kouraan ja joutuvat ongelmiin niin kuin tuhannet muutkin, jotka ovat psykiatrisen tien valinneet. Se on tragedia, mutta Jarea on psykiatrian julmuudesta turha edes yrittää syyttää. Hyvin mahdollista vielä kaiken lisäksi, että Jare on itse yksi vedetyistä.

        Ketiapiini, jota HS:n haastattelun mukaan Jare käyttää kyllä muuttaa tietoisuudentasoa jne. eli kyllä se oikeasti on voimakkaasti psykoaktiivinen downer-luokan aine, ja neurotoksinen. Joitain huumeet voivat auttaa, jotain eivät. Riippuu täysin yksilöstä, yksilön tilanteesta ja siitä mitä hän elämältään haluaa. On väärin sanoa yksiselitteisesti, että auttaa tai ei auta. Käyttäjä määrittelee hyödyn ja haitan itse. Toki tilastollisesti näemme, että isossa kuvassa elämänlaatu ja toimintakyky laskee kaikilla psykiatrian jakamilla huumausaineilla ja suositetulla käyttötavalla, ketiapiini mukaan lukien. Tämä taas on johtanut työkyvyttömyysmäärine laskuun kaikkialla länsimaissa, jossa sama psykiatrinen kulttuuri dominoi.


      • gfjhfgjfgh

        Joo se on sanomattakin selvää, mutta jouduin silti selventämään sen sinulle. Erotat vain sairaudet ja normaalin. Se kuva mulle on jäänyt.

        Saa sitä Jaren olotilaa väheksyä, on niin ylimielinen äijä, että. Ei anna tilaa muille, paitsi faneilleen. Hänen kanssaan joku syvällinen keskustelu olisi haavetta.

        Väitätkö tosissaan Ketipinoria kovan luokan lääkkeeksi , joka tekee tuollaista? Ei helvetti :D Nyt meni uskottavuus sulta. Joitakin se vain väsyttää.Onko tätä nykyään nuorilla 2000 luvulla syntyneillä tämä tietämys lääkkeistä?


      • Katjuska65

        Kaksisuuntainen mielialahäiriö on skitsofrenian jälkeen vakavin mielitauti, jossa mm. itsemurhariski on selvästi kohonnut.


    • Käyttistä

      Härskiä. Nyt Cheek valjastettu psykiatrian mannekiiniksi muiden julkkisten seuraan levittämään mielenterveyspropagandaa koko kansalle.

      Ken lienee Jarea lähestynyt vaiko omasta aloitteestaan tullut idea, jota joka tapauksessa hyvin hyväksikäytetään tai Jare antaa syystä tai toisesta käyttää.

    • hölympölyy

      Missä tollanen tieto on. Liika raha tekee "hulluksi". Höpö löpöä koko Cheekin kaksisuuntaisuus.

      • bisnes.on.bisnes

        Markkinointikikka. Saadaan nuoret cheek fanit haluamaan itselleen saman diagnoosin ja lääkityksen... tai ainakin luulemaan että sellainen sairaus on muka olemassa


      • Käyttistä
        bisnes.on.bisnes kirjoitti:

        Markkinointikikka. Saadaan nuoret cheek fanit haluamaan itselleen saman diagnoosin ja lääkityksen... tai ainakin luulemaan että sellainen sairaus on muka olemassa

        Mutta hemmetin hyvä sellainen! Voitko väittää toisin? :D

        Lääketeollisuudella on käytössään maailman paras markkinointi.


      • jukka1233
        bisnes.on.bisnes kirjoitti:

        Markkinointikikka. Saadaan nuoret cheek fanit haluamaan itselleen saman diagnoosin ja lääkityksen... tai ainakin luulemaan että sellainen sairaus on muka olemassa

        Ei kyllä kukaan halua kaksisuuntaista mielialahäiriöä... Itsellä on kaksisuuntainen ja pakko-oireinen häiriö molemmat missä itsemurhariski on monin monin kertainen. Kukaan ei tuollaista halua. En pidä Cheekin musiikista, mutta arvostan kaveria, että tuli julkisuuteen sairautensa kanssa. Hävettää jonnet mitkä heittää kommentteja, että tämä sairaus ois joku "cool" juttu.


      • yjikvk8r
        jukka1233 kirjoitti:

        Ei kyllä kukaan halua kaksisuuntaista mielialahäiriöä... Itsellä on kaksisuuntainen ja pakko-oireinen häiriö molemmat missä itsemurhariski on monin monin kertainen. Kukaan ei tuollaista halua. En pidä Cheekin musiikista, mutta arvostan kaveria, että tuli julkisuuteen sairautensa kanssa. Hävettää jonnet mitkä heittää kommentteja, että tämä sairaus ois joku "cool" juttu.

        Mutta, kun sellaista sairautta ei ole olemassa kuin kaksisuuntainen mielialahäiriö. Osaatko sanoa miksi sinä ja Cheek kuvittlette, että sairastatte jotain?


    • ymmärretään_näin

      se nyt vaan on niin, että kun menee hyvin ja tulee rahaa, se on maniaa, jolloin antaa itsestään kaiken. sitä sanotaan myös luovaksi kaudeksi. ja kun luova kausi, eli maaninen jakso on ohi, tulee masennus, kun on ideat vähissä, rahakin vähissä eikä uutta tulonlähdettä tiedossa. kuluttajaparka törsää maniajaksoissa rahansa kaupan ym palveluiden ahneisiin kassoihin ja kun rahat ovat loppu tai vähissä, tulevat valkotakkiset ja sosiaalitädit hätiin tms jaloilleen saattajat, muusatkin. kaikkihan me haluamme nauttia työmme tuloksista, jotka yleensä ovat palveluita ja ne maksavat, no, rahaa. Jare on tosin ollut itsensäpakottaja, kun kertoi masennusjakson aikana tehneensä luovuutta vaativaa työtä. ilmeisesti hän sitten maniajaksolla latasi ns. akkujaan vähän railakkaammin jossain luxuspaikassa kuuman auringon alla tms - ja sai uusia ideoita ja puhtia sieltä seuraavaan oliko se nyt rundiinsa

    • panomies.hah.hah

      se on sen nainninpituus kaksisuuntainen kerransisään ja kerranulos ja ruikkaa reisille

      • BatmanForever

        Olen panomies. Panen melaa veteen.


    • PSYKIATRIAA

      Kuka muu muka kuka muu kuin Jare vain pystyy masennuksessa tekemään kappaleita ja levyn. Kaikki muut yrittää päästä masennuksen helvetistä tunti tunnilta, ja päivä päivältä pois. Mutta meidän Jare tekee biisejä.....

      • RunkkasinSulleJust

        Mutku Jare vaan on paras. voi voi


    • kuuritonikuisii

      Huippu tsägä, jos heti löytyy oikea lääke. Monilla kestää kauan kokeilut.

      • BanenBanaaniaBoskeen

        Cheek on paras. Mee kotiis.


    • tippulitap

      Erikoisilta tuntuu nuo teidän mielipiteet tästä asiasta. Väitättekö ihan tosissanne, että Cheek on keksinyt koko diagnoosin ihan vain saadakseen julkisuutta? Miettikää nyt vähän, kuka haluaa itselleen leiman otsaan: olen BIBO.. Ha ha sanon minä. Ei kai se nyt mikään ylpeydenaihe ole? Häiriö on eriasteinen eri ihmisillä eli kaikki eivät oireile yhtä voimakkaasti. Tuskin Cheek hatusta on tämän asian vetänyt. Uskon, että hän haluaa olla vain rehellinen.. salailu on myrkkyä mielenterveydelle..

      • GJ0924

        Ensinnäkin sellaista "häiriötä" tai sairautta kuin bipo (bipolaarinen häiriö/kaksisuuntainen mielialahäiriö) ei ole olemassa. Se on myytti.

        Mitä Cheek tai ne tuhannet ja kymmenet tuhannet muut ihmiset, jotka sanovat sairastavansa bipoa ajattelevat on minun vaikea arvata. He uskovat siihen mitä virallinen sanoma heille kertoo ja sillä selvä.

        Henkilökohtaisesti luulen, että Cheek uskonee aidosti bipon olemassaoloon ja on siitä kertonut kirjassaan avoimesti tarkoittaen hyvää. Kirjassa on varmasti paljon muutakin uutta Jaresta kiinnostuneille. En ole lukenut, en osaa sanoa. Tarkoituksen mukaista tai ei, bipo-juttua on noussut uutiseksi. Tarina on hyvä hyödyntää tauti- ja pillerimarkkinoinnissa psykiatrian ja teollisuuden toimesta. Kukaan ei taida Suomessa olla seuratumpi henkilö tällä hetkellä kuin artisti Cheek, joten viesti tavoittaa valtavan ison ja potentiaalisen asiakasryhmän nuorista hieman vanhempiin.

        Olivat jutut lehdissä tarkoitushakuisia tai eivät, joka tapauksessa tulos on sama; useammat ihmiset uskovat tai heidän uskonsa pseudosairauksiin vahvistuu ja useampi tullee hakeutumaan vastaanotoille, saavat reseptin ja tuottavat siten rahaa psykiatrian teollisuudelle.


      • kakkos-bibo
        GJ0924 kirjoitti:

        Ensinnäkin sellaista "häiriötä" tai sairautta kuin bipo (bipolaarinen häiriö/kaksisuuntainen mielialahäiriö) ei ole olemassa. Se on myytti.

        Mitä Cheek tai ne tuhannet ja kymmenet tuhannet muut ihmiset, jotka sanovat sairastavansa bipoa ajattelevat on minun vaikea arvata. He uskovat siihen mitä virallinen sanoma heille kertoo ja sillä selvä.

        Henkilökohtaisesti luulen, että Cheek uskonee aidosti bipon olemassaoloon ja on siitä kertonut kirjassaan avoimesti tarkoittaen hyvää. Kirjassa on varmasti paljon muutakin uutta Jaresta kiinnostuneille. En ole lukenut, en osaa sanoa. Tarkoituksen mukaista tai ei, bipo-juttua on noussut uutiseksi. Tarina on hyvä hyödyntää tauti- ja pillerimarkkinoinnissa psykiatrian ja teollisuuden toimesta. Kukaan ei taida Suomessa olla seuratumpi henkilö tällä hetkellä kuin artisti Cheek, joten viesti tavoittaa valtavan ison ja potentiaalisen asiakasryhmän nuorista hieman vanhempiin.

        Olivat jutut lehdissä tarkoitushakuisia tai eivät, joka tapauksessa tulos on sama; useammat ihmiset uskovat tai heidän uskonsa pseudosairauksiin vahvistuu ja useampi tullee hakeutumaan vastaanotoille, saavat reseptin ja tuottavat siten rahaa psykiatrian teollisuudelle.

        Miten sitten on mahdollista, että se on voimakkaasti periytyvääkin? Itsekin perin sen isältäni, tosin sain vasta aikuisena kuulla, että hänelläkin on se. Emme ole olleet juurikaan tekemisissä, joten ei ole kyse siitä, että olisin jotenkin oppinut sen häneltä kasvaessani. Sellaisenkin väitteen nimittäin välillä kuulee..

        Olen myös vastustanut lääkitystä koko ikäni, vasta nyt nelikymppisenä olen alistunut ottamaan lääkkeeni kiltisti koska en jaksa enää jatkuvaa henkistä kärsimistä. Mieluumin kemiallinen lobotomia zombilääkkeillä.

        Olen aina yrittänyt vaan kestää ja syödä terveellisesti hyviä öljyjä ja kalaa jne, mutta mikään muu ei auta kuin lääkkeet. Fyysisesti olen aina ollut terve, en edes flunssia saa juuri koskaan. Päästä varpaisiin on vaatimuksestani tutkittu, mutta mitään fyysistä vikaa ei ole löytynyt.


    • tippulitap

      Olemme tästä asiasta selväsi erimieltä ja kumpikaan ei varmasti kantaansa muuta tästä keskustelusta huolimatta. Itse en ole lääketeollisuuden enkä myöskään lääketieteen asiantuntija. Minulla on ainoastaa omakohtainen kokemus ja mielipide asiasta. Olen kärsinyt nuoruudesta asti erilaisista elämää haittaavista tuntemuksista, kuten ahdistus, rajut mielialanvaihtelut sekä masennukset eri pituisina jaksoina. Välillä on ollut parempia aikoja. Olen saanut paljon aikaan: opiskellut ja tehnyt töitä tuotteliaasti. Lopulta tapahtui täydellinen loppuunpalaminen ja minun oli pakko hakeutua lääkäriin. Toki olin aikaisemminkin miettinyt, että kaikki ei ole niin kuin pitäisi ja ajatellut, että voiko elämä tuntua näin ahdistavalta vaikka kaikki on oikein hyvin. On perhe, ystäviä ja työ eli kaikki ihan mallillaan. Sain "häiriööni" alkukesästä lääkityksen. Nyt elämä tuntuu ihan tavalliselta: ei suuremmin ahdista ja mieli on tasaisempi. Elämä tuntuu nyt elämisen arvoiselta ja tulevaisuus näyttää valoisalta. Eli jos tämä häiriö on lääketeollisuuden keksimää niin hyvä, että keksivät sen, sillä ilman nykyistä lääkitystäni olisin nyt työkyvytön ja onneton ihmisraunio.

      • GJ0924

        Älä ymmärrä väärin. Henkinen pahoinvointi on ihan todellista vaikka se ei sairaus olekaan. Sinun, minun, meidän jokaisen ihmisen. Ja hienoa, että olet saanut paljon aikaan vaikka vaikeaa on ollut.

        Tärkeää on ymmärtää, että käyttämäsi "lääke", tai lääke, miten vaan, on samanlaista lääkintää kuin alkoholin, marijuanan, amfetamiinin tai heroiinin käyttö. Kehossasi ei ole mitään vikaa. Toisian sanoen sinulle ei ole mitään sairautta, mutta totta kai erilaisin psykoaktiivisin ainein olojaan voi muuttaa. Jos koet sen hyväksi, ja selvästi olet kokenut, ei siinä ole mitään pahaa tai hävettävää. Toki riskejä käytössä on, mutta, jos tiedostat ne ja hyväksyt niin eihän siinä ole silloin mitään hätää.

        Edellä mainitut asiat eivät siis muuta sitä asiaa, että niin sanottu bipo tai kaksisuuntainen mielialahäiriö on keksitty sairaus, ei todellinen. Mikä on tärkeää ymmärtää, että henkisen pahoinvoinnin syyt ovat elämässä eivät kehossa (esim. aivoissa).


      • pekkakivi1
        GJ0924 kirjoitti:

        Älä ymmärrä väärin. Henkinen pahoinvointi on ihan todellista vaikka se ei sairaus olekaan. Sinun, minun, meidän jokaisen ihmisen. Ja hienoa, että olet saanut paljon aikaan vaikka vaikeaa on ollut.

        Tärkeää on ymmärtää, että käyttämäsi "lääke", tai lääke, miten vaan, on samanlaista lääkintää kuin alkoholin, marijuanan, amfetamiinin tai heroiinin käyttö. Kehossasi ei ole mitään vikaa. Toisian sanoen sinulle ei ole mitään sairautta, mutta totta kai erilaisin psykoaktiivisin ainein olojaan voi muuttaa. Jos koet sen hyväksi, ja selvästi olet kokenut, ei siinä ole mitään pahaa tai hävettävää. Toki riskejä käytössä on, mutta, jos tiedostat ne ja hyväksyt niin eihän siinä ole silloin mitään hätää.

        Edellä mainitut asiat eivät siis muuta sitä asiaa, että niin sanottu bipo tai kaksisuuntainen mielialahäiriö on keksitty sairaus, ei todellinen. Mikä on tärkeää ymmärtää, että henkisen pahoinvoinnin syyt ovat elämässä eivät kehossa (esim. aivoissa).

        GJO924, onko sinulla koskaan ollut henkistä pahoinvointia? Sellaista, että sinusta tuntuu, ettet pärjää sen kanssa? Sellaista että se tuntuu laskevan toimintakykyäsi?

        Jos ei ole, onnittelut siitä! Toisaalta silloin jättäisin kommentoinnit kommentoimatta.

        Jos on, niin missä määrin se häiritsi eloasi ja millä keinoin sait tilanteen muuttumaan parempaan?

        Pahoittelen jos näistä on ollut aiemmin maininta, luin ketjua/kommentteja kiireellä..


      • GJO924
        pekkakivi1 kirjoitti:

        GJO924, onko sinulla koskaan ollut henkistä pahoinvointia? Sellaista, että sinusta tuntuu, ettet pärjää sen kanssa? Sellaista että se tuntuu laskevan toimintakykyäsi?

        Jos ei ole, onnittelut siitä! Toisaalta silloin jättäisin kommentoinnit kommentoimatta.

        Jos on, niin missä määrin se häiritsi eloasi ja millä keinoin sait tilanteen muuttumaan parempaan?

        Pahoittelen jos näistä on ollut aiemmin maininta, luin ketjua/kommentteja kiireellä..

        "GJO924, onko sinulla koskaan ollut henkistä pahoinvointia? Sellaista, että sinusta tuntuu, ettet pärjää sen kanssa? Sellaista että se tuntuu laskevan toimintakykyäsi?

        Jos ei ole, onnittelut siitä! Toisaalta silloin jättäisin kommentoinnit kommentoimatta."

        Miten tämä liittyy mitenkään siihen mitä sanoin?


    • tippulitap

      Niin eihän mitään näitä ns. häiriöitä pystytä mitenkään konkreettisesti todistamaan kut somaattisten sairauksien kohdalla voidaan. Se mitä ei silmällä, eri kuvantamismenetelmillä tai laboratoriokokein nää ei ole joidenkin ihmisten mielestä olemassa. Itse olen viimevuodet viettänyt kaikinpuolin terveellistä elämää. Olen lenkkeillyt, nukkunut, ollut täysin absolutisti ja olen kaikin voimin yrittänyt ylläpitää henkistä hyvinvointiani: olen lukenut lukemattomia kirjoja aiheesta, olen käynyt mindfulnessa kurssilla ja kurssin jälkeen harjoittanut siellä opittuja asioita. Olen myös keskustellut ystävieni kanssa ahdistuksesta ym. asioista. Omassa elämässäni ei kuitenkaan ollut mitään vikaa, kaikki oli ihan hyvin. Eli jos tämä häiriö ei ole todellinen, niin en ymmärrä, miksi epilepsiaan tarkoitettu lääke siihen auttaa? Aikoinaan käyttäessäni alkoholia, ei vointini helpottunut mitenkään vaan juodessani olin entistäkin ahdistuneempi. Eli jos aivoissani ei ole mitään vikaa, miten epilepsialääke voi muuttaa elämääni näin merkittävästi? Tiettävästi Lamictal ei ole neurolepti tai anksiolyytti.. joten se ei varmastikkaan ahdistusta poista, jos aivoissani ei mitään poikkeavaa ole.

    • VihaajatVihaaEliSä

      Cheek on paras, vaikka olisi kolmisuuntainen!

    • poskispede

      minusta tää on joku mainos lääketieteelle ja henkilölle itselleen. vartokaapa.

    • kukamuumikä

      Siikki on kovin räpäyttäjä vaikka ois miten homo
      ja tautinen.
      Voi lähtee elaastiset tai puplicenemit viivalle.
      Jarppa pesee mennentullen

    • Baltica7

      Täys nuija koko jätkä..

    • Hullun_hommaa

      SSRI lääkkeistä sanotaan että ne ovat "hyvin siedettyjä ja turvallisia". Miten on sitten mahdollista että niiden sivuvaikutuksiin kuuluu kaksisuuntainen mielialahäiriö? Eikä lääkärikunta lotkauta korvaansakaan mikäli tällainen vahinko on päässyt sattumaan. Sen sijaan vaihdetaan lääkkeet vahvempiin, niin kauan että olet samaa mieltä heidän kanssaan sairauden olemassaolosta, sen perinnöllisyydestä ja siitä että olet pysyvästi ja vakavasti mielisairas.

    • ARPAKUUTIOPÄÄ

      Cheek on tietääkseni mukava heppu. Aika symppis tietääkseni.
      Saanu kuvANB hänestä aika syvällisenä ihmisenä.
      Noi hermostohäiriötilat Cheekissa kuvastaa kai sitä enemmä, että kyseessä on aika inhimillinen ihminen.
      Ei saisi nyt itte yleistää, mutta ehkä me sairaat ollaan ns enemmän ihmisiä kuin terveemmät vai onko näin?
      Terveemmät hokee mm yleensä "mene töihin pummi" "ota ittees niskasta kii" , tulee väistämättä mielikuva että ne on kovempia , liian kovia ja liian vahvoja, liian epäempaattisia.
      Horoskooppimerkissä kalat, ravut ja härät lojuu yleensä enemmän kotona murheiden murtamana tai autistihäiriöisinä tai muuta jotaki vastaavaa.

    • JumalaAuttaaSinuakin

      Tämä vatipää on jo kolme päivää täällä jankuttanut samaa asiaa, että kyllä tiedetään. Usko pois, mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Äitihullu nyt vaan vetää hernettä nokkaan jokaisesta väärästä äänenpainostakin, minkä äitinsä vahngossa lausuu. Vituttaa tommonen marttyyrius. Kun minäminäminä ja olen oikeutettu ja yhyy. Siinä tiivistettynä jälleen kerran ja taas.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe