Klaukkalan ruuhkasuma pahenee

posseboy

Nurmijärven uutiset sen kertoo, ohikulkutien tulo viivästyy taas. Asutusta tulee lisää kaiken aikaa mut liikenteen sujuvuuteen ja sitä kautta turvallisuuteen ei vaan saada panostettua.

http://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/438554-klaukkalan-ohikulkutien-tulo-siirtyy-harmittaa-kuntalaisten-puolesta

16

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silmätseisoo_päässä

      Mitähän ovat nämä liftarit jotka yrittävät saada kyytiä Klaukkalan pääväylällä. ? Mihin menossa ja mitä porukkaa ? Ainakin pyörivät talojen pihoilla ja välillä rämpyttävät ovikelloa.
      Ei ihan mukavalta tunnu.

    • gkjgd

      Ikiuisuuprojekti samoin kuin Viirinlaakson rakentaminen.

    • Lisääpyöräteitä

      Ajakaa polkupyörillä niin mahdutte .
      Samalla maailma pelastuu.

      • Pinkola

        Maailma EHKÄ pelastuu jos maapallon väkiluvun määrästä otetaan muutama nolla pois. Ei siinä muutama hipsteri Jopoineen paljon auta.


    • odottavanaikaonpitkä

      Pohjois korean diktatuuri väistyy demokratian tieltä,ennen kuin klaukkalan ohitustie valmistuu.

    • pitkäonodottavanaika

      Onko kukaan ns. puunhalaaja/kukkahattutäti koskaan laskenut kuinka paljon YLIMÄÄRÄISIÄ päästöjä on koitunut klaukkalantien ruuhkista viimeisen 30kymmenen vuoden aikana.Joka aamu kohti Helsinkiä,ja iltapäivänä sama takaisin.
      Siinä on varmasti kertynyt määrä joka TAPPAA useita liitooravia. Pitäisiköhän "hiljalleen" tehdä jotain OI kunnan päättäjät. Kaikki ongelmat eivät aina liity oraviin,koittakaa keskittyä olennaisiin asioihin.Tämäntapaisissa asioissa valittajan oikeuksia TÄYTYY kaventaa,jos kysymys on oikeasti YLEISHYÖDYLLISESTÄ asiasta.

      • saamaamieltä

        UGH olet puhunut.


      • Kyllä_te_kehtaatte

        Kunnan päättäjät hanaavat sitä vastaan, että syöttöliikenne saataisi toimivaksi Kivistöön eteenkin Klaukkalasta. Tämähän on lyhytnäköistä kuntapolitiikkaa, jonka johdosta kunnan vetovoima hiippuu vajavaisen joukkoliikenteen vuoksi. Kaikilla ei ole yhtäkään autoa käytössä saatika kahta ja ruuhkathan johtuvat aika paljon siitä, että omalla autolla pääsee joukkoliikennettä kätevämmin.

        Ihan samahan kuka hoitaa, kun hoidetaan riittävän tieheänä, mm. työmatkoja palvelevana, joustavasti. Kaikenlainen sääntely kokoomuksenkin ja kepun ajamana pitäisi poistaa, mutta Nurmijärvellä on ihan omat "sääntelyt", jotka enemmän ajavat paikallisen liikennöitsijän etuja kun asukkaiden.

        Kaiken maailman selitykset otettu käyttöön. Kivistöstä pääsisi muuallekin kuin Helsingin keskustaan, vaihtoasemien kautta. Nurmijärvi lanseerasi Nurmijärvilipun, sekö nyt on esteenä vai se, että matkavähennyksiä pitäisi kunnassa huomioida enemmän?

        http://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/511296-millainen-olisi-hsl-matkan-hinta-nurmijarvelaiselle-hsl-kertoo


    • Itsepäistä_jarruttelua

      Kun vihdoin saadaan järkevä päätös aikaiseksi, saamme lukea paikallislehden uutisena tulevaisuudessa seuraavaa:

      ”Toivon, että HSL tuo parannusta klaukkalalaisten ja nurmijärveläisten joukkoliikenteeseen. Se on ollut jo pitkään kuntalaisten toivelistalla. HSL:n jäsenyys liittää Klaukkalan ja muun Nurmijärven jatkossa tiiviimmin osaksi Helsingin seutua ja parantaa palvelujen ja työpaikkojen saavutettavuutta. Näen HSL:n yhtenä tärkeänä Nurmijärven vetovoimatekijänä”, Nurmijärven juuri valitun kunnanvaltuuston puheenjohtaja sanoo. Lisäksi toimiva ja hyvin suunniteltu joukkoliikenne vähentää ruuhkia Klaukkalantiellä.

      Merkittävä osa matkoista suuntautuu HSL-alueelle. HSL:n matkakortista on hyötyä erityisesti niille, jotka käyttävät liityntäyhteyttä HSL-alueen joukkoliikenteeseen. HSL:n matkakortti kelpaa kaikissa busseissa, metrossa, lähijunissa, raitiovaunuissa ja jopa Suomenlinnan lautalla. Myös 7–16-vuotiaiden lasten ja opiskelijoiden lippujen hinnat laskevat merkittävästi.

      ”HSL-jäsenyyden myötä osa Nurmijärven yhteyksistä muuttuu vaihdollisiksi siten, että bussi vie Kehäradan tai pääradan juna-asemalle. Samalla molempien ratojen laaja vaikutusalue tulee nurmijärveläisten ulottuville. HSL pyrkii edistämään Kivistön aseman rakentamista. Asema palvelisi nimenomaan Nurmijärven asukkaita sekä liityntäbussien pysäkkinä että autojen liityntäpysäköintipaikkana”.

      Liityntäliikenteessä voidaan tarjota tiheämpi vuoroväli samalla bussimäärällä, koska bussien ajoaikaa ei kulu Helsingin ruuhkissa. Klaukkalaan tarjontaa on mahdollista lisätä etenkin illalla, yöllä ja viikonloppuisin järjestämällä liikenne bussi–juna -yhdistelmällä. Suorat bussilinjat Nurmijärven ja Helsingin keskustan välillä on tarkoitus säilyttää arkiruuhkassa aamulla ja iltapäivällä.

      HSL:ään liittyminen kasvattaa Nurmijärven joukkoliikenteen rahoitustarvetta, mutta on merkittävä investointi joukkoliikenteen kehittämiseen ja kunnan vetovoiman kasvattamiseen.

      HSL:n menot kohdennetaan jäsenkunnille joukkoliikenteen käytön mukaan. Nurmijärven osuus kattaa laajentuneet joukkoliikenteen palvelut sekä HSL:n matkustajainformaation, Reittioppaan ja muut sähköiset aikataulupalvelut. Lipputuloilla katetaan noin puolet HSL:n toimintamenoista ja kuntaosuuksilla noin puolet.

      Ensimmäiset muutokset liikenteeseen tehdään vaiheittain vuosien 2018 ja 2019 aikana.

      http://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/513784-nurmijarven-joukkoliikennepaatos-jakoi-mielipiteet-umpioituu-entisestaan
      Vain 900 matkustajaa käyttää nurmijärvilippua, joten lipun käyttäjämäärä on vähäinen ja liikkuminen tapahtuu omilla autoilla, joka siis aiheuttaa turhia päästöjä. Lipun vähäinen käyttö kielii siitä, että yhteys on vaivalloinen rajoittuneisuutensa vuoksi.

      • Äly_hoi_päättäjät

        http://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/550096-opiskelija-ihmettelee-miksi-kela-ei-korvaa-enaa-hsl-lippuja-nurmijarvelaisille

        Luulisi päättäjien kunnassa osaavan ajatella, jääkö nuoriso, jolla on toivoa tulevaisuudesta, Klaukkalaan vai muuttavatko he naapurikuntiin, jossa on hyvät liikenneyhteydet. Kuntako olettaa, että kaikki ostavat oman auton?

        Muuttotappiokunnan tulisi tehostaa toimia, joilla asukkaille luodaan edellytkset elää, käydä opiskelemassa ja töissä, eikä vaikeuttaa hölmöillä päätöksillä mm. liikkumista. Ei liene vaikea ottaa nykyisen, rajoittuneen liikennöitsijän rinnalle sellaista liikennöitsijää, joka vastaa nykyajan haasteisiin. Miten vaikeaa onkaan saada aikaan syöttöliikenne lähimmälle juna-asemalle Kivistöön Nurmijärven kunnan päättäjillä. Ihan pitää ihmetellä, että mikä tässä mättää?

        Nyt kun rakennusbuumi on meneillään ja asuntoja rakennetaan pilvin pimein, luulisi tällaisten liikkumisasioiden järjestettävän houkuttimeksi eikä esteeksi. Onkohan oikein ympäristönkään kannalta tarpeellista, että kaikki köröttelevät yksin yhtä väylää pitkin vaikkapa Klaukkalaan.


    • NaponMopo

      Aikoinaan asuin 60-70 luvulla Klaukkalassa silloin jo puhuttiin että rautatie tulee Klaukkalaan asti Martinlaakosta. Heh... heh... eipä näy vieläkään..
      Muutin stadiin ja siellä kulkee spora..
      Vikahan on se että siellä on Kirkonkylä jossa se valtuusto huseeraa ja kasvukeskus Klaukkala. Määrätyt maanomistajat ja puolueet tekee suhmurointia ja sulle mulle juttuja...

    • töissä_Nurmijärvellä

      Ihmettelen mikä hinku ihmisillä on Vantaan ja Helsingin suuntaan töihin?

      Onneksi oma työ on Nurmijärvellä eikä ole koskaan ruuhkaa näkynyt 10 minuutin työmatkalla. Palkka sama kuin olisi kauempanakin. Säästyy aikaa ja rahaa niin että huomaa.

      • rygonomus

        Tuon tulkitsen huumoriksi.


      • Julkinen_liikenne_ontuu

        Onko täällä viittätoistatuhatta työpaikkaa? Ei ole ja siksi työssäkäyvien on kuljettava töihin muualle. Lisäksi puuttuu kouluttautumismahdollisuudet kuten ammattikorkeakoulut ja yliopistot.

        Nurmijärvi ei ole työpaikkaomavarainen eikä tule koskaan olemaankaan. Sen sijaan ruuhkaomavarainen on julkisen liikenteen heikkouden takia ja tieakasiteettia ei ole huomioitu vuosien aikana asukasluvun kasvun mukaan.


      • onni_on_työ_lähellä

        Kiljavalla on humanistisen amk:n kampus. Lieko ainoa korkeakoulu Nurmijärvellä?

        Tosiaan kannattaa miettiä pitääkö muiden mukana väkisin puskea Helsingin suuntaan töihin? Siinä kun tulee helposti 5 - 10 tuntia lisää työviikkoon ja noista tunneista ei saa palkkaa vaan pelkästään matkakuluja ja stressiä.


    • matkatvähenee

      Onneksi etätyöt on nykyään aika monelle mahdollisuus. Mut joo, pitkät työmatkat on aika surkeita ja etenkin talvisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe