Jos Hän tunnistaa sinut omakseen niin mistä Hän sinut tunnistaa?
Tunnistaako Jeesus palatessaan sinut omakseen?
58
104
Vastaukset
- otapa.ja.lue
Lukemalla Matt.25:31-45 se kyllä selviää.
- raamatunlukijalle
Taaskin väärä vastaus evl.
Kyllä niinkin. Toiset huomioivat ja auttavat pääsevät iankaikkiseen elämään (Matt. 25:31 jne.).
Mutta Markus 16 esittää neljä asiaa, jotka ovat Jeesuksen seuraajien merkkejä. Niistä Jeesus helposti omansa tunnistaa.- homojoukolle
torre12 kirjoitti:
Kyllä niinkin. Toiset huomioivat ja auttavat pääsevät iankaikkiseen elämään (Matt. 25:31 jne.).
Mutta Markus 16 esittää neljä asiaa, jotka ovat Jeesuksen seuraajien merkkejä. Niistä Jeesus helposti omansa tunnistaa.Tunnistaako Jeesus s i n u t omakseen?
homojoukolle kirjoitti:
Tunnistaako Jeesus s i n u t omakseen?
Ei ainakaan Markus 16 perusteella. Ei toivoakaan,.
- homojoukolle
torre12 kirjoitti:
Ei ainakaan Markus 16 perusteella. Ei toivoakaan,.
Vastaus EI olisi riittänyt.
homojoukolle kirjoitti:
Vastaus EI olisi riittänyt.
Mitä itse vastaat? Tunnistaako Jeesus vai eikö sinut Matteus 25 ja Markus 15 perusteella? Kyllä vai ei riittää.
- homojouko
torre12 kirjoitti:
Mitä itse vastaat? Tunnistaako Jeesus vai eikö sinut Matteus 25 ja Markus 15 perusteella? Kyllä vai ei riittää.
Minut Jeesus tuntee omakseen ihan muista syistä. Olemmehan joka päivä tekemisissä keskenämme.
homojouko kirjoitti:
Minut Jeesus tuntee omakseen ihan muista syistä. Olemmehan joka päivä tekemisissä keskenämme.
Aha. Itse ajattelen näitä Raamatun kautta. Mutta eipä sillä taida olla tässäkään asiassa mitään merkitystä. Raamatulla.
- homojoukolle
torre12 kirjoitti:
Aha. Itse ajattelen näitä Raamatun kautta. Mutta eipä sillä taida olla tässäkään asiassa mitään merkitystä. Raamatulla.
Harvinaista, että ateisti "ajattelee" Raamatun kautta mutta siinähän "ajattelet".
homojoukolle kirjoitti:
Harvinaista, että ateisti "ajattelee" Raamatun kautta mutta siinähän "ajattelet".
No olen tosiaankin kirjaimellinen; ja Raamatussa on luettavaa. Niitä ajattelen. Ja ajattelen myös uskovia.
- homojoukolle
torre12 kirjoitti:
No olen tosiaankin kirjaimellinen; ja Raamatussa on luettavaa. Niitä ajattelen. Ja ajattelen myös uskovia.
Siinähän sitten " ajattelet" onko joku yrittänyt estää?
homojoukolle kirjoitti:
Siinähän sitten " ajattelet" onko joku yrittänyt estää?
Ei ole yrittänyt estää. Ainahan olen ajatellut ja pohtinut asioita. Ja myös löytänyt ratkaisut. Koska et vastannut kysymykseeni, niin sain silti vastauksen.
- skiis
torre12 kirjoitti:
Mutta Markus 16 esittää neljä asiaa, jotka ovat Jeesuksen seuraajien merkkejä. Niistä Jeesus helposti omansa tunnistaa."17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.""
Nämä ovat eräitä merkkejä, jotka vahvistavat uskomme. Meidän täytyy vaan rohkeasti rukoilla sairaiden puolesta ja ajaa ulos riivaajia jne. - skiis
homojoukolle kirjoitti:
Torre ajattelee näitä kohtia, koska kuvittelee, että on löytänyt oivan aseen uskovaisia kohtaan.
skiis kirjoitti:
Torre ajattelee näitä kohtia, koska kuvittelee, että on löytänyt oivan aseen uskovaisia kohtaan.
Miten koet JEESUKSEN sanat aseeksi uskovia vastaan? Itse aikoinaan kun aloin näitä ajattelemaan, niin luovuin uskosta: en ollut sellainen mitä Jeesus uskovalta edellyttää.
Ei ne ole muuten vastaan, paitsi jos ei niihin yllä.
Ja miksi tuo yksi ei pane käsiänsä sairaiden päälle, vaan rukoilee? Merkit vain seuraavat uskovia, ei Jeesus sano niiden mitenkään vahvistavan uskoa. Miten voit mennä noin väärille urille?- skiis
torre12 kirjoitti:
Miten koet JEESUKSEN sanat aseeksi uskovia vastaan? Itse aikoinaan kun aloin näitä ajattelemaan, niin luovuin uskosta: en ollut sellainen mitä Jeesus uskovalta edellyttää.
Ei ne ole muuten vastaan, paitsi jos ei niihin yllä.
Ja miksi tuo yksi ei pane käsiänsä sairaiden päälle, vaan rukoilee? Merkit vain seuraavat uskovia, ei Jeesus sano niiden mitenkään vahvistavan uskoa. Miten voit mennä noin väärille urille?"Miten koet JEESUKSEN sanat aseeksi uskovia vastaan?"
Sinä itse koet ne aseeksi. Et sinä muuten tänne Raamatun totuuksia toisi.
Nuo merkit vahvistaa uskoamme, kun rukoilemme sairaiden ym. puolesta. Näin se nyt vaan on. skiis kirjoitti:
"Miten koet JEESUKSEN sanat aseeksi uskovia vastaan?"
Sinä itse koet ne aseeksi. Et sinä muuten tänne Raamatun totuuksia toisi.
Nuo merkit vahvistaa uskoamme, kun rukoilemme sairaiden ym. puolesta. Näin se nyt vaan on.Minä puhun siitä mitä Jeesus sanoo, ja sinä siitä mitä "te" teette.
Näin se sitten vaan on. Sairas vaan ei hyödy mitään siitä, että sinun uskosi vahvistuu, kun rukoilet hänen puolestaan.- skiis
torre12 kirjoitti:
Minä puhun siitä mitä Jeesus sanoo, ja sinä siitä mitä "te" teette.
Näin se sitten vaan on. Sairas vaan ei hyödy mitään siitä, että sinun uskosi vahvistuu, kun rukoilet hänen puolestaan."Minä puhun siitä mitä Jeesus sanoo, ja sinä siitä mitä "te" teette. "
Näin me toimimme kuten edellä toin esiin ja luotamme, että Jumala kuulee rukouksemme. Näinhän Hän on luvannut. Amen skiis kirjoitti:
"Minä puhun siitä mitä Jeesus sanoo, ja sinä siitä mitä "te" teette. "
Näin me toimimme kuten edellä toin esiin ja luotamme, että Jumala kuulee rukouksemme. Näinhän Hän on luvannut. AmenMutta Mark 16 mukaan uskovat tekevät, eivät rukoile yhtään mitään. Sama koskee Matteus 25 loppua. Miten harhassa oletkaan.
Olen niin kirjaimellinen, että en voi tajuta tuollaista lepsuilua.- skiis
torre12 kirjoitti:
Mutta Mark 16 mukaan uskovat tekevät, eivät rukoile yhtään mitään. Sama koskee Matteus 25 loppua. Miten harhassa oletkaan.
Olen niin kirjaimellinen, että en voi tajuta tuollaista lepsuilua.Mutta me rukoilemme myös sairaiden puolesta ja Jumala kyllä kuulee rukouksemme.
- torre11
skiis kirjoitti:
Mutta me rukoilemme myös sairaiden puolesta ja Jumala kyllä kuulee rukouksemme.
Aha. Et siis tee sitä mitä Jeesus sanoo. Tämä on jo aivan selvä.
On niin helppoa rukoilla, ja toivoa Jumalan tekevän jotain. Mutta samalla unohdat sen, että Raamatussa Jumala ei paranna ketään: ei edes muiden kautta.
Tätä en kyllä ymmärrä. Miksi teet noin? - Hoh-hoijaa
torre11 kirjoitti:
Aha. Et siis tee sitä mitä Jeesus sanoo. Tämä on jo aivan selvä.
On niin helppoa rukoilla, ja toivoa Jumalan tekevän jotain. Mutta samalla unohdat sen, että Raamatussa Jumala ei paranna ketään: ei edes muiden kautta.
Tätä en kyllä ymmärrä. Miksi teet noin?Mitä taas jankutat näitä samoja. Kukas Raamatussa parantaa jos ei Jumala?
- Onko.jo.täällä
homojouko kirjoitti:
Oho, onko Jeesuskin luterilaisuuspalstaa trollaava vihapuhuja? Linkkiä Raamattuun, kiitos.
- OHOHHHOOOOO
Onko.jo.täällä kirjoitti:
Oho, onko Jeesuskin luterilaisuuspalstaa trollaava vihapuhuja? Linkkiä Raamattuun, kiitos.
OHHHO, onko homojouko Jeesus???!!!
- mieti.sitä
raamatunlukijalle kirjoitti:
Taaskin väärä vastaus evl.
AP:lle Kiitos hyvästä kysymyksestä.
" Tunnistaako Jeesus palatessaan sinut omakseen?"
KYLLÄ!
"Jos Hän tunnistaa sinut omakseen niin mistä Hän sinut tunnistaa?"
Siitä, että eräänä sunnuntaipäivänä Jeesus tuli asumaan sydämeeni. Sitä sanotaan myös USKOONTULOKSI = MIELENMUUTOS!
Jeesus kuoli Golgatanristillä minun edestäni ja koko maailman edestä.
Hän kantoi sinne joka ainoan syntini, nykyiset ja tulevat.
Hän kuoli, että minä/me saisin/mme elämän niin tässä ajassa kuin TULEVASSA !
Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, - miten.on
mieti.sitä kirjoitti:
AP:lle Kiitos hyvästä kysymyksestä.
" Tunnistaako Jeesus palatessaan sinut omakseen?"
KYLLÄ!
"Jos Hän tunnistaa sinut omakseen niin mistä Hän sinut tunnistaa?"
Siitä, että eräänä sunnuntaipäivänä Jeesus tuli asumaan sydämeeni. Sitä sanotaan myös USKOONTULOKSI = MIELENMUUTOS!
Jeesus kuoli Golgatanristillä minun edestäni ja koko maailman edestä.
Hän kantoi sinne joka ainoan syntini, nykyiset ja tulevat.
Hän kuoli, että minä/me saisin/mme elämän niin tässä ajassa kuin TULEVASSA !
Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,Kiitos sinulle ja kaikille asiallisesti vastanneille. Siunauksin AP!
- ette.tunne.totuutta
miten.on kirjoitti:
Kiitos sinulle ja kaikille asiallisesti vastanneille. Siunauksin AP!
Ei kestä kiittää omahyväisiä valehtelijoita!
- miten.on
ette.tunne.totuutta kirjoitti:
Ei kestä kiittää omahyväisiä valehtelijoita!
En kiittänytkään SINUA.
- torre11
Hoh-hoijaa kirjoitti:
Mitä taas jankutat näitä samoja. Kukas Raamatussa parantaa jos ei Jumala?
Jumala ei ole Raamatussa parantanut vaan kunnostautui tappajana.
Ja Jeesus lähetti 72 ihmistä matkaan että "parantakaa siellä sairaat". Ihmisten hommaa se parantaminen.
Jeesus tunnistaa minut koska on niin monta kertaa Hän on minut verellään puhdistanut, kiitos Jeesus!
- totisesti_
Amen
- hökö
> niin monta kertaa Hän on minut verellään puhdistanut
Tuo puhdistaminen on tapahtunut yhden ainoan kerran. Sen vaikutus koskee kaikkia aikoja, jokaista hetkeä, jokaista tekoa. Sinä vain palaat takaisin siihen armoon, minkä Jumala on Poikansa kärsimyksen hinnalla sinulle luvannut. - älä.höpise
hökö kirjoitti:
> niin monta kertaa Hän on minut verellään puhdistanut
Tuo puhdistaminen on tapahtunut yhden ainoan kerran. Sen vaikutus koskee kaikkia aikoja, jokaista hetkeä, jokaista tekoa. Sinä vain palaat takaisin siihen armoon, minkä Jumala on Poikansa kärsimyksen hinnalla sinulle luvannut.Älä höpise. Jokainen syntien anteeksi pyytäminen ja saaminen on oma tapahtumansa. Ei niitä varastoon voi kerätä.
- maan.pinnalle.siitä
Roomalaiset sotilaat Jeesuksen tappoivat Pilatuksen tuomion mukaan fundamentalististen kirjanoppineiden ja ylipappien yllyttämänä. Ei siinä sen kummempaa ollut.
- Oi.Kaisu
maan.pinnalle.siitä kirjoitti:
Roomalaiset sotilaat Jeesuksen tappoivat Pilatuksen tuomion mukaan fundamentalististen kirjanoppineiden ja ylipappien yllyttämänä. Ei siinä sen kummempaa ollut.
Nämä teologit ja papit olivat tulkinneet omia liberaaleja lakejaan, joita yrittivät sälyttää ihmisten niskoille. Mutta Jeesus noudatti kirjaimellista kirjoitettua Jumalan Sanaa ja tästä johtuen joutui ristinpuulle. Sama toistuu nykyaikanakin.
- maan.pinnalle.siitä
Oi.Kaisu kirjoitti:
Nämä teologit ja papit olivat tulkinneet omia liberaaleja lakejaan, joita yrittivät sälyttää ihmisten niskoille. Mutta Jeesus noudatti kirjaimellista kirjoitettua Jumalan Sanaa ja tästä johtuen joutui ristinpuulle. Sama toistuu nykyaikanakin.
Liberaalit papit ja teologit tunnustavat minun käsitykseni mukaan edelleen armoon, ei tekoihin perustuvaa oppia mutta monet raamatuntutkijat, eksegeetit, eivät ja heillä on vakuuttavat näytöt ja selitykset kaikesta mitä kirjoittavat.
- Oi.Kaisu
Liberaalit papit ja teologit tunnustavat minun käsitykseni mukaan edelleen armoon, ei tekoihin perustuvaa oppia mutta monet raamatuntutkijat, eksegeetit, eivät ja heillä on vakuuttavat näytöt ja selitykset kaikesta mitä kirjoittavat.
"Liberaalit papit ja teologit tunnustavat minun käsitykseni mukaan edelleen armoon, ei tekoihin perustuvaa oppia mutta monet raamatuntutkijat, eksegeetit, eivät ja heillä on vakuuttavat näytöt ja selitykset kaikesta mitä kirjoittavat."
Tukeutuvat armoon, mutta eivät tukeudu uskoon Jeesukseen, mitä juuri kristinusko edustaa. "Armo" on heille jokin hämärä käsite, joka kattaa kaiken. Eräskin pappi kirjoitti, että on armoa kaunis luonto. Armo ei ole hedonistinen nautintoaine.
Armo tulee uskosta Jeesukseen, kun Jeesus sovitti syntimme Golgatan ristillä ja näin Jumala voi meidät armahtaa synneistämme huolimatta, koska Jeesus otti syntimme kantaakseen. - entä.sitten
Onko joku väittänyt, että Jeesusta ei olisi tapettu noin?
- maan.pinnalle.siitä
entä.sitten kirjoitti:
Onko joku väittänyt, että Jeesusta ei olisi tapettu noin?
On väitetty, että Jeesus tapettiin syntien tähden. Hänet tapettiin fundamentalististen kirjanoppineiden vaatimuksesta koska he vihasivat Jeesusta.
- entä.sitten
On väitetty, että Jeesus tapettiin syntien tähden. Hänet tapettiin fundamentalististen kirjanoppineiden vaatimuksesta koska he vihasivat Jeesusta.
Jeesus kuoli syntiemme tähden. Mutta Hänen tappajansa tappoivat Jeesuksen kuten sanoit.
Ja jos yhtään Raamattua tunnet Jeesus kuoli omasta tahdostaan ja a n t o i henkensä. Taitaa olla liian vaikeaa sinulle. - maan.pinnalle.siitä
entä.sitten kirjoitti:
Jeesus kuoli syntiemme tähden. Mutta Hänen tappajansa tappoivat Jeesuksen kuten sanoit.
Ja jos yhtään Raamattua tunnet Jeesus kuoli omasta tahdostaan ja a n t o i henkensä. Taitaa olla liian vaikeaa sinulle.Kirjoitusten mukaan Jeesus viimeiseksi huusi Eeliä joka oli muka hänet hyljännyt. Miksiköhän jos oli varma kaikesta ja vapaaehtoisesti kuolemaan mennyt?
- turhaa.touhua
Aloitus jälleen kerran muutenkin turhaa kyselemistä ja toisen päätösvaltaan kuuluvien asioihin puuttumista.
Oi.Kaisu kirjoitti:
>Mutta Jeesus noudatti kirjaimellista kirjoitettua Jumalan Sanaa ja tästä johtuen joutui ristinpuulle. Sama toistuu nykyaikanakin.
Jaa miten?- entä.sitten
Kirjoitusten mukaan Jeesus viimeiseksi huusi Eeliä joka oli muka hänet hyljännyt. Miksiköhän jos oli varma kaikesta ja vapaaehtoisesti kuolemaan mennyt?
Et taida ymmärtää hepreaa etkä edes selvää suomea?
Markus 15
34. Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
35. Sen kuullessaan sanoivat muutamat niistä, jotka siinä seisoivat: "Katso, hän huutaa Eliasta". Oletko Räyhis ihan varma? Sillä hän on ainakin 1000 eri nimimerkkiäkin, mitenkä niistä kaikista silti tunnistaa aina yhtä ihanan Räyhiksen?
- OikeaaTietoa
entä.sitten kirjoitti:
Markus 15
34. Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
35. Sen kuullessaan sanoivat muutamat niistä, jotka siinä seisoivat: "Katso, hän huutaa Eliasta".On se kummaa kun homottajilta ja ateisteilta on mennyt luetun ymmärtämisen kyky täysin. Kiitos kun toit totuuden!
- maan.pinnalle.siitä
entä.sitten kirjoitti:
Markus 15
35. Sen kuullessaan sanoivat muutamat niistä, jotka siinä seisoivat: "Katso, hän huutaa Eliasta".Itse et ymmärrä mitään. Eeliä hän huusi, ei suomenkielellä Jumalaa. Oletko sekaisin kiihkoissasi?
- entä.sitten
Itse et ymmärrä mitään. Eeliä hän huusi, ei suomenkielellä Jumalaa. Oletko sekaisin kiihkoissasi?
Jokainen normaalijärkinen kyllä osaa lukea mutta sinulla näyttää olevan joku asenne- tai fyysinen ongelma. Kumpi?
- maan.pinnalle.siitä
entä.sitten kirjoitti:
Jokainen normaalijärkinen kyllä osaa lukea mutta sinulla näyttää olevan joku asenne- tai fyysinen ongelma. Kumpi?
Sulla on henkinen ongelma käsittää että jos joku huutaa Eeliä niin hän huutaa Eeliä eikä mitään muuta.
- entä.sitten
Sulla on henkinen ongelma käsittää että jos joku huutaa Eeliä niin hän huutaa Eeliä eikä mitään muuta.
Jos sinulla olisi hivenkin sivistystä ymmärtäisit, että Eeli on Jumala hepreaksi mutta koska sinulla ei sitä ole niin enpä voi mitään.
- maan.pinnalle.siitä
entä.sitten kirjoitti:
Jos sinulla olisi hivenkin sivistystä ymmärtäisit, että Eeli on Jumala hepreaksi mutta koska sinulla ei sitä ole niin enpä voi mitään.
Olenko väittänyt muuta? Sinä olet väittänyt että tarkoitin Eliaa, tarkenna missä.
Ei, koska kuolleet eivät palaja.
- räyhis.kärventyy
Sinä kuolet mutta et palaja!
- Pudis54
Haluatteko te hihhulit tosiaan Jeesuksen palaavan? Eikö siinä ole riski että hänen tulkintansa jumalan sanasta eroaa teidän tulkinnastanne ja sinä tapauksessa päädytte hiille meidän attejen kanssa.
- olet.jäljillä
Veikkaan et noin tulee käymään aika monelle palsta fundikselle.
- UskovaNoora
"Hänessä (Kristuksessa Jeesuksessa) on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, 14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi." (Ef. 1: 13-14)
Tunnistaa. - Kyllästynyt_
Tämänkin hyvän aloittuksen holottaja-atteräyhikset tulivat rääpimään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252103Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001