Miksi Mauno Mattila hämmentää ??

Maunoeksyttäätaas

Miksi Mauno jatkuvasti kirjoittelee ja kommentoi Helluntailaisuus palstalla, Maunohan ei kuulu edes koko liikeesseen. Jatkuvaa neuvontaa ja kommentointia toisen kirkkokunnan asioihin. Tulee väkisin mielikuva juoposta joka ravintolassa huutelee vieraisiin pöytiin.

71

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaunoOngelmasi

      Voi kylläpä se Mauno nyt ärsyttää! Oletko juuttunut seurakuntarajoihin? Monet asiat tällä palstalla ovat ihan yleisiä. Mattilakin on kyllä kuulunut helluntaiseurakuntaan ja tietää kuviot.

    • kylläärsyttää

      Mauno ei löydä mistään häneele sopivaa seurakuntaa.jos ei tee parannusta.
      Hän haluaa itse olla ainoa auktoriteetti ja määrittää oikean opin linjan kaikissa seurakunnissa,

      • HRJ

        Kyllä - tietysti ärsyttää.
        Voi teitä epäterveet äärikarismaattiset eksytetyt raukat, kun Mauno Mattila ja raamatullinen puhdas oppi teitä niin ärsyttää.
        Tehkää parannus, niin kuin Mattilakin, niin ei sitten ärsytä enään.


      • PyhäYksinkertaisuus

        Jeremian kirjasta; "Sinun pahuutesi tuottaa sinulle kurituksen, ja luopumuksesi saattaa sinut rangaistukseen; niin tiedä ja näe, kuinka onnetonta ja katkeraa se on, että sinä hylkäät Herran, sinun Jumalasi, etkä minua pelkää, sanoo Herra, Herra Sebaot.
        Sillä jo ammoisista ajoista sinä olet särkenyt ikeesi, katkaissut siteesi ja sanonut: 'En tahdo palvella.' Sillä kaikilla korkeilla kukkuloilla ja kaikkien viheriäin puitten alla sinä porttona viruit.
        Minä olin istuttanut sinut jaloksi viiniköynnökseksi, puhtaimmasta siemenestä; kuinka olet muuttunut minulle vieraan viinipuun villiköynnöksiksi?
        Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
        Kuinka saatat sanoa: 'En ole saastuttanut itseäni, en ole baaleja seurannut'! Katso menoasi laaksossa, huomaa, mitä olet tehnyt, sinä nopea, nuori naaraskameli, joka juokset sinne ja tänne; sinä villiaasi, erämaahan tottunut, joka himossasi ilmaa ahmit! Kuka hillitsee sen kiiman? Joka sitä etsii, sen ei tarvitse väsyttää itseään; sen löytää, kun tulee sen kuukausi. Varo, ettet juokse jalkaasi anturattomaksi ja kurkkuasi janoiseksi. Mutta sinä sanot: 'Se on turhaa! Ei! Sillä minä rakastan vieraita ja niitä minä seuraan.' " Jer.2:19-25

        Uskoisin, että tässä on syy veli Mattilan videoihin. Varoittaa kristikansaa menemästä mukaan "hengelliseen haureuteen". Näissä äärikarismaattisissa opeissa on otettu mukaan vaikka mitä new-age- ja/tai gnostilaispohjaista saastaa. On positiivista tunnustusta, kontemplatiivista rukousta, jopa kristillistä joogaa. Oppeja muutellaan niin törkeästi, että Ilmestyskirjaakin kirjoitetaan uusiksi (esim ns. positiivinen eskatologia),vaikka "jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu (Ilm.22:19)". Ei meidän tule olla osallisia riivajien pöydästä tai ylipäätään mistään pimeyden töistä.

        Tämänkö me olemme unohtaneet:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu." 2.Moos.20:2-7

        Nyt vetäydyn kammioon itkien rukoilemaan tämänkin aiheen puolesta. Armahda, Herra Jeesus, meitä kaikenpuolin pahoja ja petollisia ihmisiä, jotka lihanhimoissamme niin helposti sokeudumme ja eksymme. Opeta meille ristisi tie ja anna Henkesi johdattaa meidät vapauteen synnin ja perkeleen siteistä. Ja pelasta meidät itseltämme.


      • Anonyymi

        Satanisteja jotka tietää kaiken pahuudesta.


      • Anonyymi
        HRJ kirjoitti:

        Kyllä - tietysti ärsyttää.
        Voi teitä epäterveet äärikarismaattiset eksytetyt raukat, kun Mauno Mattila ja raamatullinen puhdas oppi teitä niin ärsyttää.
        Tehkää parannus, niin kuin Mattilakin, niin ei sitten ärsytä enään.

        Aika kaukana puhtaasta . Varastaminen on muuten syntiä . Mooseksellekin.


      • Anonyymi
        HRJ kirjoitti:

        Kyllä - tietysti ärsyttää.
        Voi teitä epäterveet äärikarismaattiset eksytetyt raukat, kun Mauno Mattila ja raamatullinen puhdas oppi teitä niin ärsyttää.
        Tehkää parannus, niin kuin Mattilakin, niin ei sitten ärsytä enään.

        Ääri Satanismi . Noituus. Kabbala . NOITUUS.


    • MaunosiunaaTv7kiroaa

      Mauno Mattila varoittaa veljellisesti rakkaudessa kanssauskovia TV7 menestysteologian vaaroista! Mauno Mattila siunaa vihamiehiään ja rukoilee heifän puolestaan, samaa ei voi sanoa vihaa uhkuvasta Martti Ojareksesta!

      • siirrypois

        Naurettavaa ja sairasta.Mattila johdattaa seuraajansa helvettiin.Ei kukaan tervejärkinen tuollaista iljetystä usko.Hän on eksytys maallemme.


      • Ontämäkin

        Seuraako joku Mauno Mattilaa? Minä kun luulin että kristityt seuraavat Jeesusta.


      • MaunosiunaaTv7kiroaa
        Ontämäkin kirjoitti:

        Seuraako joku Mauno Mattilaa? Minä kun luulin että kristityt seuraavat Jeesusta.

        Mauno Mattila kutsuu eksyneitä takaisin Golgatalle, missä Jeesuksen veri pesee katuvan syntisen. Mauno Mattila julistaa evankeliumia! Martti Ojares puolustaa liikeyritystään! Mauno Mattila ei pyydä evankeliumista maksua!


      • ettäsilleen
        siirrypois kirjoitti:

        Naurettavaa ja sairasta.Mattila johdattaa seuraajansa helvettiin.Ei kukaan tervejärkinen tuollaista iljetystä usko.Hän on eksytys maallemme.

        Onko hänellä seuraajiakin?


      • siirrypois
        ettäsilleen kirjoitti:

        Onko hänellä seuraajiakin?

        Kyllä on,maanpäälle tullut jeesus näyttää olevan seuraajiensa mielestä.


      • Höpöhöpöä
        siirrypois kirjoitti:

        Kyllä on,maanpäälle tullut jeesus näyttää olevan seuraajiensa mielestä.

        Höpöhöpö. Mattila puhuu asiaa ja selkeää ristin evankeliumia mutta mikään Jumala hän ei kenellekään ole.


      • siirrypois
        Höpöhöpöä kirjoitti:

        Höpöhöpö. Mattila puhuu asiaa ja selkeää ristin evankeliumia mutta mikään Jumala hän ei kenellekään ole.

        Kyllä täytyy olla älykkyysosamäärä nolla,joka Mattilaa kuuntelee!Sairas narsisti,niin ylpeä ja saastainen.


      • Mummohämeestä
        siirrypois kirjoitti:

        Naurettavaa ja sairasta.Mattila johdattaa seuraajansa helvettiin.Ei kukaan tervejärkinen tuollaista iljetystä usko.Hän on eksytys maallemme.

        Kun joku kirjoittaa noin halventavaan tyyliin toisesta henk koht tasolla niin hänen omassa uskonelämässään on jotain vialla.


      • siirrypois kirjoitti:

        Naurettavaa ja sairasta.Mattila johdattaa seuraajansa helvettiin.Ei kukaan tervejärkinen tuollaista iljetystä usko.Hän on eksytys maallemme.

        Olen monta vuotta rukoillut, että Jumala nostaisi jonkun paljastamaan tämän nykypäivän hirvittävän eksytyksen, ja Jumala nostaisi Mauno Mattilan, kunhan Jumalalle!


      • Anonyymi

        Ai varoittaa juutalaisista budhista hinduista ???


      • Anonyymi

        Nää on helluntaivaparisynagogaa.


      • Anonyymi
        Ontämäkin kirjoitti:

        Seuraako joku Mauno Mattilaa? Minä kun luulin että kristityt seuraavat Jeesusta.

        Niin ja sitten ne väärät barjesukset. Väärät profeetat. Noidat.


      • Anonyymi
        MaunosiunaaTv7kiroaa kirjoitti:

        Mauno Mattila kutsuu eksyneitä takaisin Golgatalle, missä Jeesuksen veri pesee katuvan syntisen. Mauno Mattila julistaa evankeliumia! Martti Ojares puolustaa liikeyritystään! Mauno Mattila ei pyydä evankeliumista maksua!

        Nehän myy rahasta Jeesusta verta ja mitä vaan minkä voi myydä. Pedon merkkiset . Juuda myi Jeesuksen . Satanisteja. Onhan kaikki TV näytelmää rahankeräystä . Konteilla kuljettaa varastettua tavaraa Israeliin huumeita . Busseilla junilla Venäjälle . Ryöstihän ne Viipurinkin täältä synagogat hellarit vaparit ortodoksit .


    • Maunoeksyttäätaas

      Mattila ei ymmärrä ,että on taas harhassa niin kuin ennen kertoi olleensa. Tällä kertaa Maunon harha on kaikkitietävyys ja ainoa oikea raamatuntulkinta ja auktoriteetti. Paavali varoitti tämäönkaltaisista henkilöistä jotka rikkovat aidon seurakuntayhteyden.
      ( kirje roomalaisille 16 jae 17 )
      17. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

      • HRJ

        Mauno Mattila ei eksytä ketään, vaan yrittää rakkaudellisesti ohjata eksyneitä lampaita takaisin laumaan, saamaan oikeata ravintoa ja Sanan väärentämätöntä maitoa.
        Vihamies yrittää mitä alhaisimmin keinoin tukahduttaa Mauno Mattilan Sanaan perustuvan kylvän, ettei se saisi kantaa satoa ja sitä hyvää hedelmää.


      • tunkio

        AAMEN!!


      • tunkio
        tunkio kirjoitti:

        AAMEN!!

        Ja AAMEN tuli nimim.Mauno eksyttää taas,koska se on totuus.


      • Mikämotiivi

        Näin minäkin ajattelen. Mikä on tämän Mauno Mattilan motiivi?
        Hänhän epäsuorasti esittää olevansa itse kaikien yläpuolella, kun esiintyy auktoriteettina ja oikean opin edustajana (siis omasta mielestään).
        Kuka puntaroi oikein Mauno Mattilan touhut?


      • HRJ
        Mikämotiivi kirjoitti:

        Näin minäkin ajattelen. Mikä on tämän Mauno Mattilan motiivi?
        Hänhän epäsuorasti esittää olevansa itse kaikien yläpuolella, kun esiintyy auktoriteettina ja oikean opin edustajana (siis omasta mielestään).
        Kuka puntaroi oikein Mauno Mattilan touhut?

        Mauno Mattila on oikealla asialla. Kiitos Herralle hänen kaltaisistaan.
        Kuka tahansa voi arvioida Mattilan puheet Raamatun Sanan valossa.
        Hän jopa kehottaa meitä tekemään niin.
        Jos siis havaitset Mauno Mattilan opettavan jotain Raamatun vastaisesti, osoita se todeksi Raamatun valossa jos siihen kykenet.
        Jos et kykene, pyrit vain alhaisesti panettelemaan häntä, niinkuin kaikki muutkin, joilla ei ole rakkautta totuuteen.


      • Vaulikki

        Aamen!


      • oitataonnenpäivaa
        HRJ kirjoitti:

        Mauno Mattila ei eksytä ketään, vaan yrittää rakkaudellisesti ohjata eksyneitä lampaita takaisin laumaan, saamaan oikeata ravintoa ja Sanan väärentämätöntä maitoa.
        Vihamies yrittää mitä alhaisimmin keinoin tukahduttaa Mauno Mattilan Sanaan perustuvan kylvän, ettei se saisi kantaa satoa ja sitä hyvää hedelmää.

        On eksytystä ja pitää valvoa.Siinä Mattila oikeassa.Se mikä mietityttää.miksi ei julista evankeliumia?Keskittyisi sielujen voittamiseen.


      • Anonyymi

        Onko se huumeissa noituudessa. Kabbalisti?


      • Anonyymi
        HRJ kirjoitti:

        Mauno Mattila ei eksytä ketään, vaan yrittää rakkaudellisesti ohjata eksyneitä lampaita takaisin laumaan, saamaan oikeata ravintoa ja Sanan väärentämätöntä maitoa.
        Vihamies yrittää mitä alhaisimmin keinoin tukahduttaa Mauno Mattilan Sanaan perustuvan kylvän, ettei se saisi kantaa satoa ja sitä hyvää hedelmää.

        Tarkoittaa myytyä sanaa rahasta budhan hengessä .


      • Anonyymi
        Mikämotiivi kirjoitti:

        Näin minäkin ajattelen. Mikä on tämän Mauno Mattilan motiivi?
        Hänhän epäsuorasti esittää olevansa itse kaikien yläpuolella, kun esiintyy auktoriteettina ja oikean opin edustajana (siis omasta mielestään).
        Kuka puntaroi oikein Mauno Mattilan touhut?

        Nää on samaa porukkaa kuin Paavolat kabbalat .


      • Anonyymi
        HRJ kirjoitti:

        Mauno Mattila on oikealla asialla. Kiitos Herralle hänen kaltaisistaan.
        Kuka tahansa voi arvioida Mattilan puheet Raamatun Sanan valossa.
        Hän jopa kehottaa meitä tekemään niin.
        Jos siis havaitset Mauno Mattilan opettavan jotain Raamatun vastaisesti, osoita se todeksi Raamatun valossa jos siihen kykenet.
        Jos et kykene, pyrit vain alhaisesti panettelemaan häntä, niinkuin kaikki muutkin, joilla ei ole rakkautta totuuteen.

        Vai valossa. Lucifer onkin valon tuoja.


    • Hänessäpysymme

      KR 1938
      Joh 6

      65. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
      66. Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
      67. Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
      68. Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
      69. ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."

      Biblia 1776

      Joh 6:69

      69. Ja me uskomme ja olemme ymmärtäneet, että sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika?

    • MilloinKukakin

      Vähän vaihtelua näköjään täällä. Nyt on joku Mattila monissa otsikoissa, joku aika sitten oli joku Tiainen aina päivän puheenaiheena.

      • MaunosiunaaTv7kiroaa

        Mauno Mattila on Martti Ojareksen ja muiden eksyttäjien vihan kohteena, koska Mauno Mattila veljellisesti rakkaudessa varoittaa TV7 ohjelmista ja Patrick Tiaisen menestysteologiasta! Mauno Mattilaa vihataan, mutta Mauno Mattila siunaa ja rukoilee vihamiehilleen pelastusta!


      • tuhotulee
        MaunosiunaaTv7kiroaa kirjoitti:

        Mauno Mattila on Martti Ojareksen ja muiden eksyttäjien vihan kohteena, koska Mauno Mattila veljellisesti rakkaudessa varoittaa TV7 ohjelmista ja Patrick Tiaisen menestysteologiasta! Mauno Mattilaa vihataan, mutta Mauno Mattila siunaa ja rukoilee vihamiehilleen pelastusta!

        Paskaa,paskaa,paskaa.Saatanan lapsi Mattila!Teeskentelijä,valehtelija.


      • MaunosiunaaTv7kiroaa
        tuhotulee kirjoitti:

        Paskaa,paskaa,paskaa.Saatanan lapsi Mattila!Teeskentelijä,valehtelija.

        Mauno Mattila siunaa sinuakin ja veljellisesti rakkaudessa kutsuu Golgatalle, missä Jeesuksen veri pesee puhtaaksi syntisen! Mauno Mattila varoittaa rakkaudessa! Mauno Mattilan puheessa ei ole vihaa ja kaunaa, kuten Martti Ojareksella!


      • Anonyymi
        MaunosiunaaTv7kiroaa kirjoitti:

        Mauno Mattila on Martti Ojareksen ja muiden eksyttäjien vihan kohteena, koska Mauno Mattila veljellisesti rakkaudessa varoittaa TV7 ohjelmista ja Patrick Tiaisen menestysteologiasta! Mauno Mattilaa vihataan, mutta Mauno Mattila siunaa ja rukoilee vihamiehilleen pelastusta!

        Patrik on Naantalissa helluntaiseurakunnan ruoka avussa meditoimassa guruna. Astantajoogaa siellä kerää rahaa.


    • Blueberi

      Mihin se Mattila joidenkin mielestä sitten eksyttää? Jos johdattaa ihmisen ristin juurelle niin eihän se ole eksytystä. Nyt on joillain menneet sanat sekaisin, ovat eksyneet sanoissaan.

    • Ihmettelenvain

      Satuin kuuntelemaan Mauno Mattilaa.
      Kuka hän oikein luulee olevansa?
      Kiihkoilee oikean opin puolesta ja toimii kuin hänellä olisi
      auktoriteetti monien Jumalan palvelijoiden yli.
      Hänellä on tietysti omia kokemuksia ja niiden pohjalta toimii, mutta ei missään nimessä kannattaisi tuomita sellaisia, jotka ovat Jumalan valitsimia Hänen palvelijoitaan.
      Kuka arvostelee Mauno Mattilan opetuksen ja ennen kaikkea sen hengen, missä hän toimii?

      • NäinSeVainOn

        En ota kantaa Mauno Mattilaan, mutta sanoisin, että TV7 opetus ja henki ei ole Jumalasta.


      • PyhäYksinkertaisuus

        "Kuka arvostelee Mauno Mattilan opetuksen ja ennen kaikkea sen hengen, missä hän toimii?"
        Vastaus kysymykseesi on, että Raamattu arvostelee. Samoin kuin meidän pitäisi antaa Raamatun arvostella kaiken muunkin, itsemme mukaan lukien.


      • Anonyymi
        NäinSeVainOn kirjoitti:

        En ota kantaa Mauno Mattilaan, mutta sanoisin, että TV7 opetus ja henki ei ole Jumalasta.

        Huumepiikistä tekee mitä vaan vaikka varastaa ruokaa.


    • HoseeHalapenjo

      "Miksi Mauno jatkuvasti kirjoittelee ja kommentoi Helluntailaisuus palstalla, Maunohan ei kuulu edes koko liikeesseen."

      Ööö, teologialtaan hän on ihan täysin helluntailainen. Uskoo profetioihin ja kielilläpuhumiseen nykypäivänä. Puhuu kielilläkin jonkun videonsa loppurukouksessa.

    • Onnellinenarmostaelävä

      Kyllä täällä aikamoista soopaa kirjoitellaan. Jonkun puolesta ja jotakin vastaan.

    • Eihämmennettävissä

      Tosin hyvin sanottu. Miksi tää Mauno Mattila kommentoi sinne sun tänne. Näyttää hänellä olevan omat hulnot kokemukset ja niistä käsin tulkitsee sitten ja kommentoi.
      Varottelee harhaopeista yms. Omista käsituksistään ja kokemuksistaan käsin, siitä kuinka hän ymmärtää asiat.

      Kannattaisi keskittyä Jeesukseen Kristukseen ja täyttyä Hänen Hengellään. Silloin näkisi selvästi, mitä Jeesus piti tärkeimpänä!

      Jeesus sanoi kirjanoppineille suorat sanat. He kun jatkuvasti etsivät jotain, mistä saisivat Jeesuksen kiinni. Kuten esim. Sapattina parantamisests.

      • bvcbcbcvbc

        Jos Maunon puheet on Raamatun kanssa samassa linjassa, niin hyvähän se on, että edes joku varoittaa muita. Laodikean seurakunnan tila oli vaarallinen, koska se ei nähnyt omaa tilaansa. Se luuli olevansa rikas, eikä mitään tarvitsevansa, mutta oli todellisuudessa köyhä ja alaston.


    • Blueberi

      Monille tälläkin palstalle kirjoittavalle olisi tarpeen Maunon varoituksen sanat. Kummaa touhua että siitä ärsyynnytään mutta ei haittaa miten monet puhujat Raamattua vääntävät ja kääntävät. Kaikenlainen sekametelisoppa kyllä kelpaa.

    • Ilosanomaa

      Ihmetettää tämä Mauno Mattilan touhu.
      Hänen pitäisi rakastua, saada ensirakkaus Jeesukseen, niin puheet tulisivat uskovia kanssamatkaajia siunaaviksi. Hän on tulkinnut omista negatiivisista löhtökohdistaan ja väärinymmärtänyt monia Jumalan palvelijoita. Ei Jeesus käskenyt tuolla tavalla toimimaan!
      Nyt kuullostaa samalta kuin kirjanoppineiden kommentit Jeesukselle.
      Jeesus sanoi, että hedelmistään puu tunnetaan.
      Hän käski myös julistamaan evankeliumia, että mahdollisimman moni pelastuisi.

      • JumalanTuomio

        "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki."
        "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."
        "Sentähden, näin sanoo Herra profeetoista, jotka ennustavat minun nimessäni, vaikka minä en ole heitä lähettänyt, ja jotka sanovat, että miekka ja nälkä ei tule tähän maahan: miekkaan ja nälkään hukkuvat nämä profeetat."

        https://www.youtube.com/watch?v=T4fQXlQbhnI&feature=youtu.be&t=16m12s


    • Joaki

      Tämän Mauno Mattilan videot on tullut katsottua ja kuunneltua lähes kaikki, joitakin uusimpia lukuunottamatta. Kovasti on viime aikoina ruvennut mm. hyökkäilemään niitä julistajia kohtaan jotka "korottavat itseään Kristuksen sijaan" kuten hän usein asian ilmaisee. Tulee vain mieleen, että miten Mattila olisi suhtautunut Jeesukseen eläessään hänen aikanansa ja katsellessaan kun pölyisissä sandaaleissaan ja nukkavierussa vaatetuksessa vaeltanut "kansanvillitsijä" korosti itseään Israelin elävän Jumalan sijaan, sanoen "Minä olen tie, totuus ja elämä". Oma epäilykseni on, ettei Mattila olisi sen enempää tunnistanut Jeesuksen jumalallisuutta, kuin nykyään Jeesuksesta ja parannuksesta julistavia, kuten David Owuoria. Näin ollen pidänkin Mattilaa vain tämän ajan fariseuksena, joka havaitsee olleensa väärässä viimeistään siinä vaiheessa kun seurakunta on otettu pois, mutta on itse jäänyt lopunajan vaivanaikaan. Silloinkin tarvitaan evankelistoja, joita on siunattu puheenpidon armolahjalla ja Raamatun tuntemuksella. En siis lähde tuomitsemaan Mattilaa, jolla on oma selittävä taustansa uskonnollisesta ääriliikkeestä.

      • Hassua, mutta minä ajattelen teitä aina fariseuksina, jotka naama punaisena raivosta hyökkäätte kimppuun, jos joku uskalla varoittaa tämän ajan eksyttäjistä. Jos näkee suden lampaan taljaan pukeutuneena....siitä ei saa mainita...siunata vaan..


    • Kun kokee Jumalan läsnäolo kun lukee mitä Mauno kirjoittaa tai kuuntelee hänen puheet niin silloin ymmärtää miksi hän puhuu ja kirjoittelee !!

    • Kysynvain

      Ihmettelen todella mihin Mattila pyrkii?!

      Miksei varoittele todellisista eksytyksistä tai julista kunnolla suoraa, yksinkertaista evankeliumia rakkaudessa?

      • sdfsdfsdfsdfsdfsdf

        mihinköhän luulisit?

        oliskohan kenties motiivina pelastaa sieluja pois eksyttäjien kourista?


      • Ilosanomaa

        Sieluja voi pelastua evankeliumin julistamisen kautta.
        Ei etsimällä vikoja toisista uskovista!

        Kun ottaa pois rikan omasta silmässään ensin, niin näkee ottaa sen pois lähimmäisensäkin silmästä!


      • TotuuttaRakkaudesta
        Ilosanomaa kirjoitti:

        Sieluja voi pelastua evankeliumin julistamisen kautta.
        Ei etsimällä vikoja toisista uskovista!

        Kun ottaa pois rikan omasta silmässään ensin, niin näkee ottaa sen pois lähimmäisensäkin silmästä!

        Eiväthän Maunon arvioimat ole uskovia, vaan eksyttäjiä. Juuri näistä raatelevista susista Pyhä Raamattu varoittaa.


    • pysytäänKristuksessa

      Ymmärtääkseni Mauno Mattila on varoittanut juuri näistä todellisista eksytyksistä. Vaikuttaisi siltä, että osa helluntaiseurakuntien paimenista tekee yhteistyötä valhe-evankeliumin julistajien kanssa ja eivät sitä itse huomaa , tajua miten vakavasta asiasta on kyse ja johtavat vilpittömiä, sanaa vähän tuntevia uskovia tekemisiin antikristillisen Kristuksesta pois eksyneen joukon kanssa. Kun tämän Jumalan armosta näkee, niin tästköä ei pitäisi ja tulisi varoittaa.

      KR33/38
      Jaakobin kirje 5
      19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
      20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

      1 Tess 5
      9. Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      10. joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
      11. Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.
      12. Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja neuvovat teitä,
      13. sekä pitämään heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne.
      14. Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.

    • Anonyymi

      Hei. On se sitten ihme miten riitaista porukkaa täällä on. Mauno Mattila puhuu ristiin naulitusta Kristuksesta. Syntiemme sovittajana. Ylösnousseena, Jumalan poikana. Onko siinä jotain väärää. Kaikki me joskus erehdymme puheissamme,niinkuin Raamattukin sanoo. Profetoiminen on vajavaista. Tuomiksemmeko ihmiset muutaman asian takia josta emme ole samaa mieltä. Katsokaa kokonaisuus, hedelmät mitä itsekukin tuoottaa. Missään ei ole niin katkeraa ja riitaista porukkaa kun vapaitten suuntien,hellarit,vap.seurakunta ym jäsenissä. Juoksetteko mieluummin jalkojen venyttelijöiden perässä. Jos ,niin kyllä teillä on pieni Jumala. Ihmeitäkö vain etsitte. On hyvä että joku herättelee näinä lopun aikoina ihmisiä tekemään täyttä totta. Marko. M kehoittaa tutkimaan kaiken itsekkin sanomansa Jumalan sanalla. Toivottavasti hän pysyy lujana. Tulisipa lisää hänen kaltaisiaan. Jumalan siunausta kaikille.

    • Anonyymi

      Opetuslapset kysyivät opettaja eräs saarnaa sinusta ja kastaa vaikka ei kuulu joukkoomme. Jeesus sanoi antakaa hänen jatkaa sillä hän siunaa eikä kiroa meitä.

      Entä jos Mattila on saanut pyhän hengen , mutta ei ole puettu VOIMAAN KORKEUDESTA. Eli ei ole esim Paavalin tavoin istunut Gamalielin jalkojen juuressa eikä ole saanut Vihkimystä pyhään virkaan itseään korkeammalta taholta.
      Luin Leviticuksen säännöt virkaan asettamisesta.
      Seitsemän päivää ja yötä piti pysyä Ilmestysmajan ovella liikkumatta.

      Voimaan pukemista jäivät apostolitkin odottamaan Jerusalemissa ennen kuin saarnaamaan lähtivät.

      Mä itse tein kuukaus sitten kolme vuotta kestävän työsopimuksen pyhän hengen kanssa ja hän on voimistanut mua jo paljon.

      Voimaa voi saada toki sen jälkeenkin kun on jo tovin saarnannut.

      Toki Mattilan toimi voi olla lähtöisin korkeammasta papista mutta epäilen asiaa.

    • Anonyymi

      Täällähän on mukava hämentää helluntailaisia, joilla ei ole vakaata teologista perustaa.

      • Anonyymi

        Mattila kertoo oman rehellisyyden olevan vahvuus joskus heikkous. Joku kehuu setämiehen rehellisyyttä kovasti ja tämä Imarruttaa


    • Anonyymi

      Mauno Mattila!!!! Rienasit törkeästo One Way Missionia videollasi!! Mitä siitä sait muutakin, kuin youtubelta korvauksen??

      OWM laajenee ja kehittyy. Ovat juuri ostaneet toimintakeskuksen Hauholta, Jumala siunaa työtä, jolla evankeliumin voittokulkua edistetään.

      Sinun työsi MM, ei edistä yhtään mitään, ei kerrassa mitään muuta kuin painonnousuasi!

      • Anonyymi

        Tapani Suonto on todellakin eksyttäjä.

        Olen tuonut nämä Suonnon synnit esille monta kertaa, mutta kukaan ei ole pystynyt Raamatulla näyttämään toteen, että tässä olisi yhtä ainuttakaan virhettä. Moni on sen sijaan purnannut ja valittanut, kun heidän lahkonsa johtajan synnit tuodaa esille, joita ovat mm:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ...
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Tässä muutamia ja lisää löytyy tarvittaessa vaikka kuinka paljon. Suonnon seurakunta on täynnä laittomuutta ja laittomuuden opettamista, mikä on kadottavaa syntiä. Kukaan ei voi pelastua Tapani Suonnon opetuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapani Suonto on todellakin eksyttäjä.

        Olen tuonut nämä Suonnon synnit esille monta kertaa, mutta kukaan ei ole pystynyt Raamatulla näyttämään toteen, että tässä olisi yhtä ainuttakaan virhettä. Moni on sen sijaan purnannut ja valittanut, kun heidän lahkonsa johtajan synnit tuodaa esille, joita ovat mm:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ...
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Tässä muutamia ja lisää löytyy tarvittaessa vaikka kuinka paljon. Suonnon seurakunta on täynnä laittomuutta ja laittomuuden opettamista, mikä on kadottavaa syntiä. Kukaan ei voi pelastua Tapani Suonnon opetuksella.

        Olet näköjään tuon mantrasi kanssa aina paikalla.....
        Olisi paikallaan selvittää tosiasiat!


    • Anonyymi

      Näin on totuus . Puhuvat toista tekevät toista . Näille ei saa vuokrata kirkon tiloja eksyttää toisia pois armosta ja rististä.

      • Anonyymi

        Kirkko on eksyttänyt "kasteen armo " jutuillaan jo pitkäääään.
        Papit haudoilla lukevat Jumalan antaman kirouksen " maasta sinä oket tullut, maaksi..."

        Ja kaikki menevät faivaaseen, mikäli pappeja on kuuleminen. Vaikka olisi ollut eläessään ja kuollessaan julkijumalaton.

        Kuka nyt kirkkoon haluaisikaan?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2022
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1245
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe