Miksi haisen pahalle?

Sekoomus

Tämä on ihan perseestä. Läheiset ovat nyt kuukauden huomautelleet että haisen. Erityisesti teini-ikäiset lapseni. Kuulemma käytyäni vessassa pissalla siellä haisee kalalle. Hengitykseni hajusta huomauttelevat myös ja huomaan että ihmiset ottavat etäisyyttä kun puhun heihin päin. Itse olen huomannut että vaatteet haisevat muutaman tunnin päästä jo ihan kauhealle, kun aiemmin saatoin pitää samaa puseroa kolmekin päivää.

Hampaita ja hammasvälejä putsatessa en ole huomannut mitään erityistä. Harjaan hampaat kahdesti päivässä, putsaan välit ja käytän suuvettä. Peseydyn päivittäin ja en käytä likaisia vaatteita. En ole millään dieetillä, mutta syön terveellisesti, normaalisti. Ja juon vettä.

Aiemmin peseydyin iltaisin ja laitoin deodoranttia vasta aamulla. Nyt jos teen näin, kainalot haisevat aamulla ja yöpaidan voi laittaa pyykkiin.

Minulla on usein öisin vessahätä, mutta sitten virtsaa tulee kuitenkin vain muutama tippa. Toisaalta minulla on ollut koko ikäni rakkovaivoja, etenkin alle parikymppisenä (nyt olen 35), joten en ole kiinnittänyt asiaan kummempaa huomiota.

Olen sen luontoinen ihminen, jolle hygienia on tärkeää. En halua että minua pidetään epäsiistinä.

14

2103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmiskehon.moninaisuus

      No kuuntele nyt teini-ikäisiä, nehän inhoavat kaikkea, ihan vaan periaatteesta ja koska se on mahdollista... :)

      Hengityksen hajuun vaikuttavat nielun bakteerit, samoin kuin paksun suolen bakteerit vaikuttavat ulosteen hajuun. Ominaishaju on jokaisella erilainen ja ihon läpi tulee mm. ruuan hajuja, eri ihmisillä eri tavoin.

      Jos ilmiö on sulle ihan uusi, mieti onko mikään muuttunut elämässäsi jotenkin: ruokavalio, hormonitaso, stressitaso, lääkkeet, jne jne. Kaikella sellaisellakin saattaa olla vaikutusta siihen, mitä ihosi läpi tulee ja millaiseksi se muuttuu ihosi lämmössä, jne. Ja jos asia alkaa todella vaivaamaan aikuista mieltäsi, kipase työpaikkalekurin juttusilla, saat lisää faktatietoa kehon toiminnoista, jotka saattavat vaikuttaa myös ihmisen ominaishajuun.

    • PalautettaSaanut

      Syöty ravinto vaikuttaa kehon tuoksahduksiin. Ruoka aromiaineineen imeytyy suolistossa vereen ja verenkierto jakaa molekyylit koko kehoon. Tuoksumolekyylit haihtuvat koko ihopinta-alalta ja varsinkin keuhkoista. Tuoksumolekyylit ovat sekä alkuperäisiä ruoan aineksia että niiden metaboliitteja eli hajoamistuotteita.

      Erilaiseksi muuttunut tuoksu voi kertoa muuttuneesta kehon toiminnasta, muuttuneesta ravinnon prosessoinnista kehossa. Probiootit eli hyvät suolistobakteerit lienevät aina käyttämisen arvoisia.

      Olen joutunut ajattelemaan asiaa, koska samoin kuin aloittaja, olen saanut runsaahkosti asiasta palautetta.

      Tietysti hygienianhoito on tärkeää, hampaiden, kielen ym harjaus jne.

      Pikaisesti haettuja linkkejä:

      https://kiloklubi.fi/foorumi/Ravinto-9/Ruoka-ja-ihon-tuoksu-haju-10284/0/

      https://www.stara.fi/2016/08/23/hedelmia-ja-kasviksia-syovat-miehet-tuoksuvat-paremmalta/

      http://www.viikonloppu.com/?p=49364

      http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000001202864.html

    • OngelmienRatkaisija

      Kun vaimoni oli alle kaksikymppinen, tuoksui ja maistui hänen toosansa hyvälle. Nyt yli neljäkymppisenä ei paljon viehätä vierailla siellä alapäässä. Johtuneeko nuo ylimääräiset hajut siitä, että muijani matkailee työkseen paljon ja pitäisikö minun taas palata alle kaksikymppisten pimujen pariin.

    • pimiö

      Joku paha tauti diabetes... tai vielä kauheampaa

    • entinenongelma

      Ala ihan kokeilla. Vaateiden pesu liota ne ensin n. 10 % etikkavedessä sitten pesu.
      Pese itsesi nestemäisellä mäntysuovalla se on emäs n. 9,5 ph ihon ja hiki ovat happamia n. 6-7 ph. Jos puseroissa haisee kainalot pese ne mäntysuovalla ja sitten muuten...
      Suun ja hampaat voisit kurlata suolavedellä pudota oikein nieluun asti aina ruoan jälkeen. Ovatko hampaasi kunnossa?
      Olen 68v. ja pesen alapääni haalealla vedellä aamuin illoin. Joskus voimakkaat juodut tai c-vitamiinikin tekevät virtsasta kain hapanta iho voi alapäässä ilmoitella silloin laitan WC paperille vauvojen sinkki voidetta [Ainu 2,90€/100g]
      Merkistä viis siirry kividödöön.
      http://www.deodoranttikivi.net/epages/deodoranttikivi.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/03022009-126167/Categories/TUOTTEET/"DeoCrystal deodoranttikivi ja deospray"&utm_campaign=Luonnondeodorantti&utm_source=google&utm_medium=ppc&utm_term=^phrase^&utm_content=1588150x932292325539156178

      Nahkakengät sujauta muovipussiin ja laita pakasteeseen vrk tai illalla ja aamulla jalkaan, jos mahdollisuutta pidä aina kengissä irtopohjalliset jotka voi sitten pestä.

      Millään hajulla ei hajua kannata alkaa peittämään, muutu vain hajuttomaksi.

      • entinenongelma

        Jäi pois; ettei aina tarvi pestä sillä mäntysuovalla, se neutralisoi hienhajua joka on hapan, silloin tällöin riittää. Kysy nenältä kuin usein..
        Etikka poistaa ummehtuneen hajun pyykistä ja mäntysuopa taas neutralisoi happaman hien....{jos vaatteet ovat olleet pikuisen kosteita kaappiin laitaessa ummehtunut haju tai jotain..
        Olemme langenneet markkinoiden rahasampoihin erikoisaineisiin jotka maksavat maltaita..
        Esimerkkinä vaikka pyykinpesu 0n tahranpoistoaineita pyykinpesuaineita ja pyykin huunteluaineita. 1950-luvulla pyyki oli puhdasta pestyä ja se pestiin yhdellä aineella.. Tosin oli pyykin liotus, mutta minä panen ensin huuhtelu ohjelman joka kylmä vesi pysäytän ohjelman ja naan seistä 1-2 tuntia sitten ohjelma lopuun ja normaalipesu..näin koneeni käytää 60 litraa vettä 4,5 kg pyykinpesuun 60 asteessa 40 käytää 5 litraa vähemmän..
        Itse laitan etikaa 1-2 dl tuohon huuhteluohjelman esipesuun tarpeen vaatiessa ja se puhdistaa myös pyykkikoneen sisältä esim kalkista.


    • haistako_vai_eikö

      Joillakin on vaan yliherkkä hajuaisti ja kauhee tarve kommentoida kaikkea millä on tuoksu. Kaiken pitäs haista kukkasille tai joka tapauksessa jollekin muulle kuin ihmiselle ja sen eritteille. Onko se sitten miten terveellinen tai epäterveellinen asenne, sitä voi kukin miettiä tykönään.

      • hajuennennyttuoksu

        Samoin erilaiset hajut ovat miellyttäviä tai ei eri nenien mielestä.


    • mullaleikattuon

      Mittauta sokeriarvot.
      Nielurisoissa olevat proput voivat myös haista hengityksessä, mutta lähtevät vedelläkin, voimakkaasti kurlaten.

    • hajuton2

      Vanha ketju, mutta vastaanpa kuitenkin. Jos pissalla käynnin jälkeen vessa haisee",niin kokeilepa karpalact nimistä tuotetta. Ekan pakkauksen jälkeen ei haise pissa.

    • Jakamista
    • vhhsyynä

      VHH - ruokavalio saa ihmisen haisemaan pahalle, varsinkin hengityksen ja virtsan.

    • Toivottavastiauttaa

      Sinulla saattaa olla TMAU oireyhtymä tauti ei ole parannettavissa vielä. Mutta hajun saa hallittua Kelp merilevä tabletilla ja sinkki vitamiinilla. tulokset voi jopa näkyä kuukauden päästä tämän kunhan tämä yhdistelmä pääsee sun järjestelmään.

    • jokjui

      hiivasieni siellä haisee.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe