Prepaidliittymä

lesken1

Tosi kätevä käyttää puhelinta,kun ostaa prepaidin, Ei tule laskua kotiin. Tulee puhuttua vähemmän ja asiaa.Jos puhelin varastetaan,niin eivät konnat soittele paljoa,kun ei ole linja auki. prepaidiin tulee ladattua yleensä muutama kymppi. Hyvä idea.

129

696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä ole ikuna prepaidia tarvinnu enkä usko et tulen tarvimaankaan. Ihan voin soittaa omalla nimelläni ne puhelut nykyisellä liittymällä. Jos puhelin katoaa, voi sulkea sen kätsysti. Siis mitää salaprepaidhässäköitä en tarvitse mihinkään.

• ei.mitään.salaista

Mitähän salahässäkkää tarkotat? Prepaid on ihan normaali liittymä.
        Tietty sellasen voi ottaa erinäisiin tatkotuksiin mut se on eri juttu.

• ei.mitään.salaista kirjoitti:

Mitähän salahässäkkää tarkotat? Prepaid on ihan normaali liittymä.
        Tietty sellasen voi ottaa erinäisiin tatkotuksiin mut se on eri juttu.

No tarkoitin just sitä eri juttua. Nykyinen liittymäni täyttöö kaikki tarpeeni puheluiden suhteen. Jollakin muulla voi olla muut ajatukset :).

• ent.siivoojaparka

Mitäköhän siilimuori nyt höpäjää?
        Miten niin salaprepaidhässäköitä?

Minulla ei kännyköissäni koskaan ole muuta liittymää ollutkaan kuin prepaid. Numeroni löytyy netiltä ihan omalla nimelläni ja numeroni näkyy hänelle, jolle soitan, jos en erikseen piiloita sitä. Ja sen numeron piiloittamisenhan nyt pystyy tekemään joka kännykällä, olipa mikä liittymä hyvänsä.

Prepaidissa ei muuta eroa muihin liittymiin kuin, että siihen on ladattu puhelumaksut etukäteen oman valinnan mukaisella rahamäärällä ja täytetään hintaa aina sitä mukaa kuin tarvitsee.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Mitäköhän siilimuori nyt höpäjää?
        Miten niin salaprepaidhässäköitä?

Minulla ei kännyköissäni koskaan ole muuta liittymää ollutkaan kuin prepaid. Numeroni löytyy netiltä ihan omalla nimelläni ja numeroni näkyy hänelle, jolle soitan, jos en erikseen piiloita sitä. Ja sen numeron piiloittamisenhan nyt pystyy tekemään joka kännykällä, olipa mikä liittymä hyvänsä.

Prepaidissa ei muuta eroa muihin liittymiin kuin, että siihen on ladattu puhelumaksut etukäteen oman valinnan mukaisella rahamäärällä ja täytetään hintaa aina sitä mukaa kuin tarvitsee.

No juu juu. Minähän kerroinkin vaan mikä mulle tunnostaa hyvältä, åperustelkaa te muut prepaittinne :). Minä en näe syytä ostaa prepaidia.

• lesken1

sm4 ei tarvitse. Eikä osaa ajatella muuta kuin itseään. Maassamme on lähes 400 000 luottotiedotonta,ehkä he tykkäävät. Kun linjan avaaminen maksaa n. 500€. Tällä palstalla kaikilla tuntuu menevän niin hyvin, että eivät ole kuulleetkaan koko prepaidista. Minä käytän sitä toisena puhelimena.

• lesken1 kirjoitti:

sm4 ei tarvitse. Eikä osaa ajatella muuta kuin itseään. Maassamme on lähes 400 000 luottotiedotonta,ehkä he tykkäävät. Kun linjan avaaminen maksaa n. 500€. Tällä palstalla kaikilla tuntuu menevän niin hyvin, että eivät ole kuulleetkaan koko prepaidista. Minä käytän sitä toisena puhelimena.

Aijaa, tuota en tullut ajatelleeksi et puhelinliittymää ei saa jos luottotiedot ei ole kunnossa?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

No juu juu. Minähän kerroinkin vaan mikä mulle tunnostaa hyvältä, åperustelkaa te muut prepaittinne :). Minä en näe syytä ostaa prepaidia.

Minä voin perustella vanhemman puhelimeni prepaidin näin:

Olen näköjään täyttänyt siihen 2015-11-16 100kr ja siinä on vieläkin jäljellä 72,49 kr puhelumaksua. En näe mitään syytä maksaa liittymämaksua sellaiseen puhelimeen, millä vähemmän soittelen.

Uudempaankin puhelimeen riittää ladata sellaiset 100kr kuukausittain. Jää monesti hintaa jäljelle vielä seuraavaankin kuukauteen.

Samoin teen bussikortinkin kanssa. Sellaisina kuukausina kun en aio paljon ajella, niin en osta kuukausikorttia, vaan lataan korttiini hintaa, mikä kuluu vain sen verran, kun ajelen bussilla. Prepaidkortti sekin.

En ymmärrä, miksi sellainen negatiivinen salaperäisyyden verho on kudottu prepaidiin. Oletko kaiken muunkin tottunut ostamaan velaksi, etkä käteismaksulla? Meillä prepaidkortti onkin nimeltään kontantkort (=käteiskortti).

• lesken1 kirjoitti:

Mihin tarvitset "toista puhelinta"?

• Mieti.sitä

Prepaid liittymän saa vaikka on luottotiedot kunnossa.

Minä voin perustella vanhemman puhelimeni prepaidin näin:

Olen näköjään täyttänyt siihen 2015-11-16 100kr ja siinä on vieläkin jäljellä 72,49 kr puhelumaksua. En näe mitään syytä maksaa liittymämaksua sellaiseen puhelimeen, millä vähemmän soittelen.

Uudempaankin puhelimeen riittää ladata sellaiset 100kr kuukausittain. Jää monesti hintaa jäljelle vielä seuraavaankin kuukauteen.

Samoin teen bussikortinkin kanssa. Sellaisina kuukausina kun en aio paljon ajella, niin en osta kuukausikorttia, vaan lataan korttiini hintaa, mikä kuluu vain sen verran, kun ajelen bussilla. Prepaidkortti sekin.

En ymmärrä, miksi sellainen negatiivinen salaperäisyyden verho on kudottu prepaidiin. Oletko kaiken muunkin tottunut ostamaan velaksi, etkä käteismaksulla? Meillä prepaidkortti onkin nimeltään kontantkort (=käteiskortti).

En ole koskaan ajatellut prepaidia todellisena vaihtoehtona liittymäkseni. Siis ei ole ollut tarvis vaan tämä nykyinen on toiminut ihan hyvin. Mitä tekemistä sillä on velan kanssa? Kun mulla on paketti, tiedän paljonko siihen kuussa menee.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

Aijaa, tuota en tullut ajatelleeksi et puhelinliittymää ei saa jos luottotiedot ei ole kunnossa?

Meillä saa puhelinliittymän vaikka luottotiedot eivät olisi kunnossa. Siinä on vain se ero, että laskutus tapahtuu etukäteen eikä jälkikäteen, niinkuin teillä velaksi ostajilla.

• Mieti.sitä kirjoitti:

Prepaid liittymän saa vaikka on luottotiedot kunnossa.

No saa saa mutta jos ei ole niin ei saa normilittymää, se oli minulle uusi asia.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut prepaidia todellisena vaihtoehtona liittymäkseni. Siis ei ole ollut tarvis vaan tämä nykyinen on toiminut ihan hyvin. Mitä tekemistä sillä on velan kanssa? Kun mulla on paketti, tiedän paljonko siihen kuussa menee.

Sellainen paketti tulisi minulle maksamaan kuussa enemmän kuin prepaid, missä maksan vain sen, minkä verran käytän puhelinta.
        On minulle sellaista pakettia tyrkytetty kerran ja toisenkin, vaan en ole lentänyt lankaan.

Sellainen paketti tulisi minulle maksamaan kuussa enemmän kuin prepaid, missä maksan vain sen, minkä verran käytän puhelinta.
        On minulle sellaista pakettia tyrkytetty kerran ja toisenkin, vaan en ole lentänyt lankaan.

Aivan, kukin päättää omalta kohaltaan ja tarpeidensa mukaisesti.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

Aivan, kukin päättää omalta kohaltaan ja tarpeidensa mukaisesti.

Nii just. Niin tekeekin.
        Miksi sitten sellainen negatiivinen sointu toisten valinnasta prepaidiin?
        Jokainen hintatietoinen tekee niinkuin hänelle halvemmaksi tulee.

• bessie-
        lesken1 kirjoitti:

Hyvin menee, mutta tiedän silti mikä on prepaid. Piironginlaatikossa on yksi - tai ehkä kaksi jos toinen vielä on voimassa - ulkomaalaisia vieraita varten. Yhden olen hankkinut henkilölle jolta ei aina onnistu puhelinlaskujen ja raha-asioiden yleensäkään, hallitseminen. Kun puhelimensa toistuvasti ilmoittaa, että yhteyttä ei saada, soitan prepaidliittymään. Sen sim-kortti on erittäin pitkäkestoisella akulla varustetussa peruspuhelimessa, jota hän kuljettaa joka tapauksessa aina mukanaan koska paljon luonnossa liikkuvana ei aina pääse lataamaan älypuhelintaan. Siihen pystyn myös helposti lataamaan hänelle lisää puheaikaa, tarvittaessa sopivasti säännöstellen.

• Prii-peiddi

Elätätkö jotain sosiaalipummia? Eikö miehen kuuluisi elättää nainen?

Nii just. Niin tekeekin.
        Miksi sitten sellainen negatiivinen sointu toisten valinnasta prepaidiin?
        Jokainen hintatietoinen tekee niinkuin hänelle halvemmaksi tulee.

No jospa tuo negatiivinen sointu on se mun mielipiteeni ;)

• Vitun_peelo
        siilimuori4 kirjoitti:

No jospa tuo negatiivinen sointu on se mun mielipiteeni ;)

Sun mielipide on kuin persesilmä, jokaisella on omansa.

• Lenni-53
        Vitun_peelo kirjoitti:

sinullapa hieno nimimerkki!

• Vitun_peelo kirjoitti:

Nii. Nimimerkkisi kertoo kaiken oleellisen sinun omastasi ;).

• tarpeellinen-monelle

Prepaid on tarkoitettu luottotietonsa menettäneille, pettäjille, ihmisille jotka haluavat salata henkilöllisyytensä, rikollisille tai niille joilla on puhelinlaskut maksamatta.

• No täytyy myöntää et tuolainen ennakkoasenne minulla oli :D. Jottain hämärähommia varten tietehi.

• älä.höpötä.joutavas

Normaalin numeronkin voi laittaa salaiseksi ei se oo yhtään sen ihmeempi kuin prepaidkään.

• ent.siivoojaparka

Minulla on luottotiedot kunnossa ja silti olen saanut prepaidin joka kännykkääni ihan suosiolla. Ei ole pyydetty mitään todisteita rikollisuudestani.

Lankapuhelimessani ei ole prepaid, mutta se taas on samassa paketissa nettiliittymäni kanssa, missä on (fast månadsavgift, mikä se on suomeksi) siis aina sama kuukausimaksu, minkä vetävät automaattisesti tililtäni.

Pikkusen pitäisi puistella Eniroa korvista (kun joskus muistaisi), koska ovat laittaneet paikalliseen puhelinluetteloon ihan vieraan ihmisen numeron minun nimeni perään.

• eimitäänhöpötystä
        älä.höpötä.joutavas kirjoitti:

Normaalin numeronkin voi laittaa salaiseksi ei se oo yhtään sen ihmeempi kuin prepaidkään.

Aivan, mutta viranomaiset voivat sen helposti selvittää, siksi kertakäyttöprepaid on parempi hämärähommissa.

• ent.siivoojaparka
        eimitäänhöpötystä kirjoitti:

Aivan, mutta viranomaiset voivat sen helposti selvittää, siksi kertakäyttöprepaid on parempi hämärähommissa.

No joo.
        Mutta prepaidkortinhan voisi vaihtaa puhelimeen niitten hämärähommien ajaksi (ja sitten heittää menemään) vaikka olisi normaaliliittymäkin.

Vähän verrattavissa siihen, että "rehelliset" rekatut menevät täällä puskiin räyskyttämään.

• oottepa.tyhmiä
        eimitäänhöpötystä kirjoitti:

Prepaidia käyttävät myös rehelliset tavalliset ihmiset, eivät vain rikollisey.

• luottotiedot.ok

Mulla on älypuhelin jossa salainen numero ja prepaid vanhemmassa puhelimessa.
      Prepaidnumeron laitan kun tilaan netin kautta jotain, noutoilmoitus tulee siihen.
      Eipä tuu soittoja lehtimyyjiltä ja muilta kaupustelijoilta.

• ent.siivoojaparka

Kyllä sinun prepaidnumerosi helposti leviää netiltä puhelinmyyjille vaikka et olisi sitä rekisteröinytkään.

• luottotiedot.ok
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Kyllä sinun prepaidnumerosi helposti leviää netiltä puhelinmyyjille vaikka et olisi sitä rekisteröinytkään.

Kolme vuotta ollut sama numero eikä yhtään kaupustelusoittoa.

• Prii-peiddi

10 vuotta sama priipeid numero juurikin joutojuttuja kuten tilauksia varten EIKÄ yhtään soittoa yhdeltäkään kaupustelijalta. Kaiken lisäksi rekisteröity numero.
        On kaksi muutakin prepaid numeroa mökille ja tablettiin mobiili käyttöä varten ja toki kaksi virallista mutta salaista numeroa, joiden osalta on ollut viitisen vuotta vapauttavaa hiljaisuutta ilman tyrkky ja häirikkö (puhelinmyyjät) soittoja.

• Turhatpuhelimet

Ei prepaidia tarvita mainospuheluita estämään, jos antaa puh.numeronsa nettikaupassa jollekin vaikkapa kuvastosta tilattaessa. En ole saanut yhtäkään mainospuhelua jälkeenpäin, en mainoksia tekstiviestinäkään, vain paketin saapumisilmoituksen. Se ei meinaa sitä että puh.numero on vapaasti käytettävissä mainoksia varten jos sen antaa tilauksen yhteydessä. Sinä itse annat siihen luvan jos annat. Ei niiden vuoksi kannata monta puhelinta laittaa.

• bessie-
        Turhatpuhelimet kirjoitti:

Ei prepaidia tarvita mainospuheluita estämään, jos antaa puh.numeronsa nettikaupassa jollekin vaikkapa kuvastosta tilattaessa. En ole saanut yhtäkään mainospuhelua jälkeenpäin, en mainoksia tekstiviestinäkään, vain paketin saapumisilmoituksen. Se ei meinaa sitä että puh.numero on vapaasti käytettävissä mainoksia varten jos sen antaa tilauksen yhteydessä. Sinä itse annat siihen luvan jos annat. Ei niiden vuoksi kannata monta puhelinta laittaa.

Voi myös tehdä markkinointikiellon. Suosittelen niille, joiden on vaikea olla antamatta periksi puhelinmyyjille. Se on kolme vuotta voimassa, hoituu yhdellä puhelinsoitolla ja toimii aika hyvin.

• Toinen puhelin on kätevä prepaidliittymineen,esim.kun joutuu sairaalaan. Siellä on yleensä sekaisin kun seinäkello. Jos puhelin katoaa siellä hässäkässä,ei se niin harmita. Olen kova hukkaamaan tavaroitani. Äidiltäni suljettiin puhelinliittymä afaasian vuoksi,kun kerran hän ei puhu. Hommasin hänelle kuitenkin prepaidin puhelimeen. Hän selailee puhelintaan ja soitan hänen mielikseen sillä invataxin. Hän haluaa olla kaikessa mukana. Ennen kova puhelimenkäyttäjä. Eikä tule palvelukotiin laskua. Kukapa laskuista välittää.

• Häh, puhelin on ainakin mulla se kallein, liittymän saa suljettua vaikka samantien netin kautta. Mutta jos älykännykkä häviää, siinä joku voi kivasti tirkistellä mun maailmaa.

• En-säilö-puhelimessa

Ahaa, nyt sytytti juupa juu, mitäs fotoja sun puhelin sisältää, suihkuselfieitä ja sillee?

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Häh, puhelin on ainakin mulla se kallein, liittymän saa suljettua vaikka samantien netin kautta. Mutta jos älykännykkä häviää, siinä joku voi kivasti tirkistellä mun maailmaa.

Heh ja heh!
        Sinullako on aina hetipaikalla joka paikassa pääsy netille, jos kännykkäsi varastetaan? Kas kun et aio samantien soittaa ja sulkea liittymäsi, kun puhelimesi on varastettu.

• En-säilö-puhelimessa kirjoitti:

Ahaa, nyt sytytti juupa juu, mitäs fotoja sun puhelin sisältää, suihkuselfieitä ja sillee?

No nii'i, vähän kaikkea. Lasten ja karvanassujen hauskat kotivideot, sähköpostit ja kaikenmaailman sovellukset. Fb:n sentään poistin kun ei mahdu enää, mutta vielä löytyy vaikka mitä.

Heh ja heh!
        Sinullako on aina hetipaikalla joka paikassa pääsy netille, jos kännykkäsi varastetaan? Kas kun et aio samantien soittaa ja sulkea liittymäsi, kun puhelimesi on varastettu.

Heti niin kuin heti kotiin tultaessa. Käytä tulkinnassa vähän edes sitä sun loistavaa logiikkapäättelyä, äläkä leiki tyhmää.

• KaksiErilaistaLiittymää

Ei tarvitse käydä latailemassa missään, kun lasku tulee kotiin.

• ent.siivoojaparka

Miten niin "käydä latailemassa"?

Prepaidiin voi ladata hintaa etukäteen nostamatta persittään tästä tuolista. Miksi jonkun pitäisi vaivautua erikseen tuomaan jälkikäteen velkalasku sellaisesta, minkä voi maksaa etukäteen tässä ja nyt?

• Prepaidiin voi ladata arvoa myös kotona kotikoneella tai älypuhelimella, kun numero on selvillä,mihin ladataan.

• pyhä.yksinkertaisuus

Netissä operaattorin sivuilta ja netin kautta pankissa maksaen prepaidia ladataan.

• eppu2

Prepaidiin voi ladata hintaa etukäteen nostamatta persittään tästä tuolista. Miksi jonkun pitäisi vaivautua erikseen tuomaan jälkikäteen velkalasku sellaisesta, minkä voi maksaa etukäteen tässä ja nyt?

Huvittaa, tuo ´velkalasku´ eipä ole moinen tullut mieleen, mutta niitähän sitten piisaa, on sähkölaskua, vesilaskua nettilaskua, kännylaskua ja vissiin lisääkin, kun vaan miettisi.
        Tuo netti- ja puhelinlasku tulee yhtenä laskuna sähkopostiin, kätevää, ei tartte persuksiaan nostaa, kun sen maksaa.

• Helppoa-tää-elämä

Eikä tarvitse persusta nostaa silloinkaan kun vastaa puhelimeen. Joskus ammoin joutui köpöttelemään vähintään eteiseen tai keittiöön kun tuppasi puheluita langan päähän. Eli ei tarvitse harrastaa liikuntaakaan. Sen kuin istuu ja lihoo.

• ent.siivoojaparka
        Helppoa-tää-elämä kirjoitti:

Eikä tarvitse persusta nostaa silloinkaan kun vastaa puhelimeen. Joskus ammoin joutui köpöttelemään vähintään eteiseen tai keittiöön kun tuppasi puheluita langan päähän. Eli ei tarvitse harrastaa liikuntaakaan. Sen kuin istuu ja lihoo.

Puhelimeen vastatessa joudun valitettavasti nostamaan persusta, kun ne on milloin missäkin huoneessa, joskus löytyy vessastakin. Siitä hyvä, kun on kolme puhelinta, niin voi yhdestä (jos sen löytää) soittaa toiseen, niin on helpompi paikallistaa missä se on.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Huvittaa, tuo ´velkalasku´ eipä ole moinen tullut mieleen, mutta niitähän sitten piisaa, on sähkölaskua, vesilaskua nettilaskua, kännylaskua ja vissiin lisääkin, kun vaan miettisi.
        Tuo netti- ja puhelinlasku tulee yhtenä laskuna sähkopostiin, kätevää, ei tartte persuksiaan nostaa, kun sen maksaa.

"""...velkalasku sellaisesta, minkä voi maksaa etukäteen tässä ja nyt?"""

Lue lause loppuun ennenkuin hyökkäät vastaamaan.

• eppu2

"""...velkalasku sellaisesta, minkä voi maksaa etukäteen tässä ja nyt?"""

Lue lause loppuun ennenkuin hyökkäät vastaamaan.

En minä mitään hyökänny, tuo sana vaan pisti silmään.

• kylmätotuus

Miksi haluat maksaa etukäteen puhelinmaksusi?
        Maksatko myös vesi- ja sähkölaskusi ennen kulutusta? Entä vuokrasi?

Nehän voi maksaa etukäteen, ainakin Suomessa, mutta mitä järkeä siinä on?

Luin kirjoituksesi alusta loppuun, mutten ymmärtänyt pointtiasi.

• ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

Kun maksan sen etukäteen ja käytän maksamani puhelinmaksut sitä mukaa kuin soittelen, niin silloin ne on maksettu. Ja pääsen halvemmalla kuin jos maksaisin joka kuukausi jonkun pakettihinnan puheluista, joita en ehkä edes tule soittamaan.

Maksan myös kaikki teatterilippuni, bussimatkani, muutkin matkani ... aina heti etukäteen sitä mukaa kuin niitä käytän ja tarvitsen. Miksi minä niihinkään maksaisin kuukausittaista pakettihintaa?

Vesilaskusta en ole vielä tähän ikään mennessä nähnyt vilahdustakaan. Mikä se sellainen on? Vuokra menee suoraan tililtä, koska se on joka kuukausi sama olinpa kotona tai en. Mutta jos sekin perittäisiin sen mukaan kuinka monta tuntia olen kotona, niin silloin haluaisin siihenkin jonkunlaisen prepaidkortin.

• ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

Nii joo.
        Vuokrahan peritään ainakin meillä sekin etukäteen seuraavan kuun vuokra.

• Rahallinen-unohtelija

Minulla tuppaa ulosottomies perimään vuokran jälkikäteen, miksi se ei voi periä ennen kuin vuokra erääntyy, saisi saatavansa ajoissa, kyllä minulla rahaa on, en vaan muista sitä käyttää ajoissa, ihan aina.
        (**no osittain vitsi**)

• Täytyy myöntää että on vähän sellainen ennakkokäsitys prepaid-liittymistä, että on ukkomiesten ja rikollisten suosiossa. Siis hämäräluuriin kuuluva liittymä. Vaikka kuinka hakee numeroa fonectasta, omistajan nimi ei näy.

Kai se vois olla ihan hyväkin, kun myyntisoitot ovat tuplaantuneet taas viimeisen vuoden aikana. Nuo mainosestot ovat melko tehottomat.

• ent.siivoojaparka

Ja mistä sinulle sellainen sairas ennakkokäsitys on tullut?

En ole ukkomies enkä rikollinen. Prepaidnumeroni löytyy omalla nimelläni netiltä.
        Toisaalta tunnen montakin, joilla on salainen numero (eivät silti ukkomiehiä eivätkä rikollisia) vaikka ei prepaid olekaan.

• eppu2

Mulla on robinsonin myyntiesto, mulla on toiminut hyvin.

Ja mistä sinulle sellainen sairas ennakkokäsitys on tullut?

En ole ukkomies enkä rikollinen. Prepaidnumeroni löytyy omalla nimelläni netiltä.
        Toisaalta tunnen montakin, joilla on salainen numero (eivät silti ukkomiehiä eivätkä rikollisia) vaikka ei prepaid olekaan.

En tiedä miten prepaidliittymät toimii siellä, mutta täällä numero haltijaa on vaikea saada selville, poliisillakin. Sen kun kävelee kiskalle, ostaa sim-kortin ja laittaa kännykkään, eikä nimeä tarvi ilmoittaa ostohetkellä. Jos maksat käteisellä, mistään ei jää mitään merkintää mikä liittyy ostajaan. Jos jää kiinni, voi hävittää vanhan ja ostaa uuden.

Vararut käyttää sitä, koska muuten puoliso voi epäillä jos muuten vaan siirtyy salaiseksi. Ja jos käyttää salaamatomana, on ovella äkkiä ruuhkaa.

• eppu2 kirjoitti:

Mulla on robinsonin myyntiesto, mulla on toiminut hyvin.

Entäs jos on jo jossain markkinointilistoilla? Ei taida saada numeroa pois enää.

Onko tuo maksullinen palvelu?

• eppu2
        hmp.f kirjoitti:

Entäs jos on jo jossain markkinointilistoilla? Ei taida saada numeroa pois enää.

Onko tuo maksullinen palvelu?

Maksaa vain sen puhelinsoiton hinnan, ei muuta.
        Suurin osa suoramarkkinoijista käyttää sitä.
        Googlaa Robinson, suoramarkkinointikielto, sieltä löydät tarkempaa tietoa.

• Kenokaula
        hmp.f kirjoitti:

En tiedä miten prepaidliittymät toimii siellä, mutta täällä numero haltijaa on vaikea saada selville, poliisillakin. Sen kun kävelee kiskalle, ostaa sim-kortin ja laittaa kännykkään, eikä nimeä tarvi ilmoittaa ostohetkellä. Jos maksat käteisellä, mistään ei jää mitään merkintää mikä liittyy ostajaan. Jos jää kiinni, voi hävittää vanhan ja ostaa uuden.

Vararut käyttää sitä, koska muuten puoliso voi epäillä jos muuten vaan siirtyy salaiseksi. Ja jos käyttää salaamatomana, on ovella äkkiä ruuhkaa.

Humpsi, otit tuon poliisin saamat tiedot mukaan. Aina puhelinta käytettäessä se ilmaisee operaattorille IMEI-koodin, jolla puhelin ja sitä kautta omistaja voidaan yksilöidä verrattaessa aikaisempiin tapahtumiin. Prepaid sim-kortti ei suojaa tältä.

En ole koskaan tarvinnut prepaidia, mutta jonkun halutessa salausta, niin siihen tarvitaan hienoviritteinen suunnitelma.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

No voi herranpieksut teitä salakähmäilijöitä!

Onko sinulla paljonkin tapana ruuhkautua toisten naisten kanssa miesten oville, joitten nimen ja osoitteen saat tietoosi puhelinnumeron perusteella?

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Kuvitteles, hmp.f, kun meillä voi lähettää postissa kirjeitä ja korttejakin ilman lähettäjän nimeä ja osoitetta. Kävelee vain kioskille ja ostaa postimerkin. Eikä poliisikaan pysty saamaan selville lähettäjää.

Eikös sellainen toiminta ole ihan yhtä epäilyttävää kuin salaisella numerolla soittaminen? Tekeekö sellaista muut kuin ukkomiehet ja rikolliset?

• eppu2 kirjoitti:

Maksaa vain sen puhelinsoiton hinnan, ei muuta.
        Suurin osa suoramarkkinoijista käyttää sitä.
        Googlaa Robinson, suoramarkkinointikielto, sieltä löydät tarkempaa tietoa.

Kiitos eppu, täytyy kokeilla. Lapset hiiltyy kun mainossoittoja pukkaa, heidän liittymät on vielä mun nimissä.

• Kenokaula kirjoitti:

Humpsi, otit tuon poliisin saamat tiedot mukaan. Aina puhelinta käytettäessä se ilmaisee operaattorille IMEI-koodin, jolla puhelin ja sitä kautta omistaja voidaan yksilöidä verrattaessa aikaisempiin tapahtumiin. Prepaid sim-kortti ei suojaa tältä.

En ole koskaan tarvinnut prepaidia, mutta jonkun halutessa salausta, niin siihen tarvitaan hienoviritteinen suunnitelma.

Hyvä että sentään jotain... mutta henkilöä ei silti välttämättä saa kiinni.

Mutta ehkä tuo auttaa todistusainestoksi siinä vaiheessa kun rikollinen on otettu talteen?

No voi herranpieksut teitä salakähmäilijöitä!

Onko sinulla paljonkin tapana ruuhkautua toisten naisten kanssa miesten oville, joitten nimen ja osoitteen saat tietoosi puhelinnumeron perusteella?

Ei ole tapana, jos joku mies käyttää prepaidia tai salaista numeroa, tulee suojamuuri eteen. Jos en saa selkeetä vastausta miksi, se on kengänpohja pepussa. Jos valehtelee jää ennen pitkää kiinni ja on suojamuurista on ollut hyötyä. Eipä ole tarvinnut vähään aikaan, mutta deittailin joskus minäkin.

Ja tuohon sun toiseen viestiin, en väittänyt että kaikki prepaid-liittymän ostajat ovat epärehellisiä. Mutta sä toit esiin puska-nikin ja vakinikin erot, se oli oivallinen vertaus. Jos ei ole mitään salattavaa, miksi....? Mulla ei ole, ei palstalla eikä livessä.

• kylmätotuus

Jokainen kai valitsee puhelinliittymänsä omia tarpeitaan vastaavaksi.

Jos puhelinta käyttää vain asiapuheluihin, niin prepaid lienee paikallaan.
      Itse soittelen pitkiä puheluita, joten ko. liittymä ei sovi minulle.

Minulla on kaksi liittymää.
      Toinen on ns."virkapuhelin", jolla voin kuitenkin puhua alle eurolla per. päivä kaikille ystävilleni heidän liittymistään riippumatta. Usein toimimme niin, että he soittavat "hälärin" ja minä soitan takaisin. Näin heille ei kuluja tule. Tämän liittymän numeron olen antanut kaikille "virallisille tahoille" esim. terkkariin.

Toisella liittymällä voin soitella ilmaiseksi saman firman liittymiin.

Onhan noissa liittymissä muutaman euron perusmaksut, yhteensä n.7€/kk.

Useimmilla ihmisillä, joiden kanssa olen puhelinyhteydessä on saman firman liittymä, mikä minullakin on, joten ilmaiseksi vaan rupattelemme.

Katsoin viimeisimmän puhelinlaskuni ja se oli vajaat 11 euroa. Ei paha!

Liittymäni ovat ikivanhoja ja epäilen, ettei noin halpoja liittymiä ole enää olemassakaan.

Palvelunumeroihin soittamisilla on tietysti omat hintansa.

En aio muuttaa liittymiäni. Olen enemmän kuin tyytyväinen nykyisiin.

Soitanko velaksi?
      Kuukausimaksut menevät tililtä etukäteen, joten ne eivät ainakaan ole velkojani.
      Loput 4€ voivat olla velkaa.
      Samalla ajatusmallilla käytämme myös vettä ja sähköä velaksi, koska lasku tulee vasta jälkikäteen, kun kulutus on mitattu.

• ent.siivoojaparka

Soittelet siis yksityispuheluitasi firman laskuun?

• kylmätotuus

Soittelet siis yksityispuheluitasi firman laskuun?

Kyllä sen "virkapuhelimen" kustannukset maksan aivan itse.
        Jos et sattunut huomaamaan, niin toistan, että se on minun liittymäni ja maksan kulut itse.

Ko. nimitys johtuu siitä, että olen "suurena piällikkönä" seurakunnan kirpparilla ja joudun soittamaan "alaisilleni" päivittäin aivan työasioissa.

Voisinhan tietysti vaatia seurakuntaa maksamaan kulut, mutta eipä ole tullut mieleenikään toimia niin.
        Kyllä sen muutaman euron voin maksaa itsekin.

Lue uudelleen sepustukseni, jos lukea osaat?! Toivottavasti myös ymmärrät lukemasi tekstin!

Selvennän vielä, että toisella liittymälläni voin soittaa saman operaattorin liittymän omistaville ystävilleni ilmaiseksi. (firma sanaa et tainnut ymmärtää, joten operaattori on oikeampi ilmaus)

Tuliko nyt asia riittävän selväksi?!

• peäpuhelin

Niin on. Minä tarvitsen toisen puhelimen millä soitan" pääpuhelimeen" niin löydän sen helpoiten. Jos soittoääntä ei kuulu niin puhelin on ilmeisesti jäänyt autoon, ei vielä pudonnut ja silleen

• Niin tarvitsen minäkin, kerran putosi pikkupuhelin anorakin avoimesta etutaskusta, kun puutarhassa touhusin.
        Soitin älykkäämmästä ja ääni johdatti perunamaalle, missä olin kuokkinut.

Melko huvittavaa prepaidista nostettu mekkala, aivan tavallinen numero sekin on.
        .

• Prepaidista puhutaan konnapuhelimena. Mutta sillä ei oteta lainoja eikä pikavippejä. On tapauksia,jossa on älypuhelin varastettu ja tiedetty pinnit ym. Kun linja on auki,varas iskee. On ottanut vippejä toisen piikkiin.
        Kun lähden lenkille,laitan vanhan Nokian priipeidineen taskuun. On pienen kokoinen ja tarvittaessa voi soittaa vaikka 112.

• Avaatko.yhteyden
        lesken kirjoitti:

Prepaidista puhutaan konnapuhelimena. Mutta sillä ei oteta lainoja eikä pikavippejä. On tapauksia,jossa on älypuhelin varastettu ja tiedetty pinnit ym. Kun linja on auki,varas iskee. On ottanut vippejä toisen piikkiin.
        Kun lähden lenkille,laitan vanhan Nokian priipeidineen taskuun. On pienen kokoinen ja tarvittaessa voi soittaa vaikka 112.

Kuinka ottaisit varastetulla älypuhelimella pikavipin.

• Ancelina kirjoitti:

Niin tarvitsen minäkin, kerran putosi pikkupuhelin anorakin avoimesta etutaskusta, kun puutarhassa touhusin.
        Soitin älykkäämmästä ja ääni johdatti perunamaalle, missä olin kuokkinut.

Melko huvittavaa prepaidista nostettu mekkala, aivan tavallinen numero sekin on.
        .

Kuka sen "mekkalan" on nostanut. Jokaisella voi olla asiasta tai liittymästä oma mielipide, eriäväkin.

• siilimuori4 kirjoitti:

Kuka sen "mekkalan" on nostanut. Jokaisella voi olla asiasta tai liittymästä oma mielipide, eriäväkin.

....ja minä voin paikantaa älykännyni tietokoneelta.

• siilimuori4 kirjoitti:

....ja minä voin paikantaa älykännyni tietokoneelta.

Salahässäkkää, rikollisia, pettäjiä jne.
        Kun oikopäätä tuomitaan joku asia, niin on siinä ainakin pienen mekkalan makua.

Äidillänikin on prepaid ja hän nyt viimeisenä sitä rikolliseen toimintaan käyttäisi.
        Minä omaani kun maksan Helsingissä metromatkat, kympin lataan vuodessa ja se riittää hyvin.
        Enkä soita salaisia puheluja :)

En avaa läppäriäni kuin pari kertaa viikossa ja vähän epäilen voiko netittömän Nokian vanhan puhelimen paikantaa.

• Ancelina kirjoitti:

Äidillänikin on prepaid ja hän nyt viimeisenä sitä rikolliseen toimintaan käyttäisi.
        Minä omaani kun maksan Helsingissä metromatkat, kympin lataan vuodessa ja se riittää hyvin.

En avaa läppäriäni kuin pari kertaa viikossa ja vähän epäilen voiko netittömän Nokian vanhan puhelimen paikantaa.

Ei varmaan vanhoja puhelimia voikkaan paikantaa. On varmaan Prepaidille paikkansa, omalle kohdalleni toistaiseksi en ole sitä vielä nähnyt, eikä lähipiirissäni sitä tietääkseni kukaan käytä.

• Ancelina kirjoitti:

Ei tarvi ottaa itteensä mikäli ei itseään tunnista, eikö se jotenkin näin mennyt? Saatte te mun puolesta mihin tahansa omanne käyttää.

Mä en tunne tällä hetkellä yhtään prepaid käyttäjää, jos joku tuntematon soittaa, voi olla etten vastaa. Tarkistan fonectasta, ja jos siinä ei lue numeron omistajaa, en soita taikaisin. Näillä mennään.

• Avaatko.yhteyden kirjoitti:

Kuinka ottaisit varastetulla älypuhelimella pikavipin.

Avaatko.yhteyden
        Varkaudet ovat tapahtuneet kotioloissa. Aikamiespoika/tyttö/avopuoliso tjm. on ottanut haltuunsa äitinsä, isänsä tai puolisonsa älypuhelimen,missä linja auki. Löytänyt pinkoodin,sotun ja pankkikoodit. Siis kaiken. Ottanut toisen henkilön nimiin vipin. Tottakai nämä varkaudet ovat harvinaisia,mutta totesin vain,että priipeidillä tämä ei onnistu.

• lesken kirjoitti:

Avaatko.yhteyden
        Varkaudet ovat tapahtuneet kotioloissa. Aikamiespoika/tyttö/avopuoliso tjm. on ottanut haltuunsa äitinsä, isänsä tai puolisonsa älypuhelimen,missä linja auki. Löytänyt pinkoodin,sotun ja pankkikoodit. Siis kaiken. Ottanut toisen henkilön nimiin vipin. Tottakai nämä varkaudet ovat harvinaisia,mutta totesin vain,että priipeidillä tämä ei onnistu.

Kuka hölmö tallentaa pankkikoodit kännykkäänsä?

• lesken kirjoitti:

Avaatko.yhteyden

Enkä ymmärrä miten tuo liittyy prepaidiin tai tavalliseen liittymään?

• hmp.f kirjoitti:

Ei tarvi ottaa itteensä mikäli ei itseään tunnista, eikö se jotenkin näin mennyt? Saatte te mun puolesta mihin tahansa omanne käyttää.

Mä en tunne tällä hetkellä yhtään prepaid käyttäjää, jos joku tuntematon soittaa, voi olla etten vastaa. Tarkistan fonectasta, ja jos siinä ei lue numeron omistajaa, en soita taikaisin. Näillä mennään.

No en ottanut itseeni, jotenkin kaikki yleistykset vaan tympivät.

Minulla tuo prepaid on työpuhelimessa, mahtuu pienempiinkin taskuihin, eikä haittaa vaikka kävisi välillä maan mullissakin.

Ei sitä minun äkykkäämpää numeroanikaan löydy Fonectasta ja vain tietyille tutuille soitan takaisin, kun näen heidän tavoitelleen.
        .

• Ancelina kirjoitti:

No en ottanut itseeni, jotenkin kaikki yleistykset vaan tympivät.

Minulla tuo prepaid on työpuhelimessa, mahtuu pienempiinkin taskuihin, eikä haittaa vaikka kävisi välillä maan mullissakin.

Ei sitä minun äkykkäämpää numeroanikaan löydy Fonectasta ja vain tietyille tutuille soitan takaisin, kun näen heidän tavoitelleen.
        .

Yleistää osaa muistaakseni vähän jokainen. Joka toinen vähintäänkin.

Mutta sä puhut nyt kännykän koosta? Et prepaid liittymästä? Joka tarkoittaa sim korttia, jota asetat omaan, sun valitsemaasi puhelimeen? Puhutaanko edes samasta asiasta?

• hmp.f kirjoitti:

Yleistää osaa muistaakseni vähän jokainen. Joka toinen vähintäänkin.

Mutta sä puhut nyt kännykän koosta? Et prepaid liittymästä? Joka tarkoittaa sim korttia, jota asetat omaan, sun valitsemaasi puhelimeen? Puhutaanko edes samasta asiasta?

Prepaidin sim-kortti on vanhassa Nokian pikkupuhelimessa juuri siksi, että puhelin on pieni.
        Ok?

• Kaik.käy

On netti prepaid liittymiä eirilaitteisiin.

• mikseivoisi

Totta kai myös prepaidiin voi ostaa nettiaikaa.

• Kaik.käy

On netti prepaid liittymiä erilaitteisiin.

• VarovainenN

Prepaid numeron takaa on muutaman kerran löytynytkin sinkun sijaan ukkomies ja kerran persaukinen pikkurikollinen, joten ei ainakaan uusia tuttavuuksia ihan heti prepaid-miehistä.

Eikä sitä prepaid auervaaraa ihan heti poliisitkaan selvitä, varsinkin jos hän käyttää puhelintaan vain yhteen numeroon soittamiseen, tai sitten valehtelee samat tiedot itsestään useammalle kusetettavalle.

Tapaamaan en mene uutta tuttavuutta ellei hänen numerollaan löydy nimeä ja kotiosoittetta, jonka perusteella voin tarkastaa asuuko osoitteessa myös muita henkilöitä, näin minimoin mahdollisuutta sekaantua ukkomiehiin. Nimen perusteella saattaa myös netistä löytyä tietoa tyypin luotettavuudesta.

• Nyökkelis, hyvinja selkeästi kirjoitettu. Lisäksi noin eliminoi ettei ite joudu kiipeliin, raiskatuksi tai muuta.

• naurava-nelli

Nimi ja kotios.? Tarkistatko myös rikosrekisterin?

Miten toimit silloin, kun tapaat miehen live-elämässä?

ja hmp.... miten nuo asiat turvaa sen, ettei tule raiskatuksi?

Voi siisus sentään näitä juttuja täällä......

• ent.siivoojaparka
        naurava-nelli kirjoitti:

Varmaan hän ei uskalla puhua kenenkään vieraan ihmisen kanssa edes ilmoista tietämättä ensin varmaksi kyseisen henkilön nimen, osoitteen ja sivilisäädyn.

• VarovainenN
        naurava-nelli kirjoitti:

Ehkä livetapaamisessa on hieman vaikeampi huijata kuin netissä ja puhelimessa, mutta tottahan toki puhelinnumeron pyydän jos aion toistamiseen tavata, ensitapaamisella en kuitenkaan vietä yötä samassa osoitteessa. Ennen seuraavaa tapaamista ehdin jo ottaa asioista selvää.

Ei välttämättä turvaa raiskatuksi tulemiselta, mutta pienentää kuitenkin todennäköisyyttä. Tässä iässä huijauksen uhriksi joutuminen on todennäköisempää kuin raiskauksen.

• petollistatouhua

ukkomieshän valehtelee kun kaikki paljastuu, et rakasi niin kauheesti mutta todellisuudessa rakasti vain itseään..

• Korppis11

Olipa hauska lukea heti aamusta ketju. Kertomuksia kännykän käyttön vaaroista , ukkomiehistä, rikollisia vaan ei yhtään sankarimummukertomusta, pelastan itseni rikollisen kynsistä prepaid-liittymän avulla 😥 Kertokaapa siis mitä teille on tapahtunut kun tiedätte prepaid-vaaroista.

• "feikki-korppis11"

Mikähän/Kukahan lienee innoittajana tähän aloitukseen? :):)
        Entäpä joihinkin kommentteihin? :)
        Ettei vaan omaasikin :`)

H.

• Korppis11
        hunksz kirjoitti:

"feikki-korppis11"

Mikähän/Kukahan lienee innoittajana tähän aloitukseen? :):)
        Entäpä joihinkin kommentteihin? :)
        Ettei vaan omaasikin :`)

H.

Sorry, en avaa aloituksiasi. Siihen olen saanut innoituksen sinulta.

• Korppis11 kirjoitti:

Sorry, en avaa aloituksiasi. Siihen olen saanut innoituksen sinulta.

"feikki-korppis11"

Vaan enpä minä aloituksiini viitannutkaan.
        Kommenttisi paljasti sinua pikkuisen.

H.

• Eikös se ole ihan hassua jos pitäisi vahtia, että puhuu vähemmän ja vain asiaa.
      Tarpeeseen se puhelinkin on ja jos se on höpinää se tarve mitä haluaa puhua , niin sitten on.
      Liittymän valinnalla pystyy hallitsemaan omaa puhelinlaskuaan.

Joskus muinoin kun elämässä oli vielä säpinää ja särmää ja halusi lirkutella ajan kanssa, niin esimerkiksi liityttiin samaan saman yhtiön liittymään ja saatii näin 1500 min ilmaista puheaikaa kuukaudessa. Sehän tiesi jo tunnin ilmaista puhuaikaa joka ilta kun vuorotellen soiteltiin, hyvin siinä sen päivän rakkausasiansa hoiti ihan ilmaiseksi.

Nyt on skype ja sen kanssa voi vaikka koko päivän lirkutella jos sille päälle sattuu ja ihan ilmaiseksi ja ulkomaille saa samaan hintaan haastella. Siinä pelaa kuvapalvelukin melkoisen hyvin.

• Heikunkeikku

Minä sitten oon kova plikka juttelemaan puhelimessa. Ihan ajan kanssa määrättyjen ihmisten kanssa. Niin kivaa. Pari tuntia yhtä kyytiä ei ole mikään epänormaali pituus. Monasti pituutta tulee jos jotakin aikaa, riippuu mikä inspiraatio kummallakin on.
      On mukavaa ottaa pepulle oikein hyvä asento, nostaa jalat rahille ja soittaa ystävälle ja sanoa, että onks aikaa jutella. Ja siitä se sitten alkaa. Rönsyjä muodostuu niin paljon, että jos kuvan vois piirtää, niin se olisi täynnänsä erikokoisia pitsikuvioita tai trillejä, trioleja ja muita musiikillisia tiritiririri..riritiri...tä, että se olis vallan koukeroinen kipale.
      Vaikka tiristelisin koko päivän ja yön perään ja siitäkin enemmän, niin aina kolahtaa postilaatikkoon saman suuruinen puhelinlasku. Että kyllä vaan kelpaa pulputella puhelimessa.

• Täälläpä on hauskoja kommentteja priperistä. Tuntuu vähän siltä,että se on joka toisella piilossa jossain fikassa. Kun eukko kääntää selkänsä,ukko on jo vaihtamassa simmiä ja soittamassa salarakkalleen. Aloitin ketjun lesken1 ,kun en huomannut kirjautua. Ap

• Heikunkeikku
        lesken kirjoitti:

Täälläpä on hauskoja kommentteja priperistä. Tuntuu vähän siltä,että se on joka toisella piilossa jossain fikassa. Kun eukko kääntää selkänsä,ukko on jo vaihtamassa simmiä ja soittamassa salarakkalleen. Aloitin ketjun lesken1 ,kun en huomannut kirjautua. Ap

En osaa sanoa, onko joka toisella vai joka kolmannella. En ole miettinyt asiaa, koska asia ei minua kiinnosta. Itsellä on vain yksi liittymä, jossa joka kuukausi sama maksu.
        Kyllä mielestäni parisuhde pitäisi olla sellainen, että kummankaan ei tarvitsisi ruveta salapuhelimia hankkimaan. Jos pariskunnalla menee yhteiselo hyvin, niin en usko, että kummallakaan tulisi mieleenkään ostaa joku prepaidliittymä.

• Heikunkeikku kirjoitti:

En osaa sanoa, onko joka toisella vai joka kolmannella. En ole miettinyt asiaa, koska asia ei minua kiinnosta. Itsellä on vain yksi liittymä, jossa joka kuukausi sama maksu.
        Kyllä mielestäni parisuhde pitäisi olla sellainen, että kummankaan ei tarvitsisi ruveta salapuhelimia hankkimaan. Jos pariskunnalla menee yhteiselo hyvin, niin en usko, että kummallakaan tulisi mieleenkään ostaa joku prepaidliittymä.

Ei se prepaid välttämättä millään tavalla liity yhteiselon vahvuuteen.

Sekä minulla että miehelläni on työhommissa mukana prepaidnumeroilla olevat vanhat puhelimet.
        Soitonsiirroilla kaikki puhelut tulevat niihin.

Koska älykännyjä ei viitsi esim. metsätöihin mukaan ottaa.
        Ei mitään salattavaa kummallakaan, usko pois, eivätkä puhelimet ole salaisia. Tuossa ne näkösällä ovat, elleivät ole mukana töissä.

• iisimpää
        Ancelina kirjoitti:

Sekä minulla että miehelläni on työhommissa mukana prepaidnumeroilla olevat vanhat puhelimet.

Ei mitään salattavaa kummallakaan, usko pois, eivätkä puhelimet ole salaisia. Tuossa ne näkösällä ovat, elleivät ole mukana töissä.

Miksi prepaid numerolla, miksi ei tuplasimmillä?

• Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

Tarkoitin vastauksellani oikeastaan tuohon "lesken" kirjoittamaan kommenttiin, että "Kun eukko kääntää selkänsä, ukko on jo vaihtamassa simmiä ja soittamassa salarakkaalleen." Tuommonen touhu ei vetele, sanon ma:)
        Tuo mitä sinä kirjoitit, niin se meni mun kaaliin ja hyvät perustelut vetäsit ja toki joihinkin paikkoihin (kuten mettä tai perunamaa) sopii paremmin vanha puhelin.

• iisimpää kirjoitti:

Miksi prepaid numerolla, miksi ei tuplasimmillä?

Se nyt ei näihin ongelmiin olisi auttanut.
        Ei tarvinnut uusia puhelimia hankkia ja töihin mukaan ottaa, kun vanhoja oli useitakin piironginlaatikoissa.
        Kyllä ne kelpasivat.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Tarkoitin vastauksellani oikeastaan tuohon "lesken" kirjoittamaan kommenttiin, että "Kun eukko kääntää selkänsä, ukko on jo vaihtamassa simmiä ja soittamassa salarakkaalleen." Tuommonen touhu ei vetele, sanon ma:)
        Tuo mitä sinä kirjoitit, niin se meni mun kaaliin ja hyvät perustelut vetäsit ja toki joihinkin paikkoihin (kuten mettä tai perunamaa) sopii paremmin vanha puhelin.

No hyvä, kun meni kaaliin :)
        Simpukkamalli on muuten työpuhelimena paras.

• iisimpää
        Ancelina kirjoitti:

Se nyt ei näihin ongelmiin olisi auttanut.
        Ei tarvinnut uusia puhelimia hankkia ja töihin mukaan ottaa, kun vanhoja oli useitakin piironginlaatikoissa.
        Kyllä ne kelpasivat.

miksi tuplasimmille pitäisi hankkia uusi puhelin? Itselläni on uudessa kännyssä ja vanhassa sama numero tuplasimmillä, vanhaan käytin kortin mukana tullutta kehystä, niin oli sopiva

• iisimpää kirjoitti:

miksi tuplasimmille pitäisi hankkia uusi puhelin? Itselläni on uudessa kännyssä ja vanhassa sama numero tuplasimmillä, vanhaan käytin kortin mukana tullutta kehystä, niin oli sopiva

Täytyykin harkita myös tuota vaihtoehtoa.
        Kiitos vinkistä!

• niitä.oon.nähnyt
        iisimpää kirjoitti:

Mä oon nähnyt sellasen puhelimen johon samaan voi pistää kaks sim korttia.

• sim-sala-bim
        niitä.oon.nähnyt kirjoitti:

Mä oon nähnyt sellasen puhelimen johon samaan voi pistää kaks sim korttia.

Juu, semmonen onkin kätevä suhteileville ukkomiehille, ei tarvitse piilotella toista puhelinta tai vekslata korttien vaihtamisen kanssa.

On olemassa puhelimia mihin voi laittaa kahden eri numeron kortit ja on olemassa samalle numerolle tuplasimmejä joita voi käyttää samanaikaisesti kahdessa eri puhelimissa, kaksi eri asiaa.

• iisimpää kirjoitti:

Valitettavasti operaattoreilla joiden liittymiä käytämme, ei ole tuplasimin käyttömahdollisuutta.
        Joten jatkamme entiseen malliin.

• ent.siivoojaparka

Tämä ketju on oikeastaan aika hauska, kun muistaa yhden ketjun aikoinaan taaksepäin.

Tässä ketjussa on kaksi rekattua kiihkeää prepaidin vastustajaa, jotka pitävät jopa epärehellisenä ja rikollisenakin sellaista, jonka nimeä ja osoitetta he eivät saa nuuskittua tietoonsa puhelinnumeron perusteella.

Ne samat rekatut olivat aikoinaan sitä mieltä, että vain tyhmä antaa tänne rekisteröityessään omat oikeat henkilätietonsa, koska väärätkin pystyy antamaan. Toinen heistä jopa julistaa nyt, että hänellä ei ole mitään salattavaa.

Pitänee hyvin paikkansa sanonta; Rikolliset ne rikollisia pelkää.

• Jotain.rajaa

Tämä palsta ei ole senarvoinen että antaisin henkilötietoni.

• eppu2

Nooh, ei tollai. Aatteles ny, miten tuon viimeisen lauseen lukija näkee. Ainakin minä.

• kerta-riitti

En ole huomannut yhtään prepaidin vastustajaa, ainoastaan kirjoittajia jotka pitävät tavallisia liittymiä itselleen sopivimpina vaihtoehtoina ja ihmisiä jotka haluavat varmistaa uuden tuttavuuden rehellisyyttä ennen lähempää tutustumista.
        Vahingosta viisastuu, eikä toista kertaa tahdo ukkomiehen vedättämäksi.

• naurava-nelli

Mulle tulee mieleen se satu Tynnyrissä kasvaneesta tytöstä tätä ketjua lukiessa.

• bessie-
        kerta-riitti kirjoitti:

En ole huomannut yhtään prepaidin vastustajaa, ainoastaan kirjoittajia jotka pitävät tavallisia liittymiä itselleen sopivimpina vaihtoehtoina ja ihmisiä jotka haluavat varmistaa uuden tuttavuuden rehellisyyttä ennen lähempää tutustumista.

Ja puhelinliittymän avullako sen rehellisyyden pystyy varmistamaan. Jep jep.

Jos mies ei halua kertoa koko nimeään, puhelinnumeroaan ja osoitettaan ennen lähempää tutustumista, niin ei kai se ilman muuta epärehellisyyttä tarkoita?
        Voihan hänkin olla 'vahingosta viisastunut', tai yksinkertaisesti vain järkevän pidättyväinen?

Mikä muuten niissä 'ukkomiehissä' niin pelottavaa on, itselläni on voittopuolisesti hyviä kokemuksia heistä?

• ent.siivoojaparka
        kerta-riitti kirjoitti:

"""siilimuori4
        8.10.2016 18:27
        Siis mitää salaprepaidhässäköitä en tarvitse mihinkään."""

"""siilimuori4
        8.10.2016 19:22
        No täytyy myöntää et tuolainen ennakkoasenne minulla oli :D. Jottain hämärähommia varten tietehi."""

"""hmp.f
        8.10.2016 22:13
        Täytyy myöntää että on vähän sellainen ennakkokäsitys prepaid-liittymistä, että on ukkomiesten ja rikollisten suosiossa. Siis hämäräluuriin kuuluva liittymä. Vaikka kuinka hakee numeroa fonectasta, omistajan nimi ei näy."""

"""hmp.f
        9.10.2016 8:00
        ...Jos ei ole mitään salattavaa, miksi....? Mulla ei ole, ei palstalla eikä livessä."""

Tuo viimeisin kommentti kaikkein hauskin, koska kommentoija (kuten siilimuorikin) on aikaisemmin tunnustanut rekkautuneensa väärillä henkilötiedoilla, hmp.f siksi, ettei oven taakse tule jono pedofiilejä.
        Entäs jos joku mieskin antaa prepaidnumeronsa hänelle samasta syystä, jos vaikka hmp.f sattumoisin olisikin ukkomies, pedofiili tai raiskaaja.
        Varovaisuus on valttia!

• kerta-riitti

no ainakaa minä en VASTUSTA mitenkään sen sen käyttöä, itselleni se ei kuitenkaan sovi, enkä luottaisi heti ensikädessä prepaidin käyttäjään ellei hänellä oli siihen perusteltua syytä

• peekele

"""siilimuori4

"""siilimuori4
        No täytyy myöntää et tuolainen ennakkoasenne minulla oli :D. Jottain hämärähommia varten tietehi."""

"""hmp.f
        Täytyy myöntää että on vähän sellainen ennakkokäsitys prepaid-liittymistä, että on ukkomiesten ja rikollisten suosiossa. Siis hämäräluuriin kuuluva liittymä. Vaikka kuinka hakee numeroa fonectasta, omistajan nimi ei näy."""

"""hmp.f
        ...Jos ei ole mitään salattavaa, miksi....? Mulla ei ole, ei palstalla eikä livessä."""

Tuo viimeisin kommentti kaikkein hauskin, koska kommentoija (kuten siilimuorikin) on aikaisemmin tunnustanut rekkautuneensa väärillä henkilötiedoilla, hmp.f siksi, ettei oven taakse tule jono pedofiilejä.
        Entäs jos joku mieskin antaa prepaidnumeronsa hänelle samasta syystä, jos vaikka hmp.f sattumoisin olisikin ukkomies, pedofiili tai raiskaaja.
        Varovaisuus on valttia!

No voihan peekele. Olikos mun pieni lapsenlapsenikin roisto, kun hällä oli ekana puhelimena halvin laite ja siihen ladattu kympin prepaid.

Näin on ollut monella muullakin pienellä lapsella. Melkoisia roistoja.

• pappabetala
        peekele kirjoitti:

No voihan peekele. Olikos mun pieni lapsenlapsenikin roisto, kun hällä oli ekana puhelimena halvin laite ja siihen ladattu kympin prepaid.

Näin on ollut monella muullakin pienellä lapsella. Melkoisia roistoja.

meillä on lastenlapsilla saldorajalliset normiliittymät

• peekele
        pappabetala kirjoitti:

meillä on lastenlapsilla saldorajalliset normiliittymät

Nyt hänelläkin on normiliittymä ja tietty älypuhelin. En tiedä onko saldorajaa.

Mä oon muuten löytänyt kolme kännykkää liikkuessani ja kaikkien
        omistajat ovat olleet 7-8 vuotiaita, et ei noille naperoille kantsi mitään suuria saldoja ja hienoja puhelimia heti hankkia. :)

"""siilimuori4

"""siilimuori4

"""hmp.f

"""hmp.f

Varovaisuus on valttia!

No en liene ainoa joka on joksus aku tai iines ankkana rekkautunu.

• toimivasysteemi

Käytän aina prepaidia Suomessa ja joissakin muissa maissa, koska se on halpa ja toimiva vaihtoehto meille vierailla mailla asuville.

• tarkoituksenmukaan

siihen käyttöön se onkin oiva, itsellänikin on ulkomaan vieraita varten varalla yksi prepaidikortti, ihan turha maksaa ulkomaanpuheluita vierailun aikana

• tarkoituksenmukaan kirjoitti:

siihen käyttöön se onkin oiva, itsellänikin on ulkomaan vieraita varten varalla yksi prepaidikortti, ihan turha maksaa ulkomaanpuheluita vierailun aikana

Mietin,että miten ennen toimittiin,kun ei ollut prepaidia. No tietysti niin,että kun vaimo meni edeltäpäin saunaan, salarakas rimpautti lovepuhelun ukkomiehelle kotilankapuhelimeen. Selitys oli ihan iisi vaimolle. Vanha inttikaveri se jaksaa häiritä ja vielä saunaehtoona.

• PrepaidNetti

Käytän itse prepaid-liittymää mokkulassa. Saa käyttöönsä nopean yhteyden ja maksaa vain niistä päivistä kun käyttää nettiä. Tietysti jos joka päivä roikkuu netissä, tulee toinen liittymävaihtoehto halvemmaksi. Kukin etsii itselleen halvimman vaihtoehdon.

• Voi.teitä

Prepaid ja normiliittymä kummatkin on eikä siinä mitään ihmeellistä, joillakin näkyy olevan.

• Eivät_palauta_saldoa

Miksei suljettua prepaid-liittymää voi avata uudelleen yksikertaisesti vaan lataamalla saldoa ?
      Ainakin minä olen jo joutunut ostamaan ihka uuden liittymän
      ajan umpeuduttua ja tuon edellisen liittymän saldo meni
      kuin kankkulan kaivoon. Prepaid liittymästä soittaminen
      on kaiketi poikkeuksetta kalliinpaa kuin kiinteästä liittymästä,
      näissä kun ei ole edes noita "huuhaa tarjouksia" kuten
      esimerkiksi "alle euron päivät".

Tämän tyyppinen määräaikaisuus on helvetistä kotoisin,
      pitäisi ainakin voida aktivoida jollain
      avausmaksulla >= avauspaketin hinta.
      Uudelleen aktivointi ei muuttaisi numeroa
      toisin kuin uusi paketti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      29
      11545
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      60
      4129
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      126
      3343
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      210
      2681
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      116
      2376
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1899
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      342
      1260
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      69
      1062
    9. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      967
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      65
      850
    Aihe