Roaccutan ja kuukautiset

Olen 42 vuotias nainen, ei koskaan sukupuolielämää eikä tule olemaan. Kuukautiset alkoi 10 vuotiaana ja 40 vuotiaana kun tuli kilpirauhasen liikatoiminta ne muuttui jatkuviksi eli ei päivänkään taukoa ja kivut oli kovat. Yleislääkäri oli ymmärtäväinen ja määräsi Orgametrilin 10 mg vrk annoksella. Kuukautiset kesti poissa. Gyne ei suostunut kohdunpoistoon, piti minua valtavan nuorena ja hän nauroi kun sanoin jatkuvista vuodoista ja kovista kivuista. Hänen mielestään ne oli hieno juttu eikä ollut tarvetta Orgametrilille. Kilpirauhanen poistettiin ja tyroksiini alkoi korvaushoidoksi. Se teki ihottuman johon ei auttanut puolen vuoden tetrasykliini maksimiannoksella eikä vahvinkaan antibioottiliuos. Alkoi Roaccutan. Ihotautilääkäri sanoi että ei numeraalinen ikä meinaa mitään, olet teini ja akne paranee kun täytät 20 vuotta. Seksiä harrastaessa pitää olla suojaukset. Kondomi ei riitä. Sanoin että minulla on ollut teini - iän akne joka ei ollut tällainen ( 2- 8 cm märkäpaiseita joka puolella kehoa ) ja tämä tuli tyroksiinista. Ja sanoin että olen 42 vuotias, ei koskaan ole ollut sukupuolielämää eikä tule olemaan. Lääkäri tiesi Orgametrilista ja miksi käytän. Hän sanoi että kuukautistihkuttelua saattaa tulla kuukauden kuluttua hoidon aloituksesta ja ne tulee olemaan päivittäiset. Hän piti päivittäistä vuotoa erittäin hyvänä asiana.
Olin käyttänyt alle viikon vain tabletin päivässä 20 mg Roaccutania ja kuukautiset alkoi. Orgametril ei pidä niitä poissa. Pitääkö lopettaa Orgametril? Huulet ja silmät on kuivuneet, en välitä. Lääkäri ihmettelee miksi käytän tyroksiinia kun kilpirauhasta ei ole ( korvaava hormoni ) . Heti tuli virtsatietulehdus kun lääke alkoi. Turha lie lääkärille puhua alkaneista kuukautisista ja virtsatietulehduksista. Rakosta vuotaa verta muutenkin kun 6 x vrk toistokatetroinnit. Lääkäri ihmetteli miksi katetroinnit kun virtsaa ei tule spontaanisti yhtään.
Ainakin puoli vuotta pitäisi olla Roaccutan ja jos jatkuvat päivittäiset vuodot on niin silloin on Orgametril turha. Ei muuhun se Orgametril ole kuin kuukautisten estoon. Vai lopetanko Roaccutanin kun on epäilys että kilpirauhanen on kasvanut uudelleen. Kaula paksu, nielemis ja hengitysvaikeuksia, liikatoiminnalla veriarvot.
3868
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Siis ei pitäisi olla tyroksiinia, kun kilpirauhasta ei enää ole??? Kyllä minäkin joudun syömään tuota lääkettä loppuelämäni, kun kilppari on poistettu.

Äänestä
  • Luin huolimattoasti..siis epäilet että kilppari kasvanu takaisin..voiko se tehdä sellasta????

    Äänestä

  • enoleikäänkuullu kirjoitti:

    Luin huolimattoasti..siis epäilet että kilppari kasvanu takaisin..voiko se tehdä sellasta????

    Joo, eräs huonetoveri oli sellainen että ensin oli poistettu kilpparista toinen puoli, sitten myöhemmin toinen. Sitten oli alkanut painamaan henkitorvea joku ja tutkimukset näytti että kilpirauhanen oli kasvanut takaisin. Seurasi kolmas poisto. Kilpirauhanen lähettää uhattuna hormonejaan kudoksiin ja voi kasvaa takaisin.
    Menen nyt labroihin ens viikolla ja jos on liikatoiminnalla, varaan ajan yleislääkärille. Kilppari oli adenoomainen eli hyvin kyhmyinen ja suuri kun loppuosa poistettiin.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


ihottumatonta kirjoitti:

Olen 42 vuotias nainen, ei koskaan sukupuolielämää eikä tule olemaan. Kuukautiset alkoi 10 vuotiaana ja 40 vuotiaana kun tuli kilpirauhasen liikatoiminta ne muuttui jatkuviksi eli ei päivänkään taukoa ja kivut oli kovat. Yleislääkäri oli ymmärtäväinen ja määräsi Orgametrilin 10 mg vrk annoksella. Kuukautiset kesti poissa. Gyne ei suostunut kohdunpoistoon, piti minua valtavan nuorena ja hän nauroi kun sanoin jatkuvista vuodoista ja kovista kivuista. Hänen mielestään ne oli hieno juttu eikä ollut tarvetta Orgametrilille. Kilpirauhanen poistettiin ja tyroksiini alkoi korvaushoidoksi. Se teki ihottuman johon ei auttanut puolen vuoden tetrasykliini maksimiannoksella eikä vahvinkaan antibioottiliuos. Alkoi Roaccutan. Ihotautilääkäri sanoi että ei numeraalinen ikä meinaa mitään, olet teini ja akne paranee kun täytät 20 vuotta. Seksiä harrastaessa pitää olla suojaukset. Kondomi ei riitä. Sanoin että minulla on ollut teini - iän akne joka ei ollut tällainen ( 2- 8 cm märkäpaiseita joka puolella kehoa ) ja tämä tuli tyroksiinista. Ja sanoin että olen 42 vuotias, ei koskaan ole ollut sukupuolielämää eikä tule olemaan. Lääkäri tiesi Orgametrilista ja miksi käytän. Hän sanoi että kuukautistihkuttelua saattaa tulla kuukauden kuluttua hoidon aloituksesta ja ne tulee olemaan päivittäiset. Hän piti päivittäistä vuotoa erittäin hyvänä asiana.
Olin käyttänyt alle viikon vain tabletin päivässä 20 mg Roaccutania ja kuukautiset alkoi. Orgametril ei pidä niitä poissa. Pitääkö lopettaa Orgametril? Huulet ja silmät on kuivuneet, en välitä. Lääkäri ihmettelee miksi käytän tyroksiinia kun kilpirauhasta ei ole ( korvaava hormoni ) . Heti tuli virtsatietulehdus kun lääke alkoi. Turha lie lääkärille puhua alkaneista kuukautisista ja virtsatietulehduksista. Rakosta vuotaa verta muutenkin kun 6 x vrk toistokatetroinnit. Lääkäri ihmetteli miksi katetroinnit kun virtsaa ei tule spontaanisti yhtään.
Ainakin puoli vuotta pitäisi olla Roaccutan ja jos jatkuvat päivittäiset vuodot on niin silloin on Orgametril turha. Ei muuhun se Orgametril ole kuin kuukautisten estoon. Vai lopetanko Roaccutanin kun on epäilys että kilpirauhanen on kasvanut uudelleen. Kaula paksu, nielemis ja hengitysvaikeuksia, liikatoiminnalla veriarvot.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu