Periaatteellinen kysymys

3plus14

Hei katolilaiset!

Älkää suuttuko, haluaisin kysyä teiltä yhden omaa logiikkaani vaivaavan asian koska te Katoliset edustatte sitä alkuperäistä kristinuskoa.

Jos lähdetään oletuksesta että Jumala on kaikkivoipa, niin miksi Hänen piti uhrata ja kiduttaa hengiltä ainokainen Poikansa että Häneen uskovat pelastuisivat?

Tässä on jotakin kummallista mitä en ymmärrä. Voisitteko selventää niin että minäkin ymmärtäisin?

Herran rauhaa kaikille.

14

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paha työskenteli ihmisten kautta tuolloin ja ihmiset murhasivat Jumalan ilmentymän . Jotenkin hullua ajatella että tästä teloituksesta on tehty "hyvä" asia uskovaisten keskuudessa , eli uskovaiset kuvittelevat pelastuvansa hirveän teloitus/murhaamis session kautta jota tuovat esille juodessaan kirkossa Jeesuksen verta sekä syömällä Hänen ruumistaan. Jeesus ei vaan koskaan tällaisista maininnut mutta kovasti pitävät näistä saatanallisista menoistaan vaan kiinni ... Tosiasia kuitenkin on se että pitäisi seurata Jeesusta ja Hänen opetuksiaan eikä suinkaan syödä Häntä edes ajatuksen pohjalta koska silloinkin se on yhtä vakava rikos kuin tehtynäkin . En kuulu kirkkoon mutta väitän Jeesuksen opetuksia päteviksi ja uskon/tiedän Korkeamman Voiman olevan .

    • 4plus3

      Jeesus oli historiallinen henkilö ja aikansa anarkisti.

      Jeesuksella oli todella hienoja opetuksia ja niihin perustuu arvomaailmamme. Sitä ei voi kiistää.

      Oliko hän Jumalan poika? En tiedä. Oletko sinä? Olenko minä? Varmaan kaikki olemme.

      Pelastettiinko ihmiset naulitsemalla Jeesus ristiin ja kiduttamalla kuoliaaksi? En tiedä enkä ymmärrä. Jos Jumala on kaikkivaltias niin miksi tehdä tällaista? En ymmärrä!

      Siksi tyhmänä kysyn Katolisilta joita pidän ja arvostan aitoina apostolisina alkukristinuskon perillisinä.

      Ihan oikeasti en halua provoilla tai ärsyttää tai mitään muutakaan tyhmää.

      Minua ihan oikeasti kiinnostaa selitys tähän mieltäni vaivaavaan asiaan. Ei ole mitään ketunhäntää kainalossa. Jos kristinuskoon liittyvistä asioista haluaa kysellä niin keiltä muilta kuin KATOLILAISILTA?

      • Eli haluat ajatella kuten joku toinen ihminen ? Jos vastauksen saat ihmiseltä on se silloin ihmisen mielen tuotos . Ainoa täällä joka kertoo olevansa Totuuden Henki on Teuvo Suni Raamattu osiossa .


      • 6plus16
        Johann3s kirjoitti:

        Eli haluat ajatella kuten joku toinen ihminen ? Jos vastauksen saat ihmiseltä on se silloin ihmisen mielen tuotos . Ainoa täällä joka kertoo olevansa Totuuden Henki on Teuvo Suni Raamattu osiossa .

        Käsittääkseni tänne kirjoittavat lähinnä ihmiset :)


      • 6plus16 kirjoitti:

        Käsittääkseni tänne kirjoittavat lähinnä ihmiset :)

        Kuinka joku ihminen voisi kertoa Jumalasta joka on käsittämätön ? Ihmisten mielikuvia mielestäni metsästelet ja ne ovat vain ajatuksia ja Totuudesta poikkeavia . Tietysti jos haluat elää tarinaa todeksi niin silloinhan se on ihan sama keneltä kysyt ? Mutta olet oikeassa , tänne kirjoittaa lähinnä ihmiset :D Painotan...lähinnä .. http://naurunappula.com/z/1063415/


    • 20plus13

      Sehän on tieteellisesti todistettu ettei ole ollut esimerkiksi vedenpaisumusta tai Baabelin tornia jossa on kielet sekoitettu.

      Paljon on uskonnoissa ihmisen omaa keksintöä joita on käytetty valtapolitiikkaan sun muuhun. Varmaan suurin osa.

      Mutta mikä on se PERIMMÄINEN TOTUUS?!?!

      Kristinuskossa se on käsittääkseni tämä ja sitä en ihan ymmärrä. Siksi kyselen viisaammilta.

    • meidänedestämme

      Jumala on pyhä. Hän loi ihmisen, jolla oli vapaa tahto. Ihmisen langettua syntiin, hän menetti läheisen suhteensa Jumalaan. Pelastuaksemme meidän täytyy tulla osallisiksi Jumalan pyhyydestä:

      Hepr. 12:14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

      Ennen Jeesuksen inkarnaatiota Vanhan liiton juutalaiset uhrasivat eläimiä puhdistautuakseen.

      Hepr. 10:1. Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
      2. Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
      3. Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
      4. Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.

      Jeesus itse, Jumalan Poikana, antoi itsensä vapaaehtoisena, täydellisenä, lopullisena ja pyhänä uhrina meidän edestämme:

      Hepr. 10:5. Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
      6. polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
      7. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
      8. Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
      9. sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
      10. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
      11. Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
      12. mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
      13. ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
      14. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

      Kasteen kautta liitymme tähän Uuteen liittoon Hänen veressään. Pyhässä messussa ja Eukaristiassa vahvistamme osallisuutemme tässä Uudessa liitossa.

      • 17plus20

        MIKSI kaikkivaltias Jumala ylipäänsä tarvitsee eläin- tai ihmisuhreja?

        Mutta kiitos hyvästä vastauksesta.


      • meidänedestämme
        17plus20 kirjoitti:

        MIKSI kaikkivaltias Jumala ylipäänsä tarvitsee eläin- tai ihmisuhreja?

        Mutta kiitos hyvästä vastauksesta.

        Meidän kaikkien yllä on kuoleman tuomio, koska ihminen vapaaehtoisesti seurasi paholaisen houkutuksia ja kieltäytyi elämästä Jumalan ohjeiden mukaan:

        1. Moos.2:15 Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä. 16 Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. 17 Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

        Tämän jälkeen tämä syntitaipumus (perisynti) siirtyi kaikkiin tuleviin ihmissukupolviin.

        Eläin, ihmistä alempiarvoisena ei voi ihmistä lunastaa, ei liioin toinen syntinen ihminen. Jumala itse tuli ihmiseksi ja vuodatti verensä, jotta hänen rakastamansa ihmiset voisivat pelastua kuolemasta iankaikkiseen elämään.


      • meidänedestämme kirjoitti:

        Meidän kaikkien yllä on kuoleman tuomio, koska ihminen vapaaehtoisesti seurasi paholaisen houkutuksia ja kieltäytyi elämästä Jumalan ohjeiden mukaan:

        1. Moos.2:15 Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä. 16 Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. 17 Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

        Tämän jälkeen tämä syntitaipumus (perisynti) siirtyi kaikkiin tuleviin ihmissukupolviin.

        Eläin, ihmistä alempiarvoisena ei voi ihmistä lunastaa, ei liioin toinen syntinen ihminen. Jumala itse tuli ihmiseksi ja vuodatti verensä, jotta hänen rakastamansa ihmiset voisivat pelastua kuolemasta iankaikkiseen elämään.

        Miksi Jeesus ristillä sanoi Jumalan hyljänneen hänet jos hän itse oli Jumala ? Ja jos Jumala hylkäsi poikansa niin kukas silloin tuleekaan kehiin ?


      • 16plus6
        meidänedestämme kirjoitti:

        Meidän kaikkien yllä on kuoleman tuomio, koska ihminen vapaaehtoisesti seurasi paholaisen houkutuksia ja kieltäytyi elämästä Jumalan ohjeiden mukaan:

        1. Moos.2:15 Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä. 16 Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. 17 Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

        Tämän jälkeen tämä syntitaipumus (perisynti) siirtyi kaikkiin tuleviin ihmissukupolviin.

        Eläin, ihmistä alempiarvoisena ei voi ihmistä lunastaa, ei liioin toinen syntinen ihminen. Jumala itse tuli ihmiseksi ja vuodatti verensä, jotta hänen rakastamansa ihmiset voisivat pelastua kuolemasta iankaikkiseen elämään.

        En edelleenkään ymmärrä että miten jotakuta kiduttamalla ja tappamalla saadaan ketään pelastetuksi.

        Mikä mekanismi ja logiikka tässä on? Eikö Jumala olekaan kaikkivaltias vaan hänen on pakko noudattaa jotakin 'universumin lakia'?

        Jos Jumala on kerran kaikkivoipa niin minkä ihmeen vuoksi on kidutettava tapettava eläimiä ja ihmisiä?


      • meidänedestämme
        Johann3s kirjoitti:

        Miksi Jeesus ristillä sanoi Jumalan hyljänneen hänet jos hän itse oli Jumala ? Ja jos Jumala hylkäsi poikansa niin kukas silloin tuleekaan kehiin ?

        Jumala on Kolmiyhteinen. Jeesus on Jumala ja ihminen. Kun Jeesus kuoli ristillä Jumala taivaassa ei kuollut. Jeesus kantoi koko ihmiskunnan syntikuorman yksin uhrina ihmiskunnan edestä. Hänen yksinäisyydentunteensa oli hetkellistä, sillä kuoltuaan Jumala ei hyljännyt häntä tuonelaan. Kuolema on synnin palkka. Koska Jeesus oli täysin synnitön, hän nousi kuolleista ja astui ylös taivaisiin.


      • meidänedestämme
        16plus6 kirjoitti:

        En edelleenkään ymmärrä että miten jotakuta kiduttamalla ja tappamalla saadaan ketään pelastetuksi.

        Mikä mekanismi ja logiikka tässä on? Eikö Jumala olekaan kaikkivaltias vaan hänen on pakko noudattaa jotakin 'universumin lakia'?

        Jos Jumala on kerran kaikkivoipa niin minkä ihmeen vuoksi on kidutettava tapettava eläimiä ja ihmisiä?

        Jumala loi kaiken hyväksi. Paratiisissa ihminen eli täydessä sovussa ympäristönsä kanssa syöden vihanneksia ja hedelmiä. Hän keskusteli Jumalan kanssa.

        Kaikki tämä särkyi, kun ihminen alkoikin kuunnella saatanan puhetta. Heti seuraavassa sukupolvessa tapahtui ensimmäinen veljesmurha. Hän myös alkoi saalistaa eläimiä ravinnokseen ja hyödykseen.

        Koska Jumala on pyhä, hänen yhteydessään ei ole mitään epäpyhää. Kaikki paha on siis Jumalan ulkopuolella. Jotta ihminen voisi päästä pois tästä pahuudesta, hänen täytyy päästä osalliseksi Jumalan pyhyydestä ja puhdistua pahasta. Ainoa riittävä uhri ihmisen puhdistamiseksi on Jumalan Pojan veri. Tämä on meidän äärettömän arvokas lunastushintamme.

        Ei Jumala ole määrännyt ketään kiduttamaan eläimiä tai ihmisiä. Kiduttaminen on osoitus ihmisen pahuudesta.

        Jumala olisi tietysti voinut luoda itselleen ihmisiä, joilla ei olisi mitään vapaata tahtoa ja jotka vain olisivat sokeasti totelleet Jumalaa. Rakkautta ei voi pakottaa. Jumala halusi ihmisiä, jotka vastaisivat rakkaudella hänen rakkauteensa heitä kohtaan. Samoin Jumala menetteli ruumiittomien enkeleiden suhteen. Heilläkin on vapaa tahto. Langenneille enkeleille ei kuitenkaan ole mitään lunastusta, vaan heitä odottaa ikuinen helvetin tuli. Näin siis jokainen lopulta saa itse valita oman tiensä joko kohti Pyhää tai pahaa.


    • disporasta

      Tähän vastaamiseen tarvitaan teologian tohtorin tutkinto, mutta pari huomautusta:

      Jumala EI halunnut, että hänen poikansa kidutetaan kuoliaaksi. Kaikki sellaiset ajatukset, että Jumala tulisi lepytetyksi nähdessään veren virtaavan, ovat suorastaan rienaavia ja kristinuskon vastaisia.

      Ihmiset tappoivat Jeesuksen, Jumalan inkarnaation. Koska maailma on perisynnin tahrima, se ei kestänyt katsoa täydellisen hyvyyden ruumiillistumaa.

      Kuolemalla ja nousemalla kuolleista Jeesus voitti kuoleman. Hän oli ainoa, joka siihen psytyi ja hänen kauttaan mekin olemme osaillisia siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe