Olen hankkimassa jenkkifarkkua. Mitä eroja on Buick Electralla, Oldsin Custom Cruiserilla ja Chevyn Cutlassilla? Ja mitä muita niitä nyt on...? Jääkö joku jo viivalla pois?
Entä mitä kannattaa ottaa huomioon (muutakin kuin vältellä 5,7 dieseliä)?
Neuvoista olisin kiitollinen...
Jenkkifarkku
14
1754
Vastaukset
- hearse
Muista laitaa sit jenkkiarkkuun hapsut nurkkiin.
Sopii nimittäin tunnelmaan- Ei-hifistelijä
En muista.
- SE oikea V8-diesel
Ei niillä mitään suurta eroa ole. Ja "isot pojat" jotka eivät koskaan ole tuohon 5.7 dieseliin perehtyneet, ovat pelotelleet sinut turhaan. Se moottori se vasta on hyvä, kun sen oikein kasaa ja remontoi. Nyt niitä moottoreita saakin halvalla, kun kaikki kyvyttömät eivät osaa sitä arvostaa! Mä oikeastaan jo keräilen niitä, kun olen jo itsekasaamillani ajellu vuosikausia, ilman ongelmia!!
- Pekka
Ei niissä paljoakaan eroa ole. Buickissa ja Oldsissa on Oldsmobilen kone, yleensä viiden litran 307 V8. Capricessa Chevyn oma kasi, 305. Kestävyys ja varaosahinnat samalla tasolla.
Buickki on näistä vakiona parhaiten varustettu, mutta muissa voi olla samat himmelit.
Cutlassista en tiedä, tarkoitit ehkä Capricea?
Ostaessa kannattaa tarkistaa ettei vaihteisto kolahtele. Ja tietysti lätäköt auton alta. Jenkkejä tunteva kaveri mukaan.
Joitakin tyyppivikoja:
- jäähdytysjärjestelmä vuotaa.
- pissapoika / pyyhkijät.
- keltainen check engine-valo palaa ajaessa.
- perä jurisee.
- sähkökaasari temppuilee.
- ovitiivisteet.
- valot.
Ruostetta voi etsiä ovien alareunoista. Sähkövehkeet kannattaa tarkistaa. Samoin lämppäri. Ilmastointi ei yleensä toimi. Virittelemätön auto on varmin. Tingi nastarenkaat mukaan. Ja mitä tahansa ne sanoo, älä osta diiseliä.- karpaasi
sitä vain, että chevroletin farkussakin voi olla tehtaalta oldsin 307 kone keulilla.
tehot on melkein pilkulleen samat kuin letukan omassa 305:ssa. - 307
Mulla on caprice stw `90 ja alkuperäisellä oldsin 307 200R4 laatikolla.
- dzheevi
307 kirjoitti:
Mulla on caprice stw `90 ja alkuperäisellä oldsin 307 200R4 laatikolla.
se 307 (eli Olds) on kaikkien mielestä aivan paska. älä osta. pitää olla 305 (eli chevy) tai 350. vuosien 83-84 paikkeilla jälkeen kaikissa on vakiona 307. sähkökaasareiden (rochester) ja saastelaitteiden kanssa hyvin hyvin monilla on ollu ongelmia. jossain -87 aikana rekisteriotteisiin tuli merkintä vähäpäästöinen, joka tarkoittaa, että kaikki tilpehöörit konepuolella pitää olla vähä helvetin tarkkaan säädöissä, jotta menee katastuksesta päästöjen puolesta läpi. ja katti pitää olla toimiva.
summa summarum: osta ei-vähäpäästöinen ei-307 ilman saastelaitteita korvauskaasarilla (yleensä Carter?). kuluttaa kyllä enemmän, varsinkin kun on useammin ajokunnossa. - kestävyydestä
dzheevi kirjoitti:
se 307 (eli Olds) on kaikkien mielestä aivan paska. älä osta. pitää olla 305 (eli chevy) tai 350. vuosien 83-84 paikkeilla jälkeen kaikissa on vakiona 307. sähkökaasareiden (rochester) ja saastelaitteiden kanssa hyvin hyvin monilla on ollu ongelmia. jossain -87 aikana rekisteriotteisiin tuli merkintä vähäpäästöinen, joka tarkoittaa, että kaikki tilpehöörit konepuolella pitää olla vähä helvetin tarkkaan säädöissä, jotta menee katastuksesta päästöjen puolesta läpi. ja katti pitää olla toimiva.
summa summarum: osta ei-vähäpäästöinen ei-307 ilman saastelaitteita korvauskaasarilla (yleensä Carter?). kuluttaa kyllä enemmän, varsinkin kun on useammin ajokunnossa.Ollaan eri mieltä, mutta yleisesti 307:ää ei pidä sekoittaa 455:een ja siitä kiertäviin juttuihin. 307 kestää aivan siinä kuin chevyn 305:nen, ellei vaan paremminkin.
Päästöarvot: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?forum=8&topic=21205 - Pekka
dzheevi kirjoitti:
summa summarum: osta ei-vähäpäästöinen ei-307 ilman saastelaitteita korvauskaasarilla (yleensä Carter?). kuluttaa kyllä enemmän, varsinkin kun on useammin ajokunnossa.Minun mielestäni Oldsin 307 on ihan hyvä käyttökone. Ongelmaton se ei kuitenkaan ole.
Mitenhän hyvin Volvon tietokone toimii 20 vuoden päästä? Se on pitkä aika antureille ym. köllötellä konepellin alla, mudan, suolan, kosteuden ja vaihtelevien lämpötilojen maailmassa.
Oldsin 307-koneen idea oli ajettavuus ja taloudellisuus. Voi kuulostaa tänään vähän naurettavalta, mutta niin asiat silloin olivat. Ja kuten tiedetään STW on työ-, ja perheauto. Irtolautojen ja lannoitesäkkien kanssa ei mihinkään ole kiire.
Mitä tulee saastelaitteisiin, ne on helppo pitää kunnossa. Letkuja saa metritavarana, anturit ovat halpoja, jopa pakokaasuanturikin, ja ne on kohtuullisen helppo vaihtaa. Johdot kuluvat ja liittimet hapettuvat, mutta ikääkin autoilla alkaa olla.
Sähkökaasutin on problemaattinen, mutta kyllä sen kanssa pärjää.
Paras STW käytettynä on alkuperäinen huollettu auto, jossa saastelaitteet ovat paikallaan. Niiden poistaminen ei ole mikään yksinkertainen juttu; pelkkä korvauskaasutin ei riitä. Tarvitaan myös muita toimenpiteitä, esimerkiksi automaattivaihteistoon. Ja ne kulutuslukemat ovat sitten jotain ihan muuta. Eikä STW ole muutosten jälkeen yhtään rajumpi pirssi kuin tietokoneenkaan kanssa.
Jotkut jopa arvostavat alkuperäistä autoa. Väittäisin että myytäessä arvokin on parempi. - 307
dzheevi kirjoitti:
summa summarum: osta ei-vähäpäästöinen ei-307 ilman saastelaitteita korvauskaasarilla (yleensä Carter?). kuluttaa kyllä enemmän, varsinkin kun on useammin ajokunnossa.On siinä vähän perää, että 305 olis parempi. 307 on tehty tarkemmin ja kovemmasta aineesta, kuin 305.
Letukan kone on halvempi korjatakin. Mulla on nyt edessä 307 remppa. Olssin kone on kyllä tarkempi, mutta ei noin tarkka et tarvis olla helvetin tarkat säädöt. Kyllä sitten on jossain muualla vikaa.
Mun koneesta kansipahvi on vuotanut jo kahdesti leimatessa, eikä pakokaasupäästöt ole ylittynyt.
Kyllä se 307 kin toimii normaaleissa ajoissa.
- dieselöijä
minulla on kaksi capricea ja en suosittele tälläistä krematoriota kellekkään. korimalli on hirveän näköinen ja kauhean ahdas sisätiloiltaan,jeniritsatkin tilavampia.mutta jos kuitenkin ostat moisen kauhistuksen.niin osta 5,7 d tai dx. parhaita moottoreita maan päällä.jos siitä vain pitää huolta.itsellä satojen tuhansien kilometrien kokemus.ja kymmenen motin kokoelma,ostan näitä helmiä lisääkin jos halvalla löytyy.
- mtl
buick electra estate wagon 307
tekniikka täydellinen. kori ei enää täydellinen
auto turussa hintaa vempeleellä 1450e löytyy varusteessa mitä vain!voin myös vaihtaa johonkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965