Wanha lieksalainen ja eräs iso mies Emppu

Lupasin selvittää erään isokokoisen ainakin 1960 luvulla vaikuttaneen ja tapaamani lieksalaisen miehen tietoja. Muistin sukunimen oikein, mutta etunimen väärin. Hän työskenteli myös vesivoimalaitosten rakennustyömailla. Muistelen hänen olleen sähköinsinööri. Häntä kutsuttiin kansan suussa Starkin Empuksi. Saatatte muistaakin miehen. Hänen myöhempiä vaiheitaan en tiedä.

107

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieto.oli.tarpeen

Nyt sitten selvisi arvoitus jota yritetty täällä ratkoa vuosikausia kamuttajan nimi suurkiitos.

• No mikä minun nimi on, ja missä asuin.

• oletpölkkypää

Vastaa runkkatri?

• Tietääkseni hän kuoli jo 80- luvulla Helsingin seudulla.

• Huvittaa näin aamutuimaan kun joku pisti täyskädellisen Kamuttajaa vastaan.
        Vaan Kamu pistikin Jokerilla nokkiin!

• lopulta.selvisi.kuka

Kamuttaja yrittää saada toiset uskomaan että hän ei tuo emppu nyt henkilöllisyys lopulta selvisi kävi meillä usein kylässä ja jutut oli tuliaisia satuja jo silloin

• painumaate

Sulla on tuliais satuja pääsi täysi!

• olivaan.hitsari

Ei se mikään inssin retku ollu vaan pelkkä vähäarvonen työläinen hitsari ja huono sekin

• kerro.se

Kerro Kamuttaja oletko sinä tuo Emppu vai et.en muuta pyydä.

• En ole tuo Emppu.

• mikä.nimi

Varmasti täällä on joku joka tietää tai sukulainen tai tuttava. Mikä maksaa kun salaillaan. Kenen etu sehän on jo vanha mies ja ei asu täällä.

• Olen muodostanut itselleni tietynlaisen kuvan kamuttajasta hänen omiin kertomuksiinsa pohjautuen ja koska tunsin Empun, voin varmuudella kertoa, että kyseessä ovat täysin eri ammatin harjoittajat ja eri henkilöt.

• aku.korhonen

Kumma kun sinulla ja kamuttajalla on sama ip mistähän johtuu. Olet oikein kameleontti.

• iines.korhonen
        aku.korhonen kirjoitti:

Kumma kun sinulla ja kamuttajalla on sama ip mistähän johtuu. Olet oikein kameleontti.

Voi Aku -setä, käypäs optikolla. 110 vuotiaana näkösi taitaa olla jo hieman huonontunut.

• varmaan.muistat

Eikös kamu sanonut tuntevansa sinut ja olette tavannut ja ketkä siellä asfaltti työmaalla pyöri työmiesten lisäksi. On täytynyt olla usein kun tiesi kaikkien nimetkin. Oliko valvoja pääkontyorista oliko se TVH joku pomo ja vielä erikoisen suuri

• 50 vuotta sitten olemme varmaankin tavanneet samoilla työmailla, mutta koska miehiä oli paljon, en pysty heistä ketään nimeämään kamuttajaksi. Ei myöskään kamuttaja tunnista minua. Vain muutaman henkilön muistan sen takia, koska heillä oli jotatkin muistiin jääviä tuntomerkkejä. Tällainen oli esimerkiski Väinö, jonka toinen käsi oli toista lyhyempi. 50 vuotta on pitkä aika!

• siinä.ratkaisu
        wanha_lieksalainen kirjoitti:

50 vuotta sitten olemme varmaankin tavanneet samoilla työmailla, mutta koska miehiä oli paljon, en pysty heistä ketään nimeämään kamuttajaksi. Ei myöskään kamuttaja tunnista minua. Vain muutaman henkilön muistan sen takia, koska heillä oli jotatkin muistiin jääviä tuntomerkkejä. Tällainen oli esimerkiski Väinö, jonka toinen käsi oli toista lyhyempi. 50 vuotta on pitkä aika!

Mutta ketä ulkopuolisia siellä oli ja kai muistat kun koko kesän olitte yhdessä vai oliko hän sellainen joka kävi vain joskuw

• siinä.ratkaisu kirjoitti:

Mutta ketä ulkopuolisia siellä oli ja kai muistat kun koko kesän olitte yhdessä vai oliko hän sellainen joka kävi vain joskuw

Muistaisin varmaankin paremmin, jos kamuttaja olisi ollut lähialueella jatkuvasti. Joku työmailla silloin tällöin kävijöistä oli varmaankin kamuttaja. Minä olin Asfaltorilla "yleismies Jantusena" ja tehtäviini kuului mm. autonkuljettajan tehtävät eli kuljettaa pomoja paikasta toiseen mustalla Volgalla, jonka omistajaa en enää muista. Joskus pistäydyttiin myös Rantakylän "sivumyymälässä" tekemässä iltamyöhähankintoja.

• asia.selkis
        wanha_lieksalainen kirjoitti:

Muistaisin varmaankin paremmin, jos kamuttaja olisi ollut lähialueella jatkuvasti. Joku työmailla silloin tällöin kävijöistä oli varmaankin kamuttaja. Minä olin Asfaltorilla "yleismies Jantusena" ja tehtäviini kuului mm. autonkuljettajan tehtävät eli kuljettaa pomoja paikasta toiseen mustalla Volgalla, jonka omistajaa en enää muista. Joskus pistäydyttiin myös Rantakylän "sivumyymälässä" tekemässä iltamyöhähankintoja.

Sitten ymmärtää että et voi muistaa jos ei kerran ollut samalla työmaalla koko ajan vaan kävi joskus. Muistelen hänen kertoneen tehneen jotain valvonta hommaa siellä. Oli siis TVH miehiä. Muistaakohan sinut.

• asia.selkis kirjoitti:

Sitten ymmärtää että et voi muistaa jos ei kerran ollut samalla työmaalla koko ajan vaan kävi joskus. Muistelen hänen kertoneen tehneen jotain valvonta hommaa siellä. Oli siis TVH miehiä. Muistaakohan sinut.

Hän on näillä palstoilla kirjoittanut, että hänellä on minusta jonkinlainen mielikuva toisesta yhteydestä 60-luvun alkupuolelta eräältä kesältä, jolloin olin rakentamassa itselleni pientä venettä Lieksan Puunjalostustehtaalta vuokraamassani varastorakennuksessa. Tuolloin tehdas oli jo konkurssin partaalla, minkä sain myöhemmin kuulla. Sain veneenteko-oppia Yrjö Saarelta, joka teki veneitä Lepolantien varrella Lamminkylässä. Hän teki perheellemme soutuveneen 50-luvulla.

Sattumoisin tapaamisistamme huolimatta en tunnista kamuttajaa enkä tiedä hänen nimeään. Hyvin monen lieksalaisen kanssa olen vuosikymmenien aikana ollut tekemisissä, mutta ketään heistä en osaa nimetä kamuttajaksi. Eikä minulla ole minkäänlaista mielenkiintoa selvittääkään asiaa. Jääköön se muiden tehtäväksi.

• wanha_lieksalainen kirjoitti:

Hän on näillä palstoilla kirjoittanut, että hänellä on minusta jonkinlainen mielikuva toisesta yhteydestä 60-luvun alkupuolelta eräältä kesältä, jolloin olin rakentamassa itselleni pientä venettä Lieksan Puunjalostustehtaalta vuokraamassani varastorakennuksessa. Tuolloin tehdas oli jo konkurssin partaalla, minkä sain myöhemmin kuulla. Sain veneenteko-oppia Yrjö Saarelta, joka teki veneitä Lepolantien varrella Lamminkylässä. Hän teki perheellemme soutuveneen 50-luvulla.

Sattumoisin tapaamisistamme huolimatta en tunnista kamuttajaa enkä tiedä hänen nimeään. Hyvin monen lieksalaisen kanssa olen vuosikymmenien aikana ollut tekemisissä, mutta ketään heistä en osaa nimetä kamuttajaksi. Eikä minulla ole minkäänlaista mielenkiintoa selvittääkään asiaa. Jääköön se muiden tehtäväksi.

En todellakaan tiedä kuka olet, mutta ei sillä merkitystä, kirjoituksiasi on mielenkiintoista lukea.

Se mielikuva sinusta jäi sieltä Puunjalostustehtaalta.
        Olin siellä käymässä, ja muistan nähneeni jonkun nuoren miehen, josta silloinen kuivauunin hoitaja sanoi "siinnä on esimerkillinen nuori mies", jolloin katsoin sinua tarkemmin.
        Hän ei maininnut nimeäsikään.

Asfalttitöistä muistan vain Paakin Rikun levityskoneen kuljettajan, työmaan pomon Röpelisen, ja joku nuori mestari jonka nimeä en muista.
        Lapiomiehiä oli monta, ja pari jyräkuskia, mutta heidän kanssaan en ollut tekemisissä silloin, kun kävin siellä.
        Seurailin asfaltin laatua, levityksen huolellisuutta, ja etenkin lopputulosta ja sen riittävää tiiviyttä.
        Jos muistat tiehen tehtiin reikiä jotka oli näytepalojen ottoreikiä.
        Palat lähti Helsinkiin laboratorioon tutkimuksiin.

Laatu oli koko ajan hyvin korkeaa.

• kamuttaja kirjoitti:

En todellakaan tiedä kuka olet, mutta ei sillä merkitystä, kirjoituksiasi on mielenkiintoista lukea.

Se mielikuva sinusta jäi sieltä Puunjalostustehtaalta.
        Olin siellä käymässä, ja muistan nähneeni jonkun nuoren miehen, josta silloinen kuivauunin hoitaja sanoi "siinnä on esimerkillinen nuori mies", jolloin katsoin sinua tarkemmin.
        Hän ei maininnut nimeäsikään.

Asfalttitöistä muistan vain Paakin Rikun levityskoneen kuljettajan, työmaan pomon Röpelisen, ja joku nuori mestari jonka nimeä en muista.
        Lapiomiehiä oli monta, ja pari jyräkuskia, mutta heidän kanssaan en ollut tekemisissä silloin, kun kävin siellä.
        Seurailin asfaltin laatua, levityksen huolellisuutta, ja etenkin lopputulosta ja sen riittävää tiiviyttä.
        Jos muistat tiehen tehtiin reikiä jotka oli näytepalojen ottoreikiä.
        Palat lähti Helsinkiin laboratorioon tutkimuksiin.

Laatu oli koko ajan hyvin korkeaa.

50-luvulla ja vielä 60-luvun alussa lämmittäjänä oli Jaakko Hantula. Taisi olla entinen rajavartioston eläkkeellä oleva rajavartija. Muistan hänet hyvin lupsakkana ja aina hymyssäsuin olevana hoikkana pienenä miehenä. Asusteli loppuelämänsä Vehkakankaalle Pielisentien varteen rakentamassaan omakotitalossa. Hantulan jälkeen lämmittäjänä ja yövahtina toimi Heikki Rissanen.

• wanha_lieksalainen kirjoitti:

50-luvulla ja vielä 60-luvun alussa lämmittäjänä oli Jaakko Hantula. Taisi olla entinen rajavartioston eläkkeellä oleva rajavartija. Muistan hänet hyvin lupsakkana ja aina hymyssäsuin olevana hoikkana pienenä miehenä. Asusteli loppuelämänsä Vehkakankaalle Pielisentien varteen rakentamassaan omakotitalossa. Hantulan jälkeen lämmittäjänä ja yövahtina toimi Heikki Rissanen.

Muistaakseni Hantula oli todellakin entinen rajamies.
        Olet oikeassa, en ole tuo Emppu, enkä edes saman ammatin miehiä.

• onko.olemassakaan

Luultavasti ne jotka tuntee kamuttajan eivät kirjoittele täällä. Kannattaisi varmaan kysellä Espoon sivulta.

• nurmiaukee

Kyllä taitaa jäädä vielä selvittämättä vaikka luultiin olevan se iso mies. On se kumma kun kukaan ei muista vaikka on kertonut paljon touhuistaan ja tuntee hirmuisesti ihmisiä ja tapahtumia sekä asioita. Viimeksi se ihme juttu Piiroislouhista. Varmaan ne jotka tietää tai arvaa ei kerro.

• Varmaan jää selvittämättä.
        Olisikohan yksi syy minun ikä.
        Ikätovereistani en tiedä monenkaan käyttävän nettiä, ja ne harvat jotka käyttää, lukevat vain lehdet.
        Jos he vierailisivat näillä palstoilla, niin ei menisi kauan, kun joku muistaisi, tai ainakin luulisi muistavansa.

• Tuolle hitsariksi arvioijalle sanon, että kyllä minä hitsata osaan, vaikka en ole ammattilainen.
      Kävin joskus kurssin jossa opin alkeet sähköön ja kaasuun, mutta varsinainen kurssin aihe oli mig- hitsaus.
      Myönnän, että olen aika huono hitsaaja, mutta jotain osaan.

• teppara

Minkä alan mies olit työelämässä. Ei tarvitse tarkkaan ammattia kertoa ala vaan.

• teppara kirjoitti:

Minkä alan mies olit työelämässä. Ei tarvitse tarkkaan ammattia kertoa ala vaan.

Ei minulla ole vain yhtä ammattia, vaan olen kouluttautunut hieman laajemmin.

• enymmärräkyllä

Mitä ihmeen merkitystä jonkin identiteetillä on?

• tosi.mielenkiintoinen

On se mielenkiintoinen asia kuka lieksalainen tietää niin paljon vanhoista ihmisistä ja asioista. Mitä on tehny täällä ollessaan. Sama kaikista tietäjistä.

• Minusta on mielenkiintoisempaa ne vanhat asiat, kuin se, kuka niistä tietää.
        Tietäjät menee maan rakoon, mutta asiat säilyy.

• tiedän.pari.heistä

Kamuttaja ei ole yksi ihminen vaan useamman ihmisen ryhmä. Siinä joukossa on erilaisia ja eri alueilla ja eri ammatin harjoittajia. Eikö tuo ole jo selvä tyhmimällekin lukijalle.

• tai.minä.tukin.sen

Jos kerran tiedät niin kerro vähän enemmän tai tuki turpasi.

• painukaa.metsään

Joka ketjun pilaatte.

• mieleni.pahoitin
        painukaa.metsään kirjoitti:

Joka ketjun pilaatte.

Ni kuka pilasi ja millä tavalla. Mistä nyt mielesi pahoitit.

• tätä.se.on

Etkö pöljä tajuu kamuttaaja pilaa kaiken eikä usko ja häivy

• käheet

Mitä se on sinulta pilannut kerro meille pöljille viisaampana.

• tietääkö.kukaan

Hei minun ukki oli joskus topparoikassa ja muistelisin hänen kertoneen myös jostain hyvin isosta ja väkivahvasta miehestä Empou nimisestä. Sukunimeä en muista tai liekö ukki maininnutkaan. Olisko sama mies.

• jiipeet

Minä vuona ukkisi oli topparoikassa eli milloin tuo iso ja vahva Emppu oli siellä.

• se.on.varmaa

Ei kukaan muista jotain vahoja ihmisiä jos ei kamuttajan arkistoissa ole mutta en usko häneltäkään kaikkia lieksalaisia löytyvän ruumiinrakenteen perusteella.

• laittomia.arkistoja

Sillä kuuhakkeella on osoittautunut olevan huolestuttavan tarkat ja laajat tiedot lieksalaisista. En ihmettele vaikka löytäisi tuonkin.

• piiroislouhi

Ei selviä kamuttaja tälläkään kertaa

• Miten voisi selvitäkään kun hän ei käytä alkoholia.

• ukki.muisti

Tuo topparoikkamies on se kamuttaja ukki varmisti. se oli ollu vain kesän hommissa opiskelija.Ukki on nähny sen seitkytluvulla käymässsä Lieksassa. Ukki sano sen olleen yli päätä pitempi muita ja kaksi kertaa niin levee vaan ei mahakas.hirmu vahva ja aina hymyileva vitsinkertoja.

• emppu.esiin

Mitä ukkisi sano sen nimeksi jos muistaa etu niin muistaa jotain sukunimestäkin.

• siinnä.nimi

Nimi on Pekka Lauronen eikä Emppu.

• pekan.sukua

Pekka ei ole ollut ikinä topparoikassa.

• en-tuntenut

Taidat olla sukua kaikille. Aku Korhosellekin. Eikö Pekka Lauronen olekaan työskennellyt koskaan Lieksassa? Etsihän taas se kuva albumistasi. Se joka on otettu Kuhmon rautatieasemalla.

• docdor
        en-tuntenut kirjoitti:

Taidat olla sukua kaikille. Aku Korhosellekin. Eikö Pekka Lauronen olekaan työskennellyt koskaan Lieksassa? Etsihän taas se kuva albumistasi. Se joka on otettu Kuhmon rautatieasemalla.

Olet tainnut pudota joskus katolta ja lyönyt pääsi kiveen. Pyydä lääkäriltä uudet vahvemmat lääkkeet.

• Minä en ole tuo Pekka Lauronen.
      Tunsin kyllä hänet aikoinaan.

• Lisään vielä, että tarkistin Pekka Laurosen syntymävuodenkin.
        Meillä on iso ikäero.

• hyytävä.tieto

Onko sinulla kaikkien lieksalaisten henkilötiedot. Mihin kortistoon sinulla on mahdollisuus tehdä tarkistusta.

• muiikula

Kamuttaja rikkoo törkeästi henkilötieto lskia pitämällä salaista kortistoa

• Etsi lainkohta mitä rikon.
        Millä tavalla salaista, julkisia ne ovat.

• tietääkö.sukusi

Punapää on kanssa yksi reppana säälittävä.

• en.ainakaan.minä

Ei sitä ole kukaan syytänytkään.

• älä.syydä

Syytäminen tarkoittaa esineiden vieskelyä.

• metikkkö

Se reppana luulee Markku ja Kamuttaja on sama. Se on aika paljon metsässä.

• PunapääPelikoneella

Kerro Kielipoliisi mitä tarkoittaa esineiden vieskely. Onko esineiden viemistä vai mitä.

• keihään.viskaaja

Viskelystä lienee kuitenkin kyse.

• koettakaa.ymmärtää

Eräs Markku on muuttanut Lieksaan ihan äskettäin. Taisi olla vuonna 1981, joten hänellä on vain hitusen omakohtaista paikallishistoriaa Lieksasta ja Pielisjärveltä.

• Oikein todettu tunnen kyllä sitten Lieksan asioita tuosta lähtien koska olen ollut mukana yhteisten asioiden hoitamisessa eri tahoilla MK

• Näin minäkin olen ymmärtänyt.

• Arvostan Markun tietämystä asioista joista hän kirjoittaa, mutta Pielisjärven vanha historia, ei ole se.
      En minäkään tiedä Pohjanmaan historiasta juuri mitään.

Turha sotkea Markkua joka asiaan.
      Hän on erittäin asiallinen kirjoittaja.

• Täsmennän ennen kuin joku vääntää asiaa muuksi.
      Markku ei ole koskaan sekaantunut historiaa käsitteleviin kirjoituksiin, väittämällä mitään.
      Lieksaan muuttovuotensa 1981 jälkeisiä asioita hän tietää paremmin kuin minä, koska olin lähtenyt paljon aiemmin sieltä.

• Olen kyllä saanut Pielisjärven historiaa koskevia kirjoja mutta kuitenkin en lähde niitä luennoimaan minun kiinnostuksen kohde on toisaalla.Arvostan kyllä niitä joilla on hyvin laaja muistikuva ja tietämys.Mutta minulla on leikekirja ja paljon muita muistiinpanoja asiakirjoja jopa tallessa haukkumakirjeet samalta taholta.
        Muuten heikko on pohjanmaan tietämykseni koska olen siellä elänyt vain nuorukaisena ja lähtenyt sieltä 1967 mutta luen viiskuntaa nettitilaajana. Käynnit on harventuneet sinne ,sinänsä sukulaiset nyt kävivät täällä synttäreilläni.
        Minä olen hyvin heikko ollut historian opissa mutta sitä vastoin esim kansankorkeakoulussa menin tenttiin yhteiskuntatiedosta lukematta kovin tarkoin edes tenttikirjoja ,mutta lukusalissa ammensin tietoni sanomalehdistä ja sain 8 joten se oli minusta hyvä numero ja jatkoin siten seuraavaan kurssiin varautuen lukemaan paremmin ja ajoissa,ettei kiire pakannut keväälle

Mutta jokainen toimikoon asiallisesti ehkä jälleen tulee potta silmille MK

• takariviläinen
        markkukorpinen kirjoitti:

Olen kyllä saanut Pielisjärven historiaa koskevia kirjoja mutta kuitenkin en lähde niitä luennoimaan minun kiinnostuksen kohde on toisaalla.Arvostan kyllä niitä joilla on hyvin laaja muistikuva ja tietämys.Mutta minulla on leikekirja ja paljon muita muistiinpanoja asiakirjoja jopa tallessa haukkumakirjeet samalta taholta.
        Muuten heikko on pohjanmaan tietämykseni koska olen siellä elänyt vain nuorukaisena ja lähtenyt sieltä 1967 mutta luen viiskuntaa nettitilaajana. Käynnit on harventuneet sinne ,sinänsä sukulaiset nyt kävivät täällä synttäreilläni.
        Minä olen hyvin heikko ollut historian opissa mutta sitä vastoin esim kansankorkeakoulussa menin tenttiin yhteiskuntatiedosta lukematta kovin tarkoin edes tenttikirjoja ,mutta lukusalissa ammensin tietoni sanomalehdistä ja sain 8 joten se oli minusta hyvä numero ja jatkoin siten seuraavaan kurssiin varautuen lukemaan paremmin ja ajoissa,ettei kiire pakannut keväälle

Mutta jokainen toimikoon asiallisesti ehkä jälleen tulee potta silmille MK

Tunnen ja tiedän sinut ja sanon SINÄ ET OLE TYHMÄ. Ihailen aktiivisuuttasi ja lahjojasi.

• Kiitos Luojalta saatua ja laulun opettajilta saatuja lahjoja käytän tiistaina nähdään MK

• urheilukadulta

Eikö se iso Emppu olekaan Kamuttaja. Luulin nyt salaisuuden ratkeavan. Minun isäni ilmeisesti tietää hänet. Muistaa miekkosen johon kaikki tuntomerkit käy. Ei vaan saa nimeä mieleensä eikä miehen ammattia. Asui lähellä sairaalaa ja kävi paljon kirjastossa oli melko paljon omissa oloissaan. Opiskeli Tampereella ja Helsingissä kesät Lieksassa. Oli kuulemma aika omalaatuinen luki ja urheili ja samosi metsiä. Yksinäinen tyyppi oli vain muutama kaveri.

• KamuttajanMummo

Se keskonen oli talipää jo lapsena kävi apukoulu sieltä erotettiin kiusaaamisen takija kiusast pienempijään

• KamuttajanMummo

Kamuttaja on Kimmo ja on lieksalainen peris joka elää äitinsä eläkkeellä pummaa ja ryyppää

• En ole onneksi syyllistynyt koulukiusaamiseen, enkä ole Kimmokaan, enempää kuin Pekkakaan.

"Urheilukadulta" hei vaan.
      En tiedä muisteleeko ukkisi juuri minua, mutta olin aika paljon kirjastossa, ja olin ahkera lainaaja.
      Todellakin luin ja urheilin paljon, sekä samoilin, joten nekin pitää paikkansa.
      Opiskellut olen Suomessakin useammalla paikkakunnalla hieman eri aloja, jotka kuitenkin liittyy yhteen.

Yksi pyyntö, jos ukkisi muistaa nimen, niin älä laita sitä tänne.
      Jos hän saa päähänsä nimen, niin silloin hän muistaa myös urheilulajini, ja mitä muuta tein kuin tarkistelin asfaltteja.
      Jos hän muistaa, niin kerro nämä kaksi, ja lupaan vastata rehellisesti olenko se minä.

Nimi jääköön salaisuudeksi.

• eläkeläinenjne

Toivottavasti ei muista nimeä, ei pahalla. Seuraan teidän kirjoittelua ja olen varma että nämä ovat eri nikejä, mistäkö jos vähänkin ymmärtää lukemaansa niin helppoa. Minullakin on laaja tietomäärä tämän paikkakunnan asioista, mutta tuo ulosanti kirjoittamisen muodossa heikko. Älkää välittäkö noitten räkänokkien väliin tulosta, pitäähän idioottienkin päteä jollain tavalla. Kevennys jokainen on oman elämänsä Markku. Mielen kiinolla seuraan ja luen monesta teidän aloittamasta jutusta.

• eläkeläinenjne kirjoitti:

Toivottavasti ei muista nimeä, ei pahalla. Seuraan teidän kirjoittelua ja olen varma että nämä ovat eri nikejä, mistäkö jos vähänkin ymmärtää lukemaansa niin helppoa. Minullakin on laaja tietomäärä tämän paikkakunnan asioista, mutta tuo ulosanti kirjoittamisen muodossa heikko. Älkää välittäkö noitten räkänokkien väliin tulosta, pitäähän idioottienkin päteä jollain tavalla. Kevennys jokainen on oman elämänsä Markku. Mielen kiinolla seuraan ja luen monesta teidän aloittamasta jutusta.

Ei välitetä räkänokista.
        Olen varma ettei muista nimeä, koska hän on jo varmaan sitä ikäluokkaa, että jos joku nimi n kadonnut, niin se pysyy kadoksissa.

Älä välitä vaikka ulosanti ei ole mielestäsi hyvä, niin kirjoita vain silti.
        Sinulta löytyy varmasti uutta tietoa, ja uusia ulottuvaisuuksia, näihin juttuihimme.

Kirjoita ihmeessä, äläkä arkaile.

• ei.ole.mitään

Mitä eri aloja on olemassa jotka liittyvät toisiinsa ja opiskellaan eri puolilla suomea.Nyt yrität uunottaa.

• on.niitä

Olet sinä yksinkertainen, on montakin alaa jotka liittyy toisiinsa.

• Siinäpä sinulle aivotyötä, mitkä alat liittyy toisiinsa.
      Voin hieman jelpata, että niitä on todella paljon.

• tykkään.matikasta

Eikös ainakin matikka ole sellainen jota tarvitaan kaikissa muissa tieteissä ja ammateissa.

• temaattinen

Oletko kamu matemaatikko tai opiskellut sitä?

• varamoottori

Ei sillä ole muuta kuin peruskoulu ja sekin heikoilla arvosanoilla minä tunnen sen

• exvaramoottori

Nimimerkin varastaja oli jälleen edellinen

• kenttura

Eiköhän lopeteta arvailu ei Kamuttaja tällä tavoin paljastu ja hyvä niin.

• maassas

Älä viitsi kamu vastata tuolle urkkijalle se on hissanmaikk.

• painonnostoko

Olisi mukava tietää mikä oli Kamun laji urheilussa.

• HistoriaKiinnostaa

Urheilulaji ja edustamansa seura tuli esille jo aikoja sitten. Kaikkia pieniä yksityiskohtia myöden. Siellä se nimimerkin tarinakin on kerrottuna. Kyseisen ketjun nimeä en nyt äkkiseltään muista.
        Mukavia ja harvinaisen yksityiskohtaisia muisteloita Kamuttajalta kyllä löytyy. Toivottavasti jaksamista ja intoa niiden jakamiseen hänellä riittää vielä kauan.

• Kamuttajan.Mummo

Se oli aikoinaan lieksan veltoin ja heikoin jätkä otti turpiin joka jätkältä silti haastoi riitaa aina kun oli kännissä oli iso läskimaha mutta voimiltaan kuin pikkutyttö

• olet.luuseri.vale.mummo

On mummo tainnut itse saada turpiinsa ja hän onkin oikeasti joku luuseri jätkä joka on kateellinen tosille ihmisille kaikesta.

• Minun mummoni ovat kuolleet jo kymmeniä vuosia sitten.

• NieleHäpeäsi

Kova sälli kun on useita mummoja. Mahtovat kuolla miellessäsi silloin, kun yritit kammeta mummosi haarukkaan.

• häpeä.puheitasi

Kaikilla normaaleilla ihmisillä on kaksi mummoa joko elossa tai kuolleena. Jos veli ja sisko ovat saaneet keskenään lapsen niin sillon lapsella on yksi mummo.
      Nielehäpeäsi on ilmeisesti tällaisen suhteen hedelmä koska pitää kahta mummoa epänormaalina.

• raukalla.yksi.mummo

No nyt se selvisi miksi moninike hissanmaikk on niin sekaisin. Sen isä ja äiti ovat sisaruksia. Eipä siitä mitään tervettä jälkeläistä voi tullakkaan.

• ventti.ville

Sen näkee mitä siitä seuraa kun sisko ja veli menee yhteen tulee hissanmaikk.

• Todellakin minulla oli kaksi mummoa, isän äiti ja äidin äiti.
      Olen varma, että 99,999...% ihmisillä on kaksi mummoa.
      On todella outoa, että se on jonkun mielestä ihmeellistä.

• History

Kummankas mummo se uitti sinua avannossa, kun meinasit mennä mummosi jalkojenväliin naatiskelemaan ilta kiimassa.

• Ihmettelijöille tiedoksi, että minulla on ollut kahden mummon lisäksi vielä kaksi ukkiakin.

He olivat äidin isä Pekka ja isän isä Antti. Siinä sitä onkin ihmettelijöillä pohtimista. He olivat syntyneet 1880-luvulla ja kuolleet nuorina, joten kumpaakaan heistä en tavannut. Mummot Hanna ja Lotta elivät pitkäikäisiksi ja kuolivat 1960-luvulla.

• Eräässä toisessa ketjussa mainitsin, että äidin äitiä Hanna mummoa sanottiin kunnioittavasti Ämmä-Hannaksi, kuten vielä 60 vuotta sitten oli tapana. Isän äitiä mummoa kutsuttiin Lotta Mariksi ilman "arvonimeä".

• Minun äidin isää sanottiin Ukko-Heikiksi, oli syntynyt 1878.
      Olin pikkupoikana hautajaisissa reilu 50 vuotta sitten.

• ennenvanhaan

Ennen oli ämmä ja ukko aivan kunnioittavia nimiä.

• muistoa

Minun isoukin jaisomummon nimien edessä oli kansan suussa ukko ja ämmä. Antti ja Manne

• Monet nimitykset jotka ennen oli kunnioittavia tai neutraaleja, on nykyään tehty pahoiksi.

• NytPomppasi

Mitä komuttaja ssanoo omastanimestään kameleontti kieroilija hämäyksen mestari

• voisit.poistua

Jaa vai niin nyt pomppija tuli taas kuvioihin mukaan.

• pois.pois

Ei kaivata pomppijaa enää näillä palstoilla häiritsemässä.

• Selvitetty.on

Iso mies on tiedossa. Oli aikoinaan Kauppayhtiön rautapuolellamyymässä ja ajeli Honda moottoripyörällä hyvä nyrkkeilijä aivan punainen tukka. Nimikirjaimet S T.

• Kuinka voi Empun nimikirjaimet olla S T.
      Siellä oli kyllä tuollainen mies joskus töissä 60- luvun alkupuolella.

• pertti.ku

Muistanko oikein hän oli Simo.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      22
      6636
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4687
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      61
      3726
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      229
      2948
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      34
      2732
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2516
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2415
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      40
      1783
    9. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1767
    10. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      25
      1685
    Aihe