Regerenointi

Volkkaristi

Ostin keväällä uuden VW dieselin 2.0 litran 150 heppaisen ajokin. Nyt tuli kymmenen tuhatta kilometriä täyteen. En ole yhtään kertaa havainnut moottorin suorittavan regenerointia. On todellakin saatu huomaamattomaksi tämä nokipoltto operaatio. Jos se ei toimisi, niin olisi varmasti pönttö tukossa. Olisin utelias kuulemaan toisilta kuluttajilta omia havaintojaan regerenointi tapahtumasta. Miten sen voi ylimalkaan havaita ??

11

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HOLISTI75

      pönttö tukossa, hiukkasloukku puuttuu kokonaan josta vw jäi kiinni viime syksynä, ns päästöskandaali. todelliset päästölukemat oli 1000 kertaiset sallittuun. vw:n tekemä päästöhuijaus on ristitty jo maailman vakavimmaksi ympäristö katastrofiksi ennen tsernobyliä.

    • K0LMEKAKARAAJARAKKI

      200 tkm. takana 1.2tdiillä eikä ainuttakaan havaintoa regeneroinnista.
      Työkaluun(euro 6) tulee allekirjoittaneen alla 3.000 km/vk enkä kyllä siinäkään ole huomannut.
      Teoriassa sen huomaisi pakokaasujen rajusti korkeammasta lämpötilasta vaan enpä tiedä ainuttakaan autoa jossa olisi pakokaasun lämpötilamittari, lentomoottoreista kylläkin löytyy.

      • fordisti

        mulla on pakokaasunlämpömittari foortissa.

        samoin siinä on semmonen laskuri josta nökee montako kilsaa viime rekeneroinnista.

        pittää mittarista kahtoo nii näkee milloin se tapahtuu.

        niitä mittareita saa motonetistä, obd palikka ja ohjelma android puhelimeen ja saat 45 mittarii lisää foortiin ja 175 anturin tiedot realiaikaisesti.

        pihtää muistaa seurata sitte tietäki, ite oon meinannu ajaa ojaan ko on mittareita ny käytössäkö junkkersin raskaassa pommikoneessa


    • 164684

      Riippuu ajosta kuinka helppo tai hankala tuo on huomata. Itsellä samanlainen, ja selkeimmin tuon huomaa korkeammasta tyhjäkäynnistä (n. 1000 rpm) lämpimällä koneella ja öljynlämmön kohoamisesta. Samoin jos poltto käynnistyy kun kylmällä autolla lähtee liikkeelle niin moottorin lämmöt kohoavat selvästi nopeammin. Mutta varsinkin maantieajossa polttoa ei huomaa kuin tuosta öljynlämmöstä, eikä aina välttämättä siitäkään kun lämmöt vaihtelevat muutenkin lämpötilan ja moottorin kuormituksen mukaan. Regenerointi-väli omassa ajossa (maantievoittoista) tuntuu olevan n. 400 km.

    • 13plus1

      Minulla on jo toinen hiukkasloukulla varustetuu 170 hv:n TDI-moottori. En ole koskaan huomannut mitään merkkiä tuosta regerenoinnista autoa ajaessani. Se vaan tapahtuu jossain vaiheessa.

      Muuten tuo VW-konsernin USAssa havaittu päästökusetus muutaman vanhemman moottorimallin osalta ei koskenut hiukkasloukkua eikä regerointia millään tavalla. Siinähän oli kyse typpioksidien päästöistä, joita alennettiin testitilanteessa verotusta varten eli pyrittiin saamaan auto alempaan veroluokkaan.

      Eli periaatteessa samasta asiasta, joita bensamoottorivalmistajat ilmoittaessaan moottoriensa kulutuslukemia alemmaksi kuin todellisuudessa on, pyrkivät saamaan autot alempaan verotusluokkaan. Tätä kusetusta varten ei tarvita erillisiä huijausohjelmia, koska verotuspäätös tehdään valmistajan ilmoittamien tietojen perusteella.

    • dieselisti

      Mistä sen öljylämmön voi tietää ?? Muuten vw konserni on onnistunut kehittämään regenerointi tapahtuman onnistuneesti ja sivistyneesti.

      • 1766135

        Uudemmissa VAG-autoissa öljyn lämpö löytyy suoraan ajotietokoneesta (mittariston keskinäytöltä).


    • Octaviaskooda

      1.6 common rail kone, joskus joutokäynti korkeampi niin arvelen että silloin regeneroi. Ja jos flekti jää pyörimään moneksi minuutiksi moottorin sammuttamisen jälkeen niin varmaan silloinkin on juuri ollut regenerointi ja flektiä käytetään jäähdyttämään paikat.

      Tarkoitus on että kuskin ei tarvitse tietää regeneroinnista mitään.

      50000 km ajettu sekalaista ajoa eikä ole ollut mitään harmeja.

      Jatkuva kaupunkipätkäajo ei ole hyväksi, etenkään talvella, mutta niin se on harmiksi bensakoneellekin.

      • PieniKärynhaju

        Ei sitä oikeastaan huomaa mistään muusta kuin, jos tulee ajosta ja regenerointi on päällä kun pysäyttää auton parkkiin, niin haistaa sellaisen pistävän käryn... yleensä jos on ajanut pidempään pätkäajoa. Jos tulee maantieajoa, niin se sitten tapahtuu joskus sen aikana, eikä huomaa mistään mitään.


    • Yetisti

      2,0 tdi 2011 vm Skoda Yetillä olen ajellut 172000 km, regenerointia ei ajossa huomaa mitenkään. Ei mistään lämpötila eroista tai muutenkaan, Joskus kun on sammuttanut moottorin ajon jälkeen niin flekti hurisee ja kärynkin haistaa. Luulisin että jonkinlainen herja tulee näyttöön jos ei toimi oikein. Näin oli ainakin Peugeotin 1.6 Hdi koneessa. Kannattaa vain silloin tällöin ajella esim. 3 vaihteella reippaasti jonkin matkaa moottoritiellä niin että kierrokset on siinä punasen rajoilla. Tämä vain lämpimällä koneella. Nyt on tulossa uusi samanmoinen. En olisi vaihtanut kun ei ole mitään vikaa ollut mutta neliveto alkoi poltella.

    • Regenerointi

      Peugeotin 2.0 Hdi ja en ole huomannut regenerointia muuten, kuin joskus olen haistanut sen tapahtuneen, jos olen sammuttanut auton sen aikana. Start/stop ei aktivoidu myöskään liikennevaloissa, jos regenerointi on käynnissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe