Jos toinen ei osaa kirjoittaa

ihmetteletkö

Mitä mieltä olette treffailijoista, jotka eivät hallitse oikeuskirjoitusta edes perustasolla?

Olen ihan yllättynyt siitä, että Suomessa on tällaisia ihmisiä. Yhdeltäkin sain tähän tyyliin kirjoitetun viestin:

"onhan se mukavaa,, jos on harrastuksia. . minä tykkään käydä elokuvissa,, Entä sinä mitä teet vapaa ajallasi??,, "

24

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äikkää

Valitettavasti tuollainen suomen kielen vastainen kirjoitustyyli tappaa mielenkiintoni täysin. Yleensä suomen kielen taito korreloi koulutuksen kanssa, mutta ei aina. Olenpa törmännyt lääkäriinkin, joka ei osannut pilkkuja ja pisteitä käyttää.

• Juu, kyllähän tuommoinen kiinnostuksen tappaa, ei tuollaisen tekstin kirjoittajaa oikein voi kuvitella miksikään muuksi kuin vajukiksi.

Vajukkituomion voi saada myös oikeinkirjoituksen ollessa kunnossa, mikäli tekstin sisältö on sellaista, että tuntuu kuin toinen ei olisi lainkaan lukenut mitä aiemmin olen hänelle kirjoittanut. Kuin myös siitä, että tyyppi kyselee viesteissä kaikki ne asiat jotka näkisi profiilistani jos olisi vaivautunut sen lukemaan.

• Tuleppas jututtamaan tuonne treffipuolelle, jos sulla on siellä profiili vielä..Oon joskus törmänny sun juttuihin aikoinaan tuolla sinkku palstalla kun sitä jonkin aikaa seurailin ja silloin ajattelin, että olis kiva tutustua, mutta katosit sitten.

• rumasinkkumies

On paljon naisiakin jotka eivät osaa kirjoittaa.

• hetipitiräksyttäävastaan

Eihän alotuksesta edes ilmene kumpaa sukupuolta tarkotettiin.

• saivartelua

Voi jestas! Mikä aloittajan ongelma oikeasti on? Luetun ymmärtämisessä? Mitä siitä, jos alkukirjaimet onkin pienellä ja pilkut missä sattuu? On paljon ihmisiä, joilla on lukihäiriö ja kirjaimet ja välimerkit ei välttämättä asetu paikalleen. Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisen sivistystason ja koulutuksen kanssa. Eikö pääasia ole tulla ymmärretyksi?

• uiuiuiuiu

Aloittajan ongelma on dissaus ja itsensä ylentäminen. Tekstin tulkinta on , ettei aloittaja löydä tarpeeksi korkeatasoista seuraa itsellensä. Itse ole yllättynyt siitä, miten syvässä Suomessa on kiusauskulttuuri, erilaisten median otsikoiden perusteella kiusaus elää kulta-aikaansa.

• dkkkkkkkkkkk

Jotenkin luulisi, että lukihäiriöinen ei valtitsisi nettideittailua, vaan etsisi seuraa muualta? Nettideittailussa kuitenkin kirjoittaminen on aika isossa roolissa ja riski, että tulee ymmärretyksi väärin (vajaaälyiseksi, yksinkertaiseksi, sivistymättömäksi tms. ) on suuri. Tai voihan lukihäiriöstä ilmoittaa profiilissa.

• saivartelua
        dkkkkkkkkkkk kirjoitti:

Jotenkin luulisi, että lukihäiriöinen ei valtitsisi nettideittailua, vaan etsisi seuraa muualta? Nettideittailussa kuitenkin kirjoittaminen on aika isossa roolissa ja riski, että tulee ymmärretyksi väärin (vajaaälyiseksi, yksinkertaiseksi, sivistymättömäksi tms. ) on suuri. Tai voihan lukihäiriöstä ilmoittaa profiilissa.

Mitenköhän se lukihäiriöinen sitten oppisi kirjoittamaan paremmin jos hänelle ei anneta edes mahdollisuutta oppimiseen? Mun mielestä on hienoa, että uskaltaa edes yrittää kommunikoida kirjoittamalla. Jos lukihäiriö on este suhteen aloittamiselle niin mun mielestä ongelma on vastapuolessa, ei hänessä jolla häiriö on.

• dgdg
        saivartelua kirjoitti:

Mitenköhän se lukihäiriöinen sitten oppisi kirjoittamaan paremmin jos hänelle ei anneta edes mahdollisuutta oppimiseen? Mun mielestä on hienoa, että uskaltaa edes yrittää kommunikoida kirjoittamalla. Jos lukihäiriö on este suhteen aloittamiselle niin mun mielestä ongelma on vastapuolessa, ei hänessä jolla häiriö on.

Vanhempi sukulaismieheni kirjoittaa huonosti. Mutta kuitenkin hänellä oli vientiä nettideittailussa. Syynä voi olla osin se, ettei hän ollut erityisesti kauneuden perään naisissa.

• dkkkkkkkkkkkk
        saivartelua kirjoitti:

Voi oppia, mutta kannattaa mainita se profiilissa, että on lukihäiriö! Ulkopuolisen on vaikea tietää, että kyse on lukihäiriöisestä.

• Julkinen_eläin

Mielestäni on harmi, jos toinen ei osaa kirjoittaa suhteellisen oikein. Inhorealistina kuitenkin totean, että tämä on naisille suurempi ongelma vastakkaisen sukupuolen suhteen kuin miehille. Mies tulee helpommin dissatuksi huonon kirjoitustaidon vuoksi.

• jukkis--

Tuostakin nähdään miten pinnallisia narsisteja naiset on, tämä ketjun alottaja on oikea huippuyksilö, narsistien kunkku.
        Mutta siinäpä itkette vielä vanhoina piikoinakin didlot ainoina kumppaneina, ei teitä kukaan huoli.

• Ymmällään

Mikä on didlo ?

• jukkis---
        Ymmällään kirjoitti:

Mikä on didlo ?

Anteeksi kirjvirhe, dildo piti olla.

• virheetönkö
        jukkis-- kirjoitti:

Tuostakin nähdään miten pinnallisia narsisteja naiset on, tämä ketjun alottaja on oikea huippuyksilö, narsistien kunkku.
        Mutta siinäpä itkette vielä vanhoina piikoinakin didlot ainoina kumppaneina, ei teitä kukaan huoli.

Ja sinustakin näkyy sivistymättömyytesi, valitettavasti.

• Mitäväliä

Miks pitää välittää kirjoitusvirheistä? Monesti joku ennakoiva tekstinsyöttö, tai epähuomiossa väärin näppäilykö pilaa jo hyvän alun? Jokainen tyylillään, mutta mun kokemus on jotain muuta, siinä sallitaan kirjoitusvirheet. Treffeille olen päässyt, suhteitakin on syntynyt. Puhelu ja kasvotusten tapaaminen kertoo enemmän, kuin teksti, mihin on helppo kirjoittaa virheineen mitä vaan. Helposti myös väärinymmäretyksi voi tulla pelkän tekstin perusteella. Jotain se kertoo tekstikin toisesta, joskus se voi tyssätä siihenkin, mut ei mun kohdalla oikeinkirjoitukseen.

• Sivistysyhteiskunta

Sinulla on ollut liian korkeat käsitykset kansakunnan sivistystasosta. Olikohan se niin, että 15 % läpäisee peruskoulun heikoin jatkokoulutuseväin ja oppimiskäyrä ei ole senkään jälkeen korkea. Isälläni oli kansankoulun päättötodistuksessa äidinkielestä 5 ja tämän kyllä huomaa hänen kirjoitustaidostaan. Onnekseni se ei ollut kuitenkaan este sille, että hän tutustui tulevaan äitiini...

• pilikunnussintaa

Onko sivistymättömyyttä esimerkiksi puhua ja kirjoittaa omalla murteella?
        Osaa sitä jokahinen kirioottaa ja puhua kiriakielellä jos tahtoo, te ootta pilikunnusijoota joita ei minuuttia kauempaa kattele vanha erkkikää.
        Ei oo pakko jonsei taho.

• Sivistysyhteiskunta
        pilikunnussintaa kirjoitti:

Onko sivistymättömyyttä esimerkiksi puhua ja kirjoittaa omalla murteella?
        Osaa sitä jokahinen kirioottaa ja puhua kiriakielellä jos tahtoo, te ootta pilikunnusijoota joita ei minuuttia kauempaa kattele vanha erkkikää.
        Ei oo pakko jonsei taho.

En murteen käytön takia jätä kenenkään kanssa menemättä treffeille. Pointti nimenomaan on se, että osa ei osaa kirjakieltä eikä murrettakaan kirjoittaa läheskään oikein.

• Blaah3

Vaan mitäpä se kertoo sinusta joka arvioit yhteensopivuuksia oikeinkirjoitusten perusteella.

• 664455

Monet muutkin arvioivat, eikä vain ketjun aloittaja.

• ikuinen-sinkku

Naiset ei hyväksy miestä joka ei osaa kirjoittaa mutta naiset kelpuuttaa miehen joka on väkivaltainen , juoppo jännämies. Pari pilkkua sinne tänne niin nainen hylkää miehen ja sitten kun mies osottautuu hulluksi idiootiksi niin nainen haluaa perheen ja lapsia sen kanssa koska se on niin komea.

• niioo

ei se ollu kome miäs, ha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7499
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4512
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      57
      3522
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      511
      3298
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2174
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1823
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1820
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe