Vieläkö fiksuja hereillä?

Vai häviskö kaikki järki höyhensaarille/baareihin?

34

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vätys_

Höyhensaaret on paras paikka. Olen siellä suurimman osan ajasta.

• erkki-täti

Tällä palstalla ei kiinnostavia ajatuksia paljonkaan ole tarjolla.

Fiksuus on nykyään synonyymi poliittisesti korrektille ja ennalta-arvattavalle jaadi-daalle.

Varmasti fiksuja on vielä hereillä. Mutta ihan toinen asia onkin se, pystyvätkö fiksut pitämään sinut hereillä?

• No olen hereillä tasan kahden kaljan 0,5 litraa juonnin ajan. Ja siihen järjellinen jutustelu käy. Mutta jos sitä ei tupsahda tulla, niin sillehän ei mitään voi. :-D

• erkki-täti
        tähänsekaappi kirjoitti:

No olen hereillä tasan kahden kaljan 0,5 litraa juonnin ajan. Ja siihen järjellinen jutustelu käy. Mutta jos sitä ei tupsahda tulla, niin sillehän ei mitään voi. :-D

Minä en ole fiksu, mutta voin jutella kanssasi.

• No teletekniikka kiirehti minulle muitakinviestejä tähän väliin, mutta jos vielä tarjous on voimassa, niin miksipäs ei? Nimimerkki ei ihan selitä sukupuolta, ei sillä sinäänsä väliä, mutta kumpaanko kallistut enemmän? :-D

• erkki-täti
        tähänsekaappi kirjoitti:

No teletekniikka kiirehti minulle muitakinviestejä tähän väliin, mutta jos vielä tarjous on voimassa, niin miksipäs ei? Nimimerkki ei ihan selitä sukupuolta, ei sillä sinäänsä väliä, mutta kumpaanko kallistut enemmän? :-D

Mitäs silläkään on väliä?

Hassu totuus nimimerkkini taustalla on se, että joskus muutama vuosi sitten tehtiin palstamiehille paperinukkeja(ja minä taisin olla ainoa paperinukentekijä, joka teki niitä tasapuolisesti kaikille).

Ajattelin, että on pakko äkkiä keksiä jokin nimimerkki, jotta minun paperinukkekokoelmani erottuisi mahdollisten muiden tekijöiden kokoelmista.

Halusin olla täti, ja nimimerkki-sanasta poimin "erkin".

Eikö olekin jännittävää? hahah

• erkki-täti kirjoitti:

Mitäs silläkään on väliä?

Hassu totuus nimimerkkini taustalla on se, että joskus muutama vuosi sitten tehtiin palstamiehille paperinukkeja(ja minä taisin olla ainoa paperinukentekijä, joka teki niitä tasapuolisesti kaikille).

Ajattelin, että on pakko äkkiä keksiä jokin nimimerkki, jotta minun paperinukkekokoelmani erottuisi mahdollisten muiden tekijöiden kokoelmista.

Halusin olla täti, ja nimimerkki-sanasta poimin "erkin".

Eikö olekin jännittävää? hahah

Paperinukkeja? ?

• Eli nopean läpileikkausanalyysin jälkeen käännyt naissukupuoleen. :-)

Minähän en ole varsinainen palstalainen... Vielä, mutta minusta ehkä tulee... Jotenkin on sellainen fiilis, että haluan avartaa tätä näkymää täällä. Ja uskon, että oma elämänkatsomuskin avartuu. Ehkä tarvitaan sitä medianlukutaitoa ja kärsivällisyyttä, mutta ehkäpä saatan osata lyödä oikealaista kiilaa. Kutkuttava ajatus minusta. :-)

• PikkuLikka kirjoitti:

Paperinukkeja? ?

No sitä mäkin mietin, mut ehkä se selviää... :-D

• erkki-täti
        PikkuLikka kirjoitti:

Paperinukkeja? ?

Tosiaankin, tein paperinukkeja, eli virtuaalisia paperinukkeja palstamiehille. Se oli joulunaikaa, ja halusin olla erityisen kiltti(koska joulupukki ja tontut).

Palaute oli pääsääntöisesti positiivista. Ihan jopa kiitos-sanakin mainittiin palautteessa.

Olin seuraillut palstaa ja joskus kommentoinutkin, mutta paperinukke-hommasta alkoi postailu tällä nimmarilla :)

Sittemmin tämä palsta on taas vinksahtanut omiin vanhoihin uomiinsa.

• erkki-täti
        tähänsekaappi kirjoitti:

Eli nopean läpileikkausanalyysin jälkeen käännyt naissukupuoleen. :-)

Minähän en ole varsinainen palstalainen... Vielä, mutta minusta ehkä tulee... Jotenkin on sellainen fiilis, että haluan avartaa tätä näkymää täällä. Ja uskon, että oma elämänkatsomuskin avartuu. Ehkä tarvitaan sitä medianlukutaitoa ja kärsivällisyyttä, mutta ehkäpä saatan osata lyödä oikealaista kiilaa. Kutkuttava ajatus minusta. :-)

No kiilaa tosiaan tarvitaan, ja intoa paukuttaa sitä kiilaa sinne pölkkypäiden tikkuiseen tajuntaan.

Aika usein olen havainnut, että huoh...ja luovutan.

Taas pakko postata tämä, koska se on totta:

https://www.youtube.com/watch?v=5ZfWHfLimkc

Palsta pienessä videossa.

• erkki-täti kirjoitti:

Tosiaankin, tein paperinukkeja, eli virtuaalisia paperinukkeja palstamiehille. Se oli joulunaikaa, ja halusin olla erityisen kiltti(koska joulupukki ja tontut).

Palaute oli pääsääntöisesti positiivista. Ihan jopa kiitos-sanakin mainittiin palautteessa.

Olin seuraillut palstaa ja joskus kommentoinutkin, mutta paperinukke-hommasta alkoi postailu tällä nimmarilla :)

Juu, siis tiedän kyllä mikä on paperinukke, lähinnä mietin projektin toteutustapaa, jakelua ja mistä moinen idea ylipäätään sai alkunsa.. No mutta sehän oli varsin kilttiä ja varmasti myös virkistävää vaihtelua piintyneille palsta-Nestoreille. :D

• erkki-täti kirjoitti:

No mä joskus seurailin tätäkin palstaa, mut sit jäi. En ole ihan sisälle taas päässyt, mut onhan täällä ne naisvihaajaätmit ainakin. Niille en aio voida mitään. Sitten kun lopettavat vihansa ja ajattelevat asioita, voin asiallista laittaa, mutta tulen vaan noteeraamaan kaikki vihareaktiot tyynen rauhallisesti provosoitumatta pätkääkään. Naisiakin täällä kiukuttelee miehistä, mut ne on minusta pieni osa. Mutta saavat saman kohtalon kun vihaätmit. Koko ytm/atm ajattelu on atm-henkilöiden päässä. Samoin kiukkusisaret. Mietinvielä tämän päässä, miten sen selitän. :-)

• erkki-täti kirjoitti:

No kiilaa tosiaan tarvitaan, ja intoa paukuttaa sitä kiilaa sinne pölkkypäiden tikkuiseen tajuntaan.

Aika usein olen havainnut, että huoh...ja luovutan.

Taas pakko postata tämä, koska se on totta:

https://www.youtube.com/watch?v=5ZfWHfLimkc

Palsta pienessä videossa.

No ei pidä ottaa asiaa vastuuna. Vaan ehkä oikea lähestyminen on uteliaisuus. Sillä olen saavuttanut tuloksia. :-)

• PikkuLikka kirjoitti:

Juu, siis tiedän kyllä mikä on paperinukke, lähinnä mietin projektin toteutustapaa, jakelua ja mistä moinen idea ylipäätään sai alkunsa.. No mutta sehän oli varsin kilttiä ja varmasti myös virkistävää vaihtelua piintyneille palsta-Nestoreille. :D

Täysin pihalla jutusta edelleen. :-D

• erkki-täti
        PikkuLikka kirjoitti:

Siis minähän tein paerinuket ihan täällä kotona kartongista, paperista ja perskarvoista...eiku vitsivitsi..

Mutta siis kuvailin, minkälaisen paperinuken teen, miltä se näyttää, mitä sillä on päällä ja sitten tietysti kerroin paperinaisen ajatusmaailmasta. Joskus saatoin kertoa jopa sellaisia asioita, mitä nukke ei itse ollut vielä oivaltanut, mutta mikä tulisi vaikuttamaan suhteeseen palstamiehen kanssa :)

Projekti oli erittäin antoisa, koska piti miettiä jokaista vastaanottajaa hieman tarkemmin (vaikka en heistä ketään tunne). Ja toinen puoli oli, että nauroin itse välillä ääneen omille vitseilleni.

Jakelu oli siis niin, että minä kuvalin askarteluprosessin ja haluamani lopputuloksen. Ja myös saamani lopputuloksen.

Näin jälkeenpäin kun mietin, niin prosessi on hyvin samankaltainen kuin muinaiset ns. "seksipuhelimet". Toimitin unelman, ja vähän sen päälle. Mutta kirjaimilla.

• Kuullostaa pirun hyvältä. Tuon haluan. Ja näytän takuulla naiselleni. :-D

• erkki-täti kirjoitti:

Siis minähän tein paerinuket ihan täällä kotona kartongista, paperista ja perskarvoista...eiku vitsivitsi..

Mutta siis kuvailin, minkälaisen paperinuken teen, miltä se näyttää, mitä sillä on päällä ja sitten tietysti kerroin paperinaisen ajatusmaailmasta. Joskus saatoin kertoa jopa sellaisia asioita, mitä nukke ei itse ollut vielä oivaltanut, mutta mikä tulisi vaikuttamaan suhteeseen palstamiehen kanssa :)

Projekti oli erittäin antoisa, koska piti miettiä jokaista vastaanottajaa hieman tarkemmin (vaikka en heistä ketään tunne). Ja toinen puoli oli, että nauroin itse välillä ääneen omille vitseilleni.

Jakelu oli siis niin, että minä kuvalin askarteluprosessin ja haluamani lopputuloksen. Ja myös saamani lopputuloksen.

Näin jälkeenpäin kun mietin, niin prosessi on hyvin samankaltainen kuin muinaiset ns. "seksipuhelimet". Toimitin unelman, ja vähän sen päälle. Mutta kirjaimilla.

Oukei, nyt avautui mistä on kyse. Kuulostaa hienolta! Aloin tässä jo, mennen asioiden edelle, pohtia käytännön toteutusta ja niitä edullisia, ekologisia ja tarkoitukseen sopivia materiaaleja. :D

• No minäkin tajusin pointin, mutta ehkä mulla on sittenkin aika suppee anto vielä täällä. :-)

• lihoille.silmiä

Enää vain me bimbot täällä... :)

• Mä vastailin eilensunkin aloittamaan ketjuun muistaakseni. :-)

• Loktaitti

Uteliaisuus herätti. e-t voisi väsätä yhden paperinuken malliksi.

• erkki-täti

Ai jaa. No kenellekös tehdään?

Se vastaanottaja oli silloin aikoinaan se tärkein asia paskartelun aloittamiseen. Eli tein niitä vain sellaisille, joilla oli jokin oma nimi ja mielipiteet. Tein heille naikkosia, joilla oli ihania ominaisuuksia ja toisaalta myös huonoja/synkkiä puolia.

Taasko ruvetaan askartelemaan?

Nyt olis kyllä myös 3D-tulostus...

• Hauskinta ois saada ikioma.. 3dnä ei tarvii. Mut tänään on tullut ainakin kommentoitua paljon, rakentuuko niistä mitään? Osa tällä rekisteröidyllä, osa sit ilman mut nikin tunnistaa.

• erkki-täti kirjoitti:

Ai jaa. No kenellekös tehdään?

Se vastaanottaja oli silloin aikoinaan se tärkein asia paskartelun aloittamiseen. Eli tein niitä vain sellaisille, joilla oli jokin oma nimi ja mielipiteet. Tein heille naikkosia, joilla oli ihania ominaisuuksia ja toisaalta myös huonoja/synkkiä puolia.

Taasko ruvetaan askartelemaan?

Nyt olis kyllä myös 3D-tulostus...

Juu, kannatan edellisen kommentoijan ehdotusta.

• Paitsi että edellinen kommentoija ryysti ne pari kaljaa ja suunnistaa kohti sänkyä, ottamaan ansaitut unoset. Mutta takuulla ongin tämän ketjun aamulla ja palaan virkeämpänä. Lisäksi huomenna...Siis tänäänpäs, työnantaja vaatii vielä yhden työsuorituksen ennen lomia, joten pääsee lukemaan juttuja klo 14:00 jälkeen isolta näytöltä. :-D

• erkki-täti
        tähänsekaappi kirjoitti:

Paitsi että edellinen kommentoija ryysti ne pari kaljaa ja suunnistaa kohti sänkyä, ottamaan ansaitut unoset. Mutta takuulla ongin tämän ketjun aamulla ja palaan virkeämpänä. Lisäksi huomenna...Siis tänäänpäs, työnantaja vaatii vielä yhden työsuorituksen ennen lomia, joten pääsee lukemaan juttuja klo 14:00 jälkeen isolta näytöltä. :-D

No jaa.

Turha kasailla paineita näistä paperinukeista :)

Ne tulee sitten kun on tullakseen.

Enkä ole taas täällä ollut mitenkään paljon, vaan lähinnä vain vilkaissut. Joten en sinustakaan tiedä oikein mitään. Nyt on muita nettikiireitä ja asioita etsittävänä.

Ehkäpä tässä joulun alla teen taas uudet, ja teenkin sitten KAIKILLE.

Mutta täytyy vähän miettiä mihin ehtii. Välipäivät ovat usein joutilasta aikaa myös...Tai ehkäpä leivon teille pipariukot ja pipariakat?

• Ei toinnakkaan ottaa paineita. Mutta kiva huomata, että en ole ainoa yrittänyt täällä.

Nyt katselen hyviä unia hetken. Sit päivemmällä palaan uudella innolla. :-D

• erkki-täti kirjoitti:

No jaa.

Turha kasailla paineita näistä paperinukeista :)

Ne tulee sitten kun on tullakseen.

Enkä ole taas täällä ollut mitenkään paljon, vaan lähinnä vain vilkaissut. Joten en sinustakaan tiedä oikein mitään. Nyt on muita nettikiireitä ja asioita etsittävänä.

Ehkäpä tässä joulun alla teen taas uudet, ja teenkin sitten KAIKILLE.

Mutta täytyy vähän miettiä mihin ehtii. Välipäivät ovat usein joutilasta aikaa myös...Tai ehkäpä leivon teille pipariukot ja pipariakat?

Ikioma pipari tulisi kyllä varmasti monelle palstalaiselle tarpeeseen.. mutta tuli jostain, kenties noista perskarvoista mieleen, että ainakin Ikis oli taannoin sitä mieltä, että jokaisen naisen tulisi osata huovuttaa.. ehkäpä joku kiva, joulunpyhinä omasta takaa huovutettu juttu ilahduttaisi palstalaisia?

• erkki-täti
        PikkuLikka kirjoitti:

Ikioma pipari tulisi kyllä varmasti monelle palstalaiselle tarpeeseen.. mutta tuli jostain, kenties noista perskarvoista mieleen, että ainakin Ikis oli taannoin sitä mieltä, että jokaisen naisen tulisi osata huovuttaa.. ehkäpä joku kiva, joulunpyhinä omasta takaa huovutettu juttu ilahduttaisi palstalaisia?

Täyttypä laittaa korvan taakse...huovutetaan ikikselle luomukarvoista joku oma jutska. Ei niitä kaikille riitä anyways.

<<<<<täytyy varmaan kysyä jotain koiranaista myös apuun :)

• krapu-83
    • Karvamuna-

Tulin juuri kotiin naisen luota joka vei mut kotiinsa baarista. Nainen oli 19 vuotias ja tosi ihanaa oli naida sitä. Miksi nuoret naiset vonkaa meitä yli kolmekymppisiä miehiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2140
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      2056
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2014
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      17
      1326
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1017
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      965
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      885
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      874
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      51
      840
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      34
      823
    Aihe