Ostin Eräkalasta haalarin, joka oli aivan liian pitkä minulle. Otin sinne yhteyttä ja alkoivat kysellä, mikä tuotteessa on "vikana". Vastasin, ettei ole mitään vikaa vaan haluan palauttaa sen. Sitten antoivat palautuslomakkeen osoitteen ja printtasin lomakkeen, täytin ja laitoin Postiin. Nyt ilmoituksestani on kulunut kohta 3 viikkoa, eikä rahaa ole kuulunut takaisin. Paketti on kuitattu vastaanotetuksi yli kaksi viikkoa sitten. Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjauksen mukaan rahat pitää palauttaa viipymättä tai viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen saapumisesta. Siis siitä. kun asiakas on ilmoittanut palauttavansa tuotteen.
Laitoin sähköpostia Eräkalaan ja pyysin suorittamaan rahat takaisin mutta mitään vastausta ei ole tullut, vaikka aiemmin sähköpostiin on vastattu nopeasti ja jopa myöhään illalla, kun on ollut kyse ostamisesta.
Olen maksanut rahat Paytrailin kautta, joten miten alan vaatia rahoja takaisin? Olen maksanut luottokortilla, joten otanko yhteyttä luottokorttifirmaan? Ja miten sen teen? Koskaan aiemmin en ole joutunut peräämään rahoja verkkopaupasta takaisin vaikka olen hyvin paljon niistä ostanut. Aika vähän olen kyllä palauttanut, mutta koskaan ei ole ollut ongelmia.
Miten rahat takaisin Eräkala -verkkokaupasta?
73
7745
Vastaukset
- Haalariton
Tein luottokorttiyhtiölle reklamaation, joten rahat tulevat sitä kautta. Kertoivat, että käsittelyaika on viisi päivää. Oheistin kuvaruutukaappaukset sähköposteista ja Postin seurannasta.
- Haalariton
Pankki kertookin nyt uutta tietoa. Asia menee kansainväliseen luottokorttiyhtiöön käsiteltäväksi ja käsittelyaika on kuukauden päivät! Pankki ei suositellut reklamaation poisvetämistä, joten onkohan sillä jotain tietoa Eräkalan tilanteesta?
Kertoivat, että voin myös olla yhteydessä Kuluttajavirastoon ja niinpä tein sinne ilmoituksen. Soittivat ja kertoivat ottavansa yhteyttä Eräkalaan. Nyt on viikko kulunut, eikä rahoja vieläkään ole kuulunut takaksin. Onkohan Eräkala mennyt konkurssiin, vai mistä lie kyse?
- Haalariton
Rahat tulivat viimein takaisin, vaikkasin kuukauden myöhässä.
- Eräkala_Verkkokauppa
Ylläpidolle ilmoitettu asiattomasta viestiketjusta, ja pyydämme poistamaan sen.
- Ihmettelen1
Ihan vain sivullisen mielenkiinnosta: millä lailla viestiketju mielestänne on asiaton? Sananvapauteen kuuluu oikeus antaa palautetta yrityksista, myös negatiivista sellaista. Mielestäni asiakas on tässä ketjussa hyvinkin asiallisesti tiedottanut asioiden kulusta, ja jopa ilmoittanut rahojenkin saapuneen.
- Hyvä_tietää
"Mielestäni asiakas on tässä ketjussa hyvinkin asiallisesti tiedottanut asioiden kulusta, ja jopa ilmoittanut rahojenkin saapuneen."
Olen täsmälleen samaa mieltä! - Jaajo56
Olisi kiva kuulla Eräkalalta perustelu?
- MenetettyAsiakas
Tuskinpa Eräkalalla mitään perusteluita on, eivätpähän halua negatiivista mainosta firmastaan. Itsepähän ovat sössineet kun eivät yhteydenottoihin reagoi. Jonkin verran itsekin Eräkalasta tavaraa ostanut, onneksi ei ole tarvinut alkaa vaihtamaan/perimään rahojaan takaisin.
- Eipoistaei
Tuskimpa poistavat. Suomi24 ei vastaa edes viesteihin.
- ostajaminä
kun tilaa jotakin jäkimaksulla niin kysyvät vielä
varmistaaksesi sähköpostilla että olenko tehnyt kyseisen tillauksen. itse.
ihmeellistä toimitaa tällä kaupalla.
en kyllä taida tilata mitään täällätä enää. - Fffffdd
Paska firma
- Laphinpoeka
Ihmetyttää tuollainen yritysten julkinen mustamaalaaminen, ja lapsellinen käyttäytyminen puolin ja toisin. Myös yritykset kuten yksityiset ovat ihmisiä, ja henkilökohtaisiin ominaisuuksiin sidottuja, valitettavasti. Kuitenkin julkisesti saa ilmeisesti huudella mitä tahansa yrityksestä, mutta auta armias jos yritys paljastaa asiakkaan nimen tai yksityiskohdat niin välittömästi alkaa joku läski vinkumaan. Itse olen aina saanut eräkalassa erittäin asiallista palvelua, mutta sielläkin on kuulemma hiukan asiakaspalvelijasta kiinni että minkälaisen vastaanoton saa.
- Haalariton
Laphinpoeka taitaa olla Eräkalassa hommissa koska näyttää tietävän asiassa sellaisia yksityiskohtia, joita eivät tiedä muut kuin minä ja Eräkala.
- Anonyymi
Se on vaan niin että jos asiakaspalvelu yrityksen perustaa niin silloin oletuksena on että saa palvelua.
- haalarillinen
tää on kyl naurettavaa kuinka jotkut ei opi nelivuotiaana käsittelemään pettymyksiään. alkuperänen teksti olis asiallista, jollei sen tarkotus olisi selkeesti vahingoittaa yrityksen liiketoimintaa kostamismielessä. Palautetta saa, ja pitääkin antaa, mutta onko suomi24 palsta koskaan ollu oikee kanava yhtään millekkään? Kasvakaa aikuiseks, säälittävät ammattivalittajat.
- Haalariton
Arvoisa Haalarillinen. Kysessä ei suinkaan ole kosto vaan rehellinen avunpyyntö koska pankki ei osaa neuvoa. Jos haluaisin vahingoittaa firmaa, julkaisisin koko heidän sähköpostikeskustelunsa ja chattinsa myöhemmältä ajalta ja sen lisäksi Kuluttajaviraston sähköpostit. En edes tehnyt rikosilmoitusta vaikka sekä pankki että Kuluttajavirasto siitä puhuivat. Jos haluaisin vahingoittaa firmaa, olisin kai tehnyt rikosilmoituksen. Enkä minä ole täällä koskaan aiemmin mistään valittanut. Tämä oli ihan ensimmäinen kerta. Miksi siis "ammattivalittaja"?
Kyllä se vaan hankalaa on kun pienituloinen eläkeläinen ei saa rahoja takaisin eikä firmasta kuulu yhtään mitään. Kyse ei ole pettymyksestä vaan siitä, että toista sataa euroa juuri ennen joulua on eläkeläiselle niin iso raha, ettei se naurata. Ei ollut edes rahaa ostaa toista haalaria tilalle ja vanha haalari on rikki.
- Haalariton
ÄLKÄÄ MAKSAKO PAYTRAILIN KAUTTA maksujanne. Paytrail auta rahojen takaisinsaamisessa, vaan pesee kätensä ja antavat kuluttajan hoitaa asian Kuluttajaviraston ja luottokorttiyhtiön kautta.
Paytrail ei palauta rahoja vaan ne pitää pyytää pankilta, jolloin luottokorttiyhtiön kautta rahojen saaminen voi kestää yli KUUKAUDEN. Luulisi, että Paytrail pidättäisi rahat itsellään kunnes kuluttajasuojan 14 vuorokauden aika on kulunut umpeen. Jos verkkokaupalla ei ole rahaa maksaa takaisin, kuluttaja on vaikeuksissa.
Maksakaa esim. PayPalin kautta, joka maksaa rahat takaisin nopeasti, jos tulee ongelmia. Myöskään AliExpressin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, vaan AliPay maksaa niinikään nopeasti rahat takaisin jos tuote ei esim. saavu perille tai on puutteellinen. - Semmostapalvelua
En suosittele tältä istumalta. Olin kiinnostunut yhdestä heillä myynnissä olevasta tuotteesta mutta eivät raaskineet edes vastata maksavalle asiakkaalle.
- Pätkä_itsekkin
Moni tällainen pikufirma on mennyt konkursiin Kärkkäisen syleilyssä. Kuolonkorahdukset usein näkyvät hoitamattomana asioina kun johtoporras juo kossus murheisiin.
Ainoaksi vaihtoehdoksi on monessa tapauksessa on jäänyt olla paikalla konkurssin pesänselvityksessä, olla äänekkään viittaamassa voudille, että puntit olivat liian pitkät.
- upp
Up, onk väki vielä tilannut eräkalasta?
- Seppometsola
Tilasin pari haukivapaa juuri ja muutamat jerkit.
- Inthernetti
Kivijalan osoite: Soutajantie 12, 39500 Ikaalinen. Sieltä kannattaa mennä shoppaileen mikäli tuntuu pahalta internetin kautta ostaa. www.erakala.fi
- Eräkala2017
Älä tilaa puljusta mitään. Saman suuntaisia kokemuksia kuin aloittajalla.
- Sinnemeni180euroa
Ihan surkeaa toimintaa eräkala puljulta eivätkä vastaa edes luuriin. Varmaan tallentanut numeroni älä vastaa osioon.
- Nytkestää
Samoja probleemia...!!!!... Ekalla tilauskerralla tuli 3 päivässä.
- Lopunalkua
Kun tulee ongelmia eivät vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin.
- eikoskaanenään
Näköjätä muilla samoja ongelmia ollut, vika tilaus tähän puulaakiin !!
- Eräkalaa
Eräkalasta ei kannata ostaa yhtään mitään. En edes kusis sinnepäin.
- Anonyymi
En kyllä mene.Saan tarvitsemani muualta ilman tylyä asiakaspalvelua
- Anonyymi
Eräkalaa kirjoitti:
Eräkalasta ei kannata ostaa yhtään mitään. En edes kusis sinnepäin.
Se on totta. Älkää ostako mitään eivät palauta rahoja.Eivöt vastaa puhelimeen eikä sähköposti
- muistutuksena2017
Kannattaa muistaa että olette täydessä vastuussa kirjoituksistanne. Kannattaa siis miettiä mitä kirjoittaa ja minne.
- eräjormamaalta
Ostin aseeseen panoksia. Tulivat 4 päivässä. Tyytyväinen olen ja olivat halvempia kun muualla
- taidatolla
Omistaja?
- Fyrkattakasheti
Eivät palauta rahoja
- Kovahöpöttämäään
Eräkala on paras kalastuskauppa, ylivoimaisesti. Mukava jutella myyjän kanssa.
- Anonyymi
Et sitten kyllä hyvästä tiedä mitään
- Lähettäkäätuotteeni
Ei toimita tilattuja tuotteita.
- Anonyymi
Juuri näin.! Taitaa olla konkka lähellä ja kukaan ei toimita heille tavaraa
- vittuuntunutasiakas2017
Mitään eivät lähetä, kunhan kusettavat. En tiedä mikä virma se tommone on olevinaan, mutta elkää perkele menkö tilaamaan yhtään mitään.
- eräkalaliike
Uusia kokemuksia??? Onko hommat alkanut luistaan eräkala liikkeellä???.
- 888888888
Ei kannata palauttaa rahoja. Kannattavampaa pitää ittellään .
- moooooooiiiuii
Moooooooooooooooi
- vaimitä54321
Ihmisiä me kaikki vaan olemme!
- Anonyymi
Asiakaspalvelu alan valinta silloin mennyt vihkoon jos on ihminen,joka ei osaa hoitaa asiakkaita
- kakkalaattanen
Kaikki on kunnossa pitää mennä.. mooooi
- erittäinhyväpalvelu
Propsit asialliselle myyjälle. Kyllä kaveri tiesi mistä puhuu.
- Hermokiree
Eipä nuo tunnu saavan lähetettyä edes ilmakiväärin panoksia.. ei vastaa myöskään puhelimeen eikä spostiin.
Kiva kauppa siis kaikinpuolin, noot.....!- Eihyvinmeee
Ei ole minunkaan tilaamia ilmakiväärin panoksia näkynyt!!! Mitä wiiiittua.
- panoksethukassa
Voi pojat ette ole ainoita!
- errrrräkala
Menis konkkaan koko paska
- Pooooontikkapena
Eräjormakala liike
- Robinhood-HOOD
Aivan uskomatonta toimintaa Eräkala yritykseltä. En voi ymmärtää kuka tälläistä liiketoimintaa pyörittää. Laitan tarkemman kertomuksen tänne pian kun asia selviää vähän enemmän vielä.
- eräkalaaeräjormaa
https://www.erakala.fi
Asiakaspalvelu
Puhelin: 0600 418 738 (0,99eur/min pvm)
(ark 09 - 17 & la 09 - 14)
Sähköposti: asiakaspalvelu[at]erakala.fi tai info[at]erakala.fi
Vastaamme sähköpostitiedusteluihin myös iltaisin ja viikonloppuisin.- Anonyymi
Eipä oo vastausta kuulunut, vaikka monta yhteydenottoa olen tehnyt
- Anonyymi
Törkeää palvelua. Eivät vastaa puhelimeen eikä sähköposti. Valehtelee päin naamaa
- vituksmenossa
Nettikaupat ovat nyt todella vaarallisia. Alussa toimivat, mutta kun ala kasvanut ja nyt melkein kaikki tekevät nettiostoksia, niin ala on muuttunut parissa vuodessa todella vaaralliseksi. Nyt ala on rikollisten huijareiden valtaama. Siinä maailmassa pelaavat nyt klarnat ym.täysin epäluotettavat firmat. Nettifirmohin ei voi enää luottaa. Esim. Zalandonkin touhu on nykyisin aivan käsittämätöntä. Kengät lentelevät ihan mihin sattuu ja tilausajat pettävät jatkuvasti ... ja palvelu rahansa menettänyttä on asiakasta syyttävää. Se on muuten perseestä!
- tervemoroterve
Tämäkö on omistajan puolustuspuhe?
- ToPpegreeni
Onpas aikamoinen kitinäketju. Yrittäjä olen minäkin, ja verkkokauppakin on. Minä en jaksa uskoa että kukaan tosissaan yrittävä yrittää suomessa huijata suomalaista tilaajaa, ei minulla ainakaan ole varaa enkä ole nähnyt mitä siinä voittaisin. Olisi tosin mukava lukea täältäkin, että minun kaupasta sai palautuksesta rahat viikossa, mutta eihän hyvistä asioista kirjoiteta, kitinät kyllä huudetaan heti.
Minä olen kahdesti jättänyt rahat palauttamatta. Toisella kerralla kyse oli kumisaappaista. Niissä oli sisällä paskaa, siis sitä itseään. Katsoin että asiakas on pilannut tuotteen. En palauttanut rahoja. Kun soitti ja kitisi, kysyin nimen ja osoitteen ja ilmoitin että paskaisista kumppareista ja siitä rahan vaatimisesta teen rikosilmoituksen, petostahan asiakas tuossa yrittää. Ei vaatinut enää rahojaan, lähetin sille ne paskaiset kumpparit takaisin ja 10 e postikululaskun. Ei ole vielä maksanut, kuukausi on lähetyksestä mennyt. Soittelenpa sille tällä viikolla...
Keskimäärin ulkoilukamppeista tulee asiakaspalautuksia n 10%, vaatteista n 20%. Palauttelen päivittäin rahoja asiakkaille. Ei siinä mitään, jos asiakas on rehellinen, kyllä hän rahansa saa. Niin se toinen tapaus, asiakas oli tilannut minulta 150€ kahluuhousut. Palautti minulle kuten oli sähköpostilla ilmoittanut. Ei siinä mitään, mutta laatikosta löytyi aivan toisen merkkiset housut, numeroa pienemmät ja merkkiä X, jota emme edes myy. Dokumentoitiin todistajien kera tuo palautus ja ilmoitin asiakkaalle, että rahoja ei tule kun ei ole ostamaansa tuotettakaan palauttanut. Yritti inttää että on palauttanut tuotteen. Kyllä palautti, mutta ei meiltä ostettua tuotetta. Ei halunnut takaisin palauttamiaan kahluuhousuja, kiroilujen kera lopetti puhelun.
Eli joillekin kansalaisille on hupia kiusata verkkokauppiaita. Nimenomaan pienet yritykset ovat näiden huijareiden riistaa, heti haukutaan ja itketään sopivan tarinan kera että vei rahat eikä tuotetta tullut tai ei hyvitä palautuksesta. Huonon maineen pelossa moni antaa tuotteesta rahat takaisin tai pahimmassa tapauksessa lähettää kahdet tuotteet tilaajalle. Älkää yrittäjät antako huijareiden kusettaa teitä, kun dokumentoitte lähetykset ja palautuksien vastaanoton, ei kuluttaja-asiamieskään viitsi vaivautua. Tämän palstan kaltaisilla jutuilla yrittävät mollata verkkokauppaanne, mutta kovettakaa nahkanne jos asiakas huijaa. Tietty asiakasryhmä ehkä ei enää tilaa, mutta osoittakaa oikeille asiakkaille että sinulta kannattaa ostaa. Homma toimii ja jos palautus on asiallinen, asiakas saa rahansa viikossa. Minulla ainakin homma pelaa.- BlowIkaalinenErä
Olet varmaan törmännyt samaan kuten minäkin. Aivan luokatonta asiakaspalvelua. Tilasin heidän kautta varaosan joka piti tulla 4 viikossa. Kului 3 kuukautta kun sain yhteyden toimitusjohtajaan jota voi kutsua huuhaa pelleksi. Hän oli odotattunut minun tilausta nuo 3 kuukautta jotta saa samoilla lähetyskuluilla muita tarvikkeita.
Kyseinen yritys on Tampereella jo tunnettu kelvottomasta palvelusta ja aion edistää heidän negatiivista mainetta kaikella mahdollisella tavalla.
Vien kukkia ovelle jos tuo yritys menisi konkkaan. - Anonyymi
Älä viitsi….jos et saa tavaraa mitä tilaat ja kyselyihin ei vastata niin pönkkä ovelle on oikea ratkaisu
- Huijjarijari
Joo mutta kun kun tässä tapauksessa ei ole asiakas joka huijaa :)))))))
- älkäähöpöttäköpaskaa
Hyvä liike on ja varmasti palauttaa rahan.
- Anonyymi
Eipä oo minkäänlaista luotto-osaketta koko puljuun
- Kankkulankaivooo
Ei mitenkään.
- Anonyymi
Se on kyllä sellainen firma että verkkokaupasta joko saa tai sitten ei saa mitään ja tilaus jää roikkumaan.Soitin heidän numeroon niin joku nuhaisen teinin oloinen äijä vastasi, eikä tilauksen toimitusaika selvinnyt mitenkään.Päin vastoin alkoi syyttely että en ole katsonut toimitusaikaa tilatessa (7-60 vrk)….ei kuulunut 60vrk päästä mitään.Laitoin nettisivuilta kyselyn tilauksesta….milloinkaan ei vastattu.Päätin että tilaan tarvitsemani muualta, enkä enää koskaan asioi tuon firman kanssa.
- Anonyymi
Onkohan firma konkurssissa? Nettisivut alhaalla. Tilaamaani riistaka.eraa ja virtalähdettä ei taida siis koskaan saapua. Pitää ottaa yhteys luottokorttifirmaan.
- Anonyymi
Tilasin kans pari supparia haulikkoon, rahat meni mutta mitään ei kuulu. Sähköpostiin ei vastata. En todellakaan suosittele!
- Anonyymi
Vaikuttas eräkala olevan toiminnassa.Tilasin 2kpl Genzo vhf puhelimia.Miulle ainakin laitteet tuli 3 päivässä.Ei mitään huonoo sanottavaa.Toki näistä pienistä perhe firmoista tiedä millon ovat nutullaan.Mut sitä varten mie käytän klarnan maksu palvelua,joskus käyny niin ettei tilattua tavaraa tullut soitin klarnaan vetivät laskun takasin.
- Anonyymi
Älkää hyvät ihmiset tilatko täältä mitään! Menee vaan rahat kankkulan kaivoon. Joskus poikkesin oikein paikan päälläkin etelässä käydessä, aikamoinen sekamelska liikkeessä ja mikä tuppisuu myyjä! Eipä tarvi toista kertaa poiketa!
- Anonyymi
Samaa mieltä!
- Anonyymi
Ei kannata ostaa mitään kyseisestä verkkokauppasta. Eivät ole minulekkaan rahoja palauttaneet. Ovat lahjakkaita valehteli joita.
- Anonyymi
Eikös se ole opittu, että verkkokaupasta ei pidä ostaa mitään niin, että maksaa ostokset heti ostoksen yhteydessä! Kauan aikaa sitten ostin ekan kerran musiikkia isosta verkkokaupasta. Silloin maksettiin ostokset pankkimaksulla ostoksen yhteydessä, mutta aika pian käyttämäni vekkokauppa otti kaäyttöön maksunvälityspalvelun. Kun tekee ostoksen, niin välityspalvelu lähettää heti sähköpostiin ohjeen maksusta ja maksu lähtee vasta sitten kun tuote on lähtenyt. Laskun saa vasta kun se tuote on asiakkaalla. Maksuaikaa on pari viikkoa.
- Anonyymi
Huonoa palvelua eivät palauta rahoja takaisin. Miten ilkeävöt viedä sairaan eläkeläisen rahat. Minkälaisia ihmisiä he ovat eivät osaa edes hävetä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1213070Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen342453Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302425Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631102094- 1141680
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711388Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891222Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2681165Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .211070- 621067