Miten rahat takaisin Eräkala -verkkokaupasta?

Haalariton

Ostin Eräkalasta haalarin, joka oli aivan liian pitkä minulle. Otin sinne yhteyttä ja alkoivat kysellä, mikä tuotteessa on "vikana". Vastasin, ettei ole mitään vikaa vaan haluan palauttaa sen. Sitten antoivat palautuslomakkeen osoitteen ja printtasin lomakkeen, täytin ja laitoin Postiin. Nyt ilmoituksestani on kulunut kohta 3 viikkoa, eikä rahaa ole kuulunut takaisin. Paketti on kuitattu vastaanotetuksi yli kaksi viikkoa sitten. Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjauksen mukaan rahat pitää palauttaa viipymättä tai viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen saapumisesta. Siis siitä. kun asiakas on ilmoittanut palauttavansa tuotteen.

Laitoin sähköpostia Eräkalaan ja pyysin suorittamaan rahat takaisin mutta mitään vastausta ei ole tullut, vaikka aiemmin sähköpostiin on vastattu nopeasti ja jopa myöhään illalla, kun on ollut kyse ostamisesta.

Olen maksanut rahat Paytrailin kautta, joten miten alan vaatia rahoja takaisin? Olen maksanut luottokortilla, joten otanko yhteyttä luottokorttifirmaan? Ja miten sen teen? Koskaan aiemmin en ole joutunut peräämään rahoja verkkopaupasta takaisin vaikka olen hyvin paljon niistä ostanut. Aika vähän olen kyllä palauttanut, mutta koskaan ei ole ollut ongelmia.

68

6766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haalariton

      Tein luottokorttiyhtiölle reklamaation, joten rahat tulevat sitä kautta. Kertoivat, että käsittelyaika on viisi päivää. Oheistin kuvaruutukaappaukset sähköposteista ja Postin seurannasta.

      • Haalariton

        Pankki kertookin nyt uutta tietoa. Asia menee kansainväliseen luottokorttiyhtiöön käsiteltäväksi ja käsittelyaika on kuukauden päivät! Pankki ei suositellut reklamaation poisvetämistä, joten onkohan sillä jotain tietoa Eräkalan tilanteesta?

        Kertoivat, että voin myös olla yhteydessä Kuluttajavirastoon ja niinpä tein sinne ilmoituksen. Soittivat ja kertoivat ottavansa yhteyttä Eräkalaan. Nyt on viikko kulunut, eikä rahoja vieläkään ole kuulunut takaksin. Onkohan Eräkala mennyt konkurssiin, vai mistä lie kyse?


    • Haalariton

      Rahat tulivat viimein takaisin, vaikkasin kuukauden myöhässä.

    • Eräkala_Verkkokauppa

      Ylläpidolle ilmoitettu asiattomasta viestiketjusta, ja pyydämme poistamaan sen.

      • Ihmettelen1

        Ihan vain sivullisen mielenkiinnosta: millä lailla viestiketju mielestänne on asiaton? Sananvapauteen kuuluu oikeus antaa palautetta yrityksista, myös negatiivista sellaista. Mielestäni asiakas on tässä ketjussa hyvinkin asiallisesti tiedottanut asioiden kulusta, ja jopa ilmoittanut rahojenkin saapuneen.


      • Hyvä_tietää

        "Mielestäni asiakas on tässä ketjussa hyvinkin asiallisesti tiedottanut asioiden kulusta, ja jopa ilmoittanut rahojenkin saapuneen."

        Olen täsmälleen samaa mieltä!


      • Jaajo56

        Olisi kiva kuulla Eräkalalta perustelu?


      • MenetettyAsiakas

        Tuskinpa Eräkalalla mitään perusteluita on, eivätpähän halua negatiivista mainosta firmastaan. Itsepähän ovat sössineet kun eivät yhteydenottoihin reagoi. Jonkin verran itsekin Eräkalasta tavaraa ostanut, onneksi ei ole tarvinut alkaa vaihtamaan/perimään rahojaan takaisin.


      • Eipoistaei

        Tuskimpa poistavat. Suomi24 ei vastaa edes viesteihin.


    • ostajaminä

      kun tilaa jotakin jäkimaksulla niin kysyvät vielä
      varmistaaksesi sähköpostilla että olenko tehnyt kyseisen tillauksen. itse.

      ihmeellistä toimitaa tällä kaupalla.
      en kyllä taida tilata mitään täällätä enää.

    • Fffffdd

      Paska firma

    • Laphinpoeka

      Ihmetyttää tuollainen yritysten julkinen mustamaalaaminen, ja lapsellinen käyttäytyminen puolin ja toisin. Myös yritykset kuten yksityiset ovat ihmisiä, ja henkilökohtaisiin ominaisuuksiin sidottuja, valitettavasti. Kuitenkin julkisesti saa ilmeisesti huudella mitä tahansa yrityksestä, mutta auta armias jos yritys paljastaa asiakkaan nimen tai yksityiskohdat niin välittömästi alkaa joku läski vinkumaan. Itse olen aina saanut eräkalassa erittäin asiallista palvelua, mutta sielläkin on kuulemma hiukan asiakaspalvelijasta kiinni että minkälaisen vastaanoton saa.

      • Haalariton

        Laphinpoeka taitaa olla Eräkalassa hommissa koska näyttää tietävän asiassa sellaisia yksityiskohtia, joita eivät tiedä muut kuin minä ja Eräkala.


      • Anonyymi

        Se on vaan niin että jos asiakaspalvelu yrityksen perustaa niin silloin oletuksena on että saa palvelua.


    • haalarillinen

      tää on kyl naurettavaa kuinka jotkut ei opi nelivuotiaana käsittelemään pettymyksiään. alkuperänen teksti olis asiallista, jollei sen tarkotus olisi selkeesti vahingoittaa yrityksen liiketoimintaa kostamismielessä. Palautetta saa, ja pitääkin antaa, mutta onko suomi24 palsta koskaan ollu oikee kanava yhtään millekkään? Kasvakaa aikuiseks, säälittävät ammattivalittajat.

      • Haalariton

        Arvoisa Haalarillinen. Kysessä ei suinkaan ole kosto vaan rehellinen avunpyyntö koska pankki ei osaa neuvoa. Jos haluaisin vahingoittaa firmaa, julkaisisin koko heidän sähköpostikeskustelunsa ja chattinsa myöhemmältä ajalta ja sen lisäksi Kuluttajaviraston sähköpostit. En edes tehnyt rikosilmoitusta vaikka sekä pankki että Kuluttajavirasto siitä puhuivat. Jos haluaisin vahingoittaa firmaa, olisin kai tehnyt rikosilmoituksen. Enkä minä ole täällä koskaan aiemmin mistään valittanut. Tämä oli ihan ensimmäinen kerta. Miksi siis "ammattivalittaja"?

        Kyllä se vaan hankalaa on kun pienituloinen eläkeläinen ei saa rahoja takaisin eikä firmasta kuulu yhtään mitään. Kyse ei ole pettymyksestä vaan siitä, että toista sataa euroa juuri ennen joulua on eläkeläiselle niin iso raha, ettei se naurata. Ei ollut edes rahaa ostaa toista haalaria tilalle ja vanha haalari on rikki.


    • Haalariton

      ÄLKÄÄ MAKSAKO PAYTRAILIN KAUTTA maksujanne. Paytrail auta rahojen takaisinsaamisessa, vaan pesee kätensä ja antavat kuluttajan hoitaa asian Kuluttajaviraston ja luottokorttiyhtiön kautta.

      Paytrail ei palauta rahoja vaan ne pitää pyytää pankilta, jolloin luottokorttiyhtiön kautta rahojen saaminen voi kestää yli KUUKAUDEN. Luulisi, että Paytrail pidättäisi rahat itsellään kunnes kuluttajasuojan 14 vuorokauden aika on kulunut umpeen. Jos verkkokaupalla ei ole rahaa maksaa takaisin, kuluttaja on vaikeuksissa.

      Maksakaa esim. PayPalin kautta, joka maksaa rahat takaisin nopeasti, jos tulee ongelmia. Myöskään AliExpressin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, vaan AliPay maksaa niinikään nopeasti rahat takaisin jos tuote ei esim. saavu perille tai on puutteellinen.

    • Semmostapalvelua

      En suosittele tältä istumalta. Olin kiinnostunut yhdestä heillä myynnissä olevasta tuotteesta mutta eivät raaskineet edes vastata maksavalle asiakkaalle.

      • Pätkä_itsekkin

        Moni tällainen pikufirma on mennyt konkursiin Kärkkäisen syleilyssä. Kuolonkorahdukset usein näkyvät hoitamattomana asioina kun johtoporras juo kossus murheisiin.

        Ainoaksi vaihtoehdoksi on monessa tapauksessa on jäänyt olla paikalla konkurssin pesänselvityksessä, olla äänekkään viittaamassa voudille, että puntit olivat liian pitkät.


    • upp

      Up, onk väki vielä tilannut eräkalasta?

      • Seppometsola

        Tilasin pari haukivapaa juuri ja muutamat jerkit.


    • Inthernetti

      Kivijalan osoite: Soutajantie 12, 39500 Ikaalinen. Sieltä kannattaa mennä shoppaileen mikäli tuntuu pahalta internetin kautta ostaa. www.erakala.fi

      • Eräkala2017

        Älä tilaa puljusta mitään. Saman suuntaisia kokemuksia kuin aloittajalla.


      • Sinnemeni180euroa

        Ihan surkeaa toimintaa eräkala puljulta eivätkä vastaa edes luuriin. Varmaan tallentanut numeroni älä vastaa osioon.


      • Nytkestää

        Samoja probleemia...!!!!... Ekalla tilauskerralla tuli 3 päivässä.


      • Lopunalkua

        Kun tulee ongelmia eivät vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin.


      • eikoskaanenään

        Näköjätä muilla samoja ongelmia ollut, vika tilaus tähän puulaakiin !!


      • Eräkalaa

        Eräkalasta ei kannata ostaa yhtään mitään. En edes kusis sinnepäin.


      • Anonyymi

        En kyllä mene.Saan tarvitsemani muualta ilman tylyä asiakaspalvelua


    • muistutuksena2017

      Kannattaa muistaa että olette täydessä vastuussa kirjoituksistanne. Kannattaa siis miettiä mitä kirjoittaa ja minne.

    • eräjormamaalta

      Ostin aseeseen panoksia. Tulivat 4 päivässä. Tyytyväinen olen ja olivat halvempia kun muualla

      • taidatolla

        Omistaja?


    • Fyrkattakasheti

      Eivät palauta rahoja

    • Kovahöpöttämäään

      Eräkala on paras kalastuskauppa, ylivoimaisesti. Mukava jutella myyjän kanssa.

      • Anonyymi

        Et sitten kyllä hyvästä tiedä mitään


    • Lähettäkäätuotteeni

      Ei toimita tilattuja tuotteita.

      • Anonyymi

        Juuri näin.! Taitaa olla konkka lähellä ja kukaan ei toimita heille tavaraa


    • vittuuntunutasiakas2017

      Mitään eivät lähetä, kunhan kusettavat. En tiedä mikä virma se tommone on olevinaan, mutta elkää perkele menkö tilaamaan yhtään mitään.

    • eräkalaliike

      Uusia kokemuksia??? Onko hommat alkanut luistaan eräkala liikkeellä???.

    • 888888888

      Ei kannata palauttaa rahoja. Kannattavampaa pitää ittellään .

    • moooooooiiiuii

      Moooooooooooooooi

    • vaimitä54321

      Ihmisiä me kaikki vaan olemme!

      • Anonyymi

        Asiakaspalvelu alan valinta silloin mennyt vihkoon jos on ihminen,joka ei osaa hoitaa asiakkaita


    • kakkalaattanen

      Kaikki on kunnossa pitää mennä.. mooooi

    • erittäinhyväpalvelu

      Propsit asialliselle myyjälle. Kyllä kaveri tiesi mistä puhuu.

    • Hermokiree

      Eipä nuo tunnu saavan lähetettyä edes ilmakiväärin panoksia.. ei vastaa myöskään puhelimeen eikä spostiin.
      Kiva kauppa siis kaikinpuolin, noot.....!

      • Eihyvinmeee

        Ei ole minunkaan tilaamia ilmakiväärin panoksia näkynyt!!! Mitä wiiiittua.


    • panoksethukassa

      Voi pojat ette ole ainoita!

    • errrrräkala

      Menis konkkaan koko paska

    • Pooooontikkapena

      Eräjormakala liike

    • Robinhood-HOOD

      Aivan uskomatonta toimintaa Eräkala yritykseltä. En voi ymmärtää kuka tälläistä liiketoimintaa pyörittää. Laitan tarkemman kertomuksen tänne pian kun asia selviää vähän enemmän vielä.

    • eräkalaaeräjormaa

      https://www.erakala.fi

      Asiakaspalvelu
      Puhelin: 0600 418 738 (0,99eur/min pvm)
      (ark 09 - 17 & la 09 - 14)
      Sähköposti: asiakaspalvelu[at]erakala.fi tai info[at]erakala.fi

      Vastaamme sähköpostitiedusteluihin myös iltaisin ja viikonloppuisin.

      • Anonyymi

        Eipä oo vastausta kuulunut, vaikka monta yhteydenottoa olen tehnyt


    • vituksmenossa

      Nettikaupat ovat nyt todella vaarallisia. Alussa toimivat, mutta kun ala kasvanut ja nyt melkein kaikki tekevät nettiostoksia, niin ala on muuttunut parissa vuodessa todella vaaralliseksi. Nyt ala on rikollisten huijareiden valtaama. Siinä maailmassa pelaavat nyt klarnat ym.täysin epäluotettavat firmat. Nettifirmohin ei voi enää luottaa. Esim. Zalandonkin touhu on nykyisin aivan käsittämätöntä. Kengät lentelevät ihan mihin sattuu ja tilausajat pettävät jatkuvasti ... ja palvelu rahansa menettänyttä on asiakasta syyttävää. Se on muuten perseestä!

      • tervemoroterve

        Tämäkö on omistajan puolustuspuhe?


    • ToPpegreeni

      Onpas aikamoinen kitinäketju. Yrittäjä olen minäkin, ja verkkokauppakin on. Minä en jaksa uskoa että kukaan tosissaan yrittävä yrittää suomessa huijata suomalaista tilaajaa, ei minulla ainakaan ole varaa enkä ole nähnyt mitä siinä voittaisin. Olisi tosin mukava lukea täältäkin, että minun kaupasta sai palautuksesta rahat viikossa, mutta eihän hyvistä asioista kirjoiteta, kitinät kyllä huudetaan heti.

      Minä olen kahdesti jättänyt rahat palauttamatta. Toisella kerralla kyse oli kumisaappaista. Niissä oli sisällä paskaa, siis sitä itseään. Katsoin että asiakas on pilannut tuotteen. En palauttanut rahoja. Kun soitti ja kitisi, kysyin nimen ja osoitteen ja ilmoitin että paskaisista kumppareista ja siitä rahan vaatimisesta teen rikosilmoituksen, petostahan asiakas tuossa yrittää. Ei vaatinut enää rahojaan, lähetin sille ne paskaiset kumpparit takaisin ja 10 e postikululaskun. Ei ole vielä maksanut, kuukausi on lähetyksestä mennyt. Soittelenpa sille tällä viikolla...

      Keskimäärin ulkoilukamppeista tulee asiakaspalautuksia n 10%, vaatteista n 20%. Palauttelen päivittäin rahoja asiakkaille. Ei siinä mitään, jos asiakas on rehellinen, kyllä hän rahansa saa. Niin se toinen tapaus, asiakas oli tilannut minulta 150€ kahluuhousut. Palautti minulle kuten oli sähköpostilla ilmoittanut. Ei siinä mitään, mutta laatikosta löytyi aivan toisen merkkiset housut, numeroa pienemmät ja merkkiä X, jota emme edes myy. Dokumentoitiin todistajien kera tuo palautus ja ilmoitin asiakkaalle, että rahoja ei tule kun ei ole ostamaansa tuotettakaan palauttanut. Yritti inttää että on palauttanut tuotteen. Kyllä palautti, mutta ei meiltä ostettua tuotetta. Ei halunnut takaisin palauttamiaan kahluuhousuja, kiroilujen kera lopetti puhelun.

      Eli joillekin kansalaisille on hupia kiusata verkkokauppiaita. Nimenomaan pienet yritykset ovat näiden huijareiden riistaa, heti haukutaan ja itketään sopivan tarinan kera että vei rahat eikä tuotetta tullut tai ei hyvitä palautuksesta. Huonon maineen pelossa moni antaa tuotteesta rahat takaisin tai pahimmassa tapauksessa lähettää kahdet tuotteet tilaajalle. Älkää yrittäjät antako huijareiden kusettaa teitä, kun dokumentoitte lähetykset ja palautuksien vastaanoton, ei kuluttaja-asiamieskään viitsi vaivautua. Tämän palstan kaltaisilla jutuilla yrittävät mollata verkkokauppaanne, mutta kovettakaa nahkanne jos asiakas huijaa. Tietty asiakasryhmä ehkä ei enää tilaa, mutta osoittakaa oikeille asiakkaille että sinulta kannattaa ostaa. Homma toimii ja jos palautus on asiallinen, asiakas saa rahansa viikossa. Minulla ainakin homma pelaa.

      • BlowIkaalinenErä

        Olet varmaan törmännyt samaan kuten minäkin. Aivan luokatonta asiakaspalvelua. Tilasin heidän kautta varaosan joka piti tulla 4 viikossa. Kului 3 kuukautta kun sain yhteyden toimitusjohtajaan jota voi kutsua huuhaa pelleksi. Hän oli odotattunut minun tilausta nuo 3 kuukautta jotta saa samoilla lähetyskuluilla muita tarvikkeita.
        Kyseinen yritys on Tampereella jo tunnettu kelvottomasta palvelusta ja aion edistää heidän negatiivista mainetta kaikella mahdollisella tavalla.
        Vien kukkia ovelle jos tuo yritys menisi konkkaan.


      • Anonyymi

        Älä viitsi….jos et saa tavaraa mitä tilaat ja kyselyihin ei vastata niin pönkkä ovelle on oikea ratkaisu


    • Huijjarijari

      Joo mutta kun kun tässä tapauksessa ei ole asiakas joka huijaa :)))))))

    • älkäähöpöttäköpaskaa

      Hyvä liike on ja varmasti palauttaa rahan.

      • Anonyymi

        Eipä oo minkäänlaista luotto-osaketta koko puljuun


    • Kankkulankaivooo

      Ei mitenkään.

    • Anonyymi

      Se on kyllä sellainen firma että verkkokaupasta joko saa tai sitten ei saa mitään ja tilaus jää roikkumaan.Soitin heidän numeroon niin joku nuhaisen teinin oloinen äijä vastasi, eikä tilauksen toimitusaika selvinnyt mitenkään.Päin vastoin alkoi syyttely että en ole katsonut toimitusaikaa tilatessa (7-60 vrk)….ei kuulunut 60vrk päästä mitään.Laitoin nettisivuilta kyselyn tilauksesta….milloinkaan ei vastattu.Päätin että tilaan tarvitsemani muualta, enkä enää koskaan asioi tuon firman kanssa.

    • Anonyymi

      Onkohan firma konkurssissa? Nettisivut alhaalla. Tilaamaani riistaka.eraa ja virtalähdettä ei taida siis koskaan saapua. Pitää ottaa yhteys luottokorttifirmaan.

      • Anonyymi

        Tilasin kans pari supparia haulikkoon, rahat meni mutta mitään ei kuulu. Sähköpostiin ei vastata. En todellakaan suosittele!


    • Anonyymi

      Vaikuttas eräkala olevan toiminnassa.Tilasin 2kpl Genzo vhf puhelimia.Miulle ainakin laitteet tuli 3 päivässä.Ei mitään huonoo sanottavaa.Toki näistä pienistä perhe firmoista tiedä millon ovat nutullaan.Mut sitä varten mie käytän klarnan maksu palvelua,joskus käyny niin ettei tilattua tavaraa tullut soitin klarnaan vetivät laskun takasin.

    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset tilatko täältä mitään! Menee vaan rahat kankkulan kaivoon. Joskus poikkesin oikein paikan päälläkin etelässä käydessä, aikamoinen sekamelska liikkeessä ja mikä tuppisuu myyjä! Eipä tarvi toista kertaa poiketa!

      • Anonyymi

        Samaa mieltä!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe