Mistä saa parhaiten dementiaa. Oisko TV? Erityisesti MTV3 siellä alkaa taas Bumtsibum. YLEn uutiset on tietysti toinen varma tapa.
Dementiaa, mistä?
18
105
Vastaukset
- kjalbert
Dementia on kukka joten niitä saa kukkakaupasta. Minun piti ostaa vaimolle punaisia dementioita syntymäpäiväksi mutta unohdin koko jutun. Taitaa joku ruusu vaivata...
- Paskareissu
Dementia on vaikea sairaus naurettavaksi. Mutta minua naurattaa väkisin joittenkin dementoituneitten viimeiset temput joita ne vapaalla ollessaan tekee.
Tässä samassa talossa asui mielestään yks hieno rouva, joka alko dementoitua. Viimeinen naula sen tementoituneeseen päähän oli seuraava: Hän peruutti aton autotallistaan ensin melko pitkälle meidän talon parkkiin ja palasi sitten sulkemaan autotallin oven: "Herran Jumala mun auto on varastettu"!! Hän rääkäisi ja äkkiä hän soitti kännykällään poliisin paikalle, noo poliisit tuli ja vähän aikaa siinä rouvan kanssa keskusteltuaan huomasivat tilanteen ja rouvan auto ajettiin jo valmiiksi avoimesta autotallin ovesta talliin. Siitä lähti sitten niin poliisit kuin rouvakin tahoilleen niiltä tanhuviltaan. Joku hälyytti rouvan sukulaiset paikalle. Tämä on ihan tositapaus. Olin itse paikalla seuraamassa tilannetta!!
Seuraavaa kai jo voi pitää dementian huippuna: Tänään oli yksi nainen soittanu kännykällä mun veljelle ja valittanu, että hän on hukannu kännykkänsä. Noo velj mies oli sanonu, että" eikös sulla nyt ainakin yks kännykkä ole korvallasi kun sinä siihen kerran kaiken aikaa puhut" Naisen puhelimessa oli tullu hiljaisuus ja puhelu katkes siihen. Tämäkin tapaus on tosi ja pidän sitä jo dementian huippuna!
Itse olen dementoitumassa hyvää vauhtia. Etsin esm kuulolaiteta vaikka laite on korvassani Silmä laseja ja kännykkää etsisin jatkuvasti jos ne ei riippuis narulla kaulastani. Mulla on muutakin vaivaa pää kopassani siellä oli huono veren kierto ja sain siihen kalliin lääkityksen, mutta ilman sitä en enää yksin pärjäis. Avaimet pitää olla housun kauluksessa kiinni muuten unohtaisin ne minne sattuu enkä pääsis sitten kotiin. Vaikeast dementoitunut ei pärjää yksin kotona eikä yleensä elämässä. Kun minulta meni muisti eka kerran niin olin vieny kaikki lääkkeeni R kioskille. Kuin ihmeen kaupalla selvisin sairaalaan, puhe kykyni menettäneenä. Ihmiset on ihmeteltävän armottomia tälläisen muisti sairaan kohdatessaan. kun hädissäni menin yhteen ravintolaan ja yritin selittää portsarille että tarvitsen apua, niin portsari huus kuin henkensä hädässä: Ulos ulos ulos!!. Viimein kohtasin jonkin nuoren tytön joka hälyytti minulle kyydin sairaalaan omalla puhelimellaan, kun minun puhelimesta oli virta loppunu. Älä siis odota, että sinua välttämättä kukaan auttais jos saat tälläisen sairas kohtauksen. Se oli painajainen jonka ikäni muistan. Pakkasta oli tuolloin vielä yli 20 astetta Sairaalassa minut piikitettiin ja annettiin hyvä lääkitys diaknoosi lievä aivoveri tulppa. "Paska reissu vaan tulipahan tehtyä"!!
- Pumpsista-vaan
Marco Beessä ilmeisesti katsottiin olevan dementiapitoisuuksia sen verran, että häntä ei edes haastateltu juontajapestin tiimoilta, ja siitäkös Marco otti surun kaappiinsa josta oli tullut ulos.
Nyt enää jännitämme, kuka viitsii jännittää, kenen harteille laskeutuu Marco Been saappaat ja kimaltelevat homo-asut? - mimmimum-..mi
Alkoi huvittaa ...kun näin niin pitkän ja mielenkiintoisen unen viime yönä....siinä unessa muistutin itseäni monta kertaa...että muista googlata tuo asia...tai sana ....nyt ei hajuakaan ...mitä se oli...onko tämä dementiaa....
Pitää kyllä nousta seuraavan kerran ylös sängystä googlettamaan....- ent.siivoojaparka
Luultavasti, jos olisit kirjoittanut sen sanan tai asian heti unipäissäsi paperille muistiin, niin et aamulla olisi ymmärtänyt siitä mitään, etkä olisi millään googlaamisella löytänyt sellaista sanaa mistään.
- en-tiennytkään
Tarttuuko sekin?
Kävin tänään labrassa. Viereen tunki istumaan vanhanpuoleinen nainen. Jestas kun se ryki ja yski. Yäk! Käänsin pääni pois mutta en ilennyt vaihtaa paikkaa. Toivottavasti en saanut tartuntaa.
Sille naiselle olisi ollut odotussali puolillaan muita paikkoja. Yäk-yäk! Ihan paras konsti on kun vanhenee ja tekee senkin vauhdilla.
Dementia kun ei ole sairaus vaan oireyhtymä, ruppee oikein muistamattomaksi, elä kerta kaikkiaaan muista mittään. Lisäksi vähintään yhdellätiedonkäsittely alueella pitää olla häikkää, niin rupee ärtyneeksi ja kiukkuiseksi, kuljeskele ja karkaile omia aikojas omituisiin paikkoihin ja pukeudu omituisesti, mee vaikka uimahousuissa kauppaan ja ajantaju voi kanssa mennä, elä huomenna jo jouluaattoa ja laula joulupuu on rakennettu.
Kyllä sulla o hyvät mahikset, 65 noin 5-9 prosenttia onnistuu yrityksissään hankkia dementia mutta 85 jo joka neljäs elää siinä kuviossa.- ö-Öö
Naminami
Hupaisa provo. Just joku pumtsipum antaa joillekin mielenvirjeyttä ja hyvää mieltä. Samaten uusisseuranta pitää mielen ja ajatustoiminnan virkeänä.
Tollaset asiat siis ohjelmat, ehkäisee, ainakin hoitaa dementiaa, ei suinkaan luo sitä. Noin vastakkaina ohjelmina, jotka edeautta dementiaa ehkä voi pitää joitain ostostelkkariohjelmia, tahi ennustusohjelmia. Toistoa, toistoa, toistoa, toistoa, toistoa, sisältö ihan tuubaa. Ihmeen suosittuja kai ovat, koska niitä tuntuu piisaavan.
Se ihmii, ton pumtsipumin tapuksessa, marko byyströn narisi, että hänelle ei tultu puhumaan asiasta lihavan rahatukon kanssa. Ei siinä mitään ihmeellistä, se ois karkottanut katsojia. Tarvitaan vetovoimainen juontaja juontajavetoiseen ohjelmaan. Siis stara, tyyppi on eilinen stara. Formaatti ei prustunut tyyppiin, tyyppi rakentui formaatin muotin mukaan. Liian kalliskin. Jos Leppilammella aikaa, se ois myyvä, tahi joku muu, vähän nuorempi. Pitää saada uusia katsojia, aikanaan ollut suosio ei enää riitä kilpailemaan muitten, nykyisten kanssa.
En nyt tiedä, tuleeko nytkään oikein sitä ohjelmaa hirveästi katsottua, riippuu sisällöstä ja just juontajasta. Mutta ihan hyvä ohjelma se oli. Eikä aiheuttanut dementiaa, ainakin aktioituu käyttämään kaukosäätimen kanavapainiketta, jos sisältö tympi :D
=DW=- Tökeröaloituson
"Hupaisa" ? Aloittaja vinoilee varsin vakavalla aiheella. Häntä ei naurattaisi yhtän yhtää jos hän tietäisi jonkun ajan päästä potevansa dementiaa aiheuttavaa sairautta. Aiheen kustannuksella vitsailevat ja rääpivät vain sellaiset ihmiset joilla ei ole mitään tietoa, käsitystä eikä kokemusta ko. asiasta.
Eikä kukaan muuten sitten dementoidu minkään ohjelman, vaikka miten tylsän, katselusta ja seuraamisesta. Joillakin ihmisillä on geeni, joka altistaa dementoivalle sairaudelle, esim. Alzheimer, ja kun se 'poksahtaa päälle' niin muistisairaus alkaa. - ö-Öö
Tökeröaloituson kirjoitti:
"Hupaisa" ? Aloittaja vinoilee varsin vakavalla aiheella. Häntä ei naurattaisi yhtän yhtää jos hän tietäisi jonkun ajan päästä potevansa dementiaa aiheuttavaa sairautta. Aiheen kustannuksella vitsailevat ja rääpivät vain sellaiset ihmiset joilla ei ole mitään tietoa, käsitystä eikä kokemusta ko. asiasta.
Eikä kukaan muuten sitten dementoidu minkään ohjelman, vaikka miten tylsän, katselusta ja seuraamisesta. Joillakin ihmisillä on geeni, joka altistaa dementoivalle sairaudelle, esim. Alzheimer, ja kun se 'poksahtaa päälle' niin muistisairaus alkaa.Vanhat sanonnat hyviä
"Vittu ei kulu käyttämällä". Tottahan se on. Mun mielestä sama koskee aivojakin. Ikinä ei koskaan ole kuultu ajattelemisen tuhoavan niitä. Jos jokin virike pitää aivoja käynnissä, hyvähän se. Olkoon nyt sitten vaikka pumtsipumin seuraamista telkkarista.
=DW= Tökeröaloituson kirjoitti:
Eikä kukaan muuten sitten dementoidu minkään ohjelman, vaikka miten tylsän, katselusta ja seuraamisesta. Joillakin ihmisillä on geeni, joka altistaa dementoivalle sairaudelle, esim. Alzheimer, ja kun se 'poksahtaa päälle' niin muistisairaus alkaa.Minäkin laskin leikkiä vakavalla asialla alempana, vaan en tarkoita ivailla.
Olen nähnyt melko nuoriakin dementikkoja, ärhäkkä Alzheimer vie pienessä potilaan ajassa omaisten ulottumattomiin.
Moni puoliso kärsii kun rakastava kumppani muuttuu eikä edes tunne läheisiään.
Raskasta katsoa kun rakas ihminen tekee hidasta kuolemaa, Tapaan omaisia ja poitlaita lähes päivittäin käydessäni hoitopaikassa.mielikki.mummo kirjoitti:
Minäkin laskin leikkiä vakavalla asialla alempana, vaan en tarkoita ivailla.
Olen nähnyt melko nuoriakin dementikkoja, ärhäkkä Alzheimer vie pienessä potilaan ajassa omaisten ulottumattomiin.
Moni puoliso kärsii kun rakastava kumppani muuttuu eikä edes tunne läheisiään.
Raskasta katsoa kun rakas ihminen tekee hidasta kuolemaa, Tapaan omaisia ja poitlaita lähes päivittäin käydessäni hoitopaikassa.Siis pienessä ajassa potilaan, sanojen järjestys sekoittui, en ole aamuihminen.
- Vertauksesikinontuu
"Öööööö" saa olla ihan mitä mieltä tahansa ja sekin on totta että aivot voivat paremmin kun niitä käyttää. Mutta sitä se ei tarkoita, että aivokapasiteettia vaivaamalla ja käyttämällä voisi estää ko. sairauden.
Muistisairautta mikään vippaskonsti ei kuitenkaan estä jos sellainen on tullakseen. Siis jos ihminen kantaa altistavaa geeniä ja yhtenä kauniina päivänä se geeni poksahtaa toimintaan.
En tiedä mistä Dementiaa saa koska olen kuullut että se on saksalaisen aatelisrouva Dementia Von Alzheimerin nimi.
- frederik
Pumsipun oli hyvä suomalainen TV ohjelma tänään ei ole ollut mitään hyvää vuosiin.
Ohjelmat ovat mielirairaita kaikki paljon tai vähän.
Ei muuta kuin katsoa taas Ruotsiin näin on aina ollut lähes 50 vuotta.- frederik
50 vuotta näen kun kirjoitan. Eräillä kuin lapsilla on ajat nukkumaan 60 .
Niin suomilapset on aika elää maailamassa, TV tässä mielessä on sontaa, kuin ryppyinen otsa uutisissa.
- hapotärsyttää
Yskä voi olla refluksitautia ei tartu ja usein vanhempana kun paikat löystyy syy löytyy ruokatorven alasulkijasta.
- TVstäyleissivistystä
Kyllä se dementia lähtee ihan omasta itsestä ja omista valinnoista. Synninpesästä TV:stä tulee tosi hyviä tiederokkareita. Valinta on vain ja ainoastaan sinun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022236- 1041664
- 821337
- 1281333
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘611091Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis611067- 511027
- 36952
- 33824