Suomella ja Israelilla on ollut hyvin paljon ....

Isaskar.Sebulon

Suomella ja Israelilla on ollut hyvin paljon samankaltaisia piirteitä ja myös Raamatun profetiat puhuvat Suomesta.
On jopa viitteitä, että suomalaiset olisivat polveutuneet suoraan eräästä Israelin kadonneista heimoista.
Ehkä tunnetuin viittaus tähän perimään on marsalkka Mannerheimin kutsumanimi sotilaistaan Isaskarin pojat.
Isaskarin heimo oli yksi kadonneista Israelin heimoista, joka geneettisen tutkimuksen ja historiantuntemuksen perusteella hyvin todennäköisesti kulkeutui aina tänne pohjolaan saakka.
Tästä on olemassa lukuisia yhtäläisyyksiä heprealaisten kanssa perimässä ja muinaisissa traditioissa. Seuraaavassa on esitettynä joitakin yhtäläisyyksiä suomalaisten ja israelilaisten juurien välillä:

Perimä ja kulttuuri

Kuten suomalaiset, oli Isaskar tunnettu älykkyydestään (insinööri, arkkitehti) ja karjanhoidosta
Suomalaisilla on kuusi harvinaista tautia, joita esiintyy ainoastaan israelilaisilla

Israelilaisilla esiintyy 14 sairautta, jotka esiintyvät myös suomalaisilla

Suomessa teurastettiin kekrikaritsa – heprealainen tapa päästä synneistä

Suomen ja heprean kielessä on paljon yhtäläisyyksiä

Suomessa ei tunneta sh-äännettä, kuten ei myöskään Raamatussa Efraimin heimossa (Tuom. 12:5-6).
Vertailukohtana venäjänkielessä seitsemän s-äännettä.

Suomalainen luonteenpiirre sisu – assyriaksi tarkoittaa vahvaa aasia.

Raamatussa Isaskaria kuvataan 1. Moos. 49:14-15 Isaskar on vahvaluinen aasi, joka makaa karjatarhojen välissä..
Hän taivutti hartiansa taakan alle ja joutui pakkotyöhön. Suomi elää rauhassa, mutta puoli-itsenäisesti ja löytää rauhan alistumalla naapureille (suomettuminen).

Sakar tarkoittaa hepreaksi velan maksamista.
Suomi oli ainoa maa maailmassa joka maksoi 1. maailmansodan velan Yhdysvalloille. Sen lisäksi Suomi maksoi 2. maailmansodan velat Venäjälle korkoineen.

Raamatussa koodi paljastaa Isaskarin jälkeläiset suomalaisiksi
Tunnukset ja liput

lions

Kuten Jerusalemilla, myös Suomellakin on vaakunassa leijona, joka symboloi Raamatussa Messias Jeesusta. E
ro näiden vaakunoiden välillä on, että Suomen leijonalla on kaksiteräinen miekka kädessä ja se seisoo sapelimiekan päällä.
Kiero miekka on hyökkäysase ja kuvaa paholaisen vääristynyttä voimaa, mutta kädessä oleva kaksiteräinen miekka, puolustusase, kuvaa Jumalan kirjoitettua Sanaa (Hepr. 4:12).
Suomen ja Israelin lipuissa on samat värit, sininen ja valkoinen

Davidin tähti on kolmentoista Suomen kunnan vaakunassa, muun muassa Kemijärven, Muonion ja Sodankylän

Paikkojen nimet kuten Levi ja Sawilahti tulevat Israelista

1967 Israelin kuuden päivän sodan jälkeen Jerusalemissa liehui kaksi lippua; Israelin ja Suomen
Suomen ja Israelin sodissa on myös tapahtunut alakynnestä huolimatta ihmeellisiä selviämisiä, kun kansa on kääntynyt Jumalan puoleen.

Arkkipiispa Gustaf Johansson tutki paljon Suomen ja Israelin samantapaista kehitystä ja kutsui Suomea toisiksi rakkaimmaksi kansaksi Jumalalle Israelin jälkeen.

Raamatusta voimme myös havaita samantapaisia vaiheita, josta Israelin niskurointi ja rankaiseminen on hyvin ajankohtainen vertaus.
Jatkuu
https://beltsassar.com/category/profetiat/

30

1139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäälinkistä

      Suomen ja Israelin sodissa on myös tapahtunut alakynnestä huolimatta ihmeellisiä selviämisiä, kun kansa on kääntynyt Jumalan puoleen. Arkkipiispa Gustaf Johansson tutki paljon Suomen ja Israelin samantapaista kehitystä ja kutsui Suomea toisiksi rakkaimmaksi kansaksi Jumalalle Israelin jälkeen. Raamatusta voimme myös havaita samantapaisia vaiheita, josta Israelin niskurointi ja rankaiseminen on hyvin ajankohtainen vertaus.

      Niskurointia ja rangaistus

      Viidennessä Mooseksen kirjassa kerrotaan tilanne Israelista käyttäen hepreankielistä termiä Jesurun, mikä tarkoittaa Jumalan mielitiettyä. Israel tulee kuvauksessa hyvinvoivaksi, mutta hylkää Jumalan ja pelastuksen kallion – Messias Jeesuksen. Kohdan kuvaus sopii täysin Suomen tämänhetkiseen tilaan:

      5. Moos. 32:15-21 Ja Jesurun (hepr. mielitietty) lihoi ja alkoi potkia, sinä tulit lihavaksi, paksuksi ja aloit äksyillä. Niin hän hylkäsi Jumalan, joka oli tehnyt hänet, ja halveksui pelastuksensa kalliota. He herättivät hänen kiivautensa vierailla jumalillaan, he vihoittivat hänet kauhistuksillansa. He uhrasivat riivaajille, epäjumalille, jumalille, joita he eivät tunteneet, uusille, äsken tulleille, joista teidän isänne eivät tienneet. Kalliota, joka sinut synnytti, sinä et muistanut; sinä unhotit Jumalan, joka sinulle elämän antoi. Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä. Hän sanoi: ‘Minä peitän heiltä kasvoni, minä katson, mikä heidän loppunsa on; sillä he ovat nurja suku, lapsia, joissa ei ole

    • Höpön höpön.

      • Linkistä

        5. Moos. 32:15-21 Ja Jesurun (hepr. mielitietty) lihoi ja alkoi potkia, sinä tulit lihavaksi, paksuksi ja aloit äksyillä. Niin hän hylkäsi Jumalan, joka oli tehnyt hänet, ja halveksui pelastuksensa kalliota. He herättivät hänen kiivautensa vierailla jumalillaan, he vihoittivat hänet kauhistuksillansa. He uhrasivat riivaajille, epäjumalille, jumalille, joita he eivät tunteneet, uusille, äsken tulleille, joista teidän isänne eivät tienneet. Kalliota, joka sinut synnytti, sinä et muistanut; sinä unhotit Jumalan, joka sinulle elämän antoi. Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä. Hän sanoi: ‘Minä peitän heiltä kasvoni, minä katson, mikä heidän loppunsa on; sillä he ovat nurja suku, lapsia, joissa ei ole uskollisuutta. He ovat herättäneet minun kiivauteni jumalilla, jotka eivät jumalia ole, ovat vihoittaneet minut turhilla jumalillansa; niin minäkin herätän heidän kiivautensa kansalla, joka ei ole kansa, vihoitan heidät houkalla pakanakansalla. 5. Moos. 32:28-29 Israel on neuvoton kansa, sillä ei ole ymmärrystä. Jos he olisivat viisaita, he käsittäisivät tämän, he ymmärtäisivät, mikä on heidän tulevaisuutensa.


    • Anonyymi

      "Ero näiden vaakunoiden välillä on, että Suomen leijonalla on kaksiteräinen miekka"

      Yksi terähän tuosssa näyttää olevan.

      • Anonyymi

        Kaksi puoleinen terä=kaksi-teräinen miekka. Sanan merkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi puoleinen terä=kaksi-teräinen miekka. Sanan merkitys.

        Tarkoitat siis eri juttu, kuin esim. samuraimiekka?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomesta löytyy myös JERUSALEM- niminen paikka, kuinka moni on käynyt?
      Minä olen..

      • Anonyymi

        Minä olen, ja otin kuvan myös tienviitasta.
        Suomessa on myös Kaanaa, Eden, Paratiisisaari, ja monta muuta Raamatullista paikan nimeä.


    • Anonyymi

      Lapissa on paljon paikan nimiä, kuten Mooses ja Paavali.
      ne ovat ikiaikaisia paikkoja joista nimet ovat kulkeutuneet isiltä pojille aina tähän ainaan asti.
      mitä tekemistä Mooseksen vuorella tahi Paavalin laaksolla on lapissa!
      no, Jerusalem, siellä oli Paavalin järven lähellä, kerran tile myytävänä, mutta Herra ei sitä minulle sallinut.
      joten, onhan vielä Mooseksen vuori jäljellä ja Paavalin rotkot.

      mutta hieno on maisema, ja karu, siellä Jerusalemissa.
      on muuten, sielläkin, turvapaikan hakijoita, suomea ilostuttamassa!
      eli perkele ei tiedä, missä Herran esikoinen on joten tulee olla "varautunut" kun se eli Jumalan aikataulu on valmis.
      ei se ole sattumaa, että nämä, tietyn kansan ja uskonnon edustaajt ovat meille tulleet.

      Matt. 2:18
      "Ääni kuuluu Raamasta, itku ja iso parku; Raakel itkee lapsiansa eikä lohdutuksesta huoli, kun heitä ei enää ole".

      aina kun Jumala tekee merkittäviä seikkoja on paha siellä lähistöllä, mutta tykillä ampuu hyttystä.
      ja samalla on iisebel, eli iisebelin hangessä, eli teoissa ja toiminta tavoissa olevia, hallitsijoita eli naisia miesten takana, käyttämässä miehen valtaa, Jumalaa vastaan,
      Niin
      aina on ollut "elia" valmiina ja tehnyt sitten mitä elia tekee.
      ja iisebell on syötetty koirille.
      Neljä kertaa eli kolme, on mainittu Kirjoituksissa.
      alkuperäinen, eli Elias ja iisebell,
      Jumalan palvelija, ja iisebelin tytär!
      Johannesa kastaja sekä vallankipeä nainen.
      sekä sitten Ilmestyskirjan iisebell, eli Seurakunnan sisällä olevat iisebelit aj sitten kaksi todistajaa, elian ja mooseksen hengessä.

      joten, se että, Raakel, itkee lapsia, niin kohde eli Esikoinen on turvassa:
      Onhan Kirjoitettu:
      Hoos. 11:1
      aj HUOM asiayhteys!

      1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani.

      12 (12:1) Efraim on ympäröinyt minut valheella ja Israelin huone vilpillä. Juuda juoksee yhä valtoimena, välittämättä Jumalasta, Pyhästä, Totisesta.

      joten tämä luhut luku, LUE se kokonaa.
      ja
      2. Moos. 4:22
      22 Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;
      23 sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä, niin katso, minä tapan sinun esikoispoikasi.'"

      Kyllähän, juutalaiset, "rabbit" tietävät että Efraim on Jumalan eli Isrealin ESIKOINEN, mutta eivät tahdo sitä myöntää ja pitää esillä:

      Joten:
      Kun Jumala väkevällä kädellä, tekee ihmeet, joita ei voi verrata Mooseksen ihmeisiin, sillä ne ovat niin suuria, niin jokainen, sekä juutalainen että kreikkalainen ei voi olla havaitsematta.

      ja sitten kaksi kansaa tulee yhdeksi ja kaksi lammas laumaa on rauhassa, kunnes sitten tulee paha ja tekee rauhan ja sen jälkeen tuluu tuho eli Ilmestyskirjan tapahtumat.
      vielä ei ole ensimmäistä sinettiä avattu, vielä ei ole sinettien takana olevaa ilmoitusta, ukkosen jyrinää kuultu!

      mielen kiitoinen seikka, Jumalan nimi eli Ukko on sama kuin Jumalan Nimi:
      Abba!
      ja molemmat puhuvat ukkosen jylinällä, jota kohta koko Suomen kansa saa kuulla ja nähdä, kuten oli Mooseksen aikana!

      eli Sinettien takana on Ilmoitus, jota Johannes ei saanut ilmoittaa, mutta se tapahtui eli se puhuttiin ja se on tuleva meille tiedoksi!

      lm. 10:4
      Ja kun ne seitsemän ukkosenjylinää olivat puhuneet, yritin minä kirjoittaa, mutta minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Pane sinetin taakse, mitä ne seitsemän ukkosenjylinää puhuivat, äläkä sitä kirjoita".

      Sinetin taakse, eli kun ne avataan sen takana oleva, tieto ja mitä siellä on tulee esille!

      nyt, monet ovat edelleen SULJETTU, Daniel 12, mutta ne tullaan avaamaan!
      eli sinetit murretaan eli avaataan!

      Joten ne, ukkosen jylinät, ovat joko Seurakunnalla, mik äon suuri mahdollisuus, tahi myös maailmalle ilmoitettava.

      uskovat, iloitsevat, sillä heidä pestää valmiiksi,
      mutta maailma ei iloitse.

      Joten, meillä, on suuri osa tässä loppu kahinassa ja sen tapahtumissa!

      itse uskon, ja Kirjoituksia, seuraten,
      Me olemme Israelin Isän, Abba, Ukko, ESIKOISIA!

      Kiitos ja Kunnia Jumalalle!

      • Anonyymi

        "Sinetin taakse, eli kun ne avataan sen takana oleva, tieto ja mitä siellä on tulee esille!
        Monet ovat edelleen SULJETTU, Daniel 12, mutta ne tullaan avaamaan!
        eli sinetit murretaan eli avaataan!"

        Ja miten se tapahtuu? Paljon on jo avattu.


      • Anonyymi

        "joten, onhan vielä Mooseksen vuori jäljellä ja Paavalin rotkot."

        Jes. 14:13 "Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan..."

        Hetkonen...?


    • Anonyymi

      "Davidin tähti on kolmentoista Suomen kunnan vaakunassa, muun muassa Kemijärven, Muonion ja Sodankylän"

      Daavidin tähti eikä Salomin Sinetti, ei ole Jumalasta!

      mutta, ruusukkeet, joita on sekä Aaronin sauvassa että kyntilässä, seitsen haarainen, kuten Ilmestyskirja ilmoittaa, niin kukka nupput on siinä, kuten koristus, ylipapin "hatussa" eli turpaanissa!
      samaa missä on kultainen laatta ja kirjoitus:
      2. Moos. 28:36
      Tee myös otsakoriste puhtaasta kullasta ja kaiverra siihen, niinkuin sinettisormusta kaiverretaan, sanat: 'Herralle pyhitetty'.

      kuka ja ketä on Herralle Pyhitetty.

      https://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Exo&c=28&v=1#conc/36
      Strong's H6731 - tsiyts
      flower, bloom
      flower, bloom
      shining thing (of gold plate on high priest's mitre) (metaph.)
      feather, wing
      meaning dubious

      kukka, kukinta
      kukka, kukinta
      loistava asia (kultalevy ylipapin mitraan) (metafora)
      sulka, siipi
      mikä tarkoittaa epäilyttävää
      o kukka, kiilto, kimallus
      (Qal)
      kukoistaa
      loistaa, loistaa
      (Hiphil) kukoistaa, tuottaa kukkia, tuottaa kukkia
      (Hiphil) katsella, kurkistaa, vilkaista, saada silmät kimaltamaan

      ja samassa:
      seal, signet, signet-ring
      sinetti, sinetti, merkkirengas / eli sinetti sormus, kuten tuhlaaja pojalle! luuk 15
      toinen poika kotona ei ollut iloinen, eikä tahtonut juhlia, kuolleen takaisin palaamista ja sen saamaa kunnia ja loistoa!

      22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
      kuten Joosef!

      ja sauva kuten oli Mooseksella ja Aaronilla. valtaa ja voimaa ja Jumalan Todistus:

      4. Moos. 17:
      2 "Puhu israelilaisille ja ota heiltä, kaikilta heidän ruhtinailtansa, sauva kutakin sukukuntaa kohti, heidän sukukuntiensa mukaan, kaksitoista sauvaa. Kirjoita kunkin nimi hänen sauvaansa,

      8 Kun Mooses seuraavana päivänä meni lain majaan, niin katso, Aaronin sauva, joka oli siinä Leevin sukukunnan puolesta, oli alkanut versoa, siihen oli ilmestynyt silmuja, puhjennut kukkia ja kasvanut kypsiä manteleita.

      Mitä JEremies katselee, mateleita pohjoisessa!

      ja sama sana:
      Strong's H6731 - tsiyts
      ja monia saman laisia sanoja!

      eli, Juuda menettää oman sauvansa ja se tulee, joosefille eli Efraimille!

      10 Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä, kunnes tulee hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat.

      tästä en nyt lisää sano, sillä ne ovat vielä hajatelmia, mutta kun olen Keskustellut, Jumalan Kaikkivaltiaan, Herran Sebaotin kanssa, toki ne sitten ilmoitan!

      Joten, sauva on oleva, Efraimilla ja Efraim tulee pohjoisesta ja saa vallan yli juudan ja leevin, Aaronin sauva ja valta.

      ja toki muistat:
      Ps. 2:
      8 Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.

    • Anonyymi

      Se että täällä arvovaltisella keskustelupaltalla ja ei missään muuallakaan saa julistaa, vapaasti, velkeutta pimeyttä vastaan eikä totuutta valhetta vastaan, niin
      Tulee aika, kun itse en tarvitse muuta kuin kansanradion, muut menkööt minne menee.

      Joten, Herra sallii ja antaa suomen kansan tietää ja kuulla totuuden ja pääsee valitsemaan, Jumalan ka perkeleen väliltä, kuten oli Eliaan aikana.

      mutta voi voi ja voi niitä jotka kokoontunat Herraa ja Hänen palvelijoitaan, voideltuja vastaan!

      Herra NAURAA ja PILKKAA heitä.

      turha on siinä vaiheessa, hädän päivänä, Herraaa huutaa, sillä vastaus on:
      Jumala nauraa ja pilkkaa, heitä!

      voi voi ja voi heitä!

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Herra ei naura eikä pilkkaa. Jumalako tarvitsee tunteet kuten ihmislajilla?


    • Anonyymi

      Jostakin artikkelista tai netistä olen joskus nähnyt historiallisen kuvan ja lukenut Turun maapohjasta rakennuksineen, miten se olisi suunniteltu alun alkaen Jerusalemin kaupunkia mukaellen. Esim. Tuomiokirkko ja Turun linna ja erilaiset vuoret rakennuksineen löytyisivät vertailussa Jerusalemista.

      • Anonyymi

        Tässä on juuri se ongelma miten ihmiset eivät osaa seivata tietoa, vaan lukevat vanhaan tapaan, eivätkä kopioi. Nyt on tietokoneet ja netti. Toivottavasti tajuavat edes nyt.


    • Anonyymi

      Selität kuin luteriaani.

    • Anonyymi

      "Suomen ja Israelin sodissa on myös tapahtunut alakynnestä huolimatta ihmeellisiä selviämisiä, kun kansa on kääntynyt Jumalan puoleen."

      Mutta nyt ollaan kääntymässä Naton puoleen, jonka logossa on hakaristi - okkultinen tunnus.

      • Anonyymi

        Mitähän se on kyrillisissä?
        HA TO = sen takia

        Yleensä noin sanotaan syyllisestä. Naton takia tapahtuu jotain pahaa, että "joudutaan..."?


    • Anonyymi

      Raamatustahan löytyy joka aiheeseen vastaus

      • Anonyymi

        Lue myös Zoharia. Siellä on paljon selityksiä raamatun eri tapahtumille.


    • Anonyymi

      Israel on suomineidon kenkä. Se on juuri sen kokoinen, että mahtuu sen jalkaan. Siitäkö on tullut tarina tuhkimosta ja sen kengästä?
      Katsokaa googlemapsista. Nevajoki on Suomineidon jalan kärjen raja. Viipuri on nilkassa. Syväri idempänä on neidon toisen jalan raja, jonka kärki suuntautuneena katsojaan päin.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen aloitus ja sisältää aika paljon asiaakin.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 2Kun. 19:14
      Kun Hiskia oli ottanut kirjeen sanansaattajilta ja lukenut sen,
      meni hän Herran temppeliin;
      ja Hiskia levitti sen Herran eteen.
      Ja Hiskia rukoili Herran edessä ja sanoi:
      "Herra,
      Israelin Jumala,
      jonka valtaistuinta kerubit kannattavat,
      sinä yksin olet maan kaikkien valtakuntain Jumala;
      sinä olet tehnyt taivaan ja maan.
      Herra,
      kallista korvasi ja kuule;
      Herra, avaa silmäsi ja katso.
      Kuule Sanheribin sanat,
      kuinka hän lähetti tuon miehen herjaamaan elävää Jumalaa.
      Se on totta,
      Herra,
      että Assurin kuninkaat ovat hävittäneet kansat ja heidän maansa.
      Ja he ovat heittäneet heidän jumalansa tuleen;
      sillä ne eivät olleet jumalia,
      vaan ihmiskätten tekoa,
      puuta ja kiveä,
      ja sentähden he voivat hävittää ne.
      Mutta pelasta nyt meidät,
      Herra,
      meidän Jumalamme,
      hänen käsistänsä,
      että kaikki maan valtakunnat tulisivat tietämään,
      että sinä,
      Herra,
      yksin olet Jumala."
      Niin Jesaja,
      Aamoksen poika,
      lähetti Hiskialle tämän sanan:
      "Näin sanoo Herra,
      Israelin Jumala:
      Mitä sinä olet minulta Sanheribin,
      Assurin kuninkaan,
      tähden rukoillut,
      sen minä olen kuullut.
      Ja tämä on sana,
      jonka Herra on puhunut hänestä:
      Neitsyt,
      tytär Siion,
      halveksii ja pilkkaa sinua;
      tytär Jerusalem nyökyttää ilkkuen päätänsä sinun jälkeesi.
      Ketä olet herjannut ja häväissyt,
      ja ketä vastaan olet korottanut äänesi?
      Korkealle olet kohottanut silmäsi Israelin Pyhää vastaan.

      • Anonyymi

        Miten sinä tulkitset tuon kohdan, ei riitä kopiointi, jos ei ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä tulkitset tuon kohdan, ei riitä kopiointi, jos ei ymmärrä.

        KR 1933/-38, 2Tim. 2:7
        "Tarkkaa,
        mitä sanon;
        Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen."
        [Tuntuu kuin tämä olisi ollut aina käytössä.]
        Hiskia oli ottanut kirjeen sanansaattajilta ja lukenut sen,
        meni hän Herran temppeliin;
        ja Hiskia levitti sen Herran eteen.
        Ja Hiskia rukoili Herran edessä ja sanoi:
        "Herra,
        Israelin Jumala,
        jonka valtaistuinta kerubit kannattavat,
        sinä yksin olet maan kaikkien valtakuntain Jumala;
        sinä olet tehnyt taivaan ja maan.
        Herra,
        kallista korvasi ja kuule;
        Herra, avaa silmäsi ja katso.
        Kuule Sanheribin sanat,
        kuinka hän lähetti tuon miehen herjaamaan elävää Jumalaa.
        Se on totta,
        Herra, jne.

        KR 1933/-38, 2Moos. 14:10-
        Ja kun farao oli lähellä, nostivat israelilaiset silmänsä ja näkivät, että egyptiläiset olivat tulossa heidän jäljessänsä.
        Silloin israelilaiset peljästyivät kovin ja huusivat Herraa.
        Ja he sanoivat Moosekselle:
        "Eikö Egyptissä ollut hautoja, kun toit meidät tänne erämaahan kuolemaan?
        Mitä teit meille, kun johdatit meidät pois Egyptistä!
        Emmekö sanoneet tätä sinulle Egyptissä?
        Sanoimmehan: Anna meidän olla rauhassa, että palvelisimme egyptiläisiä. Sillä parempi olisi ollut palvella egyptiläisiä kuin kuolla erämaahan."

        Mooses vastasi kansalle:
        "Älkää peljätkö; pysykää paikoillanne, niin te näette, minkä pelastuksen Herra tänä päivänä antaa teille; sillä sellaista, minkä näette egyptiläisille tapahtuvan tänä päivänä, ette koskaan enää tule näkemään.
        Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa."
        Ja Herra sanoi Moosekselle:
        "Miksi huudat minulle?
        Sano israelilaisille, että he lähtevät liikkeelle.
        Mutta sinä nosta sauvasi ja ojenna kätesi meren yli
        ja halkaise se,
        niin että israelilaiset voivat käydä meren poikki kuivaa myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, 2Tim. 2:7
        "Tarkkaa,
        mitä sanon;
        Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen."
        [Tuntuu kuin tämä olisi ollut aina käytössä.]
        Hiskia oli ottanut kirjeen sanansaattajilta ja lukenut sen,
        meni hän Herran temppeliin;
        ja Hiskia levitti sen Herran eteen.
        Ja Hiskia rukoili Herran edessä ja sanoi:
        "Herra,
        Israelin Jumala,
        jonka valtaistuinta kerubit kannattavat,
        sinä yksin olet maan kaikkien valtakuntain Jumala;
        sinä olet tehnyt taivaan ja maan.
        Herra,
        kallista korvasi ja kuule;
        Herra, avaa silmäsi ja katso.
        Kuule Sanheribin sanat,
        kuinka hän lähetti tuon miehen herjaamaan elävää Jumalaa.
        Se on totta,
        Herra, jne.

        KR 1933/-38, 2Moos. 14:10-
        Ja kun farao oli lähellä, nostivat israelilaiset silmänsä ja näkivät, että egyptiläiset olivat tulossa heidän jäljessänsä.
        Silloin israelilaiset peljästyivät kovin ja huusivat Herraa.
        Ja he sanoivat Moosekselle:
        "Eikö Egyptissä ollut hautoja, kun toit meidät tänne erämaahan kuolemaan?
        Mitä teit meille, kun johdatit meidät pois Egyptistä!
        Emmekö sanoneet tätä sinulle Egyptissä?
        Sanoimmehan: Anna meidän olla rauhassa, että palvelisimme egyptiläisiä. Sillä parempi olisi ollut palvella egyptiläisiä kuin kuolla erämaahan."

        Mooses vastasi kansalle:
        "Älkää peljätkö; pysykää paikoillanne, niin te näette, minkä pelastuksen Herra tänä päivänä antaa teille; sillä sellaista, minkä näette egyptiläisille tapahtuvan tänä päivänä, ette koskaan enää tule näkemään.
        Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa."
        Ja Herra sanoi Moosekselle:
        "Miksi huudat minulle?
        Sano israelilaisille, että he lähtevät liikkeelle.
        Mutta sinä nosta sauvasi ja ojenna kätesi meren yli
        ja halkaise se,
        niin että israelilaiset voivat käydä meren poikki kuivaa myöten.

        Pyydän anteeksi että tuhosin hyvän ja mielenkiintoisen keskustelun.
        Olin maatalous oppilaitoksessa oppilaana ja koulun opettaja valvoi asuntolaa.
        Käytävällä pojat hiukan melusivat ja minä menin katsomaan mitä siellä oikeasti tapahtuu.
        Asuntolaa valvoja opettaja tuli kuin tuulispää myös katsomaan tilannetta ja nähdessään minut hän sanoi olet eroitettu koulusta. Heitin hätärukouksen ilmaan, Jeesus auta! Seuraavana aamuna tuo opettaja löytyi kuolleena. Minun erottaminen koulusta loppui tuohon uhkailuun. Herra hyvä käsi oli hoiti asian tällä kertaa näin.
        Ja tämän vuoksi olen varmastikin liian tokinainen ja luen Raamattua niinkuin se on kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydän anteeksi että tuhosin hyvän ja mielenkiintoisen keskustelun.
        Olin maatalous oppilaitoksessa oppilaana ja koulun opettaja valvoi asuntolaa.
        Käytävällä pojat hiukan melusivat ja minä menin katsomaan mitä siellä oikeasti tapahtuu.
        Asuntolaa valvoja opettaja tuli kuin tuulispää myös katsomaan tilannetta ja nähdessään minut hän sanoi olet eroitettu koulusta. Heitin hätärukouksen ilmaan, Jeesus auta! Seuraavana aamuna tuo opettaja löytyi kuolleena. Minun erottaminen koulusta loppui tuohon uhkailuun. Herra hyvä käsi oli hoiti asian tällä kertaa näin.
        Ja tämän vuoksi olen varmastikin liian tokinainen ja luen Raamattua niinkuin se on kirjoitettu.

        En usko sanaakaan jutustasi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe