Pyhän Hengen puhetta

Pyhän.Hengen.puhetta

Useampi ihminen on kuullut, kun Pyhä Henki puhuu heille.
Esimerkiksi nimimerkki qwertyilijan aloittamassa keskustelussa: Matkani agnostikosta skeptiseksi rationalistiksi

nimimerkki eräs.uskova kirjoitti näin: Sisälleni sanoi ääni selvästi kolme kertaa; " Minulla on varattuna sinulle iankaikkinen elämä, haluatko sen "? Myös nimimerkki fhfg.hgf oli kokenut Pyhän Hengen puhuvan: "Pyhä Henki todellakin voi puhua ihmiselle joskus...ja jopa hyvin selvästikin."

Haluaisin tietäää enemmän ihmisten kokemuksista Pyhän Hengen puheesta. Puhehan on autenttista korvin kuultavaa, kuuloaistin avulla havaittavaa kommunikaatiota.

Oliko ääni naisen vai miehen?
Oliko ääni mekaaninen, rodottimainen?
Mitä kieltä Pyhä Henki käytti? Mitä murretta? (engl., venäjä, ruotsi, savon murre, saame, pohjanmaa?)
Minkä ikäiseksi arvioit Pyhän Hengen puheen perusteella? Vauvako, esikoulullainen, nuori, aikuinen, vanha?
Puhutteliko hän sinua maallisella nimellä?
Kuinka pitkään puhetta riitti?
Oliko muita ihmisiä, jotka kuulivat korvin saman puheen?

Ystävällisesti

36

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhänkö.Hengen.puhetta

Moni skitsofreniaan sairastunut on "kertonut kuulevansa" ääniä. Mitä se sitten tarkoittaakin, en tiedä.

• taastätäsamaa

Kristillisen uskon mukaan:
        1)
        Saatana on Jumalan luoma enkeli, joka lankesi pois Jumalan tahdosta. Kirkko on opettanut, että Saatanan lisäksi on olemassa myös muita langenneita enkeleitä. Niitä kaikkia kutsutaan pimeyden valloiksi.
        http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Saatana

2)
        Pyhä Henki on kolmiyhteisen eli trinitaarisen Jumalan kolmas persoona (Isä, Poika ja Pyhä Henki). Nikean uskontunnustuksen mukaan Pyhä Henki lähtee (virtaa) Isästä ja Pojasta iankaikkisuudessa. Pyhä Henki on olemuksellisessa yhteydessä Isään ja Poikaan (ks. filioque): Pyhä Henki on Jumala, ei vain persoonaton jumalallinen voima.
        http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Pyhä_Henki

Joillakin palstan kirjoittajilla on kokemusta kummastakin: Saatanasta ja Pyhästä Hengestä. En ole huomannut kenenkään kirjoittajan olevan sen erikoisemman kun toisenkaan. Jos tekstien perusteella pitäisi arvioida kuka on keheenkin yhteydessä, en osaisi päätellä.
        Voi olla että he näyttävät erilaisilta kuin muut ja sitä ei täällä näe.

Pertsa on jutellut itsensä Jumalan kanssa ja muistelen hänen kertoneen Jumalan äänen olleen lempeän. Puhuuko Jumala vielä hänelle vai oliko se kertatapaaminen, en tiedä.

Pimeyden vallat näyttävät olevan kevyttä kamaa. Ne vaikuttavat moniin päättäjin, mutta mitään hyvin vaarallista ei näy tapahtuneen.

Tyhjät lupaukset ja uhkaukset rapauttavat uskottavuutta.

• Yhtä tapausta takavuosina seurasin ja ensin tulivat äänet. Pakkohoitoon viemiseen kului tuosta puolisentoista vuotta, jona aikana tämä naisihminen löysi miesystävän ja meni naimisiin. En tiedä miksei mies ottanut oireilua vakavasti, oli kai niin piirakan lumoissa kunnes totuus kaatui niskaan.

• Rapanhapakko

Hyvä aloitus!

Totean lisäksi, että ilman varsinaista skitsofreniaakin monissa uskonnoissa koetaan vastaavia ilmestyksiä. Sufilaiset mystikot kokevat Allahin. Harekrisnat saavat "yliaistillisen Krisna-tietoisuuden". Mormoneillekin Pyhä Henki puhuu suoraan. Katoliset näkevät Neitsyt Marian ja pyhimysten ilmestyksiä. Kekenäänkin erimielisten helluntailaisuuden ja vapaiden suuntien lahkolaiset saavat yhtenään näkyinä ja unina "profetioita" Jumalalta. On myös ufojen kontaktihenkilöitä sekä keijujen ja maahisten näkijöitä. Minä hyväksyn, että he itse kokevat ne tosiksi. Ainakin sitä kautta, että heidän todellisuudentajunsa on muutenkin häilyvä.

Aloittajan kysymykseen millainen se ääni oli, haluaisin vielä lisätä että jos olisi sattunut olemaan nauhuri, päällä, olisiko ääni tallentunut muille?

Olivatko kenties jo valmiiksi kuulleet kristinuskosta ja olivat jo siitä kulttuurissa ja uskossa jo sisällä vaikkei aina vielä seurakunnassa mukana?

Vielä tärkeämpänä:
      Monet karismatyyliset fundamentalistit tai sinne päin antavat ymmärtää, että TIETÄVÄT minusta kipeän, ahtaan ja julman maailmanselityksensä todeksi, koska Pyhä Henki sen heille suoraan henkilökohtaisesti kertoo.

Niinköhän heillä todella on sellaista tiedon laajakaistaa Ylhäältä päähänsä? Vai ovatko oppineet uskontonsa nippelit saman suunnan ihan ihmisiltä? Eli jos vaikka minä pyytäisin heitä kysymään PH:n tai Jeesuksen kanssa jutskatessaan jotain faktatietoa omasta elämästäni, luonnontieteestä ja historiasta... tulisiko heiltä ulos muuta kuin yleisluontoista ihmisten opettamaa uskisklisettä eli "kaanaankieltä" ilman mitään uutta faktatietoa? Ja ehkä närkästystä ettei Jumalaa saa noin kiusata... vaikka muuten maailmankaikkeuden isommat perusasiat ovat Jumalalta tietävinään?

Niin arvelen.
      Toisin sanoen sellaista salatietoa väittävät uskovaiset valehtelevat. Ja he tietävät valehtelevansa. Mutta he eivät välitä, koska sellainen epärehellisyys on heidän kulttuurissaan kannustettava hyve.

• taastätäsamaa

Minua ei niinkään hämmästytä se, että heidän Jumalansa ei vastaa niin kuin toivot.

Enemmän ihmettelen langenneita enkeleitä, Saatanaa joka kiertelee ihmisten ympärillä ja on vaarallinen. Pian se tulee ja korventaa koko maailman. Se johtaa johtajia jotka ovat sen talutusnuorassa. Kukaan ei tee mitään! Ovat kuin mitään pimeyden valtoja ei olisi olemassa.

Pelkäämme sotia ja sairauksia, maahanmuuttoa ja islamisaatiota mutta pahempaa, pimeyden valtoja ei mieti kukaan.

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, hapakko, ettei asia kiinnosta koska kukaan ei todella usko niihin.
        .

• Rapanhapakko

taastätäsamaa:

Tuo sun saatana- ja pahisenkelioppi tuli juutalaisuuteenkin vasta 500-luvulla ekr, Baabelin vankeuden ajan persialaisilta zarathustralaisilta. Joten seuraat pakanallista ihmisten tekemän huuhaauskonnon maailmanselitystä :-) Kuten koko kristinuskontosikin on myöhempi yhdistelmä sen ajan ihmisten mysteeriuskonnoista.

Ja melko varmaan ei se PH sinuakaan ohjaa edes Raamattua lukiessasi- Vai soittaako puhelimella tai edes tekstarin lähettää?

• Suoraa.puhetta
        Rapanhapakko kirjoitti:

taastätäsamaa:

Tuo sun saatana- ja pahisenkelioppi tuli juutalaisuuteenkin vasta 500-luvulla ekr, Baabelin vankeuden ajan persialaisilta zarathustralaisilta. Joten seuraat pakanallista ihmisten tekemän huuhaauskonnon maailmanselitystä :-) Kuten koko kristinuskontosikin on myöhempi yhdistelmä sen ajan ihmisten mysteeriuskonnoista.

Ja melko varmaan ei se PH sinuakaan ohjaa edes Raamattua lukiessasi- Vai soittaako puhelimella tai edes tekstarin lähettää?

Jehovan todistajillehn Pyhä Henki ei ole persoona, vaan Jumalan maaginen voima. Voisiko tuo asia itse asiassa selittää sitä, että Pyhän Hengen puhe voidaan kokea hallusinaationa.

• taastätäsamaa

On sinulla jutut!

Nyt et kunnolla ole langalla.

Koska palsta on Luterilaisuusapalsta ja on esitetty toive, että en kirjoittaisi ja esittelisi juutalaista puolta asioista, niin jätän vastaamatta aiheeesta sinulle.

• "nimimerkki eräs.uskova kirjoitti näin: Sisälleni sanoi ääni selvästi kolme kertaa; " Minulla on varattuna sinulle iankaikkinen elämä, haluatko sen "?"
      Shrinkillä oli tuollainen kokemus.

• Te nyt ette olekaan mitään järjen jättiläisiä, vaan enemmänkin päästä sekaisin olevia. Jerusalemiin vaeltaa jeesuksia jeesusten perään.

• tämä.on.totuus

Jos Jumalan profeettaa sanoo hulluksi tai mielisairaaksi, niin siitä ansaitsee tuomion helvettiin. Varoitan teitä suurisuosia nettikirjoittajia. Jos te alatte leimaamaan jotain Jumalan profeettaa hulluksi sen perusteella, että hän kuulee Pyhän Hengen ääntä, niin saatte tuomion helvettiin.

Mt 5: 5:22 ..ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Mk 3: 20 Jeesus palasi sitten kotiin, ja kansaa kerääntyi taas niin paljon, etteivät hän ja opetuslapset edes päässeet syömään. 21 Kun Jeesuksen omaiset kuulivat kaikesta tästä, he lähtivät sinne ottaakseen hänet huostaansa, sillä he luulivat, että hän oli poissa tolaltaan.

22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." 23 Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan? 24 Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää, 25 eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. 26 Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut. 27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. 29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.

• nähty.on

Niin tossa on vaan se ongelma, että suurinosa kylläkin tuollaisista uskovaisista jotka kertovat kuuleensa pyhän hengen ääniä ovat jollakin tavalla mielenterveydeltään niksahtaneita. Hyvin suosittuahan tuo on esimerkiksi delirium tilassa jossa koetaan kaikenlaisia hallusinaatioita.

Toinen tuollainen ryhmä joka kertoo suureen ääneen kuulleensa noita ääniä ovat sitten herätysliikkeiden saarnaajat joista usein olemme sitten saaneet lukea iltapäivälehtien sivuilta kuinka on syyllistytty vähintään raharikoksiin ja tuskinpa tuo pyhän hengen ääni on heille sanonut "ota rahat ja juokse"

• tämä.on.totuus
        nähty.on kirjoitti:

Niin tossa on vaan se ongelma, että suurinosa kylläkin tuollaisista uskovaisista jotka kertovat kuuleensa pyhän hengen ääniä ovat jollakin tavalla mielenterveydeltään niksahtaneita. Hyvin suosittuahan tuo on esimerkiksi delirium tilassa jossa koetaan kaikenlaisia hallusinaatioita.

Toinen tuollainen ryhmä joka kertoo suureen ääneen kuulleensa noita ääniä ovat sitten herätysliikkeiden saarnaajat joista usein olemme sitten saaneet lukea iltapäivälehtien sivuilta kuinka on syyllistytty vähintään raharikoksiin ja tuskinpa tuo pyhän hengen ääni on heille sanonut "ota rahat ja juokse"

Aina tulee koetella kaikki se, mitä väitetään kuulleen.

Jumala puhuu eräille ihmisille ihan oikeasti. Jos sitä puhetta lähtee pilkkaamaan em. tavalla, niin se on hyvin vakavaa syntiä, josta ei selviä ilma em. seurauksia.

• kui2

"Mt 5: 5:22 ..ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen."

Eikö tuo mennyt niin että ketään ei saa sanoa hulluksi? :) "Joka sanoo veljelleen" jne
        - eikä turhanpäiväiseksikään eikä tyhmäksi saisi sanua, siinä oli 3 astetta rangaistuksi joita seuraa riippuen siitä miten toista nimittelee..

Niin, että kuka on elänyt tuonkaan tekstin todeksi, ihmettelempä vain sitä :).

Syntiähän se on jos tuota rikkoo, niin -.

• Näistä tapahtumista on jo pitkä aika.

<Oliko ääni naisen vai miehen?>
      Miehen

<Oliko ääni mekaaninen, rodottimainen?>
      Ei

<Mitä kieltä Pyhä Henki käytti? Mitä murretta? (engl., venäjä, ruotsi, savon murre, saame, pohjanmaa?)>
      Suomea

<Minkä ikäiseksi arvioit Pyhän Hengen puheen perusteella? Vauvako, esikoulullainen, nuori, aikuinen, vanha?>
      Aikuinen

<Puhutteliko hän sinua maallisella nimellä?>
      Ei tarvinnut

<Kuinka pitkään puhetta riitti?>
      1.kerta --> Puhdistaudu
      2.Kerta --> Kuole itsellesi

<Oliko muita ihmisiä, jotka kuulivat korvin saman puheen?>
      Ei

• Vaihtoehtoista.puhetta

Voisiko Pyhän Hengen "puheen" sotkea ahdistuneen ihmisen itsesyytöksiin? Usein ahdistusta yritetään purkaa ns. sisäisenä puheena, jolloin ahdistuneessa tunnekokemuksess ihminen saattaa tuottaa puhetta tai hokemia, jotka helpottavat mielen tuottamia psyykkisesti raskaita mielikuvia. Oisiko Pyhän Hengen puhe tätä? Ahdistuneet nuoret usein viiltelevät käsivarsiaan samassa tarkoituksessa. Itsesyytökset saavat sen aikaan.

• Vaihtoehtoista.puhetta kirjoitti:

Voisiko Pyhän Hengen "puheen" sotkea ahdistuneen ihmisen itsesyytöksiin? Usein ahdistusta yritetään purkaa ns. sisäisenä puheena, jolloin ahdistuneessa tunnekokemuksess ihminen saattaa tuottaa puhetta tai hokemia, jotka helpottavat mielen tuottamia psyykkisesti raskaita mielikuvia. Oisiko Pyhän Hengen puhe tätä? Ahdistuneet nuoret usein viiltelevät käsivarsiaan samassa tarkoituksessa. Itsesyytökset saavat sen aikaan.

Minä ja Shrink emme ole enää mitään finninaamaisia pojanjolppeja :-)

• Lakki.pois.päästä.sisäll
        pertsa2012 kirjoitti:

Minä ja Shrink emme ole enää mitään finninaamaisia pojanjolppeja :-)

Miksi sinulla on sitten lippalakki päässä sisällä? Oletko sitten nuorekas hiphoppari?

• katinkaas

Näissä Pyhän Hengen puheissa on se ongelma, että niitä kuulee vain yksi ihminen kerrallaan. Mitä siitä olisi ajateltava?

On kaksi vaihtoehtoa. Kuulija joko tosissaan kuulee ääniä, joita muut eivät kuule, tai sitten hän tietoisesti valehtelee kuulleensa Pyhän Hengen puhetta. Minun puolestani asia saa olla kuinka vain, mutta itselläni ei sellaisia kuulohavaintoja ole.

Kysyisin voiko kuuro kuulla Pyhän Hengen puhuvan?

• "Näissä Pyhän Hengen puheissa on se ongelma, että niitä kuulee vain yksi ihminen kerrallaan. Mitä siitä olisi ajateltava?"
        Kun Jumala kutsuu ihmistä niin se on aina Hänen ja yksilön välinen asia siihen eivät voi sekaantua paavi tai irja askola.
        Kyse on siis kahdenvälisestä yksityisestä asiasta.

• nähty.on
        pertsa2012 kirjoitti:

"Näissä Pyhän Hengen puheissa on se ongelma, että niitä kuulee vain yksi ihminen kerrallaan. Mitä siitä olisi ajateltava?"
        Kun Jumala kutsuu ihmistä niin se on aina Hänen ja yksilön välinen asia siihen eivät voi sekaantua paavi tai irja askola.
        Kyse on siis kahdenvälisestä yksityisestä asiasta.

No tuskinpa tuossa nyt tarkoitus olikaan, että paavi tai Askola siihen tarvisi sekaantua :d Ongelmahan näissä pyhän hengen kanssa käydyissä keskusteluissa on juuri se, että se on täysin yksilöllinen kokemus ja valitettavan usein juuri niin, että sellainen ihminen sitten osoittautuu jollakin tavalla mielenterveydeltään epävakaaksi. Tuohon kun vielä lisätään se, että noin yleisesti "äänien" kuulemista pidetään ei terveen merkkinä ja se, että vaatiko todellinen usko noiden "äänien" kuulemisen koska noin voisi konservatiivi uskovien puheista päätellä.

Lopuksi pienet ropsit Pertsalle joka ehkä ensimmäisen kerran tempaisi vastauksen ihan ilman Raamatun kopioita, eli ilman piilomerkitystä "ihan omasta päästään"

• Rapanhapakkp

Jeps. Përtsasta en tiedä. Mutta hyvin usein nuo "uskoon tulevat" ovat aikamoisessa delirium-tilassa, jolloin näkee ja kokee vaikka mitä. Tiedän omasta kokemuksesta. :-)

Lisäksi he ovat jo valmiiksi kristinuskon vaikutuspiirissä ja ennen "uskoon tuloaan" jo valmiiksi uskovat sen uskonnon maailmanselityksen. Sitten ehkä menevät johonkin kädennostoseurakuntaan, ja se on mun mielestä vain sinetti heille uskoa siihen mihin jo valmiiksi ovat uskoneet.

Sipppeleillä ihmislllä se on noin binääristä, nisk naks pois päältä ja päälle.

Pertsallekin että en minä epäile, etteikö olisi kuullut ääniä.

Mutta kun sulla Pertsa on varmoja mielipiteitä Jumalasta ja maailmankeikkeudesta... niin niinköhän oikeasti sait sen kaiken faktainformaation niissä kokemuksissasi, kun laajakaistana taivaalta? Vai oletko oppinut sen Raamattua lukemallla, uskonsuuntasi ihmisiltä ja itse ihan ihmisenä miettimällä?

Joten et miltään Hengeltä. Äläpä moista väitäkään. Mä voin testata sua.

Ja tosiaan muidenkin uskontojen vastaavat ilmestykset, joihin sinäkään et varmaan usko. Joten miten niin sinunkaan kokemuksesi pitäisi ottaa vakavana todisteena kun sinäkään et niitä muita?

Suomalaisen kristinuskon sisälläkin surullisenkuuluisa Markku Koivisto sanoi näkemässäni suorassa netti-TV- lähetyksessä näkevänsä siinä salissa kolmemetrisen enkelin. Joka kumma kyllä ei näkynyt TV-kameroille.

Varmaan Markku Koivisto koki näkevänsä Nokiamissiota kunnioittavan enkelin, eikä tahallaan valehdellut.

Mutta mitä itse Pertsa ajattelet. Oliko siellä enkeli jonka Markku Koivisto yksin näki? Jos sinun mielstäsi ei, miten luulet, että sinun "äänesi" ovat sen vakuuttavampia?

• Jobinpostia

Joh.14:16. Biblia. Ja minä olen rukoileva Isää ja hän antaa teille toisen Lohduttajan, että hän teidän kansanne olis ijankaikkisesti. Kirjoitetaan: iankaikkisesti. Joh.10:30. Minä ja Isä olemme yhtä. Tai sitten kahta.

• Anonyymi

upo9i

• Pyhän.Hengen.puhetta

Iso märkä pieru on varmasti PH:n puhetta. Pierun Haju (PH) täyttää Luterilaisen housut ja pään, ja pieru ei synny sattumalta. Kristittynä avaajana, olen äänittänyt jokaisen pieruni ja kuunnellut niitä takaperin, 35% hitaammin. Aivan varmasti löydän sieltä sanoman Jumalalta

Kuten PalliHikee nuuskiva nimimerkki "tämä.on.totuus" sanoi yllä, Pierunäänitys on siis oikeaa, koska minä uskon niin. Amen!

• Pyhän.Hengen.puhetta

Tungit sitten hikiset pallisi nimimerkkiini, jota en hyväksy. Rekisteröin tuon, että saan olla rauhassa oma itseni.

• jnhbybyg9

aivopestyt uskoo oman tahdon mukaan...
      Jeesuksen Isä ei lähettä Pyhää Henkeä rikollisen kristinuskon uskovaisten tueksi.

Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      14:26 Jeesus sanoi: ”Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.”

uskovaisille:
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

rikollisuuden uskontunnustus herra jumalalle....
      -järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      -Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      -Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      -ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

uskontunnustuksen kaltaisille pappislupauksen herra jumalalle antaneille papeille:
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

rikollisuuden kristityille...
      Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

Jumalasta luopuneet ovat luopuneet myös Jeesuksesta ja syntien sovituksista...
      nk. kolminaisuus oppi on rikollisuuden oppia...
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
      Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

• nähty.on

No päätit sitten kopioida suoraa tekstiä. Kuten jo tossa aikaisemmin sanoin, et ropsit Pertsalle joka uskaltautui vastaamaan ihan ominsanoin aloitukseen. Tämä äänien tai äänen kuuleminen on oikeasti sellainen asia mikä aiheuttaa ihmetystä, eli siinä mielessä ihan hyvä aloitus.

Tämä voisi olla ihan oikeasti kiinnostava aihe palstalla keskustella mutta sehän vaatii muutakin kuin vain suoria kopioita .

• Mobil-1

Tunnistetaanko Pyhä Henki vain omien kokemusten kautta läsnäolevaksi. Eli kuka tahansa voi tulkita omat erityislaatuiset kokemukse Pyhän Hengen läsnäoloksi. Mistä tietää, että se todelläkin on Pyhä Henki, joka vaikuttaa eikä muut voimat?

Mitä sitten on Pyhän Hengen voitelu?

• Kirjakääröt

2Moos.30:25. Biblia. Ja sinun pitää siitä tekemän pyhän voidellusöljyn, parhaan voiteen apotekarin tavalla: sen pitää pyhän voiteen-öljyn oleman.

• Farisealaiset uskovat olevansa voideltuja ja kuulevansa Pyhän Hengen ääntä. Itsekin olen uskonut. On kuin Suuri Marabu oisi antanut taiotun talismaninsa käyttööni. Saan usein onnea ja menestystä, jonka uskon Pyhän Hengen johdatukseksi, vaikken ole mitenkään ihmeellinen ja elän ihan normieloa. On lottovoittoja ja menestystä siihen mihin jaksan puuttua. Olen onnellinen eikä minun tarvitse edes korostaa uskonnollisuuttani tai uskoani. Pidän sitä Pyhän Hengen ansiona. Saan ennakkoaavistuksen siitä, mikä kannattaa sekä lyhyellä että pitkällä tähtäimellä niin ihmissuhteissa, terveydessä, raha-asioissa ja elämänkokemuksen hankkimisessa. Olen onnellinen.

• torre11
        Pyhän.Hengen.puhetta kirjoitti:

Farisealaiset uskovat olevansa voideltuja ja kuulevansa Pyhän Hengen ääntä. Itsekin olen uskonut. On kuin Suuri Marabu oisi antanut taiotun talismaninsa käyttööni. Saan usein onnea ja menestystä, jonka uskon Pyhän Hengen johdatukseksi, vaikken ole mitenkään ihmeellinen ja elän ihan normieloa. On lottovoittoja ja menestystä siihen mihin jaksan puuttua. Olen onnellinen eikä minun tarvitse edes korostaa uskonnollisuuttani tai uskoani. Pidän sitä Pyhän Hengen ansiona. Saan ennakkoaavistuksen siitä, mikä kannattaa sekä lyhyellä että pitkällä tähtäimellä niin ihmissuhteissa, terveydessä, raha-asioissa ja elämänkokemuksen hankkimisessa. Olen onnellinen.

Minäkin olen onnellinen, vaikka pidän Pyhää Henkeä hölynpölynä.

• torre11 kirjoitti:

Minäkin olen onnellinen, vaikka pidän Pyhää Henkeä hölynpölynä.

Pyhä Henki on toiveajattelua. Se vahvistaa ihmisen optimismia ja toiveikkuutta oman elämänsä suhteen ja lisää tunnetta oman elämänsä hallinnasta.

• OnKokemusta

En kuullut ääntä, vaan se tuli, kuin ajatuksena päähäni. Kuin olisi tullut jostain muualta.
      Ei ollut megaaninen, robottimainen.
      En osaa ajatella äänen ikää, koska en tavallaan kuullut ääntä, vaan se tuli ajatuksena.
      Ei kutsunut millään nimellä minua.
      Olin yksin, kukaan muu ei kuullut.

Tapahtui niin, että eräs ihminen sanoi vievänsä vihkiraamattuni roskiin ja hän ottikin sen kirjahyllystämme. Kerran sohvalla istuessani olin hyvin surullinen ja ajattelin, että nyt kyllä voisin lukea sitä raamattua, jos saisin sieltä lohdutusta ( tuohon aikaan en vielä lukenut raamattua) ja surullisena ajattelin, että sekin on viety pois.
      Jolloin kuulin tai päähäni tuli, kuin ajatuksena, että "ei se ole hukassa, vaan makuuhuoneessa vaatekaaipin päällä.
      Minä ihmettelin, että mitäs nyt, mistäs tuollainen ajatus tuli, kun en edes tavallaan sellaista ajatellut.
      No, lähdin kuiyenkin keittiötikkaita hakemaan, jotta yletyn sinne kaapin päälle, joka oli mwlko korkea, koska on ensin vaatekaapit ja niiden päällä vielä pikkukaapit. Jää sellainen pieni väli kaappien ja katon väliin ja kun ojensin käteni, se osui suoraan raamattuun. Siellä se oli pölyn seassa. Tuossa tilassa en säilytä mitään. en olisi osannut kuvitellakaan, että raamattu on siellä!
      Kertomus ei lopu tuohon.
      Katselin raamattua kädessäni siinä tikkailla seisoessani, että mitäs nyt teen, jolloin sain raamatun kohdan tuollaisena samanlaisen ajatuksena päähäni.
      Luin tuon raamatun kohdan, enkä ymmärtänyt sitä.
      Kunnes tuli seuraava päivä ja yksi ihminen tuli luokseni ja kysyi ihan yhtäkkiä, että mitä tarkoittaa raamatussa...ja hän sanoi juuri sen lukemani kohdan.
      ja tuli taas seuraava päivä, kun otin sanomalehden ja summassa aukaisin sen, jolloin tuo raamatunkohta oli kirjoitettu tuon lehden sivuille ja silmäni osuivat ensimmäisenä siihen.
      Ja tuli taas seuraava päivä, kun aukaisin radion ja heti ensimmäisenä sieltä tuli tuo raamatun kohta.
      Pikkuisen ihmettelin, että mitäs tämä nyt on...
      Tuosta nyt n 20 vuotta ja muita "ääniä "en ole kuullut, mutta tuo riitti. Vaadin vahvoja todisteita. Olen melkoinen skeptikko. Olen niin jääräpää, että Jumalan piti kädestä pitäen taluttaa minut sanansa äärelle.
      On myös yksi konkreettinen kokemus pahasta. se voi olla liian raju juttu.

• cvvvcdddd

Pyhän Hengen puhe ei ole korvin kuultavaa paitsi silloin, kun Pyhä Henki puhuu jonkin henkilön kautta jollekin toiselle ihmiselle.

Pyhä Henki puhuu ihmisen hengen kautta ihmiselle ja usein ihminen kuulee sen sydämellään eikä korvillaan. Jotkut armolahjat, kuten esim. tiedon sanat, voivat toimia niin, että Jumala antaa ikäänkuin "tietopaketin" ihmisen sydämeen ja ihminen sitten aukaisee sen paketin.

• Anonyymi

On tärkeää havaita riivauksen ja fyysisen sairauden välinen ero. Jeesus paransi molemmista syistä johtuvia tiloja.

Niitä, joita näkymätön paha henki pitää otteessaan, sanotaan demonien riivaamiksi. Raamattu kirjoittaa, että riivatuksi joutuminen näkyi monin tavoin:

Jotkut tulivat puhekyvyttömiksi, jotkut sokeiksi, jotkut saivat yliluonnollisia voimia. Yhteistä heille on se, että kuten Raamattu nimittää demoneja ”kiusaajiksi”, he saivat sairasta nautintoa kohtelemalla uhrejaan sadistisesti. Demonit valitsivat riivauksen kohteikseen sekä miehiä, naisia että lapsia, myös eläimiä. Toisinaan uhriparan tuska oli monikertainen, kun useampi demoni rääkkäsi samaa ihmistä yhtä aikaa.

Luuk.8 ”... muutamia naisia, jotka olivat parannetut pahoista hengistä ja taudeista: Maria, Magdaleenaksi kutsuttu, josta 7 riivaajaa oli lähtenyt ulos.”

Erään kerran Jeesus kysyi riivatulta: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen. Siellä oli suuri sikalauma laitumella; ja demonit pyysivät, että hän antaisi heille luvan mennä sikoihin.”

Jeesuksella oli Luojaltaan saatua voimaa eli pyhää henkeä, jolla hän kykeni käskyttämään demoneja ulos riivatuista. Kun demoni oli ajettu ulos, ihminen sai takaisin terveen mielentilaan.

Mutta uskonnollisille johtajille sen havaitseminen ei ollutkaan ilon aihe ja he ärhentelivät, että Jeesuksella oli sopimus Paholaisen kanssa. Jeesus paljasti suorasanaisesti, että fariseukset itse olivat Paholaisen ’lapsia’.

Mat.9 ”Kun riivaaja oli ajettu ulos, niin mykkä puhui, ja kansa ihmetteli sanoen: "Tällaista ei ole ikinä nähty." Mutta fariseukset sanoivat: "Riivaajain päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia."

Joh.7 ”Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?" Kansa vastasi: "Sinussa on riivaaja."

Jeesus kertoi avoimesti, ettei hän omalla voimallaan voinut parantaa eikä ajaa ulos demoneja riivatuista, vaan hän teki sen Isänsä antaman persoonattoman voiman avulla.

Mat.12 ”Jumalan hengen voimalla ajan ulos riivaajia.”
      Luuk.8 Jeesus sano miehelle ”josta riivaajat olivat lähteneet: "Palaja kotiisi ja kerro, kuinka suuria töitä Jumala (siis en minä) on sinulle tehnyt."
      Luuk.11 ”Minä Jumalan (en omalla) sormella ajan ulos riivaajia.”

Demonitkin tunnistivat Jeesuksen Jumalan Pojaksi, siis eivät Luojaksi tai Poika-Jumalaksi. Mat.8:29; Mar.1:24;3:11;5:7; Luuk.4:34,41; Apt.19:15; Jaak.2:19

Mutta Jeesus ei missään vaiheessa sallinut niiden alkaa antamaan todistusta hänen puolestaan.

Mark.3 ”Kun saastaiset henget (demonit) näkivät hänet, he huusivat: "Sinä olet Jumalan Poika." Ja hän varoitti ankarasti heitä saattamasta häntä julki.”

Mutta sitä miestä, joka vapautettiin riivaajien vallasta, Jeesus kehotti julistamaan omaisilleen mark.5 ”kuinka suuria tekoja Herra on sinulle tehnyt ja kuinka hän on sinua armahtanut."

Jeesus antoi vallan demoneihin 12 apostolilleen ja myöhemmin niille 70, jotka lähetti julistamaan, joten hekin saattoivat Jeesuksen nimessä parantaa demonien riivaamia.

Tämä Luojalta saatu yliluonnollinen voima säilyi apostoleilla senkin jälkeen, kun Jeesus oli surmattu, mutta kun apostolit ja ne joille apostolit olivat välittäneet Jumalan voiman lahjan, kuolivat, ihmelahjat lakkasivat jo 100-luvun alussa.

Apt.16 Paavali käski tulemaan ulos ”ennustelijademonin” eräästä orjattaresta ja se raivostutti tämän rahanahneet omistajat, kun horoskooppityttöparka ei enää ollutkaan heille hyvä bisnes.

Ap 19 Mutta kun pappi Skeuaan 7 petkuttajapoikaa yrittivät ajaa ulos demonin käyttämällä taikasanoina ”Jeesuksen kautta jota Paavali saarnaa”, niin riivattu raastoi heidät alastomiksi ja pahoinpiteli henkihieveriin.

Usein henkisesti tasapainottomien hirvittävän raju käytös johtuu siitä, että demonit riivaavat heitä. Toisinaan uskollaparantajat ja manaajapapit kertovat ajaneensa riivaajia ulos. He täyttävät siten osaltaan tämän Jeesuksen ennustuksen:

Mat.7 ”Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

Tietenkään kaikki mielisairaat eivät ole demonien riivaamia, mutta Raamatun ja sen ulkopuolisten havaintojen mukaan on loogista, että demonien riivaamat ovat tasapainottomia. Jeesus tapasi hautausmailla ja vuorilla oleskelevan järkeä vailla olevan gerasalaisen miehen, joka karjui ja viilteli kivillä itseään ja oli kettingeillä kahlittu käsistä ja jaloista, mutta aina katkaissut ja jopa murskannut ne. Kenelläkään ei ollut voimaa taltuttaa häntä."

Mutta heti kun Jeesus ajoi pois riivaajan, miehestä tuli selväjärkinen.

Miten sitten estää joutumasta riivatuksi?

Tosi kristityillä on painavat syyt noudattaa Raamatun neuvoja: ”Olkaa valppaat” ja efes.6 ”Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen (Paholaisen demoneineen) kavalat juonet.”

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3434
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2668
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      387
      2620
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1787
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1425
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1090
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      1015
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      985
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      28
      819
    10. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      68
      801
    Aihe