Tuli vastaan tuollaisen firman opasvideo Youtubessa. Näyttäisi olevan saksalainen varaosaliike. Hyvät valikoimat, edulliset hinnat, mutta palautukset Saksaan ja mahdolliset riidat käsiteltäisiin jossain Berliinin käräjäoikeudessa...
Onko kellään kokemuksia tilaamisesta/palauttamisesta, miten toimii?
Autodoc kokemuksia
610
127759
Vastaukset
- Autodocok
Mainiosti toimi saksalaiseen tapaan. Rahti ilmainen ja osat todella halpoja. Maksaa ei tarvitse välttämättä etukäteen, mikäli se epäilyttää. Jos jaksaa odottaa muutaman päivän toimitusta, joka tulee kotiovelle, niin ihan ok.
- Anonyymi
Älkää ikinä erehtykö ostamaan mitään,koska jos tulee väärät osat palauttaminen todella todella vaikeaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää ikinä erehtykö ostamaan mitään,koska jos tulee väärät osat palauttaminen todella todella vaikeaa...
Olen saanut kaksi kertaa väärät osat tuolta. Jääneet omaksi tappioksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikein, minä tilasin matot autoon ja varmasti mulla oli oiekat tiedot.
Väärät matot tuli, en tiedä mihin sopii.
Haitin kaikki rsoskiin koska on liian kallista lähettää takaisin,
sinne rahat meni eli olisin yhtä hyvin voinit polttaane. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli kanssa väärät osat ja kohta viikon lähetellyt kuvia ja s-postia..seuraavaksi pitää varmaan ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli kanssa väärät osat ja kohta viikon lähetellyt kuvia ja s-postia..seuraavaksi pitää varmaan ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen
Minulla sama tilanne,oli paketti varmaan palautettu joskus ja painelaakeri koko paketin alla,muovikorvat rikki. Viikon-toista lähettilin lippuja ja lappuja, lopuksi kävin ostamassa muualta kun ei enää mitään kommentteja
Ei enää ikinä mitään tärkeää tuolta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tilasin Mersuuni takalasin pyyhkijän, niin lähettivät 8 cm liian pitkän Fiat Punton pyyhkimen. Palauttaminen ei näytä onnistuvan. Olen odottanut palautustarraa lähhetykseen jo 3 viikkoa! Huijarifirma!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinne rahat meni eli olisin yhtä hyvin voinit polttaane.Ei sit tullut maksettua muutamaa euroa turvallinen tilaus vaihtoehtoa.
Itsella kyl toiminut vaihdot ihan hyvin.
Ja myös sain jopa laakerista rahat takas vaikka okin muovut ympäriltä pois ottanu. Hieman siinä arvelin tuleeko arvonvöhennys tuotteelle.
Mutta ei tullut.
Juu jos oikein muistan niin jos ei ota turvallinen tilaus tisäpalvelua joka maksaa tuotteista riippuen noin vutosen lisää tilaukseen niin ei sisälly 14 päivän ilmainen palautus ehtoihin.
Mutta se 14 päivän palautus kyl. Se taitanee olla eu laki se 14 päivän palautus.. Että joko heikko hermostu porukkaa tai pelkkää provosointia muo kommentit jotta ei onnistuisi.
Itse olen vuosia varaosani täältä tilannu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on ihan oma vika, jos ei osaa kunnolla tutkia ja ottaa selvää mitä tilata. Mielestäni todella hyvä paikka tilata auton osia verrattuna näihin suomalaisiin varaosa sivuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin kävi, ei osat sovi vaikka niin mainittu. Mb ml 270. Ilmamassamittari ja rail paineen säädin erilaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla sama tilanne,oli paketti varmaan palautettu joskus ja painelaakeri koko paketin alla,muovikorvat rikki. Viikon-toista lähettilin lippuja ja lappuja, lopuksi kävin ostamassa muualta kun ei enää mitään kommentteja
Ei enää ikinä mitään tärkeää tuoltaSama juttu, eivät hyväksy palautusta kun lähettäävät väärää tuotetta autodog.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on ihan oma vika, jos ei osaa kunnolla tutkia ja ottaa selvää mitä tilata. Mielestäni todella hyvä paikka tilata auton osia verrattuna näihin suomalaisiin varaosa sivuihin.
Ainakin suomesta ostaessa riittää kun antaa rekkarinumeron,ei tässä yrityksessä.väärät osat palautettu,tuskinsaan rahoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osa oli kyllä meikäläisen tapauksessa oikea mutta valmiiksi toimimaton siis viallinen .Voi vain ihmetellä miten voi toimittaa uuden viallisen jarrusatulan. Vaihtotyö kustannukset ja vaihto takaisin vanhaan ja autodocromun kustannukset jäävät ilmeisesti omaksi vahingoksi. Ei nimittäin löytynyt viallisen osan palautuksesta mitään. Kannattaa ottaa opiksi
- Anonyymi
Tiltkaa Zalandolta.
Siltä voi tilata vaikka kuinka paljon ja rahat saa takasi palautuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu, eivät hyväksy palautusta kun lähettäävät väärää tuotetta autodog.
Chat yhteys, kuva osasta joka piti olla ja väärä osa. Palautus ja rahat tuli tilille hieman yli viikon päästä. Runkonumero ja oikeat osat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin suomesta ostaessa riittää kun antaa rekkarinumeron,ei tässä yrityksessä.väärät osat palautettu,tuskinsaan rahoja.
toimitus kestää turhan kauan,kyllä kaksi viikkoa saksasta suomeen on liian kauan.sparetolta tilattuna tilaus kotona kolmessa vrk. osatkin sparetolla ilman30% alennuksia samanhintaiset kuin autodocin alennetut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tilasin Mersuuni takalasin pyyhkijän, niin lähettivät 8 cm liian pitkän Fiat Punton pyyhkimen. Palauttaminen ei näytä onnistuvan. Olen odottanut palautustarraa lähhetykseen jo 3 viikkoa! Huijarifirma!!!!
Juu ei tule palautus lappua ei 😪, hanurista on koko puulaaki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tilaa ulkomailta auton osia on ensisijaisen tärkeää laitaa tilaukseen ns. "pylp koodi" Se on takaus kandsainvälisestä avoimesta kaupankäynnistä. Tuon "pylp koodin" turvin myös palautukset ja sopivaan tuotteeseen vaihto hoituvat vaivattomasti. Ei tämä ole mitään raketti tiedettä . . . VAAN PYLP TIEDETTÄ !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinne rahat meni eli olisin yhtä hyvin voinit polttaane.Juu liityn nyt tähän samaan seuraan eli tilasin iskarit autoon ja tuli väärät. Palautuksesta pitäisi maksaa itse rahti joka ei suomesta saksaan ole mikään halpa. Eli osat jää omaksi tappioksi mutta enää en tee sitä virhettä että tuolta tilaisin. 😒
- Anonyymi
Autodoc kokemuksia - https://lite.al/3DG-UX Monta kertaa on tilattu. Kaikki tähän mennessä ok. Ainakin Dusteriin hyvä valikoima osaa. Paljon eri merkkiä valittavana ja hintaluokkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin. Ei mitään huomauttamista. Aina on kaikki sopineet ja tavara on ollut sitä mitä on tilattu. Yleensä valitsen tunnettuja merkkejä, niin eipä ole tarvinnut pettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tilaa ulkomailta auton osia on ensisijaisen tärkeää laitaa tilaukseen ns. "pylp koodi" Se on takaus kandsainvälisestä avoimesta kaupankäynnistä. Tuon "pylp koodin" turvin myös palautukset ja sopivaan tuotteeseen vaihto hoituvat vaivattomasti. Ei tämä ole mitään raketti tiedettä . . . VAAN PYLP TIEDETTÄ !!
Mitä helvettiä..pyl.. mitä? Olen tilannut vaikka mitä kyseisestä firmasta, kesä talvi renkaat jotka muuten tuli alle viikossa kotiovelle!!!! Myös tilannut jarrurummut, jarrulevyt, palat ja hihnat ja ym. Ym.!!!
Paras ja edullisin kauppa ikinä koko maailmassa!!!!
En ikinä osta Suomesta enää mitään....en pitkään aikaan!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autodoc kokemuksia - https://lite.al/3DG-UX Monta kertaa on tilattu. Kaikki tähän mennessä ok. Ainakin Dusteriin hyvä valikoima osaa. Paljon eri merkkiä valittavana ja hintaluokkaa.
Itsellä kanssa aina tullut oikeat osat ja alle viikossa. Motonetistä aikaisemmin ostanut 4 kertaa jarrulevyt REKKARILLA ja 3 kertaa saanut väärät, se riitti mulle siitä puulaakista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinne rahat meni eli olisin yhtä hyvin voinit polttaane.Olikohan ne sun tiedot oikein, kun tuo kirjoittaminen ei tunnu oikein sujuvan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu liityn nyt tähän samaan seuraan eli tilasin iskarit autoon ja tuli väärät. Palautuksesta pitäisi maksaa itse rahti joka ei suomesta saksaan ole mikään halpa. Eli osat jää omaksi tappioksi mutta enää en tee sitä virhettä että tuolta tilaisin. 😒
aivan P...... koko virma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiltkaa Zalandolta.
Siltä voi tilata vaikka kuinka paljon ja rahat saa takasi palautuksesta.Zalandohan on vaate kauppa??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele, että olis hyvä netti firma . . . saksalaiset ovat aina saksalaisia hirveyksineen ja julmuuksineen. Ne tai HE ! eivät ole muuttuneet miksikään samat paska geenit heissä virtaa, kuin ennen muinoin . . . PISTE!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele, että olis hyvä netti firma . . . saksalaiset ovat aina saksalaisia hirveyksineen ja julmuuksineen. Ne tai HE ! eivät ole muuttuneet miksikään samat paska geenit heissä virtaa, kuin ennen muinoin . . . PISTE!
Enpä tiedä, mutta kun annoin tarkan varaosanumeron osasta niin tuli täsmälleen juuri oikea osa ja sopi paikoilleen. Osaa ei ollut edes saatavissa suomalaisista varaosaliikkeistä (vanhempi auto). Toimitusaikakin voitti Postin pakettiliikenteen, vaikka pyytelivät välillä anteeksi hidasta toimitusta koronarajoitusten vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä helvettiä..pyl.. mitä? Olen tilannut vaikka mitä kyseisestä firmasta, kesä talvi renkaat jotka muuten tuli alle viikossa kotiovelle!!!! Myös tilannut jarrurummut, jarrulevyt, palat ja hihnat ja ym. Ym.!!!
En ikinä osta Suomesta enää mitään....en pitkään aikaan!!!!!Suurin piirtein samat osat olen tilannut ja kaikki ollut niin kuin pitääkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä onnistui palautus ja rahat takaisin. Otin kuvan osasta ja viereen, mikä tuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmistenumero takaa oikeat osat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 kertaa tilannu ja kummalakin kertaa palautus väärät osat , kolmatta kertaa ei tuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkansa jos ne laittaa sieltä tämä pitäis ehkä sopia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 kertaa tilannu ja kummalakin kertaa palautus väärät osat , kolmatta kertaa ei tuu
jos et vaan osannu tilata oikeaa osaa itsellä tullu oikeat ja helppo tilatessa tarkistaa että varmasti on oikea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just niin, toimittivat minulle väärät tavarat eikä taikasin maksua ole kuulunut ja aikaa mennyt jo 2kk. Mainitsin palautuksessa että rahdit menevät heidän piikkiin että koko summa takaisin, mutta hiljaista on. Täytyy vissii riitautta, mutta varmaa on että en tilaa enää mitään kun tuli noin kallis kauppa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vika on sinussa jos et autoasi tunne ja saat väärät osat. Olen itse autoasentaja ja aina sasnut oikeat osat, toisin kuin Motonet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi voi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vahavasti samaa mieltä.
Lähettivät aivan väärän tuotteen ja ja vaikka kuinka selittää ei kukaan mitä lie varastopellejä joita he nimittävät insinööreiksi ole huomanneet virhettä, saattaa ollakin mutta tyhmiä,
olen kuvien ja sanojen suomeksi ja englanniksi jne laittanut että älkää nyt lähettäkö vaan muille samaa virhettä kyseessä vetokoukku autoon jota on valmistettu 2006-2014 ei osu maaliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vitut jos kaikki asiat täsmää ja ovat oikein niin jos lähettävät väärää kamaa ovat siellä tehneet virheen.
Kovat ehdot paketti pitää olla alkuperäinen, ei saatana kun se ole jo matkalla rekoissa tärvätty muodottomaan kuntoon josta post nordin liite,, ei auta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sit tullut maksettua muutamaa euroa turvallinen tilaus vaihtoehtoa.
Itsella kyl toiminut vaihdot ihan hyvin.
Ja myös sain jopa laakerista rahat takas vaikka okin muovut ympäriltä pois ottanu. Hieman siinä arvelin tuleeko arvonvöhennys tuotteelle.
Mutta ei tullut.
Juu jos oikein muistan niin jos ei ota turvallinen tilaus tisäpalvelua joka maksaa tuotteista riippuen noin vutosen lisää tilaukseen niin ei sisälly 14 päivän ilmainen palautus ehtoihin.
Mutta se 14 päivän palautus kyl. Se taitanee olla eu laki se 14 päivän palautus.. Että joko heikko hermostu porukkaa tai pelkkää provosointia muo kommentit jotta ei onnistuisi.
Itse olen vuosia varaosani täältä tilannu.Niin että maksaa lisää siitä että heidän töppäys ei maksa asiakkaalle,, ei kiitos ei .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt turpa kiinni siellä, kunnolla tutkia jumalauta purkaa puskuri ja mennä autoa alle ja katsoa ettei sovi tuo vetokoukku tähän ducatoon kun tämä on paketti auto eikä matkailu-auto,,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ikinä osta Suomesta enää mitään....en pitkään aikaan!!!!!Autodoc tilaukset toimii kuin junan vessa.
Saat mitä tilaat. Vain hölmöläiset hankkii ylikalliit II luokan osat Motonetistä.
Kun tilaat osat Autodoc:ilta saat I luokan laatua ja vältät Motonetin väsyneen palvelutiski nojailun. Jossa lähes aina 3-4 myyjää kahvilla..
- Halvat.osat
Just tuli ruuvattua autoon autodocista tilattuja palikoita. Ainakin ensimmäinen tilaukseni sieltä sujui mutkattomasti.
- Ldldkdkdl
Olen tilannut monesti. Välillä toimittavat juuri sitä mitä on tilattu. Joskus ovat vaihtaneet merkkiosan tuntemattomaan osaan mitään kyselemättä ja veloittaneet saman hinnan. Toki vaihto onnistui valittamisen jälkeen. Joskus ovat lähettäneet kokonaan vääriä osia. Silloinkin vaihto onnistui. Joskus osa on rikkoutunut kuljetuksessa. Silloin rahat sai takaisin. Usein paketit ovat avattuja. Heidän toimitusaikalupaukset eivät pidä paikkaansa. Kun nettisivujen mukaan tavaraa on varastossa niin toimituksessa voi kestää yleensä vähintään viikko, mutta välillä kaksikin. Saatavuustiedot eivät siis pidä paikkaansa. Sit jos sattuu saamaan väärän tai rikkinäisen osan niin koko palautus ja uuden lähettämisrumbaan kuluu helposti kuukausi että lopulta saa oikean osan. Jos on paljon aikaa ja jaksaa reklamoida ja osilla ei ole kiire niin tuolta saa edullisia osia. Kuulisin mielelläni jos jollain olisi tiedossa joku paikka minkä hintataso olis edes lähes yhtä edullinen kuin autodocilla mutta toiminta olisi luotettavaa ja rehellistä.
- Heky1
Hyvin sieltä saa osia tilattua mutta jos se on väärä ja tarvii palauttaa, niin itse joudut maksamaan postikulut. Lähetin juuri jäähdyttimen säleikön (~4kg) takaisin ja siinä meni 32€.
- StefanAlex
Idiotit tai punaniskat Maksakaa aina PayPalilla se ei ole kahta rosenttiakaan, Tosi alfistina ja monernin (jaguarin) omistaja potuttaa noitten chattiladien tyhmyss ja turhapäisyys,Sain mennä ruotsalaiseen sivuun ennenkuin löysin tuo etupään Tukivarsi ( iskarin kiinnitys) Ja se aluklöntti pitää aina vaihtaa alfoissa (156 SW mulla on 2 kpl) enemillään 200 tkm jälkeen sama osa sedaneissa GT;ssa ja 147 malleissa, 159 käyttää rautta mutta onhan se ruma jo uudemmassa SW:ssä on Facelift mistä en pidä 159 :ssä nokkapelti on nostettu että voitaisin
sekoittaa johonkin johonkin riisikärryyn esim Cashkey (Nissan) uudempaan Volvo.kombiin ei sentään kuitenkaan Mersuun joka ei ole sortunut tylppänokkailmiöön.Mutten vaan hintansa kuten Volvokin huono auto ja vastenmielinen.Ystävällä on uusi dieseljaguar åhkinäpuu ja nakkasistus ja noin 200 hp. Koko kuin BMW 5 ja ainoa vika Kajn mukana on se että se muistuttaa liikaa designin puolelta tuplahintaisen BMW, Se on Audin lisäksi auto Ei yhtään Volvo ja harva Mersu saisi kuulua nk Premium-luokkaan. Ja palautukset PostNord on valtionmonopoli halvempi varsinkin ulkomaille lähettäessä. - puavo
StefanAlex kirjoitti:
Idiotit tai punaniskat Maksakaa aina PayPalilla se ei ole kahta rosenttiakaan, Tosi alfistina ja monernin (jaguarin) omistaja potuttaa noitten chattiladien tyhmyss ja turhapäisyys,Sain mennä ruotsalaiseen sivuun ennenkuin löysin tuo etupään Tukivarsi ( iskarin kiinnitys) Ja se aluklöntti pitää aina vaihtaa alfoissa (156 SW mulla on 2 kpl) enemillään 200 tkm jälkeen sama osa sedaneissa GT;ssa ja 147 malleissa, 159 käyttää rautta mutta onhan se ruma jo uudemmassa SW:ssä on Facelift mistä en pidä 159 :ssä nokkapelti on nostettu että voitaisin
sekoittaa johonkin johonkin riisikärryyn esim Cashkey (Nissan) uudempaan Volvo.kombiin ei sentään kuitenkaan Mersuun joka ei ole sortunut tylppänokkailmiöön.Mutten vaan hintansa kuten Volvokin huono auto ja vastenmielinen.Ystävällä on uusi dieseljaguar åhkinäpuu ja nakkasistus ja noin 200 hp. Koko kuin BMW 5 ja ainoa vika Kajn mukana on se että se muistuttaa liikaa designin puolelta tuplahintaisen BMW, Se on Audin lisäksi auto Ei yhtään Volvo ja harva Mersu saisi kuulua nk Premium-luokkaan. Ja palautukset PostNord on valtionmonopoli halvempi varsinkin ulkomaille lähettäessä.Sorry vaa mut ny ei saannu oikke mittää selvä sun sepustus......
- voo
Hej sällit . Kertokaa minullekin palautuksesta Posti ei ota vastaa Nordpost ei ota vastaa vaikka ne toimittaa tulevat tavarat kotiin. Vaikka siellä kehutaan postin viemisestä niin ei ??? mitä lääkkeeksi ,ja tässä joku kertoi että pitää itse maksaa palautukset vaikka sivuilla kehutaan ilmainen palautus?
- Anonyymi
Toi ovelle? Soittivatko ne ennen kuin toivat, vai mite se prosessi meni?
- Anonyymi
Rehellisiä ne ei ne ainakaan ole. Kannatta tilata omasta tutusta Varaosa liikkeestä palautukset toimii sekä hyvitykset ja vaihto osia ihan hyvin varmasti ja ovat sopivia ei tartte epäröidä ja odottaa viikkotolkulla. On nimittäin huonoja kokemuksia kaikista varaosat 24, ja tää ne on samoja firmoja.
- Anonyymi
Heky1 kirjoitti:
Hyvin sieltä saa osia tilattua mutta jos se on väärä ja tarvii palauttaa, niin itse joudut maksamaan postikulut. Lähetin juuri jäähdyttimen säleikön (~4kg) takaisin ja siinä meni 32€.
Sama juttu sain jäähdyttäjän joka oli kulmasta lohjennut ja koko jäähdyttäjä oli oli vääntynyt propelliksi, tosi paljon saa käydä kirjeenvaihtoa. Monen kirjeenvaihdon sekä puhelinsoiton jälkeen luvattiin palauttaa rahat tilille ja kerrottiin ettei tarvi lähettää jäähdyttäjää takaisin vaan pyydettiin lähettää kuvat osasta ja pakkauksista sekä auton vin numerosta osaa , muttta juttu muuttui kuitenkin niin, että tarvii lähettää... ehkä heillä on käyttöä vaurioituneelle jäähdyttäjälle? en tiedä saa nähdä viitsinkö lähetellä mitään romuja takaisin muutama sata euron opetus on kuitenkin paljon arvokkaampi tieto ja kokemus...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu sain jäähdyttäjän joka oli kulmasta lohjennut ja koko jäähdyttäjä oli oli vääntynyt propelliksi, tosi paljon saa käydä kirjeenvaihtoa. Monen kirjeenvaihdon sekä puhelinsoiton jälkeen luvattiin palauttaa rahat tilille ja kerrottiin ettei tarvi lähettää jäähdyttäjää takaisin vaan pyydettiin lähettää kuvat osasta ja pakkauksista sekä auton vin numerosta osaa , muttta juttu muuttui kuitenkin niin, että tarvii lähettää... ehkä heillä on käyttöä vaurioituneelle jäähdyttäjälle? en tiedä saa nähdä viitsinkö lähetellä mitään romuja takaisin muutama sata euron opetus on kuitenkin paljon arvokkaampi tieto ja kokemus...
Ite tilasin kans auton tietojen mukaan vetoakselin väärä tuli ja oli sen näköinen että oli käynyt jossain autossa paikoillaan itse osti yhdellä kertaa 2 kertaa ensinmäisen viimeisen kerran autodocilta ja takasin eivät ota.
- Anonyymi
Sinun taitaa olla turha ohjata yhtään ketään kirjoituskurssille. Tekstissäsi on niin paljon virheitä, että lopetin laskemisen kymmenennen kohdalla.
- Anonyymi
Itse ostanut tuolta jarruosia Nissaniin toimitus ok laatu ok. samaa ei voi sanoa Kaikista suomalaisista toimittajista ja myyjistä.
- Anonyymi
Kokeile vaikka .alvadi.fi..osat saa alle viikossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile vaikka .alvadi.fi..osat saa alle viikossa
Sattuu olemaan samaa puljua!!
- Anonyymi
iParts on ykkönen.
- Anonyymi
StefanAlex kirjoitti:
sekoittaa johonkin johonkin riisikärryyn esim Cashkey (Nissan) uudempaan Volvo.kombiin ei sentään kuitenkaan Mersuun joka ei ole sortunut tylppänokkailmiöön.Mutten vaan hintansa kuten Volvokin huono auto ja vastenmielinen.Ystävällä on uusi dieseljaguar åhkinäpuu ja nakkasistus ja noin 200 hp. Koko kuin BMW 5 ja ainoa vika Kajn mukana on se että se muistuttaa liikaa designin puolelta tuplahintaisen BMW, Se on Audin lisäksi auto Ei yhtään Volvo ja harva Mersu saisi kuulua nk Premium-luokkaan. Ja palautukset PostNord on valtionmonopoli halvempi varsinkin ulkomaille lähettäessä.Lär dig finska!
- Anonyymi
puavo kirjoitti:
Sorry vaa mut ny ei saannu oikke mittää selvä sun sepustus......
Juu, sama juttu, en käsittänyt tuosta sanojen tulvasta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi ovelle? Soittivatko ne ennen kuin toivat, vai mite se prosessi meni?
Soittavat ensin että onko ketään himassa. Jos sanot että oot...kama tulee parissa minuutissa!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rehellisiä ne ei ne ainakaan ole. Kannatta tilata omasta tutusta Varaosa liikkeestä palautukset toimii sekä hyvitykset ja vaihto osia ihan hyvin varmasti ja ovat sopivia ei tartte epäröidä ja odottaa viikkotolkulla. On nimittäin huonoja kokemuksia kaikista varaosat 24, ja tää ne on samoja firmoja.
Varmasti rehellisempiä kuin yksikään Suomen liikkeistä!!!! Olen tilannut PALJON tästä firmasta!!!! Ja puolet halvemmalla, vaikka nämä lähetetään ulkomailta! Suomesta kestää neljä viikkoa vähintään kun jotain tilaa! Suomesta kun tilaa jotain ei varmasti saa kotiovelle mitään! Viimeksi tilasin Suomesta ja laitoin että kotiin kuljetus ja maksoin siitä! Tuli ilmoitus että R kioskista saa hakea! Niin just, ja kesti kaksi viikkoa vaikka piti olla 2-3 päivää!!!!! Siinä Suomi toimitus ym. Tilaan vaikka sukat ennemmin Tiipetistä kuin Suomesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sattuu olemaan samaa puljua!!
No ei oo
- Remppaako
Samanlainen on MasterAuto (MisterAuto), paitsi että palautukset kiistat Ranskan suuntaan. Jotain halpaa voisin ostaa noista, mutta kalliimpaa, hmmmm...
- Motonet.Biltema
Mister-auto on aika kallis. Tuolla autodocissa on jotkut osat tosi edullisia, muta kuten jo aiemmin joku mainitsi, on toimitus melko hidasta.
- Biltema.motonet
Mister-Auto.fi kallis??
Olen kyllä ite päinvastaista mieltä. Tai oikeastaan suunnilleen samat hinnat kai noilla on. Merkkiosissa kyllä säästää aika pitkän pennin verrattuna motonettiin tai merkkilikkeeseen
Jokatapauksessa hyvinhän noilla on palautukset onnistunu molemmilla ja mitä kalliimpia osia tilailee nii sitä enemmän säästän verrattuna merkkiliikkeeseen. - toyota-fani
En suosittele Autodoc:ia. Maksu jäi vaatimatta ja kun oli maksettu ilmeni että osa ei enää ollut myynnissä. Osa ei maksanut enemmän kuin 25 euroa mutta vituttaa kuitenkin
- roboxx
kun ostat autodocilta, muista verrata hintoja maiden kesken. esim autodoc.ee on aina halvempi kuin suomensivusto
- alv1
roboxx kirjoitti:
kun ostat autodocilta, muista verrata hintoja maiden kesken. esim autodoc.ee on aina halvempi kuin suomensivusto
Nop tuohon vaikuttaa esim se että virossa alv on 20% kun suomessa 24%.
- Ikiliki
toyota-fani kirjoitti:
En suosittele Autodoc:ia. Maksu jäi vaatimatta ja kun oli maksettu ilmeni että osa ei enää ollut myynnissä. Osa ei maksanut enemmän kuin 25 euroa mutta vituttaa kuitenkin
Ostin Ford Transittiini etuvaloumpiot molemmille puolille tietty. Tuli 2 kpl vasemmalle puolelle tulevaa valaisinta ja otin heihin yhteyttä asian tiimoilta. Sanoivat, että olen tilannut kaksi vasemmanpuolen valaisinta ja he eivä t vaihda ,syy kun on kuulema minussa. Kuka tilaa normaalisti samaan autoon autoon kaksi vasemman puoleista valaisinta? En suosittele.
- Ensuosittele
Kolme kertaa olen täältä tavaraa tilannut. Kaksi ensimmäistä tilausta onnistui hyvin. Tavarat oikein ja halvalla. Toimitusajat tosin venyivät pitkiksi. Kolmannella kerralla sitten töksähti. Tilasin suodattimia ja raidetangon ooppeliin. Suodattimet ok, mutta raidetangossa selkeä valmistusvirhe. Asiaa sai selvittää useita kertoja sähköpostitse ja englanninkielisessä palvelupuhelimessa. Rahoja ei palautettu, vaan olisi pitänyt omalla kustannuksella lähettää osa takaisin saksaan. Osan hinta ja postikulut suurinpiirtein samat, joten jäi lähettämättä. Kolmas kerta toden sanoi.
- Temmp
Ensuosittele kirjoitti:
Kolme kertaa olen täältä tavaraa tilannut. Kaksi ensimmäistä tilausta onnistui hyvin. Tavarat oikein ja halvalla. Toimitusajat tosin venyivät pitkiksi. Kolmannella kerralla sitten töksähti. Tilasin suodattimia ja raidetangon ooppeliin. Suodattimet ok, mutta raidetangossa selkeä valmistusvirhe. Asiaa sai selvittää useita kertoja sähköpostitse ja englanninkielisessä palvelupuhelimessa. Rahoja ei palautettu, vaan olisi pitänyt omalla kustannuksella lähettää osa takaisin saksaan. Osan hinta ja postikulut suurinpiirtein samat, joten jäi lähettämättä. Kolmas kerta toden sanoi.
Nuita valmistus virheitähän on motonetin osissaki ostin kerran ooppeliin vetoakselin nii joutui niitä boorejarälläköimää et men vetari paikallee
- Anonyymi
Ikiliki kirjoitti:
Ostin Ford Transittiini etuvaloumpiot molemmille puolille tietty. Tuli 2 kpl vasemmalle puolelle tulevaa valaisinta ja otin heihin yhteyttä asian tiimoilta. Sanoivat, että olen tilannut kaksi vasemmanpuolen valaisinta ja he eivä t vaihda ,syy kun on kuulema minussa. Kuka tilaa normaalisti samaan autoon autoon kaksi vasemman puoleista valaisinta? En suosittele.
Sinä nähtävästi tilasit.
- Anonyymi
Kaksi kertaa erehtynyt tilaamaan. Molemmilla kerroilla väärät osat. Osien palautus ei käynyt, kun paketti oli avattu. Kuluttaja-asiamiehen kautta ei pysty valittamaan, kun ei ole toimistoa Suomessa.
- Anonyymi
Temmp kirjoitti:
Nuita valmistus virheitähän on motonetin osissaki ostin kerran ooppeliin vetoakselin nii joutui niitä boorejarälläköimää et men vetari paikallee
Ainakin vaihto on ilmainen.
- reilukerho
Varaosat tilattu AUTODOC.FI firmasta. Tilattu ( maksettu) laatumerkkejä pyöränripustukseen. Tilaus saapui neljässä päivässa mutta osat eivät olleet laatumerkkejä vaan heidän "STARK" tuotemerkkiään. Älkää tilatko täältä mitään, luokatonta kilpukkaa vaikka laatua piti tulla !!!
- reilukerho1
Autodoc sama firma kuin autonvaraosat.fi tai topautoosat tai lukemattomat muut. Vähän kyllä epäilyttävä kun pitää olla niin monta eri verkkokauppa samalla puljulla.
- reiluatoemintaa
ootteko törmännyt tuohon nonono sivuun, auttaa näemmä näissä asioissa
- Nasser43
Minä tilasin nuo stark iskarit aivan paskaa ei kestä meidän tammikuun pakkasia ja sama iskarin suojakumit eikestä pakkasta paskarinkulana kun jouduin nuo paskaiskarit vaihtamaan niin kuukaudessa iskari ja suojakumit paskana.liikaa kuulema muovia kumin seassa .
- Anonyymi
Kiero ja mulkku firma samoin kuin se Roihupellon sivuliike?
- Anonyymi
Älä puhu paskaa, jos et osaa tilata niin oma vika. Sinne voi soittaakin, saat Suomalaisen jäpän kanssa jutella murheista! Tilasin Saksasta musiikki välineitä kahdella tonnilla, isoja kaiuttimia ja valo standeja ja vahvistimia ym. Tuli nopeasti kotiovelle!!! Ostakaa vaan Suomesta! Tyhmät
- Eienääsaksasta
Viallisen tuotteen palautuksen kanssa tuli ongelma. Useaan kertaan kyselivät viasta, samat kysymykset mutta aina eri kysyjä, lopulta lähettivät palautusosoitelapun joka vaan paketin päälle ja postiin. Pakettiin piti laittaa mukaan vain laskukopio. Reilun viikon kuluttua tuli meili että pyydetty takuukaavake puuttui, vaikka sitä ei oltu pyydettykkään...... no lopulta kun erikseen pyysin heitä lähettämään sen kaavakkeen, sain sen ja lähetin autodocille, niin tuli vastaus että se tuli liian myöhään ja tuota on lähetetty takaisin minulle. Joten jatkossa saavat n....t pitää tunkkinsa.
- Oleski
Itsellä samahomma tässä menossa. Yli viikon jo paketti ootellu et voisin lähettää takaisin. Kahteen erikertaan pitänyt nyt jo kuvia laitella, aina eri tyyppi. Taas vuorokausi menny vastausta odotellessa, joku 1,5 vrk normi vastausaika. Kovin vaikeeta tuntuu olevan vaikka boschilta tullut se viallinen tuote jota voivat laskutella sitten.
- grig_ori
Autodoc.lt on sama firma. Toki hinnat on jopa 20% matalammat kuin autodoc.fi kaupassa. Samat toimitusmaksut, samat huijaukset toimutusajoissa, eikä edes saanut vielä rahat takaisin, kun tilatut "In-stock" tuotteet eivät ole lähetettyjä jo viikon. Kannattaa maksaa PayPalilla, on helpompi sitten saada rahat takaisin.
- Jaskajokuinen
Itsellä jäi kyseiseen firmaan sisään rahoja päälle 300e, kun eivät ole palauttaneet rahoja vaikka peruutin tilauksen ennen kuin edes sain tuotteen. Aina vaan sanotaan, että odottele hetki kohta maksu palautuu...Nyt 3,5kk odotelleena ei paljoa naurata.
- StefanAlex
grig_ori kirjoitti:
Autodoc.lt on sama firma. Toki hinnat on jopa 20% matalammat kuin autodoc.fi kaupassa. Samat toimitusmaksut, samat huijaukset toimutusajoissa, eikä edes saanut vielä rahat takaisin, kun tilatut "In-stock" tuotteet eivät ole lähetettyjä jo viikon. Kannattaa maksaa PayPalilla, on helpompi sitten saada rahat takaisin.
Tämä tyhmyys Googlessa aamupäivällä grigorius-ryssä. Kyllä muutkin hinnat vaihtelevat, 2011 olin halpamatkalla Red Starsilla (turkish airlanes) jossain arabimaassa välilasku melittakahvi 5 euroa, Turkish Airin ruuasta sain ruokamyrkytyksen sekä meno että pallumatkalla
- Skruvat
Ihan paska kauppa myy valmistenumerolla vääriä osia surivat on paljon parempi
- Riiveli
Väistäkää ko.firmaa, ainakin postnordia.
Postnord ilmoitti jo marraskuulle toimituksen saapuneen.
Kaksi eri toimitusaikas antoivat,kaksi viikkoa sitten , eilen ja osat eivät ole tulleet . - Anonyymi
Skruvat kirjoitti:
Ihan paska kauppa myy valmistenumerolla vääriä osia surivat on paljon parempi
Skruvat ei ole syksyn 2018 enää myynyt tavaraansa muualle kuin Ruotsiin.
Itsekin haluaisin sieltä jotain vanhaan Volvooni, mutta ei voi mitään. Mulla menossa sama tilanne. Jotain takuuta pyytävät minulta, mutta niillähän se takuun antamisen velvollisuus on. Miten sulle jatkossa kävi.?
- pollokk
Jos halpa hinta on ainoa peruste niin peiliin katsomisen paikka. Koskaan tuolta ei ole tullut avaamattomia paketteja, eikä heillä ole omaa varastoa vaan tilauksen jälkeen lähettävät eri paikkoihin kyselyt mistä osat saisi. Englannin sivuilta ottivat asiakaspalautteet pois kun alkoi olla liian paljon negatiivisia kommentteja osien laadusta ja muista ongelmista.
- StefanAlex
Mä ymmärrän että arvostelut pois ja se johtuu kyllä omasta brexit-kansasta. Uskovat porukka että ovat maailman keskipiste , Britit valittavat joka asiasta ja enemmän kuin te uralista peräisin olevat punaniskat Autodocin heikkous joutuu Chattista ja asikaspalvelusta,
ärriesimerkki joku Vanessa 10 pv turhuuksia, Eihän ne tiedö mitä Zarno on ja sielläpäin 17
numeroa Liettuassa vain 12 mutta onhan se pieni maa iso pinta-altaan mutta vain 3 miljoona asukasta, Ruoka,vuokrat kallimpua kuin esim Puolassa missä paremmat palkat halvempi ruoka (50 miljoona)Onhan mulla monta oikein hyvää kaveria Birminghamista aikoina
kurkkusyöpään kuollut Kim Brown(Renegadesin ainoa muusikko muut tolloja kuin Remu)
ja Paul Oxley aikoinaan Suomen listojen ykkönen. kuunelkaa Spanish Bars tubesta, Ja vielä 13 vuotta myöhemmin hän on espanjassa talvisin,
- Toimistorotat_väärässä
Tilasin moottorin kiinnike tyynyn. Paketti oli selvästi avattu jo aiemmin. Osa ei ollut sopiva autooni,vaikka nettisivu näin väittikin. Tämän totesivat autoasentajat. Autodocin henkilökunta alkoi sähköpostitse väittelemään että kyllä varmasti osa käy. Kumpaako tuossa uskoo? Asentajia vai toimistorottia Saksassa. Palautin osan omalla kustannuksella kun eivät suostuneet maksamaan väärän osansa palautusta. En suosittele kellekään
- jrv
Kolme tilausta toimi oikein hyvin. Tämä neljäs sitten alkoikin tökkimään, edellisestä tilauksesta jätettiin toimittamatta 14,20euron osa, joka sitten luvattiin hyvittää seuraavan tilauksen laskussa. Vaan mitäpä tapahtuikaan, maksoin normaalisti pyydetyn summan, mutta he ilmoittivat, että ovat vielä saamassa tuon 14,20 euron summan, eivätkä voi toimittaa tilausta, Nyt pitäisi maksaa tuo hyvitykseni heille, jotta voisivat tilaukseni toimittaa. Näppärää vai mitä?
- StefanAlex
no menepä Halpa.halleihin tai Erkkien halleihin seuraavaks, Osta siitä ainekset ja vässä romuista 14,20 arvoisen laatuvaraosan,Vaikuttaa vähän siltä että tämän palsta käyttäjien mieliohjrmsat ova Uusi Päivä Salkkariy ja rutget ja ridget(Bold and Beauty) Tahdon sanoa on todettu etä näitten sarjojen seurajien seuraajat niillä on IQ vähän vain kenkänumeroa isompi, Siitä onkin tety tutkimusvain hieman liioitetun väitteeni tueksi. Eihän tämä Stockan entinen rahareikä "Hopp i Håål (hobby hall) muualla kuin näitten ohjelmien yhteydessä mainostakaan,Sääli että tyhmille ja köyhille myydään paskaa,
- StefanAlex
Taitaa olla Kepun vika että paketti oli avattu esim postissa Dhl;ssä tai tullissa, Kepu on sijoittanut tyhmiä johtajia ja virkamiehiä isompiin laitoksiin, Yleensä kyllä tullimiehey eivät ole tyhmiä mutta jossain on ihmetelty "doc eikse tarkoittaa tohtori-varmasti huumeita,avataan ja siinä selostus. Kepulainen entinen THL johtaja Pekka puska vastusti aivan melkein itkien vahvemman kaljan ja lonkeron tuloa vähittäiskauppan, Mutta kas alkoholin kulutus vain laski tammikuussa elikkä nyt alkava vuosi on no 8 kuin myös absoluutina alkoholina kulutus vain laskee, Noja valtiolla on sormensa pelissä korkeampi vero ja panimoteollisuus ja vähottäiskauppa, Pistivävät varmuuden vuoksi hinta niin ylös
että minä juon Sandelsia 4,7 % vaikka onkin Kepun suosima Olvi.Kyllä hinta pikku hiljaa laskee,nyt voidaan supraan verrata esim Viron ga Suomen hinnat ja siten Virosta tai Baltiasta tuonti vain kasvaa - byer
Mitä te maksatte etukäteen? Ottakaa Klarna, niin tavara tulee ja näet sen eka, ennenkuin maksat.
- Anonyymi
byer kirjoitti:
Mitä te maksatte etukäteen? Ottakaa Klarna, niin tavara tulee ja näet sen eka, ennenkuin maksat.
Joo. Yritä olla maksamatta laskua. Jos heidän puolesta ei hyväksytään peruutus joudut ulosottoon.
- Anonyymi
StefanAlex kirjoitti:
no menepä Halpa.halleihin tai Erkkien halleihin seuraavaks, Osta siitä ainekset ja vässä romuista 14,20 arvoisen laatuvaraosan,Vaikuttaa vähän siltä että tämän palsta käyttäjien mieliohjrmsat ova Uusi Päivä Salkkariy ja rutget ja ridget(Bold and Beauty) Tahdon sanoa on todettu etä näitten sarjojen seurajien seuraajat niillä on IQ vähän vain kenkänumeroa isompi, Siitä onkin tety tutkimusvain hieman liioitetun väitteeni tueksi. Eihän tämä Stockan entinen rahareikä "Hopp i Håål (hobby hall) muualla kuin näitten ohjelmien yhteydessä mainostakaan,Sääli että tyhmille ja köyhille myydään paskaa,
Taitaa Stefanilla vähän iso stefa vuotaa :DD
Opettele kuule kieltä ensin ja koita sitten sössöttää uusiksi. Sääli että sinunlaisesi puupäätkin osaavat jollakin ihme keinolla internettiä käyttää.
- Reuu
RUU
05.02.2017
Kolme viikkoa sitten tilasin autotarvikkeita ja Castrol C2 moottoriöljyä Autodoc'sta. Lähetys tuli runsaassa viikossa, mutta öljy olikin Liqui Molya, Tiedustelin asiaa ja vastasivat, että Castrolia ei ollut ja olivat siksi laittaneet toista öljyä.
Kysymyksiini miksi mainoksessa ei kerrottu, että kyseinen öljy on loppu ja lähetetty toista öljyä minulta kysymättä vastaus oli, että onko lähetettyjä öljyastioita avattu viitaten öljyjen vaihtomahdollisuuteen. Totesin, että tässä tilanteessa odotin heidän kompensoivan tahallisen virheellisen lähetyksensä ja minun osuuteni olisi vain vastaanottaa maksamani tuote. Lisäksi viestityksestä tuli esiin, että oikeaa öljyä ei vieläkään ole varastossa eikä tietoakaan milloin tulisi. Vieläkin kuitenkin verkossa mainostavat, että Castrol C2 öljyä toimitetaan 3 - 5 vrk lähetysajalla.
Vihelsin eilen pelin poikki Autodoc'n kanssa, koska eivät toimi rehdisti! - paskanmöivät
En suosittele kellekkään kyseistä puljua, sieltä ostettu startti räjähti kuukaudessa ja ilmeisesti eivät korvaa kun ei ole sertifioitu asentaja, (autonasentajan paperit eivät heille ilmeisesti kelpaa) voikohan sen startin muka asentaa jotenkin väärin? Minun mielestäni ei . startilla muka 2vuoden takuu, ihan samahan se vaikka antavat ikuisen takuun koska eivät korvaa kuitenkaan mitään..
- Testaaja24
Suomesta ostettu vuodessa. Takuuna uuden vaihto, mutta kuitenkin. Hyvää ei saa halvalla, mutta joskus älytön hinnanero Suomeen ihmetyttää. Vielä positiivisia kokemuksia.
- Igolstadtin_Rinkula
Mä olen aina saanut mitä tilannut, ei ole valittamista.
- Anonyymi
Jaaha.Ja kun minä joudun palauta väärä varaosa sain tiedoksi että hyvitys tulee nykyisin alennushinnan mukaan. Siis maksoin 248.€ Palautan 97€. Ja saan takaisin 230€.
Jos saan? En ole varma.
- Vanhapösö
Sama homma, jos saat oikean tilatun osan kaikki ok. pulmat alkavat heti kun yrität reklamoida viallisesta tuotteesta. Kunhan jaksan ja kerkiän kerron tarkemmin pulmastani.
- Tasteofscrewing
Olin äsken tilaamassa Ooppelin osia tästä Autodocista. En tilannut. FAG-merkkinen pyöränlaakeri: hinta nousi yhtäkkiä reilusta 84 eurosta vielä reilumpaan yli 103 euron hintaan. Samoin Monroen iskareiden joita aioin tilata nousivat n 6 euroa. Keväällä kävi toisenpuolen FAG-laakerin kanssa samoin, kun olin maksamassa tuotteen hinta nousi tuon melkein parikymmentä euroa. Selittelivät
silloin asiaa chatin välityksellä, että hinta nousi kun toimittaja vaihtuu...
- Cile
Laakereita, jakohihna sarja, vesipumppu, moottorin alasuoja ym. Kaikki tullut 4-6 päivässä perille ja olleet sitä mitä olen tilannut, paitsi Gatesin jakopää setti, siitä puuttui ohjainrullan pultti...virhe on tapahtunut jo Gatesillä, koska paketti oli koskematon. Reklamoinnista ei ole kokemusta. Laakereista ainakin halpa A.B.S tuntuu olevan ok. Kolmeen olen laittanut kyseisen laakerin ja absit pelaa ja joitain kymppejä on ajettu, eikä vielä ainakaan kuulu mitään ääniä.
- Cile
Ei muuten puuttunut mitään pulttia. En ollut vielä asentanut settiä ja tulkitsin väärin.
- Eienäävittu
Helvetin hidasta toimintaa. Jos tilaa vähänkään enemmän osia niin pelkkä paketin matkaan laitto kestää todella kauan. Eli jos pitää saada osat alle kuukaudessa niin parempi ostaa suomesta
- Toimiva1
Ei ongelmia. Viikossa tuli. Myös chat palvelussa voi kysyä tarkemmin.
- Juhana681
Erittäin ok, jarruosat perus varaosatiskiltä tilattuna olisi maksanut 600e ja tuolta Autodoc:lta nyt 140e rahteineen. Tilisiirto (ilman lisäkuluja!) omalta tililtä Saksan pankkiin seuraavana aamuna perillä ?! On se maailma muuttunut. Autodoc toimitus nopea eli n. 2 arkipv, UPS Standard seilasi sitten Saksan ja Tanskan kautta 5 pv ?! Eli ei ihan pikarahti :)
- kusetusta
Tilannut 5 kertaa. 4 tilausta kaikki ok, mutta tämä viimeinen tilaus riitti. Laatikoita oli avattu ja audin iskari laatikossa fiatin iskari. Jakopää sarja aivan väärä. Merkkiosia vaihdettu halppiksiin, mutta hintaa ei korjattu. Nyt taistellut 1.5kk osista ja 37 sähköpostia, kuvia lähetetty pakkauksista. Hyvittävät palautetut väärien korvattujen osien hinnan 235€, maksoin osista 419€. Eivät palauta rahoja pankkiin, vaan pitää ottaa palautustilille ja ostaa jotain muuta. Bonuksena antavat 5% alennuksen ja ilmaisen toimituksen. Nyt minun pitää hyväksyä palautus tai en saa mitään. Aina eri henkilö asiakaspalvelussa ja juttu aloitettava alusta. Mennyt tunteja turhaan viestittelyyn. Varokaa tätä firmaa. Jos tulee oikea osa, niin on halpoja, mutta palautukset lähes mohdottomia. Jatkossa ostan paikallisesta varaosaliikkeestä ja maksan mielelläni 40% enemmän.
- Autopoks
Ihmiset on urpoja kun luulevat saavansa Genuine = aitoja osia erityisen halvalla. Tilasin Mahlen imu ja pakoventtiilit tuolta koska Mahlella ja muutamalla muulla (Valeo) on mahdollista tarkistaa tuotteen aitous heidän kotisivuillaan ja yllätys yllätys Mahlella syttyi punainen valo sekä pyyntö kertoa ostopaikka heille eli PIRAATTI/TUOTEVÄÄRENNÖS osia saatavissa tuosta puljusta. Nykyään lähes kaikki laatumerkkituotteet ovat suljetuissa sinetöidyissä paketeissa. Mahlen tapauksessa vielä molemmista päistä sinetöidyissä siten ettei pakettia saa ehjänä avatuksi.
- Anonyymi
Autopoks kirjoitti:
Ihmiset on urpoja kun luulevat saavansa Genuine = aitoja osia erityisen halvalla. Tilasin Mahlen imu ja pakoventtiilit tuolta koska Mahlella ja muutamalla muulla (Valeo) on mahdollista tarkistaa tuotteen aitous heidän kotisivuillaan ja yllätys yllätys Mahlella syttyi punainen valo sekä pyyntö kertoa ostopaikka heille eli PIRAATTI/TUOTEVÄÄRENNÖS osia saatavissa tuosta puljusta. Nykyään lähes kaikki laatumerkkituotteet ovat suljetuissa sinetöidyissä paketeissa. Mahlen tapauksessa vielä molemmista päistä sinetöidyissä siten ettei pakettia saa ehjänä avatuksi.
Pelastakaa uhanalaiset genuiinit!
Älkää ostako mitään genuiinipohjaisia tuotteita.
- Saksaonpaskamaa
Oli viimeinen kerta kun täätä tilaan.Iskarit aivan erimerkkiä mitkä tilasin ja vielä käymättömät.Ja palautus on sitten vitun vaikea.
- Kiirellinen
Tilasin osat 4.5.2017 ei vieläkään tullut. Osaako siellä joku Suomea?
- Entilaaenää
Ei osaa. Sain kanssa väärän laturin.jota väittävät alkuperäisosaksi. Lähetin sen noin 10 viikkoa sitten. Kyselyihin on vastattu vain etteivät tiedä koska tulee valmistajalta. Aivan toivoton firma. Chat palvelussa ei ymmärretä mitään autoista.
- Surkeaksi.menee
Skruvat on mennyt tuohon samaan huonoon suuntaan. Nettisivut näyttää, että tuotetta varastossa, toimitusaika 1-3 päivää, mutta oikeasti tuotetta ei olekaan ja toimitusaika jotain ihan muuta.
Monissa tuotteissa mainitaan, että useita merkkejä, mutta se toimitettu tuote on aina sitä halvinta paskalaatua. - kaara86
Olen kolme kertaa tilannut tuolta, ekalla kerralla volkkariin jouset ja toisella kerralla sisätilapuhaltimen. Halpoja tarvikkeita ja hyvin on vajaa 30tkm toiminut.
Nyt viimeisin tilaus tehty pari viikkoa sitten eikä ole mitään kuulunut. Jos/kun paketti saapuu, niin jännityksellä odotan mitä sieltä löytyy, sen perusteella mitä olen firmasta viimeaikoina lukenut. Kymmenkunta eri osaa tuli tilattua.
Maksoin Paypalilla joten rahojen (n. 300e) takaisin saaminen ei ole mikään ongelma.
Ajattelin että paketti olisi perillä alle viikossa, kuten edellisetkin tilaukset, joten siksi tilasin tuolta. Tarkoitus oli korjailla autosta rauhassa epäoleellisia vikoja ja yksi katsastukseenkin vaikuttava, mutta näyttää siltä että perun tilauksen mikäli ei viikkoon kuulu mitään. Alkuviikosta laitoin mailia niille mutta eivät ole vastanneet.
No, katsotaan nyt vielä, mutta en suosittele firmaa kenellekkään tällä hetkellä ainakaan jos enemmän tilaa kerralla ja tarvitsee osat nopeasti, mutta ehkä yksittäiset tarvikeosat saapuvat edelleen suht pikaisesti.- kaksipuolta
Myös myyjällä on Paypal suojelu. Jos myyjä avaa itse vasta claimin sinua vastaan eli tavallaan väittää sinun valehtelevan niin Paypal ei palauta sinulle yhtään mitään, vaan sinun pitää pystyä todistamaan myyjän väite vääräksi eli toimittamaan todisteet osien sopimattomuudesta ta i ettei ne ole aitoja jne.
- jusseja
tuli sieltä kuvan mukaiset pallonivelet tilattua. eivät vastanneet kylläkään yhtään kuvassa esiintyviä eikä sisältänyt edes tuotteita jonka takia valitsin (rasvanipat) eivät suostuneet hyvittämäänkää mitään koska sanoivat että "kuvat saattavat vääristää"...
mutta oli kumminkin halvat ja varmasti pitkä kestoisemmat verrattuna mitä mätänetissä on tarjolla. eli vinkkinä ettei kannata luottaa kuvassa esiintyvään tuotteeseen onkohan ns. 'clickbait'
>Autonvaraosat24, AUTODOC < - Väsytystaistelua
Tilasin Sachsin iskunvaimentajat. Verkkopalvelun mukaan niitä oli varastossa. Toisin kävi, tarjosivat täyttä " kuraa " tilalle. Ilmoitin että ei käy. Nyt lähetetty 6 sähköpostia jossa 3 pyydetty rahoja takaisin.
Helppoa ei tunnu olevan rahojen takaisinsaaminen. Saas nähdä maksaako ikinä vai pitääkö tehdä reklamaatio luottokunnan suuntaan.
Harmi juttu kun sama iskari 3x kalliimpi merkkiliikkeen marmoritiskillä- ihanan kallis Suomi. Tiputtaisivat edes alvin yleiseurooppalaiselle tasolle.- Anonyymi
Itse pitää ensin purkaa vanha osa ja tutkia tarkkaan vaihtoehdot, muuten tulee vääriä vaikka on rekkari.
- TuleekoBrembot
Tilasin 18.6 illalla molemmista Autodocista ja Misterautosta jarruosia etu -ja takalevyt ja jarrupalat eteen ja taakse(Brembo). Lupasivat tavarat liikkeelle 20.6 eli tänään ja molemmista on kuljetus otettu vastaan (UPS ja Postnord) ja perillä pitäisi olla 27.6 (syy ilmainen kuljetus). Vastoin osan kokemuksia halusin kokeilla tämän Autodocin toimivuutta. Misterautosta on kokemusta parin vuoden takaa LUK kytkinpaketin verran ja silloin homma toimi niin kuin pitääkin eli oikea osa halpa ja nopea toimitus kotiin. Koska halusin tehdä maksimaalisen säästön niin otin molemmista jotain osia. Sillä kaikki osat jommasta kummasta olisi ollut saman hintainen molemmissa nyt sekoitettuna säästi n.50€. Koitan päivitellä kuljetus tilannetta ja kun tavara saapuu niin onko sitä mitä on luvattu. Vai vaihtunut niin kuin jollain on käynyt.
- Eiolkatastrohvis
Mulla ei ole pahaa sanottavaa Autodocista. Aiemmin tilasin halvimmat iskarit mitä löytyi, tulivat ajallaan tilatunlaisina.
Toissa viikolla tilasin kolmeen autoon palikoita jakopääsarjasta takavaloon. Ei mitään vaikeuksia. Jos ovatkin sitten vaihtaneet Boschin laatikoihin halpisosia niin taidokkaasti ovat sen tehneet ja tekijä on sitten palkkansa kyllä ansainnut. Paketin matkaansaanti kesti torstain tilauspäivästä viikonlopun yli tiistaille. Jos osat haluaa heti, on ne haettava jostain kivijalkamyymälästä sitten. Tai marmoritiskiltä seuraavaksi päiväksi. Palautuksista ja reklamaatioista en osaa sanoa. - Puupaapuupaa
Lähetin Boschin paketissa olevan hehkureleen Suomen Boschille arvioitavaksi ja vastaus oli tyly; tuoteväärennös, paketti sinänsä oli Boschin näköinen mutta tavallinen ihminen ei pysty erottamaan väärää aidosta paketista ellei siinä ole turvakoodia jolla tuotteen aitouden pystyy tarkistamaan valmistajan sivuilta syöttämällä koodin tarkastus sivun ruutuun. Kaverille tuli Hella Behrin ilmastointilaitteen kompura jonka paketti oli avattu jostain syystä pohja puolelta. Yläpuolen sinetit ehjiä mutta itse kompressori ilman minkään valmistajan tietoja eli jossain joku on asentanut aidon Hella Behrin itselleen suht edullisesti?
- TuleekoBrembot
No niin pieni päivitys tilanteeseen. Eli tilaus Autodocista ja MisterAutosta samana päivänä toimitus piti olla samana päivänä eli huomenna, mutta iloinen yllätys tänään n. klo.17 soi ovikello siellä oli UPS kuljettaja joka toi Autodocin paketin. Paketti auki ja siellä oli juuri ne Brembon jarrulevyt ja palat jotka olin tilannut Brembon omissa avaamattomissa paketeissa. Eli ei mitään pahaa sanottavaa Autodocista oli halpa ja sain mitä tilasin jopa päivän aikaisemmin kuin piti. Huomenna pitäisi tulla loput osat MisterAutosta katotaan kuinka käy.
- TuleekoBrembot
No niin nyt vihdoin ja viimein on loputkin osat tulleet eli MisterAuton paketti saapui tänään 1 päivän myöhemmin kuin piti. Paketissa oli kaikki niin kuin pitikin eli oikeat osat. Loppujen lopuksi tästä tulikin vain kuljetusliikkeiden välinen kilpailu eli UPS vs Postnord jonka UPS vei. Eli lopputulos on molemmista sai edullisesti ja ilmaisella toimituksella juuri sen tavaran jonka olin tilannut. Ei vieläkään mitään pahaa sanottavaa kummastakaan.
- Tuliko-tehtyä-moka
Zafiran takajarrusylinterit oli jumissa. Motonetista ei saanu ku eteen, ja alkuperäiset oli liian kalliit.. pikaistuksissani löysin tämän netistä, toimitusaika ja hinta houkutteli.. tilaus 3.7. Sisään, tavara pakattiin 5.7. Ja toimitus olis tällä hetkellä näköjään 12.5. Pikkupaniikissa odottelen, että mitä tulee ja sopiiko paikoilleen.. toimitusaika ei tosiaankaan pidä alkuunkaan paikkaansa, toisaalta epäilinkin sitä heti alkuunsa, mutta jos osat sopii, niin kai sen kestää.
- Tuliko-tehtyä-moka
No nii, että osat siis tuli 12.7. mutta pääsin asentaa vasta tänään 14.7. helpotus oli suuri, kun osat sopi, ja kaikki ok. Toimitusaika siis 9pv, mulla muuten ok.
- Billstein
Autodocilta muutaman kerran tilattu osia toiminut ok MUTTA nyt tilasin 5.7.2017 mb ilmajousen. Tämän paketin olivatkin lähettäneet Ranskaan vaikka tilausvahvarissa on osoite oikein. Zättiä ja puheluita Autodoc ja UPS kummatkin syyttävät toisiaan. Laitan kyselyä neljä kertaa päivässä ja he " tutkivat asiaa", ehdotin että pistävät helvetin nopeasti uuden paketin liikkeelle eipä onnistu kun heidän pitää saada ensin "kadonnut" paketti taksisin ja korvaus UPSlta, ihmettelin että mitä se tähän vaikuttaa saavat osansa takaisin kun UPS toimittaa. Kysyin myös saanko minä jonkun korvauksen tästä Yllätys ei vastausta. Autodoc zätin mukaan rahat saa Paypal kautta takaisin kun palauttaa paketin. Kyllä on vaikea firma hoitaa reklamaatiota, ei uskoisi että asiakas maksaa heidän palkkansa. No niin tätä kirjoitellessa paketti saapuikin olivatten antaneet väärän seurantanumeron, mutta ei poista sitä tosiasiaa että jos on ongelmaan niin vaikeaksi menee
- popopopopopo
Tottakai menee vaikeaksi, ei heillä ole mitään varastoa eikä myymälää.?Istuvat huoneessa ja kun ostajan rahat ovat saapuneet niin laittavat tiedustelut eri paikkoihin menemään mistä osan saisi ostettua. He ovat vain välikäsi ostajan ja osan myyjän välissä ja napsasevat siivun siitä välistä. Toimitusaika niiden sivuilla on suoranaista valehtelua?
- Kuraako
Autodocilta tilattu SKF:n hihnankiristin laturille. Laatikkossa isolla SKF logot, yllätys oli suuri kun alkoi tarkemmin tutkimaan. Kiristimen on tehnyt Gates meistattujen logojen perusteella. Vedätystä tunnetulla logolla..?
- Noropleepi
Kuraako kirjoitti:
Autodocilta tilattu SKF:n hihnankiristin laturille. Laatikkossa isolla SKF logot, yllätys oli suuri kun alkoi tarkemmin tutkimaan. Kiristimen on tehnyt Gates meistattujen logojen perusteella. Vedätystä tunnetulla logolla..?
No et sä kyllä huonompia ainakaan saanu jos Gates lukee. Hyvä merkki se on.
- pull0
Kuraako kirjoitti:
Ei SKF valmista kaikkia omia tuotteitaan. Alihankinta on tämän päivän sana.
- Anonyymi
Juu, ei se SKF enää mikään laatu ole, kahteen vuoteen meni vetarien kumitkin ja iskarin yläpäät.
- Autoistatietämätön
Tilasin pyörälaakerin golffiin autodocista halpahinta houkutteli. No oletin rekisterinumerolla saavan yhtä ja tiettyä kokoa. Tuli 2mm liian iso. Osa ei maksanut kuin 40€ sama motonetissa 80€. Pakko oli hakea motonetista kun vanha laakeri niin sökönä.
Koitin sitten palauttaa väärää osaa. Postimaksu olisi pitänyt itse maksaa (30€), en maksanut. Jäi osa palauttamatta. Paskan maku kyllä vähän. Ainakin itse tilaan tästä lähtien jos voin olla varma että sopii autoon.
Misterautosta tilasin kerran väärän kokoiset levyt. Palautus onnistui helposti ja vielä maksutta. Sen verran suosin misterautoa. Jos ei ole varma onko osa oikean kokoinen. Niin misterauton palautus sujui paljon paremmin. Piti vain tulostaa jokin easyreturnpost ja ei muuta kuin postiin. Muutama päivä ja rahat tilillä. - arisaa
Tilasin iskunvaimentajat autodockista eilen tuli upsin kuljetuksella lähetys jonka kuski jätti ilman kuittausta kotiini paketissa oli pelkkää pahvia ja lähetyslista ja paketti revitty auki
- Tuunailija
Palautukset minä ainakin sain edullisimmin https://www.shipit.fi/
Perinteinen Postipaketti lähes puolet edullisemmin mitä suoraan Postin kautta, en sen enempää kysellyt miten mahdollista mutta oli ohjelma helppo käyttää ja säästin reilusti rahaa. Kannattaa kokeilla jos ulkomaille jotain lähettelee. - MaxaaTurhasta
Täällä lisää tarinaa.. https://www.trustpilot.com/review/www.autodoc.co.uk
- MaxaaTurhasta3
Niinpä!!!
- riskipiilee
Taitaa olla niin että kun kaikki menee ookoo niin hyvä, mutta sitten kun joku menee pieleen niin mikään ei toimi.
Itse olen kaksi tilausta sieltä tehnyt eikä moitteen sijaa ole ollut. - Pettymystenpettymys
Lähettivät väärät varaosat, eivät suostu vaihtamaan eivätkä palauttamaan rahoja. Ihan huijariyritys !!!!
- Renumansesta
Tilasin Autodoc sta osia, maksu visalla, lähettivät vahvistuksen välittömäst kaikki ok. Seuraavana päivänä pyysivät valokopiota ajokortistaa sekä luottokortista, en toimittanut . Eivät suost lähettämään tavaroita. Peruin tilauksen välittömästi nyt odottelen rahoja takaisin. En suosittele, misteristä hyviä kokemuksia.
- pessin
Tosi epäluotettava tuo Autodoc, tilasin 400€:lla osia reilu viikko, luvataan lähettää 24h kuluessa, mut mitään ei tapahdu.
Asiakaspalvelussa pelkkää diipadaapaa , joka päivä luvataan et huomenna lähtee paketti, mut ei eis 9 päivässä.
Peruin tilauksen. Pitäkööt romunsa!!- carparts24_2_win
Samat kokemukset täälläkin. Muutenkin epäilyttää tuo tavaran aitous, kun nuin halvalla myyvät.
- Autodoc
Saksalainen varaosafirma, jolla on myös suomalainen Y-tunnus 26302568 vuodesta 2014.
https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/autodoc gmbh/26302568 - älkääostako
Älkää vaan tilatko mitään !!! Myyvät ja perivät maksun tavarasta jota ei ole ja pitää tilata kalliimpi osa jossa kalliimpi pantti. Pantista et saa täysiä takaisin mikäli paketti on rikki,mun paketti olikin jo valmiiksi teipattu että sinänsä hyvä palvelu mutta 30€ pantista olisi lähtenyt heti.
- Loistavastitoimittu
tilaus 27.8 klo 13,30 sunnuntai
raha tililtä 28.8 maanantai
läheys 30.8 klo9,30 keskiviikkona...
varaosabox kädessä 4.9 klo 16,00
oikea varaosa, kuten tilattu...
mikä tässä firmassa nyt on niin vaikeata?
5päivässä Berliinistä loota kädessä ja kaikki ok...
en todellakaan hae suomen liikkeestä, tai purkamolta käytettynä tuplahinnalla- Huijaustako
Tilasin 200 euron tilauksen elokuun lopulla ja 4.9 tuli viesti, että pitäisi maksaa muutama kymppi yllättäen lisää, vaikka ostokorin tuotteet olivat oikein hinnoiteltu loppusummaan. Otin chatin kautta yhteyden ja väännön jälkeen lupasi toimittaa osat alkuperäisellä hinnalla.. (Kiva muutes jutella saksalaisen kanssa, jolla kielenkääntäjä) =) Mielenkiinnolla odotetaan, miten käy.. Topautoosista tilannut 4 kertaa ja aina tulleet noin 8 päivän sisään, tosin ovat vaihdelleet osien merkkejä. Samaa puljua nämä kaikki "eri" autovaraosafirmat saksanmaalla. Huijauksen tuntua rankasti ja enpä voi enää suositella vaikka osat tulisivatkin.
- Pullaulla
Huijaustako kirjoitti:
Tilasin 200 euron tilauksen elokuun lopulla ja 4.9 tuli viesti, että pitäisi maksaa muutama kymppi yllättäen lisää, vaikka ostokorin tuotteet olivat oikein hinnoiteltu loppusummaan. Otin chatin kautta yhteyden ja väännön jälkeen lupasi toimittaa osat alkuperäisellä hinnalla.. (Kiva muutes jutella saksalaisen kanssa, jolla kielenkääntäjä) =) Mielenkiinnolla odotetaan, miten käy.. Topautoosista tilannut 4 kertaa ja aina tulleet noin 8 päivän sisään, tosin ovat vaihdelleet osien merkkejä. Samaa puljua nämä kaikki "eri" autovaraosafirmat saksanmaalla. Huijauksen tuntua rankasti ja enpä voi enää suositella vaikka osat tulisivatkin.
Miksi ihmisillä on virtsaa päässä? Ilmeisesti siksi että on hauska olla kusetettavana?
- Anonyymi
Silloin kun kaikki menee nappiin
- lauri78
Älkää tilatko AutoDocista mitään!!! Reklamaatio ei toimi. Pitää lähettää kuvia ja heidän reklamaatiokaavakkeensa, sen jälkeen saattaa mennä jopa 8viikkoa asian käsittelyyn. Siis he haluavat vastauksen ensi tnavarantoimittajalta ja sitten vasta asioivat asiakkaan kanssa. Aivan älytöntä. Tuotteessa (Mersun jarruvalo) valmistusvirhe ja hajosi heti käsittelyssä. Nyt ihmettelen miksen saa mitään ohjeita, jotta voisin lähettää risan tuotteen takaisin. Laskun (Klarna) sain soitettua jäihin, niin kauaksi aikaan, kunnes reklamaatio on käsitelty.
Huijareita, koko firma! - Schaissea
Älkää ikinä ostako täältä Autodoc/Topautoosat mikäli haluatte välttyä ongelmilta. Kaksi ekaa lähetystä ok, mitä nyt hiukan öljyt oli vuotaneet matkalla. Kolmas tilaus sitten kusikin huolella... yli puolet osista jäi tulematta mitä settiin kuului. Asiakaspalvelun kanssa vaihdettu 32 sähköpostiviestiä, firma ei suostu lähettämään puuttuvia osia vaan tarjoavat 40e hyvitystä heidän sivuilleen seuraavaan tilaukseen, nyt he taasen vaativat lähettämään jo saadut osat takaisin, puuttuvien osien hinta on n.300e eli mit vit oikeasti 40e hyvitys???
- w203
Ostin muka Monroen iskarit meseen. Ajettu 22000km ja tänään hylsyn kanssa katsastuksesta. Etta sellaisia merkkituotteita tuosta firmasta
- 0ikein
No saat syyttä lähinnä itseäsi. Monroet on tunnetusti ihan kuraa iskareissa.
- Megane-mies
26.9. tuli tilattua osia Relluun 254 €:lla. Saa nähdä menikö rahat kankkulan kaivoon. Palaan asiaan kun on jotain kerrottavaa.
- Megane-mies
28.9.2017: Juuri tuli ilmoitus että tuotteet on pakattu logistiikkakeskuksessa ja sain myös UPS:n seurantakoodin. Ilmoittelen taas kun asia etenee tai ei etene.
- Megane-mies
1.10.2017: Seurantakoodin mukaan lähetys pitäisi olla minulla 5.10.
- Megane-mies
5.10.2017: Tänään kuriiri kiikutti tilaukseni minulle. Kaikki tilaamani tuotteet oli mukana ja niitä mitä olin tilannut. Olen tyytyväinen. Ainoa miinus oli tuo tilauksen hidas kulku UPS:n hoitamana.
- Choptop
Toimitusaika heitti noin 2 viikkoa. Väärän osan palautus helvetellistä! Odottamista,kirjeenvaihtoa ja odottamista. Ei millään halua palauttaa rahoja vaan haluavat laittaa rahat tilille odottamaan uutta tilausta jota ei todellakaan tule.
Reilu viikko sitten suostuivat ja sanoivat laittavansa rahat mun omalle tilille mutta sekin kestää.... - DoggyStar
Tilasin eibachin madallus jouset 14.10.17. Tulivat eilen. Avasin paketin ja se sisälsi eibachin oman paketin jossa kaikki oikeat tarrat ja jousissa juuri oikeat koodit. Eli sain juuri sitä mitä halusin 😊
Suomessa maksaa noin 200e plus postikulut, autodocilla 130e kuluineen.
ei voi valittaa, helppoa ja nopeaa.
Niin ja tilasin laskulla, klarnan 14 päivän maksuajalla. - Ooppeliotus
Kolme kertaa tilasin osia Autodocilta mutta nyt riittää. Joka kerta toimitus kestää entistä pidempään.
Lähettämiseen meni yli kaksi viikkoa eli odotin kolme viikkoa mm. yhtä raidetangonpäätä käyttöautoon.
Tuli samalla väärät tiivisteet kesäauton vesipumppuun. Kyseessä on alle vitosen osat mutta nyt on todella vaikeaa saada asia eteenpäin ja oikeat osat Suomeen. En maksa toista kertaa kympin posteja kahdesta paperin palasta.
Eivät halua ymmärtää että sama pumppu on ainakin kolmessa automallissa ja yli tusinassa eri moottorissa.
1971 vuoden autojen tietoja ei aina saa rekisterinumerolla eikä niissä aina ole alkuperäistä konetta jäljellä.
Seuraavaksi laitan suomen kielellä jotain kaunista.
Olisi hieman helpompaa autojen ylläpito jos Motonet myisi vielä autojenkin osia. Ei tarvitsisi kaikkea tilata saksasta. - ojoijio
Olen lopettanut varaosien ostamisen motonetistä vuosia sitten . Eikä paluuta enää ole.
Saksalaisissa isoissa verkkokaupoissa on valinnanvaraa ja hinnat on edullisemmat. Postikulutkin edulliset. - omavalinta
Olen tilanut Autodoc:ista ja kaikki on tullut juuri oikein, mutta toimitusaika vaihtelee niin kuin muillakin. Monessa verkkovaraosakaupoista tilatuissa toimituksissa nopeuden pullon kaula on ollut Suomen posti. Esim. misterauto 18h neljän maan kautta Helsinkiin postin keskukseen (seuranta pelasi) - seuranta lakkasi pelaamasta. 5 pv ja paketti oli täällä Pohjois-Suomessa noudetttavissa postin toimipaikasta. Autodocilla ja monella muullakin on bugeja verkkokaupassa, josta syystä niitä on välillä hidasta käyttää. Kiitoksena monelle verkkokaupalle kuule se että niiden avulla voi selvittää auton eri osa vaihtoehdot omaan autoon, kun kylän varaosatiskillä ollaan myyjän näkemyksen varassa. Itse tilaan osia esim. meseen katsomalla ao. automallin alkuperäisnumerot mb-osiin erikoistuneen verkkokaupansivulta ja laitan numerot esim. Autodocin hakukentään ja yllätys näkyville tulee monesti enemmän/vähemmän osa vaihtoehtoja, mutta myös jopa puolet halvempia vaihtoehtoja. Kannattaa kokeilla. MOTONET on uranuurtaja auton varaosien hintojen halpenemiseen kuluttajille Suomessa. Motonetin verkkosivut ovat vain jääneet ajasta jälkeen ja yleensä et voi tietää minkä merkkisen osan saat. Motonet on hyvä vaihtoehto sellaiselle, joka haluaa osat Suomesta. Suomessa NIMARK on paikka josta tilaan myös paljon osia - kannattaa tutustua. On hyvä asiakaspalvelu tarvittaessa ja aika hyvät sivut pikku bugeja lukuunottamatta.
- Exasiakas
Hyvin toimii niin kauan, kun saat osia jotka toimii. Helppo tilaus, suht nopea toimitus ja halvat hinnat, MUTTA.. annas olla kun osa on viallinen/rikkoutuu takuu-aikana... Aivan mahdotonta väsytystaistelua odottaen, että unohdat asian. He tutkivat asiaa, osan valmistaja tutkii asiaa ja kaikki tutkivat asiaa, mutta se ei etene kuitenkaan mihinkään. Kymmenen eri asiakaspalvelijaa toitottaa samaa hokemaa vastaukseksi lukemattomiin sähköposteihisi. Vaaditaan takuulomakkeiden täyttöä ja lähetystä heille moneen kertaan, milloin mihinkin syyhyn vedoten ja taas odotetaan. Itsellä puolapaketin takuu oli 2 vuotta ja kesti vain pari päivää. Nyt eri tutkimukset kestäneet jo 2 kk, eikä korvaavaa osaa tai rahojen palautusta näköpiirissäkään. Korvaavan osan tietty jouduin ostamaan jo muualta, kun eipä noita autoja pysty pitämään seisomassa kuukausitolkulla. Aikaisemmin tilasin melko paljon heidän kauttaan, mutta enpä tilaa enää. Joku kohtuus se on oltava näidenkin asioiden käsittelyssä.
- toiloota
tilasin japanparts iskunvaimentimet tojotaan,
mutta kun rekistyröitymisen jälkeen katsoin tilaustani siellä olikin stark merkkiset iskarit
joista toinen ei edes sopinut e mallin carinaan.
peruin tilauksen alta tunnin mutta se oli jo kerennyt lähteä, tilauksen tein puolen yön aikaan.
sain postia jossa kiellettiin ottamasta vastaan toimitusta. maksu on klarnalla jonne ilmoitin tilauksen perumisesta.tilaus näköjään lähtee oli
oikeaa tavaraa varastossa tai ei, jotain lähtee kuitenkin.
- Kopioita
Tilasin "alkuperäisen" Denson laturin helmikuussa. Asennuksen jälkeen auto sekosi täysin. Asensin vanhan laakerivikaisen laturin takaisin ja auto toimi taas. Lähetin laturin takaisin Autodocille Saksaan. Kahdeksan kuukauden, useiden kymmenien sähköpostien ja puheluiden jälkeen sain rahat takasin , mutta postimaksut jouduin maksamaan itse. Onneksi siihenkin oli hyvät selitykset. Denson laturi ei ollut nähnytkään alkuperäistä, esim. Säätimessä ei mitään tekstejä.. Olen tilannut sieltä aiemminkin ja osat ovat olleet sopivia. Toimitusaika noin kahdesta neljään viikkoa. En suosittele kenellekään paitsi jos haluaa jännitystä elämään eikä ole niin satasen päälle.
- Kuraosia
Ei tuossa firmassa ole muuta hyvää, kuin nuo selkeät opetusvideot. Varaosa kannattaa hankkia suomesta, ja katsoa sitten autodocin opetusvideo varaosan asentamisesta..
- Jepulis999
Aika hyvin jos autodoc myy tuhansia tuotteita päivittäin ja näin pieni määrä valituksia. Myynti suhteessa valituksien määrään on niin vähäinen, että taidanpa tilata sieltä.
- Kusetettavissanäköjään
Sen kun tilaat mitä sitä täällä huutelemaan. Urpo
- PettynytAutodociin
Autodoc ketju (Kaikki oletettavasti samaa yhtiötä. Kaikilla sama ulkoasu ja osoite berliinissä)
http://www.autodoc.fi
http://www.motordoctor.fi
http://www.autonvaraosat24.fi
http://www.autonosat24.fi
http://www.autoihinvaraosat.fi
http://www.autonvaraosastore.fi
http://www.autonosatkauppa.fi
http://www.autonvaraosatpro.fi
http://www.topautoosat.fi
AutonVaraosaStore.fi - auton varaosat verkkokaupasta. Tilaa edulliset autonosat netistä.
AUTODOC - autovaruosad pood internetis koos üle miljoni saadaoleva autoosad (Viron versio)
Näistä Autodocin paikoista ei ainakaan kannata tilata yhtään mitään. Vaihtavat tilauksen tuotteita (kyselemättä ostajalta) toisen valmistajan (esim. Stark heidän oma merkkinsä) tuotteisiin, vaikka tilattua tuotetta on varastossa tilaushetkellä ja sen jälkeenkin!
Stark-tuotteilla on kumminkin sivuilla "korkea" hinta joten asiakas kusetetaan luulemaan, että saavat "kalliimman/laadukkaamman" tuotteen kun tilattua tuotetta "mukamas" ei ollut lähetyshetkellä / muu selitys asiaan. Näistä vaihtojutuista on paljon asiaa googlella löydettävissä!
"Turvallinen tilaus" lisämaksu on ihan haista paska hommaa heillä - ei merkkaa mitään.
Kun kyselee alkuperäisen tilauksen mukaista tuotetta niin aletaan lässyttämään/vittuilemaan, että Stark on yhtä laadukas jne... että kelpuuta nyt vain se Stark. Jos haluat tilaamasi osan - joudut lähettämään saadun heidän itse päättämänsä tuotteen takaisin heille palautuspostina. Vasta kun he saavat romut takaisin - he palauttavat rahan. He eivät suostu myymään alkuperäisellä hinnalla millä tilasit haluamasi osan esim. minun tapauksessa Black Fridayna (pätee myös muihin tarjouksiin) uudestaan, vaan joutuisit tilaamaan tämän päivän hinnalla tuotteesi uudestaan kalliimmalla!
Lopputuloksena on rahat jumissa Autodocin kaupassa, joudut postittelemaan takaisin ei-tilaamiasi osia (ei se autolla ajaminen ilmaista ole), kauhea sähköpostimaraton, auton korjauksen myöhästyminen ja persnettoa koko ruljanssista.
En ole missään IKINÄ saanut näin paskaa palvelua, enkä juuri ikinä kirjoita mitään kokemuksia kaupoista, mutta nyt oli pakko!
Jos silti erehdyt ostamaan näistä Autodocin puljuista jotain niin toivottavasti saat mitä tilasit / ei ole korvaavia tuotteita heillä käsien saatavilla :beye:- Ainoastaankerrankusetett
Vaikka netti on täynnä näitä varoittavia esimerkkejä päätit silti tilata sieltä. Onko "vika" siis tilaajassa vai myyjässä? Näiden halpa nettikauppojen takana on turkkilaiset ja venäläiset yksityistoimijat jolloin vastuu on ostajalla. Kun taasen herra-auton takana on PSA Peugeot-Opel konserni joka takaa sentäs jotain. https://www.groupe-psa.com/fr/marques-et-services/mister-auto/
- Pettynyt-autodoc
En suosittele autodoc.fi verkkokauppaa. Tilaamani takaluukun kaasuiskarit piti olla teholtaan 800N ja niin myös tilausta tehdessä tuotetiedoissa luki. Todellisuudessa kaasuiskarit olivat niin tehottomat ettei takaluukku auennut ollenkaan. Eivät suostuneet ottamaan tilausta takaisin!
Eli autodoc :sta voi tulla mitä vain kuraa ja rahat menevät sinne! En suosittele, todella vaikeata saada väärä osa peruttua, rahat kiinni. Katalogissa osat evät vastaa toimitettuja. Taisi jäädä ainut kertaiseksi kokeiluksi
- Svenskarauta
Olen tilannut Boschia, Bremboa ja Bilsteinia ja sitä on paketeissa ollutkin.
Paketti tulee kotiovelle, ei tarvitse edes noutaa postista.
Toimitus kestää yleensä viikon verran. Sama aika kuin muissakin saksanmaan tilauksissa.
VINKKI: Siellä on melkein koko ajan jonkinlainen "ale". Kannattaa tilata vasta, kun alennusta on yli 20% mikä ei sekään ole harvinaista (esim. 22% tai 24% ale)
Kerran tuli väärä ilmanputsari, mutta koska hinnat on suodattimilla vajaa 10€, en jaksanut alkaa palauttelemaan. Mutta en tilaa enää suodattimia sieltä, vaan ostan paikalliselta. Helpompi vaihtaa, jos tulee väärä. - Zippadappa
Yleensä aina kun aleprosenteilla aletaan myymään niin yrityksen loppu lähestyy. Itse tilaan mm. x1-autoteilesta jolla on myöskin Saksassa omat kivijalkamyymälät, joka on myöskin jonkin näköinen tae.
- docco
Kaksi kertaa tilannut tavaraa. ensimmänen onnistui hyvin ja toinen kerta on vieläkin kesken.
Tavaran palautin kun oli lähetetty väärää tavaraa ja sen jälkeen on noin 40 s-postiviestiä lähetty.
Palautus ja virheiden oikaisu melko mahdotonta tämän yrityksen kanssa. kovia selittelemään asioita ja tutkitaan pitkään.
Onneksi maksoin paypalilla ja avasin casen sinne samantien.
En suosittele kenellekkään kyseistä nettikauppaa, enka samaan firmaan kuuluvia nettikauppoja- Paypaljuujaei
Jotta tästä olisi muillekkin hyötyä niin kerro täällä miten Paypal suhtautuu asiaan ja kun ratkaisu on tullut niin kerro mitä tapahtui. Claimin avaaminen Paypalissä ei näet automaattisesti tarkoita että rahat saa takaisin vaikka he niin etusivullaan kertovat.
- docco
case päättyi siten, että autodoc palautti rahat yllättäin samana päivänä kun paypalin clami sulkeutui. päivää ennen docin asiakaspalvelu pyysi clamin sulkemista ja seuraava päivä ilmoitus refund paypalilta.
eli homma meni oikein, mutta melko työläs palautus - Mister-autoonmars
Kertoo kaiken tarvittavan yrityksen toiminnasta, selkeässä asiassa venkoillaan viimeiseen päivään asti.
- Exasiakas
Kaikki toimii, niin kauan kun saat sitä mitä tilaat ja vielä ehjänä ja toimivana. Sitten kun jotain onkin vinossa ( väärä tavara, rikkoontuu takuuaikana tms.) alkaakin yksi mission impossible. Sähköposteihin tulee jo parin ensimmäisen jälkeen vain kiukkuinen "asiaa tutkitaan ja palataan asiaan" vastaus. Ja kylläpä niitä tutkijoita sitten riittääkin! Aina joku tutkii jotain, eikä asia edisty mihinkään. Saat lähetellä sähköposteja niin paljon kuin haluat. Tarkoituksenahan lieneekin väsyttää asiakas viivytystaistelun avulla niin, että lopulta annat periksi ja nuolet haavasi ja hyväksyt rahojesi menneen kankkulan kaivoon. Taidankin seuraavan kerran Berliinissä käydessäni etsiä tuon puljun osoitteen ja käydä kyselemässä rahojeni perään ihan henk.kohtaisesti. Joskohan niitä sitten rupeaisi löytymään, kun muuten se tuntu olevan mahdotonta!
- Attelainen
Ostin auto laturi. Kirjoitin auton rekisteri numero ja tuli autoni. Tarkistin että lukee että se sopii minun auton malli. Tuli sitten että pitäis maksaa 80€ takuu noin kauan kuin lähetän vanha laturi takaisin sitten saa 80€ takas. Auto laturi tuli ja soiton nille että se on tosi jäykkä, että onko se normaali kuulin että joo uusi ja ok. Kuitenkin sain soitto auto m3kaanikkosta että sitä tulee savu ja kova ääni. Nytt firma sanoo että osaa ei sopi minun auto. Takuu ei ole voimassa vaikka kaikki tiedossa sanoo että sopii ja se näytä 100% kuin vanha. Ei takuu ei korvaa ja pitäis lähettää niille vanha laturi oma korvausta, että ei ole kuulemaan 100% että saan minun 80€ takaisin koska olen tehnyt väärä alusta. Vaikka kysyin ja tarkistin kaikki. Niiten systeemi on huijaus ja epä luotettava. En suosittelen. Autodoc on sama firma
- Tiivis
Tilasin transitin pakosarjan tiivisteen,hinta ja tuote piti kutisa,eli olen sekä tyytyväinen että onnellinen,ja toimitus aika piti kutinsa,ja ransu kukkuu......taas
- volgat
Hieno että joku jonka osalta toimii saksan tuonti.Itse meinäsin tilata myös pakosarjan tiivisteet volgaani (venäjän tuonti,aj 126 tkm)mutta pappa ni tunsi volgan nuoruudestaa,hän oli osastanut meijeri autolta kokkelipiimä purkkija ja tehnyt niiden kansista uudet pakosarjan tiivisteet,ovat nimittain alumiinia,ja sai maha taudin vielä ylen syömisestä,nimittäin kokkelipiimän.Joten sakan tuonti jäi tällä kertaa.
- aa3333
No entäs minä,tilasin männät audi a 3 -,2,0 -06 sain odottaa viikon niin ajoivat pihaan saksan kilvillä olevan vastaavan audin,se siitä sitten,ja loput kirjeessä..........
- Baggy
Autodoc reklamaatiot osoittautuneet sanoisinko työlääksi, vaihdettu ja täytetty jos jonkimmoista kaavaketta sp la. Aikaa mennyt jarrulevyjen ja palojen osalta n 8 vk vailla tarkempaa tietoa. Kertoivat saman kuin aikaisemmissa viesteissä että tavaran toimittaja ei ole kommentoinut asiaa. Mielestäni yleisesti ottaen tavara ihan ok! mutta ks tapauksissa ei ole sen väärti.
- Anonyymi
Tilasin palat ja levyt audiin , levyt valmiiksi kierot ja palat Ridex merkkiset , kului loppuun kahdessa vk, eivät kestä vettä mitä lie paperi massaa, ei tule docilta yhtään palikkaa enään ! Tähän talouteen
- Autoshit
Niin surkea huijausfirma, että tekee oikein pahaa.
- BBNNMM
Älkää hyvät veljet koskeko tuohon skeidaan.
Piruuttani tilasin, onneksi halvemmat ajovalot. Valot tuli ajan päästä, toisessa ei pelannut manuaalinen sivusäätö, toisessa ei toiminut sähköinen korkeudensäätö.
Kilkut takaisin, 50 eeroa postimaksua omaan piikkiin. Eri ihmisiltä alkoi tulla vastauksia että osat eivät ole oikeat autoonne, meillä ei ole olemassa oikeita osia varastossa Fordin romuusi. Useampi ihminen vastailee ihan mitä sattuu ja pyytää selvitystä ja lomaketta, lupaavat palata 5-6 viikon päästä asiaan ja kun vastaus tulee takuu ei ole voimassa, olet tilannut väärät osat; jotka olen siis tilannut auton rekkarin, vuosimallin ja automallin mukaan tasan oikein, sama paska on edelleen myynnissä samoilla sivuilla.
Korkeintaan tallettavat rahoja kaniin seuraavaa tilausta varten, omiasi saati postikuluja et saa koskaan takaisin. Joku hemmo väittää että ei ole heidän vikansa jos väärät osat on tulleet sinulle on valmistajan, tukkurin tai yleensä sinun vikasi.
Älkää, älkää hyvät miehet sortuko tohon paskaan !!! - Lähettävä_kohta_saksaan
autodoc, topautoosat, autonvaraosat24, ... Taitaa olla samaa puljua kaikki nuo saksan maalla toimivat. Osat tulee nopeesti kyllä joo, mut sit jos joutuu palauttamaan tai niinku minä takuuta peräämään, niin alkaa taistelu tuulimyllyjä vastaan. Yli puoli vuotta koittanut saada rahoja katkenneesta nokkaketjusta ja remontista takas. Jatkuvasti pyydetään lisää selvityksiä. Saksalaisen täsmälliseen byrokratiaan kuuluen saa laitella kirjeitä maailmalle, koska pitää olla allekirjotukset papereissa. Jos jostain muualta vaan saatte, niin vältelkää viimeseen asti noita saksan halpis-myymälöitä.
- Kaasuttajat_kusettavat
2 aikasempaa tilausta kyseisistä nettiosoitteista on ollut positiivista. Pidin hyvänä, että sain valita minkä merkkistä osaa autoihini laitan. Nyt tilasin n.20 eri osaa ennestään tunnetuilta brändeiltä. n.15 näistä oli vaihdettu olevinaan saman hintaiseen Starkkiin. Tilauksen ollessa kuljetuksessa sain puhelun murtaen englantia puhuvalta naiselta, joka lupasi palauttaa 5€ nettikaupan tilille, koska jotain osia oli pitänyt vaihtaa. Sanoin tämän olevan OK. Nyt on melkeimpä kaikki Starkkia ja 5€ tilillä.
Olenko tyytyväinen? -En. Yksi aikaisempi anturikokemus on starkista -Totesin alkuperäisen 400tkm ajetun vähän tyhjäkäynnillä hapuilevan TPS anturin olevan parempi ja vaihdoin takasin.
Jos meinaat tilata merkkiosia, ei kannata luottaa näihin nettikauppoihin. Voit saada tätä starkkia minun tapaan, eli halvinta tarvike kuraa ennenkuin toisin todistetaan. - Varoittava_esimerkki
Tein yhden tilauksen ja lähettivät väärän osan, järjestelmä näytti että se olisi oikea kun rekisteri numeroni sinne laitoin. Palautin osan omaan laskuun ja lupasivat hyvittää homman. Sain takaisin alkuperäisen osan hinnan, mutta en toimituskuluja kumpaankaan suuntaaan.
Olen lähettänyt usean mailin sinne, mutta alkoivat vain pelleilemään asian kanssa. Lupasivat jo kerran palauttaa kaikki rahat, mutta kun melkein kahteen viikkoon ei näkynyt niitä niin kyselin perään.
Olen nyt noin viidentoista mailin jälkeen saanut postikulut suomeen päin, vajaa 5 euroa mutta noin 38 euroa puuttuu. Ymmärtäisin asian paremmiin mikäli olisin vain jostakin syystä halunnut palauttaa osan, mutta kun he lähettivät väärän. Eli joudun nyt heidän virheestä maksamaan, eivätkä hoida asiaa enää asiallisesti. Tässä kohtaaa en voi siis muuta sanoa kuin että en todellakaan voi suositella Autodoc.fi palvelua. Tilaus meni ihan ok. Tuotteet tulivat nopeasti ups:lla. Yksi anturi ei käynyt autooni. Tuli ihan hirveä palautusprosessi. Lukuisia selvityksiä sähköpostilla Englannin kielellä . Kyseltiin mm.että onko osaa yritetty asentaa yms. Tarjottiin myös osan vaihtamista. Halusin osan palauttamista ja rahojen tilittämistä.Lukuisten selvitysten jälkeen sain postin palautustarrat sähköpostilla ja vein paketin palautusta varten postiin. Parin viikon päästä soitettiin Englannin kielellä puhelu että voinko jättää rahat sisään seuraavia ostoja varten. Lukuisten selvitysten jälkeen sain rahojen palautuksen tililleni. Homma toimii jos osat ovat oikeat eikä tarvi valittaa. Mahdollinen palautus tai vaihto tai takuuasiat ovat ongelmallisia. Jos et osaa tulkita Englannin kieltä tai sinulla ei ole pitkää pinnaa niin en suosittele tilaamista .
- jone64jdyheo
tilasin mondeon takaluukun kaasujouset. tuli kiinnijumittuneet väärän laiset. 2 viikkoa kestelli tulla nekin . seuraavaksi ostan suomesta.
- Välttäkää_autodoc
sain myös väärän osan ja nyt tapellaan rahojen palauttamisesta. Pysykää kaunan Autodocista!
- Kalliiksi_tuli
Sain väärän osan (heidän toimesta) ja nyt eivät palauta kaikkia rahoja, vaikka virhe oli heidän. Kalliiksi tuli!
- juupas123
Vähän huono kokemus tuosta Autodocista, asiakaspalvelu tökkii pahasti kun pitäisi asioita selvittää.
- Klatnaa
Mulle tuli maanantaina kolmas tilaus tuolta. Nyt ruksasin kaikkein halvimmat palikat osista, eipähän jää epäilystä että oliko se Boschin vesipumppu vaihdettu kiinabulkkiin.
Enihau, nyt pisti silmään että maksun voi hoitaa Klarnan kautta laskulla. Joskohan se vähän terävöittää Autodocin toimintaa kun voi rahat jäädä saamatta jos tavarat ja toimitus on mitä sattuu.
Mulla ei edelleenkään ole pahaa sanottavaa tästä puljusta kuitenkaan. - Pettynyt
Tavarat mitä Autodoc myy ovat kaupallisia eli eri valmistajien laatutavaroita. Muutoin kokemukset on hyviä, mutta jos olet tilaamassa osia tiettyyn ajankohtaan tapahtuvaan remonttiin, niin Autodoc:n toimitus ei ole luotettava. Nettisivustolla osan kohdalla on maininta " varastossa " , mutta todellisuudessa he vasta tilaavat ne tuotteet mitä sinä olet tilannut ja siten toimitusaika on 2-3 vkoa riippuen heidän oman toimittajan kyvystä toimittaa tilatut osat. Eli varaa remontille aika vasta kun saat osat kotiin tai tilaa Alvadilta tai Sparetolta joilla toimitus on mitä nettisivustot lupaavata.
Erittäin epäluotettava toimittaja. Jos olisi kiire en ostaisi AutoDocilta.- Ihahyväseon
Kiire ja ulkomaan nettikauppa eivät sovi samaan lauseeseen. Noin viikossa on mulle tullut mitä olen tilannut. Huomionarvoista on toimitusten kirjavuus. Viimeisin oli Postin 14-paketti, edellinen Ups:n toimittama. Posti ei juurikaan 14-paketeista soittele, Ups soitti kolmea minuuttia ennen. Tämän tiedostaen tilaa toimitus esmes työmaalle tjsp jossa joku on paikan päällä ottamasa tavara vastaan.
- Remonttireiska
Itse olen tehnyt nyt 2 vuoden aikana 5 eri tilausta. Kaikki on sujunut tähän asti hyvin, osat ovat olleet juuri sitä mitä olen tilannutkin (Bosch ilmamassa-anturi, skf-vesipumppu, lemförder tukivarsien puslia, öljynsuodattimia, jarrulevyjä/paloja).
Viimeisin tilaus sisälti jarrukilvet, käsijarruvaijerit (ATE), SKF pyöränlaakerit ja paljon erinäisiä puslia. Toimituksessa kesti 2 viikkoa, koska heidän "varastossa" ei oikeasti tarkoita muuta, kuin se että he tilaavat osatoimittajilta ne itse ennen toimitusta.
Oikean puolen jarrukilven kuplamuovipussissa on oikea varaosanro, mutta pussin sisältä löytyi Mitsubishi L200 etupuskurin rautapidike aivan eri varaosanrolla...... (arvo 42e).
Heti menin sivuston chättiin ilmoittamaan asiasta ja laitoin vielä kuvankin. Asiakaspalvelija kysyi onko osa uusi ja eikö se sovi autoosi....!! Sen jälkeen hän sanoi, että tiedot on tallennettu ja tieto välittyy heidän "päämajaansa", josta otetaan yhteyttä tämän päivän aikana. Vielä ei ole kuulunut mitään.
Pienikin asia voi yllättävän paljon vituttaa, puhutaan 10€ jarrukilvestä, jonka joudun nyt suomi 27€ hinnalla hakemaan jostakin, että saa käyttöauton taas maantielle.
Firma on hyvä suht. nopean toimituksen ja HALPOJEN hintojen puolesta. Kaikki on hyvin siihen asti, kunnes tulee ongelmia..!
Yritän muistaa päivitellä tähän tilannetta, kuinka nopeasti asia ratkeaa. Joka tapauksessa pitää puuttunut osa haalia muualta ja odotella rahan palautusta Autodocilta. Epäilen, että he pyytävät lähettämään osan takaisin heille.- Remonttireiska
Eli tosiaan asiakaspalvelu oli hyvää, asioin englanniksi. He lähettivät esitäytetyn postin palautustarran pdf tiedostona, jonka tulostin ja liimasin pakettiin. Vein paketin postiin mistä se sitten kulkeutui saksaan firman kuluilla. Ilmoitin heille, että paketti on tullut heille, koska saan rahani? Vastaus tuli, että tutkitaan max 14 päivää ja sitten palautetaan rahat. Tuossa viikko sitten tuli osan 11€ hinta takaisin tililleni. Ei voi moittia ainakaan tällä hetkellä, toivottavasti ei enempää virheitä tule jatkossa!
- entinenasiakas85
Kymmenisen kertaa on tullut tilattua, nyt tuli ensimmäisen kerran ongelmia kun saman päivän aikana tein kaksi tilausta kun oli "black friday" ale ja yksi anturi alkoi illalla kiukuttelemaan kun olin jo aamusta tehnyt tilauksen. Toinen tilaus on toimitettu jo viikko sitten, toista ei ole edes lähetetty vaikka tuolloin tavaraa oli varastossa. Nyt tätä toista tilausta ei enää löydy "omadoc" ja tilaukseni valikostakaan, rahat kuitenkin kelpasi 73€.. Aspan vastaukset ihan huutaata, eivät ymmärrä viesteistä kuin muutaman sanan kun jollain google translatella laittavat menemään. Ensimmäinen asiakaspalvelija ei ymmärtänyt että joku voisi tehdä kaksi tilausta ja lupasi palata asiaan myöhemmin saman päivän aikana, tästä on nyt 3 päivää eikä mitään ole kuulunut. Toinen vastaa reteesti että toimitettu on seurantakoodin mukaan että kysele naapureilta.. Noh, se oli juurikin sen toisen lähetyksen koodi joka onkin toimitettu, jälkimmäisessä tilauksessa kun on vain yksi anturi ja seurantakoodi ilmoittaa paketin painoksi 22kg.. Loppuu tilaukset tähän.
- EiIkinäEnään
Olen tilannut kolme kertaa kyseisestä puljusta. Ensimmäisen kerran jotain bulkkiosaa - meni ok.
Toisen kerran tilasin jarrulevyt ja palat. Tuli väärät palat ja kauhea rumba palautuksessa. No rahat sain takaisin, poislukien eivät suostuneet korvaamaan heidän virheestään johtuvia postikuluja. Olisi pitänyt uskoa tuosta kerrasta.
Kolmannen kerran tilasin umpion. Kuukauden kuluttua asennuksesta sähköinen korkeudensäätö meni rikki. Umpio on nyt lähetetty takaisin omaan piikkini, vastattu sähköpostitse kymmeniä kertoja samoihin kysymyksiin ja ostettu uusi umpio paikallisesta varaosaliikkeestä kun kuukauden korjauskehoitusaika oli menossa umpeen. Palveluahan ei siis saa suomeksi, käyttävät varmaan google translatoria. Luetun ymmärtäminenkin on heille äärimmäisen vaikeaa.
Koko reklamaatio on kestänyt nyt reilut 3 kuukautta ja palautuspaketti on lojunut autodocilla kuukauden verran avaamattomana...
Älkää missään nimessä ostako mitään kyseisestä puljusta. Ennemmin tai myöhemmin homma kusee ja maksat aiemmin ehkä säästämäsi rahat moninkertaisesti. Paskinta asiakaspalvelua ikinä. Kun saan rahani takaisin, en edes kuse kyseisen firman suuntaa! - Kuinka.Vaihto
Onko kenelläkään kokemusta saako reklamoidun tavaran vaihdon tehtyä nopeasti, mikäli ei vaadi rahojaan takaisin? Tai jos puuttuu jotain ja pitäisi saada loputkin?
- älä
Jos nopeasti haluat hoitaa jotain, ÄLÄ katsokaan autodocin suuntaan! Kuukausia menee heillä asiassa mikä onnistuu paikallisessa kivijalkakaupassa viidessä minuutissa..
- rmj
Osat tilattu ja maksettu 08.07 trustilla ,11.07 ilmoitus paketti tulossa, vaan eipä olekkaan viimeiseen asti yrittivät valehdella että tulossa on,parin päivän painostuksen jälkeen ilmoittivat että lähtee n.26.07, eli varastossa ei tavaroita ollut vaikka tilaus näytti että on,olen tilannut kyseisestä puodista paljon ja toimitukset olleet Ok mutta nyt riitti,vaadin maksua takaisin mutta tuskin saan vaivaista 400€ palautusta,vittu pitäköön tunkkinsa.
Ei kannata tilata mitään. Jos tulee väärät hilut palautus on mahdotonta. Tilasin autoon jarrulevyt ja ne urpot lähetti väärät. Kun sain sieltä palautus luvan ,ne haluaa että makaisin palautuksen itse 50 euroa! Levyt maksaa 31Eur. Asia on kesken..älytön homma!! Ei kannata tilata ongelmat alkaa kun tulee väärät osat!
- Aippe
Kyllä minäkin olen viimeisen tilaukseni tästä putiikista tehnyt. Tuotteen rikkouduttua (ikkunanostin Skoda Octaviaan cm 2003) 5kk käytön jälkeen alkaa viestittelyrumba. Tässä vaiheessa ollaan mekaanikon tutkintotodistusta vailla tai kuitteja asennusfirmasta. Huoh kun ei vaan jaksais tällaista uuvutustaistelua käydä muttei luonne anna periksi vaikka summat ei ole valtavia.
- gorgon
Luin jonkun nettin varaosa-huijarin muka suomalaisten tekemiä asiakaspalauteet.
Itse olen itävältalainen, mutta sen verran osan suomea että tiedän etteivät takulla ole suomalaisten tekemiä,
Olli Tahvanainen kirjoitti:
Olen hyvin onnellinnen, kaikki saivat
Pekka Järventaus kirjoitti:
nopea palvelua ja osat sopivat aivan loistaavasti
että sillai, tyytyvaisyys 99,6% luokka ja ostettu Indiasta tai jostain - kypsä
täysin paska firma , lähettivät osan ja palautin mutta kun lähetin tilitiedot niin ei kelpaa pitäs laittaa autodoc tilille pankki tiedot. eli ne menis heidän tilille ja rahat saat vasta kun tilaat samalla hinnalla tavaraa heiltä , miettikää kannattaako tilata......
- 2006Transit
Olen tilannut kaksi kertaa Transtin osia. Ensimmäisellä kerralla iskarit joka kulmaan etujouset. Toisella kerralla ilmastoinnin putket kompressori > kuivain/lauhdutin.
Molemmilla kerroilla oikeat osat ja toimitus suunnilleen viikossa.
Toistaiseksi ei ole pahaa sanottavaa. - kyllästynyt
AIVAN KAUHEA FIRMA. Jumalattoman vaikea saada takuuseen rahoja takaisin jos ongelmia.
Jarrulevyt meni kieroksi viikossa. Mittaus tehtiin laitteella joka videoitiin,lausunto huollosta.
Mitkään paperit eivät kelpaa niille vaan aina uusiksi vaan. Halusivat levyt takaisin.Puoli vuotta meni eikä mitään kuulu..Sitten maksavat 39 euroa takaisin kun kokonaissumma asennuksineen oli yli 200€. Lupasivat maksaa lisäkustannukset mutta eipä niitä kuulu. Hirveä huijausfirma.EN SUOSITTELE - patep
Saksasta tilaamisessa on palautus aina hankalaa, oli firma mikä hyvänsä. Osien tiedot kannattaa tutkia tarkasti ennen tilausta, ainakin oman autoni kohdalla Autodoc ehdottaa usein osia, jotka eivät todellakaan autoon sovi! Pari tilausta on sujunut ok, hinta on ollut hyvä ja toimitus nopea. En kuitenkaan epäile palautuksen vaikeutta, jos jokin menee pieleen. Toistaiseksi homma kuitenkin toiminut.
- Zörg999
Tilasin mk3 mondeoon koiranluut, etujarrulevyt ja jarrupalat. Kuten muillakin, oli tilalle vaihdettu Stark merkkisiä osia. Jarrupalat olivat sentään Zimmermannia. Ei Stark välttämättä huono ole, mutta osien vaihtaminen kysymättä vähän nyrsii.
Hintaa tuli kokonaisuudessaan 115,35 euroa kun otin lisäksi turvallisen tilauksen (4,80 eur). Toimitus Saksasta kesti viikon, mikä on ihan normaalia. Toisaalta jos olisin mennyt Motonettiin ja valinnut sieltä halvimmat osat olisin maksanut 114,50 ja mahdollisesti saanut ihan vastaavaa laatua. Tämän perusteella ei firmaa oikein voi suositella etenkään jos haluat saada tietyn merkkisiä ja laatuisia varaosia. - perkeletaas
palautin osat kun en enää niitä tarvinnut en siis koskaan noutanut pakettia. Kuukausi meni tai puolitoista kun sain rahani takaisin .Tei rikosilmoituksen myös , mutta Suomen poliisi ei tutki tämmöisiä juttuja ei ole aikaa eikä resursseja, onneksi maksoin pay pallin kautta joille myös tein valituksen auto-dogista he palautti rahani . mieti sitä sitten ..,.,.
- Haemotonetista
Paska firma ! Asiakaspalveluun kun soittaa, vastaa venäläinen nainen " lähetä meille sähköpostia" sitä sitten toistaa niin kauan että pinna palaa. Jos joudut palauttamaan jotain, ongelmia tulee erittäin suurella todennäköisyydellä. Itse maksoin varaosan verkkopankissa, nyt perivät sitä visa-puolelta ? Huijauksen makua !!!
- Kielipuoli
Puhuiko hän venäjää... vai mistä tunnustit hänet venäläiseksi?
- Pysykaukana
Tilasin Ducaton lavamalliin alapallonivelen ja sisätilapuhaltimen. Pallonivel tuli kevyempänä kantavuusluokkana ja tuulettimessa puuttui kokonaan liitosrasia sisältä. Pari kuukautta leikitty sähköposteilla ja tekninen osasto vain tutkii! Pyyhkimen sulatkin ostin ihan Bosch merkkiä ...parin viikon päästä niistä lähti tuulilasiin jotain pikimäistä mustaa ainetta. Pysykää kaukana tästä firmasta!
- Nähty_ja_koettu
Mikähän ihme siinä on ettei minulla ole ollut pienintäkään ongelmaa ko. liikkeen kanssa?
Joku voisi epäillä tiettyjä tälle palstalle kirjoittaneita herroja kotimaisten varaosaliikkeiden propagandan tuottajiksi, sillä on melko ihmeellistä ettei juuri minulla eikä edes tuttavillani ole koitunut vaikeuksia. Juuri se mitä on tilattu on myös saatu ja suurin tilaus oli jotakuinkin parituhatta euroa, joskin yleensä vain muutaman kympin. Vaan kukapa ketään estää maksamasta ylihintaa vaikka pers`nahallaan jos sillä tavoin kuvittelee saavansa yhtään parempaa laatua. Tarvikeosat on tarvikeosia ja alkuperäiset alkuperäisiä, eikä niissäkään ole aina kehumista. Omalta osaltani olen ratkaisun tehnyt. - Pysyvieläkinkaukana
90 % kirjoituksista antaa negatiivista palautetta , varmaan ovat kaikki kotimaisia agentteja! Ja kaikilla on ongelma nimenomaan takuu ja palautusasiat. Sain sisätilapuhaltimen ilman piuhoja ja nyt kyselevät että eihän autosi ole vaan varustettu ilmastoinnilla kun toimitettu osa ei kuulemma sovi AC lla varustettuun autoon , täysiä pellejä koko porukka. No katsotaan ....eläkeläisellä on aikaa tapella kuolemaan asti ja sen tulen tekemään ihan periaatteessa.
- SäästöSimo
Kuukausi sitten tilasin Volvo V50 etupyörän laakerit, SKF, sekä apulaitehihnan, Bosch., sekä raidetangon. Raidetangon kanssa oli tilatessa ongelmaa, koska listalta löytyi eri mittaisia. Muutaman chattiviestin jälkeen löytyi oikea malli ja tilaus lähti, vahingossa kahteen kertaan... heti perään chattiviesti jossa peruin toisen tilauksen. Ehdottivat, että ylimääräinen tilaus/maksu laitetaan ’tililleni’ odottamaan seuraavaa tilaustani. En halunnut, joten palauttivat maksun(Visa). Reilun viikon sisällä tavarat kotiovella ja korjaamolle. Asentajan mukaan ihan oikean näköisiä, ei siis tarkasteltu suurennuslasilla niiden aitoutta. Nyt tilasin takajarrulevyt ja palat sekä nokkahihnan ja kiristys- ja ohjainrullan. Taas chattiä ENNEN tilausta, jolloin varmistui oikea malli. Sain myös huomautuksen, että hihnapaketti sisältää molemmat rullat, eli ei tarvitse tilata erikseen. Tilaus sisään viime viikon maanantai-iltana. Tiistaina tuli ilmoitus, että paketti on valmis ja lähetetty. Tänään tuli kotiovelle ja paketissa Brembon levyt ja palat sekä SKF:n hihna ja rullat. Huollossa verrattiin levyjä paikallisesta varaosaliikkeestä ostettuihin Bremboihin, samannäköiset olivat, niin levyt, palat kuin paketitkin. Voi olla, että ovat väärennöksiä tai ovat heti tilauksen saatuaan alkaneet niitä haalimaan ympäri Saksaa... tai sitten mulla on vain käynyt hyvä tuuri. Tällä kokemuksella uskallan tilata ko. firmasta osia. Kannattaa kuitenkin varmistaa osan sopivuus etukäteen , sekä varautua odottamaan osia vähintään viikon verran.
- Urpojariittää
Väärennetyt autonosat ovat maailmanlaajuinen ongelma sekä miljardi bisnes ja halvalla nyt vaan ei saa mistään aitoa, jollei kyseessä ole poistoerä.
Aitouden voi onneksi tarkistaa helposti suurten valmistajien sivuilla, esimerkiksi SKF:llä on myös omansa.
The easiest way to verify your products is via the SKF Authenticate app, available for free at free at Apple AppStore and Google Play.
Counterfeited SKF products exists on all markets, within all industries and all products types, not limited to industrial bearings, also vehicle parts, seals, grease and many more products are counterfeited.
- oppirahat
Olkaa varuillanne,kyseinen firma toimii muutamalla muullakin nimellä. On ihmisiä joittenka tilaukset on menny niinkun pitikin,ja sit on ihmisiä jotka taistelevat rahojen palautuksen/osan vaihdon/takuuasioitten/tilatun ja toimitetun osan merkin kanssa. Itsellä eka tilaus meni ok,toinen tilaus oli muunmerkkinen mitä tilattu osa,kolmas tilaus nyt taistelussa palautuksen kanssa,koska osa on aivan laaduton lämmityslaitteen kenno (halpa ja oma moka kyllä tilata). Piti olla rastitettuna ns. turvallinen tilaus,mutta eipä näytä paljon painavan palautettaessa. Kaikissa tilauksissa lähetysaika ollut aivan muuta kun luvattu"24h",se ei todellakaan pidä paikkaansa.
- laturi
Tilasin Volvoon laturin ja pakoputken pään tuolta ja ihan hyvin pelasi. Toimitusaika vajaa 2vk ja ihan oikeat osat tuli.
Kuten onkin jo mainittu, tuo sama pulju toimii monella eri nimellä. Samaa paskaa kai loppujen lopuksi, omalla kohdallani ainakin toimi ihan hyvin.- justiinaas
Terve sällit -Kertokaahan minullekin miten onnistun palauttamaan väärät tavarat postin kautta , Yritin mutta ei ottaneet vastaan eikä Postnordikaan s:postiin ei vastata j.n.e. Olin klarnaan yhteydessä ja ne laittoi taukotilaan joten en ole maksanut vielä mitään.
- MisterMisterAuto
justiinaas kirjoitti:
Terve sällit -Kertokaahan minullekin miten onnistun palauttamaan väärät tavarat postin kautta , Yritin mutta ei ottaneet vastaan eikä Postnordikaan s:postiin ei vastata j.n.e. Olin klarnaan yhteydessä ja ne laittoi taukotilaan joten en ole maksanut vielä mitään.
En tiedä mutta käännän veistä haavassa.
Mister-autossa asia meni näin:
Toimittivat jarrupalat paketissa jonka sinetti oli rikki. Reklamoin lähetyksestä ja kysyin miten voidaan varmistua siitä että jarrupalat on sitä mitä pitää. Pahoittelivat tapahtunutta ja kysyivät haluanko uudet palat vai rahat takaisin, valitsin rahat. Tämän jälkeen he loivat palautuslähetteen jonka printtasin ja laitoin paketin päälle ja toimitin paketin postiin josta se lähti takaisin Saksaan ja noin viikon kuluttua rahat oli tulleet minulle takaisin.
Kustannuksia tästä palautuksesta tuli 0 euroa, jos aikaa ja paketin postiin viemiseen kulunutta polttoainetta ei lasketa mukaan.
Näinkin sen voi hoitaa kun yritys on asiallinen ja kuten tuolla aiemmin on mainittu Mister-auto on osa Opel-Peugeot-Citroen konsernia. - justiinaas
justiinaas kirjoitti:
Ja vielä jatkoa tähän .Olin dhl yhteydessä ja vastaus oli tunnistamaton lähetys voi olla sitä sun tätä. USKOMATONTA Perkele kun pääsen eroon tästä paketista niin en IKINÄ enää tästä firmasta.
- Koistinen
Kyllä palautus onnistuu palautin auton iskunvaimetimet jotka olin tilannut Palautus piti maksaa itse se maksoi 51 euroa.
- ammattiasentaja
Itse olen kokenut autonasentaja ja käyttänyt Autodocin osia hyvällä menestyksellä.
Suurin ongelma on aina väärin tehty tilaus. Ammattitaidottomat poikaset kuvittelevat itsestään liikoja.
Kun ei osaa, kannattaa auto viedä ammattimiehelle korjattavaksi.- Omakehuhaisee
Kun autodickin puolesta vaihdetaan osia erimerkkisiin kuin mitä on tilattu, niin missä kohtaa on se väärintehty tilaus? Ai niin heti siinä alussa että on edes autodickistä mitään menty tilaamaan.
Ei millään pahalla mutta itse itseään kokeneiksi ammattimiehiksi kutsuvat ovat juuri niitä joille auto kannattaa jättää viemättä ja yrittää tehdä enemmin vaikka itse. - Anonyymi
Omakehuhaisee kirjoitti:
Kun autodickin puolesta vaihdetaan osia erimerkkisiin kuin mitä on tilattu, niin missä kohtaa on se väärintehty tilaus? Ai niin heti siinä alussa että on edes autodickistä mitään menty tilaamaan.
Ei millään pahalla mutta itse itseään kokeneiksi ammattimiehiksi kutsuvat ovat juuri niitä joille auto kannattaa jättää viemättä ja yrittää tehdä enemmin vaikka itse.Tuo on muuten totta, en oo kenenkään tekijämiehen kuullu ikänään kehuvan iitteensä. Ei niitten oo tarvis. Nämä "kokeneet" on kyllä pelkkiä länkyttäjiä.
- AiSii
Minulla reklamaatio vielä vaiheessaa. Tilasin autooni kaikki jarrulevyt ja -palat. Toimitus kesti 8 päivää, eli ok. Toinen etujarrulevyistä puuttui! Nyt olen ollut n. 10 kertaa sähköpostiviesteissä ja on käynyt ilmi, että tuo yksinäinen jo toimitettu jarrulevykään ei ole autooni sopiva. Nyt ehdottavat, että palauttaisivat puuttuvan jarrulevyn hinnan sinne heidän ostoskassaansa. Enhän minä mitään tee yhdellä autooni sopimattomalla jarrulevyllä. Vaikuttaa siltä, että menee vaikeaksi.
Olen tilannut kolme kertaa aiemmin joitakin osia heiltä, ja silloin homma on hoitunut hyvin. - Hyvintoiminut
Hyvin on itsellä mennyt ainakin kaikki Autodoc tilaukset. Nyt kuudes paketti tulossa jossa umpio mazdaan ja paisarin korkki bemariin. Eikä kyllä yhtään epäilyttänyt tilausta tehtäessä.
Osia on tullut erilaisia antureita, vesipumppua, termostaattia, johtosarjaa, jarruosaa, puola, tukivarsi...ja paljon muuta.
Se nyt vaan on totta että yleensä ei kannata ostaa ihan sitä halvinta. Siinä saa samanlaista paskaa ostipa sen mätänetistä tai tilasi jostain. Itse esim. yhdessä tilauksessa tilasin Lemförder tukivarren jonka sain yli 40€ halvemmalla mitä KL-varaosista.
Kaikki muu on toiminut ja käynyt paitsi toinen lambda mazdaan. Tilatessa sivusto väitti osan olevan sopiva mutta pistoke oli loppujen lopuksi erilainen. Reklamoin asiasta vasta kun osa oli jo ollut minulla varmaan kuukauden ennen kuin kerkesin alkaa vaihtamaan Oli sinänsä yllätys että vielä silloinkin suostuivat ottamaan osan takaisin jonka pakkauksenkin olin repinyt jo auki.
Sain DHL:n palautuslaput sähköpostiin jotka liimailin pakettiin ja paketti postiin. Osan saatuaan takaisin ottivat yhteyttä ja tarjosivat hyvityksenä bochin yleismallin lambdaa joka oli tilaamaani osaa kalliimpikin mutta sain sen ilman mitään lisäkuluja.
Varminta tietysti tilata alkuperäisosa numerolla niin pitäisi olla käypänen osa.
Eli hyvin on itsellä ainakin homma toiminut ja jatkossakin tilaan osat tuolta jos vaan ei ole mitään niin kiireellistä ettei jouda sitä viikkoa odottelemaan mikä yleensä menee kun paketti saapuu perille.- putte72
Kyllä sulla tuuri kävi mulla ei ottanut etujarrulevyjä takas, piti sopia autooni mutta kun rupesin asentamaan autooni niin pulttijako 4X100 ja autossani 4X114,3. Selittelyjä tuli kaikenlaisia ja itse saan vahingon kärsiä.
- Hyvinonvieläkintoiminut
putte72 kirjoitti:
Kyllä sulla tuuri kävi mulla ei ottanut etujarrulevyjä takas, piti sopia autooni mutta kun rupesin asentamaan autooni niin pulttijako 4X100 ja autossani 4X114,3. Selittelyjä tuli kaikenlaisia ja itse saan vahingon kärsiä.
Uutta reklamaatiota vaan menemään. Jos niiden tietojen mukaan pitäisi käydä niin eihän se sun kärsimys ole jos ei käy. Oliko tilausvahvistuksessa juuri se sama osa minkä sait, että lähettivätkö väärän osan vai oliko sivuston sopivuus ehdotus perseellään?
Itse tuon Mazdan umpio tilauksen jälkeen tilasin e39 toukkaan sisemmän takavalon jonka led-putket näyttivät palavan puoliksi hieman himmeämmin. Otin valosta kuvan ja lähetin kyselyn kuvan kera valmistajalle josta sain varmistuksen että valo on viallinen.
Reklamoin asiasta autodoc chattiin jossa asiaa sai rautalangasta vääntää vaikka kuvankin lähetin. Ei nähnyt kuvassa mitään outoa ensin mutta viimein sai pyyhittyä rähmät silmistään kun ympyröin kuvasta alueen joka ei valossa palanut. Jopa 4v poikani kävi välillä kurkkimassa olan yli kuvaa ja kysyi että miksi tuo valo palaa huonosti.
En tiedä oliko toisessa päässä apina vai sokea vaiko vähän kumpaakin.
Viimein siis tilanne eteni ja sain sähköpostilla kaavakkeen joka piti täyttää ja lähettää takaisin kuvan kera jossa osa purettu autosta irti. Kävin irroittamassa valon siksi aikaa että sain pyydetyt kuvat otettua ja lähetettyä. Meni noin 3viikkoa kun viimein reklamaatioon alkoi tulla jotain muutoksia. Vielä kerran valo piti purkaa irti ja ottaa kuva numerosarjasta joka siinä oli.
Seuraavana päivänä homma viimein saatiin päätökseen ja sain rahani takaisin ja pitää tilaamani valon.
Tänään lähti vielä uutta tilausta kun tilasin kampiakselin anturin bemariin joka olisi liikkeessä varmaan tuplaten maksanut saman merkkisenä osana.
- NYT-TARKKANA
En voi suositella. Asiakaspalvelu alaarvoista sekä erittäin hidasta!
Huomioikaa myös takuu asioissa, jos olet tee se itse mies ilman asentajan koulutusta niin takuu raukeaa siihen!
Uskomatonta pompottelua eri ihmisten kesken!
Lisäksi paketit revittyjä/teipattuja pari kertaa sekä myös minulle lähetetty muun valmistajan tavaraa tilalle. Yleensä halpis Starkkia vaikka hinnoittelevat kalliimmin että mukamas olisi parempaa!
Harkitkaa oikeasti. - Kusetettu
Itse en ainakaan enää koskaan tilaa tuosta puljusta mitään, kaikki tilaamani varaosat olivat korvattu "laadukkaammalla" stark tuotemerkillä(autodocin oma halpis tuotemerkki) ja kun kysyin asiakaspalvelusta että miksi näin on toimittu, sanoivat että tilaamiani tuotteita ei ole varastossa, vaikka tilatessani niitä nettisivujen mukaan varastosta löytyi.
Noh varaosat saatuani ja ne asennettuani meni noin kuukausi ja nämä uudet "laadukkaat" nivelet olivat jo aivan loppu ja vaihtokunnossa, ja kun rupesin kyselemään takuista niin pyydeltiin kaiken maailman kuitteja huollosta yms, no näitä kuitteja ei tietenkään löydy koska vaihdoin osat itse, joten minkäänlaisesta takuusta on turha haaveilla jos itse korjaat autosi heidän "laadukkailla" varaosillaan. - Willtter
Tilasin vaecon jarrulevyt, tuli jotkut Stark levyt. Tilasin taka iskunvaimentimet AL-KO kaasuvaimentimet tuli Stark kaasuvaimentimet. Eka kerralla tilaus oli juuri se minkä tilasin, toisella kerralla lähettivät ihan muuta. Se on sitten moro tälle varaosa firmalle. Ei tilauksia enää, pitäkää tunkkinne.
- Arkisto
En voi suositella Nimark kenellekään. :/
Kävin hakemassa aika ison kasan osia autooni, ja mukana oli mm. tuulilasinpyyhkimet. Olivat Valeo-merkkiset rungottomat, ja molemmat eri pituiset. Pakettien ulkoasu hiukan poikkesi, mutta en arvannut sillä olevan mitään merkitystä. Kotona kun paketit avasin, niin sulat olivat eriparia. En pidä eripari kenkiäkään, enkä missään tapauksessa voisi eriparisulkia asentaa. En ymmärrä miten voitiin myydä eripariset.
No virheitä sattuu, ja otin yhteyttä Nimarkiin, mutta siitä seurasikin todella uskomaton keskustelu. Todella tylysti oltiin siellä sitä mieltä että koska en ole antanut auton rekisterinumeroa, niin he eivät vastaa sopivuudesta. Ilmoitin että sulat varmaankin sopivat paikalleen, mutta ovat eriparia, eivätkä käy siksi paikoillaan laittaa, ainakin toinen pitäisi vaihtaa. No sitten ilmoitettiin että siellä on jossakin lappu, jossa kerrotaan että minun olisi pitänyt tarkistaa osien sopivuus paikalla ennen poistumistani.
En ole kyllä aiemmin kuullut että paketit revittäisi auki jo osaputkassa, saati että niiden sopivuus olisi jotenkin varmistettava siinä - ajanko auton siihen tiskille vai kuinka se on tarkoitus tehdä? =D
Minulle jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi - oli kuinka halpoja osia hyvänsä.