Mitäs sitten tehtäisiin?

taastätäsamaa

Olen joskus miettinyt, mitä juutalaisten olisi pitänyt tehdä toisen Maailmansodan alkaessa kun Euroopassa alkoi näytää siltä, että järjettömät ihmiset haluavat tehdä järjettömiä päätöksia.

Kuten tiedätte, Saksan keisari aloitti sodan ja hävisi sen ja sitä kautta ensimmäinen Maailmansota teki koko Euroopan kartan uusiksi. Saksassa oli valtio luhistunut ja kansan piti oppia uskomaan että he olivat aloittaneet tuon hyödyttömän sodan.
Siinä sitä kärvistelivät. Kukapa olisi valmis myöntämään syyllisyytensä ja Pervitinin kanssa tanssiessaan keksivät että olivat juonien uhreja.
Tiedämme miten koko juttu loppui.

Juuttalaiset eivät päässet minnekään suojaan. Heidät ryöstettiin putipuhtaaksi ja tapettiin. Harva siitä välttyi..kaikki tämä on tuttua.

Mitä hedän olisi pitänyt tehdä? Palata kotiinsa huomatakseen että kotia myöden omaisuus oli ryöstetty. Sinne ei päässyt. Sama oli muissakin maissa.

Te viisaat kertokaapa vastaus.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taastätäsamaa

Paikan viisaat eivät osaa vastata? Ymmärrän. Tästä ei taida olla samanlaista massamielipidettä kuin muihin asioihin joista oli äskettäin puhe.

• taastääsamaa

Kysymys on sarjaa "Haluatko miljonääriksi?"
      Tähän ei liity homous, naispappeus, eikä uloste. Ei myöskään "Siltsu" ja kahvi. Tähän ei voi linkittää Lutheria tai Jeesusta.

Mitä merkitystä asialla sitten on? Se, että haluan osoittaa, miten tietämättömiä olette ja kaiketi ev lut kirkkokin jos d:n mukaan asiaa mittaa.
      Haukutte Israelin pystyyn mutta kun kysyn "en jos ei ..niin mitä sitten". Siihenpä ette osaa vastata mitään. Pääasia on, ettei koko valtiota olisi alunperin ollutkaaan...?

• taastätäsamaa

odottelen vastausta

• Muistan lukeneeni jokin aika sitten, että jotkut lähtivät ennen toista maailmansotaa
      laivalla pois Saksasta. Oltuaan jonkin aikaa merellä he huomasivat, että ainoa
      maa, joka suostui vastaanottamaan heidät oli Saksa. Palasivat sitten sinne ... .

• taastätäsamaa

Yksi laiva nimeltään Adrianne tuli Suomeen mutta sen juutalaispakolaiset käännytettiin takaisin Saksaan.
        Te kaikki te, nimiä mainitsematta jotka kaulasuonet kireällä moititte juutalaisia Palestiinaan muuttamisesta ( ja maan ostamisesta, vaikka ettei sitä asiaa tiedäkään). Mitäs sanotte?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6663
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3895
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3071
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2432
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe