Olen joskus miettinyt, mitä juutalaisten olisi pitänyt tehdä toisen Maailmansodan alkaessa kun Euroopassa alkoi näytää siltä, että järjettömät ihmiset haluavat tehdä järjettömiä päätöksia.
Kuten tiedätte, Saksan keisari aloitti sodan ja hävisi sen ja sitä kautta ensimmäinen Maailmansota teki koko Euroopan kartan uusiksi. Saksassa oli valtio luhistunut ja kansan piti oppia uskomaan että he olivat aloittaneet tuon hyödyttömän sodan.
Siinä sitä kärvistelivät. Kukapa olisi valmis myöntämään syyllisyytensä ja Pervitinin kanssa tanssiessaan keksivät että olivat juonien uhreja.
Tiedämme miten koko juttu loppui.
Juuttalaiset eivät päässet minnekään suojaan. Heidät ryöstettiin putipuhtaaksi ja tapettiin. Harva siitä välttyi..kaikki tämä on tuttua.
Mitä hedän olisi pitänyt tehdä? Palata kotiinsa huomatakseen että kotia myöden omaisuus oli ryöstetty. Sinne ei päässyt. Sama oli muissakin maissa.
Te viisaat kertokaapa vastaus.
Mitäs sitten tehtäisiin?
5
<50
Vastaukset
- taastätäsamaa
Paikan viisaat eivät osaa vastata? Ymmärrän. Tästä ei taida olla samanlaista massamielipidettä kuin muihin asioihin joista oli äskettäin puhe.
- taastääsamaa
Kysymys on sarjaa "Haluatko miljonääriksi?"
Tähän ei liity homous, naispappeus, eikä uloste. Ei myöskään "Siltsu" ja kahvi. Tähän ei voi linkittää Lutheria tai Jeesusta.
Mitä merkitystä asialla sitten on? Se, että haluan osoittaa, miten tietämättömiä olette ja kaiketi ev lut kirkkokin jos d:n mukaan asiaa mittaa.
Haukutte Israelin pystyyn mutta kun kysyn "en jos ei ..niin mitä sitten". Siihenpä ette osaa vastata mitään. Pääasia on, ettei koko valtiota olisi alunperin ollutkaaan...? - taastätäsamaa
odottelen vastausta
Muistan lukeneeni jokin aika sitten, että jotkut lähtivät ennen toista maailmansotaa
laivalla pois Saksasta. Oltuaan jonkin aikaa merellä he huomasivat, että ainoa
maa, joka suostui vastaanottamaan heidät oli Saksa. Palasivat sitten sinne ... .- taastätäsamaa
Yksi laiva nimeltään Adrianne tuli Suomeen mutta sen juutalaispakolaiset käännytettiin takaisin Saksaan.
Te kaikki te, nimiä mainitsematta jotka kaulasuonet kireällä moititte juutalaisia Palestiinaan muuttamisesta ( ja maan ostamisesta, vaikka ettei sitä asiaa tiedäkään). Mitäs sanotte?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533895- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242432- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197