Nykyään näkee ihan törkeää sekoilua takseilta. Ajellaan ihan miten sattuu.
Ihmeellisintä, että jotkut eivät tiedä miten liikennevaloja tulisi lukea.
Siis ei saatana kun esim. käännytään vasemmalle vihreällä nuolivalolla niin ei silloin jäädä odottelemaan oikealta suoraa ajavien punaisiin että ne vaihtuu vihreäksi. Silloin väistetään jalankulkijoita ja ajetaan siitä kun on tilaa.
Ryhmittyminen olisi myös hyvä opetella. Sitä EI TEHDÄ vastaantulevien kaistalle.
Nopeusrajoitukset koskee myös taksikuskia.
Mitä HELVETTIÄ? Mistä murolaatikosta teidän ajokortit nykyään tulee?
Miksi taksit ajaa päin vittua?
28
289
Vastaukset
- Kyytikiito
Somalit piti työllistää.
2018 liikennekaaressa tulee vielä pahempaa... - miski_edes_vastaan
n 2000 taksia pk seudulla, jokaisella n 4000 tuntia näkyvyyttä vuodessa. Tästä seuraa, että kaltaisesi kiukkupussi löytää halutessaan helposti virheen kupukattoisen auton liikkumisesta. Viisas ymmärtää syyn, ääliö kirjoittaa asiasta suomipalstalle.
Tutki seuraavaksi, miten käyttäytyy punaisella pikkuautolla ajava , lierihattua käyttävä autoilija :)- PussiSika
Oletko tolppa-apina?
- Näinsemeneee
No näin se on mutta kun nämä eivät ole yksittäistapauksia. Suhteessa siihen, kuinka vähän ajan näen siis näitä samoja paljon. Sen pitäisi siis indikoida, että tälläinen käyttäytyminen on yleistä.
- OletNolla
Näinsemeneee kirjoitti:
No näin se on mutta kun nämä eivät ole yksittäistapauksia. Suhteessa siihen, kuinka vähän ajan näen siis näitä samoja paljon. Sen pitäisi siis indikoida, että tälläinen käyttäytyminen on yleistä.
Onko meidän vika ettet saa ammattiajokorttia? Sitten latelet tänne päivittäin silkkaa paskaa takseista. Noh, hupinsa kullakin vajakilla. Olet nolo.
- kuuluuuuttaajaa
Palvelu perseestä,hinnat kalliit,huonot kuskit,ylimieliset yrittäjät.......Siis Suomalainen taksi on maailman paras,ainakin omasta mielestään.Sitten naama väärällään syytetään liikennekaarta että sen toteutuessaan asiat menevät päin helvettiä.Voiko enemmän vielä mennä?kuluttajan kannalta.Sanotaanko näin että ainakin tulee valinnan mahdollisuuksia,Nyt niitä ei ole ollut.Kartellille on tullut asiakkaat kun manulle illallinen ei ole tarvinnut hirveesti panostaa palveluun ja markkinointiin.Jatkossa tuskin pelkät taksiliiton Joulutarrat ikkunoissa riittää.
- VoiPoikaa
kuuluuuuttaajaa kirjoitti:
Palvelu perseestä,hinnat kalliit,huonot kuskit,ylimieliset yrittäjät.......Siis Suomalainen taksi on maailman paras,ainakin omasta mielestään.Sitten naama väärällään syytetään liikennekaarta että sen toteutuessaan asiat menevät päin helvettiä.Voiko enemmän vielä mennä?kuluttajan kannalta.Sanotaanko näin että ainakin tulee valinnan mahdollisuuksia,Nyt niitä ei ole ollut.Kartellille on tullut asiakkaat kun manulle illallinen ei ole tarvinnut hirveesti panostaa palveluun ja markkinointiin.Jatkossa tuskin pelkät taksiliiton Joulutarrat ikkunoissa riittää.
Kartelli? On sulla käsitteet pahasti hukassa mutta samalta jätekasalta nämä kirjoitukset tulevat. Muuttelet vaan nimimerkkejäsi sisältö samaa luokataonta soopaa. Käytä edes joskus taksia.
- adasdadd
kuuluuuuttaajaa kirjoitti:
Palvelu perseestä,hinnat kalliit,huonot kuskit,ylimieliset yrittäjät.......Siis Suomalainen taksi on maailman paras,ainakin omasta mielestään.Sitten naama väärällään syytetään liikennekaarta että sen toteutuessaan asiat menevät päin helvettiä.Voiko enemmän vielä mennä?kuluttajan kannalta.Sanotaanko näin että ainakin tulee valinnan mahdollisuuksia,Nyt niitä ei ole ollut.Kartellille on tullut asiakkaat kun manulle illallinen ei ole tarvinnut hirveesti panostaa palveluun ja markkinointiin.Jatkossa tuskin pelkät taksiliiton Joulutarrat ikkunoissa riittää.
Joo, jatkossa kun taksitkin saa ottaa markkinahintaa, saattaa jäädä rahaa muuhunkin peeärrään ja markkinointiin kuin siihen tarraan.
Kartelli on tähän asti kiltisti odotellut tolpalla tunninkin päästäkseen ajamaan sun säälittävän 12 euron kyydin, mutta sehän tietysti loppuu 2018.
Tilailet sit vaikka Uberilta 2,6X hinnalla :) - jklöliuboi
Estetään vapaasti alalle pääsy, kaikilla samat hinnat.....Mikä se on?
- lxcvinm
jklöliuboi kirjoitti:
Estetään vapaasti alalle pääsy, kaikilla samat hinnat.....Mikä se on?
Se on se järjestelmä, jossa valtioneuvosto kertoo yrittäjälle, että ET saa ottaa palveluistasi markkinahintaa, vaan sun pitää tuottaa palveluja sillä hinnalla, jonka valtioneuvosto on päättänyt. Se on se järjestelmä, jossa taksarit istuu vaikka joulupäivänä 10 tuntia tolpalla käytännössä tyhjän panttina koska lupaehdoissa lukee, että on pakko päivystää. Samaan aikaan sun kaltaiset (?) saa 200% tunteja jos joutuu olemaan töissä pyhänä.
- kkkojjåjj
Lounasaikaan saa ravintolassa ruokaa 10€ Illalla listalta.15€.Sopimus asiakkaat palvellaan sopimus hinnalla .Asiakkaat päättää mihin menevät ja keneltä ostavat palvelut ja tuotteet. Mikä tässä Taksi hinnoittelussa on niin v.tun vaikeeta?Palkka kustannukset ovat vielä muilla aloilla paljon korkeammat kuin taksialalla,kun siellä ei makseta yö,pyhä ja muita lisiä.Ihme vinkumista.
- 265841
kkkojjåjj kirjoitti:
Lounasaikaan saa ravintolassa ruokaa 10€ Illalla listalta.15€.Sopimus asiakkaat palvellaan sopimus hinnalla .Asiakkaat päättää mihin menevät ja keneltä ostavat palvelut ja tuotteet. Mikä tässä Taksi hinnoittelussa on niin v.tun vaikeeta?Palkka kustannukset ovat vielä muilla aloilla paljon korkeammat kuin taksialalla,kun siellä ei makseta yö,pyhä ja muita lisiä.Ihme vinkumista.
Ja ravintola saa ihan itse päättää, millä hinnalla on kannattavaa tarjota lounasta.
Taksiliikenteen pyörittäminen 5.90 lähtörahalla 1,57 km maksulla taksiliikenne ei kannata muutoin kuin rajoittamalla taksien määrää. Jos totuus olisi jotain muuta, miksi edes asetuksella rajoittaa hintaa??
Sopimus asiakkaat on palveltu sopimus hinnoilla jo vuosikausia. Et vaan ole huomannut, koska sopimus tarkoittaa jotain ihan muuta kuin yöllinen örinä takapenkiltä "paa mittari pois,tehdään kympin sopimuskeikka".
Taksi hinnoittelussa ei oo mitään vaikeeta ,paitsi sulle, joka et asiasta mitään ymmärrä. Palkka Kustannukset (tulikohan oikein) taksialalla on mielenkiintoinen juttu: Millä muulla alalla työnantaja maksaa 100% korkeamman päiväpalkan jos päivän tuotto kaksinkertaistuu? Tarve harkinnalla ja ajovuoro listoilla on taas turvattu se, että kuski saa edes siedettävän korvauksen työstään. - kljhkjghf
Haaaahaaaa 50% Taksien ajoista tulee jo yhteiskunnallta.Sopimus siinä tarkoittaa niissä että vedetään maksimi hinnalla.Kuka ajaa kela kyydin sopimus hinnalla? joten ei kannata jauhaa paskaa suun täydeltä.
- jasdh
kljhkjghf kirjoitti:
Haaaahaaaa 50% Taksien ajoista tulee jo yhteiskunnallta.Sopimus siinä tarkoittaa niissä että vedetään maksimi hinnalla.Kuka ajaa kela kyydin sopimus hinnalla? joten ei kannata jauhaa paskaa suun täydeltä.
Jaa, no sinä sen varmaan tiedät paremmin. Oletko useankin sopimuksen nähnyt ? (tirsk)
- nerooopaaatti
äääääliöööööö hinnat ovat julkisia yhteiskunnan kuljetuksissa
- mnäenpäivystä
lxcvinm kirjoitti:
Se on se järjestelmä, jossa valtioneuvosto kertoo yrittäjälle, että ET saa ottaa palveluistasi markkinahintaa, vaan sun pitää tuottaa palveluja sillä hinnalla, jonka valtioneuvosto on päättänyt. Se on se järjestelmä, jossa taksarit istuu vaikka joulupäivänä 10 tuntia tolpalla käytännössä tyhjän panttina koska lupaehdoissa lukee, että on pakko päivystää. Samaan aikaan sun kaltaiset (?) saa 200% tunteja jos joutuu olemaan töissä pyhänä.
Minun luvassani ei lue, että pitää päivystää. Eikä sitä lue uudessa taksiliikennelaissakaan. Joten älä puhu paskaa...
mnäenpäivystä kirjoitti:
Minun luvassani ei lue, että pitää päivystää. Eikä sitä lue uudessa taksiliikennelaissakaan. Joten älä puhu paskaa...
laki
13 §
Ajovuorojärjestys
Ajovuorojärjestyksen tarkoituksena on varmistaa taksin saatavuus vuorokauden kaikkina aikoina ja yleisesti ohjata tarjonnan määrää kysynnän vaihtelujen edellyttämällä tavalla.
Toimivaltainen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus päättää ajovuorojärjestyksestä taksiluvan haltijoiden aloitteesta. Ehdotuksen ajovuorojärjestykseksi voi tehdä myös taksiluvan haltijoita edustava yhteisö. Ajovuorojärjestystä suunniteltaessa ja siitä päätettäessä luvan haltijoita on kohdeltava tasapuolisesti ja niin, ettei heidän oikeuttaan liikenteen harjoittamiseen rajoiteta. (22.12.2009/1314)Centt kirjoitti:
laki
13 §
Ajovuorojärjestys
Ajovuorojärjestyksen tarkoituksena on varmistaa taksin saatavuus vuorokauden kaikkina aikoina ja yleisesti ohjata tarjonnan määrää kysynnän vaihtelujen edellyttämällä tavalla.
Toimivaltainen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus päättää ajovuorojärjestyksestä taksiluvan haltijoiden aloitteesta. Ehdotuksen ajovuorojärjestykseksi voi tehdä myös taksiluvan haltijoita edustava yhteisö. Ajovuorojärjestystä suunniteltaessa ja siitä päätettäessä luvan haltijoita on kohdeltava tasapuolisesti ja niin, ettei heidän oikeuttaan liikenteen harjoittamiseen rajoiteta. (22.12.2009/1314)laki määrää yksityisen ammatinharjoittajan tekemään työtä, josta kukaan ei maksa tälle mitään. - Orja(!)
No orja on se 'palkattu' kuski, joka makailee taksikopissa kun kyytejä ei ole. Siis ilman minkäänlaista korvausta.
Tämä on sanoisinko jo perustuslain vastaista. Mutta koska kaikki taksikuskit ovat vitun tyhmiä, niin asiat ovat päin persettä(!)OK- taasvastaanääliölle
nerooopaaatti kirjoitti:
äääääliöööööö hinnat ovat julkisia yhteiskunnan kuljetuksissa
Ja nekö sun silmissä tehdään maksimihinnalla? No, jos ei osaa lukea niin ...
- n.i.mi.m.erkki
265841 kirjoitti:
Ja ravintola saa ihan itse päättää, millä hinnalla on kannattavaa tarjota lounasta.
Taksiliikenteen pyörittäminen 5.90 lähtörahalla 1,57 km maksulla taksiliikenne ei kannata muutoin kuin rajoittamalla taksien määrää. Jos totuus olisi jotain muuta, miksi edes asetuksella rajoittaa hintaa??
Sopimus asiakkaat on palveltu sopimus hinnoilla jo vuosikausia. Et vaan ole huomannut, koska sopimus tarkoittaa jotain ihan muuta kuin yöllinen örinä takapenkiltä "paa mittari pois,tehdään kympin sopimuskeikka".
Taksi hinnoittelussa ei oo mitään vaikeeta ,paitsi sulle, joka et asiasta mitään ymmärrä. Palkka Kustannukset (tulikohan oikein) taksialalla on mielenkiintoinen juttu: Millä muulla alalla työnantaja maksaa 100% korkeamman päiväpalkan jos päivän tuotto kaksinkertaistuu? Tarve harkinnalla ja ajovuoro listoilla on taas turvattu se, että kuski saa edes siedettävän korvauksen työstään."Millä muulla alalla työnantaja maksaa 100% korkeamman päiväpalkan jos päivän tuotto kaksinkertaistuu?"
vastaus: kaikilla provisiopalkatuilla aloilla, taksialalla se ei vaan onnistu samalla tuntimäärällä - 265841
n.i.mi.m.erkki kirjoitti:
"Millä muulla alalla työnantaja maksaa 100% korkeamman päiväpalkan jos päivän tuotto kaksinkertaistuu?"
vastaus: kaikilla provisiopalkatuilla aloilla, taksialalla se ei vaan onnistu samalla tuntimäärälläkysymys: onko Suomessa taksin lisäksi paljonkin sellaisia aloja ,joilla maksetaan vain provisiopalkka?
- n.i.mi.m.erkki
265841 kirjoitti:
kysymys: onko Suomessa taksin lisäksi paljonkin sellaisia aloja ,joilla maksetaan vain provisiopalkka?
vastaus: onhan niitä esim. myynti ja markkinointiala
ja hiusala on tyypillisesti provisiopalkattu
Oletko pannut lainkaan merkille, että taitaa taksikuskeista suurin osa olla tätä "huoltosuhteita" parantamaan tullutta moniosaajaa?
- kyhnäämist
Ammatti istujia on vain arkipäivä aamu tolpalla!
- mietintään
Vastaus otsikon kysymykseen. Niiltä on tilattu kyyti sinne.
Olen itsekkin ihmetellyt taksikuskien toimintaa useasti. Taksikuskihan ajavat autoa ammatikseen niin luulisisi, että liikennesäännöt olisivat sillä ajomäärällä jo aika hyvin hallussa. Näin vaan ei valitettavasti ole. Vaarannetaan vain muiden turvallisuus kaahaamalla, ajamalla rajoitusten mukaan ajavien perässä kiinni sekä tulkitsemalla liikennevaloja oman maun mukaan.
Itse istun hyvin harvoin taksissa, mutta olen taksissa ollessani ottanut tavakseni huomautella taksikuskeja heidän ajamisestaan. Mainitsen aina, että ylinopeus on rikos ja pyydän pitämään asianmukaisen turvavälin yms. taksikuskin tehdessä edellämainittuja asioita. En tosin ymmärrä sitä, että miksi he suhtautuvat huomautteluuni kovin nyrpeästi, koska hehän selkeästi rikkovat lakia ja vaarantavat liikenneturvallisuutta. Mielestäni tämä ilmiö on muutenkin kovin outo, että suututaan siitä, kun joku kertoo, että ajat laittomalla ja vaarallisella tavalla. Mikä suuttmisen aihe se on, jos toinen antaa vain hyviä liikenneturvallisuutta edistäviä neuvoja?- Föörmanni
Millä tavalla taksi eroaa muista autoilijoista?? Lyhyt taksi kurssi tai keltainen valo auton katolla ei vaikuta ajamiseen millään tavoin...
- jkqöwl
juuri näin,
"liikennesäännöt olisivat sillä ajomäärällä jo aika hyvin hallussa. Näin vaan ei valitettavasti ole"?
millä ajomäärällä?
ei se kaikille ole päätoiminen ammatti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983762Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna353242- 603209
- 683029
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682884Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672809On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632524Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802321- 452162
- 692158