TV1 31.10.2016 klo 15.30 Jumalanpalvelus Paavi Franciscus ja reformaation merkkivuosi 2017 ekumeeninen avajaisjumalanpalvelus Lundin tuomiokirkossa. Reformaatio käynnistyi 500 v sitten Martti Lutherin toimesta, nyt katoliset ja Luterilaiset rukoilevat yhdessä.
Katoliset ja Luterilaiset yhdessä
5
105
Vastaukset
- hupsista.hups
Eikös he ykseyteen pyri.
- Paavin.ohjeet
Kummallakin kirkolla on sunnuntai pyhänäpäivänä. Paavin ohjeet. Kotimaa24 3.8.2014. Paavin 10 ohjetta onneen 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.
- näin.se.menee
Paavin.ohjeet kirjoitti:
Kummallakin kirkolla on sunnuntai pyhänäpäivänä. Paavin ohjeet. Kotimaa24 3.8.2014. Paavin 10 ohjetta onneen 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.
Raamatun mukaan pyhäpäivä on perjantai-illasta lauantai-iltaan. Tämä on Jumalan määräämä lepopäivä.
Katolinen kirkko on pyhittänyt lepopäiväksi sunnuntain, jolloin roomalaiset palvoivat auringonjumalaa. Tekosyynä on käytetty sellaista tarinaa, että lepopäivän voisi siirtää ylösnousemuksen päiväksi. Raamattu ei oikeuta muuttamaan Jumalan lakia.
Jeesus itse vietti sapattia perjantaista lauantaihin ja sunnuntaina Jeesus teki puusepän töitä. Näin se kuuluu mennä. - omalehmä
näin.se.menee kirjoitti:
Raamatun mukaan pyhäpäivä on perjantai-illasta lauantai-iltaan. Tämä on Jumalan määräämä lepopäivä.
Katolinen kirkko on pyhittänyt lepopäiväksi sunnuntain, jolloin roomalaiset palvoivat auringonjumalaa. Tekosyynä on käytetty sellaista tarinaa, että lepopäivän voisi siirtää ylösnousemuksen päiväksi. Raamattu ei oikeuta muuttamaan Jumalan lakia.
Jeesus itse vietti sapattia perjantaista lauantaihin ja sunnuntaina Jeesus teki puusepän töitä. Näin se kuuluu mennä.>>Jeesus itse vietti sapattia perjantaista lauantaihin ja sunnuntaina Jeesus teki puusepän töitä. Näin se kuuluu mennä.>>
Totta kai juutalaisena vietti sapattia silloin kuin muutkin juutalaiset. Jos Jeesus eläisi tämän päivän Suomessa, Hän viettäisi sitä Sunnuntaina.
-Tuon, Hänen Sunnuntaina tekemänsä puusepäntyöt, sinä varmaan keksit aivan itse.
- mitästuosta
Suomessa tuo yhdessä rukoileminen on hyvinkin tavallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662368Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1822048Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.452007Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣301718Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1151682Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1671381Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1911312Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬251186En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9992- 80991