Katoliset ja Luterilaiset yhdessä

aikaansa.seuraava

TV1 31.10.2016 klo 15.30 Jumalanpalvelus Paavi Franciscus ja reformaation merkkivuosi 2017 ekumeeninen avajaisjumalanpalvelus Lundin tuomiokirkossa. Reformaatio käynnistyi 500 v sitten Martti Lutherin toimesta, nyt katoliset ja Luterilaiset rukoilevat yhdessä.

5

139

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hupsista.hups

Eikös he ykseyteen pyri.

• Paavin.ohjeet

Kummallakin kirkolla on sunnuntai pyhänäpäivänä. Paavin ohjeet. Kotimaa24 3.8.2014. Paavin 10 ohjetta onneen 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.

• näin.se.menee
        Paavin.ohjeet kirjoitti:

Kummallakin kirkolla on sunnuntai pyhänäpäivänä. Paavin ohjeet. Kotimaa24 3.8.2014. Paavin 10 ohjetta onneen 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.

Raamatun mukaan pyhäpäivä on perjantai-illasta lauantai-iltaan. Tämä on Jumalan määräämä lepopäivä.

Katolinen kirkko on pyhittänyt lepopäiväksi sunnuntain, jolloin roomalaiset palvoivat auringonjumalaa. Tekosyynä on käytetty sellaista tarinaa, että lepopäivän voisi siirtää ylösnousemuksen päiväksi. Raamattu ei oikeuta muuttamaan Jumalan lakia.

Jeesus itse vietti sapattia perjantaista lauantaihin ja sunnuntaina Jeesus teki puusepän töitä. Näin se kuuluu mennä.

• omalehmä
        näin.se.menee kirjoitti:

Raamatun mukaan pyhäpäivä on perjantai-illasta lauantai-iltaan. Tämä on Jumalan määräämä lepopäivä.

Katolinen kirkko on pyhittänyt lepopäiväksi sunnuntain, jolloin roomalaiset palvoivat auringonjumalaa. Tekosyynä on käytetty sellaista tarinaa, että lepopäivän voisi siirtää ylösnousemuksen päiväksi. Raamattu ei oikeuta muuttamaan Jumalan lakia.

Jeesus itse vietti sapattia perjantaista lauantaihin ja sunnuntaina Jeesus teki puusepän töitä. Näin se kuuluu mennä.

>>Jeesus itse vietti sapattia perjantaista lauantaihin ja sunnuntaina Jeesus teki puusepän töitä. Näin se kuuluu mennä.>>

Totta kai juutalaisena vietti sapattia silloin kuin muutkin juutalaiset. Jos Jeesus eläisi tämän päivän Suomessa, Hän viettäisi sitä Sunnuntaina.
        -Tuon, Hänen Sunnuntaina tekemänsä puusepäntyöt, sinä varmaan keksit aivan itse.

• mitästuosta

Suomessa tuo yhdessä rukoileminen on hyvinkin tavallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      36
      1922
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      41
      600
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      25
      490
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      58
      447
    5. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      37
      435
    6. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      53
      395
    7. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      14
      393
    8. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      387
    9. Mitä uskot että

Välillämme käy?
      Ikävä
      32
      381
    10. Hyvää yötä mies

Kulta söpöliini 🥺❤️
      Ikävä
      40