TV1 31.10.2016 klo 15.30 Jumalanpalvelus Paavi Franciscus ja reformaation merkkivuosi 2017 ekumeeninen avajaisjumalanpalvelus Lundin tuomiokirkossa. Reformaatio käynnistyi 500 v sitten Martti Lutherin toimesta, nyt katoliset ja Luterilaiset rukoilevat yhdessä.
Katoliset ja Luterilaiset yhdessä
5
99
Vastaukset
- hupsista.hups
Eikös he ykseyteen pyri.
- Paavin.ohjeet
Kummallakin kirkolla on sunnuntai pyhänäpäivänä. Paavin ohjeet. Kotimaa24 3.8.2014. Paavin 10 ohjetta onneen 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.
- näin.se.menee
Paavin.ohjeet kirjoitti:
Kummallakin kirkolla on sunnuntai pyhänäpäivänä. Paavin ohjeet. Kotimaa24 3.8.2014. Paavin 10 ohjetta onneen 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.
Raamatun mukaan pyhäpäivä on perjantai-illasta lauantai-iltaan. Tämä on Jumalan määräämä lepopäivä.
Katolinen kirkko on pyhittänyt lepopäiväksi sunnuntain, jolloin roomalaiset palvoivat auringonjumalaa. Tekosyynä on käytetty sellaista tarinaa, että lepopäivän voisi siirtää ylösnousemuksen päiväksi. Raamattu ei oikeuta muuttamaan Jumalan lakia.
Jeesus itse vietti sapattia perjantaista lauantaihin ja sunnuntaina Jeesus teki puusepän töitä. Näin se kuuluu mennä. - omalehmä
näin.se.menee kirjoitti:
Raamatun mukaan pyhäpäivä on perjantai-illasta lauantai-iltaan. Tämä on Jumalan määräämä lepopäivä.
Katolinen kirkko on pyhittänyt lepopäiväksi sunnuntain, jolloin roomalaiset palvoivat auringonjumalaa. Tekosyynä on käytetty sellaista tarinaa, että lepopäivän voisi siirtää ylösnousemuksen päiväksi. Raamattu ei oikeuta muuttamaan Jumalan lakia.
Jeesus itse vietti sapattia perjantaista lauantaihin ja sunnuntaina Jeesus teki puusepän töitä. Näin se kuuluu mennä.>>Jeesus itse vietti sapattia perjantaista lauantaihin ja sunnuntaina Jeesus teki puusepän töitä. Näin se kuuluu mennä.>>
Totta kai juutalaisena vietti sapattia silloin kuin muutkin juutalaiset. Jos Jeesus eläisi tämän päivän Suomessa, Hän viettäisi sitä Sunnuntaina.
-Tuon, Hänen Sunnuntaina tekemänsä puusepäntyöt, sinä varmaan keksit aivan itse.
- mitästuosta
Suomessa tuo yhdessä rukoileminen on hyvinkin tavallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713488
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851506Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251249- 1581212
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35961
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16943Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk90777- 62745