Lääkearsenaali

Aamulla Diapam 10mg, Zoloft 75mg, bisoprolol 2,5mg, Cardace 5mg
Päivällä Diapam 15mg
Yöksi Risperidon 1,5mg, Diapam 10mg, Cardace 5 mg, melatoniini 6mg, Tenox 20mg

Tästä huolimatta olen alkanut nukkumaan vain noin 4 tuntia yössä. Ensin nukun 2 ja sitten herään ja otan toisen tenoxin sekä extra diapamin ja nukun taas 2 tuntia.

Mitäs koktailiin lisää? Atarax, Ketipinor, Imovane, Mirtatsapin yms. on kokeiltu. Nuijanukutus? =)

35

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvätneuvottarpeen

      Veljeni, joka on älykäs, tietää paljon lääkkeistä, antoi minulle hyvän neuvon.
      Ota vain puolikas lääkkeestä, voi kokeilla, jos se riittää. Kyse ei ole lääkärin määräämistä lääkkeistä, vaan esim rauhoittavat-, kipu-, unilääkkeet.
      Minulla se toimii. Oire poistuu, mutta ei jää tokkuraista oloa seuraavaksi päiväksi, tai ei tule huumeista oloa.

    • Luitkohan viestiä nyt juurikaan kunnolla.... Siis olen väsynyt päivisin koska en saa öisin nukuttua vaikka moinen lääke määrä, en siis puolita todellakaan. Ja eikös rauhoittavat- ja unilääkkeet ole juurikin lääkärin määräämiä lääkkeitä?

    • tiedettää

      Bentsot ja nukahtamislääkkeet katkovat unta ja toleranssi kasvaa äkkiä. Käytä vaan päivällä bentsoja jos pakko.

      • Noh, bentsoja olen syönyt noin 12 vuotta ja nukahtamislääkkeitä 5 vuotta. Että jos niitä nyt alkaa tiputtamaan niin ei ainakaan paremmaksi mene. Sain tänään lääkäriltä kokeiltavaksi pitkävaikutteisia melatoniineja (Circadin). Katsotaanpas mitä näistä on hyötyä.


      • hate7
        makeistraktori80 kirjoitti:

        Noh, bentsoja olen syönyt noin 12 vuotta ja nukahtamislääkkeitä 5 vuotta. Että jos niitä nyt alkaa tiputtamaan niin ei ainakaan paremmaksi mene. Sain tänään lääkäriltä kokeiltavaksi pitkävaikutteisia melatoniineja (Circadin). Katsotaanpas mitä näistä on hyötyä.

        SYÖNYT? Miksei huumepoliisi seuraa näitä sivuja saatte nuo lääkkeitä määeäävät lääkäritkin kiinni


      • Varmaan siksi että kyseiset annostukset ovat ihan normaaleja psyykkisissä sairauksissa. Niillä kun ei huumaannu kun toleranssi kasvaa. Kyllähän lääkärit ihan viralliset reseptit ja ohjeet kirjoittavat. Mene sinä popsimaan porkkanaasi =)


    • VHH-kannattaja---

      Miksi pitää ottaa lääkkeitä? Tietysti, jos on sairas niin?
      Meidän perheessä otetaan vain lisäravinteita kuten D-vitamiinia
      Vaihdettuamme ruokavalion vähähiilihydraattiseksi ei ole tarvittu lääkkeitä. Eikä ole ollut unettomuuutta, eikä muitakaan vaivoja, ei edes flunssa kuuteen vuoteen, jolloin teimme muutoksen. Ei ole tarvinnut katua. Lääkkeet lisää ongelmia. Esimerkkinä; munuaiset saattaa alkaa kipuilla lääkkeiden vuoksi. Mennään terveyskeskukseen valittamaan, niin sieltä tulee jokin uusi lääke munuaisten hoitoon. Tämä uusi lääke voi aihetta ties mitä. Näin se lääke kierre yleensä alkaa huomaamatta.
      Tässä oli hiljan telkkarissa eräs tyytyväinen mies henkilö, jolla oli 15 eri lääkettä. Hän oli tyytyväinen sen vuoksi, että hänestä huolehditaan. Terveys oli kylläkin ties missä.
      Kyllä asia on niin, että itse pitää huolehtia omasta terveydestä. Terveyskeskuksesta tulee vain lääkkeitä, mitkä ei tuo terveyttä

      • No sinä et ymmärrä sitten oikeasti sairastumisesta mitään. Psykiatriset sairaudet ovat ihan yhtä aitoja ja lamaavia kuin vakavat fyysisetkin sairaudet. Silloin kuin ei enää pärjää ilman lääkkeitä ja välillä makaa sairaalahoidossa niin ei siinä vittu sinun D-vitamiinisi auta! Ikäväkyllä tässä maailmassa on sairauksia joita täytyy lääkitä. Sitä ei niin pitkään ehkä halua ymmärtää kunnes se omalle kohdalle sattuu. Tiedän kymmeniä ihmisiä joiden suhtautuminen on ollut aikoinaan samaa mutta kun on sairaus kohdannut niin onpa mielikin muuttunut. Lääkkeissä on myös aina haittavaikutuksensakin mutta kahdesta pahasta on valittava parempi. Ystäväni esimerkkinä sairasti vakavaa masennusta eikä suostunut millään aloittamaan lääkityksiä vaikka erikoislääkärit monelta taholta sitä vaativat, noh, ei syönyt ja lopulta menikin psykoosiin. Sitten pakkolääkittiin. Ei kysytty että maistuisiko herralle D-vitamiini?

        Ja ihan tiedoksi niin minä urheilen paljon, syön terveellisesti ja syön myös vitamiineja, sairaudet kun ei vain niillä parane. Parantaa oloa kyllä mutta se ei riitä hankalissa tapauksissa.


      • PS. Enkä tiedä missä peräkylällä asut mutta en minä terveyskeskuslääkäreiden määrämiä lääkkeitä syökään vaan ihan lähetteellä on menty vakituiseen erikoislääkäri suhteeseen. Ja kyllä, ei lääkkeet aina tuo terveyttä mutta ne voi auttaa vaikeissa oireissa ja sitä myöten myös kuntouttaa. Et sinä eväisi syöpäpotilaaltakaan sädehoitoa?


      • Pelkkää_huuhaata

        No nämä VHH-uskovaiset tyrkyttää omaa uskontoaan kaikille hokemalla mantraansa että se parantaa kaiken mahdollisen, varmaan jalan katkeamisenkin.


    • Tsuburat

      "Tästä huolimatta olen alkanut nukkumaan vain noin 4 tuntia yössä."

      Itse sen ymmärsin joskus, ja omalla kohdalla toimi kun vaan kyseisen lauseen käänsin: "Tämän takia olen alkanut nukkumaan vain noin 4 tuntia yössä."

      Siitä se parantuminen alkaa...... Jos alkaa. Jos ei, niin ei muuta kun nauloja hakemaan - arkku tulee tehtaalta.

      • No ei tässä arkkuja tarvita. Ihminen kestää aika pitkään 4 tunnin yöunia. Lääkäritkin seuraa vähintään 2kk ennenkuin alkaavat unilääkityksiä kirjoittelemaan. Ei ne veteraanit sota-aikaankaan valittaneet kun ei kerennyt nukkua kunnolla kuuausiin =)


    • uneton---

      Mulla liiat psyykenlääkkeet kuten antipsykootti ja benzot joita lääkäri määräili yhdessä vei unet. Eka nukuin. Sitten saatoin nukkua vaan 3-4 t enkä päässyt takaisin uneen ja oli lääkepöhnä päällä. Ois kai sitä lisäbentsoilla voinut itsensä nukuttaa uudestaan mutta ei se ole kunnon unta se eikä aamulla ollu skarppi olo.Hyih...Nyt saanut muut lopetettua paitsi nukahtamislääkkeen ja nukun 9 t. Senkin pinnallisemmalta tuntuvaa kehnoa unta joka on katkottaista. Mutta nukun kumminkin. Siitä nyt hiljalleen eroon. Koukku on siihen kun en nuku ilman. Siks noi onki koukuttavia. Myös viekkareita tulee joka unettavasta lääkkeestä.

      Mä uskon että noi lääkkeet sabotoi unta. Enemmän lääkkeitä ei tarkoita enemmän parempaa syvempää unta. Ei kannata ihmetellä jos tollasella alkaa muisti reistaan. Unikin on täynnä kemiallisia prosesseja mihin nuo lääkkeet vaikuttaa. Esim bentsot vähentää melatoniinituotantoa ja monen lääkkeen vieroitukseen voi liittyä univaikeudet. Pilleriin on koukussa ku uni ei tuu ku ei oo pilleriä (esim antipsykootit ja bentsot).

      Bentsot heikentää syvän unen jaksoa joka on tärkeää terveydelle ja jopa muistille. Psyykenlääkkeet kuten ssrit, snrit, mao:t, ja antipsykootitkin isoina annoksina voi taas heikentää ja supistaa rem-univaihetta. Noi vaikuttaa unen rakenteeseen. Mä en nähny "lääkekoomassa" miltei mitään unia. Nyt näen taas unia.

      • uneton-

        Ja on kyllä tolkun lääkearsenaali sulla.

        Osa noista lääkkeistä voi aiheuttaa unettomuutta joillakin (Zoloft ja Rispe esim) ja osa on sitten taas bentsoja mitkä voi myös rikkoa ja keventää unta vaikka sedatoivatkin. Se on hankala sanoa kun paljon vetää mikä johtuu mistä ku alkaa paljon pilleriä olla


      • Noh, minä kyllä näen ja ssri-lä'äkityskin menee pienellä annoksella. Ja keho on tottunut bentsoihin kun niitä syönyt yli 10 vuotta. Unettomuus ongelmaa on alkanut vasta nyt vaika samat lääkkeet ollut vuosia ja yleensä olen hyvä nukkuja. Jopa liiankin pitkiä unia.


    • bisnesonbisnes

      on sulla melkoinen lääkitys,- lääketehtaat "hykertelee"!

      • Juu, vähemmällä meni ennen mutta kun ei pärjää enää vähemmällä, ikävä kyllä. Toisekseen eihän lääkitykseni ole edes kova. Tuossa on verenpainelääkkeitä ja rytmihäiriölääkeitä jotka ei mielialaan vaikuta


      • PS. Mutta jos tosiaan saat hallintaan vaikean paniikkihäiriön ja vaikean somatisaatiohäiriön jotenkin muuten niin kerropas mulle ihmeessä?


      • Bentsokoukku

        Paniikkihäiriö voi vaan pahentua bentsokoukussa. Jos on kokoajan bentsopöllyssä, miten sitä osaa olla ilman. Lopettamisen jälkeen oireet voi olla pahemmat kuin ennen lääkkeitä.


      • ehhhh776567

        "Toisekseen eihän lääkitykseni ole edes kova." Hmm.. 35 mg Diapamia, antipsykoottia, masennuslääkettä, 20mg vai oliko se 2x20 mg Tenoxia. Mikä mielestäsi sitten on kova lääkitys?


      • No esim jos sitä antipsykoottia (Risperdonia menisi se yli 6mg mikä on suositus. Itselläni menee 1,5mg. Ja Zoloft minulla menee 75mg joka ei ole ns. hoitotasolla. Hoitotaso 100 - 200mg. Ja tunnen ihmisiä joilla esim Diapam menee jopa yli 100mg vuorokaudessa. Jos söisin esim jotain Seroquelia 1000mg vuorokaudessa niin sitten lääkitykseni olisi "kova"


      • Bentsokoukku kirjoitti:

        Paniikkihäiriö voi vaan pahentua bentsokoukussa. Jos on kokoajan bentsopöllyssä, miten sitä osaa olla ilman. Lopettamisen jälkeen oireet voi olla pahemmat kuin ennen lääkkeitä.

        Niin kai se voi. Mutta ei ainakaan ole minulla pahentanut eikä vähentäminenkään ole pahentanut. Viimeiset mg:t kyllä on ne jotka tekee vaikeita lopettaessa.


    • Yyhujujji

      Keho tottuu ja voi ilmetä myös paradoksaalisia vaikutuksia bentsoilla jos annoksia aina vain isontaa. Eli piristyykin vaikka yrittää vain saada unta. Vähentäminen kannattaa koska toleranssi laskee aika nopeasti ja kohta taas lääke tuntuu toimivan paremmin.

      • Juu tiedän. Annosta ei ole vuosiin nostettu ja välillä se on käynyt todella pienenäkin.... tuttu juttu


    • kokeilepas

      Pienempi annos unilääkettä toimii joskus yllättävän hyvin, paremmin, niin uskomattomalta kuin se voi kuulosataakin !

      • Juu näin olen kuullut.... pitäisi kokeilla varmaan


    • uneton--
      • Juu onhan nuo tiedossa... mutta onpa tuolla listattu läkkeitäkin jotka ei kyllä aiheuta kuin harvinaisina haittavaikutuksina. Ja niitähän on joka lääkkeellä kun alkaa pakkausselosteita lukemaan....


    • Mietityttäävaan

      Miten ihmeessä joku lääkäri määrää jollekin tuollaisia määriä bentsoja?

      Oma lääkärini painostaa vieroittautumaan Tenoxista ja pihistelee sen määräämistä, vaikka olen kokeillut useita eri lääkeryhmän lääkkeitä uneen epäonnistuneesti. Nämä lääkkeet on pahentaneet levottomia jalkoja jokikinen. Vain Tenox toimii 20 milligrammalla ja nukun 8 tuntia yössä. Olen käyttänyt sitä pitkään eikä tolet ole nousseet, eikä ole muita lääkkeitä. Uni ei tule ilman sitä.

      Ja jos joku luulee, että Tenox on hyvä lääke, en todellakaan sitä suosittele kenellekään. Jos joku Mirtazapiini toimii, niin on se varmaan parempi vaihtoehto. Mutta jos on tilanteessa, jossa mikään muu ei auta niin sitten on vaihtoehdot vähissä. Se että lääkäri tekee elämästä vaikeampaa pihtaamalla reseptiä ei helpota elämää.

      • No kyllähän ne määrää kun on yli 10 vuotta syönyt ja toleranssi kokoajan kasvanut. Ei tuo ole edes enää iso annos millä syön. Aikoinaan meni enemmän. No Tenoxi en suosittele sillä kyllä nukahtaa vaikka on vuosia käyttänyt mutta sitten myös nopeasti herää.


      • Mietityttäävaan

        Olen myös huomannut, että yöheräilen enemmän Tenoxilla, mutta nukahdan yleensä aika nopsaa uudestaankin.

        Minä olen parisen vuotta käyttänyt Tenoxia ja kokoajan lääkäri yrittää tyrkyttää muita lääkkeitä kokeiltavaksi. En halua enkä jaksa kokeilla yhtäkään enää. Olen kokeillut jo monia, mutta en ole päässyt uneen tai sitten levottomat jalat pahenee niin, että se vaikuttaa nukkumiseen. Sitten kylkeen olen käyttänyt Tenoxia kokeiluissa ja vasta on tokkurainen olo!

        Lääkäri yrittää saada mua (pikemminkin hyvin suoraan painostaa) vieroittautumaan Tenoxista, kun se huonontaa unen laatua. Painostaminen lopettamiseen ahdistaa. Lopettaminen on vaikeaa, kun pelottaa, että nukkuminen ja vaikea unettomuus pahenee. Kun se olisikin niin simppeliä, että uusi lääke tilalle ja vanha paha Tenox pois. Ei ole. Jos sietäisin lääkkeitä hyvin niin sitten se olisi.

        Siksi ihmettelen, että joillekin näitä lääkkeitä määrätään isoja määriä. Kai lääkäreissä on eroja.


    • millänukkuis

      Kaiken maailman lääkkeitä on tullu kokeiltua ja paras lääke nukkumiseen on ollu ylivoimaisesti lyrica. Mutta mutta tolet nousee jo muutamassa päivässä ja pitempään käytettynä tekee kemiallisen kastraation. Nyt sitte syön imovanee tai tenoxii. Myös Stellaa menee. Mirta esim aiheuttaa valtavan makean himon joten se huitsin helvettiin. Masennukseen menee aurorixia 300mg/päivä. Kaapista löytyy myös rivaa ja xanorii mut Oon niitten kaa varovainen kun se lopettaminen on niin perkutin vaikeeta.

      • Mietityttäävaan

        Minulle kelpaisi Mirtazapiini hyvin jos oikeasti uni tulisi sillä, eikä tulisi levottomat jalat. Jos ainut haitta olisi makeanhimon kasvu.. Se ei heikennä unen laatua niin kuin Tenoksi ja se on tärkeää.

        Minulle se ei valitettavasti sopinut.


    • pÖHeee

      Ap ota Levoziinii. Nukkuu varmasti. Saa kyllä helvetilliset aamujumit.

      • Ei kiitos. Lääkäri joskus tarjosi mutta kun olen niin lääkeyliherkkä ja pelkään aina haittavaikutuksia niin todennäköisesti saataisiin aikaan vaan paniikkikohtaus :/ Ja sitten ei nukuta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      98
      1910
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1528
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1055
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      999
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      919
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      806
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      741
    8. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      35
      730
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      711
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      643
    Aihe