Kysymys unestani

unessaJeesus

Näin unt, että kuljin jonkun huoneen ohi, jonka ovi oli auki. Katsoin ohi kulkiessani huoneeseen ja näin nurkassa kirkkaan valon.
Pysähdyin ja jattelin ilpissani, että onkohan tuo enkeli, mutta valosta astuikin Jeesus.
Olin niin riemuissani, että se oli Jeesus, joten kävelin ripeästiå häntä kohti. Jeesus käveli käsivarret ojemnettuina minua kohti.Kun kohtasimme otin häntä käsistä kiinni.
Olin niin onnellinen ja Jeesuksen käsistä virtasi minuun sanoinkuvaatamonta rakkautta.
Halusin tehdä juuri niinkuin Jeesus haluaa, joten kysyin, mitä minun pitää tehdä, jolloin Jeesus vastasi pyydä syntejä anteeksi.
Siinä samassa tulin erittäin surulliseksi, koska olin niin syntinen.
Heräsin tuohon tunteeseen.
Mitä ajatuksia uneni teissä herättää?

104

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyydä.syntejä.anteeksi

      Pyydä syntejä anteeksi.

      • SenOlentehnyt

        Olen rukoillessani pyytänyt. En silti saa rauhaa tuolta uneltani. "Mene äläkä enää syntiä tee" nousee koko ajan mieleeni.


      • Siinäpä.se
        SenOlentehnyt kirjoitti:

        Olen rukoillessani pyytänyt. En silti saa rauhaa tuolta uneltani. "Mene äläkä enää syntiä tee" nousee koko ajan mieleeni.

        Mene äläkä enää syntiä tee.


      • SenOlentehnyt
        Siinäpä.se kirjoitti:

        Mene äläkä enää syntiä tee.

        Mutte teen kuitenkin, joka päivä. Ajatuksin ja teoin.Ja tuo tekee minut surulliseksi, kun en voi olla tekemättä syntiä ja kuitenkin haluaisin olla Jeesuksen rakkauden arvoinen.


      • kiövoitelkaa

        Jeesus vapauttaa synneistä. Jos teet syntiä nii et ole perillä.


      • Totuus.tekee.vapaaksi
        SenOlentehnyt kirjoitti:

        Mutte teen kuitenkin, joka päivä. Ajatuksin ja teoin.Ja tuo tekee minut surulliseksi, kun en voi olla tekemättä syntiä ja kuitenkin haluaisin olla Jeesuksen rakkauden arvoinen.

        Huomaatko, että olet jo ennalta päättänyt, että tulet tekemään syntiä? Jeesus teki tyhjäksi perkeleen teot ristillä ja näin vapautti meidät synnin orjuudesta.

        Jos sinä todella uskot sen, että Jeesus Kristus kuoli sinun syntiesi puolesta ja teki perkeleen teot täysin tyhjiksi vapauttaen sinutkin synnin orjuudesta, mistä et omalla voimallasi voinut vapautua ja joka sovitettuaan synnit ristillä luovutti Hänen seuraajillensa Pyhän Hengen jonka voimasta sinäkin kykenet vastustamaan kaikkea syntiä, niin kuin Mestarikin vastusti, niin siitä hetkestä lähtien sinä totisesti olet vapaa.


      • anna.mennä
        SenOlentehnyt kirjoitti:

        Olen rukoillessani pyytänyt. En silti saa rauhaa tuolta uneltani. "Mene äläkä enää syntiä tee" nousee koko ajan mieleeni.

        Tee rohkeasti syntiä, muuten Jeesus kuoli aivan turhaan. Siunausta elämääsi!


      • Jumalan.Sana
        anna.mennä kirjoitti:

        Tee rohkeasti syntiä, muuten Jeesus kuoli aivan turhaan. Siunausta elämääsi!

        Ainakin sanot suoraan sen mitä tämänpäivän ns.seurakunnat opettaa kierrellen ja kaarrellen.

        Monien omien sanojen mukaan Kristus kuoli heidän syntiensä edestä, jotta heillä olisi vapaus tehdä syntiä ja Jumala katsoisi sormien välistä. Raamatun mukaan taad Jeesus Kristus kuoli maailman syntien edestä, että jokainen joka Hänet vastaan ottaa saisi olla vapaa synnistä, ei vapaa tekemään vaan vapaa olemaan tekemättä.

        Mikä sitten saa tämän yllämainitun ensimäisen ryhmän uskomaan näin? Miksi he eivät tahdo uskoa niin kuin Jumalan Sana lupaa? Kuulostaako se heille liian hyvältä ollakseen totta? Ei se kuulostaa heidän korvaansa kauhealta, he eivät halua kuulla sitä, he pyrkivät vaientamaan Totuuden, mutta miksi? Koska he eivät halua oikeasti halua vapautua synnistä he rakastavat hetken nautintoa niin paljon, että se nautinto menee yli Pyhän Vanhurskaan Kaikkivaltiaan Jumalan Iankaikkisen Elämän Sanan. Suullaan he väittävät Hänet tuntevansa, mutta teoillaan he Hänet kieltävät, he ovat inhottavia, tottelemattomia ja kaikkiin hyviin töihin kelvottomia.
        Jumalaa ei petä kukaan, Hän näkee salatuinpaan saakka ja Hän on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, jokaisen on tehtävä tili Hänelle.


      • unessaJeesus
        Jumalan.Sana kirjoitti:

        Ainakin sanot suoraan sen mitä tämänpäivän ns.seurakunnat opettaa kierrellen ja kaarrellen.

        Monien omien sanojen mukaan Kristus kuoli heidän syntiensä edestä, jotta heillä olisi vapaus tehdä syntiä ja Jumala katsoisi sormien välistä. Raamatun mukaan taad Jeesus Kristus kuoli maailman syntien edestä, että jokainen joka Hänet vastaan ottaa saisi olla vapaa synnistä, ei vapaa tekemään vaan vapaa olemaan tekemättä.

        Mikä sitten saa tämän yllämainitun ensimäisen ryhmän uskomaan näin? Miksi he eivät tahdo uskoa niin kuin Jumalan Sana lupaa? Kuulostaako se heille liian hyvältä ollakseen totta? Ei se kuulostaa heidän korvaansa kauhealta, he eivät halua kuulla sitä, he pyrkivät vaientamaan Totuuden, mutta miksi? Koska he eivät halua oikeasti halua vapautua synnistä he rakastavat hetken nautintoa niin paljon, että se nautinto menee yli Pyhän Vanhurskaan Kaikkivaltiaan Jumalan Iankaikkisen Elämän Sanan. Suullaan he väittävät Hänet tuntevansa, mutta teoillaan he Hänet kieltävät, he ovat inhottavia, tottelemattomia ja kaikkiin hyviin töihin kelvottomia.
        Jumalaa ei petä kukaan, Hän näkee salatuinpaan saakka ja Hän on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, jokaisen on tehtävä tili Hänelle.

        Tottakait välttelen. syntiä ja haluan omalla elämän tavallani ja valinnoillani olla Kirkastamassa Jumalan tahtoa.
        Tuosta unesta jäii minulle hämmentynyt olo. Kait minun on vaikeaa omostaa armoa kohdalleni, koska tunnen itseni niin syntiseksi, mikä ei tietenkään ole oikein ja pohdiskelen muutoinkin tuota syntikäaitystä, mikä on milllonkin ayntiä, huoh!


      • capiche
        kiövoitelkaa kirjoitti:

        Jeesus vapauttaa synneistä. Jos teet syntiä nii et ole perillä.

        Ja perillä tarkoittaa tuonpuoleisessa. Ihminen ei pääse eroon syntisestä luonnostaan täällä ajassa. Eikös se ole luonnollista, että uskovat näkevät joskus uskontoon liittyviä unia. Unet ovat oman alitajunnan tuotetta, harvoin niillä on sen kummempaa viestiä. Mutta jos fiilis on uneksiessa hyvä, ja uni herättää ajatuksia, niin sehän on vaan positiivista.


      • UnessaJeesus
        capiche kirjoitti:

        Ja perillä tarkoittaa tuonpuoleisessa. Ihminen ei pääse eroon syntisestä luonnostaan täällä ajassa. Eikös se ole luonnollista, että uskovat näkevät joskus uskontoon liittyviä unia. Unet ovat oman alitajunnan tuotetta, harvoin niillä on sen kummempaa viestiä. Mutta jos fiilis on uneksiessa hyvä, ja uni herättää ajatuksia, niin sehän on vaan positiivista.

        Aa, niin tuota tarkoitit. Tuo on totta, että synti on aina läsnä täällä ja tekee matkankulun raskaaksi.
        Niin joo, aluksi minulla oli niin ihana fiilis siinä unessa, mutta se muuttui kokonaan päinvastaiseksi, kun Jeesus sanoi pyydä syntejä anteeksi.
        On, positiivistä, että herättää ajatuksia. Koen tämänkin Jumalan huolenpitona.
        Pitää jättää barmaan hänen hoidettavakseen tämäkin asia.


      • Sanoi.Mestari.itse
        capiche kirjoitti:

        Ja perillä tarkoittaa tuonpuoleisessa. Ihminen ei pääse eroon syntisestä luonnostaan täällä ajassa. Eikös se ole luonnollista, että uskovat näkevät joskus uskontoon liittyviä unia. Unet ovat oman alitajunnan tuotetta, harvoin niillä on sen kummempaa viestiä. Mutta jos fiilis on uneksiessa hyvä, ja uni herättää ajatuksia, niin sehän on vaan positiivista.

        Se on totta ihmisen on kannettava oma ristinsä, joka on ihmisen liha, joka tulee Hengessä kuljettaa pääkallopaikalle, mutta jos tarkoitat tuolla sitä, ettei uskova voi vaeltaa syntiä tekemättä, niin olet uskonut sielunvihollisen valheen.

        Jeesus itse sanoi näin:
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
        Johannes 8:34‭-‬36


      • LakiV
        SenOlentehnyt kirjoitti:

        Mutte teen kuitenkin, joka päivä. Ajatuksin ja teoin.Ja tuo tekee minut surulliseksi, kun en voi olla tekemättä syntiä ja kuitenkin haluaisin olla Jeesuksen rakkauden arvoinen.

        Vaikka sinä et ole skitsofreenikko, älä pidä kaikkea mieleesi tullut OMANA ajatuksenasi. Tuntuu ehkä kummalliselta teistä, kun sanon että skitsofrenia paransi minut, tajusin, että mielen alue on alttiina jatkuville hyökkäyksille, ja jos ajatus MINUNA alkaa puhua lähimmäisistäni paskaa, jään vain kuuntelemaan ääntä, ja odotan, että Herran avulla saan ajatukseni kuriin. Ongelma on, että myös ystävä voi kuulla tuon ajatukseni, ja vaikea selittää, miksi se ei ollutkaan minun ajatukseni. Hengen synneistä pelastaa se SAMA JEESUS, mutta 1. tulemuksensa ei ollut hengellisesti vielä niin suuri, mitä tulee olemaan toinen tulonsa. Löytäkää persoonallisuutenne, kaiken ajatusmoskanne seasta, koska sana sanoo, että ajatusten ja tekojen peltoomme on VIHOLLINEN kyllvänyt myös paljon LUSTETTA(LUST = HIMO). Luste = rikkavilja.


      • KaikenlaistaOn
        LakiV kirjoitti:

        Vaikka sinä et ole skitsofreenikko, älä pidä kaikkea mieleesi tullut OMANA ajatuksenasi. Tuntuu ehkä kummalliselta teistä, kun sanon että skitsofrenia paransi minut, tajusin, että mielen alue on alttiina jatkuville hyökkäyksille, ja jos ajatus MINUNA alkaa puhua lähimmäisistäni paskaa, jään vain kuuntelemaan ääntä, ja odotan, että Herran avulla saan ajatukseni kuriin. Ongelma on, että myös ystävä voi kuulla tuon ajatukseni, ja vaikea selittää, miksi se ei ollutkaan minun ajatukseni. Hengen synneistä pelastaa se SAMA JEESUS, mutta 1. tulemuksensa ei ollut hengellisesti vielä niin suuri, mitä tulee olemaan toinen tulonsa. Löytäkää persoonallisuutenne, kaiken ajatusmoskanne seasta, koska sana sanoo, että ajatusten ja tekojen peltoomme on VIHOLLINEN kyllvänyt myös paljon LUSTETTA(LUST = HIMO). Luste = rikkavilja.

        Ei tuo nyt niin kummalliselta kuulosta. Voisit silti pyrkiä eroon tuosta kiroilustasi.


    • ulaanival

      Totuuden tuntuinen uni, onko pöytä pyyhitty ?

    • Jumalan.Lupaus

      Usko on lujaa luottamista Jumalan lupauksiin, Hänen Pyhään Sanaansa.

      Tämän Jumala on meille luvannut:

      minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
      Hesekiel 36:25‭-‬27

      Uskotko sinä tämän mitä Jumala lupaa?

      Jos todella uskot, niin sinä olet siitä hetkestä lähtien vapaa.

      • unessaJeesus

        Noinhan se on. Uskon kaiken, mitä raamatussa lukee, olevan totta. En vain saa rauhaa sydämelleni tuon unen jälkeen.
        No, ei auta kuin olla kärsivällinen. Tuista unesta on pari kuukautta. No, pitää olla kärsivällinen. Heikkoudessani en malttaisi odottaa. Varmaan Jumala kirkastaa minulle asian ajan kanssa.
        Jäi vain mietityttämään ja pelottamaankin.


      • Henki.on.Elämä
        unessaJeesus kirjoitti:

        Noinhan se on. Uskon kaiken, mitä raamatussa lukee, olevan totta. En vain saa rauhaa sydämelleni tuon unen jälkeen.
        No, ei auta kuin olla kärsivällinen. Tuista unesta on pari kuukautta. No, pitää olla kärsivällinen. Heikkoudessani en malttaisi odottaa. Varmaan Jumala kirkastaa minulle asian ajan kanssa.
        Jäi vain mietityttämään ja pelottamaankin.

        Etkö huomaa tuossa mitään ristiriitaa?

        Kirjoitit yllä näin:

        "Mutta teen kuitenkin, joka päivä. Ajatuksin ja teoin.Ja tuo tekee minut surulliseksi, kun en voi olla tekemättä syntiä ja kuitenkin haluaisin olla Jeesuksen rakkauden arvoinen."

        Ja kuitenkin sanot, että uskot kaiken mitä Raamatussa sanotaan.

        Jos uskot tämän lupauksen todella:

        "Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."

        Niin silloinhan sinun tulisi vaeltaa Jumalan Hengen vaikutuksessa siten, että vaellat Jumalan käskyjen mukaan, noudatat Jumalan oikeuksia ja myös pidät ne?


      • unessaJeesus
        Henki.on.Elämä kirjoitti:

        Etkö huomaa tuossa mitään ristiriitaa?

        Kirjoitit yllä näin:

        "Mutta teen kuitenkin, joka päivä. Ajatuksin ja teoin.Ja tuo tekee minut surulliseksi, kun en voi olla tekemättä syntiä ja kuitenkin haluaisin olla Jeesuksen rakkauden arvoinen."

        Ja kuitenkin sanot, että uskot kaiken mitä Raamatussa sanotaan.

        Jos uskot tämän lupauksen todella:

        "Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."

        Niin silloinhan sinun tulisi vaeltaa Jumalan Hengen vaikutuksessa siten, että vaellat Jumalan käskyjen mukaan, noudatat Jumalan oikeuksia ja myös pidät ne?

        Kyllä ymmärrän Ja näen. uskon siis, että tåraamattu on totta, mutten jotenkin osaa käsittää kaikkia niitä lupauksia kohdalleni. Siksihän tääsä olenkin ihmettelemässä ja kirjoittelemassa. Tuosta rstiriidasta johtuen.


      • kadonnutlammas

        ..turhaa saivartelua taas..Jos Jeesus sanoo,että pyydä anteeksi syntejäsi,niin se koskee ketä? Jumalaako? NO EI VAAN LÄHIMMÄISTÄSI!!!Suurin syy srkntien hajoamiseen on hengellinen ja lihallinen ylpeys jonka vuoksi ei ole enää valkeudessa vaellusta,sillä joka syntinsä salaa ei menesty,mutta joka ne tunnustaa ja hylkää saa armon. Ei enää ymmärretä anteeksipyytämisen valtavaa parantavaa vaikutusta ja sitä,että esim.myös minä,monien muiden lailla,yhä olisimme seurakunnassa ja uskoisimme raamattuun ainoana totuutena,jos vain joku olisi tullut ja PYYTÄNYT ANTEEKSI niitä vääryyksiä joita he tekivät,pieniä ja suuria,mutta ei niin ei.. Tekopyhiä ihmisiä on vaarallista liehitellä,siksi poistuin lopulta vuosien jälkeen minäkin,etten rikkoontuisi ja katkeroituisi enemmän ja ehkä jonain päivänä kykenen antamaan anteksikin,mutta en vielä. Eikä Jumala sitä minulta kai vaadikkaan,hän näkee mitä minulle tehtiin eikä puuttunut asiaan mitenkään-kenties puhui joillekkin ihmisille että heidän olisi tullut toimia minun kohdallani jotenkin,mutta koska ihmiset eivät tee enää jumalan tahtoa,niin se on nyt jo myöhäistä..Eli ap:pyydä enteeksi heiltä joita olet saattanut satuttaa tai joita kohtaan olet ollut puolueellinen ylimielinen töykeä tai mikä nyt on se sinun juttusi sitten,en minä tiedä :)


      • Sydämestänne.anteeksi
        kadonnutlammas kirjoitti:

        ..turhaa saivartelua taas..Jos Jeesus sanoo,että pyydä anteeksi syntejäsi,niin se koskee ketä? Jumalaako? NO EI VAAN LÄHIMMÄISTÄSI!!!Suurin syy srkntien hajoamiseen on hengellinen ja lihallinen ylpeys jonka vuoksi ei ole enää valkeudessa vaellusta,sillä joka syntinsä salaa ei menesty,mutta joka ne tunnustaa ja hylkää saa armon. Ei enää ymmärretä anteeksipyytämisen valtavaa parantavaa vaikutusta ja sitä,että esim.myös minä,monien muiden lailla,yhä olisimme seurakunnassa ja uskoisimme raamattuun ainoana totuutena,jos vain joku olisi tullut ja PYYTÄNYT ANTEEKSI niitä vääryyksiä joita he tekivät,pieniä ja suuria,mutta ei niin ei.. Tekopyhiä ihmisiä on vaarallista liehitellä,siksi poistuin lopulta vuosien jälkeen minäkin,etten rikkoontuisi ja katkeroituisi enemmän ja ehkä jonain päivänä kykenen antamaan anteksikin,mutta en vielä. Eikä Jumala sitä minulta kai vaadikkaan,hän näkee mitä minulle tehtiin eikä puuttunut asiaan mitenkään-kenties puhui joillekkin ihmisille että heidän olisi tullut toimia minun kohdallani jotenkin,mutta koska ihmiset eivät tee enää jumalan tahtoa,niin se on nyt jo myöhäistä..Eli ap:pyydä enteeksi heiltä joita olet saattanut satuttaa tai joita kohtaan olet ollut puolueellinen ylimielinen töykeä tai mikä nyt on se sinun juttusi sitten,en minä tiedä :)

        "ehkä jonain päivänä kykenen antamaan anteksikin,mutta en vielä. Eikä Jumala sitä minulta kai vaadikkaan"

        Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän. Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä. Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi. Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'. Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi. Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'. Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'. Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa. Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut. Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit; eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?' Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijain käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa. Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."
        Matteus 18:21‭-‬35 FB38


      • unessaJeesus
        kadonnutlammas kirjoitti:

        ..turhaa saivartelua taas..Jos Jeesus sanoo,että pyydä anteeksi syntejäsi,niin se koskee ketä? Jumalaako? NO EI VAAN LÄHIMMÄISTÄSI!!!Suurin syy srkntien hajoamiseen on hengellinen ja lihallinen ylpeys jonka vuoksi ei ole enää valkeudessa vaellusta,sillä joka syntinsä salaa ei menesty,mutta joka ne tunnustaa ja hylkää saa armon. Ei enää ymmärretä anteeksipyytämisen valtavaa parantavaa vaikutusta ja sitä,että esim.myös minä,monien muiden lailla,yhä olisimme seurakunnassa ja uskoisimme raamattuun ainoana totuutena,jos vain joku olisi tullut ja PYYTÄNYT ANTEEKSI niitä vääryyksiä joita he tekivät,pieniä ja suuria,mutta ei niin ei.. Tekopyhiä ihmisiä on vaarallista liehitellä,siksi poistuin lopulta vuosien jälkeen minäkin,etten rikkoontuisi ja katkeroituisi enemmän ja ehkä jonain päivänä kykenen antamaan anteksikin,mutta en vielä. Eikä Jumala sitä minulta kai vaadikkaan,hän näkee mitä minulle tehtiin eikä puuttunut asiaan mitenkään-kenties puhui joillekkin ihmisille että heidän olisi tullut toimia minun kohdallani jotenkin,mutta koska ihmiset eivät tee enää jumalan tahtoa,niin se on nyt jo myöhäistä..Eli ap:pyydä enteeksi heiltä joita olet saattanut satuttaa tai joita kohtaan olet ollut puolueellinen ylimielinen töykeä tai mikä nyt on se sinun juttusi sitten,en minä tiedä :)

        No voi että, tuo on kyllä oikeasti todella murheellista, että ihmisiä kohdellaan huonosti! Kyllä minusta sinun kannattaa antaa heille silti anteeksi, oman itsesikin vuoksi, ettet katkeroidu..
        niin, me emme aina ymmärrä mikä on Jumalan tarkoitus, usein näemme sen vasta jälkikäteen.
        Mutta Jumalan tarkpitus ei ole se, että ihmiset olisivat riidoissa keskenään ja eivät sopisi asioitaan.
        Kirjoitit, että ehkä Jumala kehoitti jotakuta pyytämään sinulta anteeksi, mutta he eivät totelleet. Minä uskon, että Jumalalla on myös muita keinoja, eikä hän ole niin keinoton, että jos joku ei tottele hänen käskyään niin se olisi sitten siinä.
        mutta tuo on tisi ikävää, että olet joutunut kokemaan huonoa kohtelua, joskus ihmiset vaan ovat sellaisia, ajattelemattomia ja eivät aina edes itse huomaa loukkaavasa toisia.
        Kyllä minäkin olen varmasti loukannut muita. Pitää toivoa, että silloin kyseinen henkilö tai joku nykäisee minua hihasta ja laittaa minut ruotuun, jos en itse huomaa.
        On hyvä nöyrtyä, silloin jokaisella on parempi olla.
        Haluatko avautua tapahtuneesta tänne tarkemmin?


      • unessaJeesus
        unessaJeesus kirjoitti:

        No voi että, tuo on kyllä oikeasti todella murheellista, että ihmisiä kohdellaan huonosti! Kyllä minusta sinun kannattaa antaa heille silti anteeksi, oman itsesikin vuoksi, ettet katkeroidu..
        niin, me emme aina ymmärrä mikä on Jumalan tarkoitus, usein näemme sen vasta jälkikäteen.
        Mutta Jumalan tarkpitus ei ole se, että ihmiset olisivat riidoissa keskenään ja eivät sopisi asioitaan.
        Kirjoitit, että ehkä Jumala kehoitti jotakuta pyytämään sinulta anteeksi, mutta he eivät totelleet. Minä uskon, että Jumalalla on myös muita keinoja, eikä hän ole niin keinoton, että jos joku ei tottele hänen käskyään niin se olisi sitten siinä.
        mutta tuo on tisi ikävää, että olet joutunut kokemaan huonoa kohtelua, joskus ihmiset vaan ovat sellaisia, ajattelemattomia ja eivät aina edes itse huomaa loukkaavasa toisia.
        Kyllä minäkin olen varmasti loukannut muita. Pitää toivoa, että silloin kyseinen henkilö tai joku nykäisee minua hihasta ja laittaa minut ruotuun, jos en itse huomaa.
        On hyvä nöyrtyä, silloin jokaisella on parempi olla.
        Haluatko avautua tapahtuneesta tänne tarkemmin?

        Ja lisään vielä, että silloin, kun on itse saanut kokea pidempään huonoa kohtelua, niin helposti ainakin minulle tulee huonoja ajatuksia ja tuntemuksia, jolloin minun on vaikeaa rakastaa. kyseistä henkilöä ja saatan olla huonolla ruulella, jolloin minun on vaikeaa ajatella asioista positiivisesti muutenkaan.
        Tavallaan pahan puhumisella on kauas kantoiset seuraukset, ne eivät vaikuta vain siihen yhteen ihmiseen, vaan voi näkyä myöa hänen käytöksessään muita kohtaan ja ajatuksissaan, muokkaavat häntä.
        Tuossa on taas yksi kilvoituksen paikka, ettei anna pahan puhumiselle liikaa sijaa mielessään, vaikka suuttuminen,,pahamieli yms ovat aivan inhimilisä reaktioita,,kun on joutunut huonosti kohdelluksi.Mutta ettei antaisi sen liikaa vaikuttaa itsensä, sillä minusta tuntuu, että juuri tuita sielunvihollinen haluaa.
        Puhun tässä myös samalla itselleni ja muistutan itseäni tuosta asiasta, koska asia on ajankohtainen myös minulle.


      • kadonnutlammas
        unessaJeesus kirjoitti:

        Ja lisään vielä, että silloin, kun on itse saanut kokea pidempään huonoa kohtelua, niin helposti ainakin minulle tulee huonoja ajatuksia ja tuntemuksia, jolloin minun on vaikeaa rakastaa. kyseistä henkilöä ja saatan olla huonolla ruulella, jolloin minun on vaikeaa ajatella asioista positiivisesti muutenkaan.
        Tavallaan pahan puhumisella on kauas kantoiset seuraukset, ne eivät vaikuta vain siihen yhteen ihmiseen, vaan voi näkyä myöa hänen käytöksessään muita kohtaan ja ajatuksissaan, muokkaavat häntä.
        Tuossa on taas yksi kilvoituksen paikka, ettei anna pahan puhumiselle liikaa sijaa mielessään, vaikka suuttuminen,,pahamieli yms ovat aivan inhimilisä reaktioita,,kun on joutunut huonosti kohdelluksi.Mutta ettei antaisi sen liikaa vaikuttaa itsensä, sillä minusta tuntuu, että juuri tuita sielunvihollinen haluaa.
        Puhun tässä myös samalla itselleni ja muistutan itseäni tuosta asiasta, koska asia on ajankohtainen myös minulle.

        Olen näistä tietyistä tapahtumista "avautunut"(jos sitä mielestäni melko latteaa ilmaisua välttämättä halutaan käyttää),aiemmin jollain palstalla,eikä se nyt toisi mitään varsinaisesti aloituksen aiheeseen. Yleisesti ottaen voidaan todeta,että en tunne toista ihmisryhmää,joka olisi niin täynnä omaa kuviteltua erinomaisuuttaan kuin uskovaiset. Sillä RISTIN sanoma on vesitetty ja kadotettu jonnekkin,ties minne,paksut lompakot määräävät tämän päivän seurakuntaa. Vallan tavoittelu,suosio ihmisten silmissä ja kaikenlainen iljettävä manipulointi,heikompien ihmisten suoranainen hyväksikäyttö ja kieroilu,johon en tahdo enää osallistua. Siksi lähdin,oli aikuistuttava ja avattava silmät. Hinta oli todella kova,sitä en soisi kenellekkään,mutta uskovilta en odota apua,jollei Jumala itse heitä elämääni ohjaa. Anteeksianto on minulle mahdotonta,mutta Jumalalle on kuulemma kaikki mahdollista,joten sitä odotellessa..Ja ei,tässä ei ole kyse mistään pietari-tilanteesta jota yllä kuvattiin,Jeesushan puhui anteeksiannosta tässä sen JÄLKEEN kun pahaa tehnyt katui,mutta näin ei ole minun kohdallani,valitettavasti. llmeisesti joudun yksin ristini kantamaan siinä mielessä ja olen vuosien varrella joutunut antamaan anteeksi niin paljon pahaa ilman sitä toisen katumusta,että se riittäköön yhdelle ihmiselämälle. Katkeruuteni kohdistuu Jumalaan itseensä,mites nyt pyhät ja puhtaat hurskastelijat suu pannaan? Samaan malliin kuin Jobin ystävillä,vai? Nytkin tullaan raamatulla päähän lätkimään,miten naurettavaa ja lapsellista. Mutta aloitukseen siis; ehkä uni oli Jumalan viesti sinulle,voit punnita sen kaikilta mahdollisilta kanteilta ja tulkita sitten parhaan ymmärryksesi mukaan,rukoilla tietenkin,jos siihen tahdot aikaasi käyttää,,mutta eiköhän sinullekin uskovana löydy ihan riittävästi tietoa raamatun sivuilta ja sen mukaan eläminen sitten riittää. Unien,hyvienkään, perässä ei oikeasti kovasti kannata juosta,eikä siihen elämäänsä rakentaa,vaan kalliolle? Hyvä ja laadukas rakentaminen vaatii aikaa suunnittelua ja vaivannäköä ja sama pätee elämään,pilvilinnat sortuvat aina ja se romahdus voi maksaa sitten lopulta kaiken ;)


      • sydämestänne.anteeksi
        kadonnutlammas kirjoitti:

        Olen näistä tietyistä tapahtumista "avautunut"(jos sitä mielestäni melko latteaa ilmaisua välttämättä halutaan käyttää),aiemmin jollain palstalla,eikä se nyt toisi mitään varsinaisesti aloituksen aiheeseen. Yleisesti ottaen voidaan todeta,että en tunne toista ihmisryhmää,joka olisi niin täynnä omaa kuviteltua erinomaisuuttaan kuin uskovaiset. Sillä RISTIN sanoma on vesitetty ja kadotettu jonnekkin,ties minne,paksut lompakot määräävät tämän päivän seurakuntaa. Vallan tavoittelu,suosio ihmisten silmissä ja kaikenlainen iljettävä manipulointi,heikompien ihmisten suoranainen hyväksikäyttö ja kieroilu,johon en tahdo enää osallistua. Siksi lähdin,oli aikuistuttava ja avattava silmät. Hinta oli todella kova,sitä en soisi kenellekkään,mutta uskovilta en odota apua,jollei Jumala itse heitä elämääni ohjaa. Anteeksianto on minulle mahdotonta,mutta Jumalalle on kuulemma kaikki mahdollista,joten sitä odotellessa..Ja ei,tässä ei ole kyse mistään pietari-tilanteesta jota yllä kuvattiin,Jeesushan puhui anteeksiannosta tässä sen JÄLKEEN kun pahaa tehnyt katui,mutta näin ei ole minun kohdallani,valitettavasti. llmeisesti joudun yksin ristini kantamaan siinä mielessä ja olen vuosien varrella joutunut antamaan anteeksi niin paljon pahaa ilman sitä toisen katumusta,että se riittäköön yhdelle ihmiselämälle. Katkeruuteni kohdistuu Jumalaan itseensä,mites nyt pyhät ja puhtaat hurskastelijat suu pannaan? Samaan malliin kuin Jobin ystävillä,vai? Nytkin tullaan raamatulla päähän lätkimään,miten naurettavaa ja lapsellista. Mutta aloitukseen siis; ehkä uni oli Jumalan viesti sinulle,voit punnita sen kaikilta mahdollisilta kanteilta ja tulkita sitten parhaan ymmärryksesi mukaan,rukoilla tietenkin,jos siihen tahdot aikaasi käyttää,,mutta eiköhän sinullekin uskovana löydy ihan riittävästi tietoa raamatun sivuilta ja sen mukaan eläminen sitten riittää. Unien,hyvienkään, perässä ei oikeasti kovasti kannata juosta,eikä siihen elämäänsä rakentaa,vaan kalliolle? Hyvä ja laadukas rakentaminen vaatii aikaa suunnittelua ja vaivannäköä ja sama pätee elämään,pilvilinnat sortuvat aina ja se romahdus voi maksaa sitten lopulta kaiken ;)

        "Yleisesti ottaen voidaan todeta,että en tunne toista ihmisryhmää,joka olisi niin täynnä omaa kuviteltua erinomaisuuttaan kuin uskovaiset. Sillä RISTIN sanoma on vesitetty ja kadotettu jonnekkin,ties minne,paksut lompakot määräävät tämän päivän seurakuntaa. Vallan tavoittelu,suosio ihmisten silmissä ja kaikenlainen iljettävä manipulointi,heikompien ihmisten suoranainen hyväksikäyttö ja kieroilu,johon en tahdo enää osallistua. Siksi lähdin,oli aikuistuttava ja avattava silmät. "

        Minäkin lähdin pois samasta syystä, sitä ennen jouduin tunnustamaan, että minulla ei ollut mitään todellista uskoa, kaikki ne Jumalan Pyhät lupaukset ja apostolien mukainen usko, oli minulle täysin vierasta, jouduin tunnustamaan itselleni, ettei nuo lupaukset olleet todellisia omassa elämässäni.
        Sen sijaan, että olisin katkeroitunut tästä, päätin, että Jumalan Sanan on pakko toimia, minä haluan uskoa sen, ei tässä elämässä muuten ole mitään järkeä. Luovuin kaikesta ja rupesin tutkimaan Sanaa puhtaalta pöydältä, sain nopeasti huomata, että Sana alkoi elämään minussa. Pääsin osalliseksi niistä Jumalan Pyhistä lupauksista.

        "Anteeksianto on minulle mahdotonta,mutta Jumalalle on kuulemma kaikki mahdollista,joten sitä odotellessa.."

        Apu on jo tullut Jeesus Kristus kuoli koko maailman syntien edestä ristillä, jotta Hänessä sinäkin saisit olla vapaa kaikesta, mistä et omassa voimassa voi vapautua.

        Jeesus teki selväksi, että joka Häntä tahtoo seurata, sen tulee kieltää itsensä, ottaa ristinsä ja seurata Häntä.

        Tämä siis tarkoittaa sitä, että sinun tulee kadottaa itsesi, hylätä tuo katkeroitunut anteeksiantamaton lihasi kokonaan ja Hengessä kantaa lihasi pääkallo paikalle, minne meidän jokaisen turmeltunut syntinen liha kuuluukiin Ja seurata Jeesusta Kristusta Jumalan Sanaa vilpittömästi koko sydämestäsi.

        "Ja ei,tässä ei ole kyse mistään pietari-tilanteesta jota yllä kuvattiin,Jeesushan puhui anteeksiannosta tässä sen JÄLKEEN kun pahaa tehnyt katui,mutta näin ei ole minun kohdallani,valitettavasti. llmeisesti joudun yksin ristini kantamaan siinä mielessä ja olen vuosien varrella joutunut antamaan anteeksi niin paljon pahaa ilman sitä toisen katumusta,että se riittäköön yhdelle ihmiselämälle."

        Muistatko mitä Jeesus Kristus sanoi kun Häntä oli pilkattu, häpäisty, lyöty, syljetty, hänen lihansa oli rikki ruoskittu ja lopuksi ristiin naulittu, kaikki paha mitä ihminen voi vain toiselle tehdä kohtasi Jeesusta ja kaikki tämä vain siksi, että Jeesus kertoi heille Totuuden.
        Jeesus sanoi "Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät."
        Tämä on todellinen Kristuksen Henki, jolla Pyhä Henki on sillä on Kristuksen mieli.

        Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
        Matt. 6:14‭-‬15


      • Anonyymi
        unessaJeesus kirjoitti:

        Noinhan se on. Uskon kaiken, mitä raamatussa lukee, olevan totta. En vain saa rauhaa sydämelleni tuon unen jälkeen.
        No, ei auta kuin olla kärsivällinen. Tuista unesta on pari kuukautta. No, pitää olla kärsivällinen. Heikkoudessani en malttaisi odottaa. Varmaan Jumala kirkastaa minulle asian ajan kanssa.
        Jäi vain mietityttämään ja pelottamaankin.

        no ihminen perii vain geenit,ei toisen ihmisen ominaisuuksia ja siis ei peritä Aadamin ja Eevan omenansyöntiä, pahaa tekee vain Perkele ihmisen välityksellä,ihminennon Perkeleen orja ja tekee orjana ne synnit,joita Perkele saa tekemään.Lapsi syntyy ja ei tee syntiä,kun ymmärtää,sitten tekee


    • Kristus.Elämänpuu

      Lihamme puolesta me jokainen olemme syntyisin turmeltuneesta ihmisestä ja luonnostamme teemme sitä mitä emme tahdo, synti asuu meidän lihassamme.
      Siksi jokainen tarvitsee Pelastajaa, jokainen tarvitsee pelastusvenettä pelastuakseen tästä uppoavasta laivasta, kuolemanruumiista.
      Ja juuri meitä varten Kristus lähetettiin Taivaasta Hän on se pelastusvene, Uusiluomus, esikoinen veljien joukossa, Pelastaja.
      Hän vaelsi Jumalalle kuuliaisena loppuun asti täyttäen lain ja Hän sovitti maailman synnit ristinpuulla, tehden tyhjäksi perkeleen teot ja tämän puhdistuksen jälkeen, Hän lahjoitti pyhitetyille seuraajileen Pyhän Henkensä, jotta Hänen synnistä pyhitetyt ja puhdistetut seuraajansa Hänen Pyhän Henkensä voimasta voisivat vaeltaa Jumalan tahdon mukaisesti, Jumalalle kuuliaisina, loppuun asti uskossa vapaana synnin kahleista, kulkien Pyhän Hengen johdatuksessa kohti iankaikkista elämää, eikä enää kuolevaisen lihan himojen vietävänä kohti kuolemaa.

      Ole siunattu!

      • unessaJeesus

        Noinhan se on. Pitäisi vain luottaa ja levätä Jeesuksessa. Tuo uni joyenkin jäi vaivaamaan, että nukunko minä synneissäni.


      • Akbartsi

        Nehän on kertakaikkisesti anteeksiannettu. Jos et usko, Jeesuksen kaikkia syntejäsi voineen kantaa, niin olihan muitakin Jumalansa takia kuolleita, mutta kiusallista kristinuskolle se, että vähintäänkin ruumimme SILTI kaikilta kuolee: Paavali:"Jos olemme panneet luottamuksemme Kirstukseen VAIN TÄMÄN elämän ajaksi, olemme säälittävimmät ihmisistä", yrittivät liikaa tietää vasta ateismisesta teologisesta mallista Toisallata, jos tulee aina täydellinen TABULA RAASA, tietoisuutemme kohdalle, ei koskaan tarvitsi välittää miten menetteli tässä elämässään, mutta jopa Intialiainen ja Kiinalainen uskonnollinen viisaus manitsee Karmasta, että eläessämme tekemämme ja sanomamme asiat voivat kostautua tai palkittua tulevissa elämissä. Jos niin ei olisi, olisin itse ainakin tehnyt jo ITsarin.EI täällä niin mukavaa ole, että se olemattomuutta voittaisi?


      • unessaJeesus
        Akbartsi kirjoitti:

        Nehän on kertakaikkisesti anteeksiannettu. Jos et usko, Jeesuksen kaikkia syntejäsi voineen kantaa, niin olihan muitakin Jumalansa takia kuolleita, mutta kiusallista kristinuskolle se, että vähintäänkin ruumimme SILTI kaikilta kuolee: Paavali:"Jos olemme panneet luottamuksemme Kirstukseen VAIN TÄMÄN elämän ajaksi, olemme säälittävimmät ihmisistä", yrittivät liikaa tietää vasta ateismisesta teologisesta mallista Toisallata, jos tulee aina täydellinen TABULA RAASA, tietoisuutemme kohdalle, ei koskaan tarvitsi välittää miten menetteli tässä elämässään, mutta jopa Intialiainen ja Kiinalainen uskonnollinen viisaus manitsee Karmasta, että eläessämme tekemämme ja sanomamme asiat voivat kostautua tai palkittua tulevissa elämissä. Jos niin ei olisi, olisin itse ainakin tehnyt jo ITsarin.EI täällä niin mukavaa ole, että se olemattomuutta voittaisi?

        Hyvä, ettet ole tehny itsaria, vaan olet täällä meidän kanssamme! No, ei täällä ole niin mukavaa, kuin taivaassa, mutta täytyy sanoa, että mielenkiintoista.


    • Tätä.tarkoittaa

      Ajattelet liikaa uskonasioita. Ota vähän rennommin!

      • UnessaJeesus

        Arjen hälinässä ja kiireissä ei useinkaan ehdi ajattelemaan, kun on monenlaista elämässä. Mutta arjessakin haluan tehdä sellaisia valintoja, etten pahentaisi Jumalan tahtoa.
        Nyt tällä palstalla otin tuon aiheeksi, koska uni nousee välillä mieleeni.


    • TotuuttaRakkaudessa

      Unesi oli harvinaisen selvästi Jumalalta (Jeesukselta)! Pyhä Henki -aina näyttää todeksi synnin! Senjälkeen Hän ohjaa Jeesuksen vapauttamaksi.

      JUMALA KUTSUU SINUA, tyttö!
      JEESUS TULEE PIAN hakemaan omiaan, maailman palot on edessä..

      Eli; anna KOKO elämäsi Jeesukselle, pyydä Häntä tulemaan sydämeesi Herraksi! Silloin Hän tulee ja tekee sinusta synneistäsi VAPAAN, koska Hän on sitä varten maailmaan tullutkin. Syntisiä varten, jotka haluavat PELASTUA iankaikkisesta tulesta, jossa jumalattomat palavat!

      Se on IHME, jota varten Jeesus tuli. Hänen Henkensä Elää edelleen, ja Hengessään Hän kutsui Sinua luokseen...verellään puhdistumaan, jotta pääsisit kerran perille KIRKKAUTEEN(Taivaan Kotiin).

      Hanki pikimmiten Raamattu. Älä lueskele 92väännöstä, se kuhisee väärennöksiä. Tämä neuvo, jotta voisit rakastua Jeesukseen, Sanan kautta, jonka kautta Hän haluaa puhua sinulle Totuutta (Raam33/1938)!

      • unessaJeesus

        Luen Bibliaa. Rakastan hirveästi Jeesusta. En useinkaan mieti uniani ja muistan uneni harvoin. Tuntuu, etten juuri näe unia.
        Kuitenkin 2 unta on jäänyt elävästi mieleeni, jotka olen nähnyt lyhyellä aikavälillä. Toinen oli tämä kertomani Jeesus uni ja toinen oli uni, jossa näin unta taivaasta.
        Taivaassa koin tuon saman suunnattoman rakkauden, minkä koin tuossa Jeesus unessani. se oli jotain niin suurta, etten pysty sitä edes kuvailemaan. Se oli jotain niin suurta helpotuksen tunnetta olla siellä taivaassa, että en voinut, kuin mennä kontalleni ja kiittää Jumalaa.
        Jumalan rakkaus ympäröi meidät kaikki ja se oli ikäänkuin meidän sisällämme, en osaa selittää.
        Tunsin unessanonyhtäkkiä itseni kevyrksi ja ihmettelin, että mitä nyt. Tuntui, kuin olisin kohonnut ja leiunut ylöspäin, Tuo ei pelottanut, huvitti ennemminkin, kun oli niin kevyt olo.
        Yhtäkkiä olin jossain paikassa ja olin utelias ja hämmästynyt,,hieman ihmeissäni kayselin ympärilleni, kun tunsin sen aivan valtavan tunteen ja
        Näin siellä 2 tuttuana ja olimme tavallaan tupsahtaneet sinne yhtäaikaa ja katsoimme ensin ympärillemme hämmästyneenä, että mitä tämä on ja kun huomasin heidät, ikäänkuin ajatuksissani riensin heidän luokseen ja sanoin kiittäkää Jumalaa, kiittäkää Jumalaa ja me kaikki lensimme polvillemme suuresta ilosta ja aloimme ylistämään Jumalaa, kun se olotila oli jotain niin autuasta, ettei sitä voi sanoin kuvailla.


      • Hys.älä.solvaa

        Älä turhaan hauku hienoa ja ajanmukaista 92-käännöstä. Sitä käyttävät papitkin!


      • UudestisyntymänIhme

        leipäpapit, jotka eivät ole syntyneet uudesti! Sitä kokematta ei kukaan VOI nähdä Jumalan Valtakuntaa!


      • Lakiv
        unessaJeesus kirjoitti:

        Luen Bibliaa. Rakastan hirveästi Jeesusta. En useinkaan mieti uniani ja muistan uneni harvoin. Tuntuu, etten juuri näe unia.
        Kuitenkin 2 unta on jäänyt elävästi mieleeni, jotka olen nähnyt lyhyellä aikavälillä. Toinen oli tämä kertomani Jeesus uni ja toinen oli uni, jossa näin unta taivaasta.
        Taivaassa koin tuon saman suunnattoman rakkauden, minkä koin tuossa Jeesus unessani. se oli jotain niin suurta, etten pysty sitä edes kuvailemaan. Se oli jotain niin suurta helpotuksen tunnetta olla siellä taivaassa, että en voinut, kuin mennä kontalleni ja kiittää Jumalaa.
        Jumalan rakkaus ympäröi meidät kaikki ja se oli ikäänkuin meidän sisällämme, en osaa selittää.
        Tunsin unessanonyhtäkkiä itseni kevyrksi ja ihmettelin, että mitä nyt. Tuntui, kuin olisin kohonnut ja leiunut ylöspäin, Tuo ei pelottanut, huvitti ennemminkin, kun oli niin kevyt olo.
        Yhtäkkiä olin jossain paikassa ja olin utelias ja hämmästynyt,,hieman ihmeissäni kayselin ympärilleni, kun tunsin sen aivan valtavan tunteen ja
        Näin siellä 2 tuttuana ja olimme tavallaan tupsahtaneet sinne yhtäaikaa ja katsoimme ensin ympärillemme hämmästyneenä, että mitä tämä on ja kun huomasin heidät, ikäänkuin ajatuksissani riensin heidän luokseen ja sanoin kiittäkää Jumalaa, kiittäkää Jumalaa ja me kaikki lensimme polvillemme suuresta ilosta ja aloimme ylistämään Jumalaa, kun se olotila oli jotain niin autuasta, ettei sitä voi sanoin kuvailla.

        Joo, muista rakastaa myös sitä "vähäisintä sisaristasi". Silloin naiseenkin tulee Totuuden Henki. Sitä en silti tiedä, miten se vaikuttaa naisen logiikkaan, jos nainen rakastaa sisartaan ja huora haureilee suorastaan prinsessaa? "Autuas se, joka ei loukkaannu minuun"


      • unessaJeesus
        Lakiv kirjoitti:

        Joo, muista rakastaa myös sitä "vähäisintä sisaristasi". Silloin naiseenkin tulee Totuuden Henki. Sitä en silti tiedä, miten se vaikuttaa naisen logiikkaan, jos nainen rakastaa sisartaan ja huora haureilee suorastaan prinsessaa? "Autuas se, joka ei loukkaannu minuun"

        Jokainen ihminen on arvokas Jumalan silmissä, mitäpä tuohon muuta toteamaan.
        Jumalaa vihaa syntiä,ei syntistä.
        Tuli mieleen rakkaudesta kehoitus rakastamaan lähimmäistään, niinkuin itseäsi.
        Haureus, huoruus ovat syntejä ja en, en ole lesbo.
        kiitos sinulle myös vastauksistasi.


    • Itse en juuri uniani seuraile, tai anna niiden liiaksi vaikuttaa, mutta tulee silti mieleen, että oletko luopunut synneistäsi, ja katunut niitä?

      • unessaJeesus

        En varmaankaan ole luopunut synneistäni, en tiedä,, vbatko ne syntiä. Sitä tässä nyt mietin ja olen vähän hukassa ja pyydän apua teiltä ja olen rukoillut Jumalalta apua.
        Ehkä käyn jonkinlaista sisäistä taistelua. Pyhähenki yritää kertoa, varoittaa nyt jotain, mutta jokin synti vetää liikaa. yritänö tehdä jonkin synnin luvalliseksi, niin että olen pettynyt itseeni. Onko minun baikeaa luopua siitä synnistä.
        Tuon unen jälkeen tullut tunne, että minulla on jotain syntiä, joka pitäisi laiittaa pois. Tuntuu, kuin minua vedettäisiin kahteen suuntaan.
        kiiton muuten jokaiselle, että olette saattaneet minua ja ottaneet osaa ahdinkooni tällä palstalla.
        Ihana, että olette olemassa!


      • saviseutulainen
        unessaJeesus kirjoitti:

        En varmaankaan ole luopunut synneistäni, en tiedä,, vbatko ne syntiä. Sitä tässä nyt mietin ja olen vähän hukassa ja pyydän apua teiltä ja olen rukoillut Jumalalta apua.
        Ehkä käyn jonkinlaista sisäistä taistelua. Pyhähenki yritää kertoa, varoittaa nyt jotain, mutta jokin synti vetää liikaa. yritänö tehdä jonkin synnin luvalliseksi, niin että olen pettynyt itseeni. Onko minun baikeaa luopua siitä synnistä.
        Tuon unen jälkeen tullut tunne, että minulla on jotain syntiä, joka pitäisi laiittaa pois. Tuntuu, kuin minua vedettäisiin kahteen suuntaan.
        kiiton muuten jokaiselle, että olette saattaneet minua ja ottaneet osaa ahdinkooni tällä palstalla.
        Ihana, että olette olemassa!

        Room.7: 14-25

        "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta!
        Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

        1. Joh: 8-10

        "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."

        N.m. "unessaJeesus",
        murhe omasta syntisyydestä on Jumalan mielen mukaista murhetta.

        Ole siunattu!


      • unessaJeesus
        saviseutulainen kirjoitti:

        Room.7: 14-25

        "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta!
        Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

        1. Joh: 8-10

        "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."

        N.m. "unessaJeesus",
        murhe omasta syntisyydestä on Jumalan mielen mukaista murhetta.

        Ole siunattu!

        En kyllä tunne itseäni ollenkaan Jumalan mieleiseksi, vaan armosta osalliseksi. Minun on hyvin vaikeaa sisäistää sitä, että Jeesus rakastaa minua, vaikka sanassaan sanoo, että rakastaa syntistä ja tuohon lupaukseen voimme turvautua. Silti epäilen.
        Noiden unien jälkeen, kun sain kokea sitä valtavaa rakkautta, minulle on jäänyt kaipaus Jumalan yhteyteen ja todellakin iso ikävä Jeesusta.
        Ei mikään maailmassa voi vetää vertoja sille tunteelle, jota unessani koin.
        Se on jotenkin niin käsittämätöntä, että Jeesus voi takastaa näinkin syntistä ihmitä.
        Kiitos ja siunausta elämääsi!


      • Gjk
        saviseutulainen kirjoitti:

        Room.7: 14-25

        "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta!
        Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

        1. Joh: 8-10

        "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."

        N.m. "unessaJeesus",
        murhe omasta syntisyydestä on Jumalan mielen mukaista murhetta.

        Ole siunattu!

        Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
        1. Johanneksen kirje 3:4‭-‬10 FB38

        Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.
        3. Johanneksen kirje 1:11

        Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
        Roomalaiskirje 6:15‭-‬18

        "N.m. "unessaJeesus",
        murhe omasta syntisyydestä on Jumalan mielen mukaista murhetta."

        Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.
        2. Korittolaiskirje 7:10


      • saviseutulainen
        Gjk kirjoitti:

        Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
        1. Johanneksen kirje 3:4‭-‬10 FB38

        Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.
        3. Johanneksen kirje 1:11

        Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
        Roomalaiskirje 6:15‭-‬18

        "N.m. "unessaJeesus",
        murhe omasta syntisyydestä on Jumalan mielen mukaista murhetta."

        Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.
        2. Korittolaiskirje 7:10

        >>Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.<<
        2. Korittolaiskirje 7:10

        Uskovan ihmisen tulee tehdä parannusta loppuun saakka.
        Yhä uudelleen hän saa käydä Jumalan eteen katumuksessa syntejään anteeksi anoen. Silti ei yhdestäkään uskovasta tämän elämän aikana synnitöntä tule. Kilvoittelun on jatkuttava viimeiseen hengenvetoon asti. Sillä siihen saakka koettaa sielunvihollinen uskovan saaliikseen saada.
        Joka toisin väittää, häneen soveltuvat nuo Johanneksen ensimmäisen kirjeen ensimmäisen luvun jakeet 8-10.
        Kun uskova alkaa tuntea turvallisuutta vaikkapa tästä - "ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!" - ts. pitämään itseään "synnittömänä" vanhurskauden palvelijana, on "ruususen uneen" nukahtamisen vaara käsillä.

        Aika usein muuten, kun joku ottaa esille Roomalaiskirjeen 7.luvun, siihen vastaa joku toinen Roomalaiskirjeen 6.luvulla.
        Ikään kuin seitsemännen luvun esille ottanut puolustelisi syntiä.
        Ja kuudennen luvun esille ottanut "palauttaa hänet maan pinnalle" - ikään kuin niin kutsutun halvan armon väärinkäyttämisestä.

        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne tähden. Se on Jumalan lahja. Ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMO, YKSIN USKO.


      • Gjk
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.<<
        2. Korittolaiskirje 7:10

        Uskovan ihmisen tulee tehdä parannusta loppuun saakka.
        Yhä uudelleen hän saa käydä Jumalan eteen katumuksessa syntejään anteeksi anoen. Silti ei yhdestäkään uskovasta tämän elämän aikana synnitöntä tule. Kilvoittelun on jatkuttava viimeiseen hengenvetoon asti. Sillä siihen saakka koettaa sielunvihollinen uskovan saaliikseen saada.
        Joka toisin väittää, häneen soveltuvat nuo Johanneksen ensimmäisen kirjeen ensimmäisen luvun jakeet 8-10.
        Kun uskova alkaa tuntea turvallisuutta vaikkapa tästä - "ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!" - ts. pitämään itseään "synnittömänä" vanhurskauden palvelijana, on "ruususen uneen" nukahtamisen vaara käsillä.

        Aika usein muuten, kun joku ottaa esille Roomalaiskirjeen 7.luvun, siihen vastaa joku toinen Roomalaiskirjeen 6.luvulla.
        Ikään kuin seitsemännen luvun esille ottanut puolustelisi syntiä.
        Ja kuudennen luvun esille ottanut "palauttaa hänet maan pinnalle" - ikään kuin niin kutsutun halvan armon väärinkäyttämisestä.

        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne tähden. Se on Jumalan lahja. Ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMO, YKSIN USKO.

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
        Johannes 8:34‭-‬36


      • saviseutulainen
        Gjk kirjoitti:

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
        Johannes 8:34‭-‬36

        Vapaiksi synnin orjuudesta!

        Ei synnittömäksi. Jos Herra tarkoittaisi sitä, ettemme enää koskaan syntiin lankea, emme teoissamme, emme ajatuksissamme, ovat Paavali ja Johannes kirjoittaneet vastoin Herran Jeesuksen sanoja ja Hänen tarkoittamaansa.

        Olla vapaa synnin orjuudesta= olla vapaa pakosta tehdä syntiä.
        Jumalan armo ei anna lupaa tehdä syntiä, "Pois se"!
        Jumalan armo antaa vapauden olla tekemättä syntiä.

        Mutta:

        "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien."
        1.Joh.2: 1-2


      • Gjk
        saviseutulainen kirjoitti:

        Vapaiksi synnin orjuudesta!

        Ei synnittömäksi. Jos Herra tarkoittaisi sitä, ettemme enää koskaan syntiin lankea, emme teoissamme, emme ajatuksissamme, ovat Paavali ja Johannes kirjoittaneet vastoin Herran Jeesuksen sanoja ja Hänen tarkoittamaansa.

        Olla vapaa synnin orjuudesta= olla vapaa pakosta tehdä syntiä.
        Jumalan armo ei anna lupaa tehdä syntiä, "Pois se"!
        Jumalan armo antaa vapauden olla tekemättä syntiä.

        Mutta:

        "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien."
        1.Joh.2: 1-2

        "Vapaiksi synnin orjuudesta!"

        Miten siis on? Jos olet vapaa synnin orjuudesta ja teet silti syntiä, teet sinä sitä puhtaasti omasta tahdostasi, jos taas et tee sitä puhtaasti omasta tahdostasi niin olet yhä synnin orja.

        Kumpi sinä siis oikeen olet?

        "Ei synnittömäksi."

        Uusiluomus on täysin puhdas ja pyhä. Synti asuu lihassa, mutta joka on tullut yhdeksi Kristuksen kanssa ei ole enää yhtä syntisen lihansa kanssa, vaan Kristuksessa synnistä vapautettu, uusiluomus, kaikkiin hyviin töihin valmis.

        "Jos Herra tarkoittaisi sitä, ettemme enää koskaan syntiin lankea, emme teoissamme, emme ajatuksissamme, ovat Paavali ja Johannes kirjoittaneet vastoin Herran Jeesuksen sanoja ja Hänen tarkoittamaansa."

        Eivät he ole kirjoittaneet mitään vastoin Jumalan Sanaa.

        Etkö huomaa, että sinulla itselläsi on opillinen ristiriita tuossa? Jos ymmärtäisit oikein mitä Paavali ja Johannes tarkoittaa olisit voinut vaan sanoa amen, niihin kohtiin mitä minä lisäsin jälkeesi.

        Nyt kuitenkin jouduit alkaa selittelemään koska nuo kohdat mitä laitoin, ovat räikeästi ristiriidassa sen kanssa, miten sinä olit ne ymmärtänyt.

        Ei Paavali ja Johannes tarkoita, että he tekisivät syntiä, jos he samassa kirjeissä kieltävät tekemästä syntiä ja Johannes jopa sanoo, että se on perkeleestä joka syntiä tekee.

        Etkö huomaa, että teet heidät valehtelijoiksi?

        "Olla vapaa synnin orjuudesta= olla vapaa pakosta tehdä syntiä."

        Jos olet vapaa pakosta tehdä syntiä, niin miksi sitten teet vielä syntiä?


      • saviseutulainen
        Gjk kirjoitti:

        "Vapaiksi synnin orjuudesta!"

        Miten siis on? Jos olet vapaa synnin orjuudesta ja teet silti syntiä, teet sinä sitä puhtaasti omasta tahdostasi, jos taas et tee sitä puhtaasti omasta tahdostasi niin olet yhä synnin orja.

        Kumpi sinä siis oikeen olet?

        "Ei synnittömäksi."

        Uusiluomus on täysin puhdas ja pyhä. Synti asuu lihassa, mutta joka on tullut yhdeksi Kristuksen kanssa ei ole enää yhtä syntisen lihansa kanssa, vaan Kristuksessa synnistä vapautettu, uusiluomus, kaikkiin hyviin töihin valmis.

        "Jos Herra tarkoittaisi sitä, ettemme enää koskaan syntiin lankea, emme teoissamme, emme ajatuksissamme, ovat Paavali ja Johannes kirjoittaneet vastoin Herran Jeesuksen sanoja ja Hänen tarkoittamaansa."

        Eivät he ole kirjoittaneet mitään vastoin Jumalan Sanaa.

        Etkö huomaa, että sinulla itselläsi on opillinen ristiriita tuossa? Jos ymmärtäisit oikein mitä Paavali ja Johannes tarkoittaa olisit voinut vaan sanoa amen, niihin kohtiin mitä minä lisäsin jälkeesi.

        Nyt kuitenkin jouduit alkaa selittelemään koska nuo kohdat mitä laitoin, ovat räikeästi ristiriidassa sen kanssa, miten sinä olit ne ymmärtänyt.

        Ei Paavali ja Johannes tarkoita, että he tekisivät syntiä, jos he samassa kirjeissä kieltävät tekemästä syntiä ja Johannes jopa sanoo, että se on perkeleestä joka syntiä tekee.

        Etkö huomaa, että teet heidät valehtelijoiksi?

        "Olla vapaa synnin orjuudesta= olla vapaa pakosta tehdä syntiä."

        Jos olet vapaa pakosta tehdä syntiä, niin miksi sitten teet vielä syntiä?

        >>>Uusiluomus on täysin puhdas ja pyhä. Synti asuu lihassa, mutta joka on tullut yhdeksi Kristuksen kanssa ei ole enää yhtä syntisen lihansa kanssa, vaan Kristuksessa synnistä vapautettu, uusiluomus, kaikkiin hyviin töihin valmis.<<<

        >"Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        sillä sisällisen ihmiseni puolesta ( uudesti syntyneen hengellisen ihmisen puolesta ) minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ( uudesti syntyneen ihmisen hengellistä mieltä vastaan ) ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta!
        Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä ( uudesti syntyneen ihmisen hengellisellä mielellä ) Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."<

        Näin kirjoittaa Paavali. Minä lausun hänen kirjoittamansa perään AMEN.

        >>Jos olet vapaa pakosta tehdä syntiä, niin miksi sitten teet vielä syntiä?<<

        Toivottavasti yllä oleva katkelma Paavalin Roomalaiskirjeestä riittää sinulle vastaukseksi,

        Vielä kerran,
        kysymys ei ole synnin luvalliseksi "julistamisesta".
        POIS SE!

        Uudesti syntynyt henkemme kammoaa syntiä ja käy jatkuvaa taistelua lihan mieltä vastaan. Ja tätä taistelua jatkuu niin kauan kuin elämme tässä synnin ruumiissa.
        Jokainen meistä, sinäkin parahin Gjk, tekee alinomaa syntiä edes huomaamatta sitä. Ajatuksemme, asenteemme, lähimmäisenrakkauden puutteemme, vajavaisuutemme Jumalan rakastamisessa ylitse kaiken muun, sydämestämme, kaikesta mielestämme, ymmärryksestämme, voimastamme jne. jne.

        Uudesti syntynyt uskova ei ole synnitön ihminen.
        Uudesti syntynyt uskova ihminen on armahdettu syntinen.
        Ihana osa, saada olla armahdettu syntinen.

        Apostolit Pietari, Johannes, Jaakob, Paavali ym. eivät olleet synnittömiä ihmisiä. Uudesti syntyneinä Herran Jeesuksen seuraajina ja opetuslapsinakin he olivat armahdettuja syntisiä.


      • JUNTTIKO
        unessaJeesus kirjoitti:

        En varmaankaan ole luopunut synneistäni, en tiedä,, vbatko ne syntiä. Sitä tässä nyt mietin ja olen vähän hukassa ja pyydän apua teiltä ja olen rukoillut Jumalalta apua.
        Ehkä käyn jonkinlaista sisäistä taistelua. Pyhähenki yritää kertoa, varoittaa nyt jotain, mutta jokin synti vetää liikaa. yritänö tehdä jonkin synnin luvalliseksi, niin että olen pettynyt itseeni. Onko minun baikeaa luopua siitä synnistä.
        Tuon unen jälkeen tullut tunne, että minulla on jotain syntiä, joka pitäisi laiittaa pois. Tuntuu, kuin minua vedettäisiin kahteen suuntaan.
        kiiton muuten jokaiselle, että olette saattaneet minua ja ottaneet osaa ahdinkooni tällä palstalla.
        Ihana, että olette olemassa!

        Minulla oli omasta äidistäni hauska kokemus. Hän meni vessaan ja sanoi, nyt lähtee minusta synti ja syönnin tulokset. Kyllä kompostit ja viemärieliöt silti rakastavat syntiämme!


      • ÄO116
        unessaJeesus kirjoitti:

        En varmaankaan ole luopunut synneistäni, en tiedä,, vbatko ne syntiä. Sitä tässä nyt mietin ja olen vähän hukassa ja pyydän apua teiltä ja olen rukoillut Jumalalta apua.
        Ehkä käyn jonkinlaista sisäistä taistelua. Pyhähenki yritää kertoa, varoittaa nyt jotain, mutta jokin synti vetää liikaa. yritänö tehdä jonkin synnin luvalliseksi, niin että olen pettynyt itseeni. Onko minun baikeaa luopua siitä synnistä.
        Tuon unen jälkeen tullut tunne, että minulla on jotain syntiä, joka pitäisi laiittaa pois. Tuntuu, kuin minua vedettäisiin kahteen suuntaan.
        kiiton muuten jokaiselle, että olette saattaneet minua ja ottaneet osaa ahdinkooni tällä palstalla.
        Ihana, että olette olemassa!

        Minä näin tänään paljon pöpimmän näyn, valvenäky. Minä kävin heittämässä kultaisen(tai kellertävän) lenkin maassa pysytyssä olevaan keppiin. En muista oliko se suurin vain pienin lenkki. Kohta YMMÄRRYSTÄÄN rupesivat myös kokoamaan muut ja lopulta keppi oli täynnä noita renkuloita. Jeesus oli katsomassa peliämme ja sanoo, katso:"Ymmärys ja merkkien selittäminen lisääntyy tulevina aikoina, annoin sinulle monta itse turhana pitämääsi nollaa opinnoista, koska huomasin, ettet muuten olisi oppinut sosiaalisissa suhteissasi lähellekään edes kypsän sieluniän alkua". Älkää toivoko suurta ÄOOTA; jos haluatte mieluummin hyviä ihmissuhteita. Einsteinin ÄOO oli hyvin korkea, inhimillisesti ajatellen, mutta Hän ei tullut toimeen naisten kanssa hyvinkään, hän joutui vaihatamaan naisystäviäänkin todella usein.


      • unessaJeesus
        ÄO116 kirjoitti:

        Minä näin tänään paljon pöpimmän näyn, valvenäky. Minä kävin heittämässä kultaisen(tai kellertävän) lenkin maassa pysytyssä olevaan keppiin. En muista oliko se suurin vain pienin lenkki. Kohta YMMÄRRYSTÄÄN rupesivat myös kokoamaan muut ja lopulta keppi oli täynnä noita renkuloita. Jeesus oli katsomassa peliämme ja sanoo, katso:"Ymmärys ja merkkien selittäminen lisääntyy tulevina aikoina, annoin sinulle monta itse turhana pitämääsi nollaa opinnoista, koska huomasin, ettet muuten olisi oppinut sosiaalisissa suhteissasi lähellekään edes kypsän sieluniän alkua". Älkää toivoko suurta ÄOOTA; jos haluatte mieluummin hyviä ihmissuhteita. Einsteinin ÄOO oli hyvin korkea, inhimillisesti ajatellen, mutta Hän ei tullut toimeen naisten kanssa hyvinkään, hän joutui vaihatamaan naisystäviäänkin todella usein.

        Kehityspsykologin Erik, hmmm...mikähän hänen sukunimensä nyt olikaan, oliko Henrikson?? No jokatapauksessa, hänen mukaansa. Einstein olisi ollut autistinen? No mene ja tiedä.
        Niin, monet ovat kokeneet olevansa lähimpänä Jumalaa juuri silloin, kun heillä on ollut vaikeinta.
        Uskon, että monenlaisia ihmisiä tarvitaan,kaikkia ihmisiä.
        Olen sitä mieltä tuosta ÄO.sta, että sen mittaaminen on marginaalinen.
        Älykkyyttä ja kyvykkyyttä on niin monenlaista. Jumala on suunnitellut sen niin, monenlaisia ihmisiä täydentämään toisiaan ja kokonaisuutta.
        Kaikella on tarkoituksensa ja merkityksensä, ihmisilläkin. Noin ajattelen.


      • LakiV
        saviseutulainen kirjoitti:

        Vapaiksi synnin orjuudesta!

        Ei synnittömäksi. Jos Herra tarkoittaisi sitä, ettemme enää koskaan syntiin lankea, emme teoissamme, emme ajatuksissamme, ovat Paavali ja Johannes kirjoittaneet vastoin Herran Jeesuksen sanoja ja Hänen tarkoittamaansa.

        Olla vapaa synnin orjuudesta= olla vapaa pakosta tehdä syntiä.
        Jumalan armo ei anna lupaa tehdä syntiä, "Pois se"!
        Jumalan armo antaa vapauden olla tekemättä syntiä.

        Mutta:

        "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien."
        1.Joh.2: 1-2

        Tässä on eräs vaikea ongelma, ja se on se, että jos ihminen luopuu jostakin tapasynnistä tavallisesti, hänen elämänsä on tuolloin vain syytös niitä kohtaan, jotka kyseistä syntiä jäivät harjoittamaan? Jos kyse on termistä "SYNTIEN SOVITUS", niin se tarkoittaa vain, että Jeesus tutkii ihmisen hengen ja kertoo Taivaan Isälle järkeen tai sydämeen vetoavan syyn tuon ihmisen synnin harjoittamisen syistä. Jumala ei näet vieäkään tiedä syytä siihen, miksi valitsisimme mieluummin pahan kuin hyvän! Ei kukaan voita edes matsiakaan, jos vain puolustautuu koko pelin ajan? Odotattavako ne pelaajat vain jotain järkyttävää kämmiä koko ajan, että pahalla saisivat koko ajan voittaa vastustajan luovuttamaan pelin/elämänsä? Jos me emme kykenisi mitään Jumalalle muuta antamaan, niin antakaamme juurikin edes syntimme, mutta jotta todistaisimme, ettemme syntiäkään rakasta enenmmän kuin Luojaamme, meidän on oltava valmiita luopumaan synneistämme. Emmekä me edes hyvyytemme saa olla niin kiintyneitä, että luulemme sen olevan vain omaa ansiotamme.


      • Hihukki
        unessaJeesus kirjoitti:

        En varmaankaan ole luopunut synneistäni, en tiedä,, vbatko ne syntiä. Sitä tässä nyt mietin ja olen vähän hukassa ja pyydän apua teiltä ja olen rukoillut Jumalalta apua.
        Ehkä käyn jonkinlaista sisäistä taistelua. Pyhähenki yritää kertoa, varoittaa nyt jotain, mutta jokin synti vetää liikaa. yritänö tehdä jonkin synnin luvalliseksi, niin että olen pettynyt itseeni. Onko minun baikeaa luopua siitä synnistä.
        Tuon unen jälkeen tullut tunne, että minulla on jotain syntiä, joka pitäisi laiittaa pois. Tuntuu, kuin minua vedettäisiin kahteen suuntaan.
        kiiton muuten jokaiselle, että olette saattaneet minua ja ottaneet osaa ahdinkooni tällä palstalla.
        Ihana, että olette olemassa!

        Älä pidä liian tärkeänä tätä syntiesi tunnistamista. Odota Herramme Rauhaa, ja tutki itseäsi, että kestäisit koetuksen, ettei syntisi olisi sinulle liian rakas, ja estäsi palvelemasta Jumalaa(-tartasi). Paavali varoitti, että naistenkaan, sen enempää kuin miestenkään päätä saa sekoitaa liian monilla vaatimuksilla, ainkaan uskon alkutaipaleella. Kiitä lahjavanhurskaudestasi ja pyhyydestäsi, ja pidä suhteesi erityisesti sisariisi oikeina(olit kai nainen ittekin?)


      • unessaJeesus
        Hihukki kirjoitti:

        Älä pidä liian tärkeänä tätä syntiesi tunnistamista. Odota Herramme Rauhaa, ja tutki itseäsi, että kestäisit koetuksen, ettei syntisi olisi sinulle liian rakas, ja estäsi palvelemasta Jumalaa(-tartasi). Paavali varoitti, että naistenkaan, sen enempää kuin miestenkään päätä saa sekoitaa liian monilla vaatimuksilla, ainkaan uskon alkutaipaleella. Kiitä lahjavanhurskaudestasi ja pyhyydestäsi, ja pidä suhteesi erityisesti sisariisi oikeina(olit kai nainen ittekin?)

        Minulle on nyt valjennut, mikä synti on kolkuttanut omaatuntoani. Asia järjestyy kyllä ja nyt on taas kevyempi olo, koska tiedän, mihin minun pitää ryhtyä. Kiitos Jumalalle!
        Nainen olen.


    • Jahve.onkin.Mikko

      Selvisikö sinullekin unessa, että Jumala onkin Mikko?

      • unessaJeesus

        Heh heh, ei selvinnyt. Tulin entistä varmemmaksi, ettei Mikko ole Jumala.


      • LAkiV

        Mikko? Oletko varma ettei se ollut Jeesus joka näytteli Mikkoa? Darwininkin itte nään toisinaan? JOS JEESUS EI OLE ÄÄNESSÄNNE; SYDÄMESSÄNNE; KUVASSANE TAI EDES TOIMINNASSANNE, ette ole vielä pelastuneet, tietää Jeesuksesta vielä mitään. YKSI MIES, YKSI NAINEN, kun tämän edes kylmänä aikana tiedätte, ymmärrätte vauvaanne.


      • LakiV
        unessaJeesus kirjoitti:

        Heh heh, ei selvinnyt. Tulin entistä varmemmaksi, ettei Mikko ole Jumala.

        Etpä sanoisi noin, jos tietäisit mitä suurin MIkko on LUonut, sen ymmärrän, jos et pienimpään Mikoista usko, mutta ETSIKÄÄ SUURINTA MIKKOA?


    • Synnitön.HELL-uskova

      SYNTISET VITTUUN HELL-SRK:STA!!!

      • Tuomiot.Tulossa.Varmasti

        Saastaiset saastukoot edelleen, pyhät pyhittyvät edelleen.

        Sinä saastainen huutaja, kauheata jos sinunkin kohdalla kajahtavat nuo Raamatun Sanat.


      • Pakkstori

        Höh, et kohdannut ainoataan normaaalia suomalaista lasta tai murrosikäistä, jos et tota kestä? Saastaisuus oli paha syytös!
        No, enpä itsekään sun kommenttiasi kestä, kun kivaa puhdasti vaginaa väitit likaisesti? Valitettavasti Jeesus sanoi:"Te kaikki takerrutte vasta sanoihin muita syyttäessänne, ja tuomitsette niinkuin ihmiset ainakin, MINÄ EN EDELLEENKÄÄN tuomitse ketään." Minä, tämän kirjoittaja olen silti puolustaja.
        Minun äitini henki oli joskus tuonkaltaisessa syytösorgiassa kauan, mutta hän lopulta kuoli itsekin salassa puhua ihan samoja. Hyvä että uskalsit tuoda esiin, luulla jotakuta saastaiseksi? Miksi te tahdotte sievistellä kauhasti puhettanne? Ja nielaisette kamelin, kuin V*ttuakaan ette enää uskalla kuulla hauskasti?
        "Puhtaille kaikki on puhdasta, mutta saastaisille puhdaskin menee likaiseksi"(Mukaelma Paavalilta)
        Lopettakaa hengen irtirepiminen itsestänne. Kaidasta tiestä hengelliselle olemukselle, ei ole paljoa vielä opetusta, edes Raamatusssa. Koska jos SAMasTA SANASTA menee liian moni, niin heidät oli petytty seuraamaan, vain "Maailman mestareita".


      • LakiV

        Syntiset VITTUUN. KYRPIENNE AVULLA ja sitten ne alas ammutut enkelinne lapsesta lähtien Helluntaiseurakuntaan. kun ovat kelvolliset uskovien kasteeseen. Jos vaaveja kastetaan paljonkin, niin olivatko he vasta ruotsalaisten pakkokasteen saaneet?
        EMme ole enää ruotsalaisia, valitetttavasti vaiko peräti onneksi.


    • vainyksinJeesus

      Itse olen saanut ihan omissa rukoushetkissä kokea niin valtavaa Jeesuksen rakkautta, että mikään eikä kukaan pysty rakastamaan niin kuin Jeesus.
      Eräänä hetkenä sängyllä maatessa hereillä näin nopeaa liikettä katossa, olin sitä samaa liikettä nähnyt monia kertoja aiemminkin, mutta nyt tunsin miten kokosin ilmaan ja mua keinutettiin edestakaisin ja mua otti niin vatsasta että teki mieli nauraa ääneen...olin kuitenkin hiljaa ja rukoilin koko sen ajan.

      Ja minä tiedän että tarvitsen jatkuvaa puhdistusta, joka päivä ja erityisesti kun olen sanoin, ajatuksin tai teoin tehnyt jotakin mikä ei ole Jeesuksen tahtoa, pyydän Jeesukselta anteeksi syntejäni.

      Joskus koen että on joku asia mikä on itselleni niin vaikeaa että pyydän ja Anon että Jeesus auttaisi, yksi vaikeimmista asioista on anteeksiantamisen ja myös menneitten muistelu. Aina uudestaan huomaan miten vaikeana hetkenä hiipii mieleen niitä loukkauksia mitä oon saanut kuulla, mutta Jeesus haluaa että unohdan ne menneet!

      Kiitos Jeesukselle, Hän antaa aina anteeksi kun vilpittömästi sitä pyydämme!
      Ja Hän antaa voiman jos itsellämme ei sitä ole, olla tekemättä jotakin syntiä uudestaa ja uudestaan. Mutta meidän pitää myöntää Hänelle se, että tarvitsemme vain ja ainostaan Häntä, Jeesusta.
      Siunausta!

      • unessaJeesus

        Kyllä, minulla myös tulee katkeria ajatuksia ja toisinaan ylpeitä ja vihastuksissani saatan ajatella pahaa ja sanoa, olla ajattelematon jne jne.. Joskus on hankala edes nähdä omaa syntiä, kun on vain tunteidensa vietävänä.
        Onneksi on Jeesus. Ei kyllä tulisi yhtään mitään ilman armoa ja syntien anteeksi antoa, saamista.
        Mutta tosiaankin teen syntiä aina vain uudelleen ja uudelleen, joten tuo unessani oleva Jeesuksen kehoitus "Pyydä syntejä anteeksi" tuntui niin jotenkin mahdottomalta asialta, kun minulla on niin paljon ja aina vain uudestaan syntiä.
        Jumalalle kaikki on mahdollista. Tavallaan aliarvioin häntä, etten usko omalle kohdalleni näin suurien syntien anteeksi saamista tai uskon tietenkin, mutten pysty sisäistämään asiaa kunnolla. Elämään todeksi, kuin hetkittäin.
        Voi johtua huonosta itsetunnostanikin tuo.
        Elämäni on ollut pari viime vuotta vaikeaa. Minusta on tuntunut, että minua riisutaan, ettei jätetä muuta mahdollisuutta, kuin Jeesukseen turvaaminen.
        Joo, ei varmaan auta, kuin turvata Jeesukseen, ei tästä muuten mitään tule. Heittäytyä hänen käsivarsilleen kannettavaksi.
        Silloin kaikki on hyvin!
        Siunausta myös sinulle!


      • kulje.voittoon

        Vielä tärkeämpää on ponnistella itse kohti synnitöntä elämää ja uuden ajan rakkaudellista ihmistä.


      • Kristus.meissä
        kulje.voittoon kirjoitti:

        Vielä tärkeämpää on ponnistella itse kohti synnitöntä elämää ja uuden ajan rakkaudellista ihmistä.

        Väärin. Vaan uskoa Jumalan Sanaan, Vapahtajaan, joka on vapauttanut maailman synnin orjuudesta.


      • LakiV

        ÖÖ, mukä tossa yllä oli väärin? En minä ainakaan huomannut mitään vääryyttä, tuossa "rakkautta kohden" päätelmässä. EI kaikki "isähahmot" tosin mene rakkautta kohden, voittajat menevät SUUREEN VIHAAN, kunnialliset tuskaiseen MURHEESEEN, kaiken kuolevaisuudesta ja YLPEÄT RIEMUISSAAN kipujaan kokevat, kaiken loogisesta mutta AH, niin häpeällisestä ihanuudestaan, vaikka juuri se murtaa LOPULTA ihmisen Kristuksen Ristin alle. Pojat silti eivät tuollaisiakaan koe, käsittääkseni, mutta ymmärrättekö?


      • Veljensä
        unessaJeesus kirjoitti:

        Kyllä, minulla myös tulee katkeria ajatuksia ja toisinaan ylpeitä ja vihastuksissani saatan ajatella pahaa ja sanoa, olla ajattelematon jne jne.. Joskus on hankala edes nähdä omaa syntiä, kun on vain tunteidensa vietävänä.
        Onneksi on Jeesus. Ei kyllä tulisi yhtään mitään ilman armoa ja syntien anteeksi antoa, saamista.
        Mutta tosiaankin teen syntiä aina vain uudelleen ja uudelleen, joten tuo unessani oleva Jeesuksen kehoitus "Pyydä syntejä anteeksi" tuntui niin jotenkin mahdottomalta asialta, kun minulla on niin paljon ja aina vain uudestaan syntiä.
        Jumalalle kaikki on mahdollista. Tavallaan aliarvioin häntä, etten usko omalle kohdalleni näin suurien syntien anteeksi saamista tai uskon tietenkin, mutten pysty sisäistämään asiaa kunnolla. Elämään todeksi, kuin hetkittäin.
        Voi johtua huonosta itsetunnostanikin tuo.
        Elämäni on ollut pari viime vuotta vaikeaa. Minusta on tuntunut, että minua riisutaan, ettei jätetä muuta mahdollisuutta, kuin Jeesukseen turvaaminen.
        Joo, ei varmaan auta, kuin turvata Jeesukseen, ei tästä muuten mitään tule. Heittäytyä hänen käsivarsilleen kannettavaksi.
        Silloin kaikki on hyvin!
        Siunausta myös sinulle!

        Oletko löytänyt samanhenkisiä sisaria ja velijä? Perusta agapee-rakkaus ja Pyhän Hengen puolustajan etsiminen HEIHIN. Jos et koe olevasi Isä tai Äitihahmo, käyttäydy heidän seurassaan, kuin vaavi tai lapsi, en tarkoita että liian lapsellisesti, koska tavallinen vauvasielunikä loppunee vasta 15-16 vuotiaana, henkisesti se loppuu vielä vanhempana vaavilla. Lapseuteen syntyneinä silti monetkin teistä uudesti ylhäältä, ja vaikka SUomessakaan EI OLE LIIAN paljon onneksi vielä näitä vanhempia sieluja, eli JOS OLET JO NUORI sielu, mutta siinä vielä aloittelija, suhdautudu suuriin maalliseen ja hengellistenkin asioiden sunniitelijoihin tarpeeksi lapsen/vauvan sielunijän mukaisesti. Tai samanpa tuo kai miten kukin suhtautuu näihin, kunhan ei valehtele heti olevansa mikään maailmankaikkeuden vanhin opettaja tai sotilas, mutta on tärkeöä tietysti tietää, millaista sielunikää itse edustaisi. JOS JOKU SUURI opettaja tai kuningas löytyy; TRANSSEDNTTINNEN opettajahahmo, hän kykenee telepatiaan, mutta Jeesus kykenee vielä astetta suurempaan: Hän kykenee näyttäytymäänkin, tuon 2000 vuotta sitten tapahtuneen lihassa esiintymistapahtuman jälkeenkin, ihmisille ja väitetään hänen jopa tietävän miten se tarkalleen tapahtuu! Näyn olettavasti silti näyttää joku elossaoleva oman aikamme ihminen. Jeesus paljastaa näitä salaisuuksia, viisauteen/hulluuteen kypsyneille, vaikka sitä ei kannata kuvitella saavuttavansa viisautta vasta kuin kaikkien sielunikäkategorioden lopuissa. EN tiedä, mitä te tästä ymmärsitte, jos ette mitään, lainatkaatte RAJATIETOA osaastolta joskus Michaelin käsikirja, niitä kirjoja on melo monta tuossa sarjassa, hyvin tärkeeää psykologista tietoa. Älkää syyllistykö Pyhän Hegen Pilkkaan saivartelemalla kaikkea uutta hengellistä etsintää HETI harhaoppina, niin metkaa kuin se taas teille olisikin.
        Minä, meidän joukostamme, tulen silti jokaiseen ihmiseen aivan hamaan normaaliin tai epänormaalliin kuolemaani asti, suhtautumaan kuin veljiin ja sisariin, vaikka minua isompia ja pienempiä on paljonkin, mutta jokainen pikkuvelikin oli sitten isoveljeään isompi jossakin muussa taidossaan.


      • Ettekö
        Veljensä kirjoitti:

        Oletko löytänyt samanhenkisiä sisaria ja velijä? Perusta agapee-rakkaus ja Pyhän Hengen puolustajan etsiminen HEIHIN. Jos et koe olevasi Isä tai Äitihahmo, käyttäydy heidän seurassaan, kuin vaavi tai lapsi, en tarkoita että liian lapsellisesti, koska tavallinen vauvasielunikä loppunee vasta 15-16 vuotiaana, henkisesti se loppuu vielä vanhempana vaavilla. Lapseuteen syntyneinä silti monetkin teistä uudesti ylhäältä, ja vaikka SUomessakaan EI OLE LIIAN paljon onneksi vielä näitä vanhempia sieluja, eli JOS OLET JO NUORI sielu, mutta siinä vielä aloittelija, suhdautudu suuriin maalliseen ja hengellistenkin asioiden sunniitelijoihin tarpeeksi lapsen/vauvan sielunijän mukaisesti. Tai samanpa tuo kai miten kukin suhtautuu näihin, kunhan ei valehtele heti olevansa mikään maailmankaikkeuden vanhin opettaja tai sotilas, mutta on tärkeöä tietysti tietää, millaista sielunikää itse edustaisi. JOS JOKU SUURI opettaja tai kuningas löytyy; TRANSSEDNTTINNEN opettajahahmo, hän kykenee telepatiaan, mutta Jeesus kykenee vielä astetta suurempaan: Hän kykenee näyttäytymäänkin, tuon 2000 vuotta sitten tapahtuneen lihassa esiintymistapahtuman jälkeenkin, ihmisille ja väitetään hänen jopa tietävän miten se tarkalleen tapahtuu! Näyn olettavasti silti näyttää joku elossaoleva oman aikamme ihminen. Jeesus paljastaa näitä salaisuuksia, viisauteen/hulluuteen kypsyneille, vaikka sitä ei kannata kuvitella saavuttavansa viisautta vasta kuin kaikkien sielunikäkategorioden lopuissa. EN tiedä, mitä te tästä ymmärsitte, jos ette mitään, lainatkaatte RAJATIETOA osaastolta joskus Michaelin käsikirja, niitä kirjoja on melo monta tuossa sarjassa, hyvin tärkeeää psykologista tietoa. Älkää syyllistykö Pyhän Hegen Pilkkaan saivartelemalla kaikkea uutta hengellistä etsintää HETI harhaoppina, niin metkaa kuin se taas teille olisikin.
        Minä, meidän joukostamme, tulen silti jokaiseen ihmiseen aivan hamaan normaaliin tai epänormaalliin kuolemaani asti, suhtautumaan kuin veljiin ja sisariin, vaikka minua isompia ja pienempiä on paljonkin, mutta jokainen pikkuvelikin oli sitten isoveljeään isompi jossakin muussa taidossaan.

        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.


      • saviseutulainen
        Veljensä kirjoitti:

        Oletko löytänyt samanhenkisiä sisaria ja velijä? Perusta agapee-rakkaus ja Pyhän Hengen puolustajan etsiminen HEIHIN. Jos et koe olevasi Isä tai Äitihahmo, käyttäydy heidän seurassaan, kuin vaavi tai lapsi, en tarkoita että liian lapsellisesti, koska tavallinen vauvasielunikä loppunee vasta 15-16 vuotiaana, henkisesti se loppuu vielä vanhempana vaavilla. Lapseuteen syntyneinä silti monetkin teistä uudesti ylhäältä, ja vaikka SUomessakaan EI OLE LIIAN paljon onneksi vielä näitä vanhempia sieluja, eli JOS OLET JO NUORI sielu, mutta siinä vielä aloittelija, suhdautudu suuriin maalliseen ja hengellistenkin asioiden sunniitelijoihin tarpeeksi lapsen/vauvan sielunijän mukaisesti. Tai samanpa tuo kai miten kukin suhtautuu näihin, kunhan ei valehtele heti olevansa mikään maailmankaikkeuden vanhin opettaja tai sotilas, mutta on tärkeöä tietysti tietää, millaista sielunikää itse edustaisi. JOS JOKU SUURI opettaja tai kuningas löytyy; TRANSSEDNTTINNEN opettajahahmo, hän kykenee telepatiaan, mutta Jeesus kykenee vielä astetta suurempaan: Hän kykenee näyttäytymäänkin, tuon 2000 vuotta sitten tapahtuneen lihassa esiintymistapahtuman jälkeenkin, ihmisille ja väitetään hänen jopa tietävän miten se tarkalleen tapahtuu! Näyn olettavasti silti näyttää joku elossaoleva oman aikamme ihminen. Jeesus paljastaa näitä salaisuuksia, viisauteen/hulluuteen kypsyneille, vaikka sitä ei kannata kuvitella saavuttavansa viisautta vasta kuin kaikkien sielunikäkategorioden lopuissa. EN tiedä, mitä te tästä ymmärsitte, jos ette mitään, lainatkaatte RAJATIETOA osaastolta joskus Michaelin käsikirja, niitä kirjoja on melo monta tuossa sarjassa, hyvin tärkeeää psykologista tietoa. Älkää syyllistykö Pyhän Hegen Pilkkaan saivartelemalla kaikkea uutta hengellistä etsintää HETI harhaoppina, niin metkaa kuin se taas teille olisikin.
        Minä, meidän joukostamme, tulen silti jokaiseen ihmiseen aivan hamaan normaaliin tai epänormaalliin kuolemaani asti, suhtautumaan kuin veljiin ja sisariin, vaikka minua isompia ja pienempiä on paljonkin, mutta jokainen pikkuvelikin oli sitten isoveljeään isompi jossakin muussa taidossaan.

        >>JOS JOKU SUURI opettaja tai kuningas löytyy; TRANSSEDNTTINNEN opettajahahmo, hän kykenee telepatiaan<<

        >>EN tiedä, mitä te tästä ymmärsitte, jos ette mitään, lainatkaatte RAJATIETOA osaastolta joskus Michaelin käsikirja, niitä kirjoja on melo monta tuossa sarjassa, hyvin tärkeeää psykologista tietoa. Älkää syyllistykö Pyhän Hegen Pilkkaan saivartelemalla kaikkea uutta hengellistä etsintää HETI harhaoppina, niin metkaa kuin se taas teille olisikin.<<

        TÄYDELLISTÄ HARHAA JA EKSYTYSTÄ!

        Nimimerkki "Veljensä" suosittelee TRANSSENDENTTISTÄ, telepatiaan kykenevää opettajahahmoa.
        Hän myös kehottaa lainaamaan RAJATIETOA-osastolta "joskus Michaelin käsikirja, niitä kirjoja on melo monta tuossa sarjassa, hyvin tärkeeää psykologista tietoa."

        RAKKAAT YSTÄVÄT PYSYKÄÄ EROSSA KAIKESTA TÄLLAISESTA.
        KARTTAKAA KAIKKEA TÄMMÖISEEN VIVAHTAVAAKIN KUIN RUTTOA.

        Nämä ovat tuhoon, täydelliseen eroon Jumalasta Kaikkivaltiaasta, vieviä perkeleellisiä eksytyksiä.

        Jeesus Kristus on ainoa tie Jumalan luokse.
        "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule minun Isäni tykö muutoin kuin minun kauttani".

        Pahimmatkin eksyttäjät vetävät Jeesuksen nimen mukaan harhakuvioihinsa. Se eksytyksistä äärimmäisen vaarallisia tekeekin.
        Herran Jeesuksen nimeä käytetään väärin, täysin kuvitelluissa sepitteisissä harhaoppikuvioissa, joilla ei ole mitään tekemistä Raamatullisen kristinuskon kanssa.


      • Veljensä

        Ymmärrän, että sinä et tahdo mitään enää tietää. "Siksi ei Jumala sinua sääli". TYypillinen Laodikean seurakunnan tilanne. Ei meillä ole lupa tuomita mitään harhaopiksi, sen tekee vain henkien Isä, Jeesus. Miten jos et ole edes lukenut koko kirjaa, voit tuomita sen harhaopiksi? Käsittämätöntä ahdamielisyytä. "Avartukaa"(Sanoi Paavalikin)."Teidän sydämenne on AHDAS!"


      • Veljensä
        Ettekö kirjoitti:

        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Joo, mutta ÄLKÄÄ OMAN YMMÄRRYKSENNE varaan jättäkö sitä, mikä on harhaoppia ja vääryyttä. Teillä on oltava ELÄVÄ YHTEYS Jeesukseen, kuten tällä tädillä/neidillä (vai oliko jopa Äiti) on. Jos ette usko siihen, että Jeesus on keskellänne, ette ole kestävä koetusta. Kuitenkin Jeesushan sanoi, että publikaanit ja portotkin ovat pääsevä PORTISTA ELÄMÄÄN ennen kirjanoppineitaan, miksi siis apostolit rupesivat juomista(molemmat noista sitä paljonkin harjoittivat) niin paljon syyttämään? Jeesus tiesi, apostoliensa jo kohta eksyvän, kun Jeesus kävi suorittamassa ristinsä käersimyksen, ja jättivät Hänet yksin Isänsä kanssa. KOettakaa saada kokonaiskuva evankeliumiesta. Jeesushan sitä paitsi itsekin joi viiniä ehtoollisen aikaan, ja oli varaman jounut aiemminkin? Kohtuus on pakko silti olla ALKOHOLIN suhteen, voi "mopo karata käsistä" muuten liian helposti.


      • EnLuerajatietoa
        Veljensä kirjoitti:

        Ymmärrän, että sinä et tahdo mitään enää tietää. "Siksi ei Jumala sinua sääli". TYypillinen Laodikean seurakunnan tilanne. Ei meillä ole lupa tuomita mitään harhaopiksi, sen tekee vain henkien Isä, Jeesus. Miten jos et ole edes lukenut koko kirjaa, voit tuomita sen harhaopiksi? Käsittämätöntä ahdamielisyytä. "Avartukaa"(Sanoi Paavalikin)."Teidän sydämenne on AHDAS!"

        Uskon, että raamattu riittää. Sillä pärjää. Raamattu avartuu pikku hiljaa ja siinä riittää haastetta tutkittavaksi. Tulee myös levollinen olo.
        En usko Jumalan katsovan sitä synniksi, vaikkei tuohon rajatietoon perehdykkään.
        Ihminen haluaisi tietää ja ottaa selvää kaikesta, se on luonnollista, mutta onko meille silti kaikki tarpeellista tai edes hyväksi?
        Kerran meille on annettu Jumalan sanaa, raamattu, eikö se riitä tuonpuoleistenkin asioiden selvittämiseen tai pitäisi riittää mielestäni.


      • Ettekö
        Veljensä kirjoitti:

        Joo, mutta ÄLKÄÄ OMAN YMMÄRRYKSENNE varaan jättäkö sitä, mikä on harhaoppia ja vääryyttä. Teillä on oltava ELÄVÄ YHTEYS Jeesukseen, kuten tällä tädillä/neidillä (vai oliko jopa Äiti) on. Jos ette usko siihen, että Jeesus on keskellänne, ette ole kestävä koetusta. Kuitenkin Jeesushan sanoi, että publikaanit ja portotkin ovat pääsevä PORTISTA ELÄMÄÄN ennen kirjanoppineitaan, miksi siis apostolit rupesivat juomista(molemmat noista sitä paljonkin harjoittivat) niin paljon syyttämään? Jeesus tiesi, apostoliensa jo kohta eksyvän, kun Jeesus kävi suorittamassa ristinsä käersimyksen, ja jättivät Hänet yksin Isänsä kanssa. KOettakaa saada kokonaiskuva evankeliumiesta. Jeesushan sitä paitsi itsekin joi viiniä ehtoollisen aikaan, ja oli varaman jounut aiemminkin? Kohtuus on pakko silti olla ALKOHOLIN suhteen, voi "mopo karata käsistä" muuten liian helposti.

        "Jos ette usko siihen, että Jeesus on keskellänne, ette ole kestävä koetusta."

        Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
        2. Korittolaiskirje 13:5

        "Kuitenkin Jeesushan sanoi, että publikaanit ja portotkin ovat pääsevä PORTISTA ELÄMÄÄN ennen kirjanoppineitaan"

        Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet.
        Matteus 21:32 FB38

        Publikaanit ja portot tekivät parannuksen, katuivat ja kääntyivät pois synnistä.

        Ei yksikään huorintekijä, epäjumalanpalvelia, avionrikkoja, hekumoitsija, homoseksuaali, varas, ahne, juomari, pilkkaaja, anastaja eikä kukaan joka valhetta rakastaa ja tekee, peri Taivastenvaltakuntaa.

        Vain ne jotka tekevät todellisen parannuksen, kääntymällä pois koko sydämisesti vääryydestään seuratakseen elävää Jumalaa Hänen Pyhän Henkensä johdattamana pelastuu.

        "Jeesushan sitä paitsi itsekin joi viiniä ehtoollisen aikaan, ja oli varaman jounut aiemminkin?"

        Juokaa, mutta älkää humaltuko, älkää antako minkään itseänne hallita.

        Olet eksynyt, siihenbei ole syynä mikään muu kuin se mistä Jeesus sen sanoikin johtuvan "Te eksytte, sillä ette tunne Kirjoituksia, ettekä Jumalan Voimaa"


      • Anonyymi
        unessaJeesus kirjoitti:

        Kyllä, minulla myös tulee katkeria ajatuksia ja toisinaan ylpeitä ja vihastuksissani saatan ajatella pahaa ja sanoa, olla ajattelematon jne jne.. Joskus on hankala edes nähdä omaa syntiä, kun on vain tunteidensa vietävänä.
        Onneksi on Jeesus. Ei kyllä tulisi yhtään mitään ilman armoa ja syntien anteeksi antoa, saamista.
        Mutta tosiaankin teen syntiä aina vain uudelleen ja uudelleen, joten tuo unessani oleva Jeesuksen kehoitus "Pyydä syntejä anteeksi" tuntui niin jotenkin mahdottomalta asialta, kun minulla on niin paljon ja aina vain uudestaan syntiä.
        Jumalalle kaikki on mahdollista. Tavallaan aliarvioin häntä, etten usko omalle kohdalleni näin suurien syntien anteeksi saamista tai uskon tietenkin, mutten pysty sisäistämään asiaa kunnolla. Elämään todeksi, kuin hetkittäin.
        Voi johtua huonosta itsetunnostanikin tuo.
        Elämäni on ollut pari viime vuotta vaikeaa. Minusta on tuntunut, että minua riisutaan, ettei jätetä muuta mahdollisuutta, kuin Jeesukseen turvaaminen.
        Joo, ei varmaan auta, kuin turvata Jeesukseen, ei tästä muuten mitään tule. Heittäytyä hänen käsivarsilleen kannettavaksi.
        Silloin kaikki on hyvin!
        Siunausta myös sinulle!

        Olen kasvanut tuosta, huomaan siihen ajatukseen, että jätän Jumalalle syntini, enkä pohdi niitä enää niin.
        Kertakaikkisesti ne ovat sovitetut.


    • LakiV

      Synnittömyydestä henkiemme suhteen Jeesus vapahataa maailman vasta toisessa tulemuksessaan - käsittääkseni. Kuolematon HENKI on tuolloin kaikille tulossa Uuden Jerusalemin ELÄMÄN PUUN kautta.. Jeesuksen 0=>33=>70. elämä näytti, miten säilyä elossa fyysiesti, ja vaikka kaikki, varsinkin Juudas painosti Jeesusta Kuninkaaksi sotimaan Roomaa vastaan, Jeesus ei sitä asiaa suostunut tuolloin tekämään, koska ei kukaan joka tappaa, tai murhaa, ole iainkaikkisen elämän arvoinen. Valittettavasti sotavoimien syyttäminen ei riitä, kuitenkaan, koska sota, vaikka rikkoo "Älä Tapa" käskyn aiheuttaa silti vain ennenaikaisen kuoleman. Sodan hyödyllisyys on se jännittävyys sielussa ja voimaa se lisää selvinneille ja kehittää teknologiaa suurin harppauksin. Lihallisessa ruumiissamme ei ole aktvioitu vielä kaikkia geenejä, eli tästä syystä viimeistään vanhuudessaan tietenkin kaikki "loputkin" kuolee, eihän tästä tarvitse kenellekään IHMISELLE mitään opettaa tai opiskellakaan?

      Maa-ruumis, materia ruumis ei ole ikuisen hengen asuinsija, tietenkään, vielä ainakaan... Se minkä olisi pitänyt olla Aadamin alle alistetu ikuisesti, voitti vanhan aatun liian kauan, vaikka kerrotaan että myös vanha aatu nousee Haadeksen pohjimmaisesta loukosta, todeten:"Teidän on kuolemalla kuoltava!" Jeesksesta sanottiin niin, että "Kuolemallaan kuoleman voitti", koska Hän ei alistunut noudattamaan syntisiä ja vääriä lakeja, erehtyessään tietenkin teki virheitä, mutta sellaista on olla ihminen. Väärennettyjä, KUOLEMAN lakeja on jopa Mooseksen kirjan jälkisäädökissä muutamia, näin eräs myöhempi VT:N profeettaakin totesi. Koska mitä v*ttua se muille kuuluu jos joku on homo, jos se ei sinua kuitenkaan raiskaa?
      "Jos joku kaataa lasiinsa vettä, miksi sen pitäisi vaikuttaa toiseen lasiin, jossa oli oluttakin?" Kirotkaa itsenne irti sellaisista ihmisistä joita ette jaksa enää vakoilla, ette syyllistyisi turhiin syytöksiin, koska kyllä jokainen ihminen on armahduksen arvoinen.

      • oma.kokemus

        Ajatuksenjuoksusi on erittäin sekavaa, mahdatko itsekkään saada siitä kiinni?

        Jumala on järjestyksen Jumala, eikä epäjärjestyksen.

        Jos todella annat itsesi koko sydämestäsi Jeesukselle Kristukselle, tunnustat syntisi ja hylkäät ne kokonaan, niin Jumala antaa sinulle Armonsa, jonka Hän Sanassaan on luvannut niille, jotka kaikesta sydämestään kääntyy Herran puoleen. Tuo Armo on Jumalan Pyhä Henki.

        Nuo äänet ja ajatukset selkenevät siitä hetkestä lähtien kun sen päätöksen teet. Sillä Kristus on luvannut antaa Rauhansa niille, jotka Häneen todella uskoo. Ja se Armo ja Rauha on Jumalan Pyhä Henki sinussa kun sydämestäsi käännyt.

        "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
        Jaakobin kirje 4:6‭-‬10


      • LakiV

        Olen antanut elämäni Jeesukselle jo 6 -vuotiaana, ja elänyt uskon tiellä tuosta lähtien. Tietoakin olen saanut jopa maailman tiedosta jonkinveran. Ylpeitä vastaan? Nuoria iloisia ihmisiä vastaan? No, onpa toki, koska he kilpailevat eniten keskenään, ei siinä sen kummempaa, jompi kumpi voittaa, paha vs hyvä tai esim Saastainen vs Puhdas
        Miksi te pelkäätte olla Jumalan puolella väärää ylpeyttä vastaan, ylpeyskin on ihan oikeaa, silloin kun se laskee ja suunnittelee asioita maailman? Mutta ei paisuta sydäntään kuin vain voittaessaan, jossain pikkuskabassaan muita. Israelin Ylpeyttä sen omatkin profeetat vihaisvat. mutta ei Hän sanonut, että Kreikan ylpeyttä olisi Jumala vihannut? Kreikka sai vastaan Meedopersian, se kuuluisa Vuohi vs Lammas, ja kummaksi sinä tunnustautuisit?


      • Oma.kokemus
        LakiV kirjoitti:

        Olen antanut elämäni Jeesukselle jo 6 -vuotiaana, ja elänyt uskon tiellä tuosta lähtien. Tietoakin olen saanut jopa maailman tiedosta jonkinveran. Ylpeitä vastaan? Nuoria iloisia ihmisiä vastaan? No, onpa toki, koska he kilpailevat eniten keskenään, ei siinä sen kummempaa, jompi kumpi voittaa, paha vs hyvä tai esim Saastainen vs Puhdas
        Miksi te pelkäätte olla Jumalan puolella väärää ylpeyttä vastaan, ylpeyskin on ihan oikeaa, silloin kun se laskee ja suunnittelee asioita maailman? Mutta ei paisuta sydäntään kuin vain voittaessaan, jossain pikkuskabassaan muita. Israelin Ylpeyttä sen omatkin profeetat vihaisvat. mutta ei Hän sanonut, että Kreikan ylpeyttä olisi Jumala vihannut? Kreikka sai vastaan Meedopersian, se kuuluisa Vuohi vs Lammas, ja kummaksi sinä tunnustautuisit?

        Olet vastaan ottanut väärän evankeliumin. Kirjoituksesi heittelee asiasta toiseen, eikä sinuun tunnu saavan mitään yhteyttä.

        Jos sinä olisit todella uudestisyntynyt, Kristuksen Pyhä Henki johdattaisi sinua ja olisit kaiken hallintavallan elämästäsi luovuttanut Jumalalle, et olisi noin hukassa kun nyt olet.


      • LakiV

        Hei, älä puhu pahaa minusta. EN ole hukassa, enää, vaikka minulla oli omat harharetkeni, niin olen palannut laumaan.


      • LakiV
        Oma.kokemus kirjoitti:

        Olet vastaan ottanut väärän evankeliumin. Kirjoituksesi heittelee asiasta toiseen, eikä sinuun tunnu saavan mitään yhteyttä.

        Jos sinä olisit todella uudestisyntynyt, Kristuksen Pyhä Henki johdattaisi sinua ja olisit kaiken hallintavallan elämästäsi luovuttanut Jumalalle, et olisi noin hukassa kun nyt olet.

        ""Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi"
        Emme ole keskustelleet paljoakaan, ja jo luulet minun omaksuneen jonkun "väärän evankeliumin"
        Ja valitettavasti "yheyden saaminen"; kuulosti aika pahalta, oleko itse ollut joskus JUOPPO, eli miksi kuvittelet saavasi minuun yhteyden? KYllä näitä ihmeitä tapahtuu, mutta älkää etsikö ihmeitä, telepatiaa, ne tosin tulee armolahjoina elämään, jos on tullakseen.
        Pyhä Henki, Totuuden, tasa-arvoisuuden HENKI, "AGAPEE", veljeys, on minussa ollut vahvana uskoon tulostani lähtien. Mutta se mikä siinä oli heikkoa, niin siinähän voi yrittä täydellisyytäkin, kun "rima on alhaalla".
        Voisitko kertoa, mitkä asiat oli mukamas "väärää evankeliumia" viesteissäni? Onko sinussa puolestaan syyttäjän henki?


      • LakiV

        Ei Jeesus julstanut asketismia tms. ollenkaan pelastuksen ehtona, miksi noni teistä sellaista vielä täälläkin vaatii? Päinvastoin, meidänhän pitäisi auttaa köyhiäkin syömään ja juomaan, etteivät he kuolisi ennen aikaansa? Jeesushan vaati jokaista syömään lihansa ja verensä, ja siis meidän(koska olemme osa Kristuksen ruumista) leipämme ja viinimme? Hengellistyttäen tuo tarkoitaa tahtoelämäämme ja tunteitaan.


    • Pervertikkonsa

      Joo, mut tavallisempaa on nähdä tuollaisista fantasioita naisista:-D
      Nähkäämme myös Kristuksen Morsiamenne, vaikka silloin ei taida kaikilla pysyä hevoset sun muut orhit kurissa.

    • Hihukki

      Älä Jeesukselta pyydä anteeksi, jos et Jeesusta vastaan rikkonut, mutta jos rikot "Mikkoa" vastaan kysy Mikolta sitä anteeksi. Mutta jos et edes enää tapaa häntä, niin tällöinkin on mahdollista "telepaattisesti" kysyä Mikolta anteeksi, eikä se edes usko tarvi paljoa.

      • unessaJeesus

        No joopa koo :D Mikä kumman Mikko? En ole pettänyt, enkä tirkistellyt. tai mitään muutakaan vastaavaa, höpsöt :D


      • LakiV

        Tarkoitan, ettet ehkä ole vielä rakastanut veljiäsi tai sisriasi, kuin he olisivat sinulle "Jeesus". Se minkä olettet jättäneet tekeämäätä yhdelle näistä vähimmistä veljistäni, sen te olette jättäneet tekmättä minulle"(Jeesus)
        On kivaa rakastaa Jeesusta, jotenkiN "SUORAAN"; näkyjen yms välityksellä, mutta ellei rakasta omia sisariaan tai veljiään, Pyhää Henkeä EI TULE elämään.
        En minä mitään lesboilua tietenkään tarkoita, mutta sisariesi rakastamista kuitenkin.


      • unessaJeesus
        LakiV kirjoitti:

        Tarkoitan, ettet ehkä ole vielä rakastanut veljiäsi tai sisriasi, kuin he olisivat sinulle "Jeesus". Se minkä olettet jättäneet tekeämäätä yhdelle näistä vähimmistä veljistäni, sen te olette jättäneet tekmättä minulle"(Jeesus)
        On kivaa rakastaa Jeesusta, jotenkiN "SUORAAN"; näkyjen yms välityksellä, mutta ellei rakasta omia sisariaan tai veljiään, Pyhää Henkeä EI TULE elämään.
        En minä mitään lesboilua tietenkään tarkoita, mutta sisariesi rakastamista kuitenkin.

        Ahaa, tarkoitit tuota. Ymmärsin väärin, ajattelin, että joku kirjoittaa hupillaan jostain tietystä Mikosta.
        Rakastan sisaria, veljiä. Eikö se ole itsenstäänselvyys, että kun uskoo Jumalaan, näkee ihmiset Jumalan luomina rakkaina sisarina ja veljinään?


    • silliviis

      Tulkinta: Olet tirkistelijä ja saat tyydytyksen siitä.

      • LakiV

        Joo, no synnin palkka oli kuolema, sitä himoani kaikki syytti niin kauan, että se himo jo kuoli. Impona selbaattisssa itse siis elän loppuelämäni. Maailma himoineen ja homoineen katoaa, mutta se joka tekee Jumalan tahdon säilyy iäti.


      • IiikEIKÄ

        Ja valitettavasti KUOLEMAKIN katoaa, koska se oli kuolevainen:-(


    • Råäö

      Kysymykseen. Halaa itseäsi, uskovaisena kuljet polkua joulua kohden. Alitajunta käsittelee... kävitko sytyttämässä muistokynttilän? Milloin viimeksi. Leikkaa hiuksesi, pukeudu arvokkaasti ja käy tapaamassa henkilöä joka tulee nyt mieleen. Hauta, muista se. Unohdit!

      • unessaJeesus

        Kävin sytyttämässä nyt pyhäinäivänä. Jumala vastaa kuolleista.
        Oikein mukavaa päivää kaikille ja siunattua tulevaisuutta!
        Kiitos kaikille!!
        Sain vastauksen mieltä askarruttavaan tilanteeseeni, uneeni. Olen siitä kiitollinen Jumalalle, että asia aukeni.
        Pitää vain itse tehdä asialle nyt jotain.


      • Totuus.on
        unessaJeesus kirjoitti:

        Kävin sytyttämässä nyt pyhäinäivänä. Jumala vastaa kuolleista.
        Oikein mukavaa päivää kaikille ja siunattua tulevaisuutta!
        Kiitos kaikille!!
        Sain vastauksen mieltä askarruttavaan tilanteeseeni, uneeni. Olen siitä kiitollinen Jumalalle, että asia aukeni.
        Pitää vain itse tehdä asialle nyt jotain.

        Joka rikkomuksensa salaa se ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää se saa Armon.


    • epongpn

      Ihana uni, Jumala rakastaa sinua, pysyttele Hänen lähellään, Hän neuvoo sinua eteenpäin.

      • unessaJeesus

        Kuule siltä näyttää. Tuli taas todistetuksi, että hän pitää huolen minustakin, vaikken sitä ansaitsisi. Tiedän toki, ettei se ole meidän, minun asiostani, vaan Jumalan armosta kiinni.
        Tilanne selvisi minulle nyt. En halua avautua asiasta tänne enempää, mutta nyt se on hoidossa. Huojentunut olo.
        olen ollut uskossa lapsesta asti, mutta olen silti naiivi niin sanotusti.
        Kyllä Jumala meitä rakastaa.


      • LakiV

        Perusta uskosi omaantuntoosi ja myös järkeesi. Ja Jeesuksen sanoihin ja toista paluutaan edeltäviin oikeisiin opetuksiin.
        Kuitenkin Raamattu väittää naisen olevan "heikompi astia", eli nainen syntiinlankeemuksesta lähtien on ollut alttiina valheille, hiukan enemmän kuin miehensä. Onko sinulla jo aviomies? Vai oletko "vanhapiika"; ei tarvi vastata jos se on sinulle kiusaallista tästä puhua. Vaikka on turhaa sanoa, että "älä käänny joka tuulen mukaan", koska kuitenkin juuri niin naiselle kuulemma aina tapahtuu.-D


      • unessaJeesus
        LakiV kirjoitti:

        Perusta uskosi omaantuntoosi ja myös järkeesi. Ja Jeesuksen sanoihin ja toista paluutaan edeltäviin oikeisiin opetuksiin.
        Kuitenkin Raamattu väittää naisen olevan "heikompi astia", eli nainen syntiinlankeemuksesta lähtien on ollut alttiina valheille, hiukan enemmän kuin miehensä. Onko sinulla jo aviomies? Vai oletko "vanhapiika"; ei tarvi vastata jos se on sinulle kiusaallista tästä puhua. Vaikka on turhaa sanoa, että "älä käänny joka tuulen mukaan", koska kuitenkin juuri niin naiselle kuulemma aina tapahtuu.-D

        Yritätkö härnätä :D


    • Mukava kuulla tällaisesta unesta. Minulla on kaksi kysymystä aloitukseen liittyen:

      1) Onko elämässäsi vielä jokin asia jonka tiedät synniksi mutta josta et ole kääntynyt pois?

      2) Jos olet tehnyt päätöksen seurata Jeesusta ja tulla Hänen opetuslapseen, oletko jo antanut upottaa itsesi Jeesuksen nimeen?

      Matteus 3:13-15
      "Siihen aikaan Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen luo hänen kastettavakseen. Johannes kuitenkin esteli häntä ja sanoi: ”Minä tarvitsen kasteen sinulta – ja sinä tulet minun luokseni!” Mutta Jeesus vastasi hänelle: ”Salli se nyt, sillä näin meidän sopii täyttää koko vanhurskaus.” Silloin Johannes suostui siihen."

      • unessaJeesus

        Kyllä oli sellainen synti, tai kaksikin. Toisen tiesin synniksi, ( katkeruuden synti ja siitä aiheutuva ilmiö) mutta toista mietin, kunnes Jumala pari päivää sitten kirkasti sen minulle.
        Kirjoitinkin siitä jo tuossa ylempänä, että nyt hyvä olla asian suhteen, kun selvisi, valkeni, mistä synneustä Jumala haluaa minua muistuttaa.
        Kiitos teille kaikille! Olette olleet suureksi avuksi.


    • Kalimsa

      Minullakin on joskus halu tehdä Jeesuksen tahdon mukaan ja olenkin pyytänyt syntejäni anteeksi ja hänen anteeksi antonsa koskee myöskin niitä syntejä joita me vielä heränneenä ja syntiemme anteeksi saaneina teemme. Hän tietää meidät erehtyväisiksi. Hän tietää sinunkin syntisi, mutta hän odottaa sinulta itseltäsi aloitetta syntiesi anteeksi saamiseksi. Nyt on näin, että kun pyydät syntejäsi anteeksi, niin sinä tulet sen maailman syntien sovituksen piiriin ja osalliseksi siitä sovitus kärsimyksestä jonka hän Golgatalla teki kuoltuaan maailman syntien sovitukseksi. Hänen päällään oli meidän kaikkien synnit ja hän on ainoa joka tämän sovitus työn voi tehdä koska hän on synnitön ja virheetön.
      Mielestäni Jeesus kutsuu sinua luokseen ota epäröimättä ratkaiseva askel hänen luokseen sinä olet jo puolittain hänen luonaan koska tuntuu siltä että jo itse tunnet syntisyytesi, tätä Jeesus sinulta odottaakin. Usko on hyvin pitkälti sitä, että me tunnemme kukin omat puutteemme ja syntisyytemme, joka on käsittänyt uskon niin kuin se on niin hän tietää, että hän on syntinen, mutta niin kuin edellä kirjoitin on hän armahdettu syntinen.
      Monta kertaa uskovia ymmärretään väärin, kun oletetaan, että he ovat kyttäämässä muitten tekosia ja syntejä,mutta tämä on väärä käsitys heistä sillä he tuntevat omat puutteensa ja silloin loppuu kivien heittelyt ja sormella osoittelut. Mutta se henki joka heissä on on tavallaan yhteydessä pyhään henkeen ja rakastaa ja anteeksi antaa lähimmäisillemme heidän virheensä eikä he tuomitse hen koht ketään eikä soimaa heidän syneistään, Mutta heränneenä tehdyt synnit voivat kuitenkin viedä meidät kauemmaksi Jeesuksesta. Armo jonka yhteyteen olemme päässeet ei siis oikeuta meitä syntiin kuitenkaan koska synti vie meiltä lopulta oikeuden armoon jos sitä heränneenäkin tahallaan teemme.
      Voi rakas siskoni/veljeni sinä olet etsikko ajassa nyt älä sitä hukkaa hakeudu johonkin seurakuntaan uskovien yhteyteen he tukevat sinua alku taipaleellasi uskon tiellä ja Jeesuksen yhteydessä.
      Minunkin uskoni on ollut horjuvaa on kuin ei uskoa joskus olisikaan, mutta ei aikaakaan niin tuntuu taas, että nousee uudestaan kirkastus vuorelle ja tuntuu, että on lähellä Jeesusta, kuten tunnen tässä ja nyt kun sinulle kirjoitan. Ehkä hän kirjoittikin sinulle kauttani, hän näin on luannutkin, että hän toimii omiensa kautta
      Rakkaudella: Veljesi Jeesuksessa.

    • Anonyymi

      Tosi hieno uni. Aika selvältä myös vaikutti. Sait rohkaisua, että uskallat astua rohkeasti juuri nyt sinulle avatusta ovesta Jeesuksen luokse. Hän on valmis antamaan kaikki sinun syntisi anteeksi, kun vain vilpittömästi sitä häneltä pyydät. Ole Rohkea ja Tsemppiä!

      • Anonyymi

        Kiitos Herralle. Ylistys ja kunnia IÄNKAIKKISESTA. Ole ylistetty taivaassa Isä, abba, meidän iän kaikkinensa ja ikuinen Jumalamme.


    • Anonyymi

      Oi, tää oli niin ihana uni. Voi että.

    • Anonyymi

      Kiittäkää Herraa kaikki luodut. Kiittäkää Herraa te valkopukuisten joukko, te Isänne valitut. Nostakaa päänne, rohkaiskaa mielenne!!!
      Turvatkaa Herraan, yksin Herraan te Saaronin liljat., Siionin tyttäret. Älkää olko murheellisia. Herra on kanssanne. Hän itse kantaa teidät yli virtojen. Luottakaa häneen, kaiken toivonne häneen pankaa. Kiitosmielellä iloitkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1970
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 45
      1145
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe