Toblerone muuttuu-fanit vihaisia

topplerone

vähentää suklaan painoa estääkseen hinnan kohoamisen ja fanit suuttuvat koska suuremmat välit kolmioiden välillä näyttävät "typeriltä. Uudistukseen vaikuttivat kohonneet raakaineiden hinnat. Fanit eivät ymmärrä miksei suklaa patukkaa vain lyhennetty ja säästetty runsaat kolmiot, mutta jotkut kehuivat firmaa syyn kertomisesta muutokseen. Valmistajan edustaja kumosi muutoksen johtuvan brexitistä.
http://www.bbc.com/news/uk-37904703

11

95

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kitkeää

Ainakin muutos oli avoin.

Moni firma muuttaa valmistusreseptejä salaa, esimerkiksi Estrellan juustochilipähkinät ovat nykyään halvempia kuin ennen mutta valmistustakin on halvennettu niin paljon etteivät ne ole enää yhtään hyviä.

Maksaisin enemmän jos saisi niitä vanhoja hyviä.

• tikuillapelataan

Joskus huvitti kun huomasi että tikkuaskissa johon aina oli mahtunut "keskim. 50 kpl/st i medelt." alkoi olla 45 tikkua. Pikkumaisen kitsasta ahneutta...
      Mutta sitemmin se alkoi olla 42 tikkua, mutta nyt - vaivauduin tarkistamaan, kyllä - 38 tikkua!
      Ennen sanotiin että turha nuukuus ja pieni varkaus ei kannata koskaan mutta kyllä sitä vain esiintyy.
      Vai väitääkö kauppa että tässäkin vain "vastataan asiakkaiden vaatimuksiin"?
      Kauanko menee ennenkuin ne alkaa olla yksittäispakattuja?

• Callub

Kiisti johtuvan Brexitistä....ehkä ymmärrettävämpi ilmaus kuin kumota

• mäenkato

osaa englantia joten heitin ihan lonkalta vaan.

• ruokapula.eurooppaan

Ei mene montaa vuotta kun suklaa on kallis ylellisyystuote. Ylikansoituksen ja maapallon saastumisen takia palaamme 500 vuotta ajassa taaksepäin.

• kaikessahuijataan

Eikä kauaa kun kaikki on kalliita ylellisyystuotteita.
        Vessapaperirullan hylsy isonee, tyhmä asiakas ei huomaa, vai?
        Samaan tahtiin kun isonee reikäleivän reikä niin sitten on vähemmän pyyhkimistäkin.

• väestöräjähdys
        kaikessahuijataan kirjoitti:

Eikä kauaa kun kaikki on kalliita ylellisyystuotteita.
        Vessapaperirullan hylsy isonee, tyhmä asiakas ei huomaa, vai?
        Samaan tahtiin kun isonee reikäleivän reikä niin sitten on vähemmän pyyhkimistäkin.

Onhan se kaun ollut trendinä, että pakkauskoot pienenee mutta hinta pysyy samana tai jopa nousee. Ei tyhmä keskivertoasiakas huomaa. Pula-aika on tulossa. Vaikka luulemme elävämme yltäkylläisyydessa, kaikki merkit viittaa siihen että ruoka käy vähiin.

• Terveellinenravinto

Onneksi en syö suklaata, juustochilipähkinöitä enkä muutakaan epäterveellistä. Raakapähkinät ovat sentään vielä suht edullisia ja edistävät terveyttä. Kunnon vero sokerille ja muulle lisäainehötölle.

• kaksipiippuinen-

Kumpi lie halvempi, pakkauksen pienentäminen, vai pakkata ilmaa pakkaukseen. Ajan kuluessa varmaankin, tuo pienentäminen. Mutta lyhyellä aikaa sama pakkaus, mutta määrä pienempi. Voi myynti vähentyä, jos ihmiset yllättyvät vähemmestä tavarasta.

• Samaamietin

suklaan hinta noussut, ennen sai 2 eurolla, nykyään lähes kolmella saman määrän. Kerran ostin 4 levyä tarjouksessa 6;lla eurolla jo´ten jatkossakin keskityn säästämään lähes 50 prosenttia nykyhinnoista osta enemmän maksa vähemmän tarjoulsilla. Ne joilla on varaa luultavasti ostaa mitä haluaa mutta köyhän on aina pakko laskea.

• enmenehalpuutettuun

Suklaa ja Toblerone, joo. Mut jos nyt hiukan laajennetaan niin kenen etu se oikein on että samalla rahalla saa vähemmän ja huonompaa?
      Kauppahan siis hurskastelee että niiden vaan täytyy myydä mitä asiakkaat haluu.
      Siis, c'moon, kuka haluu vähemmän ja pskempaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe