Väärinkäsityksien synty.

eppu2

Jos miettii mistä väärinkäsitykset saavat alkunsa, syitä voi löytää useitakin.
Eräs mieleeni tuleva on sellainen, että sanomme jotain, jonka tarkoitamme symbolisesti, vertauskuvallisesti ja toinen ottaa sen kirjaimellisesti.
Väärinkäsitykset voivat johtaa kiusallisiin/noloihin tilanteisiin.
Ne voivat jäädä kaivertamaan, ellei niitä selvitetä.
Muitakin varmasti löytyy ja kenties omakohtaisia kokemuksia?

91

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näistä etikettijutuista niitä väärinkäsityksiä tulee.
      Ja sitten, mistäpä sitä aina toisten erkkiä kohtia tietää, sitä saattaa loukata tahtomattaan.

      • eppu2

        Niin, varsinkin jos on vieraalla alueella saattaa törmätä, sellaiseen, että samanlainen asia tai käytös meinaa ihan muuta, kun kotomaisemissa.
        Just, noin, että saattaa vitsailla jostain tarkoittamatta yhtään mitään ja se onkin toiselle arka paikka.


    • talvi.va

      Mä kyllä tiedostan sen, että kirjoituksistani ei saata löytyä päätä ei häntää. Käytän paljon vertauskuvia ja puhun yleistäen.
      Olen leikisti kiukkunen ja se saattaa näyttää, että olen oikeasti vihainen. Saatan käyttää kolmea (3) huutomerkkiä !!! ja sehän on jo kamalaa älämölöötä :))
      Mutta toisaalta tiedän, että palstalla on sellaisia jotka ovat samalla aaltopituudella enkä siksi näe aihetta tyyliäni suuremmin muutella.

      • eppu2

        Minä kyllä luulen oivaltaneeni tuon Sinun ´ketunhäntäsi.´
        Toisinaan kyllä sattuu, että, jos pään löydän, häntää en, tai päinvastoin.


      • ent.siivoojaparka

        Höpsis!
        Kaikkihan sen täällä ymmärtävät, että haluat vain flirttailla hunkszille silloin kun olet olevinasi hänelle äkäinen ja haistattelet.


      • katomuakatony
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Höpsis!
        Kaikkihan sen täällä ymmärtävät, että haluat vain flirttailla hunkszille silloin kun olet olevinasi hänelle äkäinen ja haistattelet.

        Se on sitä tyyliin ""huomaa ny jo mut ja sano jottain"", nääksää mää oon täs 😅😅😅


      • huvisa.kullai

        """"Leikisti kiukkuinen"""" niiiin niiiin 😉


      • talvi.va
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Höpsis!
        Kaikkihan sen täällä ymmärtävät, että haluat vain flirttailla hunkszille silloin kun olet olevinasi hänelle äkäinen ja haistattelet.

        No perhana!!! Minähän luulen, että te olette yks´ja sama ja vielä niputan kotikiusatunkin samaan henkilöön.
        Se taisit olla muuten Sinä, joka huomautit mulle noista kysymysmerkeistä, vai muistanko väärin. Siitä on jo aikaa.

        Mitäs vikaa flirtissä muuten on?


      • talvi.va
        katomuakatony kirjoitti:

        Se on sitä tyyliin ""huomaa ny jo mut ja sano jottain"", nääksää mää oon täs 😅😅😅

        No, Sinut ainakin huomaa, kun naamakuvan laitat. Mutta miksi sä hikoilet? Kuumat aallot?


      • talvi.va
        huvisa.kullai kirjoitti:

        """"Leikisti kiukkuinen"""" niiiin niiiin 😉

        Leikisti kiukkuinen, se on sitä satiiria. Jouduin töissä kerran puhutteluun, kun eräs työtoverini oli pahoittanut mielensä :-( Oli ottanut todesta mitä mä olin sanonut. Mun mielestä se oli hyvää läppää :( Vieläkin mulla on pahamieli siitä, kun olen varma ettei se mun työkaverini ymmärtänyt vaikka mä pyysin anteeksi ja selitin ja selitin.

        Siks mä olen täälläkin sanonut monasti tten ole riidanhaluinen.

        On täällä muutama joka on samalla aaltopituudella, luulen, mutta en ol seatavarma. Siks on pakko selitellä. Ja tämä nyt oli semmoinen ketju, missä voi.
        Omien yöunienkin vuoksi.


      • talvi.va
        eppu2 kirjoitti:

        Minä kyllä luulen oivaltaneeni tuon Sinun ´ketunhäntäsi.´
        Toisinaan kyllä sattuu, että, jos pään löydän, häntää en, tai päinvastoin.

        Olen pari kertaa huomannut ettei Sinulle tarvitse selitellä.


      • otatostaselvää
        talvi.va kirjoitti:

        Leikisti kiukkuinen, se on sitä satiiria. Jouduin töissä kerran puhutteluun, kun eräs työtoverini oli pahoittanut mielensä :-( Oli ottanut todesta mitä mä olin sanonut. Mun mielestä se oli hyvää läppää :( Vieläkin mulla on pahamieli siitä, kun olen varma ettei se mun työkaverini ymmärtänyt vaikka mä pyysin anteeksi ja selitin ja selitin.

        Siks mä olen täälläkin sanonut monasti tten ole riidanhaluinen.

        On täällä muutama joka on samalla aaltopituudella, luulen, mutta en ol seatavarma. Siks on pakko selitellä. Ja tämä nyt oli semmoinen ketju, missä voi.
        Omien yöunienkin vuoksi.

        Sähän sekoilet ku siili 😄


      • talvi.va
        katomuakatony kirjoitti:

        Se on sitä tyyliin ""huomaa ny jo mut ja sano jottain"", nääksää mää oon täs 😅😅😅

        Aika jännää, kun puhut minusta minun ohi. Kohdistat sanasi ent.siivoojaparalle, et minulle.
        Huonoa käytöstä :))


      • talvi.va
        otatostaselvää kirjoitti:

        Sähän sekoilet ku siili 😄

        Ai kui? Ootas kun laitan valon, että näen näppiksen.

        No niin, menikö yli ymmärryksen? Taas :(


      • talvi.va
        talvi.va kirjoitti:

        Leikisti kiukkuinen, se on sitä satiiria. Jouduin töissä kerran puhutteluun, kun eräs työtoverini oli pahoittanut mielensä :-( Oli ottanut todesta mitä mä olin sanonut. Mun mielestä se oli hyvää läppää :( Vieläkin mulla on pahamieli siitä, kun olen varma ettei se mun työkaverini ymmärtänyt vaikka mä pyysin anteeksi ja selitin ja selitin.

        Siks mä olen täälläkin sanonut monasti tten ole riidanhaluinen.

        On täällä muutama joka on samalla aaltopituudella, luulen, mutta en ol seatavarma. Siks on pakko selitellä. Ja tämä nyt oli semmoinen ketju, missä voi.
        Omien yöunienkin vuoksi.

        Ohos, sori!
        tten = etten
        ol seatavarma = ole satavarma

        Tais olla keramiikkalasitteet liian voimakkaita :)


      • ent.siivoojaparka
        talvi.va kirjoitti:

        No perhana!!! Minähän luulen, että te olette yks´ja sama ja vielä niputan kotikiusatunkin samaan henkilöön.
        Se taisit olla muuten Sinä, joka huomautit mulle noista kysymysmerkeistä, vai muistanko väärin. Siitä on jo aikaa.

        Mitäs vikaa flirtissä muuten on?

        Talvi.va kiroilee ...
        Mistä kysymysmerkeistä kysyjällä on kysymys??? Vai oliko se vertauskuva??? Itse käytän uteliaana suomalaisena runsaastikin kysymysmerkkejä. Miksi toisille niistä huomauttaisin???

        Joo, minä olen yks ja sama, ollut jo reilut 68 vuotta ja samana pysynkin. Mitäköhän kiusatun vaimo (ja kiusattu itsekään) siitä tykkäisi, jos niputtaisit minut kiusatun kanssa??? Minulle se kyllä sopisi.

        Onko joku jossain sanonut, että flirtissäsi olisi jotain vikaa??? Jatka vain, jatka, kuvakielellä ja vertauksilla tai ilman. Eikä sinun tarvitse selitellä mitään, minulle ainakaan.


      • ent.siivoojaparka
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Talvi.va kiroilee ...
        Mistä kysymysmerkeistä kysyjällä on kysymys??? Vai oliko se vertauskuva??? Itse käytän uteliaana suomalaisena runsaastikin kysymysmerkkejä. Miksi toisille niistä huomauttaisin???

        Joo, minä olen yks ja sama, ollut jo reilut 68 vuotta ja samana pysynkin. Mitäköhän kiusatun vaimo (ja kiusattu itsekään) siitä tykkäisi, jos niputtaisit minut kiusatun kanssa??? Minulle se kyllä sopisi.

        Onko joku jossain sanonut, että flirtissäsi olisi jotain vikaa??? Jatka vain, jatka, kuvakielellä ja vertauksilla tai ilman. Eikä sinun tarvitse selitellä mitään, minulle ainakaan.

        Nii ja vielä.
        Huomenna tulee pusit ja halit, jos vanhat merkit paikkansa pitää.


      • halejavailla

        Se on talvi.va tiukasti koukussa kiinne.


      • talvi.va
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Talvi.va kiroilee ...
        Mistä kysymysmerkeistä kysyjällä on kysymys??? Vai oliko se vertauskuva??? Itse käytän uteliaana suomalaisena runsaastikin kysymysmerkkejä. Miksi toisille niistä huomauttaisin???

        Joo, minä olen yks ja sama, ollut jo reilut 68 vuotta ja samana pysynkin. Mitäköhän kiusatun vaimo (ja kiusattu itsekään) siitä tykkäisi, jos niputtaisit minut kiusatun kanssa??? Minulle se kyllä sopisi.

        Onko joku jossain sanonut, että flirtissäsi olisi jotain vikaa??? Jatka vain, jatka, kuvakielellä ja vertauksilla tai ilman. Eikä sinun tarvitse selitellä mitään, minulle ainakaan.

        Mä vaan muistelen, että kun aloin tällä palstalla luuhaamaan, niin kotikiusattu oli vahingossa (?) kirjautunut ent.siivoojaparkana palstalla. Aika harvoin Sinä ja hunksz keskustelette keskenään, miksiköhän? Minusta Sinä olet fiksu, kuten hunkszkin väittää olevansa, joten se sananvaihtelunne vähyys ihmetyttää.


      • paljon.nähny
        talvi.va kirjoitti:

        Mä vaan muistelen, että kun aloin tällä palstalla luuhaamaan, niin kotikiusattu oli vahingossa (?) kirjautunut ent.siivoojaparkana palstalla. Aika harvoin Sinä ja hunksz keskustelette keskenään, miksiköhän? Minusta Sinä olet fiksu, kuten hunkszkin väittää olevansa, joten se sananvaihtelunne vähyys ihmetyttää.

        Ent.siivoojaparka ei ole vedätettävissä, sen oon nähny. Hunkki ei saa otetta niinko hupsukoista


      • talvi.va
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nii ja vielä.
        Huomenna tulee pusit ja halit, jos vanhat merkit paikkansa pitää.

        Sulleko? Vai sulta mulle :))

        Nii, ei sulle tarvii selitellä, sulla on ällitälliä niin ettei Mensan pisteet riitä.


      • talvi.va
        halejavailla kirjoitti:

        Se on talvi.va tiukasti koukussa kiinne.

        Voi veikkone, mä olen sellainen moottoriturpa välillä. Alaks sää mun kanssa höpöttelee.
        Viel on kolme viikkoo ennen ku muutan, rupattelulle on vielä aikaa :)


      • talvi.va
        paljon.nähny kirjoitti:

        Ent.siivoojaparka ei ole vedätettävissä, sen oon nähny. Hunkki ei saa otetta niinko hupsukoista

        Niinkö meinaat. Katsonpa tarkemmin. Mutta onhan tämä sellainen areena, että jos antaa mielikuvituksensa lentää niin saa ynnättyä vaikka mitä.


      • naiset.nuo
        talvi.va kirjoitti:

        Mä vaan muistelen, että kun aloin tällä palstalla luuhaamaan, niin kotikiusattu oli vahingossa (?) kirjautunut ent.siivoojaparkana palstalla. Aika harvoin Sinä ja hunksz keskustelette keskenään, miksiköhän? Minusta Sinä olet fiksu, kuten hunkszkin väittää olevansa, joten se sananvaihtelunne vähyys ihmetyttää.

        ent.siivoojaparka on ollut jo vuosia ihastunut hunksziin ja niin moni muukin. siili.
        😉😉😉😉😉


      • ent.siivoojaparka
        talvi.va kirjoitti:

        Mä vaan muistelen, että kun aloin tällä palstalla luuhaamaan, niin kotikiusattu oli vahingossa (?) kirjautunut ent.siivoojaparkana palstalla. Aika harvoin Sinä ja hunksz keskustelette keskenään, miksiköhän? Minusta Sinä olet fiksu, kuten hunkszkin väittää olevansa, joten se sananvaihtelunne vähyys ihmetyttää.

        Eikö se olisi jo ihan liikaa tälle palstalle, jos kaksi toinen toistaan fiksumpaa keskustelisi keskenään?

        Kyllä sinä nyt muistat ihan väärin. Ei kotikiusattu ole koskaan kirjautunut tällä nikillä ainakaan tälle palstalle, eikä kukaan muukaan. Ei ainakaan vielä.

        Koskas sinä aloit tällä palstalla luuhaamaan? Olithan täällä jo ennen minua. Eri nikillä tosin.


      • halejavailla
        talvi.va kirjoitti:

        Voi veikkone, mä olen sellainen moottoriturpa välillä. Alaks sää mun kanssa höpöttelee.
        Viel on kolme viikkoo ennen ku muutan, rupattelulle on vielä aikaa :)

        Mä en kestä hölöttäviä moottoriturpia.. 😡


      • luukurkussa
        halejavailla kirjoitti:

        Mä en kestä hölöttäviä moottoriturpia.. 😡

        Siltä meni heti turpa rullalle 😄


      • mölyt.mahassa
        luukurkussa kirjoitti:

        Siltä meni heti turpa rullalle 😄

        Eiköhän yhden kirjoittajan joukko kiusaaminen riitä.


      • ent.siivoojaparka
        mölyt.mahassa kirjoitti:

        Eiköhän yhden kirjoittajan joukko kiusaaminen riitä.

        Älä välitä.
        Huomenna tulee pusit ja halit lohdutuksena.


      • kuka.on
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eikö se olisi jo ihan liikaa tälle palstalle, jos kaksi toinen toistaan fiksumpaa keskustelisi keskenään?

        Kyllä sinä nyt muistat ihan väärin. Ei kotikiusattu ole koskaan kirjautunut tällä nikillä ainakaan tälle palstalle, eikä kukaan muukaan. Ei ainakaan vielä.

        Koskas sinä aloit tällä palstalla luuhaamaan? Olithan täällä jo ennen minua. Eri nikillä tosin.

        Minäkin muistan tuon episodin.


    • mimmimum-..mi

      Jos omistaa sellaisia kuin tilannetajua....tunneälyä....pääsee mielestäni pitkälle.. mutta se ei aina riitä kun meitä ihmisiä on niin moneksi.... Huumorilla vaikka tarkoittaa jotain ...niin se ymmärretään väärin ..se onkin vaikea laji...jos ja kun ei käytä hymiöitä..

      • Nii ja jos käyttää hymiöit tekstiään keventämään, sekin koetaan ei-toivottuna :D. Kun kyllähän aina joku toinen tietää paremmin mitä tarkoitit kuin sinä itse ;).


      • eppu2

        Juurikin, tilannetaju ja toisen tunnelmien oivaltaminen ovat tärkeitä taitoja saman aaltopituuden saavuttamiseksi.
        Huumori on kuin taiteenlaji, jonka käyttäminen vaatii myös tilannetajua, ettei mene metsähallituksen puolelle.


      • eppu2
        siilimuori4 kirjoitti:

        Nii ja jos käyttää hymiöit tekstiään keventämään, sekin koetaan ei-toivottuna :D. Kun kyllähän aina joku toinen tietää paremmin mitä tarkoitit kuin sinä itse ;).

        Tuo joskus ärsyttää, että vaikka selvennät ja rautalangasta väännät, niin aina vaan tjoku muu tietää paremmin mitä tarkoitit, kuin itse,


      • talvi.va
        siilimuori4 kirjoitti:

        Nii ja jos käyttää hymiöit tekstiään keventämään, sekin koetaan ei-toivottuna :D. Kun kyllähän aina joku toinen tietää paremmin mitä tarkoitit kuin sinä itse ;).

        Muistelen, että olen saanut toruja hymiöistäni. "Kyllähän tuon ymmärtää huumoriksi ilman hymiöitäkin" tyyliin.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Juurikin, tilannetaju ja toisen tunnelmien oivaltaminen ovat tärkeitä taitoja saman aaltopituuden saavuttamiseksi.
        Huumori on kuin taiteenlaji, jonka käyttäminen vaatii myös tilannetajua, ettei mene metsähallituksen puolelle.

        Mitä tarkoitat?
        Puuttuuko metsähallitukselta huumori?


      • eppu2 kirjoitti:

        Tuo joskus ärsyttää, että vaikka selvennät ja rautalangasta väännät, niin aina vaan tjoku muu tietää paremmin mitä tarkoitit, kuin itse,

        No se juuri, ja mieluusti juuri sillain ikävästi päin.


      • talvi.va kirjoitti:

        Muistelen, että olen saanut toruja hymiöistäni. "Kyllähän tuon ymmärtää huumoriksi ilman hymiöitäkin" tyyliin.

        Juu ja mää olen saanu palautetta siitä et vittuilen mut yritän hymiöillä peittää sen ;).


      • kysyinpävain

        Ei pahalla... ihmettelen miksi useita pisteitä....Kyllä täällä on tilaa pisteille.... en minä sillä.....


    • Onpa hyvä aihe taas, eppu2. Minusta toisen ymmärtämiseen tarvitaan ensisijaisesti hyvää tahtoa. Jos päässä on valmiiksi jokin ennakkoluulo, vahva kielteinen käsitys toisesta, se mielestäni estää luottamuksellisen suhteen syntymisen ja väärintulkinnat ovat yleisiä myös jatkossa.

      Itselläni on aika suoraviivainen käsitys väärinymmärtämisestä: jos tulee väärinymmärretyksi, asia ei juuri selittelemällä parane. Harvoin kumpikaan ottaa asiaa uudelleen käsittelyyn, muuttaa kantaansa - ainakaan heti.

      Huumori on niitä alueita, jolla väärinymmärtäminen on melkein sääntönä - siis silloin kun ollaan vieraita toisillemme. Etenkin mustaa huumoria kannattaa varoa.

      Itselläni on tainnut olla sellainen käsitys, että minut ymmärretään aina oikein..))
      Vasta viime vuosina olen tajunnut, että niin ei välttämättä ole. Ihmiset eivät vain välitä tehdä oikaisuja joko hienotunteisuudesta tai sitten siitä syystä, etteivät ole tulleet ajatelleeksi asiaa..,

      Yhteinen aaltopituus estää väärinymmärtämistä myös, koska siihen yleensä liittyy se hyvä tahtokin...

    • eppu2

      Kiitos, hyviä ja mielenkiintoisia näkökulmia myös alkoi tulla.
      Nuo ennakkoluulot, etukäteiskäsitykset näyttelevät suurta roolia väärinkäsitysten syntyä.
      Jos kohtaisimme jonkun asian ihan ´pää tyhjänä´ ja sitten rupeaisimme vasta miettimään, mitä tuo oikeasti sanoi, emmekä antaisi minkään muun ajatuksen vaikuttaa, pääsisimmekö lähemmäs toisen ajatusta.
      Kun itse mielestäni sanon ihan selkeästi jonkun asian, olenkin saanut hämmästyä, miten ihmeessä tuo toinen voi sen noin käsittää.

      • ent.siivoojaparka

        """Kun itse mielestäni sanon ihan selkeästi jonkun asian, olenkin saanut hämmästyä, miten ihmeessä tuo toinen voi sen noin käsittää."""

        Tuohon olen kanssasi törmänny useammin kuin kerra.

        Jos olen eri (päinvastaista) mieltä kanssasi jostain ja kommentoin oman mielipiteeni, niin vastauksena tulee jotain: Enhän minä sitä noin kirjoittanut, ymmärsit taas kommenttini tahallasi väärin, väänsit taas kommenttini ihan päälaelleen ...
        Eihän minulla koskaan ole pyrkimystäkään kirjoittaa toiselle vastaus myötäillen hänen kommenttiaan, mutta eri sanoilla.


    • ent.siivoojaparka

      Ei ollut tällä kertaa väärinkäsitys se, kun arvasin heti otsikosta kenen tekemä aloitus.
      Muistaakseni olet tehnyt samasta aiheesta joskus aikaisemminkin aloituksen. Piti ihan tarkistaa päivämäärä, ettei ole sama ketju.

      Ettei vain ole nuo välikommenttisikin siitä ketjusta kopsattuja?

      Sitä vaan, niinkuin silloinkin, että opettele kirjoittamaan niin, ettei sinua ymmärretä väärin.

      • eppu2

        En kyllä nyt muista tehneeni tästä aloitusta. Muistaako joku muu?
        Ehkäpä luulon sijaan etsisit sen ketjun, koska noin sanot.
        Empä usko sitätään, että kirjoittaisin niin, ettei sitä useimmat ymmärrä, joillakin vain on halu, aina ymmärtää väärin, sanoi mitä tahansa.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        En kyllä nyt muista tehneeni tästä aloitusta. Muistaako joku muu?
        Ehkäpä luulon sijaan etsisit sen ketjun, koska noin sanot.
        Empä usko sitätään, että kirjoittaisin niin, ettei sitä useimmat ymmärrä, joillakin vain on halu, aina ymmärtää väärin, sanoi mitä tahansa.

        Voin minä sen vielä etsiäkin, kun niin haluat.
        Katsotaan, jos ei ensi yönä ole parempaa tekemistä.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        En kyllä nyt muista tehneeni tästä aloitusta. Muistaako joku muu?
        Ehkäpä luulon sijaan etsisit sen ketjun, koska noin sanot.
        Empä usko sitätään, että kirjoittaisin niin, ettei sitä useimmat ymmärrä, joillakin vain on halu, aina ymmärtää väärin, sanoi mitä tahansa.

        Kun nyt kerran ehdin lupaamaan, niin ...

        """"Täällä huomaan omista teksteistäni monasti, että ihmettelen, miten tuo nyt tuolla tavalla sen ymmärsi. Sitten, kun miettii, huomaa toisinaan oman viestinsä vajavaisuuden.""""

        Kuulostaako tutulta? Se on täältä sinun itsesi aloittamasta ketjusta väärinkäsittämisestä viime keväältä

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14162766/miten-kasitamme-vaarin-lukemamme-tekstinteksti


      • eppu2

        Kiitos, kun viitsit kaivella.
        En tuota muistanut, nyt tietysti, kun sen näin.
        Samaa asiaahan se.
        Vaan haitanneeko tuo mitään, ompa täällä montaa asiaa keskusteltu useamman kerran, esim. tuota eutanasiaa.
        Tuleehan noita aina uusiakin keskustelijoita.
        Tähänkin on mielipiteitä riittänyt, joten antaa palaa vaan.
        Olen kyllä huomannut, että Sinulla on keskivertoa parempi muisti.


    • enmilläänkeksi

      Väärinymmärtäminen ei aina suinkaan tarkoita niinpäin, että ymmärtää jotain pahempaa kuin oli tarkoitus.
      Joskus ei viitsi eikä halua ymmärtää, vaikka ymmärtääkin. Jotkut ihmiset harrastavat ilkeilyä, jonka sitten tarkemmin kysyttäessä selittävät väärinymmärrykseksi. Voivat kertoilla, miten puhuivat jollekin tämän epäonnistumisesta ja miten tämä meni kummallisen näköiseksi. Silloin voi päätellä, että tarkkailevat minunkin kummallisen-näköisyyttäni mutkan kautta yrittäessään osua kipeään arpeeni.
      Esimerkiksi oman äidin ilkeitä vaivihkaisia vinoiluja. Jää ne toki mieltä kaivertamaan. Mutta ei vanhan ihmisen kanssa voi alkaa selvitellä, koska hän sanoo tietenkin, ettei tarkoittanut pahaa. Ei tietenkään, sehän on selvää ku pläkki, ettei äiti koskaan mitään vihtuile. Jos ottaisi puheeksi, niin siitä syntyisi semmoinen soppa, että tarvittaisiin koko suku kauhanvarteen sekoittamaan, kun äitiparkaa noin pahoin tytär kohtelee, kiittämätön on, hyi paha lapsi.

      • Kirjoitit...Jotkut ihmiset harrastavat ilkeilyä, jonka sitten tarkemmin kysyttäessä selittävät väärinymmärrykseksi.

        enmilläänkeksi
        31.10.2016 6:42

        "Aloittajalla on tuossa kyllä pieni ongelma eikä ihan niin pienikään.

        Miten tyhmä heittäytyy tyhmäksi."


      • enmilläänkeksi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kirjoitit...Jotkut ihmiset harrastavat ilkeilyä, jonka sitten tarkemmin kysyttäessä selittävät väärinymmärrykseksi.

        enmilläänkeksi
        31.10.2016 6:42

        "Aloittajalla on tuossa kyllä pieni ongelma eikä ihan niin pienikään.

        Miten tyhmä heittäytyy tyhmäksi."

        @korpikirjailija

        Oli ilkeilyä omahyväisen aloituksesi inspiroimana.

        Missä muka olen selittänyt väärinymmärtämiSeksi.

        Toivottavasti ymmärsit. Et ainakaan kysynyt tarkemmin vaan jatkoit samaan tyyliin yrittäen ilkeilemällä laulaa minut suohon kuin Väinämöinen Joukahaisen. Siinä kuitenkaan onnistumatta. Ja sehän sinua jäi kaivertamaan. Ja näköjään kaivertaa edelleen :D


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        @korpikirjailija

        Oli ilkeilyä omahyväisen aloituksesi inspiroimana.

        Missä muka olen selittänyt väärinymmärtämiSeksi.

        Toivottavasti ymmärsit. Et ainakaan kysynyt tarkemmin vaan jatkoit samaan tyyliin yrittäen ilkeilemällä laulaa minut suohon kuin Väinämöinen Joukahaisen. Siinä kuitenkaan onnistumatta. Ja sehän sinua jäi kaivertamaan. Ja näköjään kaivertaa edelleen :D

        Jatkoit vittuiluasi.

        "Sanotaan nyt, että joku esim. sinä on tyhmä jo luontaisesti, niin ei siinä mitään heittäytymistä tarvita, kun on jo valmiiksi tyhmä :D"

        Kaikki vittuilut jää kaivamaan, mutta ne jättävät myös vittuilijasta ilkeän kuvan.

        Sinut tulen aina muistamaan Nätti Jussin tyhmänä vaimona, ilman hymiötä.


      • enmilläänkeksi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Jatkoit vittuiluasi.

        "Sanotaan nyt, että joku esim. sinä on tyhmä jo luontaisesti, niin ei siinä mitään heittäytymistä tarvita, kun on jo valmiiksi tyhmä :D"

        Kaikki vittuilut jää kaivamaan, mutta ne jättävät myös vittuilijasta ilkeän kuvan.

        Sinut tulen aina muistamaan Nätti Jussin tyhmänä vaimona, ilman hymiötä.

        @korpikirjailija

        "Sanotaan nyt, että joku esim. sinä on tyhmä jo luontaisesti, niin ei siinä mitään heittäytymistä tarvita, kun on jo valmiiksi tyhmä :D"

        Minkäs minä sille voin, että noin on.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        @korpikirjailija

        "Sanotaan nyt, että joku esim. sinä on tyhmä jo luontaisesti, niin ei siinä mitään heittäytymistä tarvita, kun on jo valmiiksi tyhmä :D"

        Minkäs minä sille voin, että noin on.

        Ymmärrän, et todellakaan voi.


      • enmilläänkeksi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ymmärrän, et todellakaan voi.

        @korpikirjailija

        Muistuuko mieleesi, että sinä olisit ilkeillyt jollekin tällä palstalla.
        Minä muistan montakin.

        Tämä heittoni oli huumoria kyllä jo,
        "Sanotaan nyt, että joku esim. sinä on tyhmä jo luontaisesti, niin ei siinä mitään heittäytymistä tarvita, kun on jo valmiiksi tyhmä :D"


      • enmilläänkeksi
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        @korpikirjailija

        Muistuuko mieleesi, että sinä olisit ilkeillyt jollekin tällä palstalla.
        Minä muistan montakin.

        Tämä heittoni oli huumoria kyllä jo,
        "Sanotaan nyt, että joku esim. sinä on tyhmä jo luontaisesti, niin ei siinä mitään heittäytymistä tarvita, kun on jo valmiiksi tyhmä :D"

        Tämänkin kirjoitin virnistellen ja sen olisi joku toinen kuin sinä voinut ymmärtää hauskaksi heitoksi.
        "Aloittajalla on tuossa kyllä pieni ongelma eikä ihan niin pienikään.
        Miten tyhmä heittäytyy tyhmäksi."


      • louskuttaatyhjääpaskaa

        korppista ei voi ymmärtää väärin sehän on niin tyhmä akka että ei etes korpee


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Tämänkin kirjoitin virnistellen ja sen olisi joku toinen kuin sinä voinut ymmärtää hauskaksi heitoksi.
        "Aloittajalla on tuossa kyllä pieni ongelma eikä ihan niin pienikään.
        Miten tyhmä heittäytyy tyhmäksi."

        Eli aloit sitten perua puheitasi ja selitellä sanomisesi huumorilla. Joo,


      • enmilläänkeksi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Eli aloit sitten perua puheitasi ja selitellä sanomisesi huumorilla. Joo,

        @korpikirjailija

        Näin pääs käymään, että huumorin puolelle män.
        Eihän kertakaikkiaan voinut olla nauramatta sinun tyhmäksi heittäytymisellesi.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        @korpikirjailija

        Näin pääs käymään, että huumorin puolelle män.
        Eihän kertakaikkiaan voinut olla nauramatta sinun tyhmäksi heittäytymisellesi.

        Minä jumituin tuohon ketjun mainoksen oranssiin tunikahamoseen, että on sievä.


      • kopioautomaatti
        louskuttaatyhjääpaskaa kirjoitti:

        korppista ei voi ymmärtää väärin sehän on niin tyhmä akka että ei etes korpee

        Tyhymä on korppis ja luulee itse olevansa fiksu. Wikistä kopioi. 😄😄😄😄😄😄


      • kopioautomaatti kirjoitti:

        Tyhymä on korppis ja luulee itse olevansa fiksu. Wikistä kopioi. 😄😄😄😄😄😄

        Mietipä itesseis kuinka tyhmän kuvan annat kommenteillasi.

        Katsos kun minä en luule mitään.


    • käsittelijä

      Väärinkäsitykset johtuvat monesti siitä, että ei ymmärretä ihmisten olevan erilaisia ja ajattelevan eri tavalla. "Olenhan minäkin mies ja ymmärrän, miten miehet ajattelevat. Ei kukaan mies pyydä naista kahville ilman taka-ajatuksia."
      Tai sitten on saatu henkilön persoonasta väärä kuva ja hänen tekemisiään tulkitaan sen mukaan. "Pentti ei voi tarkoittaa sitä mitä sanoi, koska hän on ihan toisentyyppinen ihminen. Hän varmasti vain vitsaili."

      • eppu2

        Sehän se, kun jokainen on oman elämänsä kokemuksien summa. Siitä on myös oma ajattelutapa syntynyt.
        Usein puhutaan ensivaikutelmasta. Olen ajatellut, ettei se ole luotettava mittari kenestäkään.


    • Väärin-käsitys tapahtuu aina silloin, kun mukana on ihminen ilman salama-valoa.

      H.

      • eppu2

        Miten tuot salamavalon tänne palstalle ja käytät sitä?


      • eppu2 kirjoitti:

        Miten tuot salamavalon tänne palstalle ja käytät sitä?

        "eppu2"

        Käytä älyäsi, jos sitä on toimivana versiona.

        H.

        .


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Käytä älyäsi, jos sitä on toimivana versiona.

        H.

        .

        Kysyin, ettei tule väärinkäsitystä.
        En minä nyt ihan sammutetuin lyhdyin kulje.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Kysyin, ettei tule väärinkäsitystä.
        En minä nyt ihan sammutetuin lyhdyin kulje.

        Miten tänne voi mitään lyhtyjä tuoda?


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miten tänne voi mitään lyhtyjä tuoda?

        Ihan samalla lailla, kun salamavalojakin.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Ihan samalla lailla, kun salamavalojakin.

        Kysyin vain, ettei tule väärinkäsitystä.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kysyin vain, ettei tule väärinkäsitystä.

        Harmitonta huumoria. Tämä hyvä!


      • Tavuviiva

        Miksi pitää räpsähtää, eikö voisi olla valot aina päällä (mikä ilmaisu) kaikenaikaa? Sellainen hetkellinen välähdys käy silmiin, jää jälkikuva. Iso H kokeile sellaista, että aivot on ikäänkuin valppaana kokoajan. Mä lupaan feikata kans.
        Ja yleensähän ihmiset näyttää hölmöiltä jälkeenpäin - ei siis järjenvalomainoksilta - tai vielä pahempaa gangstalta passikuvassa.
        Eiks ole pimeetä? Kun pitää miettiä älynväläystä melkein tavuttamalla.


    • ö-Öö

      Joop

      Ihmisillä taipumus takertua yksityiskohtiin. Itsellä ikävä taipumus puhua laajemmin, elämänkatsomullolisesti, filosofisesti, laajempaa kokonaisuutta hakien. Eipä siinä usein mene aikaakaan, kun hirvee huuto päällä jostain hiton yksityiskohdasta. Elikkäs menee inttämiseksi sivuseikoista, itse asia jää keskustelematta.

      Tossa kai se ydin, meitsi koittaa rakentaa keskustelua, monet ottaa asian inttämiseksi, jos erimieltä. Siis vaikka jostain sivuseikasta.

      Liian usein törmää ihmisiin, jotka eivät ymmärrä, mistä kyse. Jos ymmärtävät, ymmästävät sitten tahallaan väärin.

      Mun mielestä aika iso osa väärinkäsityksistä on tahallisia. Just siksi, jotkut ottaa kaiken inttämisenä, elikkäs riitelynä. Pitää päästä inttämään, oli sitten oikeassa, tahi väärässä. Tollasilla tapauksilla taipumus paisua, mutta ei alkuperäisen asian suuntaan. Menee aina henkilökohtaisuuksiin jne. Loppupeleissä kukaan ei edes muista, mistä alunperin ollut kyse.

      Kieli on kans yks hyvä väärinkäsitysten aiheuttaja. Ihmiset nyt puhuu eritavoilla, eri murteita, erilaisia merkityksiä sanoille. Jos yhteistä kieltä ei ole, eihän asiasta tule sitten kerrassaan mitään.

      Lopuks. Monilla ei yksinkertaisesti ole eväitä tajuta oikein. Net siis tajuaa väärin. Meinaan vaan, jos alhainen älykkyys, alhainen koulutustaso, alhainen elämänkokemus, eipä sellainen mistään mitään tajua. Aikanaan opin, ei kuurolle kannata huutaa, ei se kuule kuitenkaan. Kyllä sama on typerystenkin kanssa, ei niille kannata selittää mitään, ei ne kuitenkaan ymmärrä.

      Ymmärsikö joku, vai tuliko väärinkäsityksiä?

      =DW=

      • "teevee"

        Jesh!
        Huomasit näköjään tuon kommenttini salama-valosta.

        H.


      • eppu2

        Johtui mieleeni, miten pariskunnille käy usein juuri noin, että intetään omaa näkökantaa, riitely leviää, niin, ettei kumpikaan muista, mistä oikein riidellään.
        Tuo tahallinen väärinymmärrys on kyllä yleistä, johtuu osin usein siitä, että halutaan olla ilkeitä, mutta voi myös johtua siitä, että halutaan väistää asia. Nuo kielelliset seikat ja sanojen eri merkitys on myös huomionarvoinen asia.
        Vaikka meillä olisi täysin kuulevat korvat, saatamme olla ´kuuroja´, se kuuntelemisen taito on monille vaikea laji.


      • =DW=

        Hyvin ymmärsin, en käsittänyt väärin.
        Sinä olet mielestäsi fiksumpi kuin nuo noin tuhat muuta, jotka otit vertailukohteeksi.


      • "Lopuks. Monilla ei yksinkertaisesti ole eväitä tajuta oikein. Net siis tajuaa väärin. Meinaan vaan, jos alhainen älykkyys, alhainen koulutustaso, alhainen elämänkokemus, eipä sellainen mistään mitään tajua. Aikanaan opin, ei kuurolle kannata huutaa, ei se kuule kuitenkaan. Kyllä sama on typerystenkin kanssa, ei niille kannata selittää mitään, ei ne kuitenkaan ymmärrä."

        Voi, että, miten ihana DW olet,
        vihdoinkin mulle kaikki valkeni, ihan kuin aamunkoitto
        nyt se selvisi, eipäs ole tullut ennen mieleen
        miksi joskus on täällä niin vaikeaa
        kiitos, kiitos, ja vielä kerran kiitos

        Kukaan ei voi koskaan noin fiksua ajatusta väärinkäsittää,
        sehän olisi tosi noloa, eikö...


      • Tavuviiva

        Mielestäni kyllä kannattaisi tarkentaa tekstiään, jos huomaa, että toinen ei ole on ymmärtänyt tai on väärillä jäljillä. Ei siitä haittaa ole. Talvi.va esimerkiksi täydensi erästä eilistä ketjua. Ihan hyvä.
        Sitten asenne. Olisi hienoa osata uida toisen asenteisiin ja ymmärtää, miksi toinen ajattelee tai kirjoittaa niinkuin tekee.
        Tämä ei tarkoita, että muuttaisi omia ajatuksiaan tai arvojaan.
        Ymmärrys ei mielestäni tarkoita hyväksymistä tai luopumista.
        Jankuttaminen, johon itsekin syyllistyn joskus, on sellaista, että kyllästyn asiasta. Tärkeäkin asia menettää mielenkiinnon tai merkittävyyden. En-kestä-tunne.
        Mutta on sitä tietoista hämmentämistäkin; sotketaan yhteen asioita, joilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ja tendenssi näkyy.Vähän liiankin selvästi.
        Semantiikkaa.
        Huumori. Varsinaista taidetta. Creisi, ok. Tilannekomiikka, ok. Musta, ok. Kaksmieliset, ok. kunhan ei le törkeyksiä.
        Puujalkavitsit, ok.
        Vaikeinta on sarkasmi tai ironia. Tässä voi mennä pöpelikköön.
        Huumori on kyllä taiteilua.
        Täytyypä kertoa se, että kestää aikansa hahmottaa jonkun kirjoittajan sielunmaisemaa. Aiheetkin vaihtelee. Vakava asia ja asetan rypyt otsaan.
        Minua ei häiritse hymiöt, pikemminkin ne ovat kevennyksiä.
        Onhan tämä välillä sellaista lumipallosotaa.
        Tyhmäksi en lähde muita nimittelemään. Joillakin on ollut karumpi elämä, toisilla ei.
        Niin. Mielistely ja nuoleminen saa minut näkemään punaista....
        Aion täydentää, jos huomaan, että on tarvis.


      • Vanhoja ei muistella.


      • eppu2
        Tavuviiva kirjoitti:

        Mielestäni kyllä kannattaisi tarkentaa tekstiään, jos huomaa, että toinen ei ole on ymmärtänyt tai on väärillä jäljillä. Ei siitä haittaa ole. Talvi.va esimerkiksi täydensi erästä eilistä ketjua. Ihan hyvä.
        Sitten asenne. Olisi hienoa osata uida toisen asenteisiin ja ymmärtää, miksi toinen ajattelee tai kirjoittaa niinkuin tekee.
        Tämä ei tarkoita, että muuttaisi omia ajatuksiaan tai arvojaan.
        Ymmärrys ei mielestäni tarkoita hyväksymistä tai luopumista.
        Jankuttaminen, johon itsekin syyllistyn joskus, on sellaista, että kyllästyn asiasta. Tärkeäkin asia menettää mielenkiinnon tai merkittävyyden. En-kestä-tunne.
        Mutta on sitä tietoista hämmentämistäkin; sotketaan yhteen asioita, joilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ja tendenssi näkyy.Vähän liiankin selvästi.
        Semantiikkaa.
        Huumori. Varsinaista taidetta. Creisi, ok. Tilannekomiikka, ok. Musta, ok. Kaksmieliset, ok. kunhan ei le törkeyksiä.
        Puujalkavitsit, ok.
        Vaikeinta on sarkasmi tai ironia. Tässä voi mennä pöpelikköön.
        Huumori on kyllä taiteilua.
        Täytyypä kertoa se, että kestää aikansa hahmottaa jonkun kirjoittajan sielunmaisemaa. Aiheetkin vaihtelee. Vakava asia ja asetan rypyt otsaan.
        Minua ei häiritse hymiöt, pikemminkin ne ovat kevennyksiä.
        Onhan tämä välillä sellaista lumipallosotaa.
        Tyhmäksi en lähde muita nimittelemään. Joillakin on ollut karumpi elämä, toisilla ei.
        Niin. Mielistely ja nuoleminen saa minut näkemään punaista....
        Aion täydentää, jos huomaan, että on tarvis.

        Hyvin tiivistit monta hyvää ajatusta. Luin jo kahteen kertaan.
        Olit koonnut noita huumorin lajejakin, itse pidän eniten tilannekomiikasta.


    • Väärin käsitys.... tai... . Olin kerran sairalassa täällä Ruotsissa piti yöpyä rinnassa oli paljon johtoja (sydän) tarkkailu.

      Sisar tuli illalla ja kysyi kuinka voin, sanoin on niin kylmä voitko tulla viereen ? Hän vastasi enhän nyt voi tulla vaikka haluaisin (kaihoinen ääni) hän tuli kohta ja antoi puhelin numeron. Asia jäi siihen koska olin naimisissa.

      Luulen Suomessa olisi ollut vastaus , älä höpise.

      • eppu2

        Ei tuo käy laatuun ollenkaan, se on lopputili, jos potilaiden vieressä rupeaa makaamaan.
        Olikohan se puhelinnumero edes oikea, jospa vaan lohdutti sairasta.


      • Ruotsalaisiin voi aina luottaa toista ovat suomalaiset1


    • ö-Öö

      Huumorista

      Ketjussa mainittu muutamaan kertaan. Se täysin totta, se aiheuttaa paljon väärinkäsityksiä. Muistui mielee yks uutinen. Snakarilla oli jonossa ollut sanakopua. Oli uhattu vetää jotakut lättyyn. Oli tyynesti vastannut, "senkus lyöt". Noh, oli tehnyt rikosilmoituksen pahinpitelystä. Käräjillä todettu, "ei pahoinpitely, koska oli antanut luvan lyödä".

      Tarkoitan, ei kukaan anna lupaa lyödä itseään, kyseessä kai sarkasmi. Tollasta sattuu hyvin paljon, käänteisilmaisut vaarallisia.

      Sellanen. Aika usein törmää ihmisiin, jotka alkaa nauramaan väärässä paikassa, jos niille kertoo jotain hauskaa juttua. Ei ne edes kuuntele/ymmärrä itse juttua, ne alkaa nauramaan jollekin hassulle sanalle, tai ilmaisulle. Toi just, ei typeryksille kannata kertoa mitään terävämpää, ei ne tajua kuitenkaan.

      Sitten on net, jotka ottaa huumorin itseensä kohdistuvana ja loukkaantuvat hitosti. Esimerkki. Kerroin hikiällä yhdelle tutulle mummolle mielestäni hauskan vitsin, että voi ihminen suuttua. " mitä eroa on osulalla ja suviseuroilla?" Noh "osulasta tullaan pois kassit täynnä". Niin, mä en tiennyt, että se on lestaati.

      Eli tilannetaju petti. Mä kyllä pidän tilannehuumorista, se vaikeaakin. Mutta jos osaa, toimii. Hikiän entinen kanttori oli just ollut tulossa osulastakananmunapaketin kanssa ja kompastunut. PAikalla luuhannut mummo oli kysynyt "menikö munat rikki?" "Ei, mutta kipeeetä tekee". Juttu voi olla tottakin, kanttori kertoi sen mulle ite. Toisaalta, se oli äärettömän kova huumorimies, että oli saattanut kuulla/keksiäkin sen.

      Kirkollinen huumori sellainen taiteenlaji, josta en paljoa tiedä. Aika rajua se kuitenkin on.

      Mutta juu, huumori aiheuttaa helkkaristi väärinkäsityksiä.

      =DW=

      • vilkaisupeiliin

        Kyllä täällä on naurettu ihan kippurassa ja naamataulut soikeina, kun huumorimiehet kirjoittavat loispummieläkeläisistä ja perunanviljelijöistä.
        Mutta eihän ne tyhmät tietysti ymmärrä mitään loistavasta huumorintajusta, vaan loukkaantuvat moisista nimittelyistä.
        Ja lestaadiolaiset ne vasta naurattavatkin...


      • talvi.va

        Nakkikistajutska oli hyvä. Osula ja suviseura ei heti auennut, mutta kanttorin munajutun yhteydessä tajusin, että osula täytyy olla kauppa.

        Tämä Hgin Tuomiokirkon kirkonmies Jaakko Heinimäki on huumorimies. Samoin Kallion srk:n kirkkoherra, jonka nimeä en muista. Että tavallisia.


      • Nolla on aina nolla.


      • Suomi on veroparatiisi ja tulee ole maan.


      • Jos.tiedät
        xx9 kirjoitti:

        Nolla on aina nolla.

        Sähkö töissä nollalla on merkitystä


      • Tavuviiva
        xx9 kirjoitti:

        Nolla on aina nolla.

        Kysymyksessä kysymysmerkki.


      • eppu2
        Tavuviiva kirjoitti:

        Kysymyksessä kysymysmerkki.

        Se on tuolla xysillä ollut tuo nollasaarna tapetilla koko ajan minkä olen hänet täällä havainnut.
        Tiedä sitten mikä taustalla lienee, kun se on niin iskostunut päähän.
        Eipä hän sillä kai niin mitään tarkoita, purkaa vissiin omia tuntojaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      92
      3970
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2132
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1658
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1524
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      316
      1489
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1391
    7. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      125
      1274
    8. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1273
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1249
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1097
    Aihe