Mieluummin kuin estää varkaita viemästä autoa, haluaisin rakentaa ansoja autooni. Ei nyt tappavia, mutta mielellään vähintään nöyryyttäviä ja suunnatonta kipua tuottavia. Olen jo joitain vinkkejä saanut, mutta lisää kaivataan!
Ansoja autovarkaille!
89
26692
Vastaukset
- berner
...tappaja-auto Christine. Kun joku istui kuskin penkille, niin penkki työntyi niin eteen, että penkillä oleva kuolee rutistuessaan ratin ja penkin väliin. Ihan kiva ;)
- pilipali
James Bondin tyyliin heittoistuin, mutta ilman kattoluukkua.
- Oikeus
tullaan sitten joukolla katsomaan sua vankilaan, kun olet saanut syytteen symppis-varkaan vahingoittamisesta. Näin se laki Suomessa toimii.
- pilipali
Lähinnä jos rakentelee jotain ruumiinvammoja tuottavia keksintöjä, niin lainsäädäntö on varmaan sen "rassukan" puolella. Lähinnä ansan pitäisi olla lähinnä kivulias ja todella nöyryyttävä.
- Isoturpo
Älä nimitä varkaaksi, älä edes symppis-varkaaksi. Kohta vielä häkki heilahtaa.
Ne harrastaa vain luvattomia käyttöönottoja. Kysehän on auton lainauksesta. Vähän ovat luvattoman kehnoja pitämään auton kunnossa, mutta minkäs teet. Ja mitä väliä, kun autot Suomessa niin halpoja. Kyllähän rikkaalla autoilijalla on varaa kustantaa vähän hupia nuorelle lainaajalle.
P.S. Lievästi sanoen harmittaa, kun äskettäin näin bensavarkaat työn touhussa. En heti tajunnut, mistä oli kyse ja palatessani paikalle nostivat jo kytkintä. Ensi kerralla en vastaavassa tilanteessa mieti mitä teen. Kun ei ole omasta autosta kyse, ei heillä ole mitään mahdollisuutta saada henkilöllisyyttäni tietoon. Kunhan ei lähde varkaalta henki, homma on vain hauskaa :D - ?
Eihän mikään ole ilmaista, mutta tämmöisestä kannattaa jo maksaa... ;)
- justice!
...entäs kun se varas ei pysty enää kertomaan mikä häneen iski ja sen raatokin on upotettu lähimpään satama-altaaseen?
- sefwf222f
pilipali kirjoitti:
Lähinnä jos rakentelee jotain ruumiinvammoja tuottavia keksintöjä, niin lainsäädäntö on varmaan sen "rassukan" puolella. Lähinnä ansan pitäisi olla lähinnä kivulias ja todella nöyryyttävä.
Niinpä, jos rosvo kuolee siihen autoon sun ansojen takia niin
voi olla 110% että saat kärsiä siitä kyllä itsekkin vielä käräjillä,
jos häkki heilahtaa niin se voi olla melkonen tappio elämässä,
menee työpaikka, rahat, asunto, auto ja jopa perhekkin.
Näillä rosvoilla kun ei ole näitä elämässään niin ei haittaa periaatteessa
vaikka jäisikin joskus kiinni pikku rikoksistaan.
Jos oikeasti haluaa jotain tehdä niin olisi se että ainakaan
sitä autoa ei saisi vietyä kovin helpolla, nykyään ajoestot karsii
nämä näpertelijärosvot 110% pois autovarkauksista.
Eri asia onkin sitten ne vanhemmat autot missä ei ole vakiona
ajonestolaitetta, niitä autoja katoaa koko ajan, sellaisia oikein
etsitään löytyisi joku vanha auto minkä saa kikkailemalla ajoon.
Gps seurantalaite ei ole iso investointi jos todella huolettaa autonsa
katoaminen, 200 eurolla jo sellaisen saa ja helppo piilottaa autoon.
Sen avulla netistä näät sitten missä auto on.
Hälytin autoon jos ilmoittaa txt viestillä kun hälytys tulee.
Sitten voi mennä ottaamaan puukosta :)
- Bond
Bond elokuvassa "Erittäin salainen" on hyvä. Bondilla on joku Lootuksen raato ja kun se pistää sen "parkkiin" asettaa murtohälyttimen päälle.
Joutuu sitten pakenemaan pahiksia ja joku niistä löytää Bondin auton jonka ikkunassa on tarra murtohälyttimestä. Tyyppi iskee aseella kuskin ikkunaan ja koko paska räjähtää ilmaan. Semmonen olisi hyvä. Aika kallis pidemmän päälle vain. - Pekka Pervo
Pyydystä muutama kyykäärme, ruoki ne esim. hiirillä tms. jotta eivät kuole nälkään. Laita ne sitten hanskalokeroon johonkin houkuttelevan näköiseen pakkaukseen.
Toisaalta kyykäärme on suojeltu, joten voit käyttää myös ampiaisia/mehiläisiä. Ne vaan tuppaavat kuolemaan aika nopeasti.- Dobber
Autoon asennetaan automaattiohjattu webasto ja autossa pidetään äkäistä dobermannia... tunnen muutaman ihmisen jotka soveltavat näin... Vaivannäköähän tämä vaatii kyllä...
- Unforgiven
Ei armoa: Varkaat ammutaan...
- radio aktiivinen
Laita kuskin istuimen alle radioaktiivinen koboltti patruuna juuri kulkusten kohalle.
Ei tapa ainakaan heti, mutta tuhoaa perhekalleudet....- Pissedofpostalworker
Tee kuten minä tein..
Vaatii hieman rahaa, tietämystä ja näppäryyttä. Rakentelin Chevy van autooni varashälyttimen. Kallein yksittäinen hankinta on kannettava tietokone, mutta mulla on esim mx200 prossunen joka makso 800mk. Sitten tarvitsen nokia 2110 puhelin ja siihen liittymä. Pari webbikameraa(määrä maun mukan) ja pari mikrokytkintä. Ostat bebekiltä releboxin joka tulee com porttiin kiinni.
Jokaiseen lukkoon tai oven kahvaan rakennetaan mikro kytkin ja yhdistetään rele boxiin! Samoin "heilahdus" anturi joka tekee siis hälytyksen mikäli auto heilahtaa. Sitten vielä painetunnistin joka tekee hälytyksen mikäli auton sisällä oleva paine vaihtuu radikaalisti, esim. ovi avataan tai ikkuna rikotaan.
Sijoitetaan webbicamerat sopiville paikoille. Itselläni on 3.
Sitten vaaditaan hieman koodaus taitoa. Esim. visual basic käy hyvin.
Tehdään koodi, että ainakun hälytin on päällä ja joku kokeilee onko ovi auki, alkaa kamerat kuvaamaan ja känny lähettää omistajalle tekstarin jossa lukee että mitä ovea on kokeiltu!
Tähän tein vielä niin että valokytkin kertoo mikäli ovi avataan, että mikä ovi on avattu! Lisäksi minulla on mikrofoni joka nauhoittaa ääntä!
Kyllä toimii! Vielä hienosti! Kannettava on unitilassa ja kun auto on käynnissä se lataa kannettavan akut ja muuten se ottaa virtaa auton akuista. Kännykkä on koko ajan kiinni datakaapelissa ja auton akussa...
Keravalla asuessani hälytyksiä tuli usein perjantaisin ja lauantaisin yleensä n. klo: 23.00 ja jälkeen! Kuvamateriaalia kertyi runsaasti ja Riihimäellä naapuriautosta oli viety stereot ja olivat kokeilleet mun auton lukkoa.. Tekijät oli filmillä ja kiinni jäivät! HAH! Ette uskokaan kuinka paljon semmoisia on jotka yrittää satunaisesti että onko ovi auki!
Koko homma tuli maksamaan n. 3000mk ja on ollut joka pennin väärti!
Tähän voisi viritellä vaikka varoitus jutun, että kun joku kokeilee lukkoa, niin kaiuttimesta tulisi esim. tiedote "Varoitus! Olen juuri tehnyt poliisille automaattisesti ilmoituksen murron yrityksestä"
Ton jos tekee, niin kannattaa vaihtaa lasit vähän tukevampaa tekoa oleviin, koska joku voi vittuuntua siinä määrin että rikkoo lasin... mene ja tiedä!
Minulla alkaa hälytin soida autossa kovalla äänellä n. 15 sekuntia sen jälkeen kun lukkoa on kokeiltu! Useat kokeilee kaikki ovet ensin ja ainakin itse olen säästynyt lasien rikkomiselta! Tässä vaiheessa olen jo saanut tekstiviestin että lukkoa on kokeiltu...
Kokeilkaa jos on intoa... Kuvat on kyllä katsomisen väärtejä! Ja voi sitä kiroamisen määrää! HAH! - pilipali
Kuka on väittänyt, että autovarkaiden pitäisikään lisääntyä.
- PS
Pissedofpostalworker kirjoitti:
Tee kuten minä tein..
Vaatii hieman rahaa, tietämystä ja näppäryyttä. Rakentelin Chevy van autooni varashälyttimen. Kallein yksittäinen hankinta on kannettava tietokone, mutta mulla on esim mx200 prossunen joka makso 800mk. Sitten tarvitsen nokia 2110 puhelin ja siihen liittymä. Pari webbikameraa(määrä maun mukan) ja pari mikrokytkintä. Ostat bebekiltä releboxin joka tulee com porttiin kiinni.
Jokaiseen lukkoon tai oven kahvaan rakennetaan mikro kytkin ja yhdistetään rele boxiin! Samoin "heilahdus" anturi joka tekee siis hälytyksen mikäli auto heilahtaa. Sitten vielä painetunnistin joka tekee hälytyksen mikäli auton sisällä oleva paine vaihtuu radikaalisti, esim. ovi avataan tai ikkuna rikotaan.
Tehdään koodi, että ainakun hälytin on päällä ja joku kokeilee onko ovi auki, alkaa kamerat kuvaamaan ja känny lähettää omistajalle tekstarin jossa lukee että mitä ovea on kokeiltu!
Tähän tein vielä niin että valokytkin kertoo mikäli ovi avataan, että mikä ovi on avattu! Lisäksi minulla on mikrofoni joka nauhoittaa ääntä!
Kyllä toimii! Vielä hienosti! Kannettava on unitilassa ja kun auto on käynnissä se lataa kannettavan akut ja muuten se ottaa virtaa auton akuista. Kännykkä on koko ajan kiinni datakaapelissa ja auton akussa...
Keravalla asuessani hälytyksiä tuli usein perjantaisin ja lauantaisin yleensä n. klo: 23.00 ja jälkeen! Kuvamateriaalia kertyi runsaasti ja Riihimäellä naapuriautosta oli viety stereot ja olivat kokeilleet mun auton lukkoa.. Tekijät oli filmillä ja kiinni jäivät! HAH! Ette uskokaan kuinka paljon semmoisia on jotka yrittää satunaisesti että onko ovi auki!
Tähän voisi viritellä vaikka varoitus jutun, että kun joku kokeilee lukkoa, niin kaiuttimesta tulisi esim. tiedote "Varoitus! Olen juuri tehnyt poliisille automaattisesti ilmoituksen murron yrityksestä"
Ton jos tekee, niin kannattaa vaihtaa lasit vähän tukevampaa tekoa oleviin, koska joku voi vittuuntua siinä määrin että rikkoo lasin... mene ja tiedä!
Minulla alkaa hälytin soida autossa kovalla äänellä n. 15 sekuntia sen jälkeen kun lukkoa on kokeiltu! Useat kokeilee kaikki ovet ensin ja ainakin itse olen säästynyt lasien rikkomiselta! Tässä vaiheessa olen jo saanut tekstiviestin että lukkoa on kokeiltu...
Kokeilkaa jos on intoa... Kuvat on kyllä katsomisen väärtejä! Ja voi sitä kiroamisen määrää! HAH!Toi on kyllä mahtava viritys. Toinen hauska olisi vaan rakentaa piilokamerat ja helvetilliset stereot houkuttimeksi ihan vaan ilmiantomielessä. Ja jos ei jaksa valvoa auton takia niin pelkät kamerat ulos ja feikkisterkat (vittuilun vuoksi pelkkä etulevy). Autoon ei tarvitse moottoriakaan, kuhan on jumalattomat pioneer-tarrat kyljissä ja auto hylätään pimeälle parkkipaikalle Tiksiin/Itä-Helsinkiin.
- xneme
Tee kuten minä tein..
Kokeilkaa jos on intoa... Kuvat on kyllä katsomisen väärtejä! Ja voi sitä kiroamisen määrää! HAH!Eli mitä sitten teet jos autosi "otetaan luvatta käyttöön" ja kuskataan venäjälle ja viroon? Voi olla sen jälkeen pienoisia ongelmia katsella niitä naamoja sieltä tietokoneelta.
- PissedofPostalworker
xneme kirjoitti:
Eli mitä sitten teet jos autosi "otetaan luvatta käyttöön" ja kuskataan venäjälle ja viroon? Voi olla sen jälkeen pienoisia ongelmia katsella niitä naamoja sieltä tietokoneelta.
Mun autoa ei ihan helposti viedäkään...
Olen rakentanut siihen eräänlaisen ajon estolaitteen joka aktivoituu avaimenperässä olevasta hälyttimen käyttönapista! Mikäli hälyttimestä katkaistaan autossa virta, niin auto ei lähde käyntiin! :)
Pitää olla jo pieni sankari että pääsee vanissa niin syvälle pellinalle ulkokautta, että pystys ohittaan solenoidin kaapelin ja kuten van harrastajat tietää, niin moottorikopan irroitus sisäkautta ei ihan heti tapahdukaan!
Paikannussysteemiä olen suunnitellut, mutta toistaiseksi se on hivenen kallis. Venäjälle jos vievät, niin haen takaisin! Kielen hallitsen ja tunnen isoimmat kaupungit! :) - Topi
Tee kuten minä tein..
Kokeilkaa jos on intoa... Kuvat on kyllä katsomisen väärtejä! Ja voi sitä kiroamisen määrää! HAH!Ehkä sun kannattais keskittyä tuon hälyttimesi tuotteistamiseen/kaupallistamiseen
- Pissedofpostalworker
Topi kirjoitti:
Ehkä sun kannattais keskittyä tuon hälyttimesi tuotteistamiseen/kaupallistamiseen
idea! Tota täytyy harkita tarkemmin...
Jos sille tosiaan olis menekkiä... hintaahan sille tulee.. mutta kuitenkin.. pitäs tehä gallup... - osajaska
Jos sille tosiaan olis menekkiä... hintaahan sille tulee.. mutta kuitenkin.. pitäs tehä gallup...Tota voisi kehitellä siten, että siitä tulisi turva myös yksin autoileville. Kytket kameran nappaamaan kuvan kun jarrutetaan, esim. jarrupoljinta painettaessa, etäisyyden säädöllä niin, ettei joka hipaisusta napsahda.
Yksinautoilevana jouduin kerran tilanteeseen, jossa vastapuoli kaverinsa kanssa tuli kylkeen. Ja voittivat jutun oikeudessa, niitä kun oli kaksi! Jos olisi ollut esim. jarrutuksestani kuva, olisi oikeus tapahtunut. Kamera vain niin, että nappaa kuvan kojelaudastasi (nopeus) ja ikkunasta avautuvasta näkymästä.
Poliisikin olisi tyytyväinen, kun mittailun ja väittelyn kuuntelun sijasta olisi esittää tietokoneelta kuva, että näin se tapahtui, eivät tarvitsisi kuunnella kaikkea selityspaskaa. - Jamppa
PissedofPostalworker kirjoitti:
Mun autoa ei ihan helposti viedäkään...
Olen rakentanut siihen eräänlaisen ajon estolaitteen joka aktivoituu avaimenperässä olevasta hälyttimen käyttönapista! Mikäli hälyttimestä katkaistaan autossa virta, niin auto ei lähde käyntiin! :)
Pitää olla jo pieni sankari että pääsee vanissa niin syvälle pellinalle ulkokautta, että pystys ohittaan solenoidin kaapelin ja kuten van harrastajat tietää, niin moottorikopan irroitus sisäkautta ei ihan heti tapahdukaan!
Paikannussysteemiä olen suunnitellut, mutta toistaiseksi se on hivenen kallis. Venäjälle jos vievät, niin haen takaisin! Kielen hallitsen ja tunnen isoimmat kaupungit! :)... paikannus ole jo keksitty?
Ja tuosta ajon estosta vielä. Toimisi paljon paremmin jos auto lähtisi käyntiin ja viiden metrin jälkeen pysähtyisi. Luulen että varkaat luovuttaisivat helpommin kun autoon tulee "vika".
Entä eikö kuvia voisi lähettää GSM:llä? - Tojotisti
Tee kuten minä tein..
Kokeilkaa jos on intoa... Kuvat on kyllä katsomisen väärtejä! Ja voi sitä kiroamisen määrää! HAH!ensin:
Keravalla asuessani hälytyksiä tuli usein perjantaisin ja lauantaisin yleensä n. klo: 23.00 ja jälkeen! Kuvamateriaalia kertyi runsaasti ja Riihimäellä naapuriautosta oli viety stereot ja olivat kokeilleet mun auton lukkoa.. Tekijät oli filmillä ja kiinni jäivät! HAH!
sitten:
Minulla alkaa hälytin soida autossa kovalla äänellä n. 15 sekuntia sen jälkeen kun lukkoa on kokeiltu!
Eli paskaa taidat puhua.. tuskin on edes vania!! - Pissedofpostalworker
Jamppa kirjoitti:
... paikannus ole jo keksitty?
Ja tuosta ajon estosta vielä. Toimisi paljon paremmin jos auto lähtisi käyntiin ja viiden metrin jälkeen pysähtyisi. Luulen että varkaat luovuttaisivat helpommin kun autoon tulee "vika".
Entä eikö kuvia voisi lähettää GSM:llä?...jo keksitty! Mutta on vielä tuhottoman kalliita! Mutta joku päivä nekin on niin edullisia että kannattaa rakentaa "lisuke"!
Kuvien lähettäminen onnistuu GSM:llä oikein hienosti. Olen harkinnut jotain systeemiä joka tämän tekisi kun vehkeeseen lähettäisi tekstiviestin. Sinällään tällä hetkellä kuva ja ääni menee videokuvana ja se pitäisi ensin pilkkoa ennenkuin voi lähettää ja sen automatisointi ei ole kauheen helppoa...
Kuvat on myös mahdollista lähettää tiedostoina toiseen data yhteyteen, mutta alkaa jo meneen monimutkaiseksi! Mutta toi on kyllä hyvä idea, kuvat sais tekstarilla mistä tahansa! Varastettu auto löytyisi aina! :) - PissedofPostalworker
Tojotisti kirjoitti:
ensin:
Keravalla asuessani hälytyksiä tuli usein perjantaisin ja lauantaisin yleensä n. klo: 23.00 ja jälkeen! Kuvamateriaalia kertyi runsaasti ja Riihimäellä naapuriautosta oli viety stereot ja olivat kokeilleet mun auton lukkoa.. Tekijät oli filmillä ja kiinni jäivät! HAH!
sitten:
Minulla alkaa hälytin soida autossa kovalla äänellä n. 15 sekuntia sen jälkeen kun lukkoa on kokeiltu!
Eli paskaa taidat puhua.. tuskin on edes vania!!Ensi kerralla kun kirjoitat jotain ton tapaista, niin saa siihen juttuun pointti! Se helpottaa kovasti asioiden ymmärrystä! :)
Mulla hälytin huutaa 30s ja lakkaa huutamasta. Kuvissa jotka oli Riihimäeltä näkyi toisen hemmon pärstä selvästi kun kokeili lukkoa! Naapuri autosta oli viety stereot jo tässä vaiheessa! Jättivät mun auton rauhaan!
Aina on semmoisia kateellisia ihmisiä kuin sä "tojotisti" joilla oma riisikippo harmittaa pihalla ja pitää tulla aukomaan päätä niille joille auto on enemmän kuin kasa ruostunutta sardiinipurkinpeltiä. Lisäksi itseäsi taitaa todella harmittaa kun et itse keksinyt/osannut tehdä tällaista hälytin systeemiä! HAH! :) - Jamppa
...jo keksitty! Mutta on vielä tuhottoman kalliita! Mutta joku päivä nekin on niin edullisia että kannattaa rakentaa "lisuke"!
Kuvien lähettäminen onnistuu GSM:llä oikein hienosti. Olen harkinnut jotain systeemiä joka tämän tekisi kun vehkeeseen lähettäisi tekstiviestin. Sinällään tällä hetkellä kuva ja ääni menee videokuvana ja se pitäisi ensin pilkkoa ennenkuin voi lähettää ja sen automatisointi ei ole kauheen helppoa...
Kuvat on myös mahdollista lähettää tiedostoina toiseen data yhteyteen, mutta alkaa jo meneen monimutkaiseksi! Mutta toi on kyllä hyvä idea, kuvat sais tekstarilla mistä tahansa! Varastettu auto löytyisi aina! :)Niin meinasin että ainakin viranomaiset pystyvät paikantamaan GSM puhelimen (tarkkuudesta en tiedä. Olisiko alle 100m)
- Tepi
Jamppa kirjoitti:
Niin meinasin että ainakin viranomaiset pystyvät paikantamaan GSM puhelimen (tarkkuudesta en tiedä. Olisiko alle 100m)
GSM-paikannus toimii tarkimmillaan muutamien metrien tarkkuudella. Tarkkuus riippuu tukiaseman solukoosta, mutta kaupunkialueella päästään enemmän kuin riittävään tarkkuuteen.
- Tuomo I
Tee kuten minä tein..
Kokeilkaa jos on intoa... Kuvat on kyllä katsomisen väärtejä! Ja voi sitä kiroamisen määrää! HAH!luin kirjoituksesi autovarkaista olet kyllä todella taitava kaveri kun olet rakentanut sellaisen hälytys järjestelmän
- PissedofPostalWorker
Tuomo I kirjoitti:
luin kirjoituksesi autovarkaista olet kyllä todella taitava kaveri kun olet rakentanut sellaisen hälytys järjestelmän
...kun autostani vietiin radio!
Hälytin oli jo, mutta se oli entisen omistajan toimesta kytketty toimimattomaksi. Koska pääasiallinen työni on ohjelmoijana, ei koodin kirjoitus tuottanut ongelmia. Autoja olen räplännyt jo useita vuosia, joten siitä tullut kokemus oli avuksi. Tokihan ongelmia oli matkassa mutta koko systeemi saatiin toimimaan yhden kesän aikana ja sopivat viivet ja vasteajat löytyivät.
Laitetta on tarkoitus parantaa vielä melkoisesti, esim. gsm-puhelin vaihtaa pcmcia gsm-motuun ja läppäri nopeampaan. Lisäksi talvella on tullut ongelmia kovilla pakkasilla mikäli auto ei ole ollut roikassa, niin läppäri on tykännyt pahaa joten jonkinlainen itselämmitys pitäisi myös kehittää että läppäri pysyisi lämpimänä, mikäli lämpötila menee liian alas.
Melkein pitäisi laittaa gallup pystyyn että kuinka moni haluaisi tällaisen järjestelmän, mikäli sen tuotteistaisi?! - TomTailor
Jos sille tosiaan olis menekkiä... hintaahan sille tulee.. mutta kuitenkin.. pitäs tehä gallup...jos ois autoonkaan varaa.
Mutta varmasti silloin maksaisin myös siitä, että auto on ja säilyy minulla! - jamppa
PissedofPostalWorker kirjoitti:
...kun autostani vietiin radio!
Hälytin oli jo, mutta se oli entisen omistajan toimesta kytketty toimimattomaksi. Koska pääasiallinen työni on ohjelmoijana, ei koodin kirjoitus tuottanut ongelmia. Autoja olen räplännyt jo useita vuosia, joten siitä tullut kokemus oli avuksi. Tokihan ongelmia oli matkassa mutta koko systeemi saatiin toimimaan yhden kesän aikana ja sopivat viivet ja vasteajat löytyivät.
Laitetta on tarkoitus parantaa vielä melkoisesti, esim. gsm-puhelin vaihtaa pcmcia gsm-motuun ja läppäri nopeampaan. Lisäksi talvella on tullut ongelmia kovilla pakkasilla mikäli auto ei ole ollut roikassa, niin läppäri on tykännyt pahaa joten jonkinlainen itselämmitys pitäisi myös kehittää että läppäri pysyisi lämpimänä, mikäli lämpötila menee liian alas.
Melkein pitäisi laittaa gallup pystyyn että kuinka moni haluaisi tällaisen järjestelmän, mikäli sen tuotteistaisi?!... tuohon kokoonpanoon eli tuo läppäri pitäisi korvata jollain jottei näyttö pääsisi jäätymään. (oletin että näyttö on se joka kärsii) ainahan tuossa voisi käyttää läppäriä jonka näyttö on jo entinen ja tarvittaessa toisi paikalle näytön.
Eipä tuo lämppärinkään kehittäminen ole vaikeaa, mutta vastaan tulee akun kesto/lataus. - Pissedofpostalworker
jamppa kirjoitti:
... tuohon kokoonpanoon eli tuo läppäri pitäisi korvata jollain jottei näyttö pääsisi jäätymään. (oletin että näyttö on se joka kärsii) ainahan tuossa voisi käyttää läppäriä jonka näyttö on jo entinen ja tarvittaessa toisi paikalle näytön.
Eipä tuo lämppärinkään kehittäminen ole vaikeaa, mutta vastaan tulee akun kesto/lataus.Sen jälkeen kun näytöstä hävis jo n. 30%, olen tuonut aina paikalle tarvittaessa erillisen näytön..
toinen ratkaisu olis pieni tv halpahallista ja läppäriin yrittää keksiä tv ulostulo... - sepän poika
Tepi kirjoitti:
GSM-paikannus toimii tarkimmillaan muutamien metrien tarkkuudella. Tarkkuus riippuu tukiaseman solukoosta, mutta kaupunkialueella päästään enemmän kuin riittävään tarkkuuteen.
Minulla on prepaid-puh.liittymä ja vanha kännykkä. Olen piilottanut sen auton sisään, joten varkaat eivät sitä löydä kovin helposti. Siinä on koko ajan virta päällä ja sähköt liitin auton jatkuvavirtaisesta johdosta. Paikannus on siis erittäin helppo hoitaa viranomaistoimin. Eikä maksa kuin pre paid-liittymän verran eli ei oikeastaan mitään. Välillä testaan, että puhelin on toiminnassa.
Asuntoautossa sama systeemi.
Onko raadin mielestä riittävä paikannusjärjestelmä?
- autoilija
vetää läpinäkyvä siima kytkinpolkimen taustaa pitkin putkimiinan tai käsikranaatin laukaisusokkaan.
Helppoa, kätevää ja halpaa , eikö totta??
Ja kaiken lisäksi hauskaa ja tehokasta..
Tai sitten tainnutin . Sytytyspuolasta istuimeen tai johonkin piilojohto.... - Partakoneen terä
No joku oli tehnyt siten, että oli laittanut partakoneen teröt lisävalojen tukirautoihin kiinni, kun oli vidduuntunut siihen, että uudet lisävalot pöllitään aina säännöllisesti. No sitten terien asennuksen jälkeen oli aamulla auton keulalla ollut hirvittävän iso verilammikko juuri lisävalojen kohdalla ja rautakanki konepellistä läpi lyötynä! Mutta veren määrästä päätellen, oli kuulemma ollut isot haavat ja kaskohan sen rautakangen vahingon korvasi... Mutta omistajalle oli jäänyt asiasta ihan mukava mieli, kun tietää, että varkautta yrittäneen sormien jänteen ovat varmasti pitkään kipeänä....
Toinen konsti olisi laittaa cd-boksin ympärille alumiini suojus, johon voisi kytkeä jatkuvan virran esim lämmitystolpasta. Muistaa vain laittaa tarpeeksi suuren sulakkeen tolppaan ja aamulla voi sitten noukkia varkaan autonsa peräkonttiin varsin jäykkänä...- pilipali
Taisimme löytää voittajan! Olen aina ollut sitä mieltä, että varkailla on liikaa verta. Pakko vuodattaa. JEES!!!
- Tobi
pilipali kirjoitti:
Taisimme löytää voittajan! Olen aina ollut sitä mieltä, että varkailla on liikaa verta. Pakko vuodattaa. JEES!!!
Tarjan kuva tarrana takasivuikkunaan tekstillä "Minä vartioin täällä". Varas hämmentyy suuresti entisen Itä-Saksan ihanoijan, somalien, homojen, narkkareiden ja varkaiden puolustajan takinkääntöä ja pelästyy todettuaan, että nyt pääntaputtelu raastuvassa taisi loppua.
- pilipali
Tobi kirjoitti:
Tarjan kuva tarrana takasivuikkunaan tekstillä "Minä vartioin täällä". Varas hämmentyy suuresti entisen Itä-Saksan ihanoijan, somalien, homojen, narkkareiden ja varkaiden puolustajan takinkääntöä ja pelästyy todettuaan, että nyt pääntaputtelu raastuvassa taisi loppua.
...vinkkinä, otan kyllä käyttöön!!!
- osajaska
Varokaa tekemästä tuota. Täällä Torniossa on yksi esimerkki, jossa kaveri laittoi nuo terät lisävaloihin. Varas silpoi itsensä ja haastoi auton omistajan oikeuteen väittäen, että hän oli kompastunut auton kohdalla ja tukea ottaessaan silponut kaksi sormea siten, että toiseen jäi elinikäinen vamma.
Autonomistaja joutui maksamaan, ja paljon!
- Väkivallan vihollinen
Asenna kojelaudan taakse solenoidilla laukaistava kyynelkaasu- tai pippurisumutin (näitähän saa Venäjältä ilman lupia..), on siinä kaveri ihmeissään kun rupeaa repimään stereoita kojelaudasta ja auto täyttyy varsin epämiellyttävästä kaasusta. Bonuksena murtautujan voinee tämän jälkeen helposti poimia parkkialueelta talteen, ties vaikka olisi "kaatunut kiinniotettaessa" kun ei oikein välttämättä nähnyt että mihin yritti juosta..
Negatiivisena puolena, auton sisustaan saattaa jäädä jotain hajuhaittoja?
Vaihtoehto 2: auto sisälle asennettu KOVAÄÄNINEN sireeni edesauttaa murtautujan poistumista autosi sisältä ja saatta jopa vahingoittaa hieman kuuloakin. Kun saat syytteen raastupaan varkaan vahingoittamisesta niin muista ennen tutkintaa vaihtaa sireeni pienivolyymisempaan ja väitä että murtoveikko on hankkinut kuulovaurion jo aiemmin esim. kuuntelemalla liikaa amis-poppia (takapotku-Corollassa, johon on ahdettu halvimpia 15" subbarielementtejä 4 kpl).
Auttaisikohan vahingontuottamussyytteisiin jos auton lasiin liimaisi tarran tyyliin "Kärsit jos murtaudut tähän autoon!"?- pilipali
Toimisikohan, jos laittaisi sireenin reagoimaan oven kahvojen kokeiluun keskuslukituksen ollessa kiinni, erona varashälyttimeen n. 100 dB joten kuulo voisi mennä jo ennen autoon kipuamista.
- Valopää
Sisävalon polttimo otetaan irti. Lasiin porataan pieni reikä ja polttimo täytetän bensalla, ei ihan täyteen. Reikä teipataan umpeen. Kun sisävaloon seuraavan kerran kytkeytyy virta, hehkulanka syttyy ja hoito poksahtaa kusipään silmille.
Penkinpäällisen alle voi myös jemmata pystyn injektioruiskun neulan. Kojetaulun päälle voi jättää sitten lapun, jossa todetaan: jos perseeseesi sattui juuri äsken, olet juuri hankkinut itsellesi HIV:n. Mulkku pelästyy taatusti.
Rotanloukku hanskalokerossa tekee myös mukavaa pitkäkyntiselle. - pissedofpostalworker
Koska kaikki tietää, että jokaisessa paikassa lukee mm. liikkuminen kielletty, luvaton oleskelu kieletty, naulakkoon jätetyt tavarat omalla vastuulla ym. ym.!
Tehdään tarra! ""Ajoneuvoon tunkeutuminen hengenvaarallista!"" tai ""Luvaton ajoneuvossa ole hengen vaarallista!""
Näkyvälle paikalle vain ja sitten viritteleen kaikki mahdollisia virityksiä! Sitten jos vaikka laittaa laserstrobon radion yläpuolelle ja kun voro koskee radioon niin se välähtää ja näkö palaa vorolta, niin voi oikeudessa sanoa, että voi voi, murtautujan oma vika kun ei välittänyt näkyvistä ja isoista varoitus kylteistä! :)
Ja homma toimii! :) - JPE
Tavallinen sähköpaimen antaa erittäin epämiellyttäviä sähköiskuja (kipinäväli n.5 mm), jotka ovat kuitenkin vaarattomia. Mutta kukaan ei siedä niitä pitkään. Luvaton sellainen kai ei voi olla, koska niitä on joka hevoslaitumen ympärillä ihan ilman varoituskylttejä.
Eli piilotettuja korkeajännitepiuhoja vain jokaiseen sopivaan paikkaan. Voivat olla jatkuvastikin päällä. Esim. sähköpaimen ratissa voisi antaa uutta säpinää ajamiseen. Eri johtimien pitäisi olla erotettuja toisistaan vastuksilla tai diodeilla, ettei yhden johdon maadoittaminen veisi tehoja muilta.
Varoituskyltit tehostettuna sähköiskulla ovenkahvasta täydentäisi rakennelman. - HyProGlo
JPE kirjoitti:
Tavallinen sähköpaimen antaa erittäin epämiellyttäviä sähköiskuja (kipinäväli n.5 mm), jotka ovat kuitenkin vaarattomia. Mutta kukaan ei siedä niitä pitkään. Luvaton sellainen kai ei voi olla, koska niitä on joka hevoslaitumen ympärillä ihan ilman varoituskylttejä.
Eli piilotettuja korkeajännitepiuhoja vain jokaiseen sopivaan paikkaan. Voivat olla jatkuvastikin päällä. Esim. sähköpaimen ratissa voisi antaa uutta säpinää ajamiseen. Eri johtimien pitäisi olla erotettuja toisistaan vastuksilla tai diodeilla, ettei yhden johdon maadoittaminen veisi tehoja muilta.
Varoituskyltit tehostettuna sähköiskulla ovenkahvasta täydentäisi rakennelman.Kyllä taitaa olla paras vaan sijoitella sisätiloihin parit kilot magnesiumia sytyttimineen laukaisumekanismi.
Palaahan se auto siinä sitten helvetin kirkkaana soihtuna 20sec mutta meneepä murtautuja mukana. 750mk ilkivaltavakuutuksen omavastuuna on halpaa huvia! Ja ainahan voi sanoa varkaan tehneen itsemurhan? - fafa
pissedofpostalworker kirjoitti:
Koska kaikki tietää, että jokaisessa paikassa lukee mm. liikkuminen kielletty, luvaton oleskelu kieletty, naulakkoon jätetyt tavarat omalla vastuulla ym. ym.!
Tehdään tarra! ""Ajoneuvoon tunkeutuminen hengenvaarallista!"" tai ""Luvaton ajoneuvossa ole hengen vaarallista!""
Näkyvälle paikalle vain ja sitten viritteleen kaikki mahdollisia virityksiä! Sitten jos vaikka laittaa laserstrobon radion yläpuolelle ja kun voro koskee radioon niin se välähtää ja näkö palaa vorolta, niin voi oikeudessa sanoa, että voi voi, murtautujan oma vika kun ei välittänyt näkyvistä ja isoista varoitus kylteistä! :)
Ja homma toimii! :)Onkos kellään joskus varashälytin lauennut vahingossa? Varmaankin kaikilla on. Eli se laserstrobo, vai mikä se nyt oli, välähtää todennäköisesti sun omille silmilles ennemmin tai myöhemmin...
- Topi
Kai se tulevaisuudessa on mahdollista piilottaa auton rakenteisiin (tai vaikkapa polkupyörän) pieni laite, joka lähettää paikantamistietoa autosta. Eli tekee automaattisen hälytyksen jos joku 'vieras' henkilö ottaa auton käyttöön ja kertoo karttaruudulla sinulle (ja viranomaisille) missä auto on.
Toinen kysymys on, että jostainhan se on kriminaalien harrastuskohde löydettävä. Jos ei autovarkaus onnistu, niin joku muu tulee tilalle...- häly
Sikura:lta löytyy sellainen hälyytin jossa on sisää rakennettu gsm-puhelin ja gps-satelliittipaikannin.
http://www.atoy.fi/new_default/haku/tuotenayta.asp?tuote=15 - Topi
häly kirjoitti:
Sikura:lta löytyy sellainen hälyytin jossa on sisää rakennettu gsm-puhelin ja gps-satelliittipaikannin.
http://www.atoy.fi/new_default/haku/tuotenayta.asp?tuote=15Tekniikka siis olemassa. Vielä kun saadaan hinnat sellaiselle (ja laitteen koko yms.) tasolle, että hälytin voidaan ja kannattaa jo valmistusvaiheessa asentaa esim. polkupyörän runkoon jne... tai vaikkapa avainnippuun tai mustiin sukkiin (jotka häviävät mystisesti)...ja tavaran katoaminen ei enää ongelma!!!!!
- Matti
Well!
Vahva autotalli, missä tukeva ovi ja kunnon lukko. On toiminut.
T. Matti- Huomauttaja
..kun kaikilla ei ole varaa tai mahdollisuutta hankki tuollaista tallia..
- kaha
Täytyisi olla iso peräkärrry, millä sitä tallia kuljettaisi mukana???
- Huomauttaja
kaha kirjoitti:
Täytyisi olla iso peräkärrry, millä sitä tallia kuljettaisi mukana???
..tuohan on myös hyvä pointti
- koukku
Laita kojelaudan alle radion ympärille ongenkoukkuja ja käy aamulla kokemassa saalis! Partakoneen teriä bensakorkkiin, tekee kutaa bensavoron sormille
- Kursk
Kultaisen 80-luvun loppupuolella Golanilla jääkärifrendin Mersu W124 ansoitettiin mainitsemallasi tavalla, eli uistimenkoukkuja nurinpäin keskikonsolin sisään. Kahdet stereot oli jo nimittäin viety mutta jostain syystä kolmannet jäivät sitten viemättä... -tosin seurauksena oli sitten veritahroja ympäri etutilaa...
- mds
Hanskalokeroon kossupullo, jota on terästetty rotanmyrkyllä, ummetuslääkkellä, unilääkkellä, lasolilla tms. Ja jos etikettiin kirjottaa pienellä "sisältää myrkkyä", ei viranomaisilla pitäisi olla mitään sanottavaa.
- Minä vaan
On käytännössä kokeiltu! Mutta kun niille piruille kelpaa kaikki, mitä autosta löytyy, purukumit ja kurkkupastillit jne,,, missä milloinkin pyöriteltynä,tikkarilla on kivaa kaivaa nenää esim. :)
Hyi helvetti!
- Ansoittajaksi
Tämä sopii hyvin vanhaan autoon, jossa on penkit menettänyt ryhtiä ja antavat periksi.
Iso leipäveitsi penkin alle pystyyn ja istuessaan varas kokee elämänsä yllätyksen.
Kuulemma tätä on joku Taunuskuski vuosia sitten kokeillut kyllästyttyään ainaiseen autonsa varastamiseen. Kertoman mukaan oli hyvin tepsinyt ja varas sai syytteen varkaudesta ja Taunusmies ansoittamisesta. Sitä ei tarina kerro saatiinko varkaalle ommeltua sukukalleudet takaisin kiinni. - Ansa
Onko kukaan miettinyt mitä virkaa poliisilla on?Multa on viety kahdet stereot ja senjälkeen kaiken huippuna vielä hälyttimen keskusyksikkö autosta.Poliisi ei ota vastaan edes rikosilmoitusta vaan sanoo että mene sinne vakuutusyhtiöön...
- Jan
En jaksanut kaikkia viestejä lukea, joten nämä on saatettu jo ehdottaa...
Hälyttimeen yhdistetty kirkas strobo kojelautaan ja lisäsireeni autoon sisälle. Kun voro pimeässä lyö ikkunan rikki ja työntää päänsä autoon sisälle, sokaisee strobo ja aiheuttaa kyllä sille illalle jyskyttävän päänsäryn, jota vain voimistaa lisäsireenin huuto. Lisäsireeni voi tosin aiheuttaa oikesti vamman; dB:t kun autossa saattavat nousta sen myötä vaarallisen koviksi.
Partakoneen terät tai ongenkoukut mankan ympärille, niin että sitä irroittaessa sormet eivät säily ehjinä.
Ansat, jotka voivat aiheuttaa vamman saattavat tosin olla laittomia, sillä vamman tuottaminen toiselle ihmiselle on laitonta, oli syy mikä tahansa (hätävarjelu poisluettuna), eli voit pahimmassa tapauksessa saada syytteen pahoinpitelystä - vaikka kuka kumma käski varkaan työntää päänsä autoosi ja tarttua mankkaasi????!?!? En tosin ole tästä 100%:n varma, olen vain kuullut villejä huhuja ja kaupunkilegendoja. Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä. - Nelikko
Takapenkille sijoitetaan varsijousi piiloon, pahvilaatikkoon tai vastaavaan. Laukaisu mekanismi kuskin penkkiin - voro istuu penkille ja nuoli lävistää autonlainaajan kuolettavin seurauksin.
Tai sitten mankan tai auton viejälle yllätyspalkinnoksi metanolilla terästetty koskenkorva pullo hanskalokeroon. Jos selviää hengissä niin eipä ainakaan vastaisuudessa näe jatkaa uraansa. - baltasar
Isolla konkalla tms toteutettu kunnollinen sähköshokki käsille, kun koskettaa mankkaa tai yrittää irrottaa sitä. Samalla aurinkolipan alta tms paikasta solenoidin ohjaamana pippurikaasua silmille ja 120dB sireenistä autoon sisälle. Eiköhän näillä rauhoitu hetkeksi.
- toimii
Eli 3/4 pullollinen viskiä ja sinne ulostuslääkettä, mitä saa apteekista ilman reseptiä... pullo hanskalokeroon ja narkkari mikä autoas lainaa varmaan ottaa maistiaiset, ja kas kummaa paskat löytyy housuista... ja sen sit pitää myös olla viskiä ettei lääkettä haista...
- tietää
Laxoberon on täysin hajuton ja mauton ynnä väritön ulostuslääke - sopii sekoitettavaksi kaikkiin juomiin eikä sakkaudu. Sitä kokeili yks lehden toimittaja jolta vietiin auto useamman kerran
- jussi
otetaan pala levyä jonka päälle laitetaan kangasta jonkä väri on lähellä istuimen väriä, kankaaseen laitetaan n.100kpl 3-haarakoukkua ja varas saa kivan yllärin istuessaan penkille. sitten soittelemaan terveyskeskukseen että onko näkyny miestä jolla on 100 koukkua persiissä;)
- NJP
..Mitsubishi ja Mazda palstoille, mutta ajattelin laittaa tännekin, koskapa puhutaan näemmä samasta aiheesta:
Nythän on niin, että nykyään hyvätkään hälyttimet autossa ei auta mitään jos ei itse satu olemaan kuuloetäisyydellä, muut ihmiset eikä varmaan poliisikaan juuri puutu huutavaan hälyttimeen tänä päivänä. Mun mielestä jokaisella pitäis olla oikeus ansoittaa oma auto (ja asunto) rosmojen varalle esim. sähköllä, tai hattuhyllylle kätketyllä naulapyssyllä tai muuten... mutta sehän ei käy, Suomessa ollaan niin helvetin huolissaan kaikkien pikku nilkkien ihmisoikeuksista ja yleensäkin konnien oikeuksista enemmän kuin uhrien. Mä ajattelen näin: varoitus tarra ansoitettuun autoon, sinne jos menet niin omalla vastuulla, konna tekee siinä tietoisen päätöksen jolla tavallaan allekirjoittaa pois oikeuden ruumiilliseen koskemattomuuteen. Mitäs tuumaatte, olisko ainesta lakimuutokseen? - NJP
varashälyttimen sireenin tilalle solenoidi, joka liipaisee esim. hattuhyllylle niskatueksi tai muuksi naamioidun naulapyssyn. Jos auto silti pöllitään, rosvosta voi antaa hyvät tuntomerkit: etsikää se nilkki, jolla on rautanaula taka-raivossa pystyssä!
PS. käykää tsekkaamassa (ja kommentoimassa) Mitsu palstan keskustelu "hälyttimistä", siinä puhuttiin samoista jutuista.. - äjjä
Ei muutaku auto johonkin moottoritien varteen ja haulikon kanssa ite sisälle odotteleen. Kyllä saa varkaat kyytiä.
- Jamppa
En jaksanut lukea kaikkia mielettömän "hyviä" vinkkejä läpi, mutta...
Entä jos varkaat ansaan jouduttuaan. Virittävätkin seuraavana yönä sinulle ansan, mutta paljon pahemman esim käpälöivät jarruja tms.
Kaikkein helpoimmalla pääset hankkimalla kunnon hälyttimen.- Mä vaan
Aivan, täytyypi siis toimia niin etteivät tule takaisin, koskaan!
- keinot on monet
Tjoo.. eli jos sulla on vähänkään jenkkaa autossa niin soitat sitä niin maan perkeleesti koko yön ja sitten jätät auton jonnekkin kaupungille missä porukka yleensä liikkuu ja ite meet jonkun kaverin autoon kauemmas kyttäämään parin kaverin kanssa ja sitten ku autovaras yrittää tunkeutua sun autoon niin pesäpallomailoilla pieni opetus. Ei niitä paskoja kannata sääliä.
- rosmo
Miksi meitä autorosmoja näin kovasti yritetään vainota ja tehdä elämä hankalaksi. Kehoittaisin kaikkia kansalaisia huolimattomuuteen eli muistakaa jättää autonovet auki ja plussaa olisi jos avaimet olisivat virtalukossa. Olisi myös hyvä että tankki olisi täynnä että pääsee mahdollisimman kauas. Ja älkää ihmiset hyvät viritelkö niihin kaaroihinne kovin kehnoja ja vanhanaikaisia stereoita. Kerrankin pöllimissäni stereoissa ei kasettisoitin edes toiminut, mitä sellaisellakin vehkeellä tekee, kysyn vaan!
- Mä vaan.
No niin, aloitetaanpa :)
Ajattelepa itseäsi? Miten istut autoosi, hieman kiire jne,,?
Nopeasti ja raskaasti melkein hypäten istuimelle?
Toivottavasti autossasi on kangasverhoilu?
Nyt otat peltipalan, noin 10 kertaa 10cm.
Sen jälkeen 3mm kaasuhitsauslankaa noin 10cm.
Teroitat langan toisen pään helvetin teräväksi, jos jaksat voit myös hioa sen hieman ongenkoukun tapaiseksi. Hitsaa lanka migillä laatan keskelle
teroitettu pää ylöspäin, maalaa suunnilleen istuinverhoilun väriseksi, liimaa tarranauha laatan alapuolelle, ja aseta yöksi kuskin istumelle, mutta älä jumalauta unohda missä se on kun itse meet autoosi.
Halpa ja hyvä keino, etkä tarvi edes sireeniä ja pikku ongenkoukku hionta pitää laatan voron perseessä hyvän aikaa. :)
Onnea testille.
Ps. Toimii. - Polliisi
Kuulin että kamuni oli laittanut partakoneenteriä jotenkin autonsa ovenkahvojen alle kun siltä ryövättiin auto useemmean kerran.
Yx aamu oli verta litroittain auton ympärillä joten toimi!
Autoon ei oltu sisään menty mutta laikki lasit valot oli paskana.- NJP
.. taitaa kyllä olla ns. urbaanilegenda, on siitä niin monta versiota liikkeellä. Vai onko joku HENK. KOHT. tehnyt kyseisen virityksen autoonsa em. tuloksin???
- PS
NJP kirjoitti:
.. taitaa kyllä olla ns. urbaanilegenda, on siitä niin monta versiota liikkeellä. Vai onko joku HENK. KOHT. tehnyt kyseisen virityksen autoonsa em. tuloksin???
Totena :) olen kuullut tarinan vantaalaisesta taksi-isännästä, joka oli toisten stereoiden keikkaamisen jälkeen jättänyt öiksi etupenkille lampaanturkkipehmusteen, tottakai täynnä ruosteisia lohikoukkuja. Jäikö ketään pyydykseen, en tiedä!
- Brrrrr
Partakoneenteriä ja nuppineuloja istuimille...
- heicci
tee niinkuin Mies ja alaston ase - elokuvassa. joku kun häärii auton kyljessä ni auton alta tulee semmonen puristin "käsi" mikä tarttuu kulkusiin ja jää siihen puristaan niin perkeleesti!
- :D
Eräs etniseen vähämmistöryhmään kuuluva
henkilö yritti viime viikolla rikastuttaa
asuma-alueemme kulttuuria lainaamalla autoani.
Edellä mainitun henkilön ajohalut kaikkosivat
välittömästi autoon istuessaan kun olin sattunut
unohtamaan pari pahvinaulaa (niitä teräviä ja mustia) penkille pystyyn ;)
Tämä yhteiskunnan rakastama kulttuurin rikastuttaja lupasi tehdä asiasta rikosilmoituksen(!) ja raiskata vaimoni... - Abu
Kätevä sydeemi:
http://www.hakuapina.com - minähän se
kytket voimavirta johdon plussan auton peltiin ja miinuksen maahan.
kun pahaa aavistamaton autovaras tulee niin saa sellaisen tällin jonka kyllä muistaa.
tosin tämä saattaa viedä hengenkin joten en kehota ketään tekemään tätä!!!!!!!!!
toinen hyvä temppu bensa varkaita kohtaan on että laitat autoon jonkun halvan ja vanhan tietokoneen (virtaa saa lämmittimen tolpasta)
jossa on joku sellainen webbi kamera kiinni että kun se havaitsee liikettä niin naps naps (joidenkin kameroiden ohjelmissa on tämä ominaisuus)- tappara
Tällä sivulla tosi hyvä...
Sivua vierittämällä alas, löytyy kohta missä on porssen kuva, 2002 Anti Auto Theft Devices. - tappara
tappara kirjoitti:
Tällä sivulla tosi hyvä...
Sivua vierittämällä alas, löytyy kohta missä on porssen kuva, 2002 Anti Auto Theft Devices.Osoite uhohtui, eli:
http://www.stickdeath.com/frameset.htm
- H Moilanen
UP!
- 87k
Tee kuten minä tein..
Vaatii hieman rahaa, tietämystä ja näppäryyttä. Rakentelin Chevy van autooni varashälyttimen. Kallein yksittäinen hankinta on kannettava tietokone, mutta mulla on esim mx200 prossunen joka makso 100€ Sitten tarvitsen nokia E90 puhelin ja siihen liittymä. Pari webbikameraa(määrä maun mukan) ja pari mikrokytkintä. Ostat bebekiltä releboxin joka tulee com porttiin kiinni.
Koko homma tuli maksamaan n. 500€ ja on ollut joka sentin väärti!
Kokeilkaa jos on intoa... Kuvat on kyllä katsomisen väärtejä! Ja voi sitä kiroamisen määrää! HAH!- 87ee
Tee nagu mina tegin ..
Nõuab natuke raha, teadmisi ja osavust. Rakentelin Chevy van auto varguskaitsealarmi. Kõige kallim üksik ostmine on sülearvuti, kuid mul on näiteks MX200 prossunen mis makso 100 € Siis vajan nokia E90 telefon ja sellega seos. Paar veebikaamera (summa maitse mukan) ja paar mikrokytkintä. Ostate bebekiltä releboxin mis tuleb com porti kinni.
Igale lukuauku või ukse käepideme ehitatakse mikro lüliti ja ühendatakse relee boksi! Samamoodi "heilahdus" andur mis teeb seega häire kui auto kõigub nende. Siis veel surveandur mis teeb häire korral auto sees olev rõhk muutub radikaalselt, nt uks avatakse või aken on rikutud.
Paigutatakse webbicamerat asjakohastesse kohtadesse. Mul endal on 3.
Siis on vaja veidi kodeerimine oskust. Nt visual basic sobib hästi.
Tehakse kood, et ainakun alarm on sisse lülitatud ja keegi proovib kas uks on lahti, hakkab kaamerad kirjeldamiseks ja känny saata omanikule tekstarin kus loeb, et mida ust on proovitud!
Sellesse ma tegin veel nii, et valguse lüliti ütleb, kui uks avatakse, et mis uks on avatud! Lisaks on mul mikrofon mis salvestab heli!
Jah toimib! Veel kenasti! Sülearvuti on uneaegset ja kui auto töötab ta lae sülearvuti akud ja muidu on see toidet auto akusid. Mobiiltelefon on kogu aeg kinni andmesidekaabel ja auto aku ...
Keravalla asuessani alarme sai tihti reedeti ja laupäeviti tavaliselt umbes kell: 23.00 ja pärast! Pildimaterjali teeniti palju ja Riihimäel naapuriautosta eksporditi stereo ja olid katsetanud mu auto lukku .. Autorid olid koos videoklipiga ja kinni jäid! Ah! Te ei uskokaan kui palju niisuguseiks on mis üritab Juhuslikud et kas uks on lahti!
Kogu asi sai maksma ca 500 € ja on olnud igal senti väärt!
See võiks viritellä kuigi hoiatus asja, et kui keegi proovib lukku, nii kõlarist peaks näiteks teatis "Hoiatus! Ma olen lihtsalt teinud politseile automaatselt teate sissemurdmine ettevõtte"
Ton kui teeb, siis tasub vahetada klaasid vähe tukevampaa tegu olevate, sest keegi võib vittuuntua sel määral, et rikub klaasi ... mine ja ei tea!
Mul hakkab alarm kostub autos valjul häälel ca 15 sekundit pärast seda, kui lukku on proovitud! Mitmed katsetab kõik uksed ja alles vähemalt ise olen pääsenud klaaside toime pandud rikkumisele! Selles etapis ma olen juba saanud sõnumi et lukku on proovitud ...
Proovige, kui on himu ... Pildid on jah vaatamist väärtejä! Ja võib seda kiroamisen arvu! Ah!
- piksinirkka
Konsti, joka on ollut käytössä useasti: Kuskin penkki ihan etuasentoon ja ketjulla rattiin kiinni. Toinen konsti on keksitty ja kokeiltu, mutta ei käytetty vielä tositoimiin: Radiosoittimen säädöt laitetaan niin, ettei normaalit säädöt ole käytössä ja nupit kaakkoon ja soittimeen "ihanaa" musiikkia. Kun auto käynnistyy, käynnistyy myös soitin ja viihdyttää varasta ihan "kybällä"
- capsula
On keino, jonka ansiosta autovaras ei aja autoa enää samana päivänä. En kerro tarkemmin. Takuuvarma eikä maksa mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096953- 954451
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493945- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1913502
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482542
- 131924