Siviilipalvelus CV:ssä

Sivari-Maisteri

Miten siviilipalvelus merkitään englanninkieliseen CV:een? Onko se pelkkä "Civil service" vai mitä termiä olette käyttäneet? Myös saksan ja ruotsin vastineet kiinnostavat, noissa maissa tosin on siviilipalvelusjärjestelmä joten sanakirjan muoto on sinänsä ymmärrettävä mutta englanninkielessä civil service tarkoittanee myös yhdyskuntapalvelusta joten väärinkäsityksen mahdollisuus elää sitä kautta.

Joten minkä muodon olette laittaneet?

12

3659

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • decode

englannin sanakirjassa lukee civil alternative service.

• Sivari

Erään sanakirjan mukaan näin: (suluissa siviilipalvelusmies)

ENGLANTI - non-military service (conscientious objector)

SAKSA - die Zivildienst

RUOTSI - (samvetsöm)

• ei titteli miestä paranna

tuskin kannattaa see-veeseen laittaa.. Harva laittaa militaristatustakaan.

• lakitekstissä

...

• svari

Kannattaa harkita laittaako mitään riippuen siitä mitä työtä hakee ja mihin maahan hakemus lähtee. Maissa, joissa ei ole yleistä asevelvollisuutta tuskin ollaan kovin selvillä näistä asioista, ja kummalliset service-termit saattavat vain hämätä turhaan. Mutta esim. saksalaiset tietävät mistä on kyse, kun heillä on jokseenkin sama systeemi, ja huomattavasti suurempi osa käy sivarin.

Tietenkin työkokemus kannattaa mainita, jos on tehnyt jotain haettavan työn kannalta relevanttia, mutta jos on ollut 18 kesäisenä vanhainkodissa siivoamassa ja hakee jotain maisterin hommaa, niin päässee vähemmällä hämmentämisellä, jos jättää mainitsematta.

• Jeppp

laita non military service tai civil alternative service...

• CV:ssä

Säästät CV:si/työhakemuksesi lukijan vaivoja, kun laitat tiedon siviilipalveluksestasi jo ensimmäiselle riville. Näin lukija tietää jo heti kättelyssä, ettei tätä lappua kannata tätä enempää lukua.

• Alkup.

Näinhän se kannattaa tehdä Suomessa. Olen kuitenkin hakemassa töitä maista joissa on hieman sivistyneenpiä työnantajia kuin Suomen pikkupomot.

Toisaalta Suomessa töitä hakiessa tuolla välttää joutumisen idioottien johtamaan työyhteisöön.

• antivirus
        Alkup. kirjoitti:

Näinhän se kannattaa tehdä Suomessa. Olen kuitenkin hakemassa töitä maista joissa on hieman sivistyneenpiä työnantajia kuin Suomen pikkupomot.

Toisaalta Suomessa töitä hakiessa tuolla välttää joutumisen idioottien johtamaan työyhteisöön.

Missäköhän sivistymaassa arvostetaan rangaistukseksi verrattavan siviilipalveluksen suorittamista?

Väitätkö, että kaikki johtajat, jotka eivät ole käyneet sivaria, ovat idiootteja? Uskon, että sinulla voi olla aika vaikeaa missä tahansa maailmassa tuolla asenteella.

• Alkup.
        antivirus kirjoitti:

Missäköhän sivistymaassa arvostetaan rangaistukseksi verrattavan siviilipalveluksen suorittamista?

Väitätkö, että kaikki johtajat, jotka eivät ole käyneet sivaria, ovat idiootteja? Uskon, että sinulla voi olla aika vaikeaa missä tahansa maailmassa tuolla asenteella.

Varmaan monessakin maassa jossa työkokemukselle yleensäkin annetaan arvoa, joka maassahan tämä työkokemukseen perustuva arvostus ei ole niin suurta kuin Suomessa. Kerran jopa työnantaja ulkomailla ihmetteli että mihin ihmeeseen kaipaan työtodistusta.

En toki väitä että sivarin käymättömät johtajat olisivat idiotteeja, päinvastoin sivarin käynyt johtajakin voi olla idiotti aivan yhtä hyvin kuin asepalveluksen suorittanutkin.

Idiootti on sellainen johtaja joka jättää pätevän kaverin palkkaamatta jonkun syyn takia joka ei suoranaisesti liity tehtävien hoitoon. Tällöin pätevyys menee kilpailijalle.

Täällä oli kerran kysely kuinka moni rekrytoija uskaltaa ilmoittaa suoraan firmansa nimen ja että ei ota sivareita, ei yksikään. Kilpailu työvoimasta on kovaa ns. paremmilla aloilla jossa osaaminen on harvemmassa.

• Valintoja tehnyt
        Alkup. kirjoitti:

Varmaan monessakin maassa jossa työkokemukselle yleensäkin annetaan arvoa, joka maassahan tämä työkokemukseen perustuva arvostus ei ole niin suurta kuin Suomessa. Kerran jopa työnantaja ulkomailla ihmetteli että mihin ihmeeseen kaipaan työtodistusta.

En toki väitä että sivarin käymättömät johtajat olisivat idiotteeja, päinvastoin sivarin käynyt johtajakin voi olla idiotti aivan yhtä hyvin kuin asepalveluksen suorittanutkin.

Idiootti on sellainen johtaja joka jättää pätevän kaverin palkkaamatta jonkun syyn takia joka ei suoranaisesti liity tehtävien hoitoon. Tällöin pätevyys menee kilpailijalle.

Täällä oli kerran kysely kuinka moni rekrytoija uskaltaa ilmoittaa suoraan firmansa nimen ja että ei ota sivareita, ei yksikään. Kilpailu työvoimasta on kovaa ns. paremmilla aloilla jossa osaaminen on harvemmassa.

Sitäpaitsi syrjintä on laitonta. Tosin työnanatajat tietävät hyvinkin sivariaineksen riskit, joten se on vain sattumaa, ettei työpaikalla ole yhtään sivaria.

• Alkup
        Valintoja tehnyt kirjoitti:

Sitäpaitsi syrjintä on laitonta. Tosin työnanatajat tietävät hyvinkin sivariaineksen riskit, joten se on vain sattumaa, ettei työpaikalla ole yhtään sivaria.

Sivarien syrjintä nyt tuskin on mitenkään kovin yleistä, en ole kuullut kuin muutamasta tapauksesta. Enemmän työhönotossa syrjitään lapsetonta nuorta naista, se riski on työnantajalle jopa todellinen.

Työvoimapulan koettaessa työnantajatkin nöyrtyvät, ja pahitenhan tämä tulee koskettamaan niitä sektoreita joiden rekrytoijien uskon omaavan jyrkimmät mielipiteet.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe