...tajusin, että se on epäjumala. Ajattelin, että nyt olen hyvä uskova, koska minulla on heksagrammi taulussa seinällä. Enkä tiennyt, että siihen liittyy demonihenkiä kuten kaikenlaisiin symboleihin ja jumalankuviin. Saatana vaatii itselleen palvontaa. Heitin sen roskikseen.
Yksin Jumala on arvollinen saamaan kaiken kunnian. Hän ei kunniaansa toiselle anna eikä kunniaansa jaa.
Ostin joskus ristikorun, koska ajattelin taikauskoisesti että se suojaisi minua. Heitin sen roskikseen. Risti on epäjumala. Ei ristikoru minua pelasta. Tai puinen risti seurakunnan edessä. Jeesus on Vapahtaja, Jeesus, joka elää. Hän on ainoa suojani. En voi turvata mykkiin epäjumaliin tai ihmisiin.
On muuten paljon Israel palvontaa, johon liittyy mm. seuraavia uskomuksia:
-saa siunauksen Jumalalta jos rukoilee Israelin puolesta (enemmän kuin muiden maiden? Siis tekopyhyyttä. Jumala ei katso henkilöön. Tosi israelilainen on se, joka on Hengessä israelilainen.)
-jos käyttää öljyä Israelista, se toimii paremmin kuin muut öljyt (onko siinä voitelu? Ei ole. Se ei ole sen parempi tuote kuin muutkaan siksi että se on tehty Israelissa.) tai jos käyttää Israelin tuotteita, saa voimaa (ei näin ole)
-jos käy Israelissa, saa voimaa / voitelua / ... (tämä on taikauskoa, koska vain Herrassa kasvamme Herran voimassa)
Israel tuotteet tai Israelin kannatus eivät tee meistä parempia uskovia. Herra on vanhurskautemme. Yksin Hän on hyvä. Kasvakaamme Hänen armossa ja tuntemisessa. Hän haluaa pelastaa muutkin kuin heidät, jotka ovat syntyneet Israelin maassa.
Piirtelin aiemmin sydämiä, joihin piirsin ristin sisäpuolelle. Ehkä ihmiset näin ymmärtäisivät että Jeesus on rakkaus. Lopetin sen. Puutteellinen evankeliumi ja ihme symboliepäjumalanpalvontaa. Tajusin, että Jeesus haluaa minun puhuvan ihmisille koko evankeliumia, koska usko tulee Jumalan Sanan kuulemisesta.
Joskus katselin traktaatin Jeesus-kuvaa ja ajattelin, että Jeesus rakastaa minua. Myöhemmin Jeesus näytti että Hän ei ole siinä kuvassa ja itseasiassa Hänen tahto on, että Hänestä ei tehdä kuvia (tai patsaita tai ikoneita tms). Hän sanoo sen 2. Moos. 20:3-5 ja Ap.t.17:29 varsin selkeästi... ja myös
Hab. 2:18-19 Mitä hyötyä on veistetystä kuvasta, että sen valmistaja veistää sen, ja valetusta kuvasta ja valheen opettajasta, että sen valmistaja siihen luottaa ja tekee mykkiä epäjumalia? Voi sitä, joka sanoo puulle: 'Heräjä!' ja mykälle kivelle: 'Nouse!' Sekö voisi opettaa? Katso, se on silattu kullalla ja hopealla, ja henkeä siinä ei ole, ei ensinkään.
Kerroin näitä asioita, etteivät muutkaan menisi harhaan.
Heksagrammi oli niin pitkään seinällä kunnes...
10
315
Vastaukset
- Okkultisti
Vaihdoitko pentagrammiin?
- epäjumalista
Valitettavasti on mahdollisuus, että eksyn uudestaan, koska valitutkin voivat eksyä...mutta rukoilen, että näin ei käy, ainakin olen noista ottanut opikseni. Mutta siis sitähän jos ei ole tarkkana voi vaikka lähteä seuraamaan väärää henkeä. Rukoilen, että olisi aina halu seurata Herraa totuudessa ja Hengessä ja että saisi Herralta oikean nöyryyden. Ylpeys on osittain johtanut eksymykseen.
- ettäsilleen
Asioilla on se merkitys, minkä niille itse antaa. Jos uskoo, että kuvissa, esineissä tai joissakin paikoissa on henkiä, niin on pikemminkin animisti kuin kristitty. Tämä on tainnut jäädä hämäräksi joillekin kristityille.
Kannattaa keskittyä Kristukseen, eikä etsiä henkiä joka kiven takaa. Henkimaailma on todellinen, mutta Jumalan lapsen ei tarvitse siitä ylenmäärin huolehtia. Kristus on voittanut maailman ja henkivallat.- Valvokaa
Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa.
Sananl. 28:14 FB38 - capiche
Outoon logiikkaan on päädytty, jos juutaista Daavidin tähteä tai kristittyjen ristiä pidetään epäjumalina.
Risti on kristinuskon tärkein symboli, koska se muistuttaa meitä Jeesuksen sovitustyöstä. Raamattu puhuu koko ajan ristin merkityksestä uskovalle. Mutta ei terveen kristityn mieleen edes pitäisi juolahtaa palvoa ristiä esineenä.
Ristikoruihin saa kukin suhtautua niinkuin haluaa. Minä olen kantanut ristiä kaulassa koko elämäni. Ristikoru on ollut sanaton todistus esim. muslimimaissa asuessani. Ja ihmiset ovat tulleet sen nähdessään kysymään kahdenkesken uskostani. Jopa työtapaamisissa on keskustelukumppani alkanut yllättäen puhumaan kanssani uskonasioista. Että tämmöinen voima ristillä voi olla.
Vaarallisimmat epäjumalat ovat nykyään pään sisällä, eivät esineissä. Epäjumala voi olla mikä tahansa asia, joka tulee tärkeämmäksi kuin Jumala. Niitä voivat olla esim. raha, valta, menestys, aviopuoliso tai jopa lapsetkin. Periaatteessa ihan mikä vaan. - capiche
Valvokaa kirjoitti:
Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa.
Sananl. 28:14 FB38Kyllä, mutta on olemassa myös sellainen asia kuin neuroottinen omatunto. Se voi syyttää ihmistä myös olemattomista asioista.
Olemme kaikki saaneet syntymälahjana tietyn persoonallisuuden vahvuuksineen ja haasteineen. Neuroottisuuteen taipuva persoonallisuus elää jatkuvassa syyllisyyden tunnossa, vaikka aihetta ei olisikaan. Syntisyys ja armo ovat hänelle haastavia asioita ymmärtää.
Sen vastakohta on narsismiin taipuvainen persoonallisuustyyppi, joka syyttää omistakin virheistään muita. Tällaisen ihmisen voi olla vaikea tuntea synnintuntoa, koska hänessä ei ole koskaan vikaa.
Persoonallisuus ei katoa, kun ihminen tulee uskoon. Mutta Jumala voi työstää sitä ajan mittaan terveempään suuntaan. Tällöin myös usko muuttuu terveemmäksi ja neuroottisenkin on mahdollista kokea Jumalan lapsen vapautta. Ja narsisti löytää itsestään armoa tarvitsevan syntisen. - Miten.on
capiche kirjoitti:
Kyllä, mutta on olemassa myös sellainen asia kuin neuroottinen omatunto. Se voi syyttää ihmistä myös olemattomista asioista.
Olemme kaikki saaneet syntymälahjana tietyn persoonallisuuden vahvuuksineen ja haasteineen. Neuroottisuuteen taipuva persoonallisuus elää jatkuvassa syyllisyyden tunnossa, vaikka aihetta ei olisikaan. Syntisyys ja armo ovat hänelle haastavia asioita ymmärtää.
Sen vastakohta on narsismiin taipuvainen persoonallisuustyyppi, joka syyttää omistakin virheistään muita. Tällaisen ihmisen voi olla vaikea tuntea synnintuntoa, koska hänessä ei ole koskaan vikaa.
Persoonallisuus ei katoa, kun ihminen tulee uskoon. Mutta Jumala voi työstää sitä ajan mittaan terveempään suuntaan. Tällöin myös usko muuttuu terveemmäksi ja neuroottisenkin on mahdollista kokea Jumalan lapsen vapautta. Ja narsisti löytää itsestään armoa tarvitsevan syntisen.Voisitko omin sanoin kertoa, mitä Jeesus Kristus sitten tarkoitti sanoessaan "Joka minun perässäni tahtoo kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä Ja seuratkoon minua?
- RealSana
capiche kirjoitti:
Outoon logiikkaan on päädytty, jos juutaista Daavidin tähteä tai kristittyjen ristiä pidetään epäjumalina.
Risti on kristinuskon tärkein symboli, koska se muistuttaa meitä Jeesuksen sovitustyöstä. Raamattu puhuu koko ajan ristin merkityksestä uskovalle. Mutta ei terveen kristityn mieleen edes pitäisi juolahtaa palvoa ristiä esineenä.
Ristikoruihin saa kukin suhtautua niinkuin haluaa. Minä olen kantanut ristiä kaulassa koko elämäni. Ristikoru on ollut sanaton todistus esim. muslimimaissa asuessani. Ja ihmiset ovat tulleet sen nähdessään kysymään kahdenkesken uskostani. Jopa työtapaamisissa on keskustelukumppani alkanut yllättäen puhumaan kanssani uskonasioista. Että tämmöinen voima ristillä voi olla.
Vaarallisimmat epäjumalat ovat nykyään pään sisällä, eivät esineissä. Epäjumala voi olla mikä tahansa asia, joka tulee tärkeämmäksi kuin Jumala. Niitä voivat olla esim. raha, valta, menestys, aviopuoliso tai jopa lapsetkin. Periaatteessa ihan mikä vaan.Daavidin tähti on Romfa-jumalan tähti. Liian laveasti ajateltu, että kuviot ovat vain kuvioita. Joidenkin kuvioiden takana on myös saatanallisia voimia. "Kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa." Kaikki merkit eivät ole vaarattomia.
- KTS--
Aloittaja on oikeilla jäljillä. Toki kuviot ovat vain kuvioita mutta riippuu miten ne ottaa. Tuo Israelin palvonta on toki joissakin laitalahkoissa paisunut yli äyräitten niin että Jeesuskin on jo siirretty syrjään jottei vaan loukattaisi juutalalaisia.
- olen-vapaa
Amen! Olen tehnyt saman puhdistuksen elämässäni ja se vapautti minut täysin uskonnollisuuden turhista symboleista ja kaikista pakanallisista juhlista.
Hyvä kirjoitus daavidin tähdestä jota meidän ei tule palvoa!
http://www.linnunrata.org/israel/daavidin-tahti.php
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628